Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

teslam2 ::
tesla 3 rwd highland, veckrat tedensko vozim 200km poti, trenutno po 50k km prevozenih, skupna poraba 14.3kw/100km (15% mesto 35% regionalke 50% avtocesta). Polnim na 80%, občasno na 100%, da se skalibrira kapaciteta...90% ciklov delam v rangu 20-80% baterije.
250km dnevno z lahkoto. Edino pozimi za rezervo startas v mrzlih dnevih z 90 ali 100% baterije, oz niti ni treba, pol ko se navadis na range oz te mine range anxiety... ce ne delas vec kot 350km dnevno, lahk pozabis polnilnice pa ga filas doma cez noc
250km dnevno z lahkoto. Edino pozimi za rezervo startas v mrzlih dnevih z 90 ali 100% baterije, oz niti ni treba, pol ko se navadis na range oz te mine range anxiety... ce ne delas vec kot 350km dnevno, lahk pozabis polnilnice pa ga filas doma cez noc

J.McLane ::
LFP je priporočljivo polnit na 100% zaradi kalibracije BMS, da ti bolj pravilno kaže kapaciteto, torej ne zato ker bi bilo za zdravje baterije to vseeno. LFP ima zelo položno krivuljo napetosti in če bi bil stalno med 30-60%, se kapaciteto izračunava glede na pretočeno energijo ven in not, če teh ciklov narediš zelo veliko se majhna napaka pri beleženju energije potencira in lahko se zgodi, da bi ti kazalo da imaš 40% baterije v resnici bi bil pa na 30%. Tega pa proizvajalec noče, ker bi si nakopal pritožbe uporbnikov, zato raje da navodilo, polnite do 100% in bo vse lepo in fino. Po prevoženih 200k km proizvajalca itak ne bo brigalo kaj je s kapaciteto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Caracas ::
Torej vsi avtomobilistični novinarji lažejo, ko vsepovsod pišejo kako je LFP bolje od NMC (celo avto dajo minus če nima LFP) ker LFP manj degradirajo, so bolj varne in jih lahko vsakodnevno polniš do 100%?

fikus_ ::
tesla 3 rwd highland, veckrat tedensko vozim 200km poti, trenutno po 50k km prevozenih, skupna poraba 14.3kw/100km (15% mesto 35% regionalke 50% avtocesta).
Prav napisano "poraba 14.3kWh/100km"
Moč je v kW, energija pa v kWh.
PS hudo nizko porabo imaš
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

hojnikb ::
Torej vsi avtomobilistični novinarji lažejo, ko vsepovsod pišejo kako je LFP bolje od NMC (celo avto dajo minus če nima LFP) ker LFP manj degradirajo, so bolj varne in jih lahko vsakodnevno polniš do 100%?
Sj to vse drzi. LFP bo z 0-100% zdrzal več ciklov kot NMC z 0-100%. Ampak kjub temu je benefit, če LFP ne drzis skos na 100%. Bo namest 2000 ciklov zdrzal 3000+
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

kow ::
Torej vsi avtomobilistični novinarji lažejo, ko vsepovsod pišejo kako je LFP bolje od NMC (celo avto dajo minus če nima LFP) ker LFP manj degradirajo, so bolj varne in jih lahko vsakodnevno polniš do 100%?
Da. Avtomobilisticni novinarji so selekcionirani kako vsecni so obcinstvu, znanje je katastrofalno.
LFP imajo vec ciklov, ampak nikakor jih ni priporocljivo polniti na 100% (razen obcasno zaradi BMS kalibracije).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

hojnikb ::
Nič nebo narobe, če bos redno filal do 100%, ker je interna sestava LFP celice in sama napetostna krivulja precej bolj naklonjena 100% filaju.
Delas NMC celici precej več skod če filas 80-100% kot pa z LFP.
Delas NMC celici precej več skod če filas 80-100% kot pa z LFP.
#brezpodpisa

kow ::
Ne spremeni dejstva, da nekateri proizvajalci priporocajo polnenje do 100% iz drugih razlogov. Zavedajo se, da je vecji "brand damage", ce racunalnik ne oceni pravilno koliko je chargea ipd. in se potem voznik "nasanka".

hojnikb ::
exactly, zato pa vsi "forsirajo" 100% oz. nekateri ti sploh na LFP izvedbah ne dajo charge limita...
Lahk pa iz prve roke povem, da na ESS sistemih z LFP celicami, če redno ne ciklas do 100%, lahk SOC zdrifta tut za par 10%, če ni uzad zlo dobr BMS.
Lahk pa iz prve roke povem, da na ESS sistemih z LFP celicami, če redno ne ciklas do 100%, lahk SOC zdrifta tut za par 10%, če ni uzad zlo dobr BMS.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

a_borlak ::
ima tu kdo na forumu novi model T3 RWD? Kolk je kaj dejanski range pri temperaturah 10+? Bi naredil 250km (ena bolj redna pot poleti/pomladi) nekje 2/3 avtocesta, 1/3 regionalka brez problema? Kaj pa pozimi?
Če ne boš pretiraval s hitrostjo na AC, da, tudi pozimi. Današnje povprečje 100km je bilo 17kWh/100km, sicer pol/pol in mokra cesta, pa na AC po omejitvah, izven pa kar nekaj prehitevanj.

Scaramouche3 ::
Zanimiv take o ELON in Tesla, ali bo zdržala....
Doug DeMuro misli da je pozabil na Teslo..
Doug DeMuro misli da je pozabil na Teslo..

teslam2 ::

kow ::
Scaramouche3 je izjavil:
Doug DeMuro misli da je pozabil na Teslo..
A ni dobesedno vceraj reklamiral Teslo pred Belo hiso? Cuden nacin pozabe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Scaramouche3 ::
Scaramouche3 je izjavil:
Doug DeMuro misli da je pozabil na Teslo..
A ni dobesedno vceraj reklamiral Teslo pred Belo hiso? Cuden nacin pozabe.
On misli bolj da se ne ukvarja kot včasih, veliko odpoklicev imajo, sploh ga ni v tovarni, zdej se samo ukvarja z xanjem...

DamijanD ::
Northvolt v stečaj: https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/sved...
Tole je pa naša februarska statistika:
Tole je pa naša februarska statistika:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()

mehatronik12 ::
tesla 3 rwd highland, veckrat tedensko vozim 200km poti, trenutno po 50k km prevozenih, skupna poraba 14.3kw/100km (15% mesto 35% regionalke 50% avtocesta). Polnim na 80%, občasno na 100%, da se skalibrira kapaciteta...90% ciklov delam v rangu 20-80% baterije.
250km dnevno z lahkoto. Edino pozimi za rezervo startas v mrzlih dnevih z 90 ali 100% baterije, oz niti ni treba, pol ko se navadis na range oz te mine range anxiety... ce ne delas vec kot 350km dnevno, lahk pozabis polnilnice pa ga filas doma cez noc
Prosim začni jemati : https://www.futunatura.si/testosteron-c...
==> Tvoja draga bo zelo vesela
Seveda je lahko poraba tako nizka!
==> Tudi jaz spravim EV6 LR na 15-16kwh/100km če vozim po jajcih
==> Pa vsak spravi golfa na 3,9l/100km če vozi kot ti
" 350km dnevno" kot navajaš, pa je absurd, celo z tvojo vožnjo po jajcih pozimi gre to zelo na tesno!
==> Vprašanje je bilo koliko km se naredi pozimi!
Če te to veseli, super ;)

billy ::
@Caracas tudi za nmc ni tak problem 100%, če ne pustiš avtat stat na toliko soc in na visoki temp.
Če pa polniš tako, da ko je 100% greš "takoj" na pot, pa ne bo nobenega problema. V bistvu je priporočljivo, da BMS drži bolj realne soc %, drugače lahko gre za par % navkrziž...
Če pa polniš tako, da ko je 100% greš "takoj" na pot, pa ne bo nobenega problema. V bistvu je priporočljivo, da BMS drži bolj realne soc %, drugače lahko gre za par % navkrziž...

teslam2 ::
mehatronik12 je izjavil:
tesla 3 rwd highland, veckrat tedensko vozim 200km poti, trenutno po 50k km prevozenih, skupna poraba 14.3kw/100km (15% mesto 35% regionalke 50% avtocesta). Polnim na 80%, občasno na 100%, da se skalibrira kapaciteta...90% ciklov delam v rangu 20-80% baterije.
250km dnevno z lahkoto. Edino pozimi za rezervo startas v mrzlih dnevih z 90 ali 100% baterije, oz niti ni treba, pol ko se navadis na range oz te mine range anxiety... ce ne delas vec kot 350km dnevno, lahk pozabis polnilnice pa ga filas doma cez noc
Prosim začni jemati : https://www.futunatura.si/testosteron-c...
==> Tvoja draga bo zelo vesela
Seveda je lahko poraba tako nizka!
==> Tudi jaz spravim EV6 LR na 15-16kwh/100km če vozim po jajcih
==> Pa vsak spravi golfa na 3,9l/100km če vozi kot ti
" 350km dnevno" kot navajaš, pa je absurd, celo z tvojo vožnjo po jajcih pozimi gre to zelo na tesno!
==> Vprašanje je bilo koliko km se naredi pozimi!
Če te to veseli, super ;)
pred teslo sem vozil 2.0 tdi pasata, novejsi (2019 letnik), od novega do blizu 200k prevozenih. povprecna poraba za isto voznjo/relacijo je bila 6.1L/100km
ampak ocitno ti več veš kolk moji avti porabijo pa kaksen je nacin voznje


Eduardo ::
Iščem nov sekundarni avto, ker bo enega zaradi velikosti treba menjati. Sem dobil občutek, da se teh EVjev ne morejo znebiti, posebej dražjih. Neki nori popusti, potem pa predrago zavarovanje, ki zna negirati večino prihrankov pri gorivu.
Tesle pa itak ne gre več kupi, da ti je ne pokraspa kakšen pretirano antinaci.
Tesle pa itak ne gre več kupi, da ti je ne pokraspa kakšen pretirano antinaci.

Scaramouche3 ::

Scaramouche3 ::
Že te cene ki so sedaj je skoraj steal za tako dober EV v primerjavi s konkurenco.![]()
Mogoče res... da bi pa recimo v imenu reconciliation Musk dal 30% dol, bi večina hejterjev prešaltala nazaj,a ali pa prvič kupili!
Ni mi všeč design niti poceni plastično genz game style interjer......
370hp 60 čukov...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Alexius Heristalski ::
Dacia Spring poraba v skoraj enem letu, 25000 km:
Total battery usage 3215 kWh
Total energy from regen breaking 230 kWh
Predvidevam, da samo prvo številko delim z 250 in dobim: 12,86 kWh/100 km. Ali bi moral prišteti regen zraven? Najbrž ne.
70% regionalka, 30% LJ obvoznica. Povprečna hitrost okoli 60 km/h.
Total battery usage 3215 kWh
Total energy from regen breaking 230 kWh
Predvidevam, da samo prvo številko delim z 250 in dobim: 12,86 kWh/100 km. Ali bi moral prišteti regen zraven? Najbrž ne.
70% regionalka, 30% LJ obvoznica. Povprečna hitrost okoli 60 km/h.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

teslam2 ::
Scaramouche3 je izjavil:
Že te cene ki so sedaj je skoraj steal za tako dober EV v primerjavi s konkurenco.![]()
Mogoče res... da bi pa recimo v imenu reconciliation Musk dal 30% dol, bi večina hejterjev prešaltala nazaj,a ali pa prvič kupili!
Ni mi všeč design niti poceni plastično genz game style interjer......
370hp 60 čukov...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

mehatronik12 ::
Torej tesla ima trenutno maržo na avto manj kot 15%, preverjena dejstva (Tu not so zajeti tudi denar od subvencij,CO2 kuponov, itd...)
Po vaše bi bilo treba znižati cena avtomobila za 30%, da bi prodaja narasla. nekega profita torej ni več za videt.
Pa neke take ideje so smešne.
Če znižaš ID4 iz 34,5k€ (-30%) na 24000-7000=17 000€.
Bi tudi prodaja v SLO noro narasla, sicer pa je že sedaj najbolj prodajan EV letos....
Po vaše bi bilo treba znižati cena avtomobila za 30%, da bi prodaja narasla. nekega profita torej ni več za videt.
Pa neke take ideje so smešne.
Če znižaš ID4 iz 34,5k€ (-30%) na 24000-7000=17 000€.
Bi tudi prodaja v SLO noro narasla, sicer pa je že sedaj najbolj prodajan EV letos....

billy ::
Težko razumet ljudi, ki pametujejo kaj naj počne (uradno) najbogatejši zemljan. Le kje takšni spijo?

kow ::
mehatronik12 je izjavil:
Po vaše bi bilo treba znižati cena avtomobila za 30%, da bi prodaja narasla. nekega profita torej ni več za videt.
Avtomobilska industrija je ciklicna. Ko ni vec profita, najsibkejsi propadejo. Nato si njihov delez odrezejo firme, ki so prezivele. Tesla nima dolga in ima lepe denarne zaloge. Ce znizajo cene, bodo ob ves profit, hkrati pa bo to masaker tudi za vse ostale.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Zakaj bi pa morala prodaja narast? A kdo pešači, ker ni avta za dobit? Avtov je kot dreka, tudi električnih.
Globalno, ali pa vsaj na zahodu, bo prodaja dolgoročno padala, šla bo pa počasi proti električnim. Ampak počasi, ker avtov je že itak preveč, drugo je pa to, da ne glede na gostilniške govorice, so avti vse boljši in vse dlje zdržijo.
Tudi če gledamo po modelih, najbolje prodajani avti so sandero, golf, duster, c3, panda, corsa, itd, vse to so v glavnem neka jajca od avta, ki si jih nihče v resnici ne želi, ampak z nečim se pač treba vozit.
Avti nikogar več ne brigajo. Že zarad tega bi moralo evropejce skrbet. Ker če ti ni problem se vozit v sanderu ali pa c3, ti ni problem niti se vozit s kitajcem.
Globalno, ali pa vsaj na zahodu, bo prodaja dolgoročno padala, šla bo pa počasi proti električnim. Ampak počasi, ker avtov je že itak preveč, drugo je pa to, da ne glede na gostilniške govorice, so avti vse boljši in vse dlje zdržijo.
Tudi če gledamo po modelih, najbolje prodajani avti so sandero, golf, duster, c3, panda, corsa, itd, vse to so v glavnem neka jajca od avta, ki si jih nihče v resnici ne želi, ampak z nečim se pač treba vozit.
Avti nikogar več ne brigajo. Že zarad tega bi moralo evropejce skrbet. Ker če ti ni problem se vozit v sanderu ali pa c3, ti ni problem niti se vozit s kitajcem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Gregor P ::
... drugo je pa to, da ne glede na gostilniške govorice, so avti vse boljši in vse dlje zdržijo.To sedaj ne pišem kot "proti-"komentar, boj kot mojo osebno frustracijo, ampak težko je najti nek dober model vozila, ki dejansko dolgo časa drži; in zdaj, ko smo končno malo razvili občutek za MNZ/ICE vozila, da lahko bolje ločimo zrnje od plevela, so nam pa vsilili električna (s pretežkimi baterijami) ter karte premešali na novo - spet je težko "uganiti" kateri model EV nekega proizvajalca vozil bo zares dolgo časa držal; zaenkrat vsaj zame vsa zgledajo kot hitro zamenljivi (a drag) potrošni material.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Utk ::
Ja jebiga, najstarejši leafi so stari že proti 15 let in še vozijo, tudi če bolj na (zares) kratke razdalje. Novejšim baterija bistveno manj degradira, bi pa znali imet vse druge komponente slabše, ker pri leafu so šli dokaj na ziher in so okvare res redke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

kow ::
Zakaj se pa ne bi? Saj imamo v zivljenju nebroj izkusenj z litijevimi baterijami. Zadeva je izjemno zanesljiva, dokler jih ne pregrevas. Saj menda smo ze vsi imeli laptope, telefone ipd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gambino ::
Zakaj se pa ne bi? Saj imamo v zivljenju nebroj izkusenj z litijevimi baterijami. Zadeva je izjemno zanesljiva, dokler jih ne pregrevas. Saj menda smo ze vsi imeli laptope, telefone ipd.
Vsem prenosnikom, ki sem jih imel se moral po neekaj letih zamenjati baterije, kapacitete pa so tudi občutno padale na njih, enako velja za telefone, ki sem jih imel. Samo telefone sem zamenjal, nisem menjal baterij, tako da... 10-15 let so sanje, realnost je 7 let max!

billy ::
Ja laptopi niti slučajno nimajo tako inteligentnega balansiranja celic kot avtomobilske in pa takšnega termalnega nadzora.

Gregor P ::
Vozi se lahko še marsikaj, samo Kubo poglejte. Tudi sam sem imel marsikaj starega doma, dokler sem lahko še sam šraufal. Tako kot sem imel po drugi strani vozila, ki so začela hitreje rjaveti kot konkurenčna itd. Tako da ko govorim o vzdržljivosti, mislim na celotno vozilo, ne samo baterijo - konec koncev se jo da hitro zamenjati, če bi bilo samo to narobe (je seveda zelo drago; morda bo v prihodnosti ceneje, ne vem*). Pa tudi 10 let bi moralo zdržati vsako vozilo, če ne, potem se je tega specifičnega modela treba izogibati na široko (in vsaka znamka oz. proizvajalec je nabrž kdaj že imela takšen model).
* sam nekako upam, da bomo takrat vozili drugačna vozila na elektriko, ne s to zastarelo tehnologijo na tako težke baterije
* sam nekako upam, da bomo takrat vozili drugačna vozila na elektriko, ne s to zastarelo tehnologijo na tako težke baterije
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

wcpapir ::
Koliko km napiše 2019 Model 2 RWD SR+ po toplem vremenu ?
Meni sedaj poraba padla nam na 11kWh/100km pa naredimo tam 250km, pa se mi zdi malo malo.
Meni sedaj poraba padla nam na 11kWh/100km pa naredimo tam 250km, pa se mi zdi malo malo.

Utk ::
Tako da ko govorim o vzdržljivosti, mislim na celotno vozilo, ne samo baterijo - konec koncev se jo da hitro zamenjati, če bi bilo samo to narobe (je seveda zelo drago; morda bo v prihodnosti ceneje, ne vem*).
Kaj je pa drugega tako drugačnega kot pri ICE?
Pa tudi 10 let bi moralo zdržati vsako vozilo, če ne, potem se je tega specifičnega modela treba izogibati na široko (in vsaka znamka oz. proizvajalec je nabrž kdaj že imela takšen model).
Normalno, 10 let ni nič. Jaz bi rekel 15 minimum, tudi če avto dela veliko km, če ne, pa vsaj 20. In tudi električni to zmorejo. Tist, ki ne, je pač ponesrečen model, to se zmeraj lahko zgodi tudi pri ice.
ne s to zastarelo tehnologijo na tako težke baterije
Daj mi ti enkrat razloži kaj zaboga te moti teh 200 kil več pri bateriji in kako ti to sploh občutiš?
10-15 let so sanje, realnost je 7 let max!
Pri telefonih in prenosnikih, z drugim pa očitno nimaš izkušenj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

billy ::
moja baterija ima preko 300k km in degradacije le 12%. govorim o avtu.
medtem latpop, stara 5 let, in degradacije 35%
medtem latpop, stara 5 let, in degradacije 35%

telexdell ::
Vsem prenosnikom, ki sem jih imel se moral po neekaj letih zamenjati baterije, kapacitete pa so tudi občutno padale na njih, enako velja za telefone, ki sem jih imel. Samo telefone sem zamenjal, nisem menjal baterij, tako da... 10-15 let so sanje, realnost je 7 let max!
17" laptop sem upokojil po 11 letih uporabe. Pa ne zato, ker bi mi originalna baterija opešala ampak ker mi je odpovedalo hlajenje procesorja in se je posledično laptop večkrat resetiral. Samsugovem NOTE3 po 12 letih baterija še vedno zdrži poslušanje glasbe preko cedlega dneva. Sem pa hčerki v prvem laptopu kateri je bil takrat med najcenejšimi na trgu res moral po 3-4 letih menjati baterijo. Tak da- očitno je tudi baterija ne le ostalo drugačno pri neki kvalitetnejši kot pri crap robi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

mehatronik12 ::
Zakaj bi pa morala prodaja narast? A kdo pešači, ker ni avta za dobit? Avtov je kot dreka, tudi električnih.
Globalno, ali pa vsaj na zahodu, bo prodaja dolgoročno padala, šla bo pa počasi proti električnim. Ampak počasi, ker avtov je že itak preveč, drugo je pa to, da ne glede na gostilniške govorice, so avti vse boljši in vse dlje zdržijo.
Tudi če gledamo po modelih, najbolje prodajani avti so sandero, golf, duster, c3, panda, corsa, itd, vse to so v glavnem neka jajca od avta, ki si jih nihče v resnici ne želi, ampak z nečim se pač treba vozit.
Avti nikogar več ne brigajo. Že zarad tega bi moralo evropejce skrbet. Ker če ti ni problem se vozit v sanderu ali pa c3, ti ni problem niti se vozit s kitajcem.
Zakaj bi pa morala prodaja narast?
==> ker vsi trendi kažejo da raste, čeprav počasi (če odbiješ corona čase...)
==> Tesli pa bi morala prodaja zato rasti, ker imajo proizvodnje zmožnosti večje kot je povpraševanje in še bi jih radi povečali!
Pomoje njihov šef malo več ve kot ti.
"Musk said Tesla could probably eventually build 10–12 gigafactories around the world"
Globalno, ali pa vsaj na zahodu, bo prodaja dolgoročno padala
==> Vse prognoze, ne od tebe ampak od statističnih firm, kažejo drugače!
==> Globalno bo prodaja počasi rastla!
Kaj ti sploh kdaj razmisliš kaj napišeš al kr tak malo po vremenu?
Mene res zanima kašen avto ti voziš, da lahko označiš golfa z jajco od avta!?

mehatronik12 ::
Glede teže baterij v EV
V priljubljeni tesli ima nekaj ćez 700kg.
Povprečno 450kg.
Tako, da kje si dobil ti UTK podatek 200kg??
Dacia Spring ima res 200kg baterijo, ampak ta avto se res nemore gledat kot korespodenca za EV avte ;)
V priljubljeni tesli ima nekaj ćez 700kg.
Povprečno 450kg.
Tako, da kje si dobil ti UTK podatek 200kg??
Dacia Spring ima res 200kg baterijo, ampak ta avto se res nemore gledat kot korespodenca za EV avte ;)

kow ::
Zakaj se pa ne bi? Saj imamo v zivljenju nebroj izkusenj z litijevimi baterijami. Zadeva je izjemno zanesljiva, dokler jih ne pregrevas. Saj menda smo ze vsi imeli laptope, telefone ipd.
Vsem prenosnikom, ki sem jih imel se moral po neekaj letih zamenjati baterije, kapacitete pa so tudi občutno padale na njih, enako velja za telefone, ki sem jih imel. Samo telefone sem zamenjal, nisem menjal baterij, tako da... 10-15 let so sanje, realnost je 7 let max!
So ti ze drugi odgovorili. Ampak, telefone in laptope ves cas pregrevamo. Pa se vedno baterije zdrzijo po 5 let in vec. Pri avtomobilih je nadzor nad hlajenjem, mocjo itd. veliko bolj sofisticiran. Tudi de facto stanje na terenu kaze, da bodo baterijski sklopi zdrzali krepko preko 10 let.

Utk ::
mehatronik12 je izjavil:
Glede teže baterij v EV
V priljubljeni tesli ima nekaj ćez 700kg.
Povprečno 450kg.
Tako, da kje si dobil ti UTK podatek 200kg??
Dacia Spring ima res 200kg baterijo, ampak ta avto se res nemore gledat kot korespodenca za EV avte ;)
Tvoja enostavna pamet vidi samo težo baterije. Ne vidi da ima elektro motor v tesli cca 45 kil, še z ostalimi deli za pogon manj kot 100. Kolk ima nek konkreten 2,5 kubični ice v takem avtu? Pa zraven še menjalnik, auspuh, diferencial itd.
Vse prognoze, ne od tebe ampak od statističnih firm, kažejo drugače!
Ameriški trg od 1990 do korone:
https://www.statista.com/statistics/183...
Padlo je že pred korono.
Evropa tudi ne raste:
https://www.goodcarbadcar.net/europe-au...
Despite the slight uptick in registrations, 2024 was the fifth year of muted registrations figures when compared to pre-pandemic levels. Europe’s car market has shrunk by almost 2.9 million units since the arrival of the pandemic in 2020.
https://www.statista.com/statistics/452...
Tudi število skupno registriranih raste vse počasneje, čeprav hitreje od prodaje (ki itak pada), pomeni da so avti v povprečju vse starejši, ker so pač tudi vse boljši.
Mislim da je vsakemu jasno, da število avtov na prebivalca ima neko zgornjo mejo in ko si ji približujemo, začne prodaja padati oz se ustali ne neki cifri. Ne more rast in rast. Če gledamo Slovenijo, se je že 20 let nazaj prodalo toliko in več novih avtov kot danes, oz lani.
Nemčija:
https://www.statista.com/statistics/416...
Prodaja dolgoročno stagnira oz pada.
The decade started with the 1991 reunification and a new record for German car sales at 4.2 million units, still unbeaten to this day.
Leta 91 so prodali čez 4 mio, lani dobre 2,8. Rast u božu mater...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()