» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1213 / 1222
»»

bm1973 ::

Gregor P je izjavil:

Zato pa danes kupiš hibrida, ker se ti super obnese ravno za po mestu in potem normalno dalje po AC itd.
No, saj kot je videti ljudje dejansko množično kupujejo hibride.

Bolj zato, ker je druge ponudbe precej manj...

Pa nekako mislijo, da so eko, če si ga lastijo...

Pač zabloda današnjega človeka...

Gregor P ::

Meni se ne zdi tako slaba "začasna" rešitev, dokler pač res ne bo alternative. Izkoristiš najboljše iz obeh svetov. Elektriko za kratke razdalje oz. kot pomoč motorju in potem klasičen motor na daljših razdaljah, kjer je že potreben večji doseg.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

MikeRotch je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Kalkulator potencilane energije pravi da 2t in 1000 m dviga pomeni 5,4 kWh dodatne energije.


Velik del tega dobiš nazaj z regeneracijo.


V najboljsem in idealnem primeru dobis nazaj kakih 60%. Ce je pa baterija mrzla, pa se tolk ne. Ne pretiravat z ocenami okrog regeneracije.

MikeRotch ::

Gregor P je izjavil:

Zato pa danes kupiš hibrida, ker se ti super obnese ravno za po mestu in potem normalno dalje po AC itd.
No, saj kot je videti ljudje dejansko množično kupujejo hibride.


Imel sem 2 plug-in hibrida. Sem bil relativno zadovoljen, nimam večjih pripomb, ampak v primerjavi z Model Y sta oba slabša v vseh pogledih. Pa ne mislim samo v smislu materialov, opreme itd.

PHEV mi je sicer pokril večino dnevnih voženj na baterijo, ampak sploh pozimi se je ICE še vedno veliko vklapljal, tudi pri polni bateriji. Pa še vedno imaš vse probleme, ki jih prinese ICE. Servisi, vzdrževanje, tankanje...

Na daljših poteh pa tudi ni prednosti. Poraba visoka, kljub atkinsovem ciklu motorja in regeneraciji. V kombinaciji z majhnim tankom (okoli 40 litrov, realno mogoče 35 do rezerve) doseg ni bil nič bistveno drugačen od Tesle. Pa kot sem omenil, meni osebno se potovanja ne spremenijo, ne glede na to s katerim avtom grem. Ustavljamo se na 2-3 ure v vsakem primeru.

PHEV so bili OK 5 let nazaj, ko še ni bilo dobrih EVjev za spodobno ceno. Danes pa ni več smisla.

billy ::

PHEV res nima smisla, kdo te dela dnevno več kot 300km, koliko omogočajo današnji EV?

paradajzos ::

Gregor P je izjavil:

Sam sicer dizlov nisem imel, sem imel pa tudi po dvajset let stare bencinarje in to so imeli na koncu v povprečju 8 l porabe; razen seveda 6, 8-valjnikov ipd., ti pa ustrezno dosti večjo porabo. Tako da ne vem kakšne dizle si ti potem vozil? Porscheje?

Ali pa ni ravno spreten voznik. Tudi sam sem imel par bencincev in kar nekaj dizlov. 10 L porabe sem imel z bencincem pri veliko avtoceste pri 140-180 km/h. Švohnejši bencinar, ki ni letel več kot 160 po rahlo navzdol do ravno, je pil povprečno 7 L. Dizli pa od 5,5 do 7,5, zadnje pri veliko avtoceste in 160-200 km/h.
Zdaj vozim manj hitro (večinoma do 170 max) in ne pridem nad 6,5.
Malo si zmišljuje, da upraviči avtomobilsko članstvo v naci kultu.

PS: Poraba seveda računana "na roke" - poln tank, poln tank - razlika in prevoženi kilometri.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

Zgodovina sprememb…

MikeRotch ::

PS: Poraba seveda računana "na roke" - poln tank, poln tank - razlika in prevoženi kilometri.


Porabe ne računam, gledam kaj pravi BC.

Kot rečeno. Tvoj 2.0d, ki na avtocesti pije povprečno 6,5 bo pri mestni vožnji blizu 10, mogoče čez, če je avto težek.

Da ne bo na pamet. Evo, BMW X3 z 2.0 dizlom: Povprečna poraba vse od 4,94 do 11,13 s kar lepim številom vnosov, ki imajo povprečje več kot 9 litrov. Pa gre za relativno majhen SUV z odličnim dizlom.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...

deco16 ::

Sori ampak sej sta že vidva offtopic.

A ta 2.0 odličen dizel je tisti ki ma verižico namesto ketne, postavljeno na zadnjo stran motorja tko da je potrebno komplet vzet ven da narediš velik servis?

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

PS: Poraba seveda računana "na roke" - poln tank, poln tank - razlika in prevoženi kilometri.


Porabe ne računam, gledam kaj pravi BC.

Kot rečeno. Tvoj 2.0d, ki na avtocesti pije povprečno 6,5 bo pri mestni vožnji blizu 10, mogoče čez, če je avto težek.

Da ne bo na pamet. Evo, BMW X3 z 2.0 dizlom: Povprečna poraba vse od 4,94 do 11,13 s kar lepim številom vnosov, ki imajo povprečje več kot 9 litrov. Pa gre za relativno majhen SUV z odličnim dizlom.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...


Po BC je moj najbolj požrešen dizel v celem svojem “življenju” (130000 km) imel porabo 7 L. Ampak z njim sem se po avtocestah vozil 200.
Je pa res, da ne vozim SUVjev, nimam določenih kompleksov.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

Zgodovina sprememb…

bm1973 ::

MikeRotch je izjavil:


Kot rečeno. Tvoj 2.0d, ki na avtocesti pije povprečno 6,5 bo pri mestni vožnji blizu 10, mogoče čez, če je avto težek.

No ja, noben dizel ne kuri več 10l po mestu... Že zadnjih 20 let ne... Odkar so noter turbine.

Pač še ena ponarodela anekdota. Ob normalni vožnji pije ravno toliko kot na avtocesti pri 160-170 km/h. Tam 6- 6,5l.

Tak dizel na avtocesti po Avstriji, kjer nimaš težke noge zaradi radarjev, pije pod 5l/100km. Ljubljana - Muenchen in nazaj b.p. z enim tankom plus naredil sem še enih 150km doma pred tankanjem...

Nimam pa seveda SUVa...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

MikeRotch ::

deco16 je izjavil:

Sori ampak sej sta že vidva offtopic.

A ta 2.0 odličen dizel je tisti ki ma verižico namesto ketne, postavljeno na zadnjo stran motorja tko da je potrebno komplet vzet ven da narediš velik servis?


Odličen v smislu zmogljivosti in porabe.

Po BC je moj najbolj požrešen dizel v celem svojem "življenju" (130000 km) imel porabo 7 L. Ampak z njim sem se po avtocestah vozil 200.
Je pa res, da ne vozim SUVjev, nimam določenih kompleksov.


Torej, če tebi pije 7 potem vsem pije 7 :) Ignoriramo dataset s tisočimi avtomobilov, ki kažejo drugačno sliko, cherrypickamo tisto kar tebi paše?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

paradajzos ::

Če je meni pil 7 L, zelo veliko kilometrov je bilo po avtocesti, kjer sem ga gonil 200, potem ne vem kaj bi počel ti, da bi ga spravil na 10 L? Vozil na priklopu cisterne z gnojevko čez Ljubelj vsak dan?

Kdo je pisal o tankih slamicah?
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

To je velik problem IMO, da se pri Tesli ne ukvarjajo z brake blendingom. Tudi vprasljivo s stalisca funkcionalne varnosti mogoce. Obcutek na pedalih mora biti konstanten za dobro in varno izkusnjo.


Leafa bi moral razmontirat in pogledat kako ma narjen. Pri Leafu z vklopljenim epedalom nikoli ne ves ce dela regen in ali bremze. Moras pogledat in obcutek na pedalu je vedno isti.

Pri Tesli dejansko ne ves kaj bo, ko spustis plin.

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

To je velik problem IMO, da se pri Tesli ne ukvarjajo z brake blendingom. Tudi vprasljivo s stalisca funkcionalne varnosti mogoce. Obcutek na pedalih mora biti konstanten za dobro in varno izkusnjo.


Leafa bi moral razmontirat in pogledat kako ma narjen. Pri Leafu z vklopljenim epedalom nikoli ne ves ce dela regen in ali bremze. Moras pogledat in obcutek na pedalu je vedno isti.

Pri Tesli dejansko ne ves kaj bo, ko spustis plin.


Nimas kaj razmontirat :) Vse ima tudi Tesla, samo softver rabis. Ki pa zahteva nekaj truda, ker fault bi lahko vodil v nepricakovano zaviranje.

endelin ::

Nisem vedel da imajo dizli 7 litrov pri 200kmh. Potem so to superiorna vozila

MikeRotch ::

Če je meni pil 7 L, zelo veliko kilometrov je bilo po avtocesti, kjer sem ga gonil 200, potem ne vem kaj bi počel ti, da bi ga spravil na 10 L? Vozil na priklopu cisterne z gnojevko čez Ljubelj vsak dan?


Povsem enostavno. Real world podatki pravijo, da nabijaš.

Ni treba ugibati in operirati z nedoločnimi "veliko kilometrov" ter anekdotami. Spritmonitor podatki in laboratorijski testi so bistveno bolj zanesljivi.

billy ::

Nazadnje, ko sem vozil dizla, sem tudi jaz imel nekje tu porabo pri 200kmh...ampak nikoli več se ne bi rad peljal z njim. Rajši 90 s teslo, kot 200 z dizlom.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:


Nimas kaj razmontirat :) Vse ima tudi Tesla, samo softver rabis.


Sej to je blo misljen bolj metaforicno. :D

codeMonkey je izjavil:


Ki pa zahteva nekaj truda, ker fault bi lahko vodil v nepricakovano zaviranje.


Eh, tega so Tesla vozniki ze navajeni. :>

paradajzos ::

endelin je izjavil:

Nisem vedel da imajo dizli 7 litrov pri 200kmh. Potem so to superiorna vozila

Veliko km je bilo po avtocesti, kjer sem vozil zelo hitro, velikokrat 200 km/h.
BC je toliko kazal za porabo v celotni življenski dobi.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

MikeRotch ::

Veliko km je bilo po avtocesti, kjer sem vozil zelo hitro, velikokrat 200 km/h.
BC je toliko kazal za porabo v celotni življenski dobi.


Jaz se velikokrat peljem 200 s Teslo. Povprečje imam vseeno malo pod 18kWh/100km in ne 33kWh/100km kot nekdo zgoraj pri zimski vožnji na smučanje.

Kaj točno je tvoj point?

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Če je meni pil 7 L, zelo veliko kilometrov je bilo po avtocesti, kjer sem ga gonil 200, potem ne vem kaj bi počel ti, da bi ga spravil na 10 L? Vozil na priklopu cisterne z gnojevko čez Ljubelj vsak dan?


Povsem enostavno. Real world podatki pravijo, da nabijaš.

Ni treba ugibati in operirati z nedoločnimi "veliko kilometrov" ter anekdotami. Spritmonitor podatki in laboratorijski testi so bistveno bolj zanesljivi.

Poba, trije 2.0 dizli različnih proizvajalcev, vsega skupaj 450000 km. Na drugi strani pa tvoje teoretiziranje. Praktično za vsak poln tank goriva sem izračunal porabo, ker mi je to bil tudi indikator “zdravja” motorja.
Ti pa mešaš bencinarje med dizle in nato neki teoretiziraš in nabijaš.
Moje sožalje, če si kupil napačen avto, veliko užitkov v vožnji 90 za šleparji.:)
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

MikeRotch ::

Poba, trije 2.0 dizli različnih proizvajalcev, vsega skupaj 450000 km.


Poba, v zadnjih 22 letih sem imel skoraj 40 avtomobilov, če se že gremo kdo ima večjega :)

Moje "teoretiziranje" sicer temelji na malo večjem vzorcu. Teh 450.000km ni ravno nek hud vzorec.

Edit: ta vzorec niso samo moje osebne izkušnje ampak spritmonitor, da ne boš narobe razumel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

Gambino ::

Če bi bili EVji ekonomsko upravičeni, bi ta vozila uporabljali taksisti, podjetja, avtohiše, ..... Ampak tam zelo redko vidim, da se uporabljajo EVji. Nazadnje, ko sem bil v Rimu, so večinoma hibridi toyote, Fiati, Jeapi. Na zadnje, ko sem se vozil s taksijem, sem se v Corolli Hybrid, kjer je taksis rekel, da so šli nazaj na Hibride iz EV od Kiae. Avtohiše pa tudi v večini opuščajo EVje. Naj kdo razloži, zakaj EVji pa v teh primerih ekonomsko vzdržni?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gambino ()

Utk ::

Zakaj nisi vprašal tistega taksista?

billy ::

Pravne osebe dajo strošek goriva med stroške, tako da jim je vseeno koliko pride gorivo.

Recimo kmetje pa itak imajo subvencionirano nafto.

a_borlak ::

Taksisti jih uporabljajo, tisti, ki imajo možnost polniti doma.

Kessler ::

billy je izjavil:

Pravne osebe dajo strošek goriva med stroške, tako da jim je vseeno koliko pride gorivo.

Recimo kmetje pa itak imajo subvencionirano nafto.


;))) Kako si eni predstavljate podjetništvo, poslovanje družb ;))) Na strošek sploh ne gledajo, ker je nepomemben in tako gre v stroške...LOL. Ja v JS je res, ker pač davkoplačevalci dajo več, kdo da pa v privat sferi, da je na koncu plus?

aja, verjetno tebi daje firma enormno plačo, saj ni važno kolk jih staneš saj tako ali tako to dajo v stroške. ;))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kessler ()

Gregor P ::

a_borlak je izjavil:

Taksisti jih uporabljajo, tisti, ki imajo možnost polniti doma.

Rahlo dvomim. Ker če mora oddelati celodnevni šiht X voženj, verjetno težko pride do doma, kjer mora polniti več ur. Lahko potem, ko je konec voženj za ta dan.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::

Koliko km pa misliš, da naredi taksist dnevno? Če je to okoli 300km, potem ni nobenih težav.

Gregor P ::

Ne vem zares, ampak pri nas verjetno res ne več kot 300 km. Samo ne vidim smisla, da bi šel vmes med vožnjami polniti domov na domačo polnilnico, če že potem na hitro.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

deco16 ::

Cameo lepo nuca kone. In to že 4 leta. Zakaj se jih ne losajo?

Avtošole tudi vidim okol. In to v spremstvu motorjev in tudi kot samostojni za vožnjoa avtomatika. Kje je njihova računica?

MikeRotch ::

Gambino je izjavil:

Če bi bili EVji ekonomsko upravičeni, bi ta vozila uporabljali taksisti, podjetja, avtohiše, ..... Ampak tam zelo redko vidim, da se uporabljajo EVji. Nazadnje, ko sem bil v Rimu, so večinoma hibridi toyote, Fiati, Jeapi. Na zadnje, ko sem se vozil s taksijem, sem se v Corolli Hybrid, kjer je taksis rekel, da so šli nazaj na Hibride iz EV od Kiae. Avtohiše pa tudi v večini opuščajo EVje. Naj kdo razloži, zakaj EVji pa v teh primerih ekonomsko vzdržni?


Imaš kakšne številke ali so to občutki? Uber driverji npr. množično kupujejo Tesle.

Pa kaj pomeni, da "avtohiše opuščajo EVje"? O kakšnih avtohišah govoriš?

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

billy je izjavil:

Imaš v service meniju opciju, da klikneš in te avto vodi kako se to naredi.


A lahko poves kje si to nasel? Ker slovenski prirocnik tega ne omenja. Opcije, ki jih pa omenja ameriski prirocnik, pa jaz na ekranu ne vidim.

Tega recimo ni: Controls > Dynamics > Apply Brakes When Regenerative Braking is Limited

MikeRotch ::

Za rentale mi je jasno, da jih prodajao. Razlogi so precej očitni.

Hertz z EVji ne zasluži nič več kot s Toyotami ali Fordi. Strošek goriva za njih ni pomemben, ker ga plačajo stranke.

Strošek popravil je sicer pri Tesli npr. v povprečju nižji kot pri drugih znamkah, ampak ti nič ne pomaga, če že imaš infrastrukturo za vzdrževanje ICE avtomobilov.

Popusti na EVje so bistveno nižji, nabavna cena v povprečju višja. Znano je, da imajo Ford, Chevrolet, Stelantis, Toyota itd. cele oddelke, ki prodajajo flotna vozila. Temu primerni so popusti, stroški financiranja. Tesla po drugi strani prodaja Hertzu po isti ceni kot meni in tebi.

Izguba vrednosti je bila pri EVjih ogromna, če si kupoval 2021, 2022. Trenutno je zadeva boljša, ampak je še vedno večja neznanka kot pri ICE.

Nič od tega ni bistveno za posameznike. Prihranki pri gorivu ostanejo tebi. Hertzovih popustov ne dobiš. Izguba vrednosti pri dobi lastništva 5 let ni več takšna loterija kot pri 1 ali 2 letih...

Grimnir3 ::

BigWhale je izjavil:

billy je izjavil:

Imaš v service meniju opciju, da klikneš in te avto vodi kako se to naredi.


A lahko poves kje si to nasel? Ker slovenski prirocnik tega ne omenja. Opcije, ki jih pa omenja ameriski prirocnik, pa jaz na ekranu ne vidim.

Tega recimo ni: Controls > Dynamics > Apply Brakes When Regenerative Braking is Limited


Po reditu sodeč, tega ni na voljo v EU.
Jaz tudi nimam tega.

endelin ::

Zakaj tukaj še noben nima Macan Ev?

codeMonkey ::

Meni je hud. Samo sem premlad za te stvari. Se mi zdi skoda denarja, da ne gre v nalozbe. Pol pri 50. Poleg tega, da ni poceni, pa rabis sigurno se en avto, ce so otroc se doma. Isto EQE ipd.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ce bi imel otroke, bi raje vlagal v njih. Vsaj do cirka polnoletnosti. Z avti bi se se preseraval v penziji oz. po 60ih.

Dvomim, da komu na smrtni postelji pride na misel, da je prevec skrtaril z avtomobili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

krucymucy ::

endelin je izjavil:

Nisem vedel da imajo dizli 7 litrov pri 200kmh. Potem so to superiorna vozila

Nima. Passat B8 karavan 2.0 TDI 110kW ima pri 200km/h porabo 12,5 litrov v zmernem vremenu, pozimi pa še več.
Jaz sem ga vozil ~240.000km in vpisal vsako točenje goriva in kilometre.
Povprečna poraba je bila od 6,5-7l poleti in 7,5-8,5l/100km pozimi. Skupaj povprecje na 240.000 je bilo nekaj čez 7 litrov.
Večinoma so bile to vožnje 550km v ponedeljek in petek, če se je dalo brez ustavljanja. Med tednom pa 5km/dan po mestu.

edit: BC je lagal kakih 0,5 litra

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

MikeRotch ::

endelin je izjavil:

Zakaj tukaj še noben nima Macan Ev?


Lahko ti napišem 10 pametnih razlogov, ampak edini pravi je, da nimam 100+ jurjev za avto :)

a_borlak ::

Mislim, da je vrsta kar dolga :).

Kessler ::

Meni pravijo da ga dobim maja.

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Poba, trije 2.0 dizli različnih proizvajalcev, vsega skupaj 450000 km.


Poba, v zadnjih 22 letih sem imel skoraj 40 avtomobilov, če se že gremo kdo ima večjega :)

Moje "teoretiziranje" sicer temelji na malo večjem vzorcu. Teh 450.000km ni ravno nek hud vzorec.

Edit: ta vzorec niso samo moje osebne izkušnje ampak spritmonitor, da ne boš narobe razumel.

Ja seveda, teh 450000 km ni nič, s tem da je bila poraba ves čas pod kontrolo.
Anekdotično, ziher.
So ti že drugi povedali, časi dizlov, kot jih omenjaš, so že zdavnaj mimo.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Kljub državnim subvencijam v vrednosti nekaj tisoč evrov povsem električni avtomobili (še) niso prepričali slovenskih voznikov. V letu 2024 je njihova prodaja upadla skoraj za dve petini, njihov delež na cestah pa je manjši od državnih pričakovanj.

https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/prod...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Kayzon ::

Yeey kako to ce so pa EV nekaj najboljsga kar lahko kupimo?!

Utk ::

Kako to, da sploh kakega prodajo, če so nekaj najslabšega?

MikeRotch ::

Kayzon je izjavil:

Yeey kako to ce so pa EV nekaj najboljsga kar lahko kupimo?!


Veliko proizvajalcev še vedno dela shitty avtomobile, tudi EVje. Tisti, ki delajo dobre, imajo solidne rezultate.

Se že ve, če je bila Tesla Y tudi v 2024 najbolj prodajan model na svetu ali je na 2. mestu?

jan_g ::

Gregor P je izjavil:

Kljub državnim subvencijam v vrednosti nekaj tisoč evrov povsem električni avtomobili (še) niso prepričali slovenskih voznikov. V letu 2024 je njihova prodaja upadla skoraj za dve petini, njihov delež na cestah pa je manjši od državnih pričakovanj.

https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/prod...


Še eno leto je minilo in ljudje še vedno menijo, da električni avtomobili niso prava stvar. Navkljub vzpodbudam kot so subvencije in 0% boniteta (za pravne osebe). Počakajmo, da se proizvajalci malo bolj resno lotijo clio segmenta, morda bo takrat večji preboj.

deco16 ::

Clio segment je že tukaj sam C3 pač noben noče oziroma 16k je preveč za nov EV, čeprav clio tudi tolk stane...
««
1213 / 1222
»»