» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1127 / 1166
»»

kow ::

Uporabi kar tisto, ki jo ze imas.

deco16 ::

Ne on še za nazaj laže da je bla prodaja porazna, a skoz raste. Sem pogledal za januar 2024 ni še podatkov, drugače z veseljem zparsam. In ne, podjetja ne vodijo v registracijah.

Sparkxl ::

Dajmo prvo ločit med dobro prodajo in da prodaja raste, kaj praviš? Če jih prodaš 15 na leto je dobra prodaja? Štartal pa si z 1 kom v januarju in je prodaja rastla celo leto

Utk ::

Dejmo ločit dejmo. Ker ravno ti si lepil nek članek, v katerem je pisalo, da prodaja raste, ampak ne več toliko, in to prevedel v to, da prodaja pada.

DamijanD ::

Nekoga je pamet srečala: ID.7 tourer
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/...

cd 0.23 vs 0.25 razlika med limuzino in karavanom

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Gregor P ::

Within the system limits, this not only enables control of many vehicle functions, but also answers specific questions on all conceivable subjects by accessing online databases and features new integration of ChatGPT (artificial intelligence, AI). ChatGPT should be available with a time delay.
:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kixs ::

deco16 ::

Če je velikost edino kar pali pol ja, je pa oskubljen. Pa tudi range z tasredno baterijo je bolj meh, vseeno je to velika škatla ;)

a_borlak ::

Cena je dobra, če iščeš predvsem velikost, sicer pa oskubljen. Pa domet je bolj 250 kot 400 km. Ok, 300 spraviš brez težav, še kaj poleg, a ne računaj na 400, kot piše.

Pithlit ::

Ok, kateri električar pa je cenejši od primerljivega ice bratca? V Sloveniji. Prosim za linke.
Life is as complicated as we make it...

hojnikb ::

Pithlit je izjavil:

Ok, kateri električar pa je cenejši od primerljivega ice bratca? V Sloveniji. Prosim za linke.

noben.

btw, najcenejsi ev je dobu konkretn refresh


V2L !!
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Pithlit ::

hojnikb je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Ok, kateri električar pa je cenejši od primerljivega ice bratca? V Sloveniji. Prosim za linke.

noben.

btw, najcenejsi ev je dobu konkretn refresh


V2L !!

No, v bistvu sem spraševala inžinička ker spet klati kolosalne neumnosti. Ampak hvala vseeno. Spring drugače niti ni tolk grd...
Life is as complicated as we make it...

codeMonkey ::

Ni slab za dnevne opravke, predvsem v velikih mestih, ko ti je vseeno, ce je potolcen z vseh strani. Pohvalno je tudi to, da je lazji od tone.

Zgodovina sprememb…

nejc_nejc ::

codeMonkey je izjavil:

Ni slab za dnevne opravke, predvsem v velikih mestih, ko ti je vseeno, ce je potolcen z vseh strani. Pohvalno je tudi to, da je lazji od tone.


In v matkurji je to kje?

kow ::

Problem je, da pri nas taksne avte rabijo bolj upokojenci na podezelju. Samo boljs, da se ne zakantajo v kaksno drevo ali 3 tonskega bemfla.

Imo, je predrag + pa premalo varen. Je pa tudi res, da je dalec od katastrofalnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

nejc_nejc je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Ni slab za dnevne opravke, predvsem v velikih mestih, ko ti je vseeno, ce je potolcen z vseh strani. Pohvalno je tudi to, da je lazji od tone.


In v matkurji je to kje?


Napisal sem predvsem, vseeno je tudi recimo v Kranju in okolici uporaben. Ne vem kako je danes, ampak vrtec so ti pred slabimi desetimi leti ponudili v Trsteniku. Ali pa obratno, ce si iz kaksne okoliske vasi, in moras slabih 10 km narediti parkarat na dan do mesta.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

kow je izjavil:

Problem je, da pri nas taksne avte rabijo bolj upokojenci na podezelju. Samo boljs, da se ne zakantajo v kaksno drevo ali 3 tonskega bemfla.

Imo, je predrag + pa premalo varen. Je pa tudi res, da je dalec od katastrofalnega.

strukturna varnost je čist na nivoju taksnega malčka, ncap zvezdice mu jemljejo manjkajoči nannyi... Itk, pri 50km/h mors delat ze neki konkretno narobe, da rata struktira kletke problem...

pri 130km/h se pa s takim avtom res ni pametna ideja zaletet, ker bo tam kaksn X6 sigurn v prednosti... ampak zaleten v drog si v obeh mrtv..
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Gregor P ::

A refresh omogoča sedaj že tudi 130 km/h?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Pithlit ::

hojnikb je izjavil:

pri 130km/h se pa s takim avtom res ni pametna ideja zaletet, ker bo tam kaksn X6 sigurn v prednosti... ampak zaleten v drog si v obeh mrtv..

Hja, prerivat se z več kot 2x težjim brdavsom se res ne bo končalo najbolje. Ne vem pa če glih struktura igra grozno vlogo pri tem.

Nisem prav dosti investirala v un video tako da... kolk ima baterije ta jajček?

*edit* nvm, mi je uspelo pri prvem 'ogledu' preskočiti balonček s ~27kwh.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

hojnikb ::

drivetrain je je enak...
#brezpodpisa

kow ::

Rivian je v letu 2023 porabil 4.5 milijarde dolarjev kapitala. Trenutno imajo cirka 9 milijard kapitala.

mikhaair ::

Leto nazaj je bila delnica 100 USD, sedaj le še 13. Verjetno ne bodo preživeli? Kakšne so njihove proizvodne zmogljivosti?

kow ::

mikhaair je izjavil:

Leto nazaj je bila delnica 100 USD, sedaj le še 13. Verjetno ne bodo preživeli? Kakšne so njihove proizvodne zmogljivosti?


Narascajoce :) Zato tudi tako kurjenje kapitala. Skoraj gotovo bodo morali dobiti svezi kapital. Ki pa danes ni vec poceni. Nimam pojma, ce bodo preziveli, ne poznam dovolj njihovih planov, stroskov ipd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Sparkxl ::

mikhaair je izjavil:

Leto nazaj je bila delnica 100 USD, sedaj le še 13.


No biggie...vse EV delnice več ali manj tonejo zadnje leto. Konec free money, zelene pravljice se srečujejo z realnostjo in naenkrat je štala.
Delnice klasičnih OEMov, ki so poslušali propagando namesto zdravega razuma? Bogo, večinoma minus zadnje leto.
Kaj pa klasični OEMi ki niso nasedli fantazijam in poslušajo zdravo pamet in se koncentrirajo na profit? Recimo Mazda in Toyota, ki sta bojda tik pred propadom, kodak, nokia moment ipd.? Kaboom, skoraj podvjitev delnice v zadnjem letu. Forumski modreci so me večkrat podučili, da je market bojda "forward looking". Torej tudi na wall streetu več ne verjamejo fantazijam?

kow ::

Te prav razumem. Vceraj niso bili forward looking. Danes pa so? Jutri pa spet ne bodo?

Imo, se gre Toyota zelo tvegano strategijo pocasnega prehoda in hoce dominirati v hibridnem sektorju, nato pa pocasi seliti proizvodnjo v BEV. Ce pride do prevec breakthroughjev pri baterijah (sploh pri ceni in skaliranju), se jim bo strategija sesula.

Ce pa so se odlocili pravilno, bodo se naprej zelo profitabilni. Hard to say.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

mikhaair ::

Ampak dejansko je Tesla edini proizvajalec EV na zahodu. Edini v smislu, da se mu ni treba ukvarjat z ICE in ni startup. Teslina delnica pa itak skače kot bitcoin.

Sparkxl ::

kow je izjavil:

Te prav razumem. Vceraj niso bili forward looking. Danes pa so? Jutri pa spet ne bodo?

Imo, se gre Toyota zelo tvegano strategijo pocasnega prehoda in hoce dominirati v hibridnem sektorju, nato pa pocasi seliti proizvodnjo v BEV. Ce pride do prevec breakthroughjev pri baterijah (sploh pri ceni in skaliranju), se jim bo strategija sesula.

Ce pa so se odlocili pravilno, bodo se naprej zelo profitabilni. Hard to say.


Prvi stavek ne vem kaj sploh hočeš povedat? Vzpon in padec tesle in podobnih? To je samo bil del hajpa, ki nima veze z realnostjo.

Kot prvo, prej ko boste razumeli da tega opevanega prehoda ne bo, lažje vam bo in boste stvari lažje razumeli. Šef toyote pravi, da bodo evji dosegli ca. 30% delež na svetu. Pazi, svetu. EV fanazije so trenutno omejene samo na zahod in kitajsko. Že vzhodna evropa je komplet druga zgodba. In iz tega vidika ima toyota več kot dovolj časa da lepo na lagano dopolni ponudbo z evji. Tisti OEMi, ki pa se zaletavajo v all in EV fantazije, bliskovito hitro črtajo vse ice modele, pa bodo doživeli hud udarec. V bistvu ga pravkar že doživljajo.

Breakthrought pri baterijah pa lahko pozabiš, oz. prestaviš daleč v prihodnost. Z li-ion se ta opevani prehod več kot očitno ne bo zgodil. Drago ko pes, nikakvi doseg in počasno polnjenje. Tehnologije, ki pa se vsak dan pojavljajo nove, ki obljubljajo 3k km dosega, nafilajo se v 3 min, pa so fine na papirju in v prototipih. Ampak to spravit v masovno proizvodnjo, stroškovno učinkovito za male pare pa je čisto druga pesem.

Iz današnjega vidika ima toyota popolnoma prav. EVji imajo prihodnost kot en izmed pogonov.

deco16 ::

Je treba gledat na jutri ne samo danes ;)

Cene padajo, akcije se fajn primejo, tiste škode so razprodali.

Oglasi se ko bo prodaja začela padat in ne rasti.

Malidelničar ::

Imamo kakšne informacije o kitajskem EV prodoru na evropski trg? Ali se je tudi tu ustavilo?
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

Gregor P ::

To še ne, imamo pa informacijo, koliko stane klasična Dacia v Romuniji :D

SANDERO CITY dobiš že za 8.900 evrov!

Spring Extreme je malo dražja in sicer za 9.550 EUR.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Sparkxl ::

Za sandero ne vem, ampak je en lep video na yt od carwow iz prejšnjega tedna o springu. Kdor ni gledal...to je v bistvu nivo Wartburga z nekaj modernimi dodatki. Da tak šrot prodajajo je kriminal. To ni vredno več kot 5k ne glede na pogon

Gregor P ::

To je sicer res, ampak ajde inflacija, vse dražji, sploh EV-ji kao "nova tehnologija" itd. ... tako da je to vsaj zame že sprejemljiva cena za nov avto. Oz. kot sem že napisal:

Gregor P je izjavil:

Torej če upoštevamo inflacijo, a tudi da prodajalci trdijo, da so cene za vsaj 10 % previsoke ipd. in pa potem dražji baterijski sklop, bi ta električna Dacia morala stati največ 12.000 evrov ob izidu, sedaj pa bi morala cena že pasti na nekje realnih 9.500 evrov.

Gregor P je izjavil:

Saj ni. Dacia Spring ne bi smela stati več kot 12k evrov glede na to kar ponuja; in še to samo zato ker je sodoben EV in je zdaj to še moderno in v povojih, sicer bi morala stati okoli 8.000,- evrov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Webmojster ::

Gregor P je izjavil:

To še ne, imamo pa informacijo, koliko stane klasična Dacia v Romuniji :D

SANDERO CITY dobiš že za 8.900 evrov!

Spring Extreme je malo dražja in sicer za 9.550 EUR.


Torej si lahko grem v Romunijo po tega Spring-a za 10 jurjev in dobim še 6.500 subvencije na to? :)

Gregor P ::

Če prav razumem, je to že cena z njihovo subvencijo v višini 5.100 evrov (Rabla Plus 2020-2024).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Webmojster ::

Se mi je zdelo malo predobro da bilo resnično :)

Gregor P ::

No, pa saj tolikšna bo morala biti oz. bi že morala biti povsem normalna cena takšnih prevoznih sredstev brez subvencij.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Xpeng nima izbire in gre "all in":

He Xiaopeng, founder and chief executive of his eponymous electric car maker, told employees on Sunday that 4,000 new people will be hired this year to enhance competitiveness, even as the market braces for more bloodletting.

"It will be the first year that the EV competition enters into a new phase of bloodbath," he told the Guangzhou-based carmaker's employees in a letter that was obtained by the Post. "Xpeng has been striving to survive fierce competition right from the beginning and has accumulated sufficient experience. I believe we will eventually triumph if we keep up the hard work."

The letter goes on to say that 30 new models will be launched by the company over the next three years. Xpeng confirmed the contents of the letter.

Gregor P ::

A pa res rabimo 30 novih modelov enega proizvajalca?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

krucymucy ::

Druge izbire res nimajo. HiPhi je objavil da je konec. Ni pa zadnji.

krucymucy ::

pegasus je izjavil:

Lušnta reportaža o elektrifikaciji na Norveškem:

Američanom nič jasno ;)

V Sloveniji bi lahko dodali 0,25€/liter trosarine namenjene direktnim subvencijam EV.
Tako bi bile s casom vedno nizje, ker bi bila skupna vsota trosarine vedno manjsa.

Gregor P ::

Tole norveško rešitev pač ne moreš direktno kopirat v Slovenijo.

Najmanj za tri stvari moraš najti pri nas neko alternativo:
1. imajo veliko hidroelektrarn, že 120 let;
2. več različnih politik, ki državo skupno stanejo okoli 3,8 milijarde dolarjev letno; večino tega denarja država pridobi z robustno naftno in plinsko industrijo;
3. visoki davki na "klasična" vozila, ki onesnažujejo okolje.

1. točko morda rešiš z novo nuklearko.
2. ne vem kje bi Slovenija našla ta naftni denar? Morda zgradi ogromno nuklearko z več bloki in prodaja odvečno elektriko na tujem trgu?
3. to bi šlo (seveda ko in le če dejansko ljudem ponudiš alternativo!)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

krucymucy ::

Po zadnjih podatkih imamo 1.1GWhp fotovoltaike v Sloveniji. http://pv.fe.uni-lj.si/sl/

Letno se ob upostevanju 14% izkoristka pridela 1,35TWh elektricne energije.

To ob povprecni porabi 160Wh/km pomeni 8.47 milijard kilometrov.

Po podatkih statisticnega urada je povprecno prevozenih na avtomobil 12.653km leto. https://pxweb.stat.si/SiStat/sl

Torej je samo solarne energije v Sloveniji trenutno dovolj za 670.000 avtomobilov.

popravite me ce sem ga kje pihnil mimo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

codeMonkey ::

krucymucy je izjavil:


V Sloveniji bi lahko dodali 0,25€/liter trosarine namenjene direktnim subvencijam EV.
Tako bi bile s casom vedno nizje, ker bi bila skupna vsota trosarine vedno manjsa.


Nakup EV je IMO manjsi problem kot omrezje. Ne dvomim, da se bo spet nekdo nasel, ces da to sploh ni problem, ampak foter v okolici MB caka ze mesece odgovor za SE, ki bo itak negativen.

DamijanD ::

A obstaja kakšen sumarni graf dnevne proizvodnje za Slovenijo - zanima me koliko je krivulja bolj razpotegnjena zaradi tistih, ki so bolj na V ali Z usmerjeni ?

nejc_nejc ::

krucymucy je izjavil:

Po zadnjih podatkih imamo 1.1GWhp fotovoltaike v Sloveniji. http://pv.fe.uni-lj.si/sl/

Letno se ob upostevanju 14% izkoristka pridela 1,35TWh elektricne energije.

To ob povprecni porabi 160Wh/km pomeni 8.47 milijard kilometrov.

Po podatkih statisticnega urada je povprecno prevozenih na avtomobil 12.653km leto. https://pxweb.stat.si/SiStat/sl

Torej je samo solarne energije v Sloveniji trenutno dovolj za 670.000 avtomobilov.

popravite me ce sem ga kje pihnil mimo.


Ja, samo koliko od tega v pravem trenutku?

krucymucy ::

V vsakem primeru se toliko manj premoga pokuri v TEŠ oz. se ne uvozi toliko ele. energije.

nejc_nejc ::

Ne vem če je 1:1

krucymucy ::

Jaz tudi ne, ampak si mislim da vode ne spuscajo cez v prazno, NEK dela pa vedno na 100%.

Mr.B ::

Malidelničar je izjavil:

Imamo kakšne informacije o kitajskem EV prodoru na evropski trg? Ali se je tudi tu ustavilo?

Raimondo Warns Chinese EVs Pose National, Data Security Risks
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Sparkxl ::

Videl danes jumbo plakat v avstriji za byd seal za neverjetnih 43k€

Google pravi, da je to že z odbito subvencijo

https://www.bydauto.at/

Toliko o poceni kitajcih, ki bodo preplavili bojda naše ceste in vse požrli
««
1127 / 1166
»»