Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
deco16 ::
Ja vsakič ko na bremzo pritisneš ali pa gas spustiš. Zato pa ni treba bremz menjavat ;)
Mindblown a.
Še vedno se voziste z vozili kateri izgubljajo energijo ko se ustavljajo....
Mindblown a.
Še vedno se voziste z vozili kateri izgubljajo energijo ko se ustavljajo....
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: deco16 ()
BigWhale ::
DamijanD ::
Pithlit ::
Ponavadi zvezdice avti izgubljajo ker se standardi testiranja zaostrujejo.
Life is as complicated as we make it...
shm ::
Testi so se zaostrili, ampak večji problem pa je da so v novi zoe odstranili stranske air bage.
DamijanD ::
Pravkrar videl tale test od id.3 kar se degradacije tiče
Preskočite na t=851
youtu.be/VqdYfQpi_mo?t=851
Preskočite na t=851
youtu.be/VqdYfQpi_mo?t=851
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
a_borlak ::
Pri 500.000km 80% kapacitete baterije je več kot odlično. Poglejte, koliko klasike ima 500.000km, večina konča na smetišču pri 200, 300kkm po 15 letih vožnje. Se pravi 20kkm na leto.
Aja, še polnenje na 100%, če smo čisto iskreni, bi to moral biti proizvajalčev problem, ne uporabnikov, zato tudi dajejo buffer. Pa naj ga dajo več, če niso sigurni v svoje izdelke, ampak mi, kot uporabniki se s tem ne bi smeli ukvarjat. Daš polnit, napolniš na 100%, avto mora poskrbeti, da je na račun bufferja optimalno poln, kar se kapacitete baterije tiče, prav tako praznenje, ne bi smel dovoliti vožnje pod recimo 15% bruto kapacitete, stvar rešena.
Aja, še polnenje na 100%, če smo čisto iskreni, bi to moral biti proizvajalčev problem, ne uporabnikov, zato tudi dajejo buffer. Pa naj ga dajo več, če niso sigurni v svoje izdelke, ampak mi, kot uporabniki se s tem ne bi smeli ukvarjat. Daš polnit, napolniš na 100%, avto mora poskrbeti, da je na račun bufferja optimalno poln, kar se kapacitete baterije tiče, prav tako praznenje, ne bi smel dovoliti vožnje pod recimo 15% bruto kapacitete, stvar rešena.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: a_borlak ()
Gregor P ::
Tako je.
Aja, še polnenje na 100%, če smo čisto iskreni, bi to moral biti proizvajalčev problem, ne uporabnikov, zato tudi dajejo buffer. Pa naj ga dajo več, če niso sigurni v svoje izdelke, ampak mi, kot uporabniki se s tem ne bi smeli ukvarjat
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Mato989 ::
Pri 500.000km 80% kapacitete baterije je več kot odlično. Poglejte, koliko klasike ima 500.000km, večina konča na smetišču pri 200, 300kkm po 15 letih vožnje. Se pravi 20kkm na leto.
Aja, še polnenje na 100%, če smo čisto iskreni, bi to moral biti proizvajalčev problem, ne uporabnikov, zato tudi dajejo buffer. Pa naj ga dajo več, če niso sigurni v svoje izdelke, ampak mi, kot uporabniki se s tem ne bi smeli ukvarjat. Daš polnit, napolniš na 100%, avto mora poskrbeti, da je na račun bufferja optimalno poln, kar se kapacitete baterije tiče, prav tako praznenje, ne bi smel dovoliti vožnje pod recimo 15% bruto kapacitete, stvar rešena.
Tako si predstavljaš da bi morali na ICEjih pazit da pri 50l tanku natankamo samo 40l ker drugače bi tank začel prej zgubljat doseg? WTF je to
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Gregor P ::
Ne moreš to tako direktno primerjati s tankom bencina.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Ljudje, ki se ves cas vozijo, niso ravno reprezantiven vzorec. Bolj kot 500k razdalje, me zanima kaksen bo range po 15 letih pri 10k do 20k na leto.
To je za vecino ljudi pomembnejsi podatek. Ce avto nafilas na 100% in ga pustis stati, je to slabo za baterijo (ce ni LFP). Nacinov oz. vzorcev uporabe je kar nekaj. Poleg tega se avti razlikujejo se po BMS, vrstah celice itd.
Da je 80% kapacitet odlicno, je seveda laz. Trg potencialnih kupcev (rabljenega vozila) se mocno zmanjsa, ker je to v praksi vecja izguba kot 20% razdalje. Rezerva namrec ni relativna.
To je za vecino ljudi pomembnejsi podatek. Ce avto nafilas na 100% in ga pustis stati, je to slabo za baterijo (ce ni LFP). Nacinov oz. vzorcev uporabe je kar nekaj. Poleg tega se avti razlikujejo se po BMS, vrstah celice itd.
Da je 80% kapacitet odlicno, je seveda laz. Trg potencialnih kupcev (rabljenega vozila) se mocno zmanjsa, ker je to v praksi vecja izguba kot 20% razdalje. Rezerva namrec ni relativna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mato989 ::
Ne moreš to tako direktno primerjati s tankom bencina.
Ja ampak baterija je tank bencina za EV vs ICE... baterijo filamo da se peljemo da dobimo energijo za vožnjo, enako polnimo rezervoar za bencin/dizl da se vozimo... zakaj to ne smeš primerjat?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
J.McLane ::
Ne vem, očitno ti noben ne zna narisat, da arhitektura EVja ni enaka arhitekturi ICE, baterija je veliko več "samo" tank goriva in ima pač svoje omejitve, primerjave s posodo za bencin so pa enostavno smešne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mato989 ::
Ne vem, očitno ti noben ne zna narisat, da arhitektura EVja ni enaka arhitekturi ICE, baterija je veliko več "samo" tank goriva in ima pač svoje omejitve, primerjave s posodo za bencin so pa enostavno smešne.
Nima veze, še vedno je osnova to da elektrika = bencin ko govorimo o ICE vs EV... torej je shranjevalnik bencina pri ICE za debato ekvivalent shranjevalniku "goriva" pri EV ki je baterija...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
J.McLane ::
Seveda ima veze, ampak zgleda da je to preveč zate, ker bi rad vse ukalupil v trenutno prakso ki jo izvajaš. Stara navada, železna srajca.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mato989 ::
Seveda ima veze, ampak zgleda da je to preveč zate, ker bi rad vse ukalupil v trenutno prakso ki jo izvajaš. Stara navada, železna srajca.
Nikakor... ampak dajva počasi.
Če EV nima elektrike v bateriji ne gre nikamor
Če ICE nima bencina/dizla v rezervoarju ne gre nikamor
To drži? Kako potem tega ne smemo primerjat.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
J.McLane ::
Joj no, s tabo karkoli raziščevati nima smisla. Napišem ti samo še enkrat, upam da zadnjič:
Baterija v EV ni SAMO tank goriva. Torej jasno, da je hranilnik energije ampak je veliko več kot samo to.
Baterija v EV ni SAMO tank goriva. Torej jasno, da je hranilnik energije ampak je veliko več kot samo to.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Kawhi ::
Mato989 ::
Joj no, s tabo karkoli raziščevati nima smisla. Napišem ti samo še enkrat, upam da zadnjič:
Baterija v EV ni SAMO tank goriva. Torej jasno, da je hranilnik energije ampak je veliko več kot samo to.
Ampak saj HRANILNIK ENERGIJE izgublja kapaciteto... torej če dan 1 gre not 100 enot energije, gre po X časa samo še 100 - XY enot energije... kako to ni primerljivo z rezervoarjem... kot da bi prvi dan lahko natankal 50l po 10 letih pa samo še 40l...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
karafeka ::
deco16 ::
Če EV nima elektrike v bateriji ne gre nikamor
Če ICE nima bencina/dizla v rezervoarju ne gre nikamor
To drži?
Ne drži vedno, če EV nima elektrike na vrhu hriba (vzpona), potem če se zapelješ dol imaš štroma do konca doline plus kar si pridobil z regeneracijo.
Primer: spust po rebernicah(pri 100km/h) mi pridobi do 14km dosega, torej če bi bil na razdrtem na 0% pridem pol vsaj še do ajdovščine oziroma sela(skoraj 30 km).
Pri ICE furat v leru je v dolino je nevarno pa še vprašljivo kolk bi zdržale bremze.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: deco16 ()
Mato989 ::
Če EV nima elektrike v bateriji ne gre nikamor
Če ICE nima bencina/dizla v rezervoarju ne gre nikamor
To drži?
Ne drži vedno, če EV nima elektrike na vrhu hriba (vzpona), potem če se zapelješ dol imaš štroma do konca doline plus kar si pridobil z regeneracijo.
Primer: spust po rebernicah(pri 100km/h) mi pridobi do 14km dosega, torej če bi bil na razdrtem na 0% pridem pol vsaj še do ajdovščine oziroma sela(skoraj 30 km).
Pri ICE furat v leru je v dolino je nevarno pa še vprašljivo kolk bi zdržale bremze.
Ok popravljam če imaš avto na ravnem kot 99% ljudi ali drži zgornje ne da ga morš porivat do brega navzdol lol...
Zakaj ne bi bremze zdržale?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
BigWhale ::
Zakaj ne bi bremze zdržale?
Zato ker motor pomaga zavoram in pri voznji v leru te pomoci ni, in ce je precej klanca in veliko ovinkov in moras precej bremzati, se ti lahko zgodi, da se ti bodo bremze pregrele in takrat ne opravljajo vec svoje funkcije.
In ce sedaj nadaljujem v tvojem stilu argumentacije naprej ... ... ICE avti so totalen shit, ker se ti pri voznji po klancu navzdol pregrejejo bremze in se lahko ubijes, ker pades v prepad, ker se ne mores ustavit. V EVju se ti to absolutno ne more zgoditi!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Pithlit ::
Zakaj ne bi bremze zdržale?
Zato ker motor pomaga zavoram in pri voznji v leru te pomoci ni, in ce je precej klanca in veliko ovinkov in moras precej bremzati, se ti lahko zgodi, da se ti bodo bremze pregrele in takrat ne opravljajo vec svoje funkcije.
Iz izkušenj... Tud vnamejo se lahko. Ne sicer bremze same po sebi, ampak to ne igra neke vloge ko je treba avto gasit
Life is as complicated as we make it...
johnnyyy ::
Ne drži vedno, če EV nima elektrike na vrhu hriba (vzpona), potem če se zapelješ dol imaš štroma do konca doline plus kar si pridobil z regeneracijo.
Primer: spust po rebernicah(pri 100km/h) mi pridobi do 14km dosega, torej če bi bil na razdrtem na 0% pridem pol vsaj še do ajdovščine oziroma sela(skoraj 30 km).
Pri ICE furat v leru je v dolino je nevarno pa še vprašljivo kolk bi zdržale bremze.
Pri ICE boš pri vožnji navzdol več porabil v "leru", kot v brzini. Saj v "leru" še vedno porabljaš energijo goriva, da vzdržuje obrate ter poganjana pumpe, alternator, klimo itd. Če ga porineš v 5/6 spustiš gas imaš porabo nič. In večje kot imaš obrate bolj bo motor zaviral. Tako da če je fajn klanec in si naložen - smučarji iz Krvavca, se ti splača furat v 2/3 in občasno še zavirati na momemnte (pritisneš da zmanjšaš hitrost in potem spustiš).
Tako da pri ICE lahko prideš na 0. Bi bilo pa zanimivo videti, koliko energije bi pridobil (če sploh kaj) če bi šel npr. iz LJ na Črnivec v 902 po flaširano vodo pa da jo pripelješ dol .
Votino ::
Ja pri ICE morda lahko prideš na nič, ampak ne moreš pa prit na stanje ko ti gorivo teče nazaj v rezervoar, kar se pri elektriki efektivno dogaja ko se spuščaš po klancu dol. Na dnu klanca imaš precej bolj napolnjeno baterijo kot na vrh klanca.
Obstaja celo električni minining tovornjak ki rudo vozi dol v dolino in vmes po klancu navzdol regenerativno polni baterijo, te energije je pa več kot zadosti da prazen pride gor in ga nikoli ni treba polniti. To ti omogoča samo električen pogon, pri naftem se tega ne moreš it. Z elektrifikacijo samo enega takega tovornjaka prišparajo 80.000 litrov goriva na leto.
World's largest EV never has to be recharged
https://www.greencarreports.com/news/11...
Obstaja celo električni minining tovornjak ki rudo vozi dol v dolino in vmes po klancu navzdol regenerativno polni baterijo, te energije je pa več kot zadosti da prazen pride gor in ga nikoli ni treba polniti. To ti omogoča samo električen pogon, pri naftem se tega ne moreš it. Z elektrifikacijo samo enega takega tovornjaka prišparajo 80.000 litrov goriva na leto.
World's largest EV never has to be recharged
https://www.greencarreports.com/news/11...
codeMonkey ::
Ce mas Wartburga ne mores priti na nic, ker ima dvotaktni motor, in ga moras mazati z gasom po klancu navzdol. Ce ne, ti pa motor odklopi sklopka, da ti ne zariba. ICE je res zanic.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
johnnyyy ::
Ja pri ICE morda lahko prideš na nič, ampak ne moreš pa prit na stanje ko ti gorivo teče nazaj v rezervoar, kar se pri elektriki efektivno dogaja ko se spuščaš po klancu dol. Na dnu klanca imaš precej bolj napolnjeno baterijo kot na vrh klanca.
Obstaja celo električni minining tovornjak ki rudo vozi dol v dolino in vmes po klancu navzdol regenerativno polni baterijo, te energije je pa več kot zadosti da prazen pride gor in ga nikoli ni treba polniti. To ti omogoča samo električen pogon, pri naftem se tega ne moreš it. Z elektrifikacijo samo enega takega tovornjaka prišparajo 80.000 litrov goriva na leto.
World's largest EV never has to be recharged
https://www.greencarreports.com/news/11...
Itak saj to je logično. Podobno je pri železnici. Znanec je strojevodja in je enkrat razlagal koliko energije pridobi če pelje električni vlak iz Jesenic do Luke Koper - govoril je o nekaj MWh energije.
Votino ::
Ja logično logično, meni in tebi je že logično, počakaj da v temo pridejo neumni EV haterji, ki bodo trdili da gre za perpetum mobile in da zadeva ni možna. Svoje neumno mnenje bodo po možnosti "podkrepili" še z žaljivko ali dvema. Ps: fun fact: to se je dejansko v preteklosti že zgodilo ko sem objavil ta isti link.
MrStein ::
Smo se danes spet nekaj novega naučili: ICE ne more po bregu dol, ker se vname!
Eh eh, ti ICE hejterji.
Eh eh, ti ICE hejterji.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BlaY0 ::
hojnikb ::
Ja pri ICE morda lahko prideš na nič, ampak ne moreš pa prit na stanje ko ti gorivo teče nazaj v rezervoar...
Pri ICE ti gorivo skoraj vedno teče tudi nazaj v kesl
returnless fuel systems... a thing ze kaksnih 20 let...
#brezpodpisa
BlaY0 ::
Ja pri ICE morda lahko prideš na nič, ampak ne moreš pa prit na stanje ko ti gorivo teče nazaj v rezervoar...
Pri ICE ti gorivo skoraj vedno teče tudi nazaj v kesl
returnless fuel systems... a thing ze kaksnih 20 let...
Ohh ne, zdaj smo pa rešeni
Votino ::
BlaY0 ::
Ja pri ICE morda lahko prideš na nič, ampak ne moreš pa prit na stanje ko ti gorivo teče nazaj v rezervoar...
Pri ICE ti gorivo skoraj vedno teče tudi nazaj v kesl
Že že, ampak količina goriva v rezervoarju se med vožnjo s časom zmanjšuje, ne pa povečuje.
Ni važno kaj je res, važno je da je dober feeling
deco16 ::
Tovornjaki se vžigajo v hrib(turbine) ali pa v dolino bremze tko da ICE je zakon.
Važno je pa samo da lahko mato nafila samo 1x na mesec, to je najbolj važno. Ker tudi če je pogon superioren, važno da je treba filat 1x na mesec.
Važno je pa samo da lahko mato nafila samo 1x na mesec, to je najbolj važno. Ker tudi če je pogon superioren, važno da je treba filat 1x na mesec.
Utk ::
Mato se tako malo vozi, da bi tudi teslo filal enkrat na mesec. V bistvu je zadnjič izdavil, da sploh nima avta (ko mu je to prav prišlo), ga pa ima njegova. Itak, on je preškrt za avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Mato989 ::
Mato se tako malo vozi, da bi tudi teslo filal enkrat na mesec. V bistvu je zadnjič izdavil, da sploh nima avta (ko mu je to prav prišlo), ga pa ima njegova. Itak, on je preškrt za avto.
No odvisno kako gledaš... jaz se povprečno v avtu peljem 40km/mesec... v SVOJEM... na šiht tistih 3-5x mesečno grem s sodelavcem ali vlakom... Avto je sicer pisan na mene tako da uradno ga imam v praksi pa ga ne uporabljam ker ga uporablja moja za prevoz na šiht in nazaj cca 25km/delovni dan...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
redtech ::
"Midnight Massacre": Tesla Slashes Model 3, Model Y Prices Yet Again
Cene nižajo, da držijo volumen, drugače bo padlo kot kamen.
Ford Electric F-150 Sales Plunge 46% Amid "Quality Checks"
"Unsustainable Business": Lucid Loses $338,000 Per Vehicle As Tesla Price War Heats Up
Cene nižajo, da držijo volumen, drugače bo padlo kot kamen.
Ford Electric F-150 Sales Plunge 46% Amid "Quality Checks"
"Unsustainable Business": Lucid Loses $338,000 Per Vehicle As Tesla Price War Heats Up
Pithlit ::
codeMonkey je izjavil:
38k
Tud če je 38k je to precej neverjetna cifra. Za katera vozila se to gre? Jih na roke skup devajo?
Life is as complicated as we make it...
krucymucy ::
codeMonkey je izjavil:
38k
Tud če je 38k je to precej neverjetna cifra. Za katera vozila se to gre? Jih na roke skup devajo?
Tole je malo tako preracunano, nimajo toliko izgube, pac pa je skupni minus deljen s stevilom prodanih avtomobilov.
https://www.businessinsider.com/lucid-s...
bbbbbb2015 ::
Kakšen komentar imate na to:
Razmišljam o EV, vendar me cena odvrača. ICE, nov, z dieselskim motorjem 115KM, za delovno poslovno rabo (Dacia Duster) stane 21.000EUR. EV bi prišel prav, ker so razdalje kratke, samo EV je med 30-40% bolj enostaven, za 16.000EUR kupim takoj. Za 40.000EUR EV N.E. K.U.P.I.M - N.A.J. S.E. J.E.B.E.*.O.
Kako cena EV ni padla pod ICE? V redu Tesla ima ikoničen status, kaj pa drugi?
Popravek: Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 stane 23.000EUR. Za delovno vozilo je to odlično.
Razmišljam o EV, vendar me cena odvrača. ICE, nov, z dieselskim motorjem 115KM, za delovno poslovno rabo (Dacia Duster) stane 21.000EUR. EV bi prišel prav, ker so razdalje kratke, samo EV je med 30-40% bolj enostaven, za 16.000EUR kupim takoj. Za 40.000EUR EV N.E. K.U.P.I.M - N.A.J. S.E. J.E.B.E.*.O.
Kako cena EV ni padla pod ICE? V redu Tesla ima ikoničen status, kaj pa drugi?
Popravek: Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 stane 23.000EUR. Za delovno vozilo je to odlično.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
BigWhale ::
Teslin Model 3 je v svojem razredu prakticno najcenejsi EV. :>
Sam si pa hecn, ok ti je, da je Dacia 23.000 jurjev, ampak za EV bi pa dal najvec 16 jurjev? :))
Sam si pa hecn, ok ti je, da je Dacia 23.000 jurjev, ampak za EV bi pa dal najvec 16 jurjev? :))
nejc_nejc ::
BlaY0 ::
Jah kakšnimi... kabl moraš non-stop notri vtikat potem se ti pa razrahlja in začne ven padat sam od sebe
BigWhale ::
Men gre najbolj na jetra to, da mam sam 30m dolg kabl in pol se peljem 30m, moram laufat nazaj, izstekat kabl, pol laufam 30m naprej od avta spet vstekam, se peljem naslednjih 60m in pol spet laufam... Jebeno annoying!