Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
Razlika v aerodinamiki je kar velika, sploh karavan. To je tipičen primer kako aoridnamika deluje v praksi:Jaz grem stavit, da je tule največ razlike ne zaradi aero, ampak tipa voznikov. Priusa res nabavijo največji entuziasti, ki vozijo počasneje, speljujejo počasneje in koristijo regeneracijo kjer je le možno. Corollo TS nabavi "običajen" folk. Vsekakor me Prius še ni prehitel na AC, druge Corolle pa skoraj dnevno. No, jaz imam na 1,8 TS skupno porabo od začetka 4,8, pa bi jo za šalo spustil na 4,5 samo z malce nižjo hitrostjo na AC, tako pa mi je čas bolj pomemben.
Toyota Prius 4,5 l/100 km
Toyota Corolla 1.8 hybrid 5 l/100 km
Pol litra razlike se zdi res malo, ampak v % je to vseeno 11% višja poraba za Corollo.
Grejo pa TS-ji očitno za med, vedno več jih videvam na cestah.
Kot sem omenil, oba avta sta pri hiši in razlika kot sem napisal je kar realna, če ne še malo konzervativna, nekaj tudi na račun gum ker je Prius na 15". Sicer pa naš Prius po 3 letih na porabi 4,2 (BC kaže 4.0), Corolla TS Trek pa po BC na 5,1 l/100 km.
Jasno gredo Corolle za med, to ti je jasno že ko oba avta vidiš na sliki, še bolj za med gredo pa SUV-ji. Ampak kaj ima to veze z aerodinamiko karoserije?
To drzi samo, ce menjalnice obstajajo v dovolj velikih stevilkah. Poleg tega smo lahko 100% prepricani, da bo tehnologija baterij in polnilnic napredovala. 20min charge se zdi srednjerocno velika stevilka.
Poleg tega, zakaj mislis da menjalnicam ne bo zmanjkalo baterij? Od kod jih bos ves cas dovazal? Kaksen buffer baterij bos rabil itd
Ko želiš skozi polnilnico spravit večji promet prideš do enakega ozkega grla tako pri menjalnici baterij kot pri DC polnilnicah: Električna priključna moč.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
codeMonkey ::
Ko želiš skozi polnilnico spravit večji promet prideš do enakega ozkega grla tako pri menjalnici baterij kot pri DC polnilnicah: Električna priključna moč.
Zakaj? Pri menjavi je z zadostno zalogo baterij lahko nizja. Klasicna polnilnica je prakticno neizkoriscena celo noc.
Je kar pogumen pristop z menjavo, glede na razvoj baterij, bi si pa mislil, da ima edino moznost ravno zaradi prikljucne moci. Predvsem v gosto naseljenih predelih, kjer ljudje nimajo moznosti polniti doma.
kow ::
Bos ze vnaprej napolnil velike kolicine baterij? Ter jih potem distribuiral s tovornjaki? Se ti zdi to poceni in ucinkovito?
Poleg tega v gosto naseljenih predelih elektricnih avtov sploh ne rabis polniti z velikimi mocmi.
Poleg tega v gosto naseljenih predelih elektricnih avtov sploh ne rabis polniti z velikimi mocmi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Zakaj ne? Logisticno je precej enostavneje narociti napolnjeno baterijo na neki lokaciji za naslednji dan in tako optimizarti polnjenje. Ker v tem primeru cas prihoda ni pomemben. Medtem ko na klasicni polnilnici nimas kaj optimizirati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
krucymucy ::
Bos ze vnaprej napolnil velike kolicine baterij? Ter jih potem distribuiral s tovornjaki? Se ti zdi to poceni in ucinkovito?
Poleg tega v gosto naseljenih predelih elektricnih avtov sploh ne rabis polniti z velikimi mocmi.
Pocakaj malo. Zakaj bi vozil baterije okoli s kamioni?
Prides do menjalnice baterije, menjas baterijo in gres naprej. Baterij v menjalnici je enako kot prej, le da je ena vec prazna.
Ima pa vec casa da se napolni kot na klasicni polnilnici, ker nihce ne caka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krucymucy ()
dude ::
Baterije se polnijo v battery stationih, kjer so tudi sproti analizirane, da vse deluje po nekih standardih. Storanih je 13 baterij iz polnino dobo cca 30 min/kos. Swap traja 3 minute. Ne vem zakaj bi baterije vozil kamorkoli. Kvečjemu povečajo zalogo baterij v polnilnici oz. postavijo dodatno polnilnico nasproti obstoječih? - malo na glas razmišljam.
kow ::
Station ima 100 baterij. Pride do 100 menjav, sedaj so vse baterije prazne. Kaj naredi 101 voznik? Polni? Torej so menjalnice samo polnilnice z baterijami? Saj to je naslednja stopnja polnilnic. Skratka, ce teh baterij ne distribuiras, ne potrebujes menjalnih baterij. Kajti napolniti jih moras enako hitro kot jih menjas, ali pa imeti ogromno zalogo baterij na vseh menjalnih lokacijah. Ki vecino casa ne bodo uporabljene.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
dude ::
Station ima 100 baterij. Pride do 100 menjav, sedaj so vse baterije prazne. Kaj naredi 101 voznik? Polni? Torej so menjalnice samo polnilnice z baterijami? Saj to je naslednja stopnja polnilnic. Skratka, ce teh baterij ne distribuiras, ne potrebujes menjalnih baterij. Kajti napolniti jih moras enako hitro kot jih menjas, ali pa imeti ogromno zalogo baterij na vseh menjalnih lokacijah. Ki vecino casa ne bodo uporabljene.
Baterija se povni, ko se zamenja :D Sej ne bodo čakale notri k jogurt v hladilniku...
mikhaair ::
100 baterij ne moreš menjat naenkrat, recimo da imaš 4 menjalna mesta, če so stalno polna je to 25x3 min, da se porabi vse baterije. Torej so prve že polne.
dude ::
kow ::
V vrsti je se 50 voznikov. Imas samo se 25 baterij. Limitiras k navadni polnilnici. A to je tezka matematika?
Mimogrede, kaj ce hoces samo polovicno polno baterijo? Je dovolj, da prides do doma kjer bos ponoci polnil zelo poceni. Morda imas na strehi solarnce celice. Bos prisiljen kupiti vedno polno?
Mimogrede, kaj ce hoces samo polovicno polno baterijo? Je dovolj, da prides do doma kjer bos ponoci polnil zelo poceni. Morda imas na strehi solarnce celice. Bos prisiljen kupiti vedno polno?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
dude ::
V vrsti je se 50 voznikov. Imas samo se 25 baterij. Limitiras k navadni polnilnici. A to je tezka matematika?
Očitno je res. Zakaj se ti zdi navadna polnilnica tako super? Ne razumem zakaj bi mel v LJ ne vem XX stevilo polnilnic, namesto da bi imel X stevilo swap stationov? Point tega je da se prihrani na času, seveda je isti K kje filaš baterijo, poanta je v tem da imaš baterijo vedno na voljo, če ne na N lokaciji pa na M.
To je meni ista logika kokr da bi reku zakaj nima vsak parking svoje pumpe, jebeš petrole.
- Zakaj bi imel napol polno baterijo? Zamenjaš X polno za 100% polno baterijo... Medtem ko na charge stationu boš pa imel X polno baterijo, se strinjam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dude ()
kow ::
Ker je predraga in nepotrebna resitev.
Zakaj bi kuril denar? Saj se ne vozim vsak dan na morje na kavico in nazaj.
Polnenje seveda ni super, ampak tecno kot hudic (sovrazim polniti telefon). Je pa boljsa resitev.
Mimogrede, skoraj nikoli ne napolnim telefona. Ponavadi samo dodajam charge. Kaksnih 20-30%. Imam vec polnilcev.
S casoma bom verjetno imel brezzicno polnenje.
- Zakaj bi imel napol polno baterijo? Zamenjaš X polno za 100% polno baterijo...
Zakaj bi kuril denar? Saj se ne vozim vsak dan na morje na kavico in nazaj.
Polnenje seveda ni super, ampak tecno kot hudic (sovrazim polniti telefon). Je pa boljsa resitev.
Mimogrede, skoraj nikoli ne napolnim telefona. Ponavadi samo dodajam charge. Kaksnih 20-30%. Imam vec polnilcev.
S casoma bom verjetno imel brezzicno polnenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
dude ::
Ker je predraga in nepotrebna resitev.
Postavit pa ne vem 5,10,20k chargerjev po LJ je pa okej? Ali moramo biti vsi vestni in filati doma :).
Btw baterije ki jih imaš v avtu lahko filaš tudi na charger, lahko tudi doma. ;)
Ker je predraga in nepotrebna resitev.
Postavit pa ne vem 5,10,20k chargerjev po LJ je pa okej? Ali moramo biti vsi vestni in filati doma :).
Btw baterije ki jih imaš v avtu lahko filaš tudi na charger, lahko tudi doma. ;)
Ne razumem zakaj bi "kuril denar". Če kupiš NIO avto, imaš opcijo da plačaš samo avtomobil, baterijo pa plačuješ kot service. Tako dejansko nimaš v lasti baterije, kar pomeni da pokvarjena baterija ni tvoj problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dude ()
kow ::
Ne razumem zakaj bi "kuril denar". Če kupiš NIO avto, imaš opcijo da plačaš samo avtomobil, baterijo pa plačuješ kot service. Tako dejansko nimaš v lasti baterije, kar pomeni da pokvarjena baterija ni tvoj problem.
Avto ima range 400km. Vozim se iz morja. Da pridem domov mi manjka nekaj kwh. Ustavim se na polnilni postaji in polnim par minut ter placam par kwh (recimo, da placam 50c/kwh, ter napolnim 7kwh -> 3.5e). Doma nadaljujem polnenje za 10c, ter napolnim 45kwh. Skupaj torej placam 8e.
Ce zamenjam celo baterijo, me stane koliko? 50e?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
deco16 ::
Ne šteka folk kater nima EV-ja da ni treba da vedno plačaš polno ceno na hitri, kdaj zmanjka res samo za par evrov, pa še to ker ni blo lih po planu.
krucymucy ::
dude ::
Vsi swap stationi so locirani v sistemu od avta. Poleg tega so navedeni tudi podatki koliko enot je še na voljo.
kow ::
Kaj mi to pomaga? Se bom fural okoli? Se vedno nisi komentiral same ekonomike.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
dude ::
Ne razumem zakaj bi "kuril denar". Če kupiš NIO avto, imaš opcijo da plačaš samo avtomobil, baterijo pa plačuješ kot service. Tako dejansko nimaš v lasti baterije, kar pomeni da pokvarjena baterija ni tvoj problem.
Avto ima range 400km. Vozim se iz morja. Da pridem domov mi manjka nekaj kwh. Ustavim se na polnilni postaji in polnim par minut ter placam par kwh (recimo, da placam 50c/kwh, ter napolnim 7kwh -> 3.5e). Doma nadaljujem polnenje za 10c, ter napolnim 45kwh. Skupaj torej placam 8e.
Ce zamenjam celo baterijo, me stane koliko? 50e?
Ne vem koliko stane menjava cele baterije, mesečni subscription ti omogoča 2 swapa na dan ali nekaj takega.
Cena NIO ES8, ki je konkurent Tesle model X znaša 52.000 eur, model x pa 115.000 -cca. To je cena NIO avta če vzameš opcijo battery as service, se pravi da jo menjavaš. Cena tega je od 150 eur/mesec naprej. Pomnoži to z 10imi leti in te pride cca 18k eur, tj. skupaj 70k eur napram tesli za 115k eur. Zakaj primerjam ta dva avta, ker sta konkurenta.
Govora je tukaj o nio/tesla, kante kot so leafi me ne zanimajo, razen če primerjamo skiroje.
J.McLane ::
Če se ti zdi NIO boljši deal pač go for it. Cena Tesle pa ni taka ker bi Tesla sicer propadla, ampak je taka ker je trg pripravljen to plačat. Za Nio velja isto. ČE si ti drugačnega menenja si lahko samo srečen in takoj naroči Nio.
Enako lahko prenizko priključno moč rešuješ pri DC polnilnicah - s hranilnikom baterij. Samo da teh baterij ni treba prekladati naokrog z robotskimi rokami.
codeMonkey je izjavil:
Ko želiš skozi polnilnico spravit večji promet prideš do enakega ozkega grla tako pri menjalnici baterij kot pri DC polnilnicah: Električna priključna moč.
Zakaj? Pri menjavi je z zadostno zalogo baterij lahko nizja. Klasicna polnilnica je prakticno neizkoriscena celo noc.
Je kar pogumen pristop z menjavo, glede na razvoj baterij, bi si pa mislil, da ima edino moznost ravno zaradi prikljucne moci. Predvsem v gosto naseljenih predelih, kjer ljudje nimajo moznosti polniti doma.
Enako lahko prenizko priključno moč rešuješ pri DC polnilnicah - s hranilnikom baterij. Samo da teh baterij ni treba prekladati naokrog z robotskimi rokami.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
TESKAn ::
codeMonkey je izjavil:
Ko želiš skozi polnilnico spravit večji promet prideš do enakega ozkega grla tako pri menjalnici baterij kot pri DC polnilnicah: Električna priključna moč.
Zakaj? Pri menjavi je z zadostno zalogo baterij lahko nizja. Klasicna polnilnica je prakticno neizkoriscena celo noc.
Je kar pogumen pristop z menjavo, glede na razvoj baterij, bi si pa mislil, da ima edino moznost ravno zaradi prikljucne moci. Predvsem v gosto naseljenih predelih, kjer ljudje nimajo moznosti polniti doma.
Al pa bo takrat zraven pumpe že stal kontejner 'starih' EV baterij, ki bo služil kot zalogovnik za polnjenje. Bo tolk velik v 'km' kot so sedaj rezervarji za nafto, s to razliko da se ti lahko polnijo prek žic in ne rabiš cisterne za dostavo.
Plus pri menjavi baterij moraš potem še met kontakte, ki to prenesejo in so na koncu še en kos, ki se na avtu obrabi in ni poceni za menjat.
Pa še največji problem. Kako boš N proizvajalcev avtomobilov, vsak z M zahtevami glede baterije, spravil na skupni imenovalec?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
kow ::
Da, to je ogromen problem. Potem potrebujes standard, ki lahko v prihodnosti postane outdatean, infrastruktura ti pa ostane.
bf4ed ::
Battery swap ni 3min ampak traja vse skup malo več. Mislim da okoli 7-8min. Je Björn testiral če koga zanima. Ampak moreš obvezno v avtu sedet.
Potem je bolje normalno vštekat kabel it na WC, po pijačo ali kaki prigrizek. In v teh 15-20min se že nekaj napolni. Mi je vseeno boljša opcija kot swap.
Potem je bolje normalno vštekat kabel it na WC, po pijačo ali kaki prigrizek. In v teh 15-20min se že nekaj napolni. Mi je vseeno boljša opcija kot swap.
codeMonkey ::
Baterija pri DC polnilnici seveda pomaga omiliti maksimum, ampak v osnovi prelozi problem iz priklopa na omrezje na samo polnilnico. Nekje je meja.
Potrebo po polnjenju si lahko predstavljamo kot Gaussovo krivuljo (oz. skupek dveh, eno, ko se gre na delo in eno za nazaj): https://www.researchgate.net/figure/Dis...
Ce obstaja neka limita pri moci na doloceni lokaciji, in torej ne mores enostavno povecati stevila polnilnic (ker polniti z 20kW pa tudi nihce ne zeli), ta zacne rezati vrhove na tej krivulji - na tej lokaciji odpade doloceno stevilo voznikov, ko je potreba najvecja. Povprecje na drugi strani, ce si zamislis povrsino krivulje enakomerno razdeljeno cez cel dan, je precej nizje. V tem primeru lahko postavis vec vzporednih menjalnic in s tem dvignes stevilo opravljenih storitev, ker moc ni vec omejitev. Tu pa pridemo do drugega faktorja poleg priklopne moci - zasedenosti. V tem je klasicna polnilnica se toliko slabsa, ce upostevas zgornje stevilke, torej cez palec razmerje 1/3 po casu trajanja storitve (@bf4ed). In ja lahko prekines polnjenje tudi v sedmih minutah, ampak potem se pac potreba samo porazdeli na vec dni, in je spet ista stvar.
Tehnicni problemi so pa cisto na mestu in niti ne zagovarjam tega pristopa, samo tezko je nekaj zakljucevati brez stevilk. Posebej na nacin, da nikjer pri nobenih pogojih nima smisla. Jaz bi sicer stavil prej na tovorni promet/dostavna vozila, avtobuse in taksiste.
Potrebo po polnjenju si lahko predstavljamo kot Gaussovo krivuljo (oz. skupek dveh, eno, ko se gre na delo in eno za nazaj): https://www.researchgate.net/figure/Dis...
Ce obstaja neka limita pri moci na doloceni lokaciji, in torej ne mores enostavno povecati stevila polnilnic (ker polniti z 20kW pa tudi nihce ne zeli), ta zacne rezati vrhove na tej krivulji - na tej lokaciji odpade doloceno stevilo voznikov, ko je potreba najvecja. Povprecje na drugi strani, ce si zamislis povrsino krivulje enakomerno razdeljeno cez cel dan, je precej nizje. V tem primeru lahko postavis vec vzporednih menjalnic in s tem dvignes stevilo opravljenih storitev, ker moc ni vec omejitev. Tu pa pridemo do drugega faktorja poleg priklopne moci - zasedenosti. V tem je klasicna polnilnica se toliko slabsa, ce upostevas zgornje stevilke, torej cez palec razmerje 1/3 po casu trajanja storitve (@bf4ed). In ja lahko prekines polnjenje tudi v sedmih minutah, ampak potem se pac potreba samo porazdeli na vec dni, in je spet ista stvar.
Tehnicni problemi so pa cisto na mestu in niti ne zagovarjam tega pristopa, samo tezko je nekaj zakljucevati brez stevilk. Posebej na nacin, da nikjer pri nobenih pogojih nima smisla. Jaz bi sicer stavil prej na tovorni promet/dostavna vozila, avtobuse in taksiste.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
fikus_ ::
Menjava baterij je zelo smiselna za npr. mestni avtobusni promet, kjer je zelo predvidljiva poraba energije, lahko se kombinira daljše in krajše proge, avtobus se večkrat dnevno vrača na neko "centralno" postajo s servisnim osebjem, npr. 100 avtobusov in 120 baterij(nekaj za rezervo) . . . .
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
codeMonkey ::
To, pa mogoce tudi samovozeci taksiji. Ker v tem primeru bo itak proizvajalec vozila opravljal storitev in zato tudi uporabljal sistem, ki ga je razvil za svoja vozila. Pristop z menjavo je tudi precej lazje avtomatizirati. In celo z malo optimizacije narediti menjavo med opravljanjem storitve :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Za mestni avtobus je pomoje prevec neprakticno. Lahko polnis na koncnih postajah, ko avtobusi stojijo, vozniki pa kadijo cike.
Ampak ja, ce imamo samovozece zadeve, se enacbe spremenijo.
Ampak ja, ce imamo samovozece zadeve, se enacbe spremenijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fikus_ ::
Šofer pripelje na centralno avtobusno, gre na WC in kavo+čik, se vsede v avtobus z zamenjano baterijo in vozi dalje.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
dude ::
Kakšna je pa poraba pri "tovornih" vozilih, se nebi bolj splačalo vodikove panele za take težke mehanizacije?
s1m0n ::
Verjetno bodo ti manjši tovornjaki (torej vsi razen polpriklopnikov) za mestne dostave kar solidno na baterijah (tako dnevno ne delajo toliko km, da se z baterijami in dodatno težo ne bi izšlo). Se jim pa teža baterije "odšteje", no je lahko skupna teža večja za težko baterije (glede regulacij, predpisov).
Pri tavelikih pa tudi sam ne vidim opcije, da bi bili le na baterijo... Se nekak ne izide.
Pri tavelikih pa tudi sam ne vidim opcije, da bi bili le na baterijo... Se nekak ne izide.
kow ::
Mestni avtobusi se ves cas ustavljajo na postajah, kjer jih lahko ves cas chargas z vrha, morda tudi brezzicno. In imas celo manjso baterijo oz. cenejsi bus.
kow ::
Ne. Kdo bi hotel nekaj tako ogabnega. Celo mesto polno zic.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
Ce ima veliko potnikov, stoji kar nekaj casa (ima tudi baterije, ki niso optimizirane za energy density, ampak hitro polnenje). Ce nima veliko potnikov, pa je vozilo izredno lahko. Ter ne porabi prakticno nic. Itak pa stoji precej casa na koncnih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Ne. Kdo bi hotel nekaj tako ogabnega. Celo mesto polno zic.
... mi smo ga sami odstranili, vsa ostala večja mesta okoli nas so ga pa ohranila in je eno boljših javnih prevoznih sredstev ever!
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
RedDrake ::
Ta ideja iz filanjem na postajah je mal sfaljena, odvisno kolk časa stoji.
Odvisno kaj filaš in kako.
Če je pod asfaltom ena konkretna baterija, v busu pa supercapi, potem se bus lahko v tistih 60s kolikor stoji na postaji iz baterije napolni dovolj za tistih 500m-1km do naslednje postaje. Ker je "buffer" na postaji baterija, ni nobene konkretne potrebe po kakšni ultra močni instalaciji do same postaje, v končni fazi je verjetno dovolj ena 20A faza.
Dodatni plusi so da je bus _KONKRETNO_ lažji, ker s seboj tovori mogoče 100kg celotne elektro frštekarije namesto "tonskih" ICE motorjev / baterij. Če bi bili motorji še in-wheel potem je tudi celoten bus lahko praktično "na tleh" z maksimalnim izkoristkom prostora.
Thank me later.
s1m0n ::
Koliko KM pa delajo npr. mestni avtobusi, da se dnevno ne bi izšlo z eno baterijo in polnjenjem, ko ni v uporabi?
RedDrake ::
Seveda se izide, saj zato recimo marsikje (afaik na kitajskem zelo popularno) ravno uporabljajo baterijske buse.
Ampak rabiš na "remizi" _KONKRETNO_ el. inštalacijo, ko filaš 100+ busov hkrati. To so več deset MW priključne moči. Ni to poceni špas.
Malo sem vrgel oči na rabljene mestne buse. Tipično imajo nekje 40kkm letno. Če so recimo v uporabi 2/3 dni leta, potem je to dnevno nekje v območju 150-250km.
To je izjemno malo in verjetno en 80kWh pack to "shendla" b.p.
Ampak če upoštevaš da se na dan recimo 120x ustavi na postaji potem kar naenkrat ne rabiš 80kWh storeage-a, ampak samo recimo 1kWh ali 2kWh, ampak se more bit sposobno hitro napolnit (recimo super kondenzator). Supercapi, ki majo useable 1kWh stanejo tam par tisoč EUR. _ZAGOTOVO_ manj kot 80kWh pack + MW-i priključne moči na remizi.
Ampak rabiš na "remizi" _KONKRETNO_ el. inštalacijo, ko filaš 100+ busov hkrati. To so več deset MW priključne moči. Ni to poceni špas.
Malo sem vrgel oči na rabljene mestne buse. Tipično imajo nekje 40kkm letno. Če so recimo v uporabi 2/3 dni leta, potem je to dnevno nekje v območju 150-250km.
To je izjemno malo in verjetno en 80kWh pack to "shendla" b.p.
Ampak če upoštevaš da se na dan recimo 120x ustavi na postaji potem kar naenkrat ne rabiš 80kWh storeage-a, ampak samo recimo 1kWh ali 2kWh, ampak se more bit sposobno hitro napolnit (recimo super kondenzator). Supercapi, ki majo useable 1kWh stanejo tam par tisoč EUR. _ZAGOTOVO_ manj kot 80kWh pack + MW-i priključne moči na remizi.
fikus_ ::
Mestni avtobusi se ves cas ustavljajo na postajah, kjer jih lahko ves cas chargas z vrha, morda tudi brezzicno. In imas celo manjso baterijo oz. cenejsi bus.
Vedno isceš scenarije za svoj prav!
Varianta avtobus + zamenljiva baterija dela na Kitajskem že 10+ let.
Prvi zadetek na YouTubu
https://m.youtube.com/watch?v=FQVx167iY...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
codeMonkey ::
sistem s supercapi ter polnjenjem na postajah se tudi ze uporablja. Vsaj ABB je delal nekaj na tem.
nejc_nejc ::
Ne šteka folk kater nima EV-ja da ni treba da vedno plačaš polno ceno na hitri, kdaj zmanjka res samo za par evrov, pa še to ker ni blo lih po planu.
Mene trenutno glih ta plan heba.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
DamijanD ::
S
Malo sem vrgel oči na rabljene mestne buse. Tipično imajo nekje 40kkm letno. Če so recimo v uporabi 2/3 dni leta, potem je to dnevno nekje v območju 150-250km.
To je izjemno malo in verjetno en 80kWh pack to "shendla" b.p.
Si upošteval, da BUS nima samo 2 toni in da večina časa mestni bus pospešuje in se ustavlja? Daleč od enakomerne vožnje z minimalno porabo.
Ne trdim, da se ne da: ampak 80kWh se mi zdi malo premalo.
J.McLane ::
"The average energy consumption of the electric bus is 1.35 kWh/km"
Brez polnjenja čez dan bi moral bus imeti ca. 400 kWh baterijo. Če bi lahko dopolnjeval na končnih postajah po recimo 20 minut, bi šlo pa verjetno z manjšo kapaciteto.
Brez polnjenja čez dan bi moral bus imeti ca. 400 kWh baterijo. Če bi lahko dopolnjeval na končnih postajah po recimo 20 minut, bi šlo pa verjetno z manjšo kapaciteto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
s1m0n ::
Volvo katerega sem enkrat zasledil na TV je imel 470kWh baterijo in strešno polnjenje z 300kW ali polovično preko CCS. Tak, da kot kaže gre...
hruske ::
Marprom že ima dva nova električna busa, Iveco e-Way, 73kWh LTO baterija, polnjenje preko avtomatizirane spustne polnilnice na končni oz. glavni postaji.
LPP bo do konca 2023 oz. začetka 2024 dobil 5 električnih busov.
LPP bo do konca 2023 oz. začetka 2024 dobil 5 električnih busov.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator