Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Ti imaš dvojko, jaz imam prvega. Dvojka vsaj po računalniku porabi nekaj več. Kot sem napisal, ne vem pa kolk je to realno, ker pač nimam polnilnice, ki bi beležila kolk je šlo not.
Ah, mogoce se je narobe bral, nisem imel namena razlagat, da ti sigurno vec porabi. Samo moj primer sem omenil. Leafa vozim prakticno enako kot prej Scenica in se ne trudim, da bi extra sparal.
Utk ::
Ah, mogoce se je narobe bral, nisem imel namena razlagat, da ti sigurno vec porabi. Samo moj primer sem omenil. Leafa vozim prakticno enako kot prej Scenica in se ne trudim, da bi extra sparal.
Ah s porabo električnih avtov se ukvarjajo samo tisti, ki jih nimajo. Mene to zanima samo zarad dosega, tu je pa spet odvisno od hitrosti, tako da ti neko "povprečje" spet nič ne pove.
</head> ::
Ah, mogoce se je narobe bral, nisem imel namena razlagat, da ti sigurno vec porabi. Samo moj primer sem omenil. Leafa vozim prakticno enako kot prej Scenica in se ne trudim, da bi extra sparal.
Ah s porabo električnih avtov se ukvarjajo samo tisti, ki jih nimajo. Mene to zanima samo zarad dosega, tu je pa spet odvisno od hitrosti, tako da ti neko "povprečje" spet nič ne pove.
Se strinjam.
Sem hotel včeraj napisat, kolk ima moj letno porabo, pa ne vem. Sem moral danes na poti s šihta pogledat. 157 Wh/km skozi dve leti. Ker smo konec poletja bi rekel, da je mogoče bolj realno 160 Wh/km. Minimalno avtoceste. Nič varčevanja z elektriko: vedno klima ali gretje, gretje/hlajenje avta na parkingu preden štartam in normalna vožnja.
Prvo leto sem precej gledal porabo, zdaj imam pa ugasnjeno prikazovanje porabe. Vidim range, pa še ta me je nehal zanimat zadnje čase. Samo toliko, da ne pozabim priklopit, ko pade pod 50km.
Pogledam pa skoraj vedno cenik Petrola, ko se mimo peljem.
BigWhale ::
Jaz vsake tolk casa pogledam porabo za zadnjih 1000km. Al pa pri voznji po kaksni ravni cesti, kolk je trenutna poraba, predvsem iz firbca.
a_borlak ::
Zakaj hudiča ne vozite s tempomatom 130 km/h?? Potem pa uletavate na prehitevalni pas s 120 in naredite zgostitev. Bolano, pa kao ne šparate. Kako je šele ko šparate.
Mislim, da to pišem že ene desetič, na prehitevalnem pasu je dovoljena hitrost od 85km/h navzgor. Če torej nekdo prehiteva s 120, ne dela nobenega prekrška, ampak vozi po predpisih.
nejc_nejc ::
In dela gužvo.
Ne trdim, da mora divjat...
Slediti mora prometu in pac prehitevati, ce mu avto ne dopušča, ko je možno.
SLEDITI PROMETU.
Vedno to ni možno, bistveno pa pripomore k pretočnosti.
Ne trdim, da mora divjat...
Slediti mora prometu in pac prehitevati, ce mu avto ne dopušča, ko je možno.
SLEDITI PROMETU.
Vedno to ni možno, bistveno pa pripomore k pretočnosti.
Mike_Rotch ::
K pretočnosti veliko bolj pripomore dovolj velika varnostna razdalja, ki preprečuje fantomske zastoje. V praksi so padalci, ki se s 160kmh uletavajo prilepijo nekomu za rit precej večji problem.
DamijanD ::
mah 120 ni tak problem. Večji problem je, ko nekdo (avtodom ponavadi :-) ) z 90 prehiteva dolgo kolono kamionov - to se pa že kar nabere...
hruske ::
Avtodom s 100kmh ima vso pravico prehitet kamion ki gre 90kmh. Ko je na prehitevalnem pasu cela kolona avtov, ki grejo 140kmh brez ustrezne varnostne razdalje, nastane težava, ko se ta kolona približa prvi koloni, ki gre 100kmh.
V drugi koloni morajo vedno močneje zavirat, če je dovolj dolga kolona, pa nastane zastoj.
Edini dober način, da se to prepreči, je dovolj velika varnostna razdalja.
V drugi koloni morajo vedno močneje zavirat, če je dovolj dolga kolona, pa nastane zastoj.
Edini dober način, da se to prepreči, je dovolj velika varnostna razdalja.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hruske ()
codeMonkey ::
Joint venture med Rivianom in Mercedesom za komercialna vozila:
https://group.mercedes-benz.com/unterne...
https://group.mercedes-benz.com/unterne...
mn ::
Mimogrede, v primeru nakupa rabljenega električnega avtomobila, kako preveriš doseg? Lahko to uredijo na servisu ali ne?
Utk ::
Doseg preveriš tako, da odpelješ to svojo pot na kateri te zanima. Procent od nove baterije (degradacijo) ti pa lahko pokažejo na servisu, na nekaterih ga tudi sam lahko odčitaš.
Nesta ::
Počasi upam da bo spet prišel čas ko bodo vsi ugotovili kako je bencin precej boljša/ekološka zadeva kot baterije ki so smrt za naš planet.
Gregor P ::
Najbrž bo "končna" rešitev že temeljila na elektriki, samo ne na ta starodaven način z ogromnimi baterijami.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
s1m0n ::
Gleda na to kako je tehnologija baterije stara mislim, da nekih gromoznih preskokov na kaj novega ne bo... no vsaj ne v našem stoletju.
deco16 ::
Glede na to da ponavadi zavržete svoj telefon po 2 letih uporabe se moj EV z 4 letmi še vedno lepo drži. Kdo potem dela večjo katastrofo?
In ja pojdite se malo peljat v severno zahodni del francije in si poglejte kako so refinarije ekološke :)
In ja pojdite se malo peljat v severno zahodni del francije in si poglejte kako so refinarije ekološke :)
dude ::
Kako se pa vodikove celice obnesejo? Za stroje se to baje kar splača, oz. bolj kot elektrika?
krucymucy ::
s1m0n ::
Bo pa alternativa dizlu pri vozilih kjer pač baterije ne gredo skozi (zaradi teže in prostora ki bi bil potreben). Pri avtomobilih pa ne vidim neke prihodnosti dokler je pridelava in hranjene na trenutnem nivoju.
roCkY ::
BigWhale ::
Po treh letih sem zacel resno razmisljati o domaci polnilnici. Ne rabim nicesar posebnega, samo nekaj kar zna polnit enofazno in trofazno in da lahko omejim moc polnjenja in nastavljam cas.
Kaj je trenutno aktualno?
Kaj je trenutno aktualno?
a_borlak ::
Myenergy Zappi. Relativno poceni, dinamična, zna delati v eko načinu (če imaš SE ti recimo polni samo z viški), čisto spodoben app, ki ti kaže tudi porabo hiše.
BigWhale ::
Ravno ta dva sem gledal, Zappi in Metrona. Razmisljam, da bi vzel 3 fazno varianto ampak moram preveriti a lahko potem polnis tudi samo z eno fazo. Leaf, pac. :>
s1m0n ::
Imam mogoče kdo kakšno polnilnico od Heidelberga (Wallbox Home ECO)? M3 včasih preko nje polni samo na 1 fazo... Tesla pravi, da je težava verjetno pri polnilnici, a VW in BMW se oba polnita normalno na vse 3...
Če ne drugo bo treba kakšno drugo poiskat, ki se bolje "razume" z M3.
Če ne drugo bo treba kakšno drugo poiskat, ki se bolje "razume" z M3.
a_borlak ::
Ravno ta dva sem gledal, Zappi in Metrona. Razmisljam, da bi vzel 3 fazno varianto ampak moram preveriti a lahko potem polnis tudi samo z eno fazo. Leaf, pac. :>
Preverjeno polni ne samo po eni fazi, ne samo Leafa, ampak tudi kaj drugega. Pa dvofazno tudi, recimo e-Golf, Up! in podobni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: a_borlak ()
BigWhale ::
Ravno ta dva sem gledal, Zappi in Metrona. Razmisljam, da bi vzel 3 fazno varianto ampak moram preveriti a lahko potem polnis tudi samo z eno fazo. Leaf, pac. :>
Preverjeno polni ne samo po eni fazi, ne samo Leafa, ampak tudi kaj drugega. Pa dvofazno tudi, recimo e-Golf, Up! in podobni.
U, kul. Thanks.
Kako pa zgleda montaza, v kombinaciji z elektrarno?
a_borlak ::
Dokaj preprosto, Zappi ima že v osnovi tokovnike, slednji gredo na glavni vod, v primeru sončne je smiselno imeti še ene, ki ti merijo, koliko sončna oddaja in tojeto. Pri montaži slednjih je ena dodatna škatlica, ki gre v elektro omarico od SE, zadeva se poveže z Zappijem in potem vidiš, koliko slednja dela. Edino, kar je treba pazit so faze, ampak to fantje vedo, kaj delajo.
Kar se Metrona tiče - ne vem ne cen ne kako dela, je bil pa takrat, ko sem jaz iskal te stvari Zappi cca tretjino cenejši, kot Moon (Etrel) z isto konfiguracijo, mislim da je bil takrat tudi Metron dražji. Vsekakor preveri.
Kar se Metrona tiče - ne vem ne cen ne kako dela, je bil pa takrat, ko sem jaz iskal te stvari Zappi cca tretjino cenejši, kot Moon (Etrel) z isto konfiguracijo, mislim da je bil takrat tudi Metron dražji. Vsekakor preveri.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: a_borlak ()
pegasus ::
Zanimiva opazka iz FullyCharged Live showa v San Diegu: cela dvorana ghost town, Aptera booth totalna gužva oba dneva. Vizualna demonstracija:
Zdi se, da ima Sandy Munro zelo prav, ko pravi, da je Aptera "era defining" vehicle, tako kot Model T, Beetle, Mini, ...
Zdi se, da ima Sandy Munro zelo prav, ko pravi, da je Aptera "era defining" vehicle, tako kot Model T, Beetle, Mini, ...
codeMonkey ::
Zdi se, da ima Sandy Munro zelo prav, ko pravi, da je Aptera "era defining" vehicle, tako kot Model T, Beetle, Mini, ...
Sandy naklada. Vsi nasteti avtomobili so bili stancani na polno, ter dostopni mnozici. Kako bo Aptera, ki jo bodo neki garazisti skupaj sestavljali na roke, v omenjeni skupini?
Pa to mesto je v tem obdobju Model 3 prakticno ze zasedel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Kako bo Aptera, ki jo bodo neki garazisti skupaj sestavljali na roke, v omenjeni skupini?Lokalni ambasadorji so bili deležni ogleda bodoče "garaže", skupaj s predstavitvijo celotne linije:
Tudi ta linija je designed by Munro, tako da ... če to crkne, bo vsekakor zelo zanimivo študirati o vzrokih :)
Gregor P ::
Bom bil zelo presenečen, če bodo ljudje množično kupovale aptere, ko bodo enkrat na trgu. Ampak po drugi strani sem bil tudi presenečen, ko so je Porsche Cayenne izkazal za uspešno zgodbo, tako da, vse je mogoče
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
cvalsr ::
Gledal sem neko oddajo "Avtomobilnost" na Erteveslo - najbrž. Tam je oni malce bolj zaobljeni novinar razložil, da so ga eklektrične polnilnice (verjetno tahitre ?) za nek (nisem si zapomnil) električen avto do Muenchena stale 162 evrov, bencina pa bi ga za to pot stal 62 evrov. To je lapsus? Ali so hitre polnilnice res tako drage???
s1m0n ::
1200km (Dortmund - Slovenija) na hitrih polnilnicah 110€ (poraba je bila ca. 180Wh/km). Postane kar drago, če uporabljaš te hitre polnilnice. Bi pa z dizelašem bilo nekje isto, no malenkost več.
J.McLane ::
Hitre polnilnice imajo ponavadi možnost naročnine, kar ti strošek polnjenja razpolovi. Naročnina jasno tudi ni zanemarljiva, ampak je vse odvisno od tega koliko hitre polnilice uporabljaš:
- če jih malo, potem nima veze če za eno pot v Nemčijo pač plačaš nekih deset € več kot z dizlom, ker vseh ostalih 90% km narediš z domačim poceni polnjenjem.
- če jih veliko potem je strošek naročnine razmeroma majhen in imaš spet cenovno ugodnješi prevoz kot dizel.
- če jih malo, potem nima veze če za eno pot v Nemčijo pač plačaš nekih deset € več kot z dizlom, ker vseh ostalih 90% km narediš z domačim poceni polnjenjem.
- če jih veliko potem je strošek naročnine razmeroma majhen in imaš spet cenovno ugodnješi prevoz kot dizel.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
a_borlak ::
Aptera je kar prava smer, čeprav krava zaradi širine. Ok, v Ameriki gre skozi, v EU težka. Ampak če bo zadeva uspešna, bodo hitro nastali kloni, takšni in drugačni.
J.McLane ::
Ne vem zakaj je treba iti v skrajnosti, karoserija kot je bila Honda Insight 1.gen ali GM EV1 je zelo dober kompromis aeorodinamike in uporabnosti. Če bi na tem konceptu naredil nekaj sodobnega z lahkimi materilai in še malo izpilil aeordinamiko bi dobil nekaj veliko bolj uporabnega kot je Aptera. Moje mnenje je da aeoridnamični dvosedeženik pač ni taka znanost.
Problem je če želiš 5 sedežev, potem kaj dosti drugega kot je Prius, IONIQ, Tesla M3 ne moreš narediti znotraj dolžine 4,5 m in širine 1,8 m. Ampak tudi tule bi jaz z veseljem kupil 5,2 m dolg avto, ki bi imel aero longtail.
Problem je če želiš 5 sedežev, potem kaj dosti drugega kot je Prius, IONIQ, Tesla M3 ne moreš narediti znotraj dolžine 4,5 m in širine 1,8 m. Ampak tudi tule bi jaz z veseljem kupil 5,2 m dolg avto, ki bi imel aero longtail.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
pegasus ::
To ponuja Lightyear Zero ... A so se odločili postavit začetno ceno nekam v stratosfero. Upam, da bodo njihovi naslednji modeli cenovno doseglivejši.
s1m0n ::
Zgleda zanimivo, zadek me spominja na XL1 :) Je pa Mercedesov EQXX 0.17...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
redtech ::
Dobra povezava za tiste, ki jih zanima izračun upora.
https://x-engineer.org/aerodynamic-drag/
Avto-kapljica(0.04) vs. EQXX(0.17) pomeni 75% manj upora.
Vsak 0.01 pomeni približno 5,5% izbolšanje.
Lightyear 0 proven the most aerodynamic production car in the world
9. jun. 2022 -- Lightyear remains committed to start production in 2021, with an exclusive series of 946 vehicles, a fraction of a lightyear
7. sep. 2022 -- Dutch EV startup Lightyear is about to begin production of its long-awaited
28. jun. 2022 -- Lightyear plans to debut a more affordable model by 2025, the Lightyear Two, which is expected to cost about $31,000
6. sep. 2022 -- The Dutch startup is preparing to launch the Lightyear 0, the world's first production solar electric vehicle, by the end of this year
Na živce mi gredo taki HYPI, na koncu bo prišel avto ven 2025 za 80k-100k...
https://x-engineer.org/aerodynamic-drag/
Avto-kapljica(0.04) vs. EQXX(0.17) pomeni 75% manj upora.
Vsak 0.01 pomeni približno 5,5% izbolšanje.
Lightyear 0 proven the most aerodynamic production car in the world
9. jun. 2022 -- Lightyear remains committed to start production in 2021, with an exclusive series of 946 vehicles, a fraction of a lightyear
7. sep. 2022 -- Dutch EV startup Lightyear is about to begin production of its long-awaited
28. jun. 2022 -- Lightyear plans to debut a more affordable model by 2025, the Lightyear Two, which is expected to cost about $31,000
6. sep. 2022 -- The Dutch startup is preparing to launch the Lightyear 0, the world's first production solar electric vehicle, by the end of this year
Na živce mi gredo taki HYPI, na koncu bo prišel avto ven 2025 za 80k-100k...
jernejl ::
Aptera je kar prava smer, čeprav krava zaradi širine. Ok, v Ameriki gre skozi, v EU težka. Ampak če bo zadeva uspešna, bodo hitro nastali kloni, takšni in drugačni.Dvosedežnik, v katerega se starejši ne morejo skobacati? Kdo bi to kupil? Za družine ni, za starejše tudi ne.
Trg za to bo približno tako omejen, kot je danes za majhne dvosedežne kupeje.
Mike_Rotch ::
Avto-kapljica(0.04) vs. EQXX(0.17) pomeni 75% manj upora.
Pa za vsakim procentom izboljšave je avto manj uporaben za vsakodnevne potrebe.