Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Buggy ::
Btw, a pri ceni 0,9 EUR / kWh (kolikor so trenutne cene elektrike na EU borzi), je še EV cenejši od traktorja ali pa bencinca?
uzitki v voznji se ze dolgo ne predalcakajo vec tako. Peasanti bomo vozili "pocen" in ECO elerktriko, med tem, ko delajo 2022 Porsche GT RS 3
https://www.evo.co.uk/porsche/911-gt3-r...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
Utk ::
Utk ::
Ti, ki imajo EV, si jo kar v velikem deležu lahko.
Sicer pa nismo rekli, da se elektrika ne more podražat. Rekli smo, da bo potem to veliko večji problem kot malo dražji prevoz. Če gre elektrika na položnici za 10x gor, ne bo 13 evrov na 100 km za elektriko največji problem.
Sicer pa nismo rekli, da se elektrika ne more podražat. Rekli smo, da bo potem to veliko večji problem kot malo dražji prevoz. Če gre elektrika na položnici za 10x gor, ne bo 13 evrov na 100 km za elektriko največji problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
RedDrake ::
@Utk, itak trenutna cena elektrike je jasno večji problem, saj bi bilo vse izredno drago.
Btw, tvojih 13 EUR/100km predvideva 100Wh/km? A to po klancu navzdol z 50km/h vetrom v hrbet? Ker afaik imajo najboljši EV-ji celoletna povprečja tam okoli 170-180 Wh/km.
Ampak ekonomiko smo že preračunavali. Cena na km (pri ceni 0,1 EUR / kWh in 1,3 EUR / liter nafte/bencina) je za dizel cca 3x EV in za bencin cca 4x EV. To pomeni, da je dovolj, da se elektrika podraži za 3x in gre ekonomika že blizu izenačitve, s tem da se tistih 10k+ EUR razlike v nabavni ceni vozila ne prinese notri praktično nikoli.
Ja, edina rešitev je da si "skuhaš" elektriko sam. Seveda, če ti dajo net metering (kar ti danes nočejo več dati), kar pomeni, da plačuješ tako omrežno elektriko + svojo lastno solarno investicijo. Super če si ravno zadel na lotu, ali si na kakih 2x povprečne SLO plače, drugače pa pač SOL.
To je še vedno realnost, za "primary" vozilo kot EV moraš biti v zgornjih 5 do max 10% prebivalstva. Tako da očitno so EVji prava stvar, za premožne. Za ostale pa zaenkrat še vedno ne.
Btw, tvojih 13 EUR/100km predvideva 100Wh/km? A to po klancu navzdol z 50km/h vetrom v hrbet? Ker afaik imajo najboljši EV-ji celoletna povprečja tam okoli 170-180 Wh/km.
Ampak ekonomiko smo že preračunavali. Cena na km (pri ceni 0,1 EUR / kWh in 1,3 EUR / liter nafte/bencina) je za dizel cca 3x EV in za bencin cca 4x EV. To pomeni, da je dovolj, da se elektrika podraži za 3x in gre ekonomika že blizu izenačitve, s tem da se tistih 10k+ EUR razlike v nabavni ceni vozila ne prinese notri praktično nikoli.
Ja, edina rešitev je da si "skuhaš" elektriko sam. Seveda, če ti dajo net metering (kar ti danes nočejo več dati), kar pomeni, da plačuješ tako omrežno elektriko + svojo lastno solarno investicijo. Super če si ravno zadel na lotu, ali si na kakih 2x povprečne SLO plače, drugače pa pač SOL.
To je še vedno realnost, za "primary" vozilo kot EV moraš biti v zgornjih 5 do max 10% prebivalstva. Tako da očitno so EVji prava stvar, za premožne. Za ostale pa zaenkrat še vedno ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Utk ::
Pred podražitvami je bilo 100 km od 1,2 evra do 1,5 v nižji tarifi. 10x več je pač 10x več. Moj porabi 12 do 13 kwh na 100 km.
Če gre elektrika za 3x, brez skrbi da nafta dolgoročno ne more zaostajat, ker se bi potem delalo več elektrike na nafto, ker bi se s tem več zaslužilo kot s prodajo nafte za gorivo.
Netmetering ti morajo še zmeraj dat, tu ni neke izbire ne vem koga.
Sončna elektrarna se splača tudi brez avta. 20,000 km letno je bolj majhen delež pri neki 10, 12 kwh elektrarni. To pomeni 5, 6 panelov več.
Če gre elektrika za 3x, brez skrbi da nafta dolgoročno ne more zaostajat, ker se bi potem delalo več elektrike na nafto, ker bi se s tem več zaslužilo kot s prodajo nafte za gorivo.
Netmetering ti morajo še zmeraj dat, tu ni neke izbire ne vem koga.
Sončna elektrarna se splača tudi brez avta. 20,000 km letno je bolj majhen delež pri neki 10, 12 kwh elektrarni. To pomeni 5, 6 panelov več.
Utk ::
Nimam avtoceste. Čeprav pravi kolega, ki ma istega, da niti pri 130 ne porabi toliko bistveno več.
s1m0n ::
Pri nas je 172Wh/km z kar nekaj avtoceste brez nekega šparanja. Ni nek dosežek ni pa slabo za normalno vožnjo (no takšno kot bi jo delal z ICE vozilom)
RedDrake ::
A lahko zaupaš ta EV, ki lahko doseže povprečno 130Wh/km?
Me res zanima. Ker afaik je bil IONIQ (tisti original, ne ta novi SUV frankenstein) praktično najbolj učinkovit in je imel okoli 140Wh povprečja če si vozil samo mestno. Drugače pa tudi tisti gladko krepko več kot 160+.
In še to, soglasij za net metering (in posledično vklop tvoje elektrarne v omrežje) se marsikje NE DA dobiti, ker omrežje preprosto "ne sfolga". Ergo si torej ali 100% samooskrben ali pa imaš po hiši dve omrežji (svoje in elektro). Either way je to drago, ker biti 100% na svojem, sploh če si bio-eko in imaš še toplotno črpalko in EV, je hitro zelo drago, ker zime so pri nas kar jeba kar se tiče izkoristka ...
Oziroma če rečemo drugače.
Solarna dimenzionirana na 8h dneva pozimi + baterije za to nočno zimo + EV je vložek krepko čez 100k EUR. Ni glih za vsakega ...
Me res zanima. Ker afaik je bil IONIQ (tisti original, ne ta novi SUV frankenstein) praktično najbolj učinkovit in je imel okoli 140Wh povprečja če si vozil samo mestno. Drugače pa tudi tisti gladko krepko več kot 160+.
In še to, soglasij za net metering (in posledično vklop tvoje elektrarne v omrežje) se marsikje NE DA dobiti, ker omrežje preprosto "ne sfolga". Ergo si torej ali 100% samooskrben ali pa imaš po hiši dve omrežji (svoje in elektro). Either way je to drago, ker biti 100% na svojem, sploh če si bio-eko in imaš še toplotno črpalko in EV, je hitro zelo drago, ker zime so pri nas kar jeba kar se tiče izkoristka ...
Oziroma če rečemo drugače.
Solarna dimenzionirana na 8h dneva pozimi + baterije za to nočno zimo + EV je vložek krepko čez 100k EUR. Ni glih za vsakega ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Utk ::
Bluziš na več nivojih. 13 ni nobena strašno nizka poraba. Tudi pod 11 lahko porabi, ampak ne v mestu, ampak bolj v naseljih in izven, kjer se vozi 50 do 90. Leaf.
Netmetering ne zahteva soglasja, ampak elektrarna v omrežju. Netmetering pač je.
Da bi živel v območju omrežja in bil samooskrben, je norost. Si upam trdit, da takega primera ni v Sloveniji.
Netmetering ne zahteva soglasja, ampak elektrarna v omrežju. Netmetering pač je.
Da bi živel v območju omrežja in bil samooskrben, je norost. Si upam trdit, da takega primera ni v Sloveniji.
RedDrake ::
Govorimo dejanskih povprečjih, preko leta.
Ker "lahko" je taka lepa beseda.
Znanec je šel v Bolgarijo z C-elysse traktor verzijo. 3,4 povprečna poraba na skor 3kkm. Komot "lahko". Tudi moj kabrio "lahko" porabi 5,5. Ampak tipično smo pa na 15.
Aha Leaf.
Ok, očitno potem take spletne - ev database, Leaf 2019+ - lažejo. Dobro vedeti. Očitno potem lahko za vsak EV vzameš najnižjo številko o porabi ki jo nekje najdeš in je to to.
Samo ne pozabit, da potem vsak naziwagen traktor isto porabi 3L dizla na 100km. Pa si spet na isti ekonomiki.
Jasno, da netmetering ne zahteva soglasja ampak elektrarna, ampak fora je da soglasij NE DAJEJO. Kar pomeni, dve omrežji v bajti, al' nič, al pa 100%.
Ker "lahko" je taka lepa beseda.
Znanec je šel v Bolgarijo z C-elysse traktor verzijo. 3,4 povprečna poraba na skor 3kkm. Komot "lahko". Tudi moj kabrio "lahko" porabi 5,5. Ampak tipično smo pa na 15.
Aha Leaf.
Ok, očitno potem take spletne - ev database, Leaf 2019+ - lažejo. Dobro vedeti. Očitno potem lahko za vsak EV vzameš najnižjo številko o porabi ki jo nekje najdeš in je to to.
Samo ne pozabit, da potem vsak naziwagen traktor isto porabi 3L dizla na 100km. Pa si spet na isti ekonomiki.
Jasno, da netmetering ne zahteva soglasja ampak elektrarna, ampak fora je da soglasij NE DAJEJO. Kar pomeni, dve omrežji v bajti, al' nič, al pa 100%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Utk ::
Jaz gledam po računalniku, ker nimam polnilnice, ki bi beležila kwh, ampak pri tako počasnem polnjenju so izgube minimalne. Pri hitrejšem so večje. Lahko pa da računalnik nekaj laže, ampak težko kaj dost, ker avto mora zmeraj vedet kolk ima baterije.
Utk ::
Jasno, da netmetering ne zahteva soglasja ampak elektrarna, ampak fora je da soglasij NE DAJEJO. Kar pomeni, dve omrežji v bajti, al' nič, al pa 100%.
Omrežje v hiši je samo eno v vsakem primeru. O otočni samooskrbi hiše pa fantazirate teoretiki, ki nimate pojma. O ničemur. Zato se niti ne lotevajte porabe električnih avtov, to je še veliko nivojev nad vami.
DamijanD ::
Aha Leaf.
Ok, očitno potem take spletne - ev database, Leaf 2019+ - lažejo. Dobro vedeti. Očitno potem lahko za vsak EV vzameš najnižjo številko o porabi ki jo nekje najdeš in je to to.
Samo ne pozabit, da potem vsak naziwagen traktor isto porabi 3L dizla na 100km. Pa si spet na isti ekonomiki
Utk govori za svoj primer, ne koliko ima Leaf na splošno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
Utk ::
Bedak. Imamo karjolo in leafa in še enga, ne skrbi. Tudi kakšna je matematika za leafom sem tu že napisal, kdor se hoče kaj naučit se je, kdor ne, pa naj vozi za 8, 10 evrov na 100 km. Meni se bo leaf sam odplačal. Če poznaš še kak tak avto, kar povej. Pa še všeč mi je postal...
V resnici poraba električnega avta nikogar ne zanima, razen ko greš na pot, ki je na meji dosega. Kaj me briga kolk porabi, in zakaj bi lagal, in zakaj bi šparal. Ne pretiravam samo zato, da ne mučim baterije. Čist normalno se vozim.
Aha Leaf.
Ok, očitno potem take spletne - ev database, Leaf 2019+ - lažejo. Dobro vedeti. Očitno potem lahko za vsak EV vzameš najnižjo številko o porabi ki jo nekje najdeš in je to to.
Samo ne pozabit, da potem vsak naziwagen traktor isto porabi 3L dizla na 100km. Pa si spet na isti ekonomiki
Utk govori za svoj primer, ne koliko ima Leaf na splošno.
V resnici poraba električnega avta nikogar ne zanima, razen ko greš na pot, ki je na meji dosega. Kaj me briga kolk porabi, in zakaj bi lagal, in zakaj bi šparal. Ne pretiravam samo zato, da ne mučim baterije. Čist normalno se vozim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
RedDrake ::
Omrežje v hiši je samo eno v vsakem primeru. O otočni samooskrbi hiše pa fantazirate teoretiki, ki nimate pojma. O ničemur. Zato se niti ne lotevajte porabe električnih avtov, to je še veliko nivojev nad vami.
Vedno ad-hominemi in podobno.
Saj lahko bolj natančno.
1.) Kaj mi preprečuje, da plačam par štromarjev, ki mi potegnejo vzporedno s trenutno el. napeljavo še eno identinčno in na vseh "dozah" dodam še en set vsega (luči, vtičnic, stikal, priklopov za štedilinik, ...), recimo druge barve, toliko da ločim. Ja, drago in ni ekonomično.
2.) Kaj mi preprečuje, da prevežem glavno omarico z varovalkami tako, da so recimo luči na el. omrežju od elektra, ostalo pa na moji sončni elektrarni z baterijami?
Komot furaš dva vira elektrike po bajti, to sploh ni problem, samo srečat se ne smeta, kar pa se tudi da urediti tako z obstoječo napeljavo kot tudi z novo, jasno.
In še enkrat, poraba el. avtov je jasna, ker fizike ne moreš oguljofati. Sorry, sem fizik po izobrazbi, in mi gredo taki ljudje, ki majo na traktorjih 3L porabe med tem ko kobajagi vozijo 160 po AC na organ, ker pač to ni po zakonih fizike. Isto velja za tvojih 110Wh/km. Ok, možno v nekih specifičnih pogojih, ampak takoj ko si na ali dodatnem gretju, ali hlajenju, ali pa na mokri cesti, ali pa drugih gumah, ali pa že samo če je zrak 30°C hladnejši (in gostejši), ali pa ...
Mislim, kake mate. Ja, v nekih pogojih je takorekoč karkoli možno. Ampak ti pogoji ne vztrajajo celo leto in ergo niso merodajni ko se gleda strošek obratovanja vozila.
In še enkrat, glede na znane učinkovitosti v pogonih je razlika v ceni cca 3x več za dizla in 4x več za bencinarja. Če gre elektrika x3 so traktoraši na _ISTEM_ cenovno.
Podražitev x3 ni nek bavbav, ljudem gredo položnice iz tistih povprečnih 70 EUR na 180 EUR in je to to. Ja, je več. Ne ni konec sveta (vem da marsikdo že danes ne more plačati nižjih položnic, občasno plačam preko Karitasa kakšno položnico ali dve, ampak za take primere se večinoma "poskrbi").
Za hišo ki jo imam na dolenjskem sem veliko preračunal (in se pogovarjal z raznimi izvajalci) o samooskrbi. Komot izvedljivo brez večjih pretresov s cca 10kWh baterijo in okoli 40m2 panelov na strehi ki je cca 15° stran od idealne postavitve na jug. Je pa res, da je ogrevanje na drva, kar poenostavi stvari za zimo. Če bi planiral še toplotno se stvar konkretno spremeni, ampak bolj v smer mnogo večje baterije.
Še kaj?
J.McLane ::
Bulshit, za otočno SE ki se občasno dopolnuje iz omrežja ne potrebuješ nobene dvojne napeljave. Čisto vsak hibridni solarni razsmernik to zna, tudi tisti za 300€ namenjeni bolj za kakšen Avtodom.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Saj lahko bolj natančno.
1.) Kaj mi preprečuje, da plačam par štromarjev, ki mi potegnejo vzporedno s trenutno el. napeljavo še eno identinčno in na vseh "dozah" dodam še en set vsega (luči, vtičnic, stikal, priklopov za štedilinik, ...), recimo druge barve, toliko da ločim. Ja, drago in ni ekonomično.
2.) Kaj mi preprečuje, da prevežem glavno omarico z varovalkami tako, da so recimo luči na el. omrežju od elektra, ostalo pa na moji sončni elektrarni z baterijami?
Meni zdrava pamet, tebi pa verjetno prav nič.
Komot furaš dva vira elektrike po bajti, to sploh ni problem, samo srečat se ne smeta, kar pa se tudi da urediti tako z obstoječo napeljavo kot tudi z novo, jasno.
Če nekaj lahko, še ne pomeni, da je to pametno.
In še enkrat, poraba el. avtov je jasna, ker fizike ne moreš oguljofati.
Tako je. Kolk kw moči rabi avto, da vozi z neko hitrostjo res ni težko izračunat. Spoiler alert: v resnici preklamano malo. Porabo dviguje pospeševanje in brez vezno naglo zaviranje.
Sorry, sem fizik po izobrazbi, in mi gredo taki ljudje, ki majo na traktorjih 3L porabe med tem ko kobajagi vozijo 160 po AC na organ, ker pač to ni po zakonih fizike. Isto velja za tvojih 110Wh/km. Ok, možno v nekih specifičnih pogojih, ampak takoj ko si na ali dodatnem gretju, ali hlajenju, ali pa na mokri cesti, ali pa drugih gumah, ali pa že samo če je zrak 30°C hladnejši (in gostejši), ali pa ...
Vsak vozi v svojih specifičnih pogojih. Klima prinese, ali odnese, 0,5 kw. Ima TČ. Ne delat drame iz tega. Ali porabi 11 ali 13 ali 15 je v resnici popolnoma vseeno. Vsake tolk časa resetiram tist števec in vsake tolk časa pogledam. Dolgoročno povprečje mi piše 12,5. Če laže, lažem tudi jaz. Polnjenje verjetno vzame še par procentov.
Podražitev x3 ni nek bavbav, ljudem gredo položnice iz tistih povprečnih 70 EUR na 180 EUR in je to to. Ja, je več. Ne ni konec sveta (vem da marsikdo že danes ne more plačati nižjih položnic, občasno plačam preko Karitasa kakšno položnico ali dve, ampak za take primere se večinoma "poskrbi").
Če bo šla elektrika x3, bo šla tudi nafta. Če ne, bodo namesto sončnih elektrarn laufali generatorje na nafto.
Za hišo ki jo imam na dolenjskem sem veliko preračunal (in se pogovarjal z raznimi izvajalci) o samooskrbi. Komot izvedljivo brez večjih pretresov s cca 10kWh baterijo in okoli 40m2 panelov na strehi ki je cca 15° stran od idealne postavitve na jug. Je pa res, da je ogrevanje na drva, kar poenostavi stvari za zimo. Če bi planiral še toplotno se stvar konkretno spremeni, ampak bolj v smer mnogo večje baterije.
Slaba ideja. Ta s toplotno pa idiotska.
Če imaš tako majhno porabo, da ti je 10 kwh baterija dovolj, imaš položnico ranga 40 evrov. Če ne še kaj manj. Brez veze karkoli komplicirat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
RedDrake ::
nejc_nejc ::
Kolikor sem se jaz naučil, te birokracija zjebe.
Absolutno je ratumska odločitev ele. paneli brez distributerjev.
Rezervna varijanta, lastništvo recimo 100 m2 na neki mega SE.
Absolutno je ratumska odločitev ele. paneli brez distributerjev.
Rezervna varijanta, lastništvo recimo 100 m2 na neki mega SE.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
Utk ::
Če ne dobiš soglasja, najdeš nekoga, ki ga lahk dobi in na njegovi strehi skupaj postavite malo večjo elektrarno. Kolk je netmetering morda nepravičen in bla bla, bi ga vseeno samo idiot ne izkoristil, dokler se da.
RedDrake ::
Meni zdrava pamet, tebi pa verjetno prav nič.
Hej, rekel si da je omrežje samo eno. Če se hoče, se ma komot več omrežij. Je pa jasno, da stvar ni ekonomsko smiselna (kar sem napisal že na začetku).
Tako je. Kolk kw moči rabi avto, da vozi z neko hitrostjo res ni težko izračunat. Spoiler alert: v resnici preklamano malo. Porabo dviguje pospeševanje in brez vezno naglo zaviranje.
Ja saj, ampak spoiler alert, če voziš na tak način EV, potem kot že omenjeno, je tudi dizel ali bencin poraba prekleto nizka.
Vsak vozi v svojih specifičnih pogojih. Klima prinese, ali odnese, 0,5 kw. Ima TČ. Ne delat drame iz tega. Ali porabi 11 ali 13 ali 15 je v resnici popolnoma vseeno. Vsake tolk časa resetiram tist števec in vsake tolk časa pogledam. Dolgoročno povprečje mi piše 12,5. Če laže, lažem tudi jaz. Polnjenje verjetno vzame še par procentov.
To maš že dlje časa, ali je bolj "recent" nakup. Ker kar se spomnim si veliko pisal predvsem o Toyoti, o kakem Leafu nisem še nič zasledil.
Poraba poletje/zima je po večini kar konkretno različna.
Če bo šla elektrika x3, bo šla tudi nafta. Če ne, bodo namesto sončnih elektrarn laufali generatorje na nafto.
1.) Generatorjev za to trenutno ni na trgu, niti pod razno ne v kakršnihkoli omembe vrednih količinah
2.) Nafte se da komot črpati skoraj poljubno več, kar pomeni da se nafta ne podraži, kvečjemu se potem elektrika poceni, ampak zaradi točke 1 to _NITI_ pod razno ni hitro.
Slaba ideja. Ta s toplotno pa idiotska.
Če imaš tako majhno porabo, da ti je 10 kwh baterija dovolj, imaš položnico ranga 40 evrov. Če ne še kaj manj. Brez veze karkoli komplicirat.
Ni poanta v šparanju, poanta je v totalni samooskrbi. Da se mi hebe če žled pošlje elektriko v tri krasne za par tednov. Da mi je vseeno če Putler povzroči da gre elektrika x100, da mi je vseeno in general.
Btw, 10kWh baterija je dovolj za zvozit tisti worst-case zimski teden, ko je sončno obsevanje na kak 1-1,5kWh/m2 dnevno (kar flikne tam cca 6kWh-9kWh proizvodnje. Tipično bi naj bilo za dec/jan drugače okoli 2kWh/m2+, kar pomeni, da imam presežek praktično ves čas.
Moja dnevna poraba tu v LJ je nekje okoli 300kWh mesečno. Kuham na plin, grejem se na nafto, vozim na bencin. Poraba štroma je bolj kot ne tistih par hladilnikov, zmrzovalnikov, PCjev, TVjev in luči.
nejc_nejc ::
Pa dobr maš pa 15kWh baterijo. Jaz razmišljam v isto smer. Pokriješ kurjavo in si zmagal. Ua ledice mas pa elektro.
Utk ::
Ja saj, ampak spoiler alert, če voziš na tak način EV, potem kot že omenjeno, je tudi dizel ali bencin poraba prekleto nizka.
Če voziš EV malo hitreje bo porabil 2 evra namesto 1,5. Po starih cenah, ne vem kakšne so zdaj, ker ne plačujem več. Pri ICE si hitro na litru, dveh, več.
To maš že dlje časa, ali je bolj "recent" nakup. Ker kar se spomnim si veliko pisal predvsem o Toyoti, o kakem Leafu nisem še nič zasledil.
Poraba poletje/zima je po večini kar konkretno različna.
Od pomladi ga imam. Za porabo mi je v resnici vseeno. Zimsko in letno. Ker ga imam za kratke proge, do radija 60, 70 km, brez avtoceste, kar bo zmogel tudi pozimi. Če ne, bom šel pač s toyoto.
1.) Generatorjev za to trenutno ni na trgu, niti pod razno ne v kakršnihkoli omembe vrednih količinah
2.) Nafte se da komot črpati skoraj poljubno več, kar pomeni da se nafta ne podraži, kvečjemu se potem elektrika poceni, ampak zaradi točke 1 to _NITI_ pod razno ni hitro.
Trenutno so razmerja lahko čudna, že na nek srednji rok pa ne morejo bit. Btw, če delaš elektriko iz nafte, je poraba nafte v BEV manjša kot direkt v avtu. Že to ti pove, da elektrika pač ne more bit 3x ali 10x dražja dolgo časa, nafta pa da ostane tu kot je.
Btw, 10kWh baterija je dovolj za zvozit tisti worst-case zimski teden, ko je sončno obsevanje na kak 1-1,5kWh/m2 dnevno (kar flikne tam cca 6kWh-9kWh proizvodnje
Jaz imam 12 kw elektrarno, verjetno ne dost pod 100 m2, pa je v najslabšem tednu naredila celih 13 kwh. Jaz bi še zmeraj imel en generator, če se bi šel kaj takega...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Utk ::
Če je cel dan, tistih par ur ko je svetlo, oblačno na debelo, je proizvodnja dejansko praktično 0.
RedDrake ::
Fair enough.
Boš poročal kakšna je kaj razlika pozimi.
Gostejši zrak, slabša učinkovitost baterij, večji kotalni upori, ...
12kW se sliši bolj kot tam 60-70 m2, a ni?
A to si v LJ kotlini? Jah, bo treba še enkrat preučiti. Sicer glede na meteo podatke, tipično tudi čez goste oblake/meglo pride kakih 100-150W/m2, kar je v teoriji pri 40m2 celic tam ~ 5kWh minimum (40 * 100 * 8 * 0,15 - v primeru megle je svetloba dovolj difuzna da ni nekih razlik v kotu sonca tekom dneva).
Boš poročal kakšna je kaj razlika pozimi.
Gostejši zrak, slabša učinkovitost baterij, večji kotalni upori, ...
12kW se sliši bolj kot tam 60-70 m2, a ni?
A to si v LJ kotlini? Jah, bo treba še enkrat preučiti. Sicer glede na meteo podatke, tipično tudi čez goste oblake/meglo pride kakih 100-150W/m2, kar je v teoriji pri 40m2 celic tam ~ 5kWh minimum (40 * 100 * 8 * 0,15 - v primeru megle je svetloba dovolj difuzna da ni nekih razlik v kotu sonca tekom dneva).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
RedDrake ::
Napačna tema, ampak zakaj bi bili večji? Že sedaj so zelo blizu teoretičnih maksmiumov, afaik (ki je afaik okoli 30%).
Od enega kolega pratnerka je Urša Opara, ki je bila dobrih 10 let nazaj glavni slovenski maher na to tematiko na FE.
Morm prašat če se kaj novega dogaja ...
Od enega kolega pratnerka je Urša Opara, ki je bila dobrih 10 let nazaj glavni slovenski maher na to tematiko na FE.
Morm prašat če se kaj novega dogaja ...
Utk ::
Fair enough.
Boš poročal kakšna je kaj razlika pozimi.
Gostejši zrak, slabša učinkovitost baterij, večji kotalni upori, ...
12kW se sliši bolj kot tam 60-70 m2, a ni?
A to si v LJ kotlini? Jah, bo treba še enkrat preučiti. Sicer glede na meteo podatke, tipično tudi čez goste oblake/meglo pride kakih 100-150W/m2, kar je v teoriji pri 40m2 celic tam ~ 5kWh minimum (40 * 100 * 8 * 0,15 - v primeru megle je svetloba dovolj difuzna da ni nekih razlik v kotu sonca tekom dneva).
36 panelov. Ja najbrž je okoli 70, samo moraš računat da rabiš za to kar dost več strehe. Streha je 120, pa je praktično polna. Kakšno strešno, malo roba, in je polno. Megla je še v redu, debeli oblaki pa niso. Sej takih tednov ni dost, je pa lahk kakšen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
Bulshit, za otočno SE ki se občasno dopolnuje iz omrežja ne potrebuješ nobene dvojne napeljave. Čisto vsak hibridni solarni razsmernik to zna, tudi tisti za 300€ namenjeni bolj za kakšen Avtodom.
Ampak a naši birokratski veleumi to razumejo in lahko to narediš b.p ali ne?
Dokler je ta tvoj hibridni razsmernik samo porabnik na omrežju nimajo kaj piskat. Recimo vsak avtodom ki ima baterijo in solarno celico je točno to. Notri je elektrika pa če je priklopljen na omrežje ali ne in ta elektrika ni nič ločena.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
kow ::
Btw, a pri ceni 0,9 EUR / kWh (kolikor so trenutne cene elektrike na EU borzi), je še EV cenejši od traktorja ali pa bencinca?
Ta cena je irrelevantna. Mimogrede, v nedeljo je cena tipicno x10 nizja. Skratka, klatis neumnosti, nevredne resne debate.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
s1m0n ::
Recimo v naši občini se je splačalo imeti EV, no se še... Imamo kar nekaj brezplačnih polnilnic (Dokler seveda občina ne prekine z dobaviteljen pogodbe).
Zdaj pri malem številu EVjev še to gre, drugače bo pa pač polnjenje doma.
Tako, da si se v osnovi, če si polnil le na teh vozil skoraj zastonj.
Zdaj pri malem številu EVjev še to gre, drugače bo pa pač polnjenje doma.
Tako, da si se v osnovi, če si polnil le na teh vozil skoraj zastonj.
a_borlak ::
Ne vem, kako spraviš Leafa na 12kWh/100km, če želim priti pod 13, moram hudičevo pazit, koliko pritisnem na gas in da vozim pod 90. Up!, ki je bil manjši lažji, z njim sem v povprečju prišel na 11, je pa imel boljšo regeneracijo, kot Leaf, pri slednjem moraš izklopiti e-Pedal, če ne velikokrat zavira na zavore. Je pa res, da ima moja dnevna pot dvig za 400m v vsako smer. Na avtocesti pa tudi ne vozim 130, okoli 16, brez klime.
</head> ::
https://www.teslahungerstrike.com/home
Nekaj Tesla ownerjev na Norveškem popizdeva zaradi QC težav s Teslami..
Najbolj zabavno je pa, da mislijo, da jih bo veliki Elon odrešil, ko bo izvedel da te težave obstajajo.
Nekaj Tesla ownerjev na Norveškem popizdeva zaradi QC težav s Teslami..
Najbolj zabavno je pa, da mislijo, da jih bo veliki Elon odrešil, ko bo izvedel da te težave obstajajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: </head> ()
s1m0n ::
Kozmetični problemi niso nič novega... Narediš servisni termin v appu pa se v večini to kar je možno, da odpravijo, odpravi!
Je pa kar nekaj podobnih spak na M3 tudi pri nas. Nič resnega, da avto ne bi bil uporaben :)
Je pa kar nekaj podobnih spak na M3 tudi pri nas. Nič resnega, da avto ne bi bil uporaben :)
Kebo ::
https://www.teslahungerstrike.com/home
Nekaj Tesla ownerjev na Norveškem popizdeva zaradi QC težav s Teslami..
Najbolj zabavno je pa, da mislijo, da jih bo veliki Elon odrešil, ko bo izvedel da te težave obstajajo.
Nej jih tožijo ne pa da jokajo.
dude ::
https://www.cnbc.com/video/2021/03/03/a...
Ample battery swap
Ample battery swap
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dude ()
BigWhale ::
Nimam avtoceste. Čeprav pravi kolega, ki ma istega, da niti pri 130 ne porabi toliko bistveno več.
Jaz imam z Leafom povprecno porabo 16.1kWh/100km. Vecinoma mesana voznja, kaksno tretjino je avtoceste mogoce mal vec, povprecna hitrost je pa 45km/h. Na AC se mi poraba dvigne na 17kWh/100km, ce gledam pot iz Slovenske Bistrice v LJ ali pa na Brnik in nazaj. Je pa poraba ful razlicna. Sem prisel na Brnik ze z vec kot 50% baterije, pozimi pri -15C pa tud z manj kot 30%. Nisem pa nikoli namensko sparal. Edino kar pocnem je to, da se pri voznji v klanec proti Trojanam in skozi vse stiri Trojanske predore, ponavadi 'parkiram' za kak tovornjak.
Po AC vozim tako kot sem prej vozil s Scenicom. Tempomat na 120km/h. Scenic je zrl med 7-8l/100km.
Sedaj, po 50.000 prevozenih km sem ze 'odplacal' razliko, ki bi jo prihranil, ce bi namesto Leafa pred tremi leti kupil podobno opremljenega Golfa.
Masayoshi ::
Zakaj hudiča ne vozite s tempomatom 130 km/h?? Potem pa uletavate na prehitevalni pas s 120 in naredite zgostitev. Bolano, pa kao ne šparate. Kako je šele ko šparate.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Masayoshi ()
Utk ::
Jaz imam z Leafom povprecno porabo 16.1kWh/100km. Vecinoma mesana voznja, kaksno tretjino je avtoceste mogoce mal vec, povprecna hitrost je pa 45km/h. Na AC se mi poraba dvigne na 17kWh/100km, ce gledam pot iz Slovenske Bistrice v LJ ali pa na Brnik in nazaj.
Ti imaš dvojko, jaz imam prvega. Dvojka vsaj po računalniku porabi nekaj več. Kot sem napisal, ne vem pa kolk je to realno, ker pač nimam polnilnice, ki bi beležila kolk je šlo not.
Moj ima še 24 kwh od originalnih 30, in če bi ga stisnil do konca, bi naredil 180-190 km. 150 naredim komot (če je to ena ali pa 2 vožnji, stalno speljevanje vseeno več porabi), pa mi ostane še 20%. Tako da 16, ali pa 15, ali pa tudi 14, porabe pač ne morem imet. Ne mislim pa it do konca, ker pač...preveč stresno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Kitajci so začeli napadati:
id.3 konkurenca za 2/3 cene ... pa da vidimo :)
... najprej počakamo na teste
Like all electric cars, we expect the MG4 EV to be very reliable, but we’ll have to see how it performs in Euro NCAP’s crash safety tests
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
s1m0n ::
Zakaj hudiča ne vozite s tempomatom 130 km/h?? Potem pa uletavate na prehitevalni pas s 120 in naredite zgostitev. Bolano, pa kao ne šparate. Kako je šele ko šparate.
Glede na število registriranih EVjev pri nas je ta pojav tako redek, kot kak starostnik, ki prehiteva z 120 ker več ne leti...
Masayoshi ::
Zakaj hudiča ne vozite s tempomatom 130 km/h?? Potem pa uletavate na prehitevalni pas s 120 in naredite zgostitev. Bolano, pa kao ne šparate. Kako je šele ko šparate.
Kako pa ti ves kako jaz uletavam na prehitevalni pas? Al sam mal nakladas za brez veze?
Dvignite nivo debate ...
Bi bilo smešno, če ne bi bilo žalostno, da je takšen osebek moderator...