Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
a_borlak ::
V bloku sem na 1x35A :D
Ja trofazni po hišah imajo potem verjetno 3x20A, 3x25A 17kw (800EUR/leto).
Še vedno mislim, da ne bo šlo vse po maslu, ko se bo večala številka avtomobilov, ker so bo verjetno eksponentno.
Jebiga onda :). Če si boš lahko v bloku privoščil tak avto, potem boš imel verjetno lastno garažo, pa tam polnilnico. Sicer pa za ko bo zadeva toliko zrela, da bo za pred blok boš imel po moje celo vrsto enofaznih polnilnic tja do 3,6kW, pa ti bo v osmih urah napolnil skoraj 30kWh. Za čez dan bi moralo več kot zadoščati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: a_borlak ()
J.McLane ::
Pa saj ne sprazneš baterije vsak dan, če imaš možnost polnit ponoči doma, moraš napolnit samo toliko kot si čez dan porabil, ne glede na to kako velika je baterija.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
endelin ::
A mislite, da se bo nekdo ki kupi avto za 120k EUR ukvarjal s tem, koliko ga stane polnjenje.
Sodeč po forumu EV svet ja
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
mikhaair ::
Ljudje, ki imajo denar, ga imajo zato, ker znajo z njim delat,paziti na vsak euro in cent. Oni z mentaliteto, če ima nekdo 120k za avto, boli ga kolk stane polnjenje, bo težko kdaj imel tak avto.
Mike_Rotch ::
Seveda, ker ni neumen, da bo šparal in "pazil na vsak cent" z avtom za 120 jurjev :)
Nimam nič proti luksuzinm EVjem, ampak cena goriva je pa v tem segmentu popolnoma nepomembna.
Nimam nič proti luksuzinm EVjem, ampak cena goriva je pa v tem segmentu popolnoma nepomembna.
ziga1990 ::
Jaz polnim z polnilnico katero sem dobil zraven res da polni samo z 2kwh in traja 12h+ da napolni baterijo ampak imam čas ves vikend za polnjenje. zaenkrat nimam potrebe plačati 1500€+ za dinamični 11kW wallbox
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Gregor P ::
Tehnično gledano - in ko denar ni ovira - bi lahko z rešitvijo dodatne večje baterije - kot je recimo teslin "powerwall" - tudi doma uredil hitro polnjenje? Seveda le, ko bi baterija bila v določenem času tudi ustrezno napolnjena (torej po vsaj 12-ih urah polnjenja ipd.). Ali to ne gre tako?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Baterija mora bit izkoriščena dnevno, da se splača, tako da taka polnilnica bi se bolj splačala pred bloki itd, da se deli. Vsak dan ne rabiš hitrega polnjenja.
ziga1990 ::
plus hitro polnjenje škoduje bateriji
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
ziga1990 ::
problem z baterijo na 80%+ je samo v primeru če na taki napolnjenosti stoji dlje časa
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
BigWhale ::
BigWhale ::
Jaz sem imel v treh letih kakih trikrat (mogoce stirikrat) problem ker avta doma nisem mogel dovolj hitro napolniti. Zato se vedno ne razmisljam blazno resno o polnilnici. Edina prava prednost, ki bi jo dobil je, da ne bi rabil pospravljati kabla enkrat ali pa dvakrat na teden.
mertseger ::
LeQuack ::
Visualizing All Electric Car Models Available in the U.S.
https://www.visualcapitalist.com/visual...
https://www.visualcapitalist.com/visual...
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
BigWhale ::
Mike_Rotch je izjavil:
Kako pa polniš? Šuko?
Ja, saj pravim, se vedno se odlocam o dedicated polnilnici. Zdaj bi bla edina prednost, da neb rabil pospravljat kabla. :D
pegasus ::
Prihodnost avtomobilizma: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Kar je danes normalno, bo postalo premium in vedno bolj redko. Cena in številčnost bosta naredili svoje ...
Kar je danes normalno, bo postalo premium in vedno bolj redko. Cena in številčnost bosta naredili svoje ...
Gregor P ::
A to je mišljeno kot šala? Tisti kos konzerve, ki gre 5 km/h ni nobeno nadomestilo za pravo osebno vozilo z vsemi varnostnimi standardi razvitih držav vred.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nirburu ::
Prihodnost avtomobilizma: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Kar je danes normalno, bo postalo premium in vedno bolj redko. Cena in številčnost bosta naredili svoje ...
Pri tem se strinjava.
Če še komu ni jasno kam ciljam "get in the pod, eat the bugs".
Truga ::
A to je mišljeno kot šala? Tisti kos konzerve, ki gre 5 km/h ni nobeno nadomestilo za pravo osebno vozilo z vsemi varnostnimi standardi razvitih držav vred.ce ti to ni ok imas vedno na voljo vlak/podzemno.
ce te opcije nimas, zakaj se vedno volis luzerje ki ti ne zgradijo nobene infrastrukture? lol
Gregor P ::
... a da so v GM nenadoma spremenili svoje mnenje o EV in da so začeli enako kot Tesla 10 let nazaj s približno enako zastarelo tehnologijo, le da danes
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
V Avstriji se vrstijo tožbe glede dosega e-vozil
Lastnik e-golfa je lani tožil lokalnega prodajalca vozil, ker ga je razočaral doseg. Pozimi je imel njegov avto vsega 120 kilometrov dosega, čeprav so mu ob prodaji zagotavljali, da bo lahko tudi v hladnem vremenu opravil do 230 kilometrov poti z enim polnjenjem. Sodišče je odločilo, da je kupec upravičen do povratka kupnine v vrednosti 32.100 evrov. Avto je moral seveda vrniti.
... kupec ni dolžan preverjati in ugotavljati, ali so prodajalčeve obljube resnične z iskanjem po spletu in brošurah.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Masayoshi ::
S boš pa dolgo vozil in velikokrat ustavljal...če ne greš z vlakom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Masayoshi ()
pegasus ::
Atmosfera tu vzbuja upanje, da človeštvo se ima prihodnost. Množica ljudi, ki zre v bodočnost in se sprašuje, kako jo narediti znosno, po možnosti na ekonomsko podprt način. Ko bi le v domačih login videl več takega razmišljanja ...
nirburu ::
J.McLane ::
The first VW rear giga-casting sample built for the SSP Trinity project that is planned for 2025/26
https://twitter.com/alex_avoigt/status/...
https://twitter.com/alex_avoigt/status/...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
fikus_ ::
Ne se veselit tega. Ko boš imel prometno in malo zvil kakšen takšen del, bo avto totalka.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
J.McLane ::
Če je nesreča tako huda, da imaš zvito še kaj drugega kot "mečkljive" cone je avto itak totalka.
Bo pa treba počakat na primere iz prakse, ker če kaj poči na tem ulitem delu tudi pri manjših trkih jasno to ne bo OK.
Bo pa treba počakat na primere iz prakse, ker če kaj poči na tem ulitem delu tudi pri manjših trkih jasno to ne bo OK.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
PrimoZ_ ::
Utk ::
The first VW rear giga-casting sample built for the SSP Trinity project that is planned for 2025/26
https://twitter.com/alex_avoigt/status/...
1. a ni to slaba ideja, ker je teslina?
2. kdo sledi, kdo vodi?
fikus_ ::
Ta tehnologija (tlačno litje AL v kovinske forme) ni nič novega, nova je samo velikost ulitkov npr. pri Tesli.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
Skratka, je nekaj novega in je velik tehnoloski preboj v smislu pocenitve proizvodnje. Enkrat so se morale vse male inovacije sestaviti/sesteti skupaj, da je bilo mozno sestaviti dovolj veliko zanesljivo masino z dovolj konsistentnim izdelkom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
krucymucy ::
Mnja, ne vem ce je cena tukaj toliksen faktor.
Togost takega izdelka je neprimerljivo vecja kot ekvivalent iz plocevine. In teza je precej nizja.
Motorna kolesa praviloma visjega cenovnega razreda imajo okvir na tak nacin.
Cenejsi o po vecini varjeni iz cevi in plocevine.
Ne mislim sedaj okvirjev ducatija, KTM in podobnih.
Togost takega izdelka je neprimerljivo vecja kot ekvivalent iz plocevine. In teza je precej nizja.
Motorna kolesa praviloma visjega cenovnega razreda imajo okvir na tak nacin.
Cenejsi o po vecini varjeni iz cevi in plocevine.
Ne mislim sedaj okvirjev ducatija, KTM in podobnih.
fikus_ ::
Tlačno liti izdelki so poceni, če delaš velike serije. Cena forme zna biti nekaj 10 do nekaj 100 k€ in če delaš letno 100.000 kosov, zna biti lit izdelek precej cenejši proti pločevinastemu (kjer posamezne dele štancaš, kriviš, variš, . . . in za vse to moraš imeti orodja, ki stanejo enako/več kot forma za tlačno litje).
Na koncu je pa tudi pomembno, da se da prišparat kar nekaj materiala (bruto in neto), zmanjšat težo izdelka, . . .
Na koncu je pa tudi pomembno, da se da prišparat kar nekaj materiala (bruto in neto), zmanjšat težo izdelka, . . .
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
Kolikor razumem je precejsen prihranek ze pri prostoru v tovarni oz. pri capexu na splosno?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Prihranek je pri vsem. Materialu, zaposlenih, prostoru, teži, porabi, tudi ceni, ma vse je boljše. Problem je morda samo začetna investicija, v katero noben moneyžder ne gre, ker do konc leta ne bi prineslo nekega prihranka iz katerega bi on potegnil bonus, za 2 leti vnaprej se mu pa jebe, sploh se mu pa jebe, če bi bil zato avto boljši. Zato je "stanje tehnike" zadnje čase takšno kot je in zato je Tesla tam kjer je zarad Muska. Ki se mu pa jebe za tozemeljske probleme.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
fikus_ ::
In za klasiko (štancanje, varjenje, . . .. pleha) je tehnologija znana, prav tako cene. Za orodje za tlačno litje se cena lahko tudi skalkulira, je pa iz tehnološkega vidika precej večji rizik, če gre kaj narobe, je potrebno kaj spremeniti, . . .
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
Utk ::
Hja, je pač treba naredit enkrat dobro in potem to štancat 10 let. Ni treba vsake 3 leta delat nov model, samo zato da je nov, čeprav je v resnici isti.
fikus_ ::
In ti strokovnjaki, ki v prvo dobro naredijo so odlično plačani ter redki.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Utk ::
Ni treba v prvo, ampak enkrat, in ko je enkrat dobro, je dobro. Kaj fali modelu S? 10 let je star. Že model 3 je 6 let star, pa je še zmeraj top. X pa tudi.