» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
988 / 1139
»»

Gregor P ::

Sam nimam EV in zato pač govorim na pamet (oz. po vsem prebranem), tako da ostali, ki ga pa imate, imate na voljo tudi bolj točne podatke in se zahvaljujem za njih; ker seveda tudi sam razmišljam nekoč o nakupu nekaj alternativnega in res nimam želje kupovati dizlov ipd., le da preprosto še ne vidim računice za povprečnega potrošnika. Preprosto se mi zdi začetna investicija predraga, čeprav vas slišim, ko pravite, da se na dolgi rok splača - ampak ko se kupuje novo vozilo in si že v prvo preplačal 10k evrov za prvi nov EV, ki ga imaš maksimalno 10 let (običajno začneš razmišljati o prodaji in nakupu novega vozila po 5-ih letih) in potem spet 10k evrov (več) za drugi nov EV, se to pač ne izide.

Če greš pa še korak dalje in bi rad kupil še SE in toplotno, pa baterije itd., potem se pa sploh ne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

pegasus ::

Gregor P je izjavil:

(običajno začneš razmišljati o prodaji in nakupu novega vozila po 5-ih letih)
To je napaka. Razen če aktivno delaš na tem, da nas potrošništvo ubije.

Gregor P ::

Načeloma, če ne pogovarjamo o starodobnikih ipd., avtomobil ni narejen za večno, pri 20-ih letih pa je lahko že smrtno nevaren za uporabo in ga je treba poslati v razrez, predvsem zaradi varnosti v prometu, pa tudi okolja.

Tako da vozilo po 5-ih letih seveda nekdo kupi še kot zelo dobro ohranjeno rabljeno vozilo - ki ima običajno še vedno kakšne veljavne garancije - in ki ga sam lahko prodaš za dobro ceno ter kupiš nato novo vozilo. Seveda pa se lahko tudi odločiš, da boš ti ta, ki bo to vozilo vozil do zadnjega ter se morda res ne greš tega "potrošništva".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

sloxl8 ::

Pri 20 letih smrtno nevaren za uporabo? Si morda že imel kakšen redno servisiran avto 20 let? Pa ne štejejo tisti od staršev. Sploh že voziš avte več kot 20 let?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sloxl8 ()

Gregor P ::

Res čisto odvisno od kakovosti izdelave vozila. Eni imajo že hudo rjavenje, kakšni so pa še vedno ok. Razen na Kubi, tam so avti večni:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

LeQuack ::

Volkswagen to recall more than 100,000 cars on fire risk
https://www.reuters.com/business/autos-...

BERLIN- Volkswagen Group will have to recall more than 100,000 plug-in hybrid vehicles globally due to the risk of fire, said a spokesperson for the German carmaker.
Some 42,300 owners of Volkswagen Passats, Golfs, Tiguans and Arteons worldwide will be notified. Volkswagen brand Audi has to recall 24,400 vehicles, while Seat and Skoda are also affected.
Quack !

RedDrake ::

Jah lej, sej sem napisal. Trenutno se EV "splača" samo v precej specifičnih primerih.
Tudi blokar bi sicer komot 50m "motalico" potegnil iz stanovanja, če bi res želel.

Ampak nismo vsi taki, da bi bil EV smiseln. Jaz naredim letno samo 10kkm vse skupaj. In imam tri vozila. Ne sledim točno koliko z vsakim, ampak mogoče je okoli 7kkm s "primarnim". EV bom kupil ko ne bo več možno kupit nič drugega (ker bodo EV-ji verjetno "do konca" dražji).

Utk ::

Zakaj plugini (še vedno) suxajo?

Poraba na avtocesti je na razdalji stotih kilometrov ob polni bateriji znašala približno šest litrov. Ko sem se na isto pot odpravil s prazno baterijo, je bila poraba okoli osem litrov. Končna poraba na testu po prevoženih 860 kilometrih je znašala 5,6 litra.

https://avto.finance.si/8998443/DS-4-ko...

Mike_Rotch ::

Zakaj to suxa?

Meni se zdi precej solidna poraba za tak avto. Še posebej, če delaš dnevno do 30, 40km in lahko te razdalje opraviš 100% na elektriko.

endelin ::

Zato ker vlačiš po AC še par 100kg dodatne teže brezveze

Utk ::

Ker tolk porabi tudi nehibrid. Da ne govorimo navadni hibrid. 30,40 km dnevno je pa premalo za nek prihranek, tudi če jih bi res zastonj prevozil. Pa jih ne.
Jaz naredim 30 km dnevno v službo. Idealno, ne? Ampak to je 25% vseh km, ki jih naredim. Pri ostalih 75 bi imel pa (očitno) večjo porabo kot z navadnim hibridom. Ki ima večji prtljažnik, je bistveno cenejši itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mike_Rotch ::

Smo že obdelali številke. Plug-in hibrid v povprečju porabi manj.

Podatki iz spritmonitor.de za Priusa:

Plug-in hybrid gasoline 0,51 3,67 10,53
Hybrid Gasoline 3,86 5,18 7,67

Seveda pa obstajajo scenariji, ko si s PHEV na slabšem. Če delaš dolge relacije po avtocesti PHEV seveda ni prava izbira. Če delaš veliko kratkih relacij je PHEV odlična izbira.

30,40 km dnevno je pa premalo za nek prihranek


To je slabih 15.000km na leto za kar plačaš cca. 150 eur elektrike, cca. jurja prihranka na leto v primerjavi z navadnim hibridom.

Utk ::

Prius plugin je najboljše kar se da dobit. Cena je primerna. Prtljažnika pa še zmeraj ni.
Razlika 1,5 litra tudi ni glih nekaj.


To je slabih 15.000km na leto

Pa ja de. Sej ne greš čisto vsak dan v službo. Jaz s 30 km v službo in nazaj ne naredim niti 7000 na leto. In če po službi naredim še 50 km nekam drugam, mi to porabo samo dviguje, ne znižuje. Cenejši pogon je smiseln, ko delaš čim več km, ne pa čim manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mike_Rotch ::

Prius plugin je najboljše kar se da dobit. Cena je primerna. Prtljažnika pa še zmeraj ni.


Najboljše v kakšnem smislu? Meni se zdi precej zanič za moje potrebe.

Pa ja de. Sej ne greš čisto vsak dan v službo. Jaz s 30 km v službo in nazaj ne naredim niti 7000 na leto. In če po službi naredim še 50 km nekam drugam, mi to porabo samo dviguje, ne znižuje. Cenejši pogon je smiseln, ko delaš čim več km, ne pa čim manj.


40 km * 365 = 14600 km

Jaz imam do službe cca. 20 stopnic. Naredim pa za druge potrebe verjetno vsaj 30, 40km na dan v povprečju. Ne vem, ne spremljam natančno, ampak nekaj takega sigurno. Ko se vozim na relacije je pa poraba še vedno sprejemljiva, ker se skoraj vedno odpeljem s polno baterijo. Primerljiva z varčnim dizlom podobnih dimenzij in moči.

Utk ::

Najboljše v kakšnem smislu?

Od plugin hibridov. Vsi drugi so bistveno slabši (ko zmanjka baterije).

40 km * 365 = 14600 km

V službo ne hodiš vsak dan.

Naredim pa za druge potrebe verjetno vsaj 30, 40km na dan v povprečju.

Jaz jih naredim 80 v povprečju. Samo da povprečno ne pomeni vsak dan 80, ampak kakšen dan 0 (za to je tudi V8 dober), kakšen dan pa 300 (za to je plugin neuporaben).

Mike_Rotch ::

Od plugin hibridov. Vsi drugi so bistveno slabši (ko zmanjka baterije).


Za zaplankane fanboye mogoče.

kakšen dan pa 300 (za to je plugin neuporaben).


Prejšnji vikend sem jih naredil cca. 400 pa sem še vedno živ. Porabe sicer nisem meril, ampak povprečje na BC še vedno kaže okrog 4 litre.

Utk ::

Za zaplankane fanboye mogoče.

Zaplankani fanboyi mislite, da so vsi zaplankani fanboyi, tudi tisti, ki so malo preučili stvari.

Porabe sicer nisem meril, ampak povprečje na BC še vedno kaže okrog 4 litre.

No vidiš, še ti, ki vsak dan narediš 30-40 km na elektriko, imaš povprečje večje od priusa plugina.

Mike_Rotch ::

Če bi se vozil s skuterjem bi imel še manjše povprečje? Kaj točno želiš povedati?

Utk ::

Komu ni jasno do zdaj, mu niti nikoli ne bo.

Mike_Rotch ::

Kaj to? Da je poraba odvisna tudi od velikosti, teže, gum itd?

J.McLane ::

Še ena cvetka glede DS 4:
"Ker je elektromotor vgrajen v menjalniku, tudi v električnem načinu menja prestave."

Končna cena testnega vozila z dodatno opremo: 58.720 EUR (dobiš še kakšen popust?)
Kokurenca Lexus UX 250h LUXURY (najdražji paket): 50 650 EUR (dobiš še 5k € popusta)

Lexus brez dodatnega polnjenja pokuri 5,6 l/100 km, Citroen C5 (enak pogon DS 4) se trenutno drži na 4,2 l/100 km + elektrika

Jaz se nebi preveč opredeliv na to ali je Plug-in sfalena zadeva ali ne. Se pustim presenetit z izdelkom, trenutno so mi zanimivi samo terenci, ki imajo zadaj ločen elektromotor, torej prednost 4 kolesnega pogona brez mehanskega kardana. Ampak to prednost vedno več ponuja tudi Toyota/Lexus s klasičnimi hibrdi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

clix ::

J.McLane je izjavil:


Jaz se nebi preveč opredeliv na to ali je Plug-in sfalena zadeva ali ne. Se pustim presenetit z izdelkom, trenutno so mi zanimivi samo terenci, ki imajo zadaj ločen elektromotor, torej prednost 4 kolesnega pogona brez mehanskega kardana. Ampak to prednost vedno več ponuja tudi Toyota/Lexus s klasičnimi hibrdi.


Konceptualno se tudi meni zdi zanimiva rešitev. Na žalost je pa ta 4WD na priusu bolj kot ne samo teoretičen:

J.McLane ::

Dovolj, da se premakneš na poledici v blag klanček, čemur je v 90% tak sistem namenjen.

Sam koncept ločenih motorjev pa ni omejen na "7 HP", Jeep ima recimo kar sposoben zadnji motor v svojih 4xe PHEVih:
https://www.amzs.si/motorevija/avtomobi...

Če Marolt pravi da je OK, potem verjetno je kar OK.

RAV4 ima tudi močnejši zadnji motor, so tudi pri TFL testirali, jasno ima pa tak "cestni" SUV še vedno svoje limite:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Gregor P ::

Tale zgoraj se meni vsaj na pogled zdi malo prenizek za terenca. Itak jih pa folk kupuje v glavnem za po mestih:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

clix ::

J.McLane je izjavil:

Dovolj, da se premakneš na poledici v blag klanček, čemur je v 90% tak sistem namenjen.


Se popolnoma strinjam! Samo glede na zgornji video, toyotin sistem v priusu niti tega ni sposoben..

Z močnejšim motorjem, pa ne vidim razloga da ne bi laufalo.

J.McLane ::

A si na zgornjem videu kje videl sneg in pogoje o katerih sem govoril? Ne? STFU

Za lenuhe:



Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

Gregor P je izjavil:

Tale zgoraj se meni vsaj na pogled zdi malo prenizek za terenca. Itak jih pa folk kupuje v glavnem za po mestih:D


Rav4 ima 215mm oddaljenosti od tal. To je enako kot zadnja generacija Mitsubishi Pajera npr. Samo 1cm manj kot Landcruiser 200 in enako kot Landcruiser 100.

Gregor P ::

Malo prej sem se ustavil zraven njega in se mi je zdel tako nizko glede na ostala normalna vozila:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

clix ::

J.McLane je izjavil:

A si na zgornjem videu kje videl sneg in pogoje o katerih sem govoril? Ne? STFU


Haha, ne seri z STFU.
Ni problem gume zavrtet ko ni oprijema, problem jo je, ko je opriem, in avto s tem premaknit, po možnosti v klanec(pa čeprav rahel).
Tisti test lepo pokaže, da če sprednje gume nimajo oprijema, zadnja os nima dosti moči, da porine priusa iz tistih rolerjev. In za tisto res ne rabiš dost..

Sem pogledal vse štiri videe, in te testi niso vredni nič, ne izolirajo zadnje osi, kjer bi se res pokazalo ali je sposobna dati kaj od sebe... Tipičen broscience za povprečne reviewe.

b3D_950 ::

Olje že kdo menjal v svojem EVju?

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

V-i-p ::

Ker je tale tema o električnih vozilih ogroma in ne najdem odgovora, bi vprašal sledeče: kolega razmišlja, da bi za svojo punco nabavil električnega "fička" iz ZDA. Fiat 500 California ali nekaj takega. Malo sva debatirala na kavi o tem avtu in ne prideva na čisto, zakaj to ni možno polnit pri nas? Naj bi mu en Nemec trdil, ki ga je uvozil. So res kakšne omejitve pri teh zadevah iz Amerike? Hvala za info, mu javim odgovore ;).
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

fikus_ ::

V usa imaji 110 V in 60 Hz ter vse prilagojeno temu.
Torej bi moral polnilc prilagoditi na naših 230V (400V) in 50 Hz.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

V-i-p ::

Hvala, fikus_.
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

a_borlak ::

Fiat E500 ameriško izvedbo si lahko kupil tudi pri nas, uvažal en tip in kolikor se spomnim, si potreboval le adapter iz Type2-Type1, pa glede luči (homologacija) vprašat.

Pogledal na avto.net, en se še prodaja. https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

endelin ::

Moram it sprobat fička preko avant2go:D

pegasus ::

Zanimivo razmišljanje ljudi izza Lightyear One:

pegasus ::

Sveže informacije iz Aptere:

Juplter ::

POzdravljeni.
Ne da se mi ravno brat vseh 988 strani o EV vozilih. Upam da bo pa znal mi kdo odgovorit.
- če ne stanujem v hiši je EV vozilo sploh smiselno?
- rabljena EV vozila? da / ne?

- kako je s servisom po preteku garancijske dobe?

Mikrohard ::

1.) Bolj ne, kot ja. Ampak ni toliko odvisno od hiše kot od tega, ali imaš kakšno možnost rednega polnjenja (garaža, služba, ...)? Če bi bil odvisen od javnih polnilnic, potem bi jaz osebno nakup odsvetoval.
2.) Če ti velikost baterije ustreza, potem je tudi nakup rabljenega OK.
3.) Tako kot pri vseh ostalih avtih.

a_borlak ::

Ja, vse je odvisno, kako blizu imaš javno polnilno postajo, čeprav bi rekel, da raje ne kot ja.

LeQuack ::

Mercedes še z enum neuporabnim SUV, namenjenim tistim ki hočejo na pločnik parkirati brez da opraskajo podvozje
https://www.notebookcheck.net/Mercedes-...

Quack !

J.McLane ::

S 134 mm oddaljenostjo od tal boš tudi na pločnik težko parkiral.

EV-ji imajo SUV look samo zato ker je v dnu avta baterija in to ti vzame določen prostor v višino, če seveda ne želiš imeti kompromisa za noge v drugi vrsti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

To ni ravno edini razlog, SUV trend je tudi pri ICE ze dolgo in to pac ljudje kupujejo. No vsaj imajo alternativo v limuzinski razlicici modelov EQS in (kmalu) tudi EQE.

J.McLane ::

Saj zgoraj je EQS, ki zgleda kot SUV, ki to ni, je visok zaradi baterije. Ali morda obstaja EQS SUV in EQS limuzina?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

jap

12c0 ::

pegasus je izjavil:

endelin je izjavil:

Zelo zanikrn domet pri vecini
Bo treba nehat cigle vozit in se razgledat po bolj učinkovitih vozilih ...

Z denarnico lahko glasujejo samo bogati, oni so izglasovali, da bodo zakurili planet.


Že med prejšnjo recesijo, še posebej pa sedaj, bi morala EU sprejeti KEI kategorijo avtomobilov. Max Cd/Cw/Cx, max masa, max velikosti baterije, max hitrost, min/max doseg, max cena... potem pa davčne razrede. A% nad KEI, plačaš N1% davka, B% nad KEI, plačaš N2% davka, itn.
4-tonski SUV s 300kWh baterijo bi stal 60, 100k, kolikor pač stane, + 350.000€ davka in 150.000€ letno uporabo cest. 6-tonski pick-up, bi pa stal 500k davka. Nobene prepovedi, a kdor bi se rad obnašal neracinalno, bo tudi plačal neracionalno.
Tako bi lahko dobili poceni in učinkovite EVje za množice.

Poglej absurd:
Renault je lani predstavil koncept Renaulta 5 na električni pogon, narejen bo iz kovin, nič drugačen od vseh ostalih avtomobilov. Ampak Renault je v '90ih imel koncept električne petice iz kompozitov. Mind you, koncept je izdelal Horacio Pagani.


Zakaj bi podjetja investirala v karkoli, če jih nič/nihče v to ne prisili? Rajši investirajo v davčne oaze, piramidne sheme, razne borze, otoke, jahte,... Saj, kaj jim pa moreš? A bodo propadli? Ne bodo, če jim ne bo šlo, bodo pa šli k desnim politikom, ki so glede številk strenirani kot cucki, in bodo vprašali:"A si res želite socialno bombo, a res? Dajte nam 10 milijard €, sier bo hudo!" In že dobijo denar.
Koliko je dobil VW za dieselg... mislim, elektrifikacijo? Koliko je dobil Renault? Kaj pa ostali? Kje je denar končal?
Zakaj Renault K-ZE na kitajskem stane 10.000€, njegova evropska kopija, Dacia spring, pa v Evropi 18.500€? Zato, ker se je ena skupina ljudi tako odločila, množica pa ne vidi, ker živi v pomanjkanju, in se preživlja kakor ve in zna.

redtech ::

LeQuack je izjavil:

Mercedes še z enum neuporabnim SUV, namenjenim tistim ki hočejo na pločnik parkirati brez da opraskajo podvozje
https://www.notebookcheck.net/Mercedes-...



Težo za ta avto je težko najti, avto naj bi imel 2700kg.

Če hočeš doma napolnit 108 kwh baterijo v 8mih urah, potrebuješ 60A varovalke. če sem prav izračunal.
To je po SODO ceniku 2000€ / leto, samo za tako priključno moč.
Polnjenje na hitrih polnilnicah, verjetno enak strošek kot dizel...
Avti bodo morali biti lažji, tole ni niti malo zeleno.

Nevem, počakajmo pa bomo videli, kakšne težave prinese prihodnost.

a_borlak ::

Ne vem, od kje tebi 60A varovalke, dovolj so 3x20A, ker ima verjetno avto omejeno moč polnenja na AC na 11kW. Ampak recimo, da želiš biti na varni strani, vzameš 3x25A, čeprav te dinamična polnilnica lepo rešuje težav z preobremenitvijo faz. Skratka, nobene drame, razen tega, da je avto težak 2,7t.

redtech ::

V bloku sem na 1x35A :D
Ja trofazni po hišah imajo potem verjetno 3x20A, 3x25A 17kw (800€/leto).
Še vedno mislim, da ne bo šlo vse po maslu, ko se bo večala številka avtomobilov, ker so bo verjetno eksponentno.

Kebo ::

A mislite, da se bo nekdo ki kupi avto za 120k € ukvarjal s tem, koliko ga stane polnjenje.
««
988 / 1139
»»