» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
987 / 1142
»»

hruske ::

europenian je izjavil:


E-Soferji bi si morali sami placati polnilno infrastrukturo.


Zakaj? A so si vozniki tudi sami kupili avtocesto?

In zaenkrat nobeden ne trdi, da je ne bojo sami plačali.
Rad imam tole državico. <3

endelin ::

A to kdo vzame v zakup da bo baterija po par letih obratovanja vozila ene 25% manjša od nove? Kar hudo, ko gre rang od nazivnih 400 na 300km v par letih.

J.McLane ::

europenian je izjavil:

Po mojem najmanj 720, ampak ni tako trivialno. 720km dosega kamiona ni enako 720km pri avtu. Kamioni vlecejo 10-20ton gor cez alpe in nazaj, bo tudi poraba mal visja.
Glih pri taksnih vzpetinah bi tisti model od eHighway prav prisel, namrec kamion takrat najvec potrosi in se pelje najpocasneje.

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.


Na dolge proge se višinska razlika izniči, ker kar gre več energije za gor dobiš nekaj energije nazaj na poti dol, vem nepredstavljivo v svetu dizla.

Kot zanimivost, električni vlak za pot iz Jesenic do Ljubljane odda več energije v omrežje kot jo iz njega vzame, pa bi človek rekel da do Jesenic pa res ni nekega klanca.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TribesMan ::

Pri 90km/h na ravnini polno naložen 40t tovornjak kuri 80kW.
Za vsak 1% klanca gor rabi dodatnih 100kW.
Za vsak 1% klanca dol pa ima na voljo 100kW energije za rekuperacijo.
Električni tovornjak lahko velik del te energije vrne v baterijo, medtem ko trenutno vso to energijo spremenimo v toploto na zavorah ali retarderju.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Mike_Rotch ::

endelin je izjavil:

A to kdo vzame v zakup da bo baterija po par letih obratovanja vozila ene 25% manjša od nove? Kar hudo, ko gre rang od nazivnih 400 na 300km v par letih.


Link plz.

endelin ::

Za začetek :P prvo leto 8% dol lol
https://insideevs.com/news/548404/volks...

J.McLane ::

En primer naredi iz tega kar pravilo? Pa po enem letu lahk okar linerno premico narišeš kako bo čez 5 let? Zakaj nisi dal Leafa za primer boš prišel do podobnega zaključka na 5 letno dobo, brez linearne interpolacije.

Medtem pa Tesla, BMW, korejci in kitajci obračajo kilometre z minimalno degradacije letno. Njih ne bo nihče uproabil v argumentih?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

DOOM_er ::

Degradacija je v prvem letu najhujša, potem se umiri. Baterija na mojem golfu je še vedno na 96% 100kkm kasneje.
Robots will steal your job. But that's OK

europenian ::

J.McLane je izjavil:

europenian je izjavil:

Po mojem najmanj 720, ampak ni tako trivialno. 720km dosega kamiona ni enako 720km pri avtu. Kamioni vlecejo 10-20ton gor cez alpe in nazaj, bo tudi poraba mal visja.
Glih pri taksnih vzpetinah bi tisti model od eHighway prav prisel, namrec kamion takrat najvec potrosi in se pelje najpocasneje.

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.


Na dolge proge se višinska razlika izniči, ker kar gre več energije za gor dobiš nekaj energije nazaj na poti dol, vem nepredstavljivo v svetu dizla.

Kot zanimivost, električni vlak za pot iz Jesenic do Ljubljane odda več energije v omrežje kot jo iz njega vzame, pa bi človek rekel da do Jesenic pa res ni nekega klanca.

To pa je boljse kot Perpetuum mobile.

europenian ::

DOOM_er je izjavil:

Degradacija je v prvem letu najhujša, potem se umiri. Baterija na mojem golfu je še vedno na 96% 100kkm kasneje.

Mislim 100kkm glede na koliko zim. Ekstremne zime in hudo vroca poletja so hudic za baterije.

Jaz vseeno nebi spal mirno, ker baterija lahko crkne kadarkoli, kot akumulator, baterija v prenosniku, telefonu. Dokler dela dela, pol pa puff.
V mojem Acer ultrabooku je 2 leti drzala skoraj 100%, pol pa nevem kaj se je zgodilo, zdaj drzi samo se slabo polovico.
Menjati se pa mi ne splaca, ce hocem original baterijo + da placam delo.

Pol pa imas ca. 10 let star avto, ki ze rjavi spodaj. Pa se bos vprasal ali se splaca tako velika investicija, da das menjati komplet baterijo na uradnem servisu, kjer bo menjava zelo verjetno drazja kot vozilo.

J.McLane ::

europenian je izjavil:

J.McLane je izjavil:

europenian je izjavil:

Po mojem najmanj 720, ampak ni tako trivialno. 720km dosega kamiona ni enako 720km pri avtu. Kamioni vlecejo 10-20ton gor cez alpe in nazaj, bo tudi poraba mal visja.
Glih pri taksnih vzpetinah bi tisti model od eHighway prav prisel, namrec kamion takrat najvec potrosi in se pelje najpocasneje.

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.


Na dolge proge se višinska razlika izniči, ker kar gre več energije za gor dobiš nekaj energije nazaj na poti dol, vem nepredstavljivo v svetu dizla.

Kot zanimivost, električni vlak za pot iz Jesenic do Ljubljane odda več energije v omrežje kot jo iz njega vzame, pa bi človek rekel da do Jesenic pa res ni nekega klanca.

To pa je boljse kot Perpetuum mobile.


Ne, samo ti si šprical fiziko v OŠ ko ste se učili o potencilani energiji.

Nikjer nisem napisal, da isto gre tudi v drugi smeri, ali da v drugi smeri pokuri točno enako kot je prej dal dal v omrežje. Moj point je bil samo to da klanci pri električnem pogonu nimajo tako bistvenega vpliva na porabo kot si ti skušal prikazati. Sploh pri težkih tovorih, kjer je delež zračnega upora glede na težo bistveno manjši kot pa pri nekem lahkem osebnem vozilu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

europenian ::

J.McLane je izjavil:

europenian je izjavil:

J.McLane je izjavil:

europenian je izjavil:

Po mojem najmanj 720, ampak ni tako trivialno. 720km dosega kamiona ni enako 720km pri avtu. Kamioni vlecejo 10-20ton gor cez alpe in nazaj, bo tudi poraba mal visja.
Glih pri taksnih vzpetinah bi tisti model od eHighway prav prisel, namrec kamion takrat najvec potrosi in se pelje najpocasneje.

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.


Na dolge proge se višinska razlika izniči, ker kar gre več energije za gor dobiš nekaj energije nazaj na poti dol, vem nepredstavljivo v svetu dizla.

Kot zanimivost, električni vlak za pot iz Jesenic do Ljubljane odda več energije v omrežje kot jo iz njega vzame, pa bi človek rekel da do Jesenic pa res ni nekega klanca.

To pa je boljse kot Perpetuum mobile.


Ne, samo ti si šprical fiziko v OŠ ko ste se učili o potencilani energiji.

Nikjer nisem napisal, da isto gre tudi v drugi smeri, ali da v drugi smeri pokuri točno enako kot je prej dal dal v omrežje. Moj point je bil samo to da klanci pri električnem pogonu nimajo tako bistvenega vpliva na porabo kot si ti skušal prikazati. Sploh pri težkih tovorih, kjer je delež zračnega upora glede na težo bistveno manjši kot pa pri nekem lahkem osebnem vozilu.

Ja ce v isto smer ne velja, potem si lahko ta argument nekam vtaknes. Je skratka irelevanten.
Se kako je pomemben pri tezkem transportu, a ti mislis, da se 700km konstantno hitro peljes brez pospesevanja? Ravno pri pospesevanju trosis najvec, ne glede na gorivo.
Vsedi se v nalozeno Teslo pa parkrat pospesi v hrib. Bos definitivno vec porabil, kot pa nafilal pri voznji nazaj dol in to bo konkretna razlika.

J.McLane ::

S tabo ni vredno debatirat, ker kot sem prej napisal, prešprical in preplonkal si fiziko v OŠ.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

europenian ::

PS: Vlaki se ne vozijo po avtocesti in regionalkah vsepovprek. Tudi kamion se ne vozi samo po AC.

Malidelničar ::

So kakšne spremembe na tržišču zaradi konflikta UA-RUS?
Kakšna sprememba, zamik trendov, težave v dobavah (npr. za baterije)?
Včasih se je štelo, da sta Tesla in Toyota najbolj odporna proti disrupcijam (Tesla zaradi vertikalne intergiranosti, Toyota zaradi superiornega dobavnega sistema in mreže).
Ali bi lahko trgovinski konflikt povzročil, da bi se nekatere kitajske EV znamke bolj fokusirale na Rusijo?
Kaj pa tiste EV znamke, ki so do sedaj bile ravno v povečevanju proizvodnje svojega prvega modela, recimo tako zelo opevani Lucid, ki je ravno postavil tovarno v Arizoni?
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

pegasus ::

Cena je zelo poskočila niklju, ki je glavna sestavina baterij. Tako da posledice bodo, samo z rahlim zamikom ...

kow ::

Malidelničar je izjavil:

So kakšne spremembe na tržišču zaradi konflikta UA-RUS?
Kakšna sprememba, zamik trendov, težave v dobavah (npr. za baterije)?
Včasih se je štelo, da sta Tesla in Toyota najbolj odporna proti disrupcijam (Tesla zaradi vertikalne intergiranosti, Toyota zaradi superiornega dobavnega sistema in mreže).
Ali bi lahko trgovinski konflikt povzročil, da bi se nekatere kitajske EV znamke bolj fokusirale na Rusijo?
Kaj pa tiste EV znamke, ki so do sedaj bile ravno v povečevanju proizvodnje svojega prvega modela, recimo tako zelo opevani Lucid, ki je ravno postavil tovarno v Arizoni?


Odgovor je v bistvu enostaven. Rusija je revscina in nepomemben trg za koncne izdelke. Kitajci se za svoj trg ne uspejo izdelati dovolj vozil. In to bo trajalo se leta in leta.

pegasus je izjavil:

Cena je zelo poskočila niklju, ki je glavna sestavina baterij. Tako da posledice bodo, samo z rahlim zamikom ...


Da, ampak to pomeni da bo se vec vozil imelo LFP baterije. Slabost je sicer manjsi doseg. Verjetno bo to tudi povecalo konkurencnost hibridov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

kow je izjavil:

Da, ampak to pomeni da bo se vec vozil imelo LFP baterije. Slabost je sicer manjsi doseg. Verjetno bo to tudi povecalo konkurencnost hibridov.

Ne, povečalo bo interes za smiselna vozila, kar bo današnje plehnate kočije končno postavilo tja, kamor spadajo - v muzej ;)

europenian ::

Sej bodo iz pleha se dolgo. Odbijaci so pa ze marsikje plasticni, to pa ja.

wcpapir ::

Kaj zdaj imamo kak kos pleha, ki se premika na elektriko pri nas pod 15k eur ?

Za tisto kio stonic sem pošiljal povpraševanja in klical pa je ni za 12-13k kot jo oglašujejo-reci piši stane 18-19k eur ni važno kako kupiš, lizing, kredit, keš.

J.McLane ::

Imaš Dacio Spring, Twingo je pa tam od 16k € dalje (oboje po odbiti subvenciji).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

Dacia Spring, na avto.net od 13k naprej.

Gregor P ::

Ponuja premalo za ta denar, resno. Razumem, da želijo sedaj vsi nabiti cene sploh na EV, ampak vseeno. To potem res kupiš kot predrago igračo (ker si pač zares želiš EV). Sam bi dal maksimalno 10k EUR za takšno vozilo; če pa ne bi bilo EV, pa nikakor ne več kot 7k EUR.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Smo ze 15x obdelali, da se EV za 50k, brez tezav vse prodajo. Enostavno evropa nima dovolj proizvodnje baterij, da bi lahko naredili veliko elektricnih vozil.

Gregor P ::

Pač to le pomeni, da še ni čas za nakup EV. Nič tako strašnega8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Morda zate. Za visji razred v sloveniji, pa je definitivno cas. In kolikor opazujem, jih ima vse vec EV. Poznam ze dva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

Na drugi strani pa: https://cleantechnica.com/2022/03/15/vo...
Če vw tako pravi, potem bo zagotovo držalo ... ? ;)
Kakorkoli, to je dober znak za prihodnost.

krucymucy ::

Gregor P je izjavil:

Ponuja premalo za ta denar, resno.

Losov test zvozi z odliko za razliko od vecine VW grupe.

Gregor P ::

Ta Dacia je čisto soliden avto, sploh za po mestu, a je pač predraga. To je vse. In če drži kar piše v novici zgoraj, bo, če ne drugega, prej boljša ponudba na trgu. Edino ne vem, kaj se bo zgodilo s cenami. Ker je sedaj pač vse dražje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Masayoshi ::

Tesla danes spet orng dvignila cene. Zdaj je že osnovna 3 54k...

profii ::

Masayoshi je izjavil:

Tesla danes spet orng dvignila cene. Zdaj je že osnovna 3 54k...


Koliko je bila pa v štartu? Okrog 40k?

Masayoshi ::

Ne vem če je bila kdaj 40 pri nas. Če se ne motim 44k (43 + 1 stroški). Zdaj je bila že kar dolgo 48k.

endelin ::

Performance gor za 5 jurjev lol.

Realno gledano je bila osnovna tesla sweet deal na področju električarjev. Za malenkost več od dobro opremljenega ID3 si dobil model 3, ki je boljši avto.

Moram pogledati na ev svet kako teslaši doživljajo orgazme

Masayoshi je izjavil:

Ne vem če je bila kdaj 40 pri nas. Če se ne motim 44k (43 + 1 stroški). Zdaj je bila že kar dolgo 48k.

S subvencijo je nekaj časa bla okol 38 če se prav spomnim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

kow ::

Neverjetno povprasevanje po Teslah. Nori dvigi cen, ker vse prodajo. Vseeno dvomim, da je se kaj veliko prostora za zvisanje. Domnevam, da so to zadnja zvisanja za kar nekaj casa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

roCkY ::

Prednost polnilnice. Ni nevarnosti onesnaženja ob poplavi!
https://www.instagram.com/p/CbNgU72L6vk/

Kebo ::

Za Dacio je res škoda, ker ne dobiš polne subvencije. Tistih 4500€ naredi precej več pri elektrifikaciji pri vozilu za 17.500 kot pa pri nekem za 50.000.

Kebo ::

Škoda ker pri nas ne delamo na čem takem. 5.000€ za predelavo starega cliota na elektriko.

pegasus ::

Kebo je izjavil:

Škoda ker pri nas ne delamo na čem takem.
Oglasi se pri Pečjaku, je počel to še preden so EVji postali a thing ;)

sulaco ::

A ni tukaj en tip tečnaril, da ni električnega karavana višjega cenovnega razreda ?
Začni šparati...A6 etron SportBack

DamijanD ::

maš tud porša v sport back verziji rabimo pa nekaj na nivoju golfa :-) Po drugi strani pa zgleda, da se je končno začelo zares premikat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Gregor P ::

Še romunski koncept/prototip EV Momentum od podjetja z zanimivim imenom CryptoDATA8-)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

endelin ::

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/r...

Zelo zanikrn domet pri vecini

Potem odštejte še procente degradacije baterije in to da se kao baterija naj ne polni nad 80%;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

pegasus ::

endelin je izjavil:

Zelo zanikrn domet pri vecini
Bo treba nehat cigle vozit in se razgledat po bolj učinkovitih vozilih ...

redtech ::

Ja, jaz grem na elektriko 115, daljše poti (avtocesta) bencin.

Mogoče kdo ve ali ima Cupra Leon Plugin omejeno hitrost za elektro pogon.
Našel sem samo, da ima 12,8 kwh baterijo, verjetno 10 kwh na uporabo, nič pa o pogonu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: redtech ()

J.McLane ::

Rekel bi da je isti pogon kot pri VW GTE, torej glej tam kako je.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

endelin je izjavil:

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/r...

Zelo zanikrn domet pri vecini

Potem odštejte še procente degradacije baterije in to da se kao baterija naj ne polni nad 80%;((

To dejansko ni skoraj za nikamor (dobro za malo po mestu je ipd.), razen če kupiš kakšnega Porscheja:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

Mah odlično je za dnevno vožnjo v službo (recimo do 150km dnevno). Daljši izleti pa pač zahtevajo nekaj prilagajanja. Vsak se pa mora sam odločit koliko ima daljših voženj, kjer EV zahteva malo planiranja... Faktor svobode je zaenkrat še na strani ICEjev. Če/ko bodo pa središča mest zaprta za ICEje, bo pa to spet malo drugače...

Gregor P ::

Je kar malo tveganja in dodatnega načrtovanja, če res misliš, da boš delal 150 km dnevno/zaporedoma.:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

RedDrake ::

Zakaj bi bilo?
150km je nekje 30kWh pri večini vozil.
To pomeni, da če imaš že navaden šuko 3kW priklop se ti toliko napolni "čez noč" (18h-6h recimo). Pa tudi če polniš samo 7-8 ur. Čez teden že preguraš, potem pa za vikend not prineseš.
To je idealen use-case za EV-je trenutno.
Rabiš minimalno dodatne infrastrukture, strošek goriva je 1/3 ali celo 1/4 (odvisno ali benz ali dizel primerjava). Nov ICE je 20k. Nov EV ranga 40-50kWh (kar je dovolj za 150km dnevne poti) je s subvencijo tam 30-35k. Če ga maš samo za na šiht vsako leto prineseš not ~1500-1800 EUR. Če se voziš še ekstra, potem si hitro na 2k+ letno. Se hitro splača, sploh ko prodaš/menjaš.

celada ::

Dokler imas opcijo domacega polnjenja. Za nas ki zivimo v blokih brez garaze je to zal samo fantazija.

««
987 / 1142
»»