» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
986 / 1138
»»

codeMonkey ::

Masayoshi je izjavil:

no tudi to tam ne piše, piše samo to: "when a distress signal was issued due to fire on one of its cargo decks" Kaj je bilo na tej palubi pač ne piše.


Utk je obvescen :) Mogoce tokrat bolje, kot takrat, ko je imel neuradne informacije kako so razgradili celo prvo serijo vozil ID3, ki so cakali na kvalificiran softver. Bomo videli, ce se posreci.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Ne, tam ne piše, zaenkrat se ve, da je zagorelo na palubi z id4. Kaj več še ne.


Dej ne nabiji, no ... Noben se nicesar natancno ne ve. Ve se, da je zagorel tudi deck z EVji. V bistvu je Reuters porocal, da noben ne ve a so baterije razlog za pozar.

"It was not clear whether the batteries first sparked the fire."

sloxl8 ::

A ne delajo ID4 v Leipzigu? Zakaj bi jih vozili iz Grčije v Italijo? Ni ravno najkrajša pot. Tudi, če bi jih vozili v ibratni smeri je čez Madžarsko in Romunijo krajša pot. It doesn't add up.

codeMonkey ::

Testi za ID Buzz se danes mnozicno pojavljajo (Bjorn, Autogefühl, Carwow)...



DamijanD ::

A je kdo ze kaj gledal/vozil citroena C4 - zgleda kar nekaj avta za denar...

redtech ::

RT
German media outlets have quoted an internal email from Volkswagen US, which stated that the ship had been carrying 3,965 VW, Porsche, Audi, and Lamborghini-badged vehicles. Porsche confirmed that 1,100 of its cars had been on board, and the fire is expected to generate at least $155 million in expected losses for Volkswagen, the Russell Group said.

a_borlak ::

eC4 je ok avto, osnova ista, kot Peugeot, ampak drugače mu nič ne manjka. Zame boljša vožnja, kot z e2008, je pa res, da so zasloni in grafika v primerjavi s Peugeotom zelo bogi. Ampak vse ostalo pa ok.

pegasus ::

Kr fascinantno ... Renault ima resnega konkurenta id3:

DamijanD ::

Ko bi le bila še grand tour verzija...

hojnikb ::

40kWh baterija? What is this?
#brezpodpisa

DamijanD ::

maš 40 in 60

endelin ::

60 je pomoje minimalno kar moraš gledat če se ne kupuje samo mestni avto.

pegasus ::

Gledanje samo na kapaciteto baterije je smiselno zgolj če primerjaš enako požrešne avtomobile.
Bolj pravilno je gledati celoto, torej kapaciteto baterije in učinkovitost vozila, ker ti šele to dvoje skupaj da informacijo o dosegu.

Gregor P ::

... torej ravno te informacije, kjer vsi zavajajo kolikor se le da >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Če pogledaš avto in njegove specifikacije ti je hitro jasno da enaka baterija v BMW iX ne bo enako kot ta ista baterija v Hyundai IONIQ
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Meni žal ne, morda tako res površno na grobo - ker res ne poznam kakovosti izdelave oz. vseh teh vgrajenih komponent - ni vsaka baterija enaka drugi ipd. (ter kako dejansko delujejo skupaj kot "enota" glede na različico vozila/modela); kar pomeni zares pomaga so realni testi teh vozil v praksi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

To so finese, grobo oceno pa lahko postaviš in rečeš da je v aero limuzini dovolj 55 kWh, v 2t SUV pa šele tam 70 kWh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Za grobo oceno pogledaš maso vozila (težje bo imelo večjo porabo) in obliko (bolj škatlasto bo imelo večjo porabo). Fizika je za vse enaka ...

pegasus ::

Ta dva majstra razložita to na dovolj osnovnošolskem nivoju, da razumejo tudi mase:

Gregor P ::

Odpade potem moja želja, spremiti starega Volva 760 GLE v električarja :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

Odpade potem moja želja, spremiti starega Volva 760 GLE v električarja :P


Najs. Jaz bi imel starega Defenderja s stirimi near-wheel motorji. Kaksen razbit Rivian bi prav prisel :)

a_borlak ::

Meni se pa zdi ideja z motorji v kolesu še vedno odlična za predelave starejših vozil, dobiš lep plac za baterije, pa še težo lahko dobro razporediš.

sloxl8 ::

Glede na to, da večina proizvajalcev odpoveduje dobave v Rusijo, bi lahko predrzno sklepal, da ne bo težav s pomanjkanjem čipov in z dobavo EVjev. Namreč, če jim ne bo treba izvozit v Rusijo, jim bo več materiala ostalo za dobave v druge države in ker ne bo treba pokriti ruskih naročil, bo več ostalo "za doma"?
Ali bodo proizvajalci pač našli kakšen drug beden izgovor, da vseeno ne dobavijo tega, kar so obljubili?

codeMonkey ::

Ni tako enostavno. Proizvodnjo Taycana so ze ustavili, ker so jim Ukrajinci dobavljali sestave kablov.

redtech ::

40% niklja pride iz rusije, katalizatorjev za bencinski motor (paladij) bo tudi manj, vedno več stvari bo prišlo na dan, tovarne se bodo ustavljale, politiki se bodo takrat spet potuhnili in se delali tošota. Ukrajinsko zgodbo pa bo nasledila naslednja šok terapija... in tako naprej

Buggy ::

A je kdo ze gledal kej Peugeota e-208? V tujini se jih dobi ze (testne?) od 22KEUR + uvozni stroski.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Z GT opremo je pa ze skoraj pravi naslednik 205 GTI-ja ;)

Realen range nekje 250km. Hitro polnjenje do 80% baterije v pol ure, znotraj super oprema, na zunaj pa ne izstopa kot ostali EV.

Se pri nas ga ponujajo za 32KEUR s pametno polnilno postajo vred v akciji - 3.5Ke subvencije. Dost zanimiv kot drugi avto mi zgleda.
Ga je kdo ze sel peljat ali pa ima kaksen info? YT review-i so tudi dosti solidni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

kixs ::

Ta e-208 je v Italiji.

DOOM_er ::

e-208 je ful lušten za vozit, sem ga imel par dni in res ni slab. Žal ker sem idiot se nisem odločil zanj, bolj zaradi majhnega prtljažnika.
Robots will steal your job. But that's OK

a_borlak ::

Ja, e-208 je super za peljat, le malo majhen prtljažnik ima in zadaj je prostora za dva manjša.

SambaShare ::

Buggy je izjavil:

A je kdo ze gledal kej Peugeota e-208? V tujini se jih dobi ze (testne?) od 22KEUR + uvozni stroski.


+ stroški financiranja (vsaj za tvoj primer). Torej končne cene ne poznamo.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

#brezpodpisa

sulaco ::

Lepo je Peter razložil ! Hvala Hojnik za tale link

roCkY ::

hruske ::

Janus Trucks predelujejo Freightlinerje na elektriko. Motor 480HP (~370kW), 620kWh baterij, doseg 400-500km. Zamenljive baterije, da ni treba čakat na polnjenje, menjava je par minut.

Cena elektrike 300$, cena dizla 800$ za primerljivo pot. Ti kamioni se bojo kar sami zamenjali, ROI pri 24/7 obratovanju je 1 leto.

(Mogoče velja omenit, da se avto prevoznikom na dolge avtocestne ture že zdaj splača zamenjat iz npr. EURO 3 na EURO 6, ker toliko prihranijo na cestninah.)
Rad imam tole državico. <3

DamijanD ::

Kolk je pa razlika v nosilnosti, če je kaj?

europenian ::

hruske je izjavil:

Janus Trucks predelujejo Freightlinerje na elektriko. Motor 480HP (~370kW), 620kWh baterij, doseg 400-500km. Zamenljive baterije, da ni treba čakat na polnjenje, menjava je par minut.

Cena elektrike 300$, cena dizla 800$ za primerljivo pot. Ti kamioni se bojo kar sami zamenjali, ROI pri 24/7 obratovanju je 1 leto.

(Mogoče velja omenit, da se avto prevoznikom na dolge avtocestne ture že zdaj splača zamenjat iz npr. EURO 3 na EURO 6, ker toliko prihranijo na cestninah.)

Teh par minut je verjetno 30 minut.

Bolj me zanima kako to zgleda v praksi. Cez Slovenijo se pelje dnevno nekaj tisoc sleperjev, torej pride sleper iz Madzarske, se ustavi v Tepanjah na pocivaliscu, tam ga pa cakajo kot pri F1 cel team z baterijo, da mu menjajo za naslednjih 400km do Italije in ponovi vajo.
Glede na to morajo imeti vsaj nekaj tisoc napolnjenih baterij na zalogi na enem takem pocivaliscu oz. tankstelli, ce gremo prestet koliko se jih ze danes ustavlja na teh tankstellah za tankanje.
Ponavadi so te crpalke ob AC dobesedno nabite z sleperji.

Bohnedaj sleper iz poljske, ki jih je tudi par sto na dan, se bo moral ustaviti na crpalki in tam bo vedno na razpolago napolnjena baterija, nikoli jih ne bo zmanjkalo in vedno bo tam ekipa, ki bo pripravljena menjati baterijo, seveda prosta, ker ni zaposlena slucajno z drugim kamionom.

Se mi zdi, da se vam ne sanja glih koliko kamionov je na nasih cestah dnevno in koliko se jih ustavi na eni crpalki ob AC v 24h, da nafila in pelje naprej.

hruske ::

Kaj točno je - poleg jamranja - tvoj point?
Rad imam tole državico. <3

DamijanD ::

Da je tole težko izvedljivo za dolgoprogaše

hruske ::

DamijanD je izjavil:

Da je tole težko izvedljivo za dolgoprogaše

Danes morda res.
Rad imam tole državico. <3

sulaco ::

Dolgoprogaši bi morali iti na vlak
Srednjeprogaši na vodik (Nikola že deluje)
Kratkoprogaši+dostava pa vse na elektriko

Glede na viden paničen preklop v EU iz odvisnosti ruske nafte in plina je/gre evropa (delno tudi Kitajska) v totalno elektrifikacijo.

P.S."Pa naj stane kar hoče..."-hahaha

europenian ::

hruske je izjavil:

Kaj točno je - poleg jamranja - tvoj point?

Jaz nevem kje ti vidis jamranje, mene samo zanima kako si TI to predstavljas v praksi glede na omenjen primer, ce lahko malo bolj na siroko razlozis kako se bodo cez CE drzave na desettisoce sleperjev na dan vozilo in menjavalo par sto kilske baterije na AC pocivaliscih.

Omenjam, da je promet tezkih tovornih vozil cez Slovenijo okoli 10.000 vozil na dan. Pa tut na kaksni AC crpalki ali pocivaliscu si se ze verjetno tudi kdaj ustavil, kako to izgleda in koliko jih je tam.

Pri navadni crpalki je rotacija oz. tankanje tudi do 10 tovornih vozil hkrati absolutno noben problem, pa ne rabis ekipo mehanikov za menjavo, ampak samo odvijes pokrov, vtaknes cev, pocakas in peljes naprej.

DamijanD ::

Verjetno tako, kot je bilo že omenjeno - verjetno bi morali vse dati na železnice, tovornjaki pa skrbijo samo za pot do železniške postaje in na cilju od železniške postaje... Kljub temu, da bi bilo to po kilometrih in časovno manj učinkovito, je verjetno edini način, da bi cel transport laufal brez nafte.

hruske ::

europenian je izjavil:

hruske je izjavil:

Kaj točno je - poleg jamranja - tvoj point?

Jaz nevem kje ti vidis jamranje, mene samo zanima kako si TI to predstavljas v praksi glede na omenjen primer, ce lahko malo bolj na siroko razlozis kako se bodo cez CE drzave na desettisoce sleperjev na dan vozilo in menjavalo par sto kilske baterije na AC pocivaliscih.

Omenjam, da je promet tezkih tovornih vozil cez Slovenijo okoli 10.000 vozil na dan. Pa tut na kaksni AC crpalki ali pocivaliscu si se ze verjetno tudi kdaj ustavil, kako to izgleda in koliko jih je tam.

Pri navadni crpalki je rotacija oz. tankanje tudi do 10 tovornih vozil hkrati absolutno noben problem, pa ne rabis ekipo mehanikov za menjavo, ampak samo odvijes pokrov, vtaknes cev, pocakas in peljes naprej.


Jaz sem želel povedat, da ena avstralska firma predeluje največja tovorna vozila (Class 8, pri nas bi to bila kategorija N3) in da opažajo znatne prihranke pri gorivu.

Nisem se spraševal kako bi to izgledalo pri nas, ali kako bi izgledalo, če bi vsi vozili s takim kamionom. Ampak če me že sprašuješ po tem, se mi zdi pristop z eHighway še najboljša opcija.
Rad imam tole državico. <3

Jazon ::

Folk se danes očitno malo heca z EV srenjo:
To je s twiterja:

https://pbs.twimg.com/media/FNq_UpzX0Ak...

in to:

https://pbs.twimg.com/media/FNpl9AMXMAU...

in pa še to:

https://pbs.twimg.com/media/FNrAWSAaUAI...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jazon ()

europenian ::

DamijanD je izjavil:

Verjetno tako, kot je bilo že omenjeno - verjetno bi morali vse dati na železnice, tovornjaki pa skrbijo samo za pot do železniške postaje in na cilju od železniške postaje... Kljub temu, da bi bilo to po kilometrih in časovno manj učinkovito, je verjetno edini način, da bi cel transport laufal brez nafte.

To se ze dela na veliko sedaj, ne vidim razlike. No mislim, na vlakih se vozi kontejnerje, od tam naprej pa z sleperji raznasa robo po Evropi, ker v enem kontejnerju je vcasih tudi robe za vec razlicnih ciljev.

Vlak pac ne odpelje, dokler ni nalozen in razlozen in spet nalozen.

Bi industrija ze zdavni komplet presaltala, ce bi bilo logisticno hitreje. Sleper siba vsaka firma v XY poljubno smer ob poljubnem casu, ne glede na to kam in kdaj se pelje sleper drugih XY firm.

DOOM_er ::

Kamion itak realno rabi 720km dosega, vec v enem dnevu tako ali drugace ne more narest. Po strih urah oz. 360 km pa rabi par ur pavze preden gre lahko naprej.
Robots will steal your job. But that's OK

DamijanD ::

Če je samo en voznik - ne vem pa kakšna je praksa na kamionih. Na avtobusih sta velikokrat 2 voznika

europenian ::

Po mojem najmanj 720, ampak ni tako trivialno. 720km dosega kamiona ni enako 720km pri avtu. Kamioni vlecejo 10-20ton gor cez alpe in nazaj, bo tudi poraba mal visja.
Glih pri taksnih vzpetinah bi tisti model od eHighway prav prisel, namrec kamion takrat najvec potrosi in se pelje najpocasneje.

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.

hruske ::

europenian je izjavil:

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.


Kdo pa zdaj plačuje za avtoceste?
Rad imam tole državico. <3

europenian ::

hruske je izjavil:

europenian je izjavil:

Vprasanje je samo spet, kdo bo to infrastrukturo placal? Ogdovor itak vemo.


Kdo pa zdaj plačuje za avtoceste?

Ne locis vozne in polnilne infrastrukture? Crpalko OMV placa OMV, asfalt pa placajo vsi vozniki, razen vozniki biciklov in skirojev, malo manj pa E-soferji.
E-Soferji bi si morali sami placati polnilno infrastrukturo.
««
986 / 1138
»»