Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
Kaksen delez ljudi pa zivi v velikih stolpnicah? Mislim, da ti pozabljas, da je vecina Slovencev (relativnih) revezev. Ce bo poceni, bodo "tankali" z 1kwh. Se jim nikamor ne mudi. Torej, ko bo na trgu dovolj vozil tipa Dacia Spring, bodo kupovali tudi, ce je dodatna nevsecnost polnenje.
Da navadili se boste na javni prevoz. Avte vkljucujoc Tesle, boste renatli direktno tudi od Tesle. Seveda VW, BMW, itd so tudi zraven.
Seved amodel lastnega avta kot ga poznate danes, v prihodnosti masovno ne bo več obstajal. Vem tezko takim kot tebi to razumeti.
PS : če si pokuri 20kWh elektrike v tistem dnevu in bos polnil z 1kW priklopom boš rabil 20h da boš napolnil 20kWh. In če ima blok 100 parkirnih mest pomeni da imaš na blok 100kW konstantne porabe naslednjih 20h... Toliko da boš razumel.
Če vsi pokurimo 20 kWh na dan pomeni da VSI delamo 35k km letno, povprečje je pa pol manjše. Minimalna moč polnjenja za EV je pa enkrat močnejša (2 kW).
Kako že imenujemo blok s 100 parkirnimi mesti, definitivno to ni več blok ampak stolpnica s ca. 80 stanovanji. Načeloma je tako, da tisti ki živi v mestu v stolpnici tam živi zato, ker ima tam vse pri roki, ne pa da se bo vsak tak uporabnik še vozil 50 km stran na šiht. Za take bo car sharing + javni prevoz idealen use case.
Osebna vozila so za tiste, ki živijo v predmestju v hiši in se vozijo nekam daleč na šiht, tam car sharing in javni prevoz še dolgo ne bo optimalna izbira, ker je koncentracija ljudi na območju premajhna, da bi bilo to praktično ali cenovno ugodno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mike_Rotch ::
Dajte si prebrati tale članek. V to tukaj notri je štet tudi recimo premog, ki ga uporabljamo za električne avte, potem obraba cest, ki jih uporabljajo tudi električni avti, čas porabljen med zastoji, ki jih povzročajo tudi električni avti.
Kaj točno je tvoj point? Da ne gre vseh 62 milijard naftnim podjetjem ampak samo 1/3 tega?
Pa kaj ima obraba cest s subvencijami?
Samo trditi, da sploh ne povzročajo onesnaženja je pa tudi škodljivo za vse, ker običajno to vodi samo v višjo potrošnjo. Poceni energent + miselnost da je 0 emission vehicle lahko v končni fazi povzroči VEČ onesnaženja, ne manj.
Kje je kdo trdil, da EVji sploh ne onesnažujejo?
A do bloka pride pa like magic... Pride od iste trafo postaje od koder se napaja še celo blokovsko naselje.
Torej kot sem rekel poznaš kak projekt ki bi v Ljubljani ali v katerikoli vasi omogočal da bo ćez 20 let stal pri vsakem parkirnem emstu polnilna postaja ? Ne, pa ne mi razlagat da je prezgodi... ker Avtomobilski velikani planirajo v letu naslednjega desetletja torej 203* dalje zaključiti z izdelavo avtov z motorji z notranjim izgorevanjem.
Še dobro, da Musk ne bere tega. Če bi vedel, da se ne da, Tesla ne bi gradila par 1000 superchargerjev na leto.
mn ::
Mike_Rotch je izjavil:
Dajte si prebrati tale članek. V to tukaj notri je štet tudi recimo premog, ki ga uporabljamo za električne avte, potem obraba cest, ki jih uporabljajo tudi električni avti, čas porabljen med zastoji, ki jih povzročajo tudi električni avti.
Kaj točno je tvoj point? Da ne gre vseh 62 milijard naftnim podjetjem ampak samo 1/3 tega?
Pa kaj ima obraba cest s subvencijami?
Kot sem rekel, preberi članek ki si ga linkal. Iz članka:
Such products also lead to road damage and congestion due to travel delays. He notes that all of the side-effects of using fossil fuels have costs.
Torej v teh 62 milijard, ki jih je naštel, je avtor štel tudi obrabo cest.
Drugi problem, da se tovrstno onesnaževanje šteje kot "subvcencija", je pa po moje to, da se jih avtomatsko šteje fosilni industriji. Če grem jaz z mojim avtom na morje, zakaj je onesnaževanje, ki sem ga povzročil, "suvencija" naftni industriji in ne recimo turistični? Ogromno energije gre v pridelavo hrane (ne pozabite recimo umetnih gnojil). Zakaj so to subvencije industriji fosilnih goriv in ne kmetijstvu?
Se strinjam, da bi morali najti način tudi te eksternalije ovrednostiti in zaračunati. CO2 kuponi so po moje korak v pravo smer. Ampak jih zapakirati v subvencije je pa po mojem mnenju samo "Newspeak". Izumljamo pojme, oziroma preimenujemo obstoječe pojme, zato da lahko lažje pretepamo slamnate može.
Recimo bobu bob. Nihče neposredno ne plačuje vseh stroškov, ki jih povzroča s svojo potrošnjo. Idealno bi bilo, da bi jih, ampak je to prvič nemogoče in drugič mi zahodne civilizacije bi morali drastično spremeniti svoj žiljensi slog, ker roko na srce, živimo ga na račun ljudi, ki samo plačujejo stroške onesnaževanja, nimajo pa kaj dosti od produktov, ki so povzročili onesnaževanje.
Električna vozila so korak v pravo smer, zato jih subvencioniramo. In prav je tako. Namen teh subvencij mora biti da se tehnologija hitreje razvija. Enako je s subvencijamo trajnostne proizvodnje energije, enako je s subvencijami za varčevanje z energijo, ...
fikus_ ::
Pozabite na poceni kitajske EV, ker jih EU ne bo spustila blizu (saj veste predpisi/zakonodaja/varnost pa to). Poleg tega, ste vozili kakšen Aixam ali kaj podobnega 45 km/h. Veste kakšna jajca od vozila so to?! In za kakšno ceno. Temu so podobni poceni kitajcki.
Sicer pa za denar da marsikaj narediti, torej odprite denarnice. Osebni prevoz bo dražji, tudi za to, ker nekateri prav navijate da se ICE vozila podraži, da bo nabavna cena podobna EV.
Sicer pa za denar da marsikaj narediti, torej odprite denarnice. Osebni prevoz bo dražji, tudi za to, ker nekateri prav navijate da se ICE vozila podraži, da bo nabavna cena podobna EV.
Mike_Rotch ::
Drugi problem, da se tovrstno onesnaževanje šteje kot "subvcencija", je pa po moje to, da se jih avtomatsko šteje fosilni industriji. Če grem jaz z mojim avtom na morje, zakaj je onesnaževanje, ki sem ga povzročil, "suvencija" naftni industriji in ne recimo turistični? Ogromno energije gre v pridelavo hrane (ne pozabite recimo umetnih gnojil). Zakaj so to subvencije industriji fosilnih goriv in ne kmetijstvu?
Ne vem, če veš kaj pomeni subvencija. Zakaj naj bi se denarna pomoč in davčne olajšave Shellu, Petronasu, Chevronu itd. štele pod turizem?
mn ::
Mike_Rotch je izjavil:
Drugi problem, da se tovrstno onesnaževanje šteje kot "subvcencija", je pa po moje to, da se jih avtomatsko šteje fosilni industriji. Če grem jaz z mojim avtom na morje, zakaj je onesnaževanje, ki sem ga povzročil, "suvencija" naftni industriji in ne recimo turistični? Ogromno energije gre v pridelavo hrane (ne pozabite recimo umetnih gnojil). Zakaj so to subvencije industriji fosilnih goriv in ne kmetijstvu?
Ne vem, če veš kaj pomeni subvencija. Zakaj naj bi se denarna pomoč in davčne olajšave Shellu, Petronasu, Chevronu itd. štele pod turizem?
Davčne olajšave so že lahko subvencija seveda. Ampak članek, ki si ga ti linkal, jih niti ne omenja. Omenja pa stroške onesnaževanja pri uporabi fosilnih goriv, govori o stroških povezanih z prometnimi zamaški, govori o obrabah cest.
Zato trdim, da veliko piše tam notri, vendar se nič ne pove.
Pa tudi pri davčnih olajšavah je treba biti po moje previden kdaj jih lahko štejemo kot subvencije.
Mike_Rotch ::
Seveda jih omenja, samo prebrati je treba, včasih mogoče tudi klikniti na kak link.
Članek pove dovolj. Države na veliko subvencionirajo črpanje nafte, fracking in kopanje premoga med tem ko se raja dere, da EVji niso fer, ker zanj dobiš 4500 eur "po suhem".
Članek pove dovolj. Države na veliko subvencionirajo črpanje nafte, fracking in kopanje premoga med tem ko se raja dere, da EVji niso fer, ker zanj dobiš 4500 eur "po suhem".
codeMonkey ::
Pozabite na poceni kitajske EV, ker jih EU ne bo spustila blizu (saj veste predpisi/zakonodaja/varnost pa to). Poleg tega, ste vozili kakšen Aixam ali kaj podobnega 45 km/h. Veste kakšna jajca od vozila so to?! In za kakšno ceno. Temu so podobni poceni kitajcki.
Vse se da, ampak potem najbolj prodajan jajcek ne stane vec 3700 eur, ampak 10000 :)
https://www.electrive.com/2021/02/15/ch...
mn ::
Mike_Rotch je izjavil:
Seveda jih omenja, samo prebrati je treba, včasih mogoče tudi klikniti na kak link.
Članek pove dovolj. Države na veliko subvencionirajo črpanje nafte, fracking in kopanje premoga med tem ko se raja dere, da EVji niso fer, ker zanj dobiš 4500 eur "po suhem".
Potem ti ne bo problema citirati iz članka.
Mr.B ::
PS : če si pokuri 20kWh elektrike v tistem dnevu in bos polnil z 1kW priklopom boš rabil 20h da boš napolnil 20kWh. In če ima blok 100 parkirnih mest pomeni da imaš na blok 100kW konstantne porabe naslednjih 20h... Toliko da boš razumel.
Mislim, da ti ne razumes, da cetrt stanovalcev teh stolpnic kupuje z boni v raznih akcijah. Hrano. Ce mislis, da pokurijo 20kwh na dan, nimas stika z realnostjo.
To da ne veš koliko te stane bencin in koliko te stane elektrika na isto dnevno relacijo, pač tudi s pisanjem jasno potrdiš, kdo nima stika z relanostjo.
Seveda pa lahko vzamem tvoj povzetek v obliki zakljucka, da čez 20 let tako ali drugace primorani "te ki jih opisujes" v bistveno višjo uporabo javnega prevoza.
Kaksen delez ljudi pa zivi v velikih stolpnicah? Mislim, da ti pozabljas, da je vecina Slovencev (relativnih) revezev. Ce bo poceni, bodo "tankali" z 1kwh. Se jim nikamor ne mudi. Torej, ko bo na trgu dovolj vozil tipa Dacia Spring, bodo kupovali tudi, ce je dodatna nevsecnost polnenje.
Da navadili se boste na javni prevoz. Avte vkljucujoc Tesle, boste renatli direktno tudi od Tesle. Seveda VW, BMW, itd so tudi zraven.
Seved amodel lastnega avta kot ga poznate danes, v prihodnosti masovno ne bo več obstajal. Vem tezko takim kot tebi to razumeti.
PS : če si pokuri 20kWh elektrike v tistem dnevu in bos polnil z 1kW priklopom boš rabil 20h da boš napolnil 20kWh. In če ima blok 100 parkirnih mest pomeni da imaš na blok 100kW konstantne porabe naslednjih 20h... Toliko da boš razumel.
Če vsi pokurimo 20 kWh na dan pomeni da VSI delamo 35k km letno, povprečje je pa pol manjše. Minimalna moč polnjenja za EV je pa enkrat močnejša (2 kW).
Kako že imenujemo blok s 100 parkirnimi mesti, definitivno to ni več blok ampak stolpnica s ca. 80 stanovanji. Načeloma je tako, da tisti ki živi v mestu v stolpnici tam živi zato, ker ima tam vse pri roki, ne pa da se bo vsak tak uporabnik še vozil 50 km stran na šiht. Za take bo car sharing + javni prevoz idealen use case.
Osebna vozila so za tiste, ki živijo v predmestju v hiši in se vozijo nekam daleč na šiht, tam car sharing in javni prevoz še dolgo ne bo optimalna izbira, ker je koncentracija ljudi na območju premajhna, da bi bilo to praktično ali cenovno ugodno.
Seveda še en ki...
Lahko da ta lik z dosegi ni pravilen... No je pa tudi res, da večina tako ne bo posegala po prvih 10.... Sedaj pa poglej baterijo v Kwh in deli na km. Potem pa povej ce se ti tvo zakljuek blok zaradi priročnosti izide...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mr.B ()
hruske ::
Subvencija je npr. to, da občina obnovi in razširi cesto, pri tem pa ne naredi kolesarske steze.
Javni denar se nameni motoriziranemu prometu in ne trajnostni obliki prevoza in to je oblika subvencije motoriziranega prometa.
Javni denar se nameni motoriziranemu prometu in ne trajnostni obliki prevoza in to je oblika subvencije motoriziranega prometa.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
mn ::
Subvencija je npr. to, da občina obnovi in razširi cesto, pri tem pa ne naredi kolesarske steze.
Javni denar se nameni motoriziranemu prometu in ne trajnostni obliki prevoza in to je oblika subvencije motoriziranega prometa.
Ampak meni se zdi bedarija potem to pripisati kot subvencijo industriji fosilnih goriv. Pa če smo malenkostni, z nakupom goriv se je plačala ta cesta.
kow ::
To da ne veš koliko te stane bencin in koliko te stane elektrika na isto dnevno relacijo, pač tudi s pisanjem jasno potrdiš, kdo nima stika z relanostjo.
Seveda pa lahko vzamem tvoj povzetek v obliki zakljucka, da čez 20 let tako ali drugace primorani "te ki jih opisujes" v bistveno višjo uporabo javnega prevoza.
Ko nimas argumenta, vedno spreminjas temo. Ti je McLane jasno razlozil, da si 20kwh potegnil iz riti. Sem ti poskusal tudi jaz na drugacen nacin. Podaj protiargument. Hvala.
Mr.B ::
To da ne veš koliko te stane bencin in koliko te stane elektrika na isto dnevno relacijo, pač tudi s pisanjem jasno potrdiš, kdo nima stika z relanostjo.
Seveda pa lahko vzamem tvoj povzetek v obliki zakljucka, da čez 20 let tako ali drugace primorani "te ki jih opisujes" v bistveno višjo uporabo javnega prevoza.
Ko nimas argumenta, vedno spreminjas temo. Ti je McLane jasno razlozil, da si 20kwh potegnil iz riti. Sem ti poskusal tudi jaz na drugacen nacin. Podaj protiargument. Hvala.
Jaz sem tebi dal argumentiran link, koliko Km na den je 20kWh. Če to argumetiraš da to da živiš v bloku zato ker hočeš imeti vse pri roki, potem a nimaš avta b ne veš koliko km narediš z 20kWh porabljene energije.
Tudi če številko spustimo na 10kWh, je to pri 80tih parkirnih mestih še vedno 160KW priključne moči če upoštevaš da je 2kW najmanjša polnilna moč (glede na argumente ki jih uporabljaš).
Ampak ja 10kWh je cca 50km , seveda bez klime...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
hruske ::
Subvencija je npr. to, da občina obnovi in razširi cesto, pri tem pa ne naredi kolesarske steze.
Javni denar se nameni motoriziranemu prometu in ne trajnostni obliki prevoza in to je oblika subvencije motoriziranega prometa.
Ampak meni se zdi bedarija potem to pripisati kot subvencijo industriji fosilnih goriv. Pa če smo malenkostni, z nakupom goriv se je plačala ta cesta.
Ubistvu je vseeno od kje je prišel denar. Če si vzel iz družbene blagajne in ga porabil več za to, da spodbujaš potrošnjo fosilnih goriv, ima to efekt spodbude, torej je subvencija.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
woroh4 ::
Fossil fuels given $3.1 trillion subsidies at 'staggering' twenty-times level of renewables
https://www.rechargenews.com/transition...
Citroen Ami ki stane 6 jurjev in je podobno vozilo dokazuje da se motiš.
https://www.rechargenews.com/transition...
inženir, bi bilo počasi dobro da se malo srečaš s poslovnimi danostmi in cenami na Kitajskem in izven Kitajske. Za ilustracijo ; električni skuter Niu NQ GT stane na Kitajskem manj kot 900EUR na cesto postavljen, cena v EU je 3400EUR. Postavi cena *4 pa boš dobil ceno v EU. za 10k plus bo pa prodaja verjetno bolj kilava.
Citroen Ami ki stane 6 jurjev in je podobno vozilo dokazuje da se motiš.
RoccoC ::
Ami ni niti približno podobno vozilo, cena kitajskih električnih vozil, ki se že prodajajo v EU dokazuje da imam prav. krat 4!
mn ::
Subvencija je npr. to, da občina obnovi in razširi cesto, pri tem pa ne naredi kolesarske steze.
Javni denar se nameni motoriziranemu prometu in ne trajnostni obliki prevoza in to je oblika subvencije motoriziranega prometa.
Ampak meni se zdi bedarija potem to pripisati kot subvencijo industriji fosilnih goriv. Pa če smo malenkostni, z nakupom goriv se je plačala ta cesta.
Ubistvu je vseeno od kje je prišel denar. Če si vzel iz družbene blagajne in ga porabil več za to, da spodbujaš potrošnjo fosilnih goriv, ima to efekt spodbude, torej je subvencija.
Lahko tako rečeš. Lahko pa zaspinaš v manj zastojev, manj porabe goriva, trajnostno. Dostikrat ponoviš da začno ljudje verjeti, pa je to kar naenkrat trajnostna politika.
Oboje je pa v resnici zapakiran bullshit. Jaz definitivno ne grem večkrat od doma, ker so mi cesto poširili ter obnovili.
J.McLane ::
Seveda še en ki...
Lahko da ta lik z dosegi ni pravilen... No je pa tudi res, da večina tako ne bo posegala po prvih 10.... Sedaj pa poglej baterijo v Kwh in deli na km. Potem pa povej ce se ti tvo zakljuek blok zaradi priročnosti izide...
Izgubljaš stik z realnostjo in vlečeš neke tabele iz riti. Poglej si porabe 10 najbolj prodajanih EV, zelo redko kateri (edino Audi e-tron) ima porabo višjo od 20 kWh/100 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
RoccoC ::
Subvencija je npr. to, da občina obnovi in razširi cesto, pri tem pa ne naredi kolesarske steze.
Javni denar se nameni motoriziranemu prometu in ne trajnostni obliki prevoza in to je oblika subvencije motoriziranega prometa.
Ampak meni se zdi bedarija potem to pripisati kot subvencijo industriji fosilnih goriv. Pa če smo malenkostni, z nakupom goriv se je plačala ta cesta.
Ubistvu je vseeno od kje je prišel denar. Če si vzel iz družbene blagajne in ga porabil več za to, da spodbujaš potrošnjo fosilnih goriv, ima to efekt spodbude, torej je subvencija.
Z vračilom trošarin ne spodbujaš porabo fosilnih goriv ampak spodbujaš transportno industrijo in kmetijstvo. Kaj tvistate da glava peče...
hruske ::
Z vračilom trošarin ne spodbujaš porabo fosilnih goriv ampak spodbujaš transportno industrijo in kmetijstvo. Kaj tvistate da glava peče...
Še enkrat: to dvoje se ne izključuje. To je subvencija kmetom in subvencija rabe fosilnih goriv hkrati.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
J.McLane ::
Le kako je to mogoče, pa ja ni kar 70% folka izbrancev ki lahko doma polnijo EV glede na dramatiziranje bi si mislil, da je takih priviligirancev kvečjemu 5 %.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
hruske ::
Ubistvu je vseeno od kje je prišel denar. Če si vzel iz družbene blagajne in ga porabil več za to, da spodbujaš potrošnjo fosilnih goriv, ima to efekt spodbude, torej je subvencija.
Lahko tako rečeš. Lahko pa zaspinaš v manj zastojev, manj porabe goriva, trajnostno. Dostikrat ponoviš da začno ljudje verjeti, pa je to kar naenkrat trajnostna politika.
Oboje je pa v resnici zapakiran bullshit. Jaz definitivno ne grem večkrat od doma, ker so mi cesto poširili ter obnovili.
Več cest spodbuja več rabe avtomobila in to definitivno ne pomeni manj zastojev, kvečjemu več. Cesta s kolesarsko pomeni, da del ljudi svojo rit premakne na kolesarsko stezo, tako da se lahko v končni fazi tudi motoriziran promet hitreje premika.
Promet je žal ena izmed onih stvari, ki deluje po principu zgradi in bojo prišli. Če boš delal dobre kolesarske steze, bo veliko kolesarjev. Če boš delal ceste krojene za motoriziran promet in kolesarjem ter pešcem nevarne, kolesarjev in pešcev ne bo oz. se bodo prelevili v motoriziran promet ... in bo dlje časa več gužve.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
hruske ::
Pozabite na poceni kitajske EV, ker jih EU ne bo spustila blizu (saj veste predpisi/zakonodaja/varnost pa to). Poleg tega, ste vozili kakšen Aixam ali kaj podobnega 45 km/h. Veste kakšna jajca od vozila so to?! In za kakšno ceno. Temu so podobni poceni kitajcki.
Ko sem rekel, da ko enkrat Kitajska zažene proizvodnjo, to naredi masovno, ni nujno, da gre za konkreten avtomobil, ampak gre lahko tudi za komponente.
Fotovoltaične celice bi bile še zdaj precej dražje, če se Kitajska ne bi odločila vložiti ogromnih količin kapitala v proizvodne kapacitete. Isto se zdaj dogaja z baterijami, ki so ključna komponenta električnega vozila.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
mn ::
>> Več cest spodbuja več rabe avtomobila in to definitivno ne pomeni manj zastojev, kvečjemu več.
Na tem je menda celo nekaj resnice, čeprav sem jaz vseeno malce skeptičen. Se mi pa kljub temu zdi to neumno pripisati kot subvencijo naftni industriji.
>> Še enkrat: to dvoje se ne izključuje. To je subvencija kmetom in subvencija rabe fosilnih goriv hkrati.
Zakaj se potem šteje celotna vsota k subvencijam rabi fosilnih goriv?
Na tem je menda celo nekaj resnice, čeprav sem jaz vseeno malce skeptičen. Se mi pa kljub temu zdi to neumno pripisati kot subvencijo naftni industriji.
>> Še enkrat: to dvoje se ne izključuje. To je subvencija kmetom in subvencija rabe fosilnih goriv hkrati.
Zakaj se potem šteje celotna vsota k subvencijam rabi fosilnih goriv?
Mr.B ::
>PS, a ima avto s kosilnikim ups elektro motorjem sploh klimo ?
ma
In kolišen je bil danes dosg avta "Wuling Mini EV", pri 35C v koloni na poti iz službe ? A ja imaš kabrio.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
hojnikb ::
dovolj da prideš domu :) Klima tut ni tak pretiran porabnik, ko je avto enkrat ohlajen.
#brezpodpisa
Mr.B ::
J.McLane:: danes, 19:47:03citiraj
Pa sej nikoli ne zanikam da se čez 20 let boste hoteli ali nehote v večiuni primerov vozili ali a. Javnim prevozom ter b. Tak ali drugačen car sharing plačniški model.
če je cena prava in stane 10k€
Koliko te stane Taksi iz BTC-ja do tvojega doma ? sedaj pa deli to z 10k€ ter preračunaj koliko krat na teden bi te taksi pelajl domov...
Ko sem se jaz vozil v LJ na fax sem tudi brez problema parkiral v neki ulici ob pločniku, danes je stanje veliko drugače.
Pa sej nikoli ne zanikam da se čez 20 let boste hoteli ali nehote v večiuni primerov vozili ali a. Javnim prevozom ter b. Tak ali drugačen car sharing plačniški model.
če je cena prava in stane 10k€
Koliko te stane Taksi iz BTC-ja do tvojega doma ? sedaj pa deli to z 10k€ ter preračunaj koliko krat na teden bi te taksi pelajl domov...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
hojnikb ::
mini ev bi lahk dacia kamot trzla kot en micro car pod springom za sub 10 jurjov. kakih 6-7 jurjov z subvencijo bi se kr fino prodajal. Ampak seveda mors gor zalimat poznan brand name, wulinga pr nas noben nebi niti povohal.
#brezpodpisa
fikus_ ::
"Fotovoltaične celice bi bile še zdaj precej dražje, če se Kitajska ne bi odločila vložiti ogromnih količin kapitala v proizvodne kapacitete. "
In v dumping, ki je uničeval konkurenco!
In v dumping, ki je uničeval konkurenco!
kow ::
J.McLane:: danes, 19:47:03citiraj
Ko sem se jaz vozil v LJ na fax sem tudi brez problema parkiral v neki ulici ob pločniku, danes je stanje veliko drugače.
Pa sej nikoli ne zanikam da se čez 20 let boste hoteli ali nehote v večiuni primerov vozili ali a. Javnim prevozom ter b. Tak ali drugačen car sharing plačniški model.
Za car sharing ti ne bom oporekal, ampak javni prevoz? Tega ne bos videl. Imo bos cez 20 let, ze imel avtonomna vozila, kar bo itak popolnoma spremenilo ekonomiko tako vozenj, kot prostora (parkiranje ipd.). Ampak to je zdaj druga tema.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
BigWhale ::
O subvencijah za fosilna goriva se nima smisla kregati. Na letni ravni se zmece stotine milijard dolarjev za subvencije okrog fosilnih goriv. Zato je jokanje kako je sosed dobil 4500 EUR za EVja, zgolj problem tega, da jih je dobil sosed in ne problem subvencij samih.
Energy subsidy @ Wikipedia
Energy subsidy @ Wikipedia
Wrop ::
Če se že govori koliko "subvencij" se tala za fosilna goriva, naj se še pove koliko denarja iz raznoraznih trošarin se pobere pri prodaji fosilnih goriv.
RoccoC ::
O subvencijah za fosilna goriva se nima smisla kregati. Na letni ravni se zmece stotine milijard dolarjev za subvencije okrog fosilnih goriv. Zato je jokanje kako je sosed dobil 4500 EUR za EVja, zgolj problem tega, da jih je dobil sosed in ne problem subvencij samih.
Energy subsidy @ Wikipedia
Eno samo nabijanje, ker kot subvencije štejete vrnitev trošarin! To pač niso subvencije fosilnim gorivom. A štejete pod subvencije električnim vozilom tudi nižje cene elektrike za prebivalstvo kot je za industrijo? Seveda ne, pa bi bilo to dosti bolj upravičeno.
RoccoC ::
Zakaj ste tako skromni? Dajmo še vse stroške vojske USA v zadnjih 50 letih (vključno s stroški napada na Irak, Afganistan...) pisati kot subvencije fosilnim gorivom.
kow ::
Tega nisem rekel. Ne obracaj mojih besed. Lahko pa si pogledas kje na bliznjem vzhodu se nahajajo ameriske baze, zraven pa si narises naftna polja.
Lahko tudi pokazem slike Busha in Obame, kako utrjujeta tesno zaveznistvo s Savdijci itd. Strosek za ameriskega davkoplacevalca gotovo ni majhen?
Je pa res, da se je zaradi naftnega booma v ameriki situacija sedaj spremenila in Ameri vec ne potrebujejo Savdijcev - vsaj ne v enaki meri.
Lahko tudi pokazem slike Busha in Obame, kako utrjujeta tesno zaveznistvo s Savdijci itd. Strosek za ameriskega davkoplacevalca gotovo ni majhen?
Je pa res, da se je zaradi naftnega booma v ameriki situacija sedaj spremenila in Ameri vec ne potrebujejo Savdijcev - vsaj ne v enaki meri.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Goody ::
https://insideevs.com/news/516842/tesla...
Tole se pa bere dobro. Če bi bila cena pri nas okoli 30K€ ali celo manj bi bilo zame zelo zanimivo.
Tole se pa bere dobro. Če bi bila cena pri nas okoli 30K€ ali celo manj bi bilo zame zelo zanimivo.
kow ::
Bere se marsikaj dobro, ampak tole ni izvedljivo se vsaj 5 let. Ker pri 25k bi to zlahka postal najbolj prodajani avto vseh casov. Se jaz bi ga verjetno kupil.
Tudi, ce ga zacnejo prodajati konec 2023, preden skalirajo globalno... Ne pozabi, da model Y se vedno ne dobis v Evropi.
Tudi, ce ga zacnejo prodajati konec 2023, preden skalirajo globalno... Ne pozabi, da model Y se vedno ne dobis v Evropi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Goody ::
Če bi bilo, bi bilo super. Na zdajšnje pogoje je to 30,5K - 4,5K subvencije = 26K€ . Predobro da bi bilo res. Tudi brez subvencije je super cena.
Mr.B ::
"Fotovoltaične celice bi bile še zdaj precej dražje, če se Kitajska ne bi odločila vložiti ogromnih količin kapitala v proizvodne kapacitete. "
In v dumping, ki je uničeval konkurenco!
Obstaja lep članek, akko se ti motiš..
ameriške korporacije so investirali v kitajski IP.
Kitajci so izdelali lastne stroje za idelavo silicija ozirooma PV panelov.. Od tu dalje je cena delovne sile...... Konči žebel so zabili v EU, ko so ukinili anti dumping tarife na Kitajske panele.... Seveda pustimo da Evropajci so pustili kupovati znanje v EU kitajskim podjetjem, ki so ta kitajska podjetja finančno podpirala Ameriške korporacije.. Od tu dalje... pač imaš izbiro da se klanjaš Američanom ali pa Kittajcem. Seveda v današnjem boju ak trump China, china china, je pač potrebno izbrati stran, kateremu se boš klanjal, ali pa se postavil na lastno stran in izkoristil ko se dva preprirata EU profit ima...
Ja enostavno je reči Kitajski dumping... kaj porečeš potem glede japonskega dumpinga
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
fikus_ ::
Sicer je tema o EV, ampak da ti odgovorim: Kitajci so dumpingirali FV. Je čisto vseeno, kje so dobili znanje in HW za proizvodnjo.
Spock83 ::
Če se že govori koliko "subvencij" se tala za fosilna goriva, naj se še pove koliko denarja iz raznoraznih trošarin se pobere pri prodaji fosilnih goriv.
Saj je tudi pri elektriki cel kup trošarin, priključnin, pribitek na zeleno energijo. Da ne rečem tudi pribitki po 180min polnjenja na AC in DC po 60min.
Zanimivo mi je, kako naivno nekateri razmišljate. Res je, da večina ne bo vsak dan/noč polnila 100 kWh, ampak koliko bo rabila. Morate se pa zavedati, da bo težko ljudi navaditi na to, da bodo razmišljali in načrtovali vožnje za naslednji dan ter porabo elektrike.
Tudi polnjenje pred bloki ne bo enostavno! Najprej je potrebno usposobiti/pripeljati el. omrežje do tja. To elektro ne bo delal z danes na jutri, ker zmanjkuje financ že za obstoječe omrežje. Potem se je potrebno dogovoriti, na dogovoriti, kje pred blokom bodo polnilnice, koliko polnilnic, kdo jih bo financiral, . . .
Samo ne pisat, da bo to vse financirala država, torej ostali davkoplačevalci. Saj vem, imeli bi socializem s privilegiji. Spustite se na realna tla, sami financiranje svoje hobije.
Za varovanje narave je rešitev manj luksuzna in zapravljanja naravnih virov, pri prevozu učinkovit javni prevoz in manj pločevina na cesti, . . .
Jaz za 70kWh baterijo imam dovolj za cel teden, če se vozim po LJ in primestje. Sodelavca z eGolfom, imata tudi dovolj za cel teden. Ko pa se furam npr domov, ki je 85km oddaljeno od LJ in to vedno avtocesta potem vsak dan malo dopolnim. Če sem slučajno porabil več kot 50%. Pač gledam tam nekje da se polni in prazni od 20%-90%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spock83 ()
Mr.B ::
Sicer je tema o EV, ampak da ti odgovorim: Kitajci so dumpingirali FV. Je čisto vseeno, kje so dobili znanje in HW za proizvodnjo.
Če misliš da kršijo IP, kar pojdi do prve PV firtme in povej da imaš dokaze.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold