» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
950 / 1184
»»

hojnikb ::

en avto itk ni opcija, če sta v familija 2 ki delata. Zelo verjetno se vsak za sebe vozta na siht, torej en bi lahk kamot fural karavana (suv verjetno ne nuca, če ni 70 ali z hudimi tezavami kriza) drugi pa kitajski shitbox z skoraj ničelnim stroški.
#brezpodpisa

Utk ::

Mike_Rotch je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, recimo SUV...


SUV je daleč najbolj uporabna oblika avtomobila.

Najbolj uporaben je enoprostorec. Samo jih ne delajo več zarad bedastih suvov.

europenian ::

Iz razvojnega oddelka sporocam, da so se proizvajalci odlocili za SUV offenzivo, ker mladina nima denarja, starejsi (dedki, babice, pa skoraj dedki in skoraj babice) pa palijo na te kvazi mal dvignjene malcke.

Dvignes avto za 15k in ga ponudis na trg za 22k in tako naprej. Clio, Captur.

Zgodovina sprememb…

SambaShare ::

Nič čudnega, pri starejših je vstopanje in izstopanje v avto že problematično. Plus vožnja, ko sediš visoko in pokončno je bolj prijetna.

Sicer pa tudi ID4 se prodaja bolje kot ID3 ;).

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Teslin Model S Plaid volan pa zgleda kr UX fail ... :/

https://twitter.com/SnazzyQ/status/1408...

Center volana ni center rotacije, kar je samo po sebi kr grozno. Zmigavce se zdaj kontrolira z dvema majhnima tipkama na levi strani volana, ki sta ena pod drugo. Hupa je ena mini tipka na desni strani volana. Ce imas obrnjen volan bo kr tezko ugotoviti katero tipko treba pritisnit za vklopit zmigavc, ker sta takrat tipki na drugi strani in bo treba uporabiti drugo roko, hkrati sta tipki se zamenjani in tudi puscici na tipkah kazeta v napacno smer.

Pa kr neki treniranja bo treba, da se bo clovek navadil pritiska na hupo v sili. :D

hojnikb ::

so mogl pršparat kakšno kilo aluminija pa faux leatherja >;)
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

https://www.google.com/amp/s/zurnal24.s...

Morda bo ta rešitev poslala suv-je v vecna lovisca.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Gregor P ::

Prva stvar, ki mi pride na misel je, da jih bo še povečala 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Mr.B ::

?
Čez dobrih 10let bo VW delal samo še EV. Od 2033 dalej bo proizvodnjo na kitajskem s klasičnimi motorji za Ameriški trg.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

endelin ::

Problem ID3 je cena. Srednje opremljen ID3 je prakticno enaka cena kot Tesla 3 standard, ki je boljši avto. Tudi materiali na otip so v Tesli dosti boljši kot tisti cheapo v ID3. Id3 bi moral met notranjost na nivoju Golfa. Jaz sem bil pozitivno presenečen nad notranjostjo v Tesli. Materiali so zelo prijetni.

Mikrohard ::

S to razliko, da lahko ID.3 dobiš z dobrim popustom, Tesle 3 pa ne. Jaz sem dobil ID.3 z Max opremo za 37k€ (z odbito subvencijo).

Senior Dev ::

37k res ni prehudo dandanes. To je kar ok cena za nek nižji srednji rang vozila in še na elektriko je.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

MrStein ::

Za ta denar dobiš Škodo superb in gorivo do konca življenja. Je pa res da ni električen.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

IL_DIAVOLO ::

Bo treba v stroške vozila začet stet tudi odkupno ceno :)
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Mikrohard ::

To, da za isto ceno dobiš večjega bencinarja/dizla, ni nič novega. Gorivo do konca življenja je pa malo "bosa"... sploh v trenutno, ko prihaja inflacija, ki je v časih EUR še nismo doživeli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

hojnikb ::

Mikrohard je izjavil:

To, da za isto ceno dobiš večjega bencinarja/dizla, ni nič novega. Gorivo do konca življenja je pa malo "bosa"... sploh v trenutno, ko prihaja inflacija, ki je v časih EUR še nismo doživeli.

inflacija bo vplivala tut na ceno elektrike.
#brezpodpisa

Mikrohard ::

A sem kje napisal, da ne bo? Jaz sem avto že skeširal... nekdo na tem forumu pa pravi, da bi za ta denar dobil Superba in doživljensko količino goriva.

Sicer pa ja... če gre elektrika za 50% gor, me bo to stalo 30EUR mesečno namesto 20EUR. Če gre bencin za 50% gor, je takoj govora o višjih zneskih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

Senior Dev ::

Ko pride davek na elektirčen kilometer in ko bo šla že sama elektrika ene 50% gor, se bojo karte na novo premešale. Takrat bo moral imeti električni avto podobno ceno kot bencinski - torej ID3 bo moral imeti ceno 18k kot jo ima Golf. Amen. Lahko pa tudi da bojo te cene nova realnost in boš pač dobil srednji avto za 40k.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

Mikrohard ::

Če polniš na hitrih polnilnicah je električni kilometer že enako drag (oz. dražji) kot kilometer z ICE avtom. Če polniš doma, je pa zadeva 10x cenejša. Kako bodo pa domačo elektriko tako podražili, da boš več plačal samo za EV in ne tudi za štedilnik, toplotno črpalko, pralni stroj in druge stvari pa ne vem... nekaj pravijo o smart gridu... ampak IMHO tega še vsaj 10 let ne bomo videli. Kar se tiče cen avtov, bodo pa te cene po mojem mnenju žal nova realnost (oz. bodo šle še višje)... pač del inflacije.

J.McLane ::

Ko bo prišel električni kilometer... nima veze, ker je vprašanje samo o razmerju med elektriko in fosilcem in to razmerje bo po mojem ostalo, bo pa šel prevoženeni kilometer pri obeh gor o tem ni dvoma.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Senior Dev ::

Enostavno pripralješ enkrat na leto tvojega električnega lepotca da ti odčitajo kilometre. Če ne pripelješ se ti pa pavšalno obračuna energija za pogon vozila.
Da ima tudi država nekaj profita, ane? Pa da ne bo vožnja z električnimi vozili zastonj, ane? Kam pa pridemo če se bojo nekateri zastonj fural naokoli, cene nafte pa v nebo.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

Mikrohard ::

Senior Dev je izjavil:

Enostavno pripralješ enkrat na leto tvojega električnega lepotca da ti odčitajo kilometre. Če ne pripelješ se ti pa pavšalno obračuna energija za pogon vozila.
Da ima tudi država nekaj profita, ane? Pa da ne bo vožnja z električnimi vozili zastonj, ane? Kam pa pridemo če se bojo nekateri zastonj fural naokoli, cene nafte pa v nebo.

Kaj takega se ne bo nikoli zgodilo... dejstvo je, da bodo fosilci iz leta v leto dražji za uporabo (ne samo gorivo, tudi nakupna cena). Ko bo pa dovolj ljudi svoje avte zamenjalo za EV-je, se bo pa uvedlo elektronsko cestninjenje za vse. Do takrat se bodo pa nekateri furali skoraj zastonj, drugi pa plačevali vedno dražji bencin. Druga plat zgodbe je pa ta, da se avto industrija počasi premika iz lastniškega prodajnega modela v najem vozil... enkrat v (srednje) daljni prihodnosti bodo avti tako dragi, da si jih povprečen človek ne bo več mogel privoščiti (približno tako kot sedaj stanovanja)... takrat boš pač plačeval mesečni najem za avto, ali pa po porabi za car sharing. Še dalje v prihodnosti nas bodo pa samovozeči avti vozili naokoli in jih boš plačeval kot taksiste. Ampak to je vse še daleč v prihodnosti... do takrat se bodo pa nekateri vozili skoraj zastonj (čeprav so zato pri nakupu preplačali avto), drugi bodo pa drago plačevali bencin ali dizel.

Mike_Rotch ::

Realnost je taka da Škoda superb stane 30.000 EUR, MG5 električni karavan pa 29.000 EUR. Torej pazi: ELEKTRIČNEGA karavana dobiš ceneje že v trgovini kot pa bencinsko ali dizelsko Škodo Superb. S tem da z MG5 električnim karavanom pri povprečni kilometrini prišparaš vsaj jurja evrov na leto na račun goriva in servisov. To pomeni 15.000 EUR prihranka v 15 letih. Seveda če se voziš še več kot 41 km na dan, pa še več.


Še vedno se nisi uspel izjasniti kje točno dobim tega MG5 električnega karavana.

endelin ::

Mikrohard je izjavil:

Senior Dev je izjavil:

Enostavno pripralješ enkrat na leto tvojega električnega lepotca da ti odčitajo kilometre. Če ne pripelješ se ti pa pavšalno obračuna energija za pogon vozila.
Da ima tudi država nekaj profita, ane? Pa da ne bo vožnja z električnimi vozili zastonj, ane? Kam pa pridemo če se bojo nekateri zastonj fural naokoli, cene nafte pa v nebo.

Kaj takega se ne bo nikoli zgodilo... dejstvo je, da bodo fosilci iz leta v leto dražji za uporabo (ne samo gorivo, tudi nakupna cena). Ko bo pa dovolj ljudi svoje avte zamenjalo za EV-je, se bo pa uvedlo elektronsko cestninjenje za vse. Do takrat se bodo pa nekateri furali skoraj zastonj, drugi pa plačevali vedno dražji bencin. Druga plat zgodbe je pa ta, da se avto industrija počasi premika iz lastniškega prodajnega modela v najem vozil... enkrat v (srednje) daljni prihodnosti bodo avti tako dragi, da si jih povprečen človek ne bo več mogel privoščiti (približno tako kot sedaj stanovanja)... takrat boš pač plačeval mesečni najem za avto, ali pa po porabi za car sharing. Še dalje v prihodnosti nas bodo pa samovozeči avti vozili naokoli in jih boš plačeval kot taksiste. Ampak to je vse še daleč v prihodnosti... do takrat se bodo pa nekateri vozili skoraj zastonj (čeprav so zato pri nakupu preplačali avto), drugi bodo pa drago plačevali bencin ali dizel.

Za električna vozila se bo odčitovalo kilometre pri registraciji. Kmalu bo imo konec zastonjkarstva. senior dev ima kot vedno prav

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Mikrohard ::

Ja seveda. Zato je pa cestnina za EV-je tako draga. Sprijaznite se, da bodo EV-ji se dolgo priviligirani v primerjavi z ICE.

J.McLane ::

Nima veze če ne bo več zastonj vožnje, pomembno je samo eno, da je vožnja cenejša od ICE. To bo pa najbrž ostalo večno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Fizikalnih zakonitosti ne mores spremeniti. Elektricni motor ima vecji izkoristek. Tudi, vecja teza baterij (proti tanku bencina/dizla), ne spremeni enacbe.

Okapi ::

Pa saj to bi moralo biti vsakomur jasno. Povsod, kjer je na voljo električno omrežje, imaš v strojih elektromotor. Še tam, kjer ni omrežja, ga imaš, če se le da.
Na čedalje več ladjah in v lokomotivah imaš dizelski motor samo za to, da dela elektriko za električni motor.

Mr.B ::

J.McLane je izjavil:

Nima veze če ne bo več zastonj vožnje, pomembno je samo eno, da je vožnja cenejša od ICE. To bo pa najbrž ostalo večno.

Sprijazni se s tem da se boš cez 30 let vozil vključno z javnim prevozom razen priviligiranih, razen če bo EV motorje napajal neke vrste fuzijski generator.
Pa preden boš pametoval... cez dobrih 10 let se v EU ne bo več delalo avtvo s klasičnim izgorevanjem, cez 20 let pa verjento če ne bo apokalipsa, boš lahko motor s klasičnim izgorevanjem polnil samo na tako redkih črpalkah, kot so danes električne...

In preden boš prehitro odgovoril... Danes bi moralo biti v načrti in rešeno, kako boš 100kWh ur polnil. Ker sem prerpičan da tega tudi v ljubljjanskih blokih ter pripadajočimi parkirišči ne boš mogel tega implementirat. Sem celo prepričan da bo cena polnenj električnega avtomobila celo dražja kot bencinskega in bodo domači na vasi, dasiravno danes ne delajo zalogalnikov, le te krepko predimenzionirali...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Mike_Rotch ::

In preden boš prehitro odgovoril... Danes bi moralo biti v načrti in rešeno, kako boš 100kWh ur polnil. Ker sem prerpičan da tega tudi v ljubljjanskih blokih ter pripadajočimi parkirišči ne boš mogel tega implementirat.


V čem je problem polnjenja pred bloki? Potegneš polnilnico do vsakega parkinga, pa je.

Sem celo prepričan da bo cena polnenj električnega avtomobila celo dražja kot bencinskega in bodo domači na vasi, dasiravno danes ne delajo zalogalnikov, le te krepko predimenzionirali...


Sicer je to čista špekulacija, ampak tudi, če imaš prav. Kaj potem, če bo vožnja dražja? V zadnjih 12 mesecih je cena bencina šla gor za 30%. V zadnjih 20 letih za 100%.

BigWhale ::

Ne vem a je bil link ze tle... ID.4 motor breakdown.



Nisem ljubitelj VWja ampak tale motor v ID.4 so zlo dobr skupi spravil. Znebil so se filtra in ene crpalke in zlo lepo postimal hlajenje. Se tisto kar je Munro omenil kot najvecji fail, je v marsikaterih primerih prednost.

Kolicina vijakov, ki so jih porabili za to, da je inverter sestavljen skupaj je velika. Munro bi vse z nekimi zatici in lepilom zrihtal. :> Tud zlo verjetno ne bo drzalo, da se inverterjev ne bo popravljajo. Ce bo nov inverter dva jurja ali pa celo vec, se jih bo popravljajo.

Mr.B ::

Mike_Rotch je izjavil:

In preden boš prehitro odgovoril... Danes bi moralo biti v načrti in rešeno, kako boš 100kWh ur polnil. Ker sem prerpičan da tega tudi v ljubljjanskih blokih ter pripadajočimi parkirišči ne boš mogel tega implementirat.


V čem je problem polnjenja pred bloki? Potegneš polnilnico do vsakega parkinga, pa je.

Sem celo prepričan da bo cena polnenj električnega avtomobila celo dražja kot bencinskega in bodo domači na vasi, dasiravno danes ne delajo zalogalnikov, le te krepko predimenzionirali...


Sicer je to čista špekulacija, ampak tudi, če imaš prav. Kaj potem, če bo vožnja dražja? V zadnjih 12 mesecih je cena bencina šla gor za 30%. V zadnjih 20 letih za 100%.

V čem je problem polnjenja pred bloki? Potegneš polnilnico do vsakega parkinga, pa je.

Da sej vem , kW, kWh, Ah, A ,. W , J sej to je vse nek smoren..

A veš koliko je dimenzioniran en blok glede priklopa električne moči ?
A veš kolikšen je priklop na tvojem števcu ? Ter deli koliko časa boš polnil 100KWh baterijo in to verjetno istočasno kot vsi ostali v bloku. Sam vprašam, da ne grem pregloboko, da ne bo spet kot pri IT crovud, internet je dol tisti router je internet...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

J.McLane ::

Kolilo časa boš pred blokom polnil 100 kWh baterijo je nepomembno, pomembno je koliko energije si tisti dan pokuril in koliko jo boš potreboval naslednji dan. 100 kWh je dovolj za 500 km, po tvoje če kupiš EV s tako veliko baterijo jo moraš vsak dan napolnit celo od 0 do 100%. :)) na leto pa tak voznik prevozi 182k km LOL
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

Pa me vem od kje ti te ideje, če rečem da bo pač km v ICE vedno dražji kot pri EV to še ne pomeni da se začneš lahko norca delat s temi tvojimi armagedon idejami. Podražitev bo postopna, če se pa vzporedno pokaže še kakšen bolj eleganten način transporta bo pa morda res osebno lastniško vozilo počasi tonilo v pozabo, ampak nič ne kaže da bi bilo to prav kmalu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

A veš koliko je dimenzioniran en blok glede priklopa električne moči ?


Priključna moč bloka ni bistvena, saj ne vlečeš polnilnic iz bloka ampak direkt.

A veš kolikšen je priklop na tvojem števcu ? Ter deli koliko časa boš polnil 100KWh baterijo in to verjetno istočasno kot vsi ostali v bloku.


Koliko časa boš polnil 100kwh baterijo je brezpredmetno. Pri povprečni kilometrini, ki jo delajo slovenci je že 11kw polnilnica overkill. A ni tako, da povprečno slovenci prevozimo 30, 35km na dan (tisti, ki živijo v mestih v bloku verjetno še manj?).

Pametne polnilnice poskrbijo za to, da je poraba enakomerna. Še vedno pa imaš opcijo, da po potrebi odkleneš polnilno moč tistim, ki rabijo hitrejše polnjenje.

</head> ::

Meni je v praksi že 2,3kW shuko dovolj. Mislim, da ga imam celo omejenega na 2kW, da me ni strah indukcije prižgat, med tem ko sušilec laufa :D

fikus_ ::

Zanimivo mi je, kako naivno nekateri razmišljate. Res je, da večina ne bo vsak dan/noč polnila 100 kWh, ampak koliko bo rabila. Morate se pa zavedati, da bo težko ljudi navaditi na to, da bodo razmišljali in načrtovali vožnje za naslednji dan ter porabo elektrike.
Tudi polnjenje pred bloki ne bo enostavno! Najprej je potrebno usposobiti/pripeljati el. omrežje do tja. To elektro ne bo delal z danes na jutri, ker zmanjkuje financ že za obstoječe omrežje. Potem se je potrebno dogovoriti, na dogovoriti, kje pred blokom bodo polnilnice, koliko polnilnic, kdo jih bo financiral, . . .
Samo ne pisat, da bo to vse financirala država, torej ostali davkoplačevalci. Saj vem, imeli bi socializem s privilegiji. Spustite se na realna tla, sami financiranje svoje hobije.
Za varovanje narave je rešitev manj luksuzna in zapravljanja naravnih virov, pri prevozu učinkovit javni prevoz in manj pločevina na cesti, . . .

kow ::

Kaksen delez ljudi pa zivi v velikih stolpnicah? Mislim, da ti pozabljas, da je vecina Slovencev (relativnih) revezev. Ce bo poceni, bodo "tankali" z 1kwh. Se jim nikamor ne mudi. Torej, ko bo na trgu dovolj vozil tipa Dacia Spring, bodo kupovali tudi, ce je dodatna nevsecnost polnenje.

fikus_ ::

"Mislim, da ti pozabljas, da je vecina Slovencev (relativnih) revezev. "

Ne pozabljam. Celo to pišem, da si prav zaradi tega marsikdo ne more privoščiti investicijo v začetku dražji EV.

kow ::

Pozabljas, da je samo vprasanje casa, kdaj bo trg preplavljen s poceni EV. "Drazji EV" je mit. Drazji so, ker je potrebno zgraditi ogromno rudnikov, tovarn baterij ipd.
V resnici bistvene razlike v ceni ICE in EV ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hruske ::

Pa saj je vseeno kaj mi tu trobezljamo. Ko so se Kitajci odločili, da ne bodo več gledali onesnaženja v mestih, so se proizvajalci zresnili in ko kitajski proizvajalci začnejo štancat proizvodnjo, ratajo stvari poceni.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

J.McLane ::

fikus_ je izjavil:

Zanimivo mi je, kako naivno nekateri razmišljate. Res je, da večina ne bo vsak dan/noč polnila 100 kWh, ampak koliko bo rabila. Morate se pa zavedati, da bo težko ljudi navaditi na to, da bodo razmišljali in načrtovali vožnje za naslednji dan ter porabo elektrike.
Tudi polnjenje pred bloki ne bo enostavno! Najprej je potrebno usposobiti/pripeljati el. omrežje do tja. To elektro ne bo delal z danes na jutri, ker zmanjkuje financ že za obstoječe omrežje. Potem se je potrebno dogovoriti, na dogovoriti, kje pred blokom bodo polnilnice, koliko polnilnic, kdo jih bo financiral, . . .
Samo ne pisat, da bo to vse financirala država, torej ostali davkoplačevalci. Saj vem, imeli bi socializem s privilegiji. Spustite se na realna tla, sami financiranje svoje hobije.
Za varovanje narave je rešitev manj luksuzna in zapravljanja naravnih virov, pri prevozu učinkovit javni prevoz in manj pločevina na cesti, . . .


Tudi EV-ji ne bodo prišli iz danes na jutri.
Elektro ni neka socialna firma ki bi se napajala iz državnega proračuna, elektro za prenosno omrežje pobira konkretne denarce (cena energije in cena omrežnine je praktično 1:1). Problem so paraziti ki to vse skanalizirajo nekam drugam, ni transparentnosti, saj nekaj se govori da se bo ELES in SODO združilo. Ne vem ali je to samo moj laičen občutek, ampak za SODO se mi zdi da ne naredi nič, samo denar za plače svojih vlečejo.
Sicer se pa strinjam, pleha na cesti je preveč, podražitev osebnega prevoza (kakršen koli je že energent) je neizbežno, ampak razmerje cene goriva med ICE in EV pa vseeno mora ostati v prid EV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Mike_Rotch ::

Zanimivo mi je, kako naivno nekateri razmišljate. Res je, da večina ne bo vsak dan/noč polnila 100 kWh, ampak koliko bo rabila. Morate se pa zavedati, da bo težko ljudi navaditi na to, da bodo razmišljali in načrtovali vožnje za naslednji dan ter porabo elektrike.


Zakaj bi moral koga navajati? Prideš domov in priklopiš avto. Vse drugo uredi software. Če se v tistem času polni 20 drugih avtomobilov se pač moč razporedi ali pa se polni po urniku glede na tvoje nastavitve.

To elektro ne bo delal z danes na jutri, ker zmanjkuje financ že za obstoječe omrežje.


Pogovarjamo se o 20-30 letih, ne iz danes na jutri. Ne vem od kje ti informacija, da zmanjkuje financ? Elektro distributerji vsako leto ustvarjajo visoke dobičke:

https://www.elektro-ljubljana.si/medijs...

https://gen-i.si/o-gen-i/letna-poro%C4%...

Samo ne pisat, da bo to vse financirala država, torej ostali davkoplačevalci. Saj vem, imeli bi socializem s privilegiji. Spustite se na realna tla, sami financiranje svoje hobije.


"Fossil fuel companies get $62B a year in implicit subsidies, economist reports"

https://phys.org/news/2021-03-fossil-fu...

Naprimer. Sicer je tole v ZDA ampak stanje je po celem svetu podobno. Danes lahko vsak slovenec dobi zastonj Teslo, pa bo to pljunek v morje proti vsem subvencijam, ki jih razdelimo za umazane industrije.

BigWhale ::

Problem subvencij za EVje je, da jih dobi sosed in ga sosed vidi. Subvencij za nafto pa sosed ne vidi, zato zanj ne obstajajo in mu ne skodijo.

To je nekaj, kar že precej časa razlagam, pa me vsi prepričujejo kako to ni isto. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

mn ::

Mike_Rotch je izjavil:


"Fossil fuel companies get $62B a year in implicit subsidies, economist reports"

https://phys.org/news/2021-03-fossil-fu...

Naprimer. Sicer je tole v ZDA ampak stanje je po celem svetu podobno. Danes lahko vsak slovenec dobi zastonj Teslo, pa bo to pljunek v morje proti vsem subvencijam, ki jih razdelimo za umazane industrije.


Dajte si prebrati tale članek. V to tukaj notri je štet tudi recimo premog, ki ga uporabljamo za električne avte, potem obraba cest, ki jih uporabljajo tudi električni avti, čas porabljen med zastoji, ki jih povzročajo tudi električni avti.

Večina teh člankov, kjer se piše o nekih blaznih subvencijah fodilnih goriv je ponavadi zelo click-bait-ish in ne povedo nič.

Pa ne to sedaj razumeti, da sem proti električnim vozilom, ravno obratno so korak v pravo smer. Samo trditi, da sploh ne povzročajo onesnaženja je pa tudi škodljivo za vse, ker običajno to vodi samo v višjo potrošnjo. Poceni energent + miselnost da je 0 emission vehicle lahko v končni fazi povzroči VEČ onesnaženja, ne manj.

BigWhale je izjavil:

Problem subvencij za EVje je, da jih dobi sosed in ga sosed vidi. Subvencij za nafto pa sosed ne vidi, zato zanj ne obstajajo in mu ne skodijo.

To je nekaj, kar že precej časa razlagam, pa me vsi prepričujejo kako to ni isto. :D


Ne ni isto. Ne trdim, da sploh ni subvencij za nafto, ampak nisem še videl članka, ki deluje prepričljiv. Vse je to kar vidiš zgoraj, ki vrže notri čisto vse kar lahko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mn ()

Mr.B ::

J.McLane je izjavil:

Kolilo časa boš pred blokom polnil 100 kWh baterijo je nepomembno, pomembno je koliko energije si tisti dan pokuril in koliko jo boš potreboval naslednji dan. 100 kWh je dovolj za 500 km, po tvoje če kupiš EV s tako veliko baterijo jo moraš vsak dan napolnit celo od 0 do 100%. :)) na leto pa tak voznik prevozi 182k km LOL

Če se vozis 20km na dan, potem AVTA ne rabiš in boš prisiljen uporabiti javni prevoz. Je neizogibno

Mike_Rotch je izjavil:

A veš koliko je dimenzioniran en blok glede priklopa električne moči ?


Priključna moč bloka ni bistvena, saj ne vlečeš polnilnic iz bloka ampak direkt.

A veš kolikšen je priklop na tvojem števcu ? Ter deli koliko časa boš polnil 100KWh baterijo in to verjetno istočasno kot vsi ostali v bloku.


Koliko časa boš polnil 100kwh baterijo je brezpredmetno. Pri povprečni kilometrini, ki jo delajo slovenci je že 11kw polnilnica overkill. A ni tako, da povprečno slovenci prevozimo 30, 35km na dan (tisti, ki živijo v mestih v bloku verjetno še manj?).

Pametne polnilnice poskrbijo za to, da je poraba enakomerna. Še vedno pa imaš opcijo, da po potrebi odkleneš polnilno moč tistim, ki rabijo hitrejše polnjenje.


Priključna moč bloka ni bistvena, saj ne vlečeš polnilnic iz bloka ampak direkt.

A do bloka pride pa like magic... Pride od iste trafo postaje od koder se napaja še celo blokovsko naselje.
Torej kot sem rekel poznaš kak projekt ki bi v Ljubljani ali v katerikoli vasi omogočal da bo ćez 20 let stal pri vsakem parkirnem emstu polnilna postaja ? Ne, pa ne mi razlagat da je prezgodi... ker Avtomobilski velikani planirajo v letu naslednjega desetletja torej 203* dalje zaključiti z izdelavo avtov z motorji z notranjim izgorevanjem.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mr.B ()

Mr.B ::

kow je izjavil:

Kaksen delez ljudi pa zivi v velikih stolpnicah? Mislim, da ti pozabljas, da je vecina Slovencev (relativnih) revezev. Ce bo poceni, bodo "tankali" z 1kwh. Se jim nikamor ne mudi. Torej, ko bo na trgu dovolj vozil tipa Dacia Spring, bodo kupovali tudi, ce je dodatna nevsecnost polnenje.

Da navadili se boste na javni prevoz. Avte vkljucujoc Tesle, boste renatli direktno tudi od Tesle. Seveda VW, BMW, itd so tudi zraven.
Seved amodel lastnega avta kot ga poznate danes, v prihodnosti masovno ne bo več obstajal. Vem tezko takim kot tebi to razumeti.

PS : če si pokuri 20kWh elektrike v tistem dnevu in bos polnil z 1kW priklopom boš rabil 20h da boš napolnil 20kWh. In če ima blok 100 parkirnih mest pomeni da imaš na blok 100kW konstantne porabe naslednjih 20h... Toliko da boš razumel.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

kow ::

Mr.B je izjavil:


Če se vozis 20km na dan, potem AVTA ne rabiš in boš prisiljen uporabiti javni prevoz. Je neizogibno


Mislim, da pomagam razbijati parlament v takem primeru.

kow ::

Mr.B je izjavil:


PS : če si pokuri 20kWh elektrike v tistem dnevu in bos polnil z 1kW priklopom boš rabil 20h da boš napolnil 20kWh. In če ima blok 100 parkirnih mest pomeni da imaš na blok 100kW konstantne porabe naslednjih 20h... Toliko da boš razumel.


Mislim, da ti ne razumes, da cetrt stanovalcev teh stolpnic kupuje z boni v raznih akcijah. Hrano. Ce mislis, da pokurijo 20kwh na dan, nimas stika z realnostjo.

mikhaair ::

Bistvo je, da od 1 Eur goriva gre 0.22 Eur za DDV, cca.0,30 Eur za trošarine, Petrol 0,07 Eur?. Od oka gre 0,40 Eur transportu, špekulantom in arabcem. Ne mi rečt, da za ta denar ne zmoremo postavit primernega omrežja, polnilnic, sonce, veter, hranilnike enrgije...
««
950 / 1184
»»