» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
947 / 1132
»»

BigWhale ::

A je res tako tezko se zadrzati pred ogovarjanjem trolu?

endelin ::

Kako noro cheap izgleda ID3 notri - res nerealno - od sedežnih prevlek, ki izgledajo kot aftermarket prevleke, do ostalega - sem po dolgem času spet pogledal. In smešno ozka naslona za roke spredaj. Zunaj je res všečen avto ampak... Prodajajo se kot vroče žemljice za > 40k eur izgleda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Mikrohard ::

Vroče žemljice ravno ne... če še do danes niso prodali vseh 1st edition modelov. Sicer pa naj bi VW pripravljal ID.3 z bolj "premium" notranjostjo. Bomo videli.

Okapi ::

Evo, to je prava stvar, Rimac Nevera.;)

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

A zgoraj nisi videl Drag race od Carwow?

V čem to spremeni dejstvo, da se on pelje naokrog s Ferrarijem in ne svojim “stvarstvom”?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DamijanD ::

mogoče si ga pa ne more privoščit :D Ferrari je ~350k€, Rimac pa ~2M€

borisk ::

rimac je pred pol leta, ko je imel na obisku rosberga da imajo trenutno en vozen prototip, s katerim razvijajo nastavitve avtomobila in da ga naj ne razbije. dvomim da so jih do danes naredili toliko, da se lahko šef pelje na fešto, sploh ker na tej poroki ne bo nikogat takšnega, ki bi takšen avto kupil...

IL_DIAVOLO ::

Očitno so bolj pomembni superavti, kot pa novim uporabnikom približat EV.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

facepalm ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Očitno so bolj pomembni superavti, kot pa novim uporabnikom približat EV.

Superavti so pomembni za razvoj novih tehnologij, ki bodo nekoc v ljudskih EVjih.

energetik ::

Ne rabimo nobenih novih tehnologij za ljudske EV (razen če se seveda menimo o samovozečih avtih).
Kot že ves čas rabimo samo večjo proizvodnjo poceni baterij, tako da bo lahko ljudski EV imel dostojen doseg in normalno ceno. Vodno hlajenje baterij, TČ za gretje, to je že vse razvito in dodelano.
Ampak z dražitvijo surovin bodo tudi baterije težko cenejše.

IL_DIAVOLO ::

facepalm je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Očitno so bolj pomembni superavti, kot pa novim uporabnikom približat EV.

Superavti so pomembni za razvoj novih tehnologij, ki bodo nekoc v ljudskih EVjih.


Ne rabim super duper tehnologije. Hočem EV in minimalno tehnološkega sranja, ki se kvari.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

facepalm ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

facepalm je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Očitno so bolj pomembni superavti, kot pa novim uporabnikom približat EV.

Superavti so pomembni za razvoj novih tehnologij, ki bodo nekoc v ljudskih EVjih.


Ne rabim super duper tehnologije. Hočem EV in minimalno tehnološkega sranja, ki se kvari.

Zakaj torej ne vozis avta iz 70ih-80ih ce je razvoj tako slaba stvar?

fikus_ ::

Diavolo, potem je nakaj takšnega zate?!

Flocken elektrowagen

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

energetik ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

facepalm je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Očitno so bolj pomembni superavti, kot pa novim uporabnikom približat EV.

Superavti so pomembni za razvoj novih tehnologij, ki bodo nekoc v ljudskih EVjih.


Ne rabim super duper tehnologije. Hočem EV in minimalno tehnološkega sranja, ki se kvari.
Saj EV ima že sam po sebi precej manj "tehnološkega sranja, ki se kvari".
BLDC mašina je glede na ICE enostavna, da bolj ne bi mogla bit. Namesto vseh gredi, ventilov, injektorjev, pump, svečk, jermenov, ketn in miljavžent kompliciranih delov je v BLDC ena gred z rotorjem, 2 ležaja pa statorsko navitje.
Napajalni inverter je pa robustna, industrijska solid-state zadeva. EV je absolutno bolj robusten stroj.

IL_DIAVOLO ::

Mislim, da bom vzel dacio.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

J.McLane ::

Jaz bom pa raje Twinga, enkrat po poletju je plan.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Spock83 ::

borisk je izjavil:

rimac je pred pol leta, ko je imel na obisku rosberga da imajo trenutno en vozen prototip, s katerim razvijajo nastavitve avtomobila in da ga naj ne razbije. dvomim da so jih do danes naredili toliko, da se lahko šef pelje na fešto, sploh ker na tej poroki ne bo nikogat takšnega, ki bi takšen avto kupil...


Naredili so jih že šestnajst in še enkrat toliko druge platforme za drugega proizvajalca avtomobilov.

</head> ::

Jaz sem eno leto nazaj gledal, al kupim e-up ali ne. Na koncu sem kupil rabljenega bmw i3 in si trenutno ne predstavljam, da bi vozil e-up. Če kupiš EV brez opreme, ki izgleda enako kot njegov bencinski brat, potem res nisi naredil ničesar.
Dobiš vse slabe strani EVja in nobenega plusa.

Če kupiš EV, kupiš nekaj kar je od štarta zgrajeno na EV paltformi, pa ne šparat na vsakem detajlu. Ponovimo vsi skupaj EV niso za to, da boste prišparali.
Če želite prišparati z EV dajte denar na varčevalni račun (al pa kripto) in počakajte 5 let.

pegasus ::

Malo za fantazirat:

Dajmo ev teme tu nadaljevat, tam v oni temi o pumpah pa se dajmo pogovarjat samo o pumpah in benzih.

pegasus ::

Btw, jutri imajo pri Apteri webinar o razvoju in spremembah v beta prototipu, ki je kolikor vidim odprt za javnost in ni več invite only. Zoom info na njihovi Facebook strani. Vabljeni.

codeMonkey ::

Aptera ima tezave predvsem drugje. Stvari so se lotili podobno kot pri Lordstownu, in ne kot npr. pri Rivianu in prej Tesli. Stvari so v tej industriji obsojene na propad ze v startu, ce racunas kljucne komponente skupaj zmetati od raznih neznanih in neizkusenih podjetij, namesto da bi si vzel cas ter razvil potrebno znanje znotraj podjetja.

BigWhale ::

Za neargumentirano shitpostanje o Apteri si odprite drugo temo. Na kaksnem drugem forumu.

(al pa o kateremkoli drugem avtu)

SambaShare ::

https://siol.net/avtomoto/novice/renaul...

Evo ga, še en od Renault-a.

Zgodovina sprememb…

bf4ed ::

Kje so 5 vratne limuzine pod 40k€? ;((

kow ::

Pocasi bi lahko ze nehal podlegat marketingu... Se vedno ne vidim ID3 v vecjih kolicinah, pa so ga reklamirali ze 2019. Podobno je z Y, ki ga se kar ni v Evropi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

RoccoC ::

ID3 lahko takoj dobiš, na Bravničarjevi imajo enih par na zalogi. Ni problem dobava, problem je cena. Kljub subvenciji cca 10k dražji od primerljivo opremljenega golfa s 150konji in avtomatskim menjalnikom (s tem da tako opremljenega golfa čakaš 4 mesece).

kow ::

Ocitno jih nocejo prodati, le zakaj. Pa ful so se hvalili kaksno marzo imajo z njim. VW pac naklada.

RoccoC ::

Nakladaš predvsem ti, so pač odločeni da cen zaenkrat ne bodo spuščali. Tako je stanje sedaj pri električnih, noben ne spušča cen, Tesla jih celo draži. Pa Teslo tudi dobiš (3) praktično takoj - v enem mesecu ali prej.

pegasus ::

Here, it's now official, EE guy proves it :P


Mene sicer moti ta "never charge" marketing, ki je zavajujoč približno toliko kot Teslin autopilot. Bolj pošteno bi bilo napisati "never charge*", s primernim drobnim tiskom ... Je pa zadeva vsekakor lušten bonus, praktično zastonj.

europenian ::

Solarci so mozni o tem ni dvoma, moti me samo marketing, ki govori vedno o brutto maksimalnem moznem poweroutputu in dosegu. Ne omenja se pa nikjer pomanjkljivosti vsakdana:
- ponoci ni sonca
- tudi podnevi je lahko oblacno
- na sencni strani hriba tudi ne posije sonce
- ce zapade sneg, prah, umazanija na "streho" spet ni sonca
- nevem kako je z vami, ampak jaz parkiram v 99% v senci, garazni hisi ali pod streho,

Tako ostane od reklamiranega bonusa, realno zelo zelo malo, ampak prizvajalcem so vazne samo prodajne stevilke in ce prodajas zelo malo, bos pac napihnil marketing in marzo.

pegasus ::

europenian je izjavil:

- nevem kako je z vami, ampak jaz
Tu se skriva bistvo. Nove tehnologije zahtevajo določene spremembe obnašanja in vedno se bodo našli posamezniki z "over my dead body" mentaliteto. Kar je popolnoma naravno, na koncu bo narava dosegla svoje.

europenian ::

Posekat drevesa, podret garaze, spremeniti vreme, noc spremeniti v dan in avto v vrocini postaviti na sonce, naj ga stolce toca, pokrije sneg, naj se zge!! Pravilno!

Ti bi lahko nabavil EV ze 7 let nazaj in bi se danes vozil na rozice in bi se ti investicija povrnila, ampak ne ti rajsi cakas in svinjas naprej s subarujem.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Hehe, letos sem šele drugič tankal, pa še to ne polno in samo zato, ker se odpravljam na pot ... moram prej preverit, če so gume še vedno okrogle ;)

Sicer pa ja, jaz sem hotel EV že v začetku devetdesetih let, pa je bila industrija takrat še preveč butasta. Upam samo, da globalna cena za to ne bo previsoka ...

hojnikb ::

solarni ev je perfekten za ljubljancane v blokih, k se vozijo na siht 5 km stran.
#brezpodpisa

pegasus ::

Dobre novice: https://spectrum.ieee.org/cars-that-thi...
Mehanika in pleh morata iti v muzeje, elektronika in softver v produkcijo.

fm13 ::

pegasus je izjavil:

Dobre novice: https://spectrum.ieee.org/cars-that-thi...
Mehanika in pleh morata iti v muzeje, elektronika in softver v produkcijo.

Kakšne dobre novice? Bolj površno si prebral članek.
Odpira se novo polje težav, pred katerimi se nahaja avtoindustrija zaradi eksponetnega povečevanja količine elektronike in programske logike, ki krmili vse skupaj.

pegasus ::

Da, cela avtoindustrija so "people of yesterday". Sedaj je pravi čas za kako opensource automotive platformo, preden vas povozijo razni android auti in apple cari.

hojnikb ::

Sure, nekdo bo vrgu miljardo v razvoj nove platforme, potem jo bo pa opensourcal :D
I want that shit you're smoking.
#brezpodpisa

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Da, cela avtoindustrija so "people of yesterday". Sedaj je pravi čas za kako opensource automotive platformo, preden vas povozijo razni android auti in apple cari.


Malo mesas pojme. Infotainment, kjer Andorid in Apple lahko konkurirata, je le en mali del celotnega softverja v avtomobilu. Podobno velja za open source. Takoj, ko "quality managed" koda ni dovolj, se konca. To so pa prakticno vsi preostali sistemi.

kow ::

Mah, dej nehi monkey, nehaj glorificirat kvaliteten software. Kvaliteten je samo, ker se ga razvija 10x pocasneje.

hojnikb ::

Sure, ti kr mej skup našvasan software za airbag module. Potem se pa ugotovi, da je bug in rabi v1.1-patch fix, da dela.
#brezpodpisa

codeMonkey ::

Ne. Razvija se ga 10x pocasneje, ker mora biti kvaliteten.

pegasus ::

Ja, prihodnost bo vsekakor silno zanimiva. Predvsem pričakujem komplikacije pri regulativi zadev kot je comma.ai in sorodnih. Gre za vprašanje odgovornosti, ki se ga praktično vse opensource licence izogibajo. Tako da bo tudi za pravnike veliko dela ...

codeMonkey ::

Sam sem sicer zelo za open source. Ampak, ko gre za avtomobilsko industrijo, se je potrebno lotiti stvari nekoliko drugace. Npr takole: https://slo-tech.com/forum/t774005/p713...

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Ne. Razvija se ga 10x pocasneje, ker mora biti kvaliteten.


Razvija se 10x pocasneje, ker mora biti kvaliteten, pa te kvalitete ne znajo zagotoviti pri 2x ali 5x pocasnejsem razvoju.
Open source sam po sebi ne resi nic, ce nihce ne zna prebrati kode.

RoccoC je izjavil:

Nakladaš predvsem ti, so pač odločeni da cen zaenkrat ne bodo spuščali. Tako je stanje sedaj pri električnih, noben ne spušča cen, Tesla jih celo draži. Pa Teslo tudi dobiš (3) praktično takoj - v enem mesecu ali prej.


Ne, nakladal je VW, ko je nabijal kaksne marze imajo. Ocitno imajo nizje kot pri golfu, drugace bi bolj pusheali ID3 prodajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

europenian ::

IDjev je vsak dan vec na cesti, ampak v casih korona krize in inflacije se je izkazalo, da so prakticno vsi proizvajalci kjub popustom, prodali bistveno manj. Kupna moc je ostala mogoce plusminus ista, ampak vecina populacija je v negotovosti pred tako veliko nalozbo.

Realno gledano tisti, ki imajo avte mlajse od 10 let pri hisi, ne bodo sli po novega. Pa se je pred korono 2019, 2018 prodalo ogromno avtomobilov, vecina se sploh ni odplacanih.

Pocakati bo treba, da se prah poleze in potem bodo prodajne stevilke spet rasle, ne glede na to kateri proizvajalec. Cene se pa dvigujejo vzporedno z visjimi cenami surovin, visjimi placami v industriji itn.

Po eni strani dobro, da nasi rabljeni ne bodo toliko izgubili na vrednosti, ker ce se drazijo novi, se dobo tudi rabljeni.

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

Sam sem sicer zelo za open source. Ampak, ko gre za avtomobilsko industrijo, se je potrebno lotiti stvari nekoliko drugace. Npr takole: https://slo-tech.com/forum/t774005/p713...
Lepo, torej se da. Kaj torej manjka, da taka open+certificirana rešitev ne zavzame sveta čez noč? Marketing? Ekosistem? Infrastruktura?

europenian ::

Pa je malce razlika ali je software za avtoradio ali airbag ali zavore, boknedaj krmilni sistem.

Recimo za airbag mora biti software narejen tako, da se ne odpre slucajno v 99,999999999999% zivljenjske dobe avta ali pa med voznjo.
Zdaj ce ti pa zasteka animacija spotifyja na radiu, je nekaj povsem drugega.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

težava opensourca je to, da noben nebo razvijal česa takšnega, kjer je razvoj precej drag, kodo si pa lahko potem vsak proizvajalec sposodi.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

kow ::

Si pa dal veliko 9tk prevec... Ne bodi naiven.
««
947 / 1132
»»