» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
946 / 1184
»»

europenian ::

Malo tako, kot ce bi cenejsi avti imeli 10 litrski tank. Sploh se ne gre za ostalo.

IL_DIAVOLO ::

Smo že ugotovili mesece nazaj, da:

-vecina ne naredi vec kot, 100km dnevno
-ni logicno prilagajati nakupa vozila, ki ga boš rabil 1x ali 2x na leto z vsakodnevno voznjo.

However, vsak ni pripravljen it v taksno prilagajanje, posebej če je to 20k+ vreden avto. Pri 30k+ se začnejo avtomobili normalnih velikosti.

Morda kot 2nd car za 10k.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

a_borlak ::

Študije zaenkrat kažejo, da se nakup EVja splača drugemu ali tretjemu lastniku in v to kar verjamem. Če pogledaš recimo C-Zero in kompanijo, danes ga dobiš za 6k brez težav in če rabiš domet do 50km dnevno je krasen drugi avto.

kow ::

Nekateri se tukaj delate neumne, kot da nakup avta ni velik kapitalski vlozek. Vecina Slovencev sploh ne kupi novega avtomobila, vecina od kupcev, pa kupuje avte nizjih razredov.
Ce mislite, da Slovenci komaj cakajo da se zakreditirajo za 30k-40k za nakup avtomobila, se motite.

a_borlak ::

Ne, se pa zelo radi zakreditirajo za nakup avta okoli 20k.

kow ::

Za 20k pac ne dobis novega elektricnega avtomobila. Pa ne mi z Dacio Spring.

IL_DIAVOLO ::

Lahko kdo od lastnikov EV-jev razloži potek instalacije polnilnice. Koliko stane in kakšni posegi so potrebni in morda tezave s preobremenjenostjo omrezja?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

a_borlak ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Lahko kdo od lastnikov EV-jev razloži potek instalacije polnilnice. Koliko stane in kakšni posegi so potrebni in morda tezave s preobremenjenostjo omrezja?


Najbolj preprosto je, če se lahko priklopiš na glavno razdelilno omarico. In če mene vprašaš, nabavi dinamično polnilnico, se pravi da zna prilagajati moč polnenja ostalim porabnikom v hiši. Sicer pa mene je z instalacijo vred prišlo 1100€ (Myenergi Zappi), kabel dolg 6m, lahko spremljam porabo hiše, nastavljam časovna okna, itd.

Mike_Rotch ::

Ali pa električni dacia Spring za 13 jurjev, kar je samo 3 jurje dražje od bencinske vrjante, razlika se ti povrne že v dobrih 2 letih pri povprečni kilometrini.


Dacia Spring ni resen avto. Super za mestno in primestno vožnjo, ampak 3.7 metra dolg avto s končno hitrostjo 120kmh pač ni racionalna izbira za nekoga, ki ima družino ali se vsaj nekajkrat na leto pelje na malo daljšo pot.

Vsekakor je treba avto ki bo zadostil vse tvoje potrebe in električni jih tiste 2x na leto na road tripu tudi bo, z kratkim 20 minutnim polnjenjem na javni hitri polnilnici. Poglej to: 1600 km v enem dnevu v 16,5 urah vključno z časom polnjenja :)


Nope, strah je povsem upravičen.

Tisto "2x na leto" sem dal z razlogom v oklepaje. Po mojih izkušnjah aktivna družina namreč takšne poti dela kar pogosto.

Sicer se strinjam, da 20-30 minutni postanki niso problem, te delam tako ali tako. Problem je, da za takšen režim vožnje rabim avto, ki stane 50-60 jurjev. Tistega jurja prihranka realno ne pomeni veliko, ker je izguba vrednosti bistveno višja kot pri avtu za 15-20 jurjev.

V rangu, ki si ga lahko privoščim pa zaenkrat ne obstaja nič primernega. (beri: za avto ne mislim plačati več kot 3-4 mesečne dohodke, zapraviti več za prevozno sredstvo je IMHO absurd).

Opevani MG ZS EV stane slabih 30 jurjev (potem, ko po pol leta dobiš nazaj subvencijo), realen doseg cca. 150 kilometrov pri slovenskih hitrostih, verjetno manj, če daš na streho kovček.

rejven ::

Popolnoma elektricen avto je po moje za aktivno familijo/posameznika upraben izkljucno kot drugi avto. Enostavno je prevec kompromisov z dosegom. Pa ne mi zdej da 99%procentov vozen je krajsih. Res je, ampak nardim precej izletov v rangu 150-200 km v eno smer ali s kolesi ali brez in tud slucajno se mi ne da ukvarjat, kje bom avto polnil, pa ce ma hotel polnilnico,bpa kolk jih ma... Upam, da vsaj hibridi ostanejo. Bo pa zanimivo cez 10 let, ko bo poletna sezona in kolona od karavank do meje, in bo povprečni postanek na "pumpi" namesto 5 minut, 30 minut, pa seveda veliko bolj pogost.

Edit: aja pa svojih navad ne zelim spreminjat, marsikaj se da ampak ne zelim, sploh pa ne, da bom bolj "zelen"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: rejven ()

Mike_Rotch ::

Ampak elektriko je bistveno lažje proizvajati kot nafto, za par jurjev si lahko vsak doma postavi svojo sončno elektrarno.

europenian ::

Za 3+ clansko familijo s budgetom okoli 18k obstajajo samo dve moznosti
A: Poceni jajce od EV, majhen doseg, omejena hitrost, majhen, neudoben za kakrsnokoli malenkost daljse voznje
B: Navaden ICE velikosti korola, leon itn. in imas vse, kar zgoraj nimas, razen EV pogona.

Pac ni fore, vzame se druzinski poceni ICE, ker za to ceno ne rabis delati kompromisov. Tudi v porabi na letni ravni ne bo taksne razlike, da bi clovek dol padel.
Se vedno mlajsa druzina lazje shaja s tistim relativno majhnim stroskom goriva iz mesca v mesec in cenejsim avtom oz. kreditom, kot pa da se na zacetku zakreditirajo za DUPLO.

rejven je izjavil:

Popolnoma elektricen avto je po moje za aktivno familijo/posameznika upraben izkljucno kot drugi avto. Enostavno je prevec kompromisov z dosegom. Pa ne mi zdej da 99%procentov vozen je krajsih. Res je, ampak nardim precej izletov v rangu 150-200 km v eno smer ali s kolesi ali brez in tud slucajno se mi ne da ukvarjat, kje bom avto polnil, pa ce ma hotel polnilnico,bpa kolk jih ma... Upam, da vsaj hibridi ostanejo. Bo pa zanimivo cez 10 let, ko bo poletna sezona in kolona od karavank do meje, in bo povprečni postanek na "pumpi" namesto 5 minut, 30 minut, pa seveda veliko bolj pogost.

Edit: aja pa svojih navad ne zelim spreminjat, marsikaj se da ampak ne zelim, sploh pa ne, da bom bolj "zelen"
Tako za drugi avto se nekak gre skozi ali pa si samski in si bolj ena rozica.

rejven ::

Mike_Rotch je izjavil:

Ampak elektriko je bistveno lažje proizvajati kot nafto, za par jurjev si lahko vsak doma postavi svojo sončno elektrarno.


Dej ne klobasaj neumnosti, postav na bajto sred ljubljane soncno elwktrano, ki bo pokrila potrebe bajte in dveh avtov

europenian ::

Pa "par jurjev" iz klobuka potegnit tudi ne more vsaka familija, se polek EV kredita.

Mike_Rotch ::

Pac ni fore, vzame se druzinski poceni ICE, ker za to ceno ne rabis delati kompromisov.


Za okoli 20 jurjev dobiš nekaj novih hibridov karavanov.

Dej ne klobasaj neumnosti, postav na bajto sred ljubljane soncno elwktrano, ki bo pokrila potrebe bajte in dveh avtov


Na katero bajto sred ljubljane? Pa od kje ti ideja, da je treba pokrit 100% potreb bajte in 2 avtomobilov?

Pa "par jurjev" iz klobuka potegnit tudi ne more vsaka familija, se polek EV kredita.


Vsaka familija ne zmore niti kredita za EV, nekatere niti za rabljenega Cliota. Your point?

rejven ::

Pa ni fora a jih lohk al ne more, fora so omejitve. Ce gremo pa se ceno, tudi amortizacijska doba je druga, ne vem kdo bi kupil 6 let starga EV z 120000km (razn kaki jugoviči)? Pri ice ma se neko vrednost.

rejven ::

Aja pa ne ne narobe razumet, EV je ze ok, samo ne ljudi posiljevat oz. omejevat drugega.
Moja dva tatsara sta idealen primer za EV, v penziji pa dalj kot 150km se ne peljeta v eno smer, parkrat na let, ostalo pa mal trgovina. Cca 5000k km na let. Ce ti omejitev km res prakticno nikol ne prestavlja ovire pol go 4 it.

BigWhale ::

Ford F-150 malenkost bolj v detajle. Fajn bo videti kaksno primerjavo s Teslinim pickupom. :)


codeMonkey ::

Ne pozabi na Rivian. Torque vectoring s stirimi near-wheel motorji 8-)

Zgodovina sprememb…

energetik ::

europenian je izjavil:

Za 3+ clansko familijo s budgetom okoli 18k obstajajo samo dve moznosti
A: Poceni jajce od EV, majhen doseg, omejena hitrost, majhen, neudoben za kakrsnokoli malenkost daljse voznje
B: Navaden ICE velikosti korola, leon itn. in imas vse, kar zgoraj nimas, razen EV pogona.


Spet nekaj črnobelo. Obstaja še precej vmesnih možnosti. Od rabljenega ICE avta do novega hibrida, ki daje EV-like izkušnjo vožnje z vso svobodo ICE avta.

rejven je izjavil:

Aja pa ne ne narobe razumet, EV je ze ok, samo ne ljudi posiljevat oz. omejevat drugega.
Moja dva tatsara sta idealen primer za EV, v penziji pa dalj kot 150km se ne peljeta v eno smer, parkrat na let, ostalo pa mal trgovina. Cca 5000k km na let. Ce ti omejitev km res prakticno nikol ne prestavlja ovire pol go 4 it.
Nista idealen primer, ker delata premalo letnih km. Za take je idealka mali poceni bencinar.

Idealka za EV je nekdo, ki se vsak dan pelje ~80km na šiht in 80 nazaj. Tak bo naredil veliko letno kilometrino, da se mu bo EV res izplačal, hkrati ga bo komot nafilal doma v noćni tarifi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

BigWhale ::

Idealka za EV je trenutno nekdo, ki ima dovolj denarja, da si privosci nekoliko drazji avto, ima doma moznost polnjenja in dela na dan toliko km, da nima tezav s polnjenjem na poti.

rejven ::

energetik je izjavil:

europenian je izjavil:

Za 3+ clansko familijo s budgetom okoli 18k obstajajo samo dve moznosti
A: Poceni jajce od EV, majhen doseg, omejena hitrost, majhen, neudoben za kakrsnokoli malenkost daljse voznje
B: Navaden ICE velikosti korola, leon itn. in imas vse, kar zgoraj nimas, razen EV pogona.


Spet nekaj črnobelo. Obstaja še precej vmesnih možnosti. Od rabljenega ICE avta do novega hibrida, ki daje EV-like izkušnjo vožnje z vso svobodo ICE avta.

rejven je izjavil:

Aja pa ne ne narobe razumet, EV je ze ok, samo ne ljudi posiljevat oz. omejevat drugega.
Moja dva tatsara sta idealen primer za EV, v penziji pa dalj kot 150km se ne peljeta v eno smer, parkrat na let, ostalo pa mal trgovina. Cca 5000k km na let. Ce ti omejitev km res prakticno nikol ne prestavlja ovire pol go 4 it.
Nista idealen primer, ker delata premalo letnih km. Za take je idealka mali poceni bencinar.

Idealka za EV je nekdo, ki se vsak dan pelje ~80km na šiht in 80 nazaj. Tak bo naredil veliko letno kilometrino, da se mu bo EV res izplačal, hkrati ga bo komot nafilal doma v noćni tarifi.


Tud za ice sta pred letom dala 30k, nisem mislil ekonomiko, mislil sem namen uporabe.

MrStein ::

Mike_Rotch je izjavil:

Pac ni fore, vzame se druzinski poceni ICE, ker za to ceno ne rabis delati kompromisov.


Za okoli 20 jurjev dobiš nekaj novih hibridov karavanov.

Katere? (recimo da sem v fazi nakupa)

Kot gledam, je pribitek cene za hibrida (tipično, ne nujno vedno) prevelik, da bi se splačalo.

Z "hibrid" misliš "suhi" hibrid ali plugin?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Idealka za EV je trenutno nekdo, ki ima dovolj denarja, da si privosci nekoliko drazji avto, ima doma moznost polnjenja in dela na dan toliko km, da nima tezav s polnjenjem na poti.

Torej član "elite" ;)

Reveži pa mu naj subvencijo plačujejo...

Nice trick, elite!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

RoccoC ::

Saj je to tako na marsikaterem področju. Recimo kultura - opero, balet, gledališče obiskuje večinoma "elita", sofinanciramo pa vsi.

J.McLane ::

Ponudba in proizvodnja EV je omejena in še nekaj let bo, zato je jasno ponudba v segmentu kjer ima avto še kaj opreme zraven, ne pa 4 kolesa, NA bencin in kvačkalico.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

MrStein je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

Pac ni fore, vzame se druzinski poceni ICE, ker za to ceno ne rabis delati kompromisov.


Za okoli 20 jurjev dobiš nekaj novih hibridov karavanov.

Katere? (recimo da sem v fazi nakupa)

Kot gledam, je pribitek cene za hibrida (tipično, ne nujno vedno) prevelik, da bi se splačalo.

Z "hibrid" misliš "suhi" hibrid ali plugin?


Focus, Mondeo, Auris, mogoče še kaj. Kolikor vidim samo "suhi" hibridi, ne plugin.

BigWhale ::

MrStein je izjavil:


Torej član "elite" ;)
Reveži pa mu naj subvencijo plačujejo...
Nice trick, elite!


Dizel in bencin se subvencionira ze od pamtiveka, pa ne vidim, da bi se kdorkoli delal taksno dramo kot se jih dela za subvencije za EVje. S tem, da se s subvencijo za EV dejansko pripomore k bolj cistemu okolju, s subvencijo za naftne derivate pa se samo vzpodbuja svinjanje.

Elita so pa zgleda vsi, ki si lahko privoscijo avto za 25 jurjev. Elita neha bit elita, k niso kr vsi v tej eliti not ...

Kebo ::

A je kdo od vas že naročil Dacio oz povprašal kako je z dobavo?

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

MrStein je izjavil:


Torej član "elite" ;)
Reveži pa mu naj subvencijo plačujejo...
Nice trick, elite!


Dizel in bencin se subvencionira ze od pamtiveka, pa ne vidim, da bi se kdorkoli delal taksno dramo kot se jih dela za subvencije za EVje.

Nisem opazil, da bi bila kaka drama. Sploh, ko se subvencije manjšajo.

Dizel in bencin sicer uporabljajo skoraj vsi, tako da se tam subvencija lepo vrne.


Elita so pa zgleda vsi, ki si lahko privoscijo avto za 25 jurjev. Elita neha bit elita, k niso kr vsi v tej eliti not ...

Avto za 25k€ si ne more kar kdorkoli privoščiti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

J.McLane ::

EV bodo tudi kmalu uporabljali vsi, do takrat boste pa že stisnili... reveži.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Night ::

Dokler se bo uporabljalo fosilna goriva električni avti nebojo nič pripomogli

-Lp K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Night ()

IL_DIAVOLO ::

J.McLane je izjavil:

EV bodo tudi kmalu uporabljali vsi, do takrat boste pa že stisnili... reveži.


Nisem pričakoval take retorike od tebe.

Disappointed.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

facepalm ::

J.McLane je izjavil:

EV bodo tudi kmalu uporabljali vsi, do takrat boste pa že stisnili... reveži.

Ce ne bo ratalo, bomo pa vas bogatune pretepli in okradli. Price seveda likvidirali;)

J.McLane ::

Reveži seveda v navednicah, ker ko pogledam naokli, je takih revežev v resnici malo, pa tudi ti si ne kupijo Thalie ali Corolle sedan, ampak si kupijo rabljenega dizla iz nemčije, ker revež si pač ne bo kupil avta na katerem piše na daleč, da je revež.

Si bo pač revež kupil rabljen EV, prav tako iz Nemčije, kaj je tu drugačnega kot danes?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

</head> ::

Pogovarjate se o tem, kako kupit nov Audi Q6 za 18kEUR.

Pač EV ni za budget, price/performance avto. Prebolite. Nabavite pasata karavan in počakajte, da EV postanejo dostopni za normalne uporabnike.
Normalni ljudje gredo na izlete, ki so več kot 1000km z letalom ali pa s kemperjem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: </head> ()

J.McLane ::

Avtomobili so dostopno kot še nikoli prej, kar lepo pove statistika in tudi gužva na cestah, tako da vsako jokanje kaj bo pa revež naredu in zakaj pa za reveža ni EV je naravnost smešno.

Sem bil tudi sam revež ko sem študiral, kaj mi je bilo storiti? Ja s kolegom študentom iz istega kraja sem se skupaj vozil, z Yugom in Katrco, pa to ni bilo leta 90, ampak kar lepo 2000, še kasneje na šiht smo se po štirje v avtu vozili. Dejstvo pa je da se vsak temu skuša izognit in se vozit sam, ker je enostavno bolj udobno in se ti ni treba prilagajat. In ko enkrat država to svobodo omogoči večim ljudem ni druge kot, da se naredi dodatne pasove na AC in v mestnih vpadnicah, ker drugače so takoj protesti, kao nihče nam bo jemal svobodo in pravico do avtomobila. Pravica je eno, plačati ceno za to pravico pa čisto nekaj drugega.

Množični EV-ji bodo pa realno naredili problem še večji, ker je danes cena na km smešno nizka, se bo folk vozil še več, kar tako malo, ker se je lepo vozit in ker je poceni, to je pa katastrofa za pretočnost prometa.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Po moje si ti mal pod vplivom VW marketinga. Sopajo reklame od ID3/ID4, pa Skoda, E-up.. blah, blah. A resne proizvodnje kar ni. Do konc leta bo pol milijona?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

Realno gledano bi moral biti cilj vsake vlade iz cest spraviti recimo vsaj 50% prometa v nadaljnih 10 letih. Se pravi čimveč javnega prometa, tovorni na železnice, itd. Oziroma državna Uber varianta, če se pelješ sam, plačaš dodatno, če se peljeta dva, 0, če se peljejo trije, dobi voznik še kakšno spodbudo. Energent seveda igra vlogo, ampak minorno, več narediš s tem, da zmanjšaš količino prometa. Ampak to je že druga tema.

Mike_Rotch ::

Če bi bral, bi videl, da govorimo o avtomobilih, ki ne omogočajo hitrega polnjenja.

Mike_Rotch ::

Preberi še enkrat, ker očitno si zgrešil par malenkosti.

Odgovarjal sem na tole: "Počasno polnjenje? Ja, ampak hitrega niti ne rabis, ce imas možnost da ti avto stoji 12 ur."

Mikrohard ::

Mike_Rotch je izjavil:

Če bi bral, bi videl, da govorimo o avtomobilih, ki ne omogočajo hitrega polnjenja.

Avti, ki nimajo hitrega polnjenja, so pa primarno namenjeni mestni vožnji... kdor si tak avto kupi kot edini avto, se bo pač moral sprijazniti z vsemi pomankljivostmi.

J.McLane ::

Iz danes na jutri si ga jasno ne bodo mogli privoščit kar vsi, to gre počasi, ampak vseeno vedno hitreje :). Pred 10 leti si lahko kupil ali drago Teslo, ali pa zelo omejeno uporaben EV (iMIEV, Leaf), danes smo bližje, jutri bomo še bližje, res ne vem kaj je narobe s "sanjsko" prihodnostjo, čas beži, prihodnost bo tu zelo kmalu.

Ne vem zakaj nekatere to tako moti, potrpljenje, potrpljenje. Na vse dobre stvari v lajfu se čaka.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Sosedi so obelodanili svojo novo stvaritev:

Nč bat, je youtube ready, pride s kamerami :D

RoccoC ::



Še drag race

europenian ::

S hitrim polnjenjem se ni problem ustaviti vsakih 150-200km za 30min in napolnilti do recimo 80%.
Ustaviti ni problem, le zoprno je. Zame so 4 ure oz. 500km v enem kosu minimum.
Nekoc, brez asistencnih sistemov in hitrosti 120 je bilo mucno. Danes z tempomatom, uravnavanjem razdalje, predviljivim tempomatom je 4 urna voznja, lazja kot se prebiti cez podaljsano verzijo gospodarja prstanov v kinu.
Zaenkrat imamo se vsi zdrave mehurje, tako da ce ze treba lulat je to 5 minutni postanek, ne pa pol ure. Kavico in sendvic pa rajsi na cilju ali doma, kot pa na pocivaliscu na avtocesti.

Vecina ima verjetno se kake druge opravke predvidevam, kot samo dom-sluzba in potem avto dat na vticnico, razen samskih v tej temi seveda. Sej verjamem, da so tudi taksni tu, ki avto popoldan ob stirih sparkirajo in ga vec ne premaknejo. Pri stiri clanski familiji, kjer imajo ze vsaj trije izpit pa to izgleda malo drugace, da bi pa nabavil tri EVje, pac nimamo 2 jurja neto vsak po pravici in se ne stiskamo radi v eni Daciji brez vsega.

Praksa pa to.

IL_DIAVOLO ::

Ustaviti ni problem, le zoprno je. Zame so 4 ure oz. 500km v enem kosu minimum.


Je rekel tip, ki ne naredi vec kot 1000km mesecno :D
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

IL_DIAVOLO ::

Ne delas dnevno 500 km, torej ne rabiš takšnega dosega. To je samo v podzavesti, da rabis x10 rezerve.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Gregor P ::

pegasus je izjavil:

Sosedi so obelodanili svojo novo stvaritev:
...
Nč bat, je youtube ready, pride s kamerami :D

... okrog se pa vozi potem s Ferrarijem>:D

https://www.paraf.hr/mate-rimac-na-vjen...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

A zgoraj nisi videl Drag race od Carwow?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
946 / 1184
»»