» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
945 / 948
»»

pegasus ::

Evo ena za vse otroke tukaj:

Glede na zadnje objave se mi zdi da vas je kar precej ;)

lufthammer ::

OK, prepričal si me. Kje lahko to Aptero kupim, pa da jo dobim do konca junija, ko grem na dopust?

pegasus ::

Do konca katerega junija? Meni bi najbolj ustrezalo konec junija 2025, čeprav razlagajo, da bodo šli v prodajo še letos. Ne verjamem :)

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Nekateri zadnji modeli EV naj bi že imeli programsko urejeno, da se zdaj polni po potrebi tudi 12V akumulator.


Leaf 2018 ima to urejeno. 12V baterija se polni iz glavne baterije. Res bi mi blo cudn, ce drugi avtomobili tega neb imel urejen na podoben nacin.

a_borlak ::

So imeli pa podobno težavo ID.3, dokler niso nadgradili programske opreme.

J.McLane ::

Pa saj ima tudi Tesla tako narejeno, tu 100% gre za okvaro nekje na poti DC-DC pretvarjanja na 12V.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

Sem pogledal video in bojda je res mal funny design. Ce je avto plugged in, se napolni do konca in ostane plugged in, potem se celoten recharging sklop izklopi in se tud 12V baterija ne polni in ce pustis avto tko, se akumulator izprazni, ker avto ni nikol cist ugasnjen. Sam najbrz kr neki cajta traja.

J.McLane ::

Ne vem za ostale, ampak moj avto nikoli ne stoji neuporabljen več kot tri tedne, to pa nebi smel biti problem za eno svinčevo 12V baterijo. Pri Priusu III s keyless sem bral o podobnih problemih, pa sam nisem imel težav ko sem ga pustil na letališču za 14 dni, še bluetooth OBD dongle sem pozabil vklopljen. Mi je pa 12V baterija crknila brez nekega opozorila ko je bil avto star 7 let in tako je pri večini vozil.

Sicer je res smešno, da avto priključen ne skrbi še za 12V baterijo, ampak za koga je to problem? Za nekoga, ki gre na snemanje na drug konec sveta za mesec ali več.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

RoccoC ::

eh ne opravičuj bedast design no. Se vsakemu lahko zgodi da 1 mesec ne uporablja avta (bolezen, zlom noge, dopust (sam sem že bil večkrat na 4 tedenskem potovanju recimo)), pa akumulator ti lahko crkne tudi precej prej kot v 7 letu, pa tudi če ti crkne v 7 ni ravno kul da je takole dizajnirano...

europenian ::

Novi avti kar zrejo baterijo v standby, nocem vedet kaj vse laufa v ozadju, ampak sem videl youtube posnetek, kako enemu ze pri nevem 2 leti starem avtu? Akumulator pozimi v 2 tednih pada na 11V pa take fore.
Pri nekem proizvajalcu sem pa bral, da je to bilo samo za doloceno produkcijsko leto in pri BOSCH baterijah, ki so jih vgrajevali, jih je ogromno uporabnikov po 2-3 letih zamenjalo.

energetik ::

BigWhale je izjavil:

Sem pogledal video in bojda je res mal funny design. Ce je avto plugged in, se napolni do konca in ostane plugged in, potem se celoten recharging sklop izklopi in se tud 12V baterija ne polni in ce pustis avto tko, se akumulator izprazni, ker avto ni nikol cist ugasnjen. Sam najbrz kr neki cajta traja.
A to imajo vsi tak dizajn?

Do zdaj sem bil prepričan, da ima vsak EV narejeno vzdrževanje svinčene baterije iz Li-ion 24/7 ali iz omrežja. Meni je to logična osnova, da dokler je kaj đusa v Li-ion, mora ta vzrževati svinčeno, ki upravlja osnovne funkcije (zaklepanje, šipe, park bremzo itd)

europenian ::

Ni to blo bolj zaradi pozarne varnosti, da je sistem locen?

Gregor P ::

Zanimiv video za pogledat o še eni vmesni alternativi do "prave alternative", ki združuje več trenutnih tehnologij skupaj (vodik, metanol in baterijo); je sicer videti kar kompleksno (in zato nezanimivo za širši trg), morda eventuelno zanimivo za kakšna težja vozila, tovornjake ipd.? Ni pa seveda to prava "končna" rešitev.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

bf4ed ::

energetik je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Sem pogledal video in bojda je res mal funny design. Ce je avto plugged in, se napolni do konca in ostane plugged in, potem se celoten recharging sklop izklopi in se tud 12V baterija ne polni in ce pustis avto tko, se akumulator izprazni, ker avto ni nikol cist ugasnjen. Sam najbrz kr neki cajta traja.
A to imajo vsi tak dizajn?

Do zdaj sem bil prepričan, da ima vsak EV narejeno vzdrževanje svinčene baterije iz Li-ion 24/7 ali iz omrežja. Meni je to logična osnova, da dokler je kaj đusa v Li-ion, mora ta vzrževati svinčeno, ki upravlja osnovne funkcije (zaklepanje, šipe, park bremzo itd)


Saj je tako. Vsak EV polni 12V. AMPAK samo ko je "prižgan" za vožnjo. V stand by v primeru da maš ga priklopljenega na polnilcu, pozabiš pa odprta vrata se ti prazni 12V, polni pa ne, ker ja avto ugasnjen. Naprimer pri eNiro moreš pazit da ima zeleno akku ikono pri števcu, potem polni. Če ga vklopiš s tipko "start". Tesla in podobni brez tipke imajo drugače rešeno.

Torej lahko ga imaš 1 mesec na kablu pa se ti 12V počasi prazni če kaj laufa v ozadju, kar pa 100% laufa, če imajo online dostop za klimo in podobno.
EV moreš redno vozit da se 12V polni, praznijo se pa bolj od fosilcev ko stojijo.

energetik ::

bf4ed je izjavil:

energetik je izjavil:

A to imajo vsi tak dizajn?

Do zdaj sem bil prepričan, da ima vsak EV narejeno vzdrževanje svinčene baterije iz Li-ion 24/7 ali iz omrežja. Meni je to logična osnova, da dokler je kaj đusa v Li-ion, mora ta vzrževati svinčeno, ki upravlja osnovne funkcije (zaklepanje, šipe, park bremzo itd)


Saj je tako. Vsak EV polni 12V. AMPAK samo ko je "prižgan" za vožnjo. V stand by v primeru da maš ga priklopljenega na polnilcu, pozabiš pa odprta vrata se ti prazni 12V, polni pa ne, ker ja avto ugasnjen. Naprimer pri eNiro moreš pazit da ima zeleno akku ikono pri števcu, potem polni. Če ga vklopiš s tipko "start". Tesla in podobni brez tipke imajo drugače rešeno.

Torej lahko ga imaš 1 mesec na kablu pa se ti 12V počasi prazni če kaj laufa v ozadju, kar pa 100% laufa, če imajo online dostop za klimo in podobno.
EV moreš redno vozit da se 12V polni, praznijo se pa bolj od fosilcev ko stojijo.
No to pa je glupo, si niti v sanjah nisem predstavljal. Sploh če je na kablu. 12V aku bi moral biti prioriteta. Da lahko vsaj šipe zapreš in zakleneš, če ti kje crkne.

MrStein ::

In zakaj sploh mora imeti dve bateriji?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

pegasus ::

MrStein je izjavil:

In zakaj sploh mora imeti dve bateriji?
To je pravilno vprašanje, da. In odgovor je nekako pričakovano - legacy. Kup neke drobne krame v avtoindustriji dela na 12V. Musk sicer že fantazira, da bi šel na 48V in ethernet namesto canbusa, a bi zaenkrat s tem samo podražil svoje izdelke. Tako da počakajmo ...

hojnikb ::

MrStein je izjavil:

In zakaj sploh mora imeti dve bateriji?

Ker si ne želiš, da bi bil avto brez vseh varnostnih sistemov, če ti odpove glavna baterija.
#https://bit.ly/3dFRi5L Treasure Cloud +10GB za oba
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, B450M-DS3H, W10
PiNAS: RPI4 4GB, 20TB HDD

a_borlak ::

V klasičnem avtu, če ti umre akumulator, ti ne dela nič. V električnem, kjer imaš mnogo večjo baterijo je res nesmiselno imeti klasičen svinčev akumulator, če nič drugega zaradi teže in porabe prostora.

DamijanD ::

A ni tako, da alternator proizvaja dovolj eletrike, tako da zadeva funkcionira dokler laufa mašina?

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

A ni tako, da alternator proizvaja dovolj eletrike, tako da zadeva funkcionira dokler laufa mašina?


Ne vem kako je danes ampak vcasih, ce je akumulator cist crknil, sta bila tok in napetost tako nestabilna, da je vecina stvari crkovala.

Mikrohard ::

Večinoma je problem, da pri vžigu motorja napetost tako pade, da se lahko elektronika (npr. radio, ura, ...) takrat resetira. Ko je motor zagnan, ne bi smelo biti težav.

SambaShare ::

Mikrohard je izjavil:

Ko je motor zagnan, ne bi smelo biti težav.


Je že BW pravilno napisal. Altenator rabi stabilen vzbujalni tok, ki ga zagotavlja akumulator. Če je akumulator prazen/fuč, napetost iz altenatorja niha kot zmešana. Avto sicer teče (vsaj moj je), sem pa kljub ugasnjenim vsem porabnikom imel na armaturki light show.

Pa kar na hitro gledam imajo tudi novi avtomobili, kjer sta altenator in zaganjač združena, še vedno regler.

Zgodovina sprememb…

bf4ed ::

MrStein je izjavil:

In zakaj sploh mora imeti dve bateriji?


Kot so že napisali pred mano. Rabiš 12V za obstoječe sisteme. Motorji brisalcev, šip, radio, zasloni. Vsa elektronika laufa na nizki enosmerni napetosti. Višje napetosti od okoli 50V so že nevarne. Mogoče kdaj preidejo na 24V, kar je v industriji standard. Tak je dobro kot je z dvema baterijama in tak bo tudi ostalo.

Pri EV se boste mogli malo podučit kako se ga uporablja pri nakupu.
Proizvajalci bi pa lahko bli malo pametnejši in napravili vzdrževanje 12V pri vštekanem kablu.

a_borlak ::

Bom še enkrat napisal, če imaš 12V akumulator, ga moraš polniti, ok, recimo z 15V, kar pomeni, da moraš v vsakem primeru napetost iz glavne baterije znižati na to vrednost. Torej, kje je problem? Nobene podobnosti z klasičnim avtom. 12V akumulator ostaja le in samo zaradi homologacije vozil, podobno kot da v avtomobilske luči za klasične žarnice ne smeš dajati LED luči, čeprav bi jih lahko mirno potrdili za uporabo.

c3p0 ::

Tudi nekateri ICE avtomobili, npr. moj, imajo dva akumulatorja, en klasičen zagonski, drugi za pomožne sisteme, da se vse živo ne resetira med zagonom motorja.

RoccoC ::

https://electrek.co/2021/05/19/ford-f-1...

Wov, najboljša pa je cena: 33k€ za 138 kWh baterijo in 360Km motor... za extended pa 41K€ za 175kWh in 460Km. Noro. Ok so Usa cene pa vseeno. Cenejši je skoraj enaka cena kot začetna cena ID4 na USA trgu. Pa cene so pred subvencijami.

codeMonkey ::

bf4ed je izjavil:

MrStein je izjavil:

In zakaj sploh mora imeti dve bateriji?


Kot so že napisali pred mano. Rabiš 12V za obstoječe sisteme. Motorji brisalcev, šip, radio, zasloni. Vsa elektronika laufa na nizki enosmerni napetosti. Višje napetosti od okoli 50V so že nevarne. Mogoče kdaj preidejo na 24V, kar je v industriji standard. Tak je dobro kot je z dvema baterijama in tak bo tudi ostalo.



To je ena stvar. Druga pa je ta, da high-voltage sistem ni vedno aktiviran. Tudi pri zagonu je potrebno iti cez doloceno proceduro, da se preveri, ce je res vse BP. V tem smislu je stvar precej podobna ICE, ker rabis low-voltage sistem za zagon pogona.

Zgodovina sprememb…

borisk ::

RoccoC je izjavil:

https://electrek.co/2021/05/19/ford-f-1...

Wov, najboljša pa je cena: 33k€ za 138 kWh baterijo in 360Km motor... za extended pa 41K€ za 175kWh in 460Km. Noro. Ok so Usa cene pa vseeno. Cenejši je skoraj enaka cena kot začetna cena ID4 na USA trgu. Pa cene so pred subvencijami.


uf zgleda dobra zamenjava za rangerja, ki je pri hiši, sem pričakoval da bo še en ICE vmes...

Mike_Rotch ::

RoccoC je izjavil:

https://electrek.co/2021/05/19/ford-f-1...

Wov, najboljša pa je cena: 33k€ za 138 kWh baterijo in 360Km motor... za extended pa 41K€ za 175kWh in 460Km. Noro. Ok so Usa cene pa vseeno. Cenejši je skoraj enaka cena kot začetna cena ID4 na USA trgu. Pa cene so pred subvencijami.


Žal nam tole v EU nič ne pomaga. V USA se F150 začne pri 24k eur. Precej manjši Ford Ranger v Sloveniji se začne pri skoraj 30k eur.

WhiteAngel ::

a_borlak je izjavil:

V klasičnem avtu, če ti umre akumulator, ti ne dela nič. V električnem, kjer imaš mnogo večjo baterijo je res nesmiselno imeti klasičen svinčev akumulator, če nič drugega zaradi teže in porabe prostora.


Volan in trde bremze vedno delujeta.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

To je ena stvar. Druga pa je ta, da high-voltage sistem ni vedno aktiviran. Tudi pri zagonu je potrebno iti cez doloceno proceduro, da se preveri, ce je res vse BP. V tem smislu je stvar precej podobna ICE, ker rabis low-voltage sistem za zagon pogona.


Jaz resnicno neb hotel imeti avta kjer imas imas 400V sistem vedno aktiven. EVji imajo z razlogom kontaktorje, ki odklopijo baterijo. Tako je rec neprimerno bolj varna. Nek step down konverter iz 400V na 12V, ki bi bil priklopljen 24/7 je kr recept za katastrofo.

europenian ::

Ima kdo slucajno direkt kaksno ponudbo s popustom za ID.3 od Porsche Ptuj ali Maribor?
Predvsem ne od tistih EV forumskih kolegov vglavnem?

a_borlak ::

Če še poveš, v katero različico si se zagledal ... sicer pa, prodaja ID3 ravno ne blesti, tako da če mene vprašaš, malo počakaj.

Senior Dev ::

A potem se ID.3 da dobit tudi pod 40k?
Še vedno delam u fabrki!

bambam20 ::

Senior Dev je izjavil:

A potem se ID.3 da dobit tudi pod 40k?


Normalno. kateri norc bo dal 40 jurjev za tako ceneno plastiko v notranjosti?

Senior Dev ::

Baje se prodajajo kot vroče žemljice. Proizvodnja ne dohaja povpraševanja?
Še vedno delam u fabrki!

IL_DIAVOLO ::

Kaj jih tak pocasi delajo? :))
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

bambam20 ::

Senior Dev je izjavil:

Baje se prodajajo kot vroče žemljice. Proizvodnja ne dohaja povpraševanja?


Za 30 jurjev se verjetno res.

SambaShare ::

Senior Dev je izjavil:

Baje se prodajajo kot vroče žemljice. Proizvodnja ne dohaja povpraševanja?


Poglej malo na avtonet, koliko se jih prodaja kot testni oz. registriran z 0km. J**** tako prodajo, ko jim morajo kupiti avtohiše.

a_borlak ::

Najcenejši ID3 je od dobrih 30k naprej (po odšteti subvenciji), glede na motor gre za 58kWh izvedbo. Čisto spodobna cena, če mene vprašaš.
Jan Feb Mar Apr
Tesla 3 17 22 54 2
ID3 6 6 15 9
(ne da se mi z urejanjem, skratka prodaja po mesecih)

Med Teslo in ID3 sta še oba Renaulta. Skratka, če mene vprašaš, se ID3 pri nas slabo prodaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

SambaShare ::

a_borlak je izjavil:

Najcenejši ID3 je od dobrih 30k naprej (po odšteti subvenciji), glede na motor gre za 58kWh izvedbo. Čisto spodobna cena, če mene vprašaš.


32.5k. Sicer ne piše jasno, ampak spodaj je omenjen bon za financiranje 2500€.

MoRTaL ::

europenian je izjavil:

Ima kdo slucajno direkt kaksno ponudbo s popustom za ID.3 od Porsche Ptuj ali Maribor?
Predvsem ne od tistih EV forumskih kolegov vglavnem?


V Mariboru 30.200€ po odbiti subvenciji za model Life 58kWh baterija in 150kW motor z dodatnimi alu platišči.

BigWhale ::

O konjih, ceprav so mi izredno ljubi, tle rajs neb debatiral. Pa o tem kako EVji gorijo, smo tudi ze vse predebatirali.

DamijanD ::

Bjorn je z Audi e-tron GTjem naredil 1000km v 9h35m - in je dejansko rekel, da če ne bi šlo za izziv/test, da bi delal daljše pavze, kot pa jih je zahtevalo polnjenje (pod 20 minut tipično).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Mikrohard ::

Ja... ampak je treba njegove rezultate še vedno jemati z rezervo. To je vožnja v idealnih pogojih z idealno infrastrukturo (se pravi da imaš vedno na razpolago HPC polnilnico, ko potrebuješ WC, si lačen, ali pa želiš pavzo). V realnosti se pa pogosto zgodi, da moraš na WC/malico takrat, ko avto ne potrebuje polnjenja, ali pa HPC ni na voljo. Poleg tega pa je to rezultat za njegov stil vožnje... mnogi bi 1000km prevozili z eno 15-30min pavzo (in močno popravili njegov ICE referenčen čas). Se pa stvari premikajo na bolje. Tudi Ioniq 5 bo blizu tem zmogljivostim.

J.McLane ::

...mnogi 1000 km sploh nebi šli odpeljat z avtom, kaj šele da nebi delali takih pavz.

To je lepa predstava kaj zmore tehnologija danes in je lep pokazatelj, kaj bo čista realnost po Evropi, čez recimo 5-10 let (infrastruktura).

To jasno ni zanimivo tistim, ki živijo samo za danes in jih briga za jutri.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

So, tudi ljudje (ponavadi single moski v 30-ih), ki delajo 700km brez postanka. Enega poznam. Takih je verjetno nekaj procentov prebivalstva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

europenian ::

Kdo si kupi razen E-trone GT? Tisti, ki vozijo 1000km sigurno ne.

Mikrohard ::

Saj ni poanta, kdo si lahko sedaj kupi e-Tron GT. Ta avto je samo pokazatelj, kaj bo standard čez par let v EV-jih za "normalno" ceno.
««
945 / 948
»»