» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
934 / 1184
»»

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Regulacija se ponavadi prilagodi produktu, če seveda produkt kaže na to, da je prava stvar. Trenutno regulacijo spotoma skušajo prilagajati razvoju v splošni avtoindustriji, ampak če Tesla pride do preboja, se bo regulacija temu prilagodila.


Ni res. Regulacija izhaja iz standardov, katerim pa pri Tesli ne sledijo trenutno. Tudi ce teoreticno pridejo do preboja, jim ne bo nic pomagal, ker tega ne bodo mogli dokazati, ce se ne bodo drzali standardov. Specifika tega produkta pac. No, mogoce jim pustijo v ZDA. Oz. se bolj verjetno, le v nekaterih drzavicah.

Zgodovina sprememb…

kow ::

J.McLane je izjavil:


Teslina smer je riskantna, ker lahko traja v nedogled in nikoli ne bo tistega zadnjega 1% zanesljivosti. Je pa pod kožo njihov način sigurno med bolj zanimivimi iz tehničnega vidika (strojno učenje).


Imo so dalec bolj riskantne strategije nemskih in japonskih proizvajalcev, ki delajo neke specializirane, v bistvu malovredne, sisteme. Tudi, ce Teslina strategija ne bo delovala, in ima pristop z HD mappingom Waymo (Alphabet) boljse moznosti, kako to pomaga Nemcem? Da avto fura v koloni je trivialno skopirati, torej od tega ne bo profita.

codeMonkey je izjavil:


Ni res. Regulacija izhaja iz standardov, katerim pa pri Tesli ne sledijo trenutno. Tudi ce teoreticno pridejo do preboja, jim ne bo nic pomagal, ker tega ne bodo mogli dokazati, ce se ne bodo drzali standardov. Specifika tega produkta pac. No, mogoce jim pustijo v ZDA. Oz. se bolj verjetno, le v nekaterih drzavicah.


Ti se nisi bil na internetu? Vsi povprek krsijo zakonodajo. Nobody cares.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Ti se nisi bil na internetu? Vsi povprek krsijo zakonodajo. Nobody cares.


Pri teh zadevah ne.

kow ::

Uber je povozil pesko. Mislis, da bo to ustavilo milijardne biznise. Naiven si. Pragmaticen approach je neizogiben.

codeMonkey ::

Boeing je bil tudi pragmaticen.

kow ::

Letalo leti, imajo backlog. Resnicno skodo jim je naredila korona, ne 300 mrtvih.

codeMonkey ::

Letala so bila na tleh dokler niso stvari naredili kot je treba. Kar je trajalo vec kot eno leto za relativno enostaven, sicer varnostno kriticen, sistem. To, da se je vmes zgodila korona, ko ta letala itak niso imela dovoljenja za letenje, je pa samo olajsalo posledice njihove "pragmaticnosti" pri razvoju (ter jih seveda udarilo zaradi splosnih razmer).

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::



Tukaj se lepo opise autopilot.

kow ::

Ne rabim pogledati, pa vem da so bedarije. To je TV zaboga. To gledajo 50 letne mame in fotri. Kaj pa tak gledalec vec o delovanju programske opreme, nevronskih mrezah ipd.

Drugace pa, Code monkey. Kaj mislis, da bi se zgodilo, ce bi imela tako kriticno napako VSA boeingova letala. Bi ustavili globalni letalski promet?
Ali pa, kot se je izkazalo, evropski dizli predcasno pobijejo tisoce ljudi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TheBlueOne ::

Lepo opisejo kar se pravi tukaj. Tesla je max Level 2 in kakor kaze niso pred konkurenco.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Kaj mislis, da bi se zgodilo, ce bi imela tako kriticno napako VSA boeingova letala. Bi ustavili globalni letalski promet?
Ali pa, kot se je izkazalo, evropski dizli predcasno pobijejo tisoce ljudi?


Prizemljili bi prizadeta letala. Sicer pa zahtevati od Tesle, da preko oddaljenega dostopa onemogoci FSD, ne bo ravno neka katastrofa za druzbo, ce v to smer ciljas.

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

In primerjava ni relevantna. Imamo ogrmno sistemov, da se izognemo takim scenarijem.

kow ::

Prizemljili za nekaj tednov. Izobrazili pilote, da bi razumeli napako in leteli naprej. Ter vzporedno fiksali zadeve. Ne bi zjebali globalni BDP. Je pa res, da bi Airbus in EU imela svojo racunico, ter nagajala prakticnim resitvam. Mimogrede, ce ti BDP pade za odstotno tocko, si verjetno pobil nekaj 10k ljudi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TheBlueOne ::

Airbus ni nic dobre volje zaradi MAXovih tezav. Ta industrija nikoli ne sere drug po drugim, ker nezaupanje vanjo skodi vsem bolj kot konkurenca.

kow ::

Ja, to mas verjetno prav. Nisem dobro premislil. Duopol in velik backlog obeh proizvajalcev, pomeni da je edina rec, ki ju verjetno mora skrbeti prihod kitajskih proizvajalcev.

TheBlueOne ::

So menda predragi. Nezaupanje pa skodi tudi njim.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Se en startup, ki pobira narocila na osnovi 3D modela/CGI in obljub:
https://www.electrive.com/2021/03/29/hu...

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

TheBlueOne je izjavil:

Eh o sesutjo konkurence razmisljajo samo neki Fanboyi. Podjetja niso tako skregana, kot njihovi privrzenci. Pac VW bo verjetno v nekaj letih prodal dosti vec EVjev kot Tesla.


O sesutju konkurence in o propadu dinozavrov govorijo predvsem Tesla fanboys. :) Trenutno se pa na trgu ni se prav nic blazno drasticnega zgodilo. Ajd, v EU se Zoe bolje prodaja kot Model 3, ceprav smo poslusali kako nihce ne bo hotel kupit nicesar drugega kot Teslo. :>

TheBlueOne je izjavil:

Zakaj si tega mnenja? Ne pozabit koliko problemov je v zgonjem casu imela Tesla. Jaz si mislim, da teh problemov zelo kmalu ne bo vec.


ElectroBoom je ravnokar objavil video o tezavah z njegovim Modelom 3. Se vedno mu zmrzuje display, avtopilot te se vedno probava ubit vsake tolk casa. Na splosno pa avto sicer pohvali. :)


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

pegasus ::

Ravno izvedel, da ima sveže speglana Aptera Paradigm Cd 0.09, pretežno laminaren tok zraka nad lupino in je posledično neverjetno tiha v notranjosti. Komaj čakam na prve vtise, baje bo Nikki iz Transport Evolved med prvimi objavila svoje srečanje s prototipom v prihodnjih dneh.

Snohman ::

Pa je kdo prebral novico, da je Honda legalno že dala na cesto oziroma v leasing začela ponujat model Legend s certificiranim sistemom Level 3?
Ne malo FSD, pa malo Level 2 + pa minus. Level 3, po reglcih.

Link: https://www.motor1.com/news/492415/hond...

Sicer pa smo od level 5 še precej daleč, praktično vsi so se precej ohladili okoli tega. Še tisti, ki s obili prepričani, da bo to v tovornem prometu zelo kmalu, vsaj za po AC, so malo ''oladili''.
Denarja se še vedno meče precej v to, a se letnica vsako leto odmika, kot za gorivne celice.
Sicer sem sam prepričan, da bomo imeli na voljo Level 5, a se povsem lahko zgodi da šele bolj proti 2030 ali čez, ne pa 2025.

kow ::

Snohman je izjavil:

Pa je kdo prebral novico, da je Honda legalno že dala na cesto oziroma v leasing začela ponujat model Legend s certificiranim sistemom Level 3?
Ne malo FSD, pa malo Level 2 + pa minus. Level 3, po reglcih.


Si sploh prebral novico? Kaj ta sistem omogoca?

pegasus ::

Otroci, prosim nadaljujte tu: Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Utk ::

Tesla obrnila čez 180,000 komadov, in to brez enega S/X. VW jih bo toliko težko naredil v celem letu. Drugi da ne govorimo.

kow ::

Ja, imo so letos blizu milijona proizvodnje. Do konca leta bodo ze eden najvecjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu. Renault bo sicer prodal 5x vec, samo je tudi povprecna cena njihovega avtomobila 2x manjsa. Stevilke pisem od oka, da ne bo kdo dlakocepil..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Dacia je za Spring že napovedala, da je zanimanje za nakup takšno, da ne bodo uspeli izdelati vseh naročenih vozil v tem letu, tako da bo moral del naročnikov počakati na 2022.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Edmunds je ponovil range test. Rezultati so kr presenetljivi.

BigWhale ::

In other news, hell is freezing over.



EV Hummer z 0-60 v treh sekundah. :D

WaterBoy ::

Zame enden lepših električnih avtov:

a_borlak ::

BigWhale je izjavil:

In other news, hell is freezing over.



EV Hummer z 0-60 v treh sekundah. :D


Rivian ga spodbuja ...

kow ::

BigWhale je izjavil:

Edmunds je ponovil range test. Rezultati so kr presenetljivi.


Hehe. Tipi delujejo mal defenzivno. Se vedno pa nabijajo kako je njihov test bolj "real world". A vec kot 50k dolarjev vredne avte vozijo 65 milj na uro max.
Ko sem bil v kaliforniji, so vsi vozili vsaj 10 milj na uro nad omejitvami. Realno so dosegi nizji za vse avtomobile. Je pa res, da ce se vozis v sluzbo, je itak hitro gneca.
Ampak takrat tudi range ni vazen, a ne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Itak, ce se je Tesla tabor spravil na njih. In sami so veckrat poudarili, da ni point v neki "real world" oceni, ampak predvsem v tem, da je vseeno potrebno pri primerjavah upostevati razdaljo do 0 km in ne do -x km. Nekaj je na koncu potrebno vzeti za referenco in tukaj se je lepo videlo da EPA range ni ta stvar. Nihce pa ni nikoli trdil, da je njihov test zdaj "real world" test.


Druga tema:


Ko sem tole gledal, sem sele opazil kako zastarel je UI z dizajnerskega vidika. Flat UI je nekaj na kar smo trenutno precej navajeni in mene ti zasenceni gumbi in "dashboardi" vrnejo 10 let nazaj. Skoda, ker (mi) zaslon deluje super, ampak oblikovalsko (mi) je Teslina kopija Appla precej lepsa, v smislu GUIja.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Sicer pa obljubljajo zanimive stevilke:
Some of the key specs include two battery pack options of 90 kWh and 107.8 kWh, which Mercedes-Benz believes will enabled a range of up to 770 km (478 miles) on a single charge.

That's based on the WLTP cycle.


https://electrek.co/2021/04/05/mercedes...

codeMonkey ::

Bjorn precej testira ID.4 trenutno. Kmalu tudi ID.3 z vecjo baterijo.

Samo eden izmed zadnjih testov (poleg banana box ipd.):


Deluje precej navduseno. Tudi izkoristek MEB platforme v njegovih tabelah ni videti slabo. Upam da kmalu dobi Model Y.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ja, zelo dobro. Upam, da bo VW stancal kot nor.

pegasus ::

Meni je meh ...

DamijanD ::

Vemo: preveč placa, preveč koles, pa še preveč pokuri :D Kaj bi bil njegov ICE ekvivalent?

kow ::

Imo je frunk slaba ideja, ze enostavna menjava filtra je vredna vsega tistega prostora. To so ogromni avtomobili, kot, da nimajo dovolj prostora ze zadaj.
Oz. bolje receno, frunk je lahko zelo majhen. Mogoce toliko, da notri porines kaksne umazane kable ipd.

Tisti gumb za start engine, je mal butasta resitev. Verjetno je razlog, da ce avto nekomu posodis? Da ga zna prizgati? Ta problem bi moral resiti software.
Ali je razlog, da ga ne prizges ponesreci?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mikrohard ::

Gumb start engine v ID avtomobilih je potreben samo v primeru, če zaradi kakršnegakoli razloga spodleti avtentikacija ključa (slaba baterija, če ni ključa, ko se usedeš v avto, itd). Efektivno tega gumba ne potrebuješ praktično nikoli in je tam samo za "fallback" (podobno kot fizičen ključ znotraj za odklepanje avtomobila). Načeloma v ID3/4 samo stopiš na bremzo, daš avto v D ali B in se odpelješ.

kow ::

Potem je lokacija gumba smiselna. Tnx.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Se samo meni zdi, ali dejansko nekoliko nastrojeno deluje Sandy? Komentarji v stilu "v ZDA se trudimo izogibati pescem, ne vem kaj delajo v EU", ali pa o tezi pokrova, ki ga itak dnevno ne uporabljas, kot pri Tesli recimo.

Vsaj Bjorn je precej bolj utemeljil zakaj odlocitev za kratek pokrov ter tudi demonstriral prednosti - prostor v kabini, zavijalni radij skoraj kot pri UPu. Ne vem....

TESKAn ::

Se samo meni zdi, ali dejansko nekoliko nastrojeno deluje Sandy?

Meh, meni se je malo zameril, ko se je na veliko čudil, kako ima Tesla segmentirane magnete v 3jki. Nekaj, kar so ti kitajci delali 10+ let nazaj BP, je predstavljal kot blazno inovacijo Tesle. Pa vsa fama o switched reluctance motorju, še nekaj, o čemer pri drugih ne slišiš zato, ker se vsakemu zdi 'doh, kako pa češ drugače peljat motor'.
Nekako na nivoju, ko avte, ki vozijo skozi tunel predstavljajo kot next step pri osebni mobilnosti:P.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Mikrohard ::

Pri meni je pa izgubil kredibilnost, ko je kar naenkrat (slučajno takrat, ko je njegova firma dobila biznis pri Tesli) spremenil kritično poročanje v pretirano hvaljenje. V bistvu od trakrat naprej njegove komentarje in videe enostavno preskočim.

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

o tezi pokrova, ki ga itak dnevno ne uporabljas,
Seveda ga: voziš ga ves čas naokrog s sabo. In to je nekaj, kar ljudem ni jasno - masa je največji problem pri dizajnu EVjev.
Vsi hočejo čimboljše baterije tiščat v navaden avto. Kar je napačen pristop, kot je že sredi osemdesetih let dokazal Aerovironment s prototipom Impact, ki je kasneje postal GM EV1. Njihov pristop je bil dati navadne baterije v čim boljši avto in dokazali so, da so navadni svinčeni akumulatorji vrh glave dovolj, če ustrezno poskrbiš za vozilo okrog njih. Ampak ne, folku je lažje tuliti "baterije so preslabe" in še naprej kuriti mrtve dinozavre ... očitno se jim želijo kar se da hitro pridružiti.

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Seveda ga: voziš ga ves čas naokrog s sabo. In to je nekaj, kar ljudem ni jasno - masa je največji problem pri dizajnu EVjev.


Itak, da je to jasno. Je pa jasno vsakemu, ki je kdaj razvil kaksno zadevo, da je produkt na koncu vedno stvar kompromisov. Vcasih imas seveda dolocene produkte, ki ciljajo na manjsi nabor karakteristik, ampak s tem ze po naravi ne morejo biti "povsod" ustrezni. Sam si dal lep primer produkta, ki se ni prijel oz. je propadel.

Zgodovina sprememb…

a_borlak ::

Aptera brca.

J.McLane ::

Pa sploh se ni prekucnila losovem testu, coprnija, vam rečem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

DamijanD ::

Pa spet poudarki na pospeševanju (pa že zdaj so črte vlekli), kot da je to najbolj pomembna lastnost EKO vozila.

pegasus ::

Simpatičen prispevek o reciklaži baterij:

DamijanD ::

Kako/zakaj (če) to deluje: Če bi uspeli 100% iz baterije izluščiti vse sestavine (Li, Co, Ni, ...) in če iz teh surovin naredimo novo baterijo. Zakaj bi nova baterija bila OK, stara pa ni več bila? Kdaj material pridobi vse osnovne lastnosti?

Mikrohard ::

Saj se baterije ne iztrošijo zato, ker bi se surovine/material v bateriji iztrošil. Struktura v bateriji se "pokvari". Če bi znali reciklirat vse surovine 100%, bi lahko staro baterijo obnovili in naredili novo. Za lažje razumevanje si lahko baterijo predstavljaš kot steklo... z obrabo pride do razpok v steklu. Ampak kljub razpokam lahko steklo zdrobiš, stališ in iz osnovnih surovin narediš novo steklo brez razpok (v teoriji). Če (ko) bo tehnologija dovolj napredovala, bo to možno tudi pri baterijah.
««
934 / 1184
»»