» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
935 / 1184
»»

Kebo ::

Problem so dendriti, kjer ti pride do kratkega stika v bateriji. Če se bomo kdaj znebili tekočih elektrolitov se bomo rešili tudi dendritov in bodo baterije imele bistveno daljšo življensko dobo, samo tukaj smo že na meji znanstvene fantastike.

pegasus ::

Čakam, da pokažejo kaj več kot pospeške:

bambam20 ::

Mercedez pravi, da bo njihov EQS imel domet 770 km.

TheBlueOne ::

bambam20 je izjavil:

Mercedez pravi, da bo njihov EQS imel domet 770 km.


Uradno bo menda izsel pojutrisnem. Koeficient za zracni upor 0.20.

Zgodovina sprememb…

sirotka ::

pegasus je izjavil:

Čakam, da pokažejo kaj več kot pospeške:

Ni slabo, sem si predstavljal manj prostora v notranjosti. Če bodo številke glede solarnega polnjenja držale, ne bi bil slab nakup - povprečno delam dnevno okoli 10km ali manj, tako avto sploh ne bi videl polnilnega kabla.

J.McLane ::

Za 10 km dnevno ti tudi klasičen EV (za ceno Aptere) nebi videl polnilca kaj več kot 1x na mesec.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

a_borlak ::

Aptera, tudi najcenejša različica je za 30k, kolikor bo stala v EU (verjetno še več, ker 26k$ se čudežno pretvori v 26k€+DDV in carine) dokaj precenjen nakup, razen če res nimaš potrebe po štirih sedežih. Po drugi plati pa če vzameš ta hudo varianto, ki ima toliko dosega, kot Tesla za 100k ... to pa že postane zanimivo, če je notranjost res dovolj udobna za dolge poti.

sirotka ::

J.McLane je izjavil:

Za 10 km dnevno ti tudi klasičen EV (za ceno Aptere) nebi videl polnilca kaj več kot 1x na mesec.


Tudi to je res, zato gledava z mojo tudi kakšnega golfa. Ta ima sicer manj dometa, ampak tudi 2x mesečno polnjenje ne bo ravno kritično.

kow ::

Bjorn je naredil 1000km z ID.3 82kwh v 10h20min. Kar je zanemarljivo slabse kot Tesla 3 LR.

codeMonkey ::

Kul, bo za pogledati. Sem gledal njegov test s tem ID.3 pri 90 km/h in 120 km/h, pa je imel ogromno porabo. Precej visjo, kot jo je izmeril z ostalimi ID.3 vozili in celo visjo kot z ID.4. Ocitno so bile razmere precej boljse pri 1000km testu, da je dosegel tak rezultat.

Zgodovina sprememb…

bf4ed ::

sirotka je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Za 10 km dnevno ti tudi klasičen EV (za ceno Aptere) nebi videl polnilca kaj več kot 1x na mesec.


Tudi to je res, zato gledava z mojo tudi kakšnega golfa. Ta ima sicer manj dometa, ampak tudi 2x mesečno polnjenje ne bo ravno kritično.


Hyundai ionic 5 bo tudi imel opcijo solarne strehe in je bolj uporaben od aptere z 2 sedeži.
To bi lahko imeli vsi, pa še več površin, kot aptera.

Tudi če pridoboš 10-15km na sončen dan je boljše kot nič, kot nekateri trdijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bf4ed ()

Mikrohard ::

kow je izjavil:

Bjorn je naredil 1000km z ID.3 82kwh v 10h20min. Kar je zanemarljivo slabse kot Tesla 3 LR.

Če bo VW res do konca leta dvignil hitrost polnjenja na 170kW, bo pa že tam tam.

BigWhale ::

bf4ed je izjavil:

Tudi če pridoboš 10-15km na sončen dan je boljše kot nič, kot nekateri trdijo.


Odvisno od tega za koliko je potem avto drazji. Ce govorimo o par sto evrih, potem je mogoce rentabilno. Ce govorimo o tisoc in vec evrih je pa ceneje doma polnit. :)

jernejl ::

bf4ed je izjavil:

Hyundai ionic 5 bo tudi imel opcijo solarne strehe in je bolj uporaben od aptere z 2 sedeži.
To bi lahko imeli vsi, pa še več površin, kot aptera.

Tudi če pridoboš 10-15km na sončen dan je boljše kot nič, kot nekateri trdijo.

Hyundai za to streho zahteva 1790 evrov (v Avstriji, tam že imajo objavljen cenik za Ioniq 5), po njihovih besedah naj bi v sončnih legah zagotavljala do 2000 dodatnih kilometrov letno.
Ali se splača ali ne, bo pa vsak sam presodil :)

Če koga zanima direktni link do avstrijskega Ioniq 5 cenika

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

J.McLane ::

Glede aerodinamike je IONIQ 5 napram Apteri opeka. Tudi površino za solarne celice močno dvomim da bo imel IONIQ 5 večjo.

Aptera zaradi svoje oblike pokuri manj kot 100 Wh/mi, tako bo imela s 100 kWh baterijo preko 1000 milj dosega, IONIQ 5 bi s to isto baterijo imel kvečjemu 400 milj dosega.

Če bo Aptera pridobila 10 km na sončen, jih bo IONIQ 5 kvečjemu 5 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

codeMonkey ::

Bo vsaj uporabna za domaco soncno elektrarno, ko ne bo vozna >:D

RoccoC ::

Kar konkurenčne cene IONIQ 5, če bo dobava stekla bodo morali vsaj pri VW malo prilagoditi cene. ID4, Eniaq, predvsem pa ID3 so kar konkretno predragi pri primerjavi. Se je kdo pri VW že kaj zanimal za nakup? So kakšni popusti razen tistih, ki ti jih dajo če ti colajo financiranje?

kow ::

Mikrohard je izjavil:

kow je izjavil:

Bjorn je naredil 1000km z ID.3 82kwh v 10h20min. Kar je zanemarljivo slabse kot Tesla 3 LR.

Če bo VW res do konca leta dvignil hitrost polnjenja na 170kW, bo pa že tam tam.


Avto ima se vedno manjsi izkoristek. Verjetno bi pridobil par minut. V njegovi tabeli pise, da je imel model 3 LR cas 10h25m, vendar slabse razmere.

Mikrohard ::

Odvisno je, kakšna bo krivulja polnjenja... če bo višja samo na prvih 10-20%, verjetno res ne bo neke velike razlike. Če bo 80% višja od trenutne, se zna pa kar poznati. Za odtenek slabši izkoristek lahko pa nadoknadi za odtenek večja baterija. Sicer pa ja... razlike niso več velike. Bolj me zanima, kakšen čas bi dosegel EQS (verjetno okoli 9:30).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

WhiteAngel ::

pegasus je izjavil:

Simpatičen prispevek o reciklaži baterij:


Na koncu pa kruto dejstvo, da litija iz starih baterij niso sposobni zreciklirat dovolj čistega za novo baterijo in ga ne bodo še vsaj 10 let (to je tistih vedno čudežnih "čez 10 let"). Ostale materiale pa nekako že, za katere ni tako pomembna čistoča. Vprašanje je tudi sicer, kolikokrat sploh boš lahko baterijo recikliral. Četudi jo boš 2x ali 3x, kar je tehnološko že čudež, boš na koncu rabil svežo rudo. Skratka v litijevih baterijah ni prihodnosti na dolgi rok. Srednjeročno so pa seveda zanimive. Hyundai je pa prezgoden z vodikom :| Lepo, ampak zdaj so baterije "in".

J.McLane ::

To si pa naredil nek svoj zaključek. Od kje ideja, da je čistost litija bolj pomembna od drugih materialov?

Od kje ideja da je Litij tisti deal breaker, če ga ne uspemo reciklirati?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

codeMonkey ::

Mikrohard je izjavil:

Odvisno je, kakšna bo krivulja polnjenja... če bo višja samo na prvih 10-20%, verjetno res ne bo neke velike razlike. Če bo 80% višja od trenutne, se zna pa kar poznati. Za odtenek slabši izkoristek lahko pa nadoknadi za odtenek večja baterija. Sicer pa ja... razlike niso več velike. Bolj me zanima, kakšen čas bi dosegel EQS (verjetno okoli 9:30).


Model 3 ima ze samo na racun oblike okoli 20% prednosti napram ID.3 pri porabi - nizji koeficient zracnega upora ter manjsa celna povrsina:
CdA ID.3 / CdA M3 = (0.26 * 2.36 m2) / (0.23 * 2.2 m2)

So pa take razlike v casu (15-20 min) na 1000 km res zanemarljive.

Zgodovina sprememb…

Mikrohard ::

Nekaj je teorija, nekaj pa praksa... v realnosti je 5-10% nižja poraba na Tesli 3.

sloxl8 ::

J.McLane je izjavil:

Glede aerodinamike je IONIQ 5 napram Apteri opeka. Tudi površino za solarne celice močno dvomim da bo imel IONIQ 5 večjo.

Aptera zaradi svoje oblike pokuri manj kot 100 Wh/mi, tako bo imela s 100 kWh baterijo preko 1000 milj dosega, IONIQ 5 bi s to isto baterijo imel kvečjemu 400 milj dosega.

Če bo Aptera pridobila 10 km na sončen, jih bo IONIQ 5 kvečjemu 5 km.

A Aptera lahko prevaža 5 ljudi, tovor v prtljažniku in na strehi. Ne? Zakaj ne primerjaš sobnega kolesa s trolejbusom?

codeMonkey ::

Mikrohard je izjavil:

Nekaj je teorija, nekaj pa praksa... v realnosti je 5-10% nižja poraba na Tesli 3.


Omenjeno le kot eden vecjih faktorjev, ki otezuje doseganje podobnih koncnih casov, ni pa to seveda edina razlika med voziloma.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

So pa take razlike v casu (15-20 min) na 1000 km res zanemarljive.


Test 'v kolk casa lahk prevozim 1000km' je precej nerealen test. Ce se ti mudi na razdalji 1000km gres z avionom. :>

Utk ::

No no, vseeno je za pol ure gor ali dol, ni pa vseeno ali rabiš 10 ur ali 17.

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

So pa take razlike v casu (15-20 min) na 1000 km res zanemarljive.


Test 'v kolk casa lahk prevozim 1000km' je precej nerealen test. Ce se ti mudi na razdalji 1000km gres z avionom. :>


Point je v tem, da je ta cas misljen kot "benchmark" za vozilo, kjer je rezultat odvisen od stevilnih lastnosti (izkoristka, hitrosti polnjenja, kapacitete baterije) in ti priblizno pove kako uporabno vozilo je za daljse voznje (relativno gledano na nek drug model). Se pa strinjam, da to za vecino mogoce ni ravno glavni parameter pri nakupu BEV. Pa tudi nek model vozila je npr. lahko katastrofalen na tem testu, pa je odlicen za dnevno rabo po mestu.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Utk je izjavil:

No no, vseeno je za pol ure gor ali dol, ni pa vseeno ali rabiš 10 ur ali 17.

Drži, ker razlika je, da moraš pri drugem primeru najbrž še prespati vsaj za nekaj uric nekje (če samo vožnja traja 17 ur).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Drugace je ta test za 1000km bolj za norvesko kot srednjo evropo. Tukaj vseeno na avtocestah z dobrim avtomobilom ljudje vozijo 140-150km/h, ko je prazna cesta.
Pri teh hitrostih pa je M3 vs ID3 verjetno ze kar nekaj razlike, zaradil oblike avta.

Recimo, da bi bil za Slovenca zanimiv test pot do Muenchna, Dunaja, Splita, Dubrovnika. In nazaj. Z razlicnimi avtomobili. Samo na zalost smo premajhni, da bi lahko imeli svojega Youtuberja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Optimalno hitrost pri EV moraš v naprej ocenit, ker hitreje kot greš več časa boš zapravil na polnilnici. Pri ICE tega jasno da ni, ampak vseeno promet ti narekuje tempo potovalne hitrosti, mimo tega greš težko. Zelo malo ti pomaga, če za 20 sekund stisneš 180 kmh, potem si pa spet nekaj minut na 120 kmh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mikhaair ::

Fajn bi bila opcija 'tempomata' konstantne porabe energije. Pol bi upočasnjeval navzgor in pospeševal navzdol. :)
Nekaj bi se poznalo. :)

J.McLane ::

Zakaj bi bil tempomat konstantne porabe najboljši? Kar v klanec izgubiš pridobiš na poti dol, na koncu vedno plačaš energijo zračenaga in kotalenga upora (če govorimo o vožnji brez zaviranja).

Torej če se v klanec na AC vlečeš kot polž in potem dol noriš, ne bo nič drugače kot če greš normalno v klanec gor in dol. Na koncu šteje tvoja povprečna hitrost in glede zračenga upora bo najvišji izkoristek čas/poraba konstantna hitrost, ker če hitrost niha je tisti davek, ki ga nadoknadiš s previsoko hitrostjo večji, ker zračni upor gre s hitrostjo gor na kvadrat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Recimo, da gres iz (s polno baterijo) MB-LJ-MB, ko je prazna cesta. Ce vozis 140km/h, verjetno potrebujes postanek/polnenje, tudi s trojko.

Invictus ::

J.McLane je izjavil:

Zelo malo ti pomaga, če za 20 sekund stisneš 180 kmh, potem si pa spet nekaj minut na 120 kmh.

To pomaga veliko, sploh če je daljša vožnja.

Monotonija ubija...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

Vprašanje od česa boš prej mrtev od monotonije ali od adrenalinskega dirkanja. Ker počasi ti tudi gas/bremza vožnja postane monotona in potem ti ne preostane drugega kot, da še malo stopnjuješ, da ni monotono, to se nikoli ne konča.

Monotonost se ubije s kakšnim podkastom ali pa preporosto pavzo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

Na slotehih je blo ze veckrat utemeljeno, da tisti, ki vozijo pocasneje umirajo mlajsi. Definitivno, vsekakor, zagotovo. :>

jernejl ::

Mlajši ne; lahko bi pa rekli, da bodo tisti, ki vozijo počasneje, umrli prej :)

Kebo ::

90% nesreč s hujšim izzidom povzročijo moški vozniki. Verjetno zato, ker gredo prepočasi in trezni ob pol 8ih iz gostilne.

roCkY ::

kow je izjavil:

Drugace je ta test za 1000km bolj za norvesko kot srednjo evropo. Tukaj vseeno na avtocestah z dobrim avtomobilom ljudje vozijo 140-150km/h, ko je prazna cesta.
Pri teh hitrostih pa je M3 vs ID3 verjetno ze kar nekaj razlike, zaradil oblike avta.

Recimo, da bi bil za Slovenca zanimiv test pot do Muenchna, Dunaja, Splita, Dubrovnika. In nazaj. Z razlicnimi avtomobili. Samo na zalost smo premajhni, da bi lahko imeli svojega Youtuberja.

Ni potrebe. Bjorn ima toliko podatkov o avtih, ki jih je pretestiral, da gladko naredi simulacijo. Doma se zmoti manj kot četrt ure na 1000 km, če je pred testom že "domač" z obnašanjem avta glede porabe in polnenja...

Nisem gledal, če ima model javno objavljen in če njegov model že upošteva tudi razdalje med polnilnicami. To slednje na Norveškem ni več faktor ker so tako pogoste, da lahko polniš tako pogosto kot posamezni batereji najbolj ustreza.

TheBlueOne ::

jernejl je izjavil:

Mlajši ne; lahko bi pa rekli, da bodo tisti, ki vozijo počasneje, umrli prej :)


Tisti, ki vozijo pocasi vec casa prezivijo v avtu in s tem vec casa vrzejo stran. Morda ne umrejo prej, lahko pa imajo krajsi uporabni del zivljenja.

kow ::

roCkY je izjavil:

kow je izjavil:

Drugace je ta test za 1000km bolj za norvesko kot srednjo evropo. Tukaj vseeno na avtocestah z dobrim avtomobilom ljudje vozijo 140-150km/h, ko je prazna cesta.
Pri teh hitrostih pa je M3 vs ID3 verjetno ze kar nekaj razlike, zaradil oblike avta.

Recimo, da bi bil za Slovenca zanimiv test pot do Muenchna, Dunaja, Splita, Dubrovnika. In nazaj. Z razlicnimi avtomobili. Samo na zalost smo premajhni, da bi lahko imeli svojega Youtuberja.

Ni potrebe. Bjorn ima toliko podatkov o avtih, ki jih je pretestiral, da gladko naredi simulacijo. Doma se zmoti manj kot četrt ure na 1000 km, če je pred testom že "domač" z obnašanjem avta glede porabe in polnenja...

Nisem gledal, če ima model javno objavljen in če njegov model že upošteva tudi razdalje med polnilnicami. To slednje na Norveškem ni več faktor ker so tako pogoste, da lahko polniš tako pogosto kot posamezni batereji najbolj ustreza.


Ja, porabo je enostavno izracunati oz. "simulirati". Se vedno mora nekdo postaviti web frontend in ga vzdrzevati. Lahk je tudi excel, ampak it sucks z UX stalisca. Pa biti searchable - kar ni trivialno. Internet search je ratal popolnoma skomercializiran in je tezko najti kaj uporabnega, ker se izgubis v morju reklam.

Ampak na daljsih voznjah testiras tudi avto, ce ne drugega - sedeze. Pa tudi lokalno infrastrukturo (polnilnice). Ni ga cez real life test.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

Pa v bistvu sem nasel to, domnevam da nisem prvi.

https://www.ecalc.ch/evcalc.php

Ce se vozis 150km/h, je range od oka 300km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Cez dve uri bomo videli kako zgleda Q4 E-Tron, kot najdrazja ponudba na MEB platformi v tem razredu:
https://www.motor1.com/news/500865/2022...

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

https://siol.net/avtomoto/novice/avto-i...
nizkocenovniki na udaru.

Sicer imo ta skatla na 4 kolesih ni vredna 10 jurjov, koker bojo hotl za njo, ampak za kaksnih 5-6k (v china se ta avto prodaja za 4,5k$) z 13kWh baterijo bi pa ze bil zanimiv za kaksen no frills prevoz na siht al pa roundabout igraca za opravke po mestu.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

12c0 ::

Zanimivo bi šele bilo, če ne bi živeli z mentaliteto, da se nič ne da, nič ni možno, nič se ne splača,... ker bi potem vi lahko proizvajali take reči. Električne motorje, električna kolesa,... ker pa se nič ne da, vi samo... lakirate? ;)

codeMonkey ::

Kje lahko kupimo tvoj elektricni motor?

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

hojnikb je izjavil:

https://siol.net/avtomoto/novice/avto-i...
nizkocenovniki na udaru.

Sicer imo ta skatla na 4 kolesih ni vredna 10 jurjov, koker bojo hotl za njo, ampak za kaksnih 5-6k (v china se ta avto prodaja za 4,5k$) z 13kWh baterijo bi pa ze bil zanimiv za kaksen no frills prevoz na siht al pa roundabout igraca za opravke po mestu.


A se samo meni zdijo te mestni jajci neuporabni in nevredni vsakega eura?

Po mestu greš lahko peš, s kolesom, z javnim prevozom... Za kam drugam je pa tole neuporabno, če ne celo nevarno.

hojnikb ::

seveda, tedenski nakup bos dal na... kolo?
Pozimi v dezju in snegu.. bos kamikaza na e-motorju? Javni prevoz tudi ni vsepovsod urejen tako, da je uporaben.

Enter cheap 4 wheel shitbox. Za na siht vozit v radiju 0-30km vec kot zadost, tudi pozim. Seveda, ce te pred sodelavci ni sram, da vozis kitajski e-shitbox (problem, mimo katerga nemore 95% slovencov).

Za 5-6kEUR out the door bi bil precej zanimiv. Za 10kEUR+ pac ne.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Mike_Rotch ::

Tedenski nakup daš lahko tudi v normalno uporaben avto s 5-7 sedeži in uporabnim prtljažnikom. Tole ne pokrije potreb gospodinjstva po edinem avtomobilu.
««
935 / 1184
»»