» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
916 / 1189
»»

PacificBlue ::

Naj mi nekdo razlozi, kako misli drzava uredit el. insfraktuturo oz polnilne postaje v blokovskih naseljih? Obstaja kaksen razvojni nacrt?
I’m out.
:3

a_borlak ::

PacificBlue je izjavil:

Naj mi nekdo razlozi, kako misli drzava uredit el. insfraktuturo oz polnilne postaje v blokovskih naseljih? Obstaja kaksen razvojni nacrt?


Odlično vprašanje :). Naslednje prosim.

Kolikor vem, ne razmišlja v tem trenutku nihče, ampak če bo kdo, bo prej kakšen ponudnik električne energije kot država ali mestna občina.

krucymucy ::

PacificBlue je izjavil:

Naj mi nekdo razlozi, kako misli drzava uredit el. insfraktuturo oz polnilne postaje v blokovskih naseljih? Obstaja kaksen razvojni nacrt?

Zakaj mislis da bi morala to zagotoviti drzava? Jaz si predstavljam da bo to uredila stanovanjska skupnost, tako kot menjavo strehe ali obnovo fasade.

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Kar bi se morda sprejemljivo, ce bi na cesti imeli samo avtomobile dimenzij kot je Aptera. Zdaj se bodo pa 150kg tezke Aptere srecevale z 2t pleha. :)

Tako kot se srečujejo motoristi, biciklisti, vozniki onih "avtekov" z omejivitjo na 45 km/h, ter oni hecni trikolesniki (v bistvu aptere, samo brez strehe)?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Ne vem če lahko kar tako pretvarjaš valute, a nimajo na Norveškem EVje brez davka, torej moraš dodat naš davek in šele potem odbiti subvencijo.


Jasno, da ne mores kar tako pretvarjati teh cen in racunati nekaj na pamet. Tocna cena nekega vozila je znana sele po tem, ko se naredi uvoz, prej je pa sam neko ugibanje. :) DDV, DMV, se kaksna homologacija in tako naprej, ...


Glede tujine, je kdo kupil prav iz tujine? Se splača?
Baje davke posebej zaprosiš, da ti druga država vrne, kar zna trajati ... itd.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

kow ::

e-marko je izjavil:

kow je izjavil:

Par 100kg vec. Ne igra odlocilne razlike, majhen EV, bo lazji kot ICE SUV.

Samo to potem ni primerljivo ali ne?
Če hočeš imeti avto normalne velikosti in ne nek majhen EV... Pri podobni velikosti avta je potrebno primerjati.
Ne vem zakaj bi iz klasične npr. limuzine moral preiti na nek mali EV?
Lp


Tudi EV tipa golf, passat, bo lazji kot velik ICE SUV. Recimo, da baterija tehta 400kg. Pa teza je lepo razporejena (skateboard). Avto ima veliko vecji izkoristek.
Pa verjetno je nekaj manj teze, ker je elektro motor lazji, menjalnik.. ne vem, nisem sel natancno racunati. Recimo, da so 300kg tezji.

Poleg tega sirok avto potrebuje vec prostora za parkiranje (ki je javni strosek) itd. Kako je racionalno obdavciti je precej kompleksna zadeva, odvisna od predpostavk.
V vsakem primeru, kot sem ze rekel, obdavcitev ne bo racionalna, ampak taksna da bogati in visji srednji sloj, ne bo prevec placal. Imajo pac politicni vpliv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

MrStein je izjavil:

BigWhale je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Ne vem če lahko kar tako pretvarjaš valute, a nimajo na Norveškem EVje brez davka, torej moraš dodat naš davek in šele potem odbiti subvencijo.


Jasno, da ne mores kar tako pretvarjati teh cen in racunati nekaj na pamet. Tocna cena nekega vozila je znana sele po tem, ko se naredi uvoz, prej je pa sam neko ugibanje. :) DDV, DMV, se kaksna homologacija in tako naprej, ...


Glede tujine, je kdo kupil prav iz tujine? Se splača?
Baje davke posebej zaprosiš, da ti druga država vrne, kar zna trajati ... itd.


In kaj boš s tem naredil? Če želiš iz Norveške, ti tam ne bodo vrnili kaj veliko davka saj na EV sploh nimajo davka (ali je res nizek?). Pri nas boš pa ob uvozu plačal najprej carino nato še DDV in še DMV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Anti SUV kampanija, ki se dela bo težko uspela. Ko si enkrat na SUV nazaj ne boš šel zlepa. Bom pa 25 vozil tega ki ga imam, če noben EV ne bo po merah. Starodobnika bom lahko z "nafto" tankal tudi čez 20 let. Nafta za transport in kmetijstvo za sprejemljivo ceno bo tudi takrat neglede, če pride do super revolucije pri baterijah v tej dekadi.
Kdor hoče naj pač vozi eUpa ali Twizija ali nekaj v smislu TM3. Y, eTron, EQC so pa predragi za rajo a kot kaže (neke risbe krožijo po spletu?) gre tudi Toyota s prvim EV v smer SUV. Toyota, ki prisega na učinkovitost!! No saj RAW 4 je mala katastrofa kot hibrid v primerjavi z konkurenčnimi dizli. Ampak take škatle imajo tako porabo. Pa dejstvo da EV SUV niti ni pravi SUV kar se prostora v kabini in odmika od tal tiče zaradi debline baterije dokler so baterije v dnu.

Letalec ::

PacificBlue je izjavil:

Naj mi nekdo razlozi, kako misli drzava uredit el. insfraktuturo oz polnilne postaje v blokovskih naseljih? Obstaja kaksen razvojni nacrt?


V obravnavi je uredba, ki nalaga, da mora biti za večstanovanjske novogradnje in za obnove večstanovanjskih objektov do vsakega parkirnega mesta potegnjen kanal za elektriko/električno polnilnico. Za komercialne objekte, pa mora biti kanal na vsako peto parkirno mesto. Sicer ne bo uporabnega dovoljenja. Tako bo država to uredila.

EDIT: _Uredba je bila ravnokar sprejeta in je sedaj uzakonjena TUKAJ.

29. člen

(polnilna mesta za električna vozila)

(1) Pri graditvi novih in večjih prenovah nestanovanjskih stavb, ki imajo več kot deset parkirnih mest, mora investitor zagotoviti namestitev najmanj enega polnilnega mesta za električna vozila, kot ga določa predpis, ki ureja vzpostavitev infrastrukture za alternativna goriva v prometu, in namestitev infrastrukture za napeljavo vodov za električne kable za vsaj eno na vsakih pet parkirnih mest tako, da bo omogočeno hkratno polnjenje električnih vozil na vseh parkirnih mestih:

- če so parkirna mesta znotraj stavbe in gre za večjo prenovo, prenovitvena dela zajemajo parkirna mesta ali električno inštalacijo stavbe, ali

- če so parkirna mesta neposredno ob stavbi in gre za večjo prenovo, prenovitvena dela zajemajo parkirna mesta ali električno inštalacijo parkirnih mest.

(2) Pri graditvi in večjih prenovah počivališč zunaj vozišča javne ceste, ki so namenjena kratkemu postanku udeležencev cestnega prometa, ter samostojnih urejenih parkirišč za motorna vozila, mora investitor zagotoviti namestitev najmanj enega polnilnega mesta za električna vozila, kot ga določa predpis, ki ureja vzpostavitev infrastrukture za alternativna goriva v prometu, in namestitev infrastrukture za napeljavo vodov za električne kable za vsaj eno na vsakih pet parkirnih mest tako, da bo omogočeno hkratno polnjenje električnih vozil na vseh parkirnih mestih.

(3) Za nestanovanjske stavbe, ki imajo več kot dvajset parkirnih mest, mora lastnik zagotoviti namestitev najmanj enega polnilnega mesta za električna vozila, kot ga določa predpis, ki ureja vzpostavitev infrastrukture za alternativna goriva v prometu, in namestitev infrastrukture za napeljavo vodov za električne kable za vsaj eno na vsakih deset parkirnih mest tako, da omogoči poznejšo namestitev polnilnih mest za električna vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Letalec ()

hruske ::

PacificBlue je izjavil:

Naj mi nekdo razlozi, kako misli drzava uredit el. insfraktuturo oz polnilne postaje v blokovskih naseljih? Obstaja kaksen razvojni nacrt?


Po nacionalnem energetskem podnebnem načrtu so v letu 2021 predvidene spodbude za postavitev polnilnic tudi v strnjenih stanovalskih soseskah in večstanovanskih stavbah, glej stran 102, instrument "finančne spodbude", tretja alineja na desni.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

hruske ::

roCkY je izjavil:

Starodobnika bom lahko z "nafto" tankal tudi čez 20 let. Nafta za transport in kmetijstvo za sprejemljivo ceno bo tudi takrat neglede, če pride do super revolucije pri baterijah v tej dekadi.


Boš, ampak po kakšni ceni?

Okoljska nesprejemljivost za fosilna goriva se dviga. Pandemija bo bankrotirala marsikoga v verigi dobave derivatov. Boh ne daj, da se zaradi nizkih prihodkov in/ali vsesplošnega slabega stanja ter padanja standardov začne še kaka vojna na bližnjem vzhodu, ker potem bo že tako nestabilna cena nafte čisto podivjala, nihče ti pa ne zna povedat kam in kako bo podivjala.

Medtem si lahko že danes za 20k kupiš rabljen EV, za 10k Tesla baterijo in za strošek mesečne položnice za elektriko 7 let odplačuješ sončno elektrarno, potem pa vsaj do 25. leta furaš na energijo, ki ti pada z neba. Ni neke variabilnosti, razen nepredvidenih vzdrževalnih del.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

J.McLane ::

roCkY je izjavil:

No saj RAW 4 je mala katastrofa kot hibrid v primerjavi z konkurenčnimi dizli. Ampak take škatle imajo tako porabo. Pa dejstvo da EV SUV niti ni pravi SUV kar se prostora v kabini in odmika od tal tiče zaradi debline baterije dokler so baterije v dnu.


Če je RAV4 katastrofa v porabi potem ne vem kaj dela VW s Tiguanom

Da ne grem pripenjat WLTP številk. Potem imaš plug-in RAv4, ki ima po EPA 36 kWh/100mi in nek Audi e-tron, ki ima 43 kWh/100 mi.

Get your facts straight.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Pust WLTP. Vsedi se za vikend v Toyoto hibrid, Mazdo CX5 dizla in Tiguana dizla.
Hibrid je smiselen le če avtoceste od daleč ne vidiš. Če delaš relativno redno 15 km avtoceste boš WLTP lovil za šleparjem.

Ko sem pred par leti naredil točno to. Sta mi Mazda in Tiguan dala 3 dcl nižjo porabo nafte kot Toyota ja bencina. V osebnem skurim kakih 7-8% letne porabe nafte. In ni opcije, da se kaj sprmeni ta procent dokler me kak EV ne prepriča. Skratka tu ne bom rešil planeta. Bi pa nabavil sebi primeren EV zaradi tehnologije.

Utk ::

Sta mi Mazda in Tiguan dala 3 dcl nižjo porabo nafte kot Toyota ja bencina.

Se pravi, dizel ti je porabil 3 dcl manj na avtocesti kot hibrid, in na dan narediš celo celih 30 km na avtocesti... hibrid ti pa izven avtoceste porabi 2-3, tudi do 5 litrov manj v mestu kot dizel. Le kaj je potem bolj smiselno...

J.McLane ::

roCkY je izjavil:

Pust WLTP. Vsedi se za vikend v Toyoto hibrid, Mazdo CX5 dizla in Tiguana dizla.
Hibrid je smiselen le če avtoceste od daleč ne vidiš. Če delaš relativno redno 15 km avtoceste boš WLTP lovil za šleparjem.

Ko sem pred par leti naredil točno to. Sta mi Mazda in Tiguan dala 3 dcl nižjo porabo nafte kot Toyota ja bencina. V osebnem skurim kakih 7-8% letne porabe nafte. In ni opcije, da se kaj sprmeni ta procent dokler me kak EV ne prepriča. Skratka tu ne bom rešil planeta. Bi pa nabavil sebi primeren EV zaradi tehnologije.


Se je usedlo že več kot 1000 ljudi iz spritmonitorja, ampak ja, velja samo tvoja lastna izkušnja, za tvoj use case.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Zame sevedaa veljajo moje izkušnje.
Zakaj se največkrat "zaletim" v Toyoto ali v EV?

hojnikb ::

Utk je izjavil:

Sta mi Mazda in Tiguan dala 3 dcl nižjo porabo nafte kot Toyota ja bencina.

Se pravi, dizel ti je porabil 3 dcl manj na avtocesti kot hibrid, in na dan narediš celo celih 30 km na avtocesti... hibrid ti pa izven avtoceste porabi 2-3, tudi do 5 litrov manj v mestu kot dizel. Le kaj je potem bolj smiselno...

Tole.... pa rabi konkretne teste. Pa ne zdaj uletet z plug in hibridom z 10kwh baterijo, ki se sploh ne vozi nič na bencin :)
#brezpodpisa

Utk ::

https://www.autosalon.tv/novinky/nova-a...

9,3 l/100 km u Scaly vs. 3,3 l/100 km u Corolly Hybrid. Če misliš, da bi dizel pod 7 v mestu, se tudi motiš. Pri SUVih, RAV4 recimo, je razlika samo še večja.

Ali pa to:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

>Če misliš, da bi dizel pod 7 v mestu, se tudi motiš.

Potem men očitno hudo laže BC, ko se gibljem med 6,5-7l izkjučno mestne vožnje (oz par kilometrskih relacij do šihta in okolice). Mogoče mi valvoline naliva nafto ponoč, da je nizje povprečje :)
#brezpodpisa

Utk ::

hojnikb je izjavil:

>Če misliš, da bi dizel pod 7 v mestu, se tudi motiš.

Potem men očitno hudo laže BC, ko se gibljem med 6,5-7l izkjučno mestne vožnje (oz par kilometrskih relacij do šihta in okolice). Mogoče mi valvoline naliva nafto ponoč, da je nizje povprečje :)

Če ti dizel pod 7 v mestu (odvisno kaj je za koga mesto), ti bi hibrid (debelo) pod 5. Taki so zakoni fizike. Jaz pridem v Ljubljano s porabo npr. 5,5 (po avtocesti), po Lj mi pa poraba pada. Odvisno kolk se vozim, lahko potem tudi pod 5. Pri dizlu ti poraba ko prideš v mesto raste. Pa že v štartu ni nižja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

Lej, ne rečem, ker ga nisem vozu first hand na takšne relacije. Je pa za moje potrebe nakup traktorja še vedno cenej kot hibrid, v istem rangu avtomobila seveda.
#brezpodpisa

Utk ::

hojnikb je izjavil:

Lej, ne rečem, ker ga nisem vozu first hand na takšne relacije. Je pa za moje potrebe nakup traktorja še vedno cenej kot hibrid, v istem rangu avtomobila seveda.

Cenej je ponavadi slabše.

hojnikb ::

Ja, možno. Ampak ko je za 10 čukov give or take 5 jurjov na izbiro dolgočasen prius ali corolla ali A4/3er/MB C/Passat, kateri slednji imajo v zetorskih varjantah običajno tudi več konjev in precej več navora, je izbira seveda jasna.

Če hočem šparat, se lahko na šiht peljam z skirojem, kateri me stane točno 0,15EUR/100km
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Utk ::

corolla ali A4/3er/MB C/Passat, kateri slednji imajo v zetorskih varjantah običajno tudi več konjev in precej več navora, je izbira seveda jasna.

Tako je. Corolla any day (za isti denar).

hojnikb ::

Mislim, ko bom obupal nad življenjem, bom vozu corollo. Do takrat lahko z namenom šparanja še vedno vozim skiro, kateri je mnogo cenejši kot corolla :)
Sigurno je ogljični odtis precej manjši z skirojem kot pa z corollo, če se peljem do sosednje štacune, šihta ali kafiča.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Utk ::

Ko bom jaz obupal nad življenjem, si bom pa kupil rabljenega passata.
Ma kurc, niti takrat ne.

nicksonn ::

vidva, a ni fino, da lahko vsak vozi, kar mu paše in je zadovoljen s tem? :)

@pegasus, zakon glede aptere. Lahko poveš kaj več?
Sepravi si dal prednaročilo? Katera verzija, ali bo registrabilna v slo, ali se bo to potem bolj ob dobavi urejalo?

Tudi meni se zdi koncept manjših, lažjih in aerodinamičnejši električarjev prava pot.
Sem pa kar presenečen, da je Aptera še vedno tako velika (dolga in široka) in posledično težka.
Kakšna 3/4 verzija bi mi bila čisto dost.
x n!

Utk ::

vidva, a ni fino, da lahko vsak vozi, kar mu paše in je zadovoljen s tem? :)

Če bi bilo vsaj pol dizlov legalnih, se bi morda strinjal.

hojnikb ::

vidva, a ni fino, da lahko vsak vozi, kar mu paše in je zadovoljen s tem? :)

Točno tako. Vsaj zame je bil dizel bolj smiseln, že zaradi nakupne cene, kot tudi porabe na daljše razdalje. Za tiste situacije (kratke poznane razdalje), weather permitting je pa tukaj e-skiro ali 4t skuter.

Da bi kupu dražji avto, ki bi nadomestil vsa ta tri vozila, je vsaj ta trenutek zame neumnost. Pa da nebo kdo padel v šok, moj zetor ima še vso originalno emisijsko opremo, za razliko drugih, ki pri prvi lučki egr&dpf off.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

nicksonn ::

Utk je izjavil:

vidva, a ni fino, da lahko vsak vozi, kar mu paše in je zadovoljen s tem? :)

Če bi bilo vsaj pol dizlov legalnih, se bi morda strinjal.

Ah, dej dej.
A praviš, da voziš hibrida, ker ti je ful mar za okolje?
Seveda ga zato, ker ti po mestu manj € spije, pa ker je udoben, miren in tih. In ker ne trese in ne smrdi.

hojnikb je izjavil:


Točno tako. Vsaj zame je bil dizel bolj smiseln, že zaradi nakupne cene, kot tudi porabe na daljše razdalje.

Razumljivo, na AC se stroškovno bolj splača le EV, pa spet, če si ga lahko privoščiš, polniš, in ne delaš pogostih daljših razdalj.
x n!

pegasus ::

nicksonn je izjavil:

@pegasus, zakon glede aptere. Lahko poveš kaj več?
Sepravi si dal prednaročilo? Katera verzija, ali bo registrabilna v slo, ali se bo to potem bolj ob dobavi urejalo?
Takoj ko so odprli wefunder kampanijo, sem jim vrgel jurja, kar mi je omogočilo predčasno rezervacijo za $0. Rezerviral sem top model z vsemi dodatki, a se bodo podrobnosti še spreminjale in pričakujem spremembe. Konfiguracijo bom finaliziral, ko bo bolj jasno, kdaj bo dobava in kaj bom takrat finančno sposoben. Prvi tehnični telco imamo jutri, takrat bo znanega več. Najbolj bi mi ustrezalo, če bi dobava v eu bila v drugi polovici 2025, kar se mi zdi bolj realističen datum kot njihov "early 2022". Bomo videli.
Zaenkrat trdijio, da eu homologacijo urejajo vzporedno z ameriško. Bomo videli, kako bo s carinami in davki. Na roko jim gre, da so motorji slovenski, torej evropski. Fino bi bilo dobiti kontakt od koga na Elaphe, da malo več pove o tem.

nicksonn je izjavil:

Tudi meni se zdi koncept manjših, lažjih in aerodinamičnejši električarjev prava pot.
Sem pa kar presenečen, da je Aptera še vedno tako velika (dolga in široka) in posledično težka.
Kakšna 3/4 verzija bi mi bila čisto dost.
Obliko narekuje aerodinamika. Če bi hotel zmanjšati širino, moraš iti v tandemsko konfiguracijo sedežev, kar ti dolžino kvečjemu podaljša. Isto dilemo imajo v generalni aviaciji pri dvosedih - ali zložiti sedeža enega za drugim ali enega poleg drugega. Tu pretehta namen in pri Apteri se mi zdi odločitev pravilna. Širino zato vzamem v zakup, se bom pač prisiljen naučiti parkirati na 5+-5cm natančno. Teža pa ni problem, ko ugotoviš, kako je narejena. Poišči na yt posnetke uničevanja aptera lupin izpred 10ih let, vidiš da dve osebi komot prenašata naokrog celo lupino. Zaenkrat trdijo, da bo zadeva skupaj s 100kW baterijo okrog ene tone. Kar mi je osebno še vedno preveč, ampak ok, prva generacija avta in trenutna tehnologija baterij ...

Aston_11 ::

Tole je zanimivo. Boš odprl ločeno temo na aptero - sicer jo bo vesoljc zasral, ma vseeno.

pegasus ::

Je že tu.

pegasus ::

Uf, aptera tech call je bil seriously impressive. Imajo kar nekaj inovacij, ki si jih nisem niti predstavljal, recimo integrirano hlajenje preko lupine. Objavim posnetek, takoj ko bo na voljo.

hruske ::

Evo, še en mikro avto
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Kebo ::

Če bo tale Citroen Ami res 6000€ bo tole čista zmaga. Škoda edino ko gre samo 45 km/h, če bi šel kakih 80 km/h kot Twizy bi bil dejansko uporaben tudi izven mest.

J.McLane ::

Kebo je izjavil:

Če bo tale Citroen Ami res 6000€ bo tole čista zmaga. Škoda edino ko gre samo 45 km/h, če bi šel kakih 80 km/h kot Twizy bi bil dejansko uporaben tudi izven mest.


45 kmh je prehuda omejitev, da bi bilo to množično uporabno, tudi samo pri mestni uporabi je to čist neuporabna hitrost. Drugi probem teh škatel (Twizzy included) je pa to da se vozijo tako kot, da nebi imeli vzmetenja, poglej si kakšno vožnjo na YT.

Edini kaj vreden mini avto je Smart ED.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Poznam nekoga (star krepko čez 50), ki je izgubil izpit za avto (domnevam, da zaradi alkota). Sicer je nehal piti, ampak izpita ni šel več opravljati. Zdaj se večino časa v službo vozi z motorjem. Ko dežuje pa z nečim podobnim (ICE) kot je ta Ami - ne spomnim se znamke. Tole se zdi zanj idealen nakup. Gotovo pa ni za množično uporabo.

a_borlak ::

Objavljen cenik za Škoda Enyaq, cene so hudo konkurenčne, od 34k naprej (pred subvencijo). Zelo zanimiva je cena za 80kWh, 45k, kar je konkurenčno Tesli 3 in Y.

kow ::

Kot vedno, cene so ze konkurencne, ampak so tudi dobavljene kolicine konkurencne? Na netu pise, da linija lahko naredi max 350 avtomobilov dnevno.
Kar pomeni, da v 2021 najvec 100k proizvodnje, verjetno manj. Ni zanemarljivo, ni pa velik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

To je samo ceska tovarna za Enyaq, ki ne pokriva tako velikega trga kot Y. Na voljo sta tudi ID.4 in Q4 e-tron.

kow ::

Ja, sej. Vse skupaj (tudi ID.3) cirka 400k v 2021, morda se manj. 2022 pa bo Tesla Berlin verjetno ze proizvajal velike kolicine.
Volkswagen je pozen. Pa mocno zaostaja v avtonomni voznji. Prejsnji CEO je mocno zasral.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Ja, sej. Vse skupaj (tudi ID.3) cirka 400k v 2021, morda se manj. 2022 pa bo Tesla Berlin verjetno ze proizvajal velike kolicine.
Volkswagen je pozen. Pa mocno zaostaja v avtonomni voznji. Prejsnji CEO je mocno zasral.


Drzi, da je zasral, zato pa se zdaj precej bolj trudijo. Do 2022 bo VW proizvajal tudi v ZDA, zagnal drugo tovarno na Kitajskem in na vecih lokacijah v EU. Za avtonomno voznjo pa bo tudi se zanimivo. Za drzave, ki bodo uzakonile level 3 sisteme po UNECE regulaciji, ima VW tudi ze pripravljene stvari. Medtem ko v ZDA potekajo resne debate, da so si pod Trumpom dovolili prevec tveganja z neregulacijo proizvajalcev. Zanimivo bo spremljati tudi Kitajsko tukaj. Stvari niso tako enostavne.

Zgodovina sprememb…

Motion ::

a_borlak je izjavil:

Objavljen cenik za Škoda Enyaq, cene so hudo konkurenčne, od 34k naprej (pred subvencijo). Zelo zanimiva je cena za 80kWh, 45k, kar je konkurenčno Tesli 3 in Y.

Cena za ID 3 (in še za kak drug model druge znamke) bo morala it konkretno dol da bi se ga splačalo vzet napram Enyaku.

roCkY ::

Dokler je proizvodnja tako količinsko butična se bo vse prodalo, ko se korona kriza umiri.
Cene so postavljene glede na poznavanje trga. Zna pa bit problem za tovarne kako bo z razvojem zaradi padca ve letu in vsaj polovici prihodnjega. ICE-hybrid trg se bo postavil nazaj čez kako leto, če ko če... bo covid cepljenje uspešno.

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Edini kaj vreden mini avto je Smart ED.


Ne, ni. :> Price performace ima totalno v riti. :P Tud vozi se kot ena kanta.

Kebo ::

Koliko razumem je tale Ami itak namenjen v glavnem za francoze, kjer lahko s 16 leti voziš taka vozila, zato tudi 45 km/h omejitev. Mogoče bodo v prihodnosti tudi kake močnejše verzije, z 6 kw motorjem se sigurno da iti več kot 45.

J.McLane ::

A kdo kaj spremlja QuantumScape? Pred dvemi dnevi so imeli obsežno predstavitev:


Hvalijo se s:
- 15 min 80% polnjenje
- po 800 ciklih 80% kapacitete
- dobre karakteristike pri nizkih temperaturah (to je bil do sedaj eden glavnih problemov solid-state)
- nizki stroški proizvodnje, ni potrebno materiala za anodo (grafit) pa tudi na koncu nek postopek preskočijo
- varnost (npr. prebadanje)
- energijska gostota ~400 Wh/kg, bo pa potrebno videti ko te pouch celice daš v cel baterijski paket. Na enem grafu imajo 350 Wh/kg

Masovno proizvodnjo planirajo 2027, menim da bodo do takrat klasični konkurenti zelo blizu z energijsko gostoto, če pa poslušamo Teslo bodo pa tudi s stroški težko konkurirali. Glede hitrega polnjenja, veliko obetajo Si anode, Panasonic je to potrdil z zadnjim povečanjem energijske gostote so izboljšali tudi hitrost polnjenja.

Glede nizkih temperatur, ali je tale graf QS legit? So Li-ion res tam kjer so jih narisali?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

"Koliko razumem je tale Ami itak namenjen v glavnem za francoze, kjer lahko s 16 leti voziš taka vozila, zato tudi 45 km/h omejitev."

Mislim, da so tudi v SLO aktualna ta vozila do 45 km/h za 16 letnike.

Aston_11 ::

fikus_ je izjavil:

"Koliko razumem je tale Ami itak namenjen v glavnem za francoze, kjer lahko s 16 leti voziš taka vozila, zato tudi 45 km/h omejitev."

Mislim, da so tudi v SLO aktualna ta vozila do 45 km/h za 16 letnike.

Kolesa?
««
916 / 1189
»»