Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
m0LN4r ::
Te tvoje imformacije so že zelo stare, danes več ne držijo. Že leta 2016 se je dalo dobiti Volkswagen E-up za 13 jurjev. Sicer pa tudi pred letom 2016 se je ravno tako dalo dobit skoraj brezobrestni kredit eko sklada, tako da si na mesec potem plačeval manj kot prej za bencin in servise (tudi če je bil EV sam dražji kot bi bil bencinar).Kdor je vajen "golfa" ne bo zaradi elektrike sel na e-up, samo za to ker je na elektriko. Masa, to so tisti, ki ne hodijo po slo-techu si po vecini, ko pride v prodajalno zeli: druzini prijazen avto, vsaj ranga golf ali vecji za plusminus 20 tisoc evrov. Prihranek na dolgi rok jih ne zanima, ce lahko na zacetku prisparajo nekaj tisoc evrov pri nakupu. Iiin masa ne zeli avta od proizvajalca, ki niti ene avtohise v Sloveniji nima. Kaj sele, da je nek kitajski "engrish" support preko telefona.
ID.3 pa kak Nissan Leaf prideta temu se najblizje, ampak da bi se masovno prodajala morata biti se cenejsa.
Stvar je za mescane super, ce imas zravn bloka garantiran parkplac, kjer ga lahko varno polnis, brez tega da te po kaksni nogometni tekmi caka ob bloku presenecenje. Tudi v garaznih hisah ni polnilnic za vse.
Sicer pa me zanima kak lepo bo, ko se bodo v garaznih hisah na veliko polnila ta elektro vozila ponoci, kako obremenjen bo glavni vod in kako bo to zgledalo ko slucajno en izmed 500 avtov v tej garazni hisi zacne goret in ali so garazne hise na tak primer pozarne nevarnosti pripravljene.
PS: Prinas so vlogo za polnilnico v garazni hisi zaradi pozarne nevarnosti "brandschutz" zavrnili.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
bambam20 ::
Nekam velik ni, ce zravn stoji 1,5m kitajc in ima glavo nad streho avta.21,3kWh. Pa to je osnovni model, ki nima niti klime, niti radia, pa manualne šipe spredaj in nepobarvani odbijaci... Sepravi še slabše opremljen k sandero.
Kitajci niso izbirčni, saj živijo v komunizmu.
Ne vem zakaj bi usranega renoja kupoval če ima za isto ceno na kitajskem tole
Koliko pa tole stane?
m0LN4r ::
Na kitajskem pravi google 23000 evrov. Torej v evropi 30% vec.
Sicer pa ja obstajajo tut Kitajski lamboti.
Sicer pa ja obstajajo tut Kitajski lamboti.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
bambam20 ::
Suvor_xy ::
Na kitajskem pravi google 23000 evrov. Torej v evropi 30% vec.
Sicer pa ja obstajajo tut Kitajski lamboti.
Na norweškem je cena 358,000 NOK, kar pride po subvenciji v Sloveniji 27 jurjev (pod pogojem da bo cena v Sloveniji ista kot na Norveškem, lahko da bo verjetno še kaj nija zaradi nižje kupne moči Slovenskega trga).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
J.McLane ::
Ne vem če lahko kar tako pretvarjaš valute, a nimajo na Norveškem EVje brez davka, torej moraš dodat naš davek in šele potem odbiti subvencijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Suvor_xy ::
Kdor je vajen "golfa" ne bo zaradi elektrike sel na e-up, samo za to ker je na elektriko. Masa, to so tisti, ki ne hodijo po slo-techu si po vecini, ko pride v prodajalno zeli: druzini prijazen avto, vsaj ranga golf ali vecji za plusminus 20 tisoc evrov. Prihranek na dolgi rok jih ne zanima, ce lahko na zacetku prisparajo nekaj tisoc evrov pri nakupu.
Kdor je vajen Golfa lahko kupi ID3 za 24 jurjev po subvenciji, ali pa MG5 električni terenec za 21 jurjev oz. za 24 jurjev polno opremljen. MG5 električni karavan je še precej večji od Golfa. Primerljiv Volkswagen Passat pride celo precej držaje, okoli 30 jurjev. MG5, električni golf, ID3 vse to so "družinski avtomobili".
Iiin masa ne zeli avta od proizvajalca, ki niti ene avtohise v Sloveniji nima. Kaj sele, da je nek kitajski "engrish" support preko telefona.
Tukaj se glede na podatke motiš. MG ZS EV, ki je ravno tako od iste kitajske znamke, je v evropi prodajna uspešnica. MG5 električni karavan je pa še večji in še cenejši od MG ZS EV terenca, prodajati pa se je lihkar začel. Po vsej logiki bi moral bit še večja uspešnica od MG ZS EV terenca.
ID.3 pa kak Nissan Leaf prideta temu se najblizje, ampak da bi se masovno prodajala morata biti se cenejsa.
Sej cene se cenijo in se še bodo, nič ne skrbi :)
Stvar je za mescane super, ce imas zravn bloka garantiran parkplac, kjer ga lahko varno polnis, brez tega da te po kaksni nogometni tekmi caka ob bloku presenecenje.
Zakaj samo za meščane? Če gledava statistike se več kot 99 % ljudi v Sloveniji pelje manj kot 300 km na dan, kar pomeni da bi že MG5 karavan jim bil zadosti. Da pa se dobit tud ID3 z 450 km dosega. Če tk gledaš ane, pol je v bistvu še bl fanj EV za tiste na vasi ker vsi na vasi zihr živijo v hiši, kar pomeni da majo polnjenje zagotovljeno, v mesti pa ne živijo vsi v hiši. Če gledava za celotno slovenijo: glede na statistike 70 % ljudi živi v hiši. Za ostale ki živijo v blokih pa se bo v prihodnosti inštaliralo navadne gospodijske vtičnice na polnilna mesta, recimo Velika Britanija je dala ven zakon da rabiš če hočeš oddajat, nujno inštalirat vtičnico za polnjenje. Tud v Sloveniji lahko damo kak tak zakon ven, če le hočemo.
in kako bo to zgledalo ko slucajno en izmed 500 avtov v tej garazni hisi zacne goret in ali so garazne hise na tak primer pozarne nevarnosti pripravljene.
Glede na statistike je pri električnih avtomobilih 11 do 20x MANJŠA možnost da se vžgejo v primerjavi z bencinarji in dizli (11x v nekaterih študijah, v drugih je zaslediti podatek 20x). Glede na to da garažne hiše z vžigi ICE-jev do sedaj niso imele problemov, potem jih tudi z EV-ji ne bodo imele.
Ne vem če lahko kar tako pretvarjaš valute, a nimajo na Norveškem EVje brez davka, torej moraš dodat naš davek in šele potem odbiti subvencijo.
Nič ne moreš rečt za zihr, počakajmo na točno ceno ko pride v Slovenijo. Tudi glede na to da je povpečna plača na Norveškem nekajkrat višja, je možno da bo cena za Slovenijo nižja kot na Norveškem. Je pa zasledit podatek da se na Kitajskem baje prodaja že za 17 do tisoč evrov (21 tisoč dolarjev).
https://tekdeeps.com/chinese-xpeng-g3-e...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
BigWhale ::
Ne vem če lahko kar tako pretvarjaš valute, a nimajo na Norveškem EVje brez davka, torej moraš dodat naš davek in šele potem odbiti subvencijo.
Jasno, da ne mores kar tako pretvarjati teh cen in racunati nekaj na pamet. Tocna cena nekega vozila je znana sele po tem, ko se naredi uvoz, prej je pa sam neko ugibanje. :) DDV, DMV, se kaksna homologacija in tako naprej, ...
hruske ::
Hmmm, koliko poskusov rabi vaš EV pozimi, da vžge?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Motion ::
Mraz je problem pri zagonu ev-jev?
Razumem da je pri kapaciteti baterij, samo na sam vžig el motorjev?
Razumem da je pri kapaciteti baterij, samo na sam vžig el motorjev?
mertseger ::
m0LN4r ::
Kdor je vajen "golfa" ne bo zaradi elektrike sel na e-up, samo za to ker je na elektriko. Masa, to so tisti, ki ne hodijo po slo-techu si po vecini, ko pride v prodajalno zeli: druzini prijazen avto, vsaj ranga golf ali vecji za plusminus 20 tisoc evrov. Prihranek na dolgi rok jih ne zanima, ce lahko na zacetku prisparajo nekaj tisoc evrov pri nakupu.
Kdor je vajen Golfa lahko kupi ID3 za 24 jurjev po subvenciji, ali pa MG5 električni terenec za 21 jurjev oz. za 24 jurjev polno opremljen. MG5 električni karavan je še precej večji od Golfa. Primerljiv Volkswagen Passat pride celo precej držaje, okoli 30 jurjev. MG5, električni golf, ID3 vse to so "družinski avtomobili".
Iiin masa ne zeli avta od proizvajalca, ki niti ene avtohise v Sloveniji nima. Kaj sele, da je nek kitajski "engrish" support preko telefona.
Tukaj se glede na podatke motiš. MG ZS EV, ki je ravno tako od iste kitajske znamke, je v evropi prodajna uspešnica. MG5 električni karavan je pa še večji in še cenejši od MG ZS EV terenca, prodajati pa se je lihkar začel. Po vsej logiki bi moral bit še večja uspešnica od MG ZS EV terenca.
ID.3 pa kak Nissan Leaf prideta temu se najblizje, ampak da bi se masovno prodajala morata biti se cenejsa.
Sej cene se cenijo in se še bodo, nič ne skrbi :)
Stvar je za mescane super, ce imas zravn bloka garantiran parkplac, kjer ga lahko varno polnis, brez tega da te po kaksni nogometni tekmi caka ob bloku presenecenje.
Zakaj samo za meščane? Če gledava statistike se več kot 99 % ljudi v Sloveniji pelje manj kot 300 km na dan, kar pomeni da bi že MG5 karavan jim bil zadosti. Da pa se dobit tud ID3 z 450 km dosega. Če tk gledaš ane, pol je v bistvu še bl fanj EV za tiste na vasi ker vsi na vasi zihr živijo v hiši, kar pomeni da majo polnjenje zagotovljeno, v mesti pa ne živijo vsi v hiši. Če gledava za celotno slovenijo: glede na statistike 70 % ljudi živi v hiši. Za ostale ki živijo v blokih pa se bo v prihodnosti inštaliralo navadne gospodijske vtičnice na polnilna mesta, recimo Velika Britanija je dala ven zakon da rabiš če hočeš oddajat, nujno inštalirat vtičnico za polnjenje. Tud v Sloveniji lahko damo kak tak zakon ven, če le hočemo.
in kako bo to zgledalo ko slucajno en izmed 500 avtov v tej garazni hisi zacne goret in ali so garazne hise na tak primer pozarne nevarnosti pripravljene.
Glede na statistike je pri električnih avtomobilih 11 do 20x MANJŠA možnost da se vžgejo v primerjavi z bencinarji in dizli (11x v nekaterih študijah, v drugih je zaslediti podatek 20x). Glede na to da garažne hiše z vžigi ICE-jev do sedaj niso imele problemov, potem jih tudi z EV-ji ne bodo imele.
Ne vem če lahko kar tako pretvarjaš valute, a nimajo na Norveškem EVje brez davka, torej moraš dodat naš davek in šele potem odbiti subvencijo.
Nič ne moreš rečt za zihr, počakajmo na točno ceno ko pride v Slovenijo. Tudi glede na to da je povpečna plača na Norveškem nekajkrat višja, je možno da bo cena za Slovenijo nižja kot na Norveškem. Je pa zasledit podatek da se na Kitajskem baje prodaja že za 17 do tisoč evrov (21 tisoč dolarjev).
https://tekdeeps.com/chinese-xpeng-g3-e...
Pokazi mi seznam na novo registriranih vozil v Nemciji, me prav zanima ta prodajna uspesnica.
Sicer pa ja, kje je najblizja avtohisa oz. servis v Sloveniji?
Glede na statistike je pri električnih avtomobilih 11 do 20x MANJŠA možnost da se vžgejo v primerjavi z bencinarji in dizli (11x v nekaterih študijah, v drugih je zaslediti podatek 20x). Glede na to da garažne hiše z vžigi ICE-jev do sedaj niso imele problemov, potem jih tudi z EV-ji ne bodo imele.No ja, je kr nekaj posnetkov na netu. Za izklopljen ICE, da se vzge pa rabis res imeti ogromno smolo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Spock83 ::
pegasus ::
Tako, Aptera je rezervirana. Predstavitev bo ob 3am po našem času na facebook.com/ApteraMotors3.0
pegasus ::
Ja, resno. Aptera je prvi korak v to smer, pravzaprav prvo smiselno vozilo po konjskih vpregah.
codeMonkey ::
Aptera kot koncept je super. Razumem in strinjam se s tvojimi pogledi glede tega. Ampak, preden bos res dal kak resen denar v to, dobro razmisli ali je izvedba tudi OK. Eno je koncept, drugo pa realizacija tega ;)
BigWhale ::
Ce je modelarskega tipa in ce se bos s taksnim vozilom potem vozil po zato namenjnih poligonih je to ok. Ce se bos pa z vozilom katerega kolesa si doma v garazi zasvasal gor, pardon nalepil, po javnih prometnih povrsinah, bomo pa ostali udelezenci v prometu bolj veseli, ce rajs ne vzdrzujes sam.
Also, famous last words:
Also, famous last words:
Izvedba je zelo modelarska in odprta, tako da se jo čutim sposobnega vzdrževat.
lufthammer ::
Izvedba je zelo modelarska in odprta
Me prav zanima, če bodo dovolili registracijo takih modelarskih izdelkov. Upam, da ne.
pegasus ::
Hm, še ne tako dolgo nazaj so bili garažni butični modeli prestižni, cel kup "(super)športnih" avtov je narejenih na ta način... zdaj pa to kar naenkrat ni več kul? Kdo bi razumel ...
hojnikb ::
ja, ampak ti gredo cez crash teste. tudi ce jih nardijo samo 100.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Mikrohard ::
Tudi Aptera bo morala čez vse te teste, če bodo želeli dobiti homologacijo za uporabo v prometu.
Letalec ::
Letalec ::
Kdor je vajen "golfa" ne bo zaradi elektrike sel na e-up, samo za to ker je na elektriko.
Smo šli točno iz srebrnega Golfa IV na e-up, samo zato ker je na elektriko in ker nima določenih stvari ki jih stari golf ima. Torej nima DPF filtra, EGR-ja, katalizatorja, injektorjev, turbine, sklopke, jermenov, olja, menjalnika ipd. ki so bile kar drage kronične bolezni golfa. Ima pa e-up predgretje serijsko, ki ga golf ni imel, je nekoliko lažji avto in pelje se kot po tirih. Smo iz hribov, ne iz bloka.
Letalec ::
pegasus ::
Ni več izgovora, da na parkirišču pred blokom ni štroma ... sonce gotovo sije in ti brez težav pokrije dnevne potrebe za "v službo, shopping in domov". Če pa imaš kje blizu navadno 10A vtičnico, pa z njo čez noč napolniš dovolj za izlet Lendava-Koper.
blazkj ::
Kul koncept, me pa še vedno ne prepriča oz imam ogromno pomislekov. Od varnosti, ogrevanja pozimi, prostornosti (video je precej nekredibilen na vseh teh področjih, sploh tista primerjava z nogometnim igriščem je precej neposrečena).
Mogoče bi lahko bil to realen izdelek v svetu, kjer je lvl5 že prisoten in nesreč praktično ni, tako pa kaj več kot za vožnjo znotraj mest v tem trenutku ne vidim prihodnosti takega vozila.
Mogoče bi lahko bil to realen izdelek v svetu, kjer je lvl5 že prisoten in nesreč praktično ni, tako pa kaj več kot za vožnjo znotraj mest v tem trenutku ne vidim prihodnosti takega vozila.
J.McLane ::
Kar nekaj omejitev ima Aptera (če pustimo design), je samo dvosedežnik, sprednja kolesa sta zelo široko narazen, celotna širina 2,23 m, širina med sprednjimi kolesi (kolotek) je 1,95 m, to je noro široko, sploh za Evropske razmere. Za primerjavo nek večji kombi, kot je Citroen Jumper ima kolotek 1,8 m.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
To ni vozilo za v Evropo in za na evropska parkirisca. :))
Sej ves, da deset let stari testi danes niso vec relevantni? In da so se standardi kar se tice varnosti, spremenili?
Da, večino testov so že opravili pred 10imi leti s prvim modelom.
Sej ves, da deset let stari testi danes niso vec relevantni? In da so se standardi kar se tice varnosti, spremenili?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
J.McLane ::
Trikolesnikom ponavadi ni treba zadostit standardom klasiščnih avtomobilov, so kategorizirani bolj k motociklom. Če gledam po kategorijah, ki jih ima eko sklad je to L5e in eko subvencija v višini 1.000 €
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
Kar bi se morda sprejemljivo, ce bi na cesti imeli samo avtomobile dimenzij kot je Aptera. Zdaj se bodo pa 150kg tezke Aptere srecevale z 2t pleha. :)
krucymucy ::
Kar nekaj omejitev ima Aptera (če pustimo design), je samo dvosedežnik, sprednja kolesa sta zelo široko narazen, celotna širina 2,23 m, širina med sprednjimi kolesi (kolotek) je 1,95 m, to je noro široko, sploh za Evropske razmere. Za primerjavo nek večji kombi, kot je Citroen Jumper ima kolotek 1,8 m.
152mm je sirsa ob mojega trenutnega vozila, kjer strlijo ogledala ven.
med prednjemi kolesi, z zunanje strani je pa 1.832mm, dodatno ven gledajo se blatniki, tako da lahko dodam se kakih 70mm z vsake strani pa smo na 2 metra.
Ni tako grozno siroka ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krucymucy ()
hruske ::
Ja, tile gromozanski avtomobili so kar problem, ker si ljudje s 3 tonskimi SUV kupujejo varnost na račun ostalih. Že zato se mi zdi, da bi teža avtomobila tudi morala bit upoštevana v obdavčitvi.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hruske ()
Gregor P ::
Mene pri teg SUV in ostalih večjih vozilih predvsem moti, da imam zaradi njih slabši pregled nad prometom. Mislim ker če nekdo kupi Ferrarirja ali Lamborghinija temu ni tako, vidim celo več ceste.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Ja, tile gromozanski avtomobili so kar problem, ker si ljudje s 3 tonskimi SUV kupujejo varnost na račun ostalih. Že zato se mi zdi, da bi teža avtomobila tudi morala bit upoštevana v obdavčitvi.
Ti bi se spravil na profite avtomobilskih proizvajalcev, kar pomeni, da je v praksi politicno neizvedljivo.
e-marko ::
Ja, tile gromozanski avtomobili so kar problem, ker si ljudje s 3 tonskimi SUV kupujejo varnost na račun ostalih. Že zato se mi zdi, da bi teža avtomobila tudi morala bit upoštevana v obdavčitvi.
Ali niso električni ravno na račun teže baterij večinoma težji od klasičnih?
Lp
...somebody, somewhere...
pegasus ::
Na žalost so, ker bumbarji iščejo čimboljše baterije, da bi jih vgradili v navaden avto. Rešitev je v tem, da vzameš "navadne" baterije in jih vgradiš v čimboljši avto. Iz takega razmišljanja je že konec osemdesetih let nastal Aerovironmentov prototip Impact, ki je bil kasneje osnova za GM EV1.
e-marko ::
Par 100kg vec. Ne igra odlocilne razlike, majhen EV, bo lazji kot ICE SUV.
Samo to potem ni primerljivo ali ne?
Če hočeš imeti avto normalne velikosti in ne nek majhen EV... Pri podobni velikosti avta je potrebno primerjati.
Ne vem zakaj bi iz klasične npr. limuzine moral preiti na nek mali EV?
Lp
...somebody, somewhere...
pegasus ::
Tale košček zgodovine je zelo insightful:
razmišljanje po zaprtju prvega poskusa aptere na prelomu desetletja.
razmišljanje po zaprtju prvega poskusa aptere na prelomu desetletja.