» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
746 / 1132
»»

IL_DIAVOLO ::

Ti dajaj kes v emisije, mi ta pametni pa bomo v nova vozila.

roCkY ::

ja ja saj vemo kaj pravite EKO intuziasti - TEŠ je brezmadežen,dobro leto star EURO6 dizel pa svinjak. ?!? Le dokazat vam je precej težko da je res tako.

Sicer pa EV se bodo prodajali brez priporočil EKO-intuziastov, ko bodo na voljo ustreznih oblik in karakteristik s čakalno dobo do 3 mesece.

IL_DIAVOLO ::

Smo že pojasnili in se strinjali, da je svinjanje izven mestnih sredisc mnogo bolj sprejemljivo. To je tudi bistvo egr-ja, ki se odpre na avtocesti in spuca svinjarijo iz sistema, ne pa v centru mesta.

roCkY ::

Ste se strinjali!
Smo že povedali, da svinjanje recimo v Šoštanju in na lokacijah izdelave accujev ni nič bolj sprejemljivo kot svinjanje v mestnih središčih.

Emobi ::

Ne drži, ker je svinjanje ene TEŠ mnogo bolj nadzorovano in manjše kot svinjanje milijon dvesto tisoč ICE-jev in njihovih pet milijonov cilindrov.

Pa nehajte že s tole TEŠ, njen delež elektrike je četrtnski, eni pa pišejo, kot da je njen delež sto procentov. In po letu 54 je več ne bo, če ne že prej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

In veliko več svinjarije je od črpanja nafte kot od pridelovanja kovin za baterije.

fikus_ ::

". . ., mi ta pametni . . ."

Zanimivo, nekateri se kar sami proglasijo za pametne!

IL_DIAVOLO ::

Tudi ti si lahko

Emobi ::

roCkY je izjavil:

Ko bo garancija na baterijo 15 let ti bom verjel glede TCO. Do takrat reskiram poprvila in servise za ICE.

Avtomobili se dizajnirajo na dobo 15 let in ti bi rad imel garancijo na celotno pričakovano življenjsko dobo izdelka?

Baterije imajo običajno garancijo osem let oziroma 100 kkm kar ni malo in seveda se tudi po tej plati ICE-ji ne morejo primerjati z EV-ji.

Servisi, olje in popravila v tolikih letih pa že lahko nanesejo za eno novo baterijo, v petnajstih letih pa sploh.

No, odsotnost nadležnega hrupa in škodljivih izpuhov je pa seveda neprecenljiva. Zaradi slednjega gredo ICE-ji v pozabo, pa tudi zaradi tega, ker porabijo 3-5x več energije.

Je v tistem videu angleški znanstvenik omenil, da je povprečje porabe evropskega avtomobila 80 kWh/100 km. S to energijo jaz naredim 500 km, moj sin pa 800 km.

Problem ICE-jev je, da je njihov izpuh z leti vse slabši, če pa so slabo vzdrževani, pa je izpuh katastrofalen. Pa evro6 gor ali dol.

EV-ji s starostjo ne obremenjujejo ljudi in okolja več kot takrat, ko so novi. Zato bodo tudi dalj časa v uporabi,saj ICE, ko se za njim začne kaditi na veliko, hitro roma na odpad.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

NooB ::

Ce vam je toliko mar za okolje zacnite commute delat s kolesom ali peshondo. Ko bo transport postal eco se bomo vsi obrnili v grobu. Nasi, zanamci pa se nam bodo smejali in rekli glej hepane kaj so poceli :)
LP, JAZ

roCkY ::

Emobi je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ko bo garancija na baterijo 15 let ti bom verjel glede TCO. Do takrat reskiram poprvila in servise za ICE.

Avtomobili se dizajnirajo na dobo 15 let in ti bi rad imel garancijo na celotno pričakovano življenjsko dobo izdelka?

Baterije imajo običajno garancijo osem let oziroma 100 kkm kar ni malo in seveda se tudi po tej plati ICE-ji ne morejo primerjati z EV-ji.

Servisi, olje in popravila v tolikih letih pa že lahko nanesejo za eno novo baterijo, v petnajstih letih pa sploh.

No, odsotnost nadležnega hrupa in škodljivih izpuhov je pa seveda neprecenljiva. Zaradi slednjega gredo ICE-ji v pozabo, pa tudi zaradi tega, ker porabijo 3-5x več energije.

Je v tistem videu angleški znanstvenik omenil, da je povprečje porabe evropskega avtomobila 80 kWh/100 km. S to energijo jaz naredim 500 km, moj sin pa 800 km.

Problem ICE-jev je, da je njihov izpuh z leti vse slabši, če pa so slabo vzdrževani, pa je izpuh katastrofalen. Pa evro6 gor ali dol.

EV-ji s starostjo ne obremenjujejo ljudi in okolja več kot takrat, ko so novi. Zato bodo tudi dalj časa v uporabi,saj ICE, ko se za njim začne kaditi na veliko, hitro roma na odpad.

Ko se bodo baterije razgrajevale bo pa ta tehnologija podalšala življensko dobo populacije za 15? let?

Kje so vsi ti super EV-ji? Nikjer jih ni. Niti jih ni videti v naslednjih 5-8 letih. 75 k€ za EQC pa ne dam. Mi je CX5 za 37 povsem OK. RAW4 spije enako bencina kot omenjeni ali Tiguan nafte. na avtocesti 2-3l+. Kaj podobnega v tem segmentu še ni na vidiku...
Pa še EQC je s svojimi 13 cm klinsa neuporaben.
Skratka če se že ti ponavljaš se bom še jaz. Ko bo kaj uporabnega za kupit se bodo EV prodajali do takrat pa se bomo zmerni skeptiki in vi navdušenci vrteli v krogu. Na industriji je da zadevo spravi na ceste. Če to ni tehnološko možno bodo zadeve vsaj začasno zamrle kot so recimo 3D TV-ji.
Sem že nekajkrat pisal, da če bi bil namest Tesle 3 Model Y bi se vozil z njim. Tako pa so me zamudili. Nikakor nisem proti EV ampak zadeva mora brez večjih kompromisov ponudit enako kot ICE. To kar se grejo Norvežani pač ni vzdržno. Gor so EV "poceni". Ampak pol litra pijače je nekje ob avtocesti 4.5€... Zej si pa računaj kako priti do take matematike pri tenuti dodani vrednosti v SLO kjer je večina realnega sektorja LON poslov za zahodno industrijo.
Saj dizle oz. komplet ICE se administrativno komot prežene iz mest z recimo več kot 20k populacije. Ampak tja se potem tisti, ki nam ni to življenko potrebno ne bomo več vozili. Pol se bo pač govorilo da mesta oz. četrti izumirajo...
Nenazadnje mi dizel kombi pripelje večino zadev, ki jih rabim privat. Moj ali pa kaka dostavna služba.
Elektrifikacija osebnega prometa bo v končni fazi zelo majhen prispevek k ohranitvi okolja. Dokler bodo individualna kurišča in bo folk prek zime kuril kar se mu je nabralo poleti je vseskup brca v temo.
Ampak folk raje kuri kot plača par 10 € za deponijo...

ziga1990 ::

^^ se strinjam po drugi strani pa podpiram da se mesta razbremenijo prometa ampak ali se dejansko bojo, ker če v mesta smejo samo EV,hibridi in priključni hibridi jih bojo ljudje kateri imajo službe v mestih pokupili med tem ko pa se bojo izvenmestni prebivalci veselili poceni dizlov.
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

IL_DIAVOLO ::

"Poceni dizl"

Ampak je res?

ziga1990 ::

^^ vasj nakupna cena bo ker bo trg poplavljen z rabljenimi dizli in vsak bo hotel svojga prodati
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Invictus ::

Poceni dizl ti niö ne nuca, če imaš prepoved vožnje v mesto zaradi prevelikih izpuhov.

Kar poglej nemška mesta...

Ja, par gozdnih Janezov bo trenutno profitiralo, dokler ne bodo dobili kazni za vožnjo v eko območju ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

ziga1990 ::

^^ti nuca če se ne voziš v mesto, ker nimajo vsi služb v mestih
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Emobi ::

Elektrifikacija osebnega prometa bo v končni fazi zelo majhen prispevek k ohranitvi okolja. Dokler bodo individualna kurišča in bo folk prek zime kuril kar se mu je nabralo poleti je vseskup brca v temo.


Eni se stalno se ponavljajo, milo rečeno, v netočnostih. Onesnaževanje zraka z vozili je bistveni onesnaževalec v mestih, kjer meščani zaradi tega bolj obolevajo in predčasno umirajo. In v mestih prebiva vse več ljudi. Sem bil v petek v Ljubljani in je zrak opazno slabši in grozen.

Tako da bo razogljičenje prometa velik prispevek k ohranitvi okolja, saj EV-ji manj obremenjujejo okolje od proizvodnje, uporabe in razgradnje. Reciklaža baterij je obvladljiv problem, in BMW pravi, da jih bo zlahka recikliral. Reciklaža pa seveda ne bo potekala sredi mest; kot da bi bilo to običajno.

Individualnih kurišč je vse manj, v mestih pa sploh, kjer je daljinsko ogrevanje in povsod je vse več toplotnih črpalk.

Ja, eni stalno govorijo, da je vse brez veze, pa da je vse brca v temo; ampak taki so bili vedno, tudi v času zatona kočij. Ampak napredka niso mogli ustaviti, so bili pa za marsikaj prikrajšani.

Evropa in z njo tudi Slovenija k sreči ne brca v temo in je vodilna v svetu glede ekologije ter gre proti cilju ogljične nevtralnosti.

fikus_ ::

Ponavljate se tako eni in drugi. V mestih je onesnaževanje zraka večja težava zaradi večje koncentracije ljudi/vozil, zato je smiselno zmanjšat št vozil, ki bolj onesnažujejo okolje. Ampak to ni prava rešitev problema. Prava rešitev je manj vozil, v katerem se vozi en/a Janez/Micka v službo v center mesta. In odgovor na manj vozil je učinkovit in ekološki javni prevoz.
Tako da EV rešujejo samo del težav, gneča pa ostaja.

Emobi ::

To je res, EV-ji ne rešujejo problema gneče na cestah, ravno tako ne samovozni avtomobili. To rešuje učinkovit javni prevoz, ki bi moral biti skoraj zastonj, stroške zanj pa bi morali delno plačevati tisti, ki se vozijo z osebnim avtomobilom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

krucymucy ::

Emobi je izjavil:

To je res, EV-ji ne rešujejo problema gneče na cestah, ravno tako ne samovozni avtomobili. To rešuje učinkovit javni prevoz, ki bi moral biti skoraj zastonj, stroške zanj pa bi morali delno plačevati tisti, ki se vozijo z osebnim avtomobilom.


S tem se ne strinjam. Ker bo skoraj zagotovo izvedeno tako, da bodo potem placevali tisti, ki niti nimajo moznosti javnega prevoza. Lahko pa to seveda izvede MOL recimo, podobno kot so to "resili" v Londonu. Le da tam isto ne deluje, ampak vsaj denarja se nabere nekaj.

fikus_ ::

Bolj prav je: "stroške zanj pa bi morali delno plačevati tisti, ki ne koristijo javnega prevoza in se vozijo z osebnim avtomobilom"

TheBlueOne ::

Emobi je izjavil:

To je res, EV-ji ne rešujejo problema gneče na cestah, ravno tako ne samovozni avtomobili. To rešuje učinkovit javni prevoz, ki bi moral biti skoraj zastonj, stroške zanj pa bi morali delno plačevati tisti, ki se vozijo z osebnim avtomobilom.


Ajde kdo bo placeval ni tako enostavno niti ni potrebe po tem, da se carini tiste z avti, posebej, ce nimajo druge izbire. Te periferija zivega poje, ce recimo nekdo zivi na odrocnem Koroskem mora se placevati nek javni prevoz, ki ga niti ni mogoce prakticno uporabljati, vecinoma pa s tem stipendira mesta.

Kar se tice EVjev in samodejnih vozil, pa imajo potencial, da resijo problem, ce so del javnega prevoza. S tem bi morda potolazil periferijo, ce bi jih taksen avto dejansko sel iskati, nekam bogu za hrbtom, kjer zivijo. Drugace se dejansko delajo taksni koncepti s strani tavelikih.

In kdo sploh se hoce imeti svoj avto in koga zares se rajcajo avti? Ajde kaksen W1, ki ima novodobni fetis in ljubezen do avta in o njem pise na nacin, ki ga dejansko se nisem dozivel s koga iz svoje generacije. Se mi zdi, da "mlajsi" bolj gledamo kako do nekega dobrega deala, malo rabljen, kamot in ekonomicen in ga bolj klejemo skozi lastnistvo, kot pa smo ga veseli. Meni je za mojega skoda denarja za avtopralnico, se bolj skoda casa, da bi ga umil sam...

IL_DIAVOLO ::

Z EV-ji se bo razmišljanje spremenilo.

pegasus ::

TheBlueOne je izjavil:

Meni je za mojega skoda denarja za avtopralnico, se bolj skoda casa, da bi ga umil sam...
Pohvalno pravilno razmišljanje. Obstaja dež na vsake toliko, da ti opere avto, več ne rabiš.

lufthammer ::

Emobi, tudi s temle

"No, odsotnost nadležnega hrupa in škodljivih izpuhov je pa seveda neprecenljiva."

bi lahko počasi nehal.

Meni je zvok motorja všeč, več je cilindrov, lepši je. Tudi vonj bencina je bistveno lepši od vonja iz greznice sosedove kmetije in manj škodljiv od kurišča na drva v katerikoli slovenski vasi. In tem na podeželju ekofašisti turite od teša do razgradnje akumulatorjev, Ljubljana mora bit pa "čista". Sebični, ane.

hojnikb ::

pa se pesci (sploh tisti napol slepi) so te veseli, ker te slisijo.
#brezpodpisa

lufthammer ::

Taksa za v mesto? Kaj hitro vam lahko na podeželju začnemo zaračunavat nedeljske "obiske", nam hodite ob vikendih svinjat po piknik placih in nabirat gobe in kostanj. Naberite si na "Prešercu"... Kam pridemo na koncu?

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Meni pa je všeč nova tehnologija, takojšnji max navor, poceni vožnja in nenazadnje tudi bolj udobna voznja.

ICE tehnologija je dosegla vrhunec. Proizvajalci nimajo več idej, kako se sploh privabiti kupca.

EV je rešitev za avtomobilsko industrijo. Pustimo zdaj okolje ob strani, proizvajalcem se jebe za okolje, njih zanimajo samo številke.

Utk ::

Sej sem vedel, da ko bo vw tako zaukazal, bojo vsi vw fanboyi začeli hypat na elektriko isto kot w1.

K0l1br1 ::

Utk je izjavil:

Sej sem vedel, da ko bo vw tako zaukazal, bojo vsi vw fanboyi začeli hypat na elektriko isto kot w1.

Prbližno toliko, kolikor je kadilcev tukaj.

Webmojster ::

Utk je izjavil:

Sej sem vedel, da ko bo vw tako zaukazal, bojo vsi vw fanboyi začeli hypat na elektriko isto kot w1.


Saj ko ti bo Dacia začela delati EV-je, boš tudi ti začel hypat

Utk ::

Jaz sem že zdavnaj. Sem pa tu nemalokrat napovedal kdaj bo ev prava stvar med rajo - ko bo vw zaukazal da je.

Emobi ::

Res je, kajti VW je glavni pri prodaji avtov v teh krajih.

ziga1990 ::

torej še vsaj nekaj let
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

borisk ::

eno vprašanje za električarje, a se lahko peljete čez austrijsko cono IGL 130 ali ne?

DamijanD ::

Mislim, da je W1 rekel, da ja

fikus_ ::

Za EV so ukinili omejitev v I-GL. Izziv pa je prepoznat EV.

TheBlueOne ::

borisk je izjavil:

eno vprašanje za električarje, a se lahko peljete čez austrijsko cono IGL 130 ali ne?


Ne verjamem, ker se praviloma napise nova omejitev s podpisom IG-L. IG-L menda pomeni samo visje kazni. Kako bi kdo vedel, kaksna je omejitev drugace, ko ni IG-L? IG-L menda tudi prepove voznjo dolocenim transportom.



Sicer je clanek iz 2017 ampak:

Übrigens gilt die landläufig ,,Luft-100er" genannte Beschränkung auch für Elektro-Autos, obwohl die emissionsfrei fahren.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

https://www.bmnt.gv.at/umwelt/luft-laer...

Ja kakšna pa je omejitev na AC če ni nobenega znaka? 130 kmh itak.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:

https://www.bmnt.gv.at/umwelt/luft-laer...

Ja kakšna pa je omejitev na AC če ni nobenega znaka? 130 kmh itak.


Zanimivo, moras biti Avstrijec s pravo tablico:

2. Sie kann nur von Fahrzeugen in Anspruch genommen werden, die über eine Kennzeichentafel mit grüner Schrift gemäß § 49 Abs. 4 Z 5 KFG 1967 i.d.g.F. verfügen.



Bom malo gledal, po spominu sem tudi Tesle videval samo s crnimi. Moras verjetno posebej narocit. Drugace je 130km/h ampak se ze dlje govori, da se bo morda nekoliko povisalo.

IL_DIAVOLO ::

Tole ne izgleda nič kaj privlacno:

https://www.google.com/amp/s/insideevs....

Ugly af

roCkY ::

EV-je vsi hočejo delat nekaj drugačne. Računajo, da se jih ne bo ravno veliko prodalo, ker se z ICE solidno služi.

Se bo pač treba navadit ali pač kupit ICE, ki od zunaj večini bolje izgledajo.

codeMonkey ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Tole ne izgleda nič kaj privlacno:

https://www.google.com/amp/s/insideevs....

Ugly af


Pa saj so ga predstavili/odkrili ze. V cem je point, da ocenjujes izgled na podlagi slik zakamufliranega primerka v novici, ki je ze nekaj mesecev stara?

IL_DIAVOLO ::

Ker je rl slika bolj realna od tiste v salonu.

codeMonkey ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Ker je rl slika bolj realna od tiste v salonu.


kako je bolj realna, ce je pa zakamufliran? 😁 V Frankfurtu so predstavili produkcijsko verzijo.

Sicer pa mi je osebno model 3 lepsi. Pa tudi na splosno mi hatchbacki niso bili nikoli prevec vsec.

Zgodovina sprememb…

roCkY ::

Bjorn ga je obdelal podolgem in počez seveda brez, da bi ga peljal. V Frankfurtu in v Oslu. Tako, da se da dobit dokaj relevantno mnenje.
Ena od bistvenih karakteristik EV-jev za uporabnika je krivulja DC polnenja. Dokler to ni znano je nesmiselno govorit ali je nek avto OK ali ni.

IL_DIAVOLO ::

codeMonkey je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Ker je rl slika bolj realna od tiste v salonu.


kako je bolj realna, ce je pa zakamufliran? 😁 V Frankfurtu so predstavili produkcijsko verzijo.

Sicer pa mi je osebno model 3 lepsi. Pa tudi na splosno mi hatchbacki niso bili nikoli prevec vsec.


No ja:D

2dark ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Tole ne izgleda nič kaj privlacno:

https://www.google.com/amp/s/insideevs....

Ugly af



Vizuelno križanec Hyundai, Opel, Ford.. To ne bo dobro za VW

roCkY je izjavil:

EV-je vsi hočejo delat nekaj drugačne. Računajo, da se jih ne bo ravno veliko prodalo, ker se z ICE solidno služi.

Se bo pač treba navadit ali pač kupit ICE, ki od zunaj večini bolje izgledajo.


Kdor stavi na to je bebec. Avto mora izgledat všečno. Zdaj je tukaj še domet. Čim večji. Avto z realnim dometom 250 km ne bo prodajna uspešnica. Tukaj šteje vsak km več, ki ga je avtomobil realno sposoben naredit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

roCkY ::

Domet ni zelo kritičen. V praksi je kritično polnenje km/h. Kdor kupi EV se je pač odločil, da bo nekaj svojega časa "kampiral" ob DC polnilcu. Da bi vedno filal doma ni opcija. Enostavno ne bo zadosti 90-100kWh baterij v naslednji dekadi. Eni grejo celo na 35kWh; recimo Mazda. Sigurno ne slučajno in zgolj zaradi končne cene produkta.

hammock ::

roCkY je izjavil:

Domet ni zelo kritičen. V praksi je kritično polnenje km/h. Kdor kupi EV se je pač odločil, da bo nekaj svojega časa "kampiral" ob DC polnilcu. Da bi vedno filal doma ni opcija. Enostavno ne bo zadosti 90-100kWh baterij v naslednji dekadi. Eni grejo celo na 35kWh; recimo Mazda. Sigurno ne slučajno in zgolj zaradi končne cene produkta.

Mazda je se leto nazaj trdila da so elektro vozila bedarija, in da bodo se nevem koliko casa furali bencin, tako da jih ni prevec resno za jemat. Ce bodo imeli namen prodajati EV v znatnih kolicinah, bodo morali vtakniti noter vsaj 60kWh - vse ostalo je za vse razen mestne malcke premalo.
««
746 / 1132
»»