» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
727 / 1184
»»

Gregor P ::

Čisto odvisno od tvojih potreb, koliko km želiš narediti dnevno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

ziga1990 je izjavil:

no fantje imam vprašanje ali se splača postavit polnilno postajo doma ali je dosti da samo daš filat čez noč oz čez vikend na navadno gospodinjsko vtičnico?

Se splača, itak. Tam ene 42.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Hočeš rečt da 350kW ionity ni sposobn dat ven 350?

Ja, inteligenzza te Hebe.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Tesla je na 400V bateriji, Taycan je na 800V, omejitev polnilnice (kabla) je bolj kot na ampere, torej bi se vseeno moral Taycan filat enkrat hitreje kot M3.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Dejansko je nekje pisalo oz. tudi povedo v teh videih, da so te polnilne postaje (vsaj bile) omejene.

Imamo kje primer iz prakse, kjer polni EV na maksimumu?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

>> no fantje imam vprašanje ali se splača postavit polnilno postajo doma ali je dosti da samo daš filat čez noč oz čez vikend na navadno gospodinjsko vtičnico?

To si boš lahko odgovoril samo sam glede na specifike izbranega EV (česa je sposobn), tvoje lokacije (varovalke) in kaj potrebuješ oz. kakšen scenarij uporabe si želiš furat. Svetujem, da štartaš z minimumom in potem dokupuješ po zmožnostih/potrebah.

Js trenutno filam prek 224/10A, kar pomeni v povpreču 14km/h... deset ur čez noč je to +140km. Dnevna poraba je pod 50km zato mi to zadostuje za vsaj tri dni vožnje. "Težava" je, da mam ob vikendih daljše fure in nucam mal več kot 200km v bateriji že v soboto sredi dneva zato študiram na 16A varovalko, kar bo omogočilo filanje z ~20km/h, +200km na noč.

Glavna prednost 'dedicated' priključka je, da tam visi fiksen kabl, katerega le vštekaš v avto. Ni ga treba prej iskat v prtljažniku, razvijat po tleh in štekavat v steno. Ter ponavljat te korake ko nehaš filat. Ubadanje z 10kW domačim filanjem je IMHO nepotrebno. Vložek ni nizek, stvar je še vedno prepočasna za 'uh, šit, morm it takoj', noč je pa predolga da bi lahk filal celo noč.

@Taycan: 257kW
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

Dejansko je nekje pisalo oz. tudi povedo v teh videih, da so te polnilne postaje (vsaj bile) omejene.


https://www.electrive.com/2019/02/14/tr...

fm13 ::

J.McLane je izjavil:

Tesla je na 400V bateriji, Taycan je na 800V, omejitev polnilnice (kabla) je bolj kot na ampere, torej bi se vseeno moral Taycan filat enkrat hitreje kot M3.

Odvisno še od par drugih pogojev, zgleda:

As detailed in our earlier tech dive, how fast a Taycan charges when connected to a 350kW, 800V DC fast charger depends on both the battery's state of charge and temperature, but you can go from 5-80% SoC within 22.5 minutes under the right conditions.

On day one, we arrived at our stop with 31% SoC and a battery that was just 29C. Connected to the charger, it peaked at 145kW and then throttled back to around 110kW. On day two, we were cognizant of the fact that the battery needed to be below 20% SoC and above 30C to charge above 200kW. As you might have gathered above, that wasn't a problem: we rolled into the stop with 1% remaining (this would have been 5% if I'd stayed in Range mode at 90km/h on the autobahn, but I did mention it was derestricted, and when in Germany… ). This time, charging was much faster—four empty Taycans were all charging at or above 250kW simultaneously, and within 22.5 minutes each was back to 80% SoC.

Vir: Arstechnica

ziga1990 ::

WarpedGone je izjavil:

>> no fantje imam vprašanje ali se splača postavit polnilno postajo doma ali je dosti da samo daš filat čez noč oz čez vikend na navadno gospodinjsko vtičnico?

To si boš lahko odgovoril samo sam glede na specifike izbranega EV (česa je sposobn), tvoje lokacije (varovalke) in kaj potrebuješ oz. kakšen scenarij uporabe si želiš furat. Svetujem, da štartaš z minimumom in potem dokupuješ po zmožnostih/potrebah.

Js trenutno filam prek 224/10A, kar pomeni v povpreču 14km/h... deset ur čez noč je to +140km. Dnevna poraba je pod 50km zato mi to zadostuje za vsaj tri dni vožnje. "Težava" je, da mam ob vikendih daljše fure in nucam mal več kot 200km v bateriji že v soboto sredi dneva zato študiram na 16A varovalko, kar bo omogočilo filanje z ~20km/h, +200km na noč.

Glavna prednost 'dedicated' priključka je, da tam visi fiksen kabl, katerega le vštekaš v avto. Ni ga treba prej iskat v prtljažniku, razvijat po tleh in štekavat v steno. Ter ponavljat te korake ko nehaš filat. Ubadanje z 10kW domačim filanjem je IMHO nepotrebno. Vložek ni nizek, stvar je še vedno prepočasna za 'uh, šit, morm it takoj', noč je pa predolga da bi lahk filal celo noč.

@Taycan: 257kW


trenutno imam v hiši 3x25A glavne in 16A vmesne tako da teoretično lahko grem na 20A imam pa enofazne in trofazne vtičnice na voljo. delam pa običajno do 10 km na dan
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

codeMonkey ::

fm13 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Tesla je na 400V bateriji, Taycan je na 800V, omejitev polnilnice (kabla) je bolj kot na ampere, torej bi se vseeno moral Taycan filat enkrat hitreje kot M3.

Odvisno še od par drugih pogojev, zgleda:

As detailed in our earlier tech dive, how fast a Taycan charges when connected to a 350kW, 800V DC fast charger depends on both the battery's state of charge and temperature, but you can go from 5-80% SoC within 22.5 minutes under the right conditions.

On day one, we arrived at our stop with 31% SoC and a battery that was just 29C. Connected to the charger, it peaked at 145kW and then throttled back to around 110kW. On day two, we were cognizant of the fact that the battery needed to be below 20% SoC and above 30C to charge above 200kW. As you might have gathered above, that wasn't a problem: we rolled into the stop with 1% remaining (this would have been 5% if I'd stayed in Range mode at 90km/h on the autobahn, but I did mention it was derestricted, and when in Germany… ). This time, charging was much faster—four empty Taycans were all charging at or above 250kW simultaneously, and within 22.5 minutes each was back to 80% SoC.

Vir: Arstechnica


So dali ven konkretne podatke kako to zgleda. Lahko pa sistem prej pripravi baterijo, ce planiras postanek, podobno kot pri Tesli.



vir

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

ziga1990 je izjavil:


trenutno imam v hiši 3x25A glavne in 16A vmesne tako da teoretično lahko grem na 20A imam pa enofazne in trofazne vtičnice na voljo. delam pa običajno do 10 km na dan


Trofazno pride v postev samo za Zoe, Teslo in BMW i3, vecina ostalih avtomobilov se polni samo preko ene faze na AC. DC pretvornik je nekaj v kar se ti zelo verjetno ne splaca investirati. Dobijo se zadeve, vendar so drage, tri jurje in navzgor. :)

Ce delas na dan 10km potem, tko kot je W1 povedal, je edina prednost domace polnilnice to, da imas kabel nekje na ene mestu in vedno pri roki. Jaz imam na sreco taksno postavitev, da imam EVSE skatlo znotraj hise in samo kabel speljan skozi en zracnik ven iz bajte. Je avto priklopljen in odklopljen prej kot v pol minute.

IL_DIAVOLO ::

ziga1990 je izjavil:

no fantje imam vprašanje ali se splača postavit polnilno postajo doma ali je dosti da samo daš filat čez noč oz čez vikend na navadno gospodinjsko vtičnico?


Tebi se s takimi kilometri ne splaca niti avta imet lol

ziga1990 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

ziga1990 je izjavil:

no fantje imam vprašanje ali se splača postavit polnilno postajo doma ali je dosti da samo daš filat čez noč oz čez vikend na navadno gospodinjsko vtičnico?


Tebi se s takimi kilometri ne splaca niti avta imet lol


ker?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

MrNighthawk ::

ziga1990 je izjavil:

delam pa običajno do 10 km na dan

do 10 km na dan!?!? 8-O
A to se sploh splača imet avto? Ne mislim trolat, ampak čist realno gledano glede stroškov? Ok lahko imaš čez vikend 500 km :)
Seveda vse je vprašanje kraja doma, službe etc.

J.McLane ::

Kupis en premium diesel s 300k km, pa je...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ziga1990 ::

Glej trenutno vozim yarisa in sem čisto zadovoljen in tudi stroški so dovol nizki samo imam pa željo po noveješem avtomobilu in najprej sem gledal hibride ampak so me doma prepričal naj gledam električni avto ker bo boljši za take razdalje
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

lufthammer ::

Vzameš maximalni kredit (menda 40 jurjev) in greš po Teslo na Dunaj. To se ti pri do 10 km na dan najbolj splača. Avto bo čez deset let kot nov, če imaš garažo in polnil boš lahko na tri faze.

Za do 5 km greš na kolo - edino, če imaš v obe smeri klanec, pol je mal težje:))...

Pismo, delam jih več kot 40 na dan in se raje na motor usedem, kot pa da bi avto iz garaže vlačil.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Skuter poleti, pozimi pa Yaris, bodi srecen da ne rabiš avta.

Magari vzames električnega skuterja, če že hočeš imet EV.

Zgodovina sprememb…

ziga1990 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Skuter poleti, pozimi pa Yaris, bodi srecen da ne rabiš avta.

Magari vzames električnega skuterja, če že hočeš imet EV.


In namesto, da bom plačeval zavarovanje in registracijo za en EV avto bom plačeval za skuter in avto. Če bi lokacija in pot do službe dopuščala bi si kupil električno kolo pa mi ne dopušča tako da rabim avto.
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

hojnikb ::

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

ziga1990 ::

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Glej če bi me skuterji zanimali bi vprasal kateri skuter kupiti. Tema je on EV avtomobilih in naj tudi tu ostane.
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Emobi ::

Trifazna polnilnica se ti ne splača, ker jo potrebujejo tisti, ki delajo 100 in več kilometrov na dan. Jaz delam 50 km/dan in je ne rabim, tako da je v škatli še nerazpakirana. Sicer imam doma 3x25 A. Na šuko vtičnici je običajni, priloženi 3 kW polnilec in kabel me čaka. Ko parkiram, vsak drugi ali tretji dan kabel priklopim - ta opravek ne vzame niti 10 sekund.

Za samo 10 km/dan se mogoče res ne splača kupovati novega EV-ja, zato je smiselno pogledati trg rabljenih. In na trgu je izguba vrednosti rabljenih EV-jev manjša kot pri ICE-jih. Zaradi manjših stroškov vzdrževanja, registracije in subvencij.

Kateri EV izbrati, je predvsem odvisno od tega, kaj želiš sam, predvsem pa se osebno prepričaj s tem, da vsak model vzameš za dan, dva, na preizkus.

Od teh EV-jev, ki si jih naštel, ima zadnji pogon, ki je, mimogrede, bolj varen in zabaven od prednjega, samo i3, ki je hkrati najbolj okreten, praktičen, z najbolj neposrednim volanom, najboljšimi pospeški; vozi se kot gokart in nudi največ zabave.
Seveda pa človek ne ve, kaj bi, saj prihaja ID.3, ki ima tudi zadnji pogon in podobno okretnost ter pospeške. Bojda pa bo imel nizko ceno, v Nemčiji 30 k€. Samo to pri nas ne bo potem 22,5 k€ z odšteto subvencijo; verjetneje bo bližje 25 k€.

Webmojster ::

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Zakaj pa ne električni skuter? Ta "žere" preračunano 0.5L /100km, je tišji in ne zasmraduje okolice.

Emobi ::

Seveda, pravilno razmišljanje!
Tudi ICE skuterjem, mopedom in motorjem so, hvalabogu, šteti dnevi!

Samo v slabem vremenu ni za v trgovino je avto seveda bolj praktičen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Sem se zadnjič pogovarjal s tipom, ki ima Feddz. Je navdušen nad tišino, mislim, odsotnostjo hrupa motorja, in ima na balanci zvočnik, da lahko posluša muziko.

https://feddz.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Sem se zadnjič pogovarjal s tipom, ki ima Feddz. Je navdušen nad tišino, mislim, odsotnostjo hrupa motorja, in ima na balanci zvočnik, da lahko posluša muziko.

https://feddz.com/


Tole stane skor sedem jurjev. Nori so. :D

Emobi ::

To je res. Vsak začetek je težak, mislim, drag.
Ampak Nemci pravijo, da gre za vrhunski dizajn in materiale in sploh.

Škoda, da tu ni subvencije 7.500 €:)

IL_DIAVOLO ::

ziga1990 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Glej če bi me skuterji zanimali bi vprasal kateri skuter kupiti. Tema je on EV avtomobilih in naj tudi tu ostane.


Ne vem, zakaj si užaljen, če ti človek pove, kaj se ti bolj splaca oz. kaj se ti ne.

Seveda lahko kupiš EV za 20k, če želiš. Ampak računice ne bos nasel, ne s 3 fazno vtičnico, ne s samim vozilo in se manj s prihrankom goriva.

WarpedGone ::

Splača se ti samo umret, oz. tvojim dedičem.
Ostalo je le financiranje lastnih želja.


https://cleantechnica.com/2019/09/27/20...
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

No, ja, tisto motorno kolo, veliko denarja za malo muzike. Tisti lastnik je motor Feddz komajda registriral, ker naša zakonodaja še ni prilagojena. Ima tisto majhno registrsko tablico in omejeno hitrost na 45 km/h. Če bi ga pa razčipal, bi šlo pa do 80 km/h!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Webmojster ::

Imaš tud solidne kitajske skuterje za cca 2400€
https://www.smartelektro.si/niu-n-serij...

Emobi ::

Vsekakor je boljša varianta elektrificiran bicikel - pedali, kjer lahko po želji še razvijaš pljuča in muskulaturo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

roCkY ::

Lepo slišat da nekateri uživate v produktih ICE.

D3m ::

Jup.
|HP EliteBook|R5 6650U|

hojnikb ::

Webmojster je izjavil:

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Zakaj pa ne električni skuter? Ta "žere" preračunano 0.5L /100km, je tišji in ne zasmraduje okolice.

Ker smo spet tam, da je računica stroškov vprašljiva. 50cc ICE skuter se dobi že za okoli jurja (js sn za svojga dal takrat ~800€) elektrikar je pa kaj, 2500€? Za 1500€ razlike imaš pri trenutnih cenah goriv in tipicne porabe 4t skuterja okoli 46000 kilometrov zastonj vožnje, dokler ni elektrikar break even. V opjovem primeru to pomen okol 10 let voznje na siht ob primernih dnevih.
#brezpodpisa

hojnikb ::

Emobi je izjavil:

Seveda, pravilno razmišljanje!
Tudi ICE skuterjem, mopedom in motorjem so, hvalabogu, šteti dnevi!

Samo v slabem vremenu ni za v trgovino je avto seveda bolj praktičen.

Brez skrbi, stari mopedi so here to stay, če ne druga, v zbirkah entuzijastev:)
#brezpodpisa

Mikrohard ::

Pred desetimi leti je bila cena goriva 30% nižja od današnje. Vmes je bilo pa tudi obdobje, ko je bilo gorivo 50% dražje od leta 2009. Računati dolgoročno rentabilnost na podlagi trenutne cene goriv nima smisla.

hojnikb ::

tudi elektrika ne pride iz lufta in se kvečjemu draži.
#brezpodpisa

Mikrohard ::

Vse se draži. Kakšna je sploh uradna stopnja inflacije? Goriva so se v 10 letih podražila za 30%, mobilni telefoni so se podražili za 100%, stanovanja so se podražila, avti so se podražili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

ziga1990 ::

Sem šel na Mobile de pogledat za rabljenimi EV avti in kaže da so na prodaj Leafi gen 2 torej 2018 letnik pod 20k€ mislim da bi to bil najboljša opcija če je avto v vredu stanju
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

hojnikb ::

zgoni trenutn shitbox, za 10km/dan je vsaka jačka, ki zalaufa, dobra. Potem pa pare na stran in kupiš used M3 (tist od tesle, ne bavarcov)
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

hojnikb je izjavil:

Webmojster je izjavil:

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Zakaj pa ne električni skuter? Ta "žere" preračunano 0.5L /100km, je tišji in ne zasmraduje okolice.

Ker smo spet tam, da je računica stroškov vprašljiva. 50cc ICE skuter se dobi že za okoli jurja (js sn za svojga dal takrat ~800€) elektrikar je pa kaj, 2500€? Za 1500€ razlike imaš pri trenutnih cenah goriv in tipicne porabe 4t skuterja okoli 46000 kilometrov zastonj vožnje, dokler ni elektrikar break even. V opjovem primeru to pomen okol 10 let voznje na siht ob primernih dnevih.


Pri avtu ne bi nikoli prišel na pozitivno nulo :)

J.McLane ::

ziga1990 je izjavil:

Sem šel na Mobile de pogledat za rabljenimi EV avti in kaže da so na prodaj Leafi gen 2 torej 2018 letnik pod 20k€ mislim da bi to bil najboljša opcija če je avto v vredu stanju


Bi se kar strinjal, Leafov se je prodalo največ med EV, kar daje tudi upanje za kakšna popravila.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ziga1990 ::

pa še Samodejno zaviranje ima plus Propilot se mi zdi zanimiv
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

IL_DIAVOLO ::

Evo Žiga, enega imam za tebe:

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Boš glavni car :D

ziga1990 ::

BigWhale ali imaš ti Tekna ali N-connecta opremo in povej mi če ima Leaf na desni strani volana gumb z modrimi obročki pomeni da ima ProPilot?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ziga1990 ()

Webmojster ::

hojnikb je izjavil:

Webmojster je izjavil:

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Zakaj pa ne električni skuter? Ta "žere" preračunano 0.5L /100km, je tišji in ne zasmraduje okolice.

Ker smo spet tam, da je računica stroškov vprašljiva. 50cc ICE skuter se dobi že za okoli jurja (js sn za svojga dal takrat ~800€) elektrikar je pa kaj, 2500€? Za 1500€ razlike imaš pri trenutnih cenah goriv in tipicne porabe 4t skuterja okoli 46000 kilometrov zastonj vožnje, dokler ni elektrikar break even. V opjovem primeru to pomen okol 10 let voznje na siht ob primernih dnevih.


Jih imaš tudi od 1450€
https://www.smartelektro.si/#modeli

Pa verjamem, da najdeš še cenejše.

Emobi je izjavil:

Vsekakor je boljša varianta elektrificiran bicikel - pedali, kjer lahko po želji še razvijaš pljuča in muskulaturo.


Nekateri mislijo, da se električno kolo samo od sebe premika - brez vsakega napora uporabnika.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Kolo je izredno ucinkovito transportno sredstvo in 20km/h po ravnini prakticno ni napor. Elektricno kolo pa je se manj naporno.

vostok_1 ::

Webmojster je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Webmojster je izjavil:

hojnikb je izjavil:

letni strosek za 50cc skuter je like 30e, ce kupis novega (za kaksen starejsi model pac racunas zram se tp). V vsakem primero drobiz, ki ga lahko notr prineses z prihranjenim gorivom proti avtomobilu (2,5l/100km proti 7-8l?). Ce gledas skozi stroske, je defenitivno lahko racunica.


Zakaj pa ne električni skuter? Ta "žere" preračunano 0.5L /100km, je tišji in ne zasmraduje okolice.

Ker smo spet tam, da je računica stroškov vprašljiva. 50cc ICE skuter se dobi že za okoli jurja (js sn za svojga dal takrat ~800€) elektrikar je pa kaj, 2500€? Za 1500€ razlike imaš pri trenutnih cenah goriv in tipicne porabe 4t skuterja okoli 46000 kilometrov zastonj vožnje, dokler ni elektrikar break even. V opjovem primeru to pomen okol 10 let voznje na siht ob primernih dnevih.


Jih imaš tudi od 1450€
https://www.smartelektro.si/#modeli

Pa verjamem, da najdeš še cenejše.

Emobi je izjavil:

Vsekakor je boljša varianta elektrificiran bicikel - pedali, kjer lahko po želji še razvijaš pljuča in muskulaturo.


Nekateri mislijo, da se električno kolo samo od sebe premika - brez vsakega napora uporabnika.


Katerikoli skuter/moped ICE or not, bistveno manj obremenjuje okolje kot avtomobil in energetiko za na poti v službo.
V tem primeru je izbira elektrike povsem irrelevantna. No ajde, razen vzdrževanja.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

Motiš se, ICE mopedi imajo zelo ohlapno regulativo glede izpustov, tako z raznimi HC in CO obremenjujeo okolje veliko bolj kot avti, kljub temu da pokurijo malo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
727 / 1184
»»