Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
pegasus ::
Prejšnji teden sem sedel v 2 dni stari 911, ok vem da ni električna, ampak dečki, nad detajli in dizajnom in proporci vsega notri sem bil navdušen.Pismo moram prav pogledat kaj naš šef vozi ... Meni se notranjost njegove 911 zdi kot klavstrofobična drvarnica. Moja plebejska impreza je v primerjavi kot hotelska soba. V 911 so čudni zvoki, vonji in občutek skozi ovinke, tako da sem si želel čimprej ven - na srečo je bilo poti samo 2km.
roCkY ::
Avto zgleda povsem korekten za zelo zmerno ceno. Itak pa je treba počakat kolk (ne)pokvarljive bodo te prve serije.
So pa zanimivi. Avti so praktično že na ladji, ko so začeli sprejemat naročila.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Očitno premalo poznaš kaj Mate dela v Sveti Nedelji... prototip ConceptOne oz. Two, je zgolj stranski produkt in ne core business. Oni imajo tak knowhow glede baterij, da je Porsche kupil delež v podjetju (+15%), zato da se bo on od njih kaj naučil oz. imel... ne obratno.
Ne zanikam tega znanja, ampak trdim, da to kar imajo se ni produkt. Tako kot Porsche potrebuje njihovo znanje, tako tudi pri Rimcu rabijo se tisti zadnji korak, da zadevo pripeljejo do proizvodnje in niso vec "start-up". Ni pa nobena stvar za podcenjevati tukaj.
Rimacu sploh ni v interesu delat neke "proizvodnje". Njim je fajn, da tu in tam pokažejo kak nor prototip, hkrati pa služijo s svojim know-howom,
A res?
Next challenge is to move from a low-volume manufacturer of complex high-end electrification components, to a serious Tier-1 supplier for the automotive industry
http://automotivefixing.com/mate-rimac/
Emobi ::
Vsak bi jo moral prebrati.
Emobi ::
Zanimivo je, da model S niso v sedmih letih preskusili na tej progi, ampak šele sedaj, po taycanu. Lahko bi vedeli, kje bo Porsche lovil rekord najhitrejšega avtomobila v kategoriji in bi rekord bodisi prej postavili sami, ali pa se vsaj dobro pripravili.
Izgleda, da jih je malo presenetilo in niso bili dovolj pripravljeni.
Emobi ::
WarpedGone je izjavil:
Glede štartov za W1:
In an initial test, a pre-series version of this 440 kW (600 PS) all-wheel drive car accelerated from 0-200 km/h 26 times in succession. The Sprint Challenge was held at an airfield in Lahr in southern Baden. Average acceleration times documented on the "Fully Charged" YouTube channel were just under ten seconds. The difference between the fastest and the slowest attempts was just 0.8 seconds.
Hvala za potrditev mojih navedb.
0,8s je daleč od zanemarljivega in direktni dokaz, da je repeatability čist marketinški nateg.
Stvar ima probleme s pregrevanjem in omeji max output.
No, stvar omeji maksimalno moč, da se ne bi pregrela. Tudi Tesla ima to, saj bi v nasprotnem primeru baterije trajale bolj malo časa.
Uporabniku je bolj važno, da baterija zdrži dalj časa, kot pa, da avto od 0 do 200 km/h po 26(!) startih upočasni za 0,8 sekunde.
To so laboratorijski poskusi, ne pa realna vožnja. Tako, da se praktično, v praksi ne pregrava in ne izgublja moči.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
A res misliš, da je cilj Tesle, da bo proizvajala VSE električne avtomobile za cel svet ali pa je njen cilj, da vzpodbudi druge proizvajalce, da sami začnejo proizvajati električne avtomobile.
V biznisu ni romantike, sploh pa ne ameriškem. Nobena firma ne vzpodbuja konkurenčne proizvajalce, pač pa jih poskuša prehiteti oziroma držati korak pred njimi, kupiti ali kako drugače obvladovati.
Kar poglejte, kaj vse Kitajci kupujejo po evropski (avtomobilski) industriji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Nikec3 ::
A res?
Next challenge is to move from a low-volume manufacturer of complex high-end electrification components, to a serious Tier-1 supplier for the automotive industry
http://automotivefixing.com/mate-rimac/
Ja no? Rad bi bil dobavitelj za ostale, ne pa nek proizvajalec avtomobilov.
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
Praviš: "To so avti, s katerim recimo da POGOJNO še gre naslednji scenarij", zakaj POGOJNO?
Ja, imaš prav. "Pogojno" sem uporabil v napačnem kontekstu. Ne da gre omenjeni scenarij pogojno skozi. Tak EV je pogojno uporaben.
Namreč, če gre tale scenarij še skozi, pa kaj drugega ne gre brez vmesnega polnjenja. Zame je ideja uporabnega EV taka, da ne razmišljam ves čas, kje bom polnil in koliko časa.
Recimo, zadnjič smo si šli z družino v Idrijo ogledat rudnik živega srebra. Šli smo čez Kropo/Železnike. Nazaj smo se vračali čez Ljubljano, smo obiskali še sorodnike, ki živijo v stanovanjkem bloku in na parkirišču nimajo polnilca za EV. Vmes smo ugotovili, da je bila planirana pot do LJ zaprta in smo morali delati obvoz. Vse skupaj smo prevozili preko 200 km, brez tankanja in brez planiranja, kje se bomo ustavili. Na pot smo šli zjutraj, brez preverjanja zemljevidov, brez posvetovanja s stranjo www.plugshare.com ...
Če bi šli na pot v hladnem vremenu, pozimi, bi bilo to že na zgornji četrtini zmogljivosti električnega vozila. Še z ICE-jem se ljudje neradi vozimo na rezervi in gremo tankat takoj, ko se posveti lučka, čeprav v večini primerov to pomeni še okoli 50 km dosega. Dvomim, da pozimi v EV-ju, ki kaže še 50 km dosega, ne postaneš živčen...
Jasno, stvar je rešljiva. Zapelješ se na črpalko, ki ponuja polnjenje EV in stvar v 20-30 min napolniš. Je pa to nezgrešljiv korak nazaj v smislu udobja. Da ne moreš prevozit (ali komaj prevoziš) Slovenije od SV do JZ brez vmesnega polnjenja, je smešno. Kot proof of concept bi verjetno šlo, ampak ko se vrneš domov, imaš prazen avto. Bohnedaj, da bi imel kakšno nepredvideno nujno pot.
Zato pa imaš v garaži še enega ICE-ja, ki ima 2x večji doseg in ga napolniš v 5 minutah.
Kar pa nujno pomeni, da EV ni nadomestilo za ICE in vsaj zame, ni prava stvar.
200 kilometrov ni noben problem za električni avto. Če potrebuješ še več si lahko kupiš tesla model 3 in imaš dosega več kot 500 kilometrov z enim polnjenjem. Če ti še to ni zadost, lahko se vmes ustaviš za 20 minut in dofilaš še za 300 kilometrov, sepravi skupaj 800 prevoženih tisti dan. Če ti še to ni zadost lahko se ustaviš še za 20 minut in nafilaš še 300 kilometrov, sepravi skupaj že 1100 kilometrov tisti dan (in to lahko ponavljaš kolikor te je volja).
Sicer pa; ne vrjamem da si kadarkoli v življenju vozil 5 ur hkrati, brez enega samega 20 minutnega postanka. Pa tudi če si, to ni ne zdravo in tudi ne varno zate. Voznik potrebuje 15 minutni postanek na vsakih nekaj ur vožnje, tudi če voziš dizla ali bencinarja. Če te tako skrbi to, da boš ostal na cesti z prazno baterijo, pa daj v pritljažnik en diesel generator, za tiste enkrat na 10 let, če ga boš sploh rabil, tudi izkoristek generatorja, ki je samo cca 20 % nima veze. Z električnim avtom komot narediš več kot 1800 kilometrov v enem dnevu, jst nevem kaj še več rabiš.
Nikec3 ::
No, stvar omeji maksimalno moč, da se ne bi pregrela. Tudi Tesla ima to, saj bi v nasprotnem primeru baterije trajale bolj malo časa.
Ta debata je čisto nesmiselna. Praktično vsak EV ima moč omejeno s tem koliko toplote lahko odvede...
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
IL_DIAVOLO ::
Karkulator je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Praviš: "To so avti, s katerim recimo da POGOJNO še gre naslednji scenarij", zakaj POGOJNO?
Ja, imaš prav. "Pogojno" sem uporabil v napačnem kontekstu. Ne da gre omenjeni scenarij pogojno skozi. Tak EV je pogojno uporaben.
Namreč, če gre tale scenarij še skozi, pa kaj drugega ne gre brez vmesnega polnjenja. Zame je ideja uporabnega EV taka, da ne razmišljam ves čas, kje bom polnil in koliko časa.
Recimo, zadnjič smo si šli z družino v Idrijo ogledat rudnik živega srebra. Šli smo čez Kropo/Železnike. Nazaj smo se vračali čez Ljubljano, smo obiskali še sorodnike, ki živijo v stanovanjkem bloku in na parkirišču nimajo polnilca za EV. Vmes smo ugotovili, da je bila planirana pot do LJ zaprta in smo morali delati obvoz. Vse skupaj smo prevozili preko 200 km, brez tankanja in brez planiranja, kje se bomo ustavili. Na pot smo šli zjutraj, brez preverjanja zemljevidov, brez posvetovanja s stranjo www.plugshare.com ...
Če bi šli na pot v hladnem vremenu, pozimi, bi bilo to že na zgornji četrtini zmogljivosti električnega vozila. Še z ICE-jem se ljudje neradi vozimo na rezervi in gremo tankat takoj, ko se posveti lučka, čeprav v večini primerov to pomeni še okoli 50 km dosega. Dvomim, da pozimi v EV-ju, ki kaže še 50 km dosega, ne postaneš živčen...
Jasno, stvar je rešljiva. Zapelješ se na črpalko, ki ponuja polnjenje EV in stvar v 20-30 min napolniš. Je pa to nezgrešljiv korak nazaj v smislu udobja. Da ne moreš prevozit (ali komaj prevoziš) Slovenije od SV do JZ brez vmesnega polnjenja, je smešno. Kot proof of concept bi verjetno šlo, ampak ko se vrneš domov, imaš prazen avto. Bohnedaj, da bi imel kakšno nepredvideno nujno pot.
Zato pa imaš v garaži še enega ICE-ja, ki ima 2x večji doseg in ga napolniš v 5 minutah.
Kar pa nujno pomeni, da EV ni nadomestilo za ICE in vsaj zame, ni prava stvar.
200 kilometrov ni noben problem za električni avto. Če potrebuješ še več si lahko kupiš tesla model 3 in imaš dosega več kot 500 kilometrov z enim polnjenjem. Če ti še to ni zadost, lahko se vmes ustaviš za 20 minut in dofilaš še za 300 kilometrov, sepravi skupaj 800 prevoženih tisti dan. Če ti še to ni zadost lahko se ustaviš še za 20 minut in nafilaš še 300 kilometrov, sepravi skupaj že 1100 kilometrov tisti dan (in to lahko ponavljaš kolikor te je volja).
Sicer pa; ne vrjamem da si kadarkoli v življenju vozil 5 ur hkrati, brez enega samega 20 minutnega postanka. Pa tudi če si, to ni ne zdravo in tudi ne varno zate. Voznik potrebuje 15 minutni postanek na vsakih nekaj ur vožnje, tudi če voziš dizla ali bencinarja. Če te tako skrbi to, da boš ostal na cesti z prazno baterijo, pa daj v pritljažnik en diesel generator, za tiste enkrat na 10 let, če ga boš sploh rabil, tudi izkoristek generatorja, ki je samo cca 20 % nima veze. Z električnim avtom komot narediš več kot 1800 kilometrov v enem dnevu, jst nevem kaj še več rabiš.
Je pa treba vedeti, da nizke temperature in visoke hitrosti(avtocesta) ubijajo baterijo. In tako je hitro doseg se samo 50-100 km. Kar je sicer še vedno dovolj, če ga polnis vsak dan, kar pa je iz ekonomskega vidika precej neefektivno.
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
BigWhale ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
V izredno neoptimalnih razmerah ti avto pozre 30kWh na 100km. To je tam nekje 1.5 EUR po nizki tarifi pri E3. V optimalnih razmerah pa pozre recimo 16kWh. To je manj kot en evro.
IL_DIAVOLO ::
https://www.google.com/amp/s/zurnal24.s...
2 vira govorita drugace.
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
V izredno neoptimalnih razmerah ti avto pozre 30kWh na 100km. To je tam nekje 1.5 EUR po nizki tarifi pri E3. V optimalnih razmerah pa pozre recimo 16kWh. To je manj kot en evro.
kaj pa dnevna tarifa?
Cng bi lahko komot biv 50c kg na crpalkah z se vedno precejsnimi dajatvami ter zasluzek za distribucijo glede na to da je trzna cena 10-15c kg.V primeru cngja po 50c se prevozen km vs ev prakticno izenaci, ce recimo filas po vt. Itak se na eu nivoju pogovarjajo da se nt ukine ter vlozi v storage.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Praviš: "To so avti, s katerim recimo da POGOJNO še gre naslednji scenarij", zakaj POGOJNO?
Ja, imaš prav. "Pogojno" sem uporabil v napačnem kontekstu. Ne da gre omenjeni scenarij pogojno skozi. Tak EV je pogojno uporaben.
Namreč, če gre tale scenarij še skozi, pa kaj drugega ne gre brez vmesnega polnjenja. Zame je ideja uporabnega EV taka, da ne razmišljam ves čas, kje bom polnil in koliko časa.
Recimo, zadnjič smo si šli z družino v Idrijo ogledat rudnik živega srebra. Šli smo čez Kropo/Železnike. Nazaj smo se vračali čez Ljubljano, smo obiskali še sorodnike, ki živijo v stanovanjkem bloku in na parkirišču nimajo polnilca za EV. Vmes smo ugotovili, da je bila planirana pot do LJ zaprta in smo morali delati obvoz. Vse skupaj smo prevozili preko 200 km, brez tankanja in brez planiranja, kje se bomo ustavili. Na pot smo šli zjutraj, brez preverjanja zemljevidov, brez posvetovanja s stranjo www.plugshare.com ...
Če bi šli na pot v hladnem vremenu, pozimi, bi bilo to že na zgornji četrtini zmogljivosti električnega vozila. Še z ICE-jem se ljudje neradi vozimo na rezervi in gremo tankat takoj, ko se posveti lučka, čeprav v večini primerov to pomeni še okoli 50 km dosega. Dvomim, da pozimi v EV-ju, ki kaže še 50 km dosega, ne postaneš živčen...
Jasno, stvar je rešljiva. Zapelješ se na črpalko, ki ponuja polnjenje EV in stvar v 20-30 min napolniš. Je pa to nezgrešljiv korak nazaj v smislu udobja. Da ne moreš prevozit (ali komaj prevoziš) Slovenije od SV do JZ brez vmesnega polnjenja, je smešno. Kot proof of concept bi verjetno šlo, ampak ko se vrneš domov, imaš prazen avto. Bohnedaj, da bi imel kakšno nepredvideno nujno pot.
Zato pa imaš v garaži še enega ICE-ja, ki ima 2x večji doseg in ga napolniš v 5 minutah.
Kar pa nujno pomeni, da EV ni nadomestilo za ICE in vsaj zame, ni prava stvar.
200 kilometrov ni noben problem za električni avto. Če potrebuješ še več si lahko kupiš tesla model 3 in imaš dosega več kot 500 kilometrov z enim polnjenjem. Če ti še to ni zadost, lahko se vmes ustaviš za 20 minut in dofilaš še za 300 kilometrov, sepravi skupaj 800 prevoženih tisti dan. Če ti še to ni zadost lahko se ustaviš še za 20 minut in nafilaš še 300 kilometrov, sepravi skupaj že 1100 kilometrov tisti dan (in to lahko ponavljaš kolikor te je volja).
Sicer pa; ne vrjamem da si kadarkoli v življenju vozil 5 ur hkrati, brez enega samega 20 minutnega postanka. Pa tudi če si, to ni ne zdravo in tudi ne varno zate. Voznik potrebuje 15 minutni postanek na vsakih nekaj ur vožnje, tudi če voziš dizla ali bencinarja. Če te tako skrbi to, da boš ostal na cesti z prazno baterijo, pa daj v pritljažnik en diesel generator, za tiste enkrat na 10 let, če ga boš sploh rabil, tudi izkoristek generatorja, ki je samo cca 20 % nima veze. Z električnim avtom komot narediš več kot 1800 kilometrov v enem dnevu, jst nevem kaj še več rabiš.
Je pa treba vedeti, da nizke temperature in visoke hitrosti(avtocesta) ubijajo baterijo. In tako je hitro doseg se samo 50-100 km. Kar je sicer še vedno dovolj, če ga polnis vsak dan, kar pa je iz ekonomskega vidika precej neefektivno.
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
Absolutno NE drži, da je pri nizkih temperaturah in hitrostih avtoceste range samo še 50-100 km. NI res. Range v takšnih razmerah je 420 kilometrov. To je 16 % zmanjšanje.
Poglej to:
.
Model je imel ogravanje kabine in zicev seveda vključeno, pa je kljub temu bil doseg 420 km. Če ne verjameš, poglej tudi ostale posnetke. Drugače pa pomisli malo: Država kjer je prodaja električnih vozil procentualno največja je ena NAJHLADNEJŠIH (to je Norveška). Če bi bilo to res potem na Norveškem nebi kupovali električnih avtomobilov na veliko.
Tudi tvoji izračuni o tem kako avto na plin porabi 3 € na 100 kilometrov, električni avto pa 2 € na 100 kilometrov NISO resnični. Izračunajmo:
Trenutna cena avtoplina je 0,559 €/l. Poraba z avtoplinom je 15 % večja (manjša energijska gostota plina na liter, tudi v praksi je toliko manjša). Potaba avtoplina recimo 6 litrov/100 km znese: 6* 0,559= 3,354 €.
Tesla model 3 naredi z 75 kWh baterijo razdaljo 325 milj, kar je enako 523 kilometrov (po EPA karakteristiki!-torej normalna vožnja, če voziš varčno lahko še precej več).
Torej lahko izračunamo 75 kWh / 5,23 = 14,43 kWh /100 km. Cena kilovatne ure ponoči je 0,08 €. (polniš ga ponoči in zjutraj imaš vsak dan polnega, brez da bi rabil hodit na bencinsko črpalko tako kot pri dizlu ali bencinarju).
14,43 kWh * 0,08 €/kWh = 1,15 €
Torej avto na plin 3,35 € na 100 km, avto na elektrikp pa 1,15 € /100 km. Razlika je skoraj trikratna!(2,91 kratna). Torej z istim dnarjem avto na elektriko naredi cca 291 kilometrov, avto na plin pa 100 kilometrov. Če ti pa trikratna razlika ni zadost pol pa jst nevem kaj ti je.
Cr00k ::
WarpedGone je izjavil:
Glede štartov za W1:
In an initial test, a pre-series version of this 440 kW (600 PS) all-wheel drive car accelerated from 0-200 km/h 26 times in succession. The Sprint Challenge was held at an airfield in Lahr in southern Baden. Average acceleration times documented on the "Fully Charged" YouTube channel were just under ten seconds. The difference between the fastest and the slowest attempts was just 0.8 seconds.
Hvala za potrditev mojih navedb.
0,8s je daleč od zanemarljivega in direktni dokaz, da je repeatability čist marketinški nateg.
Stvar ima probleme s pregrevanjem in omeji max output.
No, stvar omeji maksimalno moč, da se ne bi pregrela. Tudi Tesla ima to, saj bi v nasprotnem primeru baterije trajale bolj malo časa.
Uporabniku je bolj važno, da baterija zdrži dalj časa, kot pa, da avto od 0 do 200 km/h po 26(!) startih upočasni za 0,8 sekunde.
To so laboratorijski poskusi, ne pa realna vožnja. Tako, da se praktično, v praksi ne pregrava in ne izgublja moči.
To je testiral novinar v nelaboratorijskih pogojih. Sicer pa 0,8s razlike v 0-200kmh je zanemarljivo malo. Se Najboljsi ICE porscheji imajo podobne razlike... da ne govorim o starejsih modelih z manj dodelanim launch programom In tudi pri pospesevanju se dela se vecja razlika ce voznik na roke prestavlja... se enkrat: 0,8s po 26 ponovitvah je nic. Ne v EV svetu, niti v ICE...
roCkY ::
https://stari.rtvslo.si/zabava/avtomobi...
D3m ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Premium znamke bojo povozile polizdelek od tesle.
Prejšnji teden sem sedel v 2 dni stari 911, ok vem da ni električna, ampak dečki, nad detajli in dizajnom in proporci vsega notri sem bil navdušen. Česa takega še nisem videl, čerpav sem sedel v vseh nemških prvakih. Slike niti ne morejo prikazati, kako vrhunsko je narejena notranjost. Tako, da bi rekel, da zna držati.
A to tanovo Carrera S?
BigWhale ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
2 vira govorita drugace.
Ta dva vira se nista vidla mojga racuna za elektriko. A mi hoces povedat, da sem se zlagal, al kaj?
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
V izredno neoptimalnih razmerah ti avto pozre 30kWh na 100km. To je tam nekje 1.5 EUR po nizki tarifi pri E3. V optimalnih razmerah pa pozre recimo 16kWh. To je manj kot en evro.
kaj pa dnevna tarifa?
Zakaj bi me zanimala dnevna tarifa? Nikoli ne polnim pri dnevni tarifi, zato me ne zanima, poleg tega imam tako nastavljene tarife, da je dnevna obcutno drazja. Ce bi polnil tudi podnevi, bi sel verjetno na enotarifni sistem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
IL_DIAVOLO ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
2 vira govorita drugace.
Ta dva vira se nista vidla mojga racuna za elektriko. A mi hoces povedat, da sem se zlagal, al kaj?
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
V izredno neoptimalnih razmerah ti avto pozre 30kWh na 100km. To je tam nekje 1.5 EUR po nizki tarifi pri E3. V optimalnih razmerah pa pozre recimo 16kWh. To je manj kot en evro.
kaj pa dnevna tarifa?
Zakaj bi me zanimala dnevna tarifa? Nikoli ne polnim pri dnevni tarifi, zato me ne zanima, poleg tega imam tako nastavljene tarife, da je dnevna obcutno drazja. Ce bi polnil tudi podnevi, bi sel verjetno na enotarifni sistem.
Kolebam med elektriko in cng-jem, pa me zanima realna cena. Seveda bom prej verjel uporabniku, kot pa nekim teoreticnim priblizkom.
codeMonkey ::
A res?
Next challenge is to move from a low-volume manufacturer of complex high-end electrification components, to a serious Tier-1 supplier for the automotive industry
http://automotivefixing.com/mate-rimac/
Ja no? Rad bi bil dobavitelj za ostale, ne pa nek proizvajalec avtomobilov.
Ne obracaj... Ce si tier1 dobavitelj, je to resna proizvodnja. Sem ze zgoraj poudaril da ne govorim o avtomobilih...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
2 vira govorita drugace.
Ta dva vira se nista vidla mojga racuna za elektriko. A mi hoces povedat, da sem se zlagal, al kaj?
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
S plinom lahko naredis 100km s 3 evri v vseh razmerah, medtem ko z elektriko narediš 100 km samo v optimalnih razmerah za recimo 2 evra.
V izredno neoptimalnih razmerah ti avto pozre 30kWh na 100km. To je tam nekje 1.5 EUR po nizki tarifi pri E3. V optimalnih razmerah pa pozre recimo 16kWh. To je manj kot en evro.
kaj pa dnevna tarifa?
Zakaj bi me zanimala dnevna tarifa? Nikoli ne polnim pri dnevni tarifi, zato me ne zanima, poleg tega imam tako nastavljene tarife, da je dnevna obcutno drazja. Ce bi polnil tudi podnevi, bi sel verjetno na enotarifni sistem.
zato ker kmalu nizja tarifa ne bo vec obstajala.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
BigWhale ::
-valvoline- je izjavil:
zato ker kmalu nizja tarifa ne bo vec obstajala.
Kristalna krogla povedala al kaj bolj resnega?
V isti veri lahko jaz povem, da bo kmalu bencin 3 EUR/l.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
-valvoline- ::
-valvoline- je izjavil:
zato ker kmalu nizja tarifa ne bo vec obstajala.
Kristalna krogla povedala al kaj bolj resnega?
V isti veri lahko jaz povem, da bo kmalu bencin 3 EUR/l.
Na tvju je bila oddaja o stromu ter obnovljivih virov itn. Precej eu drzav tj njihovi el. sistemi so v tezkih financnih tezavah zarad obnovljivih virov elektrike se posebej zarad soncnih elektrarn. Zato se isce nacin kako popravit stanje in nastalo financno luknjo, ena izmed resitev je ukinitev nt, kar pa ce se prav spomim tudi slovenija oz energetski sektor podpira.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
IL_DIAVOLO ::
IL_DIAVOLO ::
-valvoline- je izjavil:
CNG mestni malcki porabijo 3kg na 100km, limuzine in golf razred 4-5kg. CNG polnilnic prakticno ni, zato je zaenkrat cng avto nogo. Pa tudi tam k so je cena precej zasoljena 1e+ za kg (ze prej omenil gen-i preko plinskega omrezja ga prodaja za cca 55c, zakaj je taksna razlika med polnilnicami ter mestnim plinom men zaenkrat ni jasno). Je pa neki podobno recimo ce si sam nafilas plinsko jeklenko za kuhanje z lpgjem za avto (10-11e) in ce kupis nafilano pri petrolu 20e+, prsparas 10e, spet ena klasicna lopovscina distributerjev jeklenk.
Ne razumeš.
Energijska vrednost 1kg CNG-ja je enakovredna 2l LPG-ja. Tako da je cene nemogoče primerjat med seboj.
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
CNG mestni malcki porabijo 3kg na 100km, limuzine in golf razred 4-5kg. CNG polnilnic prakticno ni, zato je zaenkrat cng avto nogo. Pa tudi tam k so je cena precej zasoljena 1e+ za kg (ze prej omenil gen-i preko plinskega omrezja ga prodaja za cca 55c, zakaj je taksna razlika med polnilnicami ter mestnim plinom men zaenkrat ni jasno). Je pa neki podobno recimo ce si sam nafilas plinsko jeklenko za kuhanje z lpgjem za avto (10-11e) in ce kupis nafilano pri petrolu 20e+, prsparas 10e, spet ena klasicna lopovscina distributerjev jeklenk.
Ne razumeš.
Energijska vrednost 1kg CNG-ja je enakovredna 2l LPG-ja. Tako da je cene nemogoče primerjat med seboj.
Cng se prodaja v sm ali kg. Sem racunal po genijevih cenah za sm preracunano v litrih je cca 25-30c na liter oz 50-55c kg. Lahko se kdo proba naredit matematiko, jaz sem 2x, lani. Letos je cng se cenejsi za 20%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
m0LN4r ::
E-HONDA mi je pa bila zelo zelo vsec, skoda edino da je cena za dva polota in manjsi kot opel corsa. Prtljaznik je za en drek in sedezi zadaj so za meter 50 ljudi vse ostalo ni sans.
Trade Republic 38MVDVXM
Emobi ::
Tako da, m0LN4r, ti si raje rezerviraj ID.3, kljub tej plastiki; saj veš, EV-ji so 2x dražji z istimi stroški lastništva, pri tebi, ki pa delaš veliko kilometrov, se pa EV še bolj splača!
Seveda pa zate pride v poštev samo različica z največjim dosegom.
Najdi enega prodajalca, ki ti bo posodil to različico, ki bo poleti na voljo.
Na vtičnico pa daš merilec, ki kaže število porabljenih kWh, da se s stanodajalcem dogovorita, po koliko mu boš elektriko plačal.
Ta plastika - prednosti električarja to odtehtajo.
Emobi ::
-valvoline- je izjavil:
Na tvju je bila oddaja o stromu ter obnovljivih virov itn. Precej eu drzav tj njihovi el. sistemi so v tezkih financnih tezavah zarad obnovljivih virov elektrike se posebej zarad soncnih elektrarn. Zato se isce nacin kako popravit stanje in nastalo financno luknjo, ena izmed resitev je ukinitev nt, kar pa ce se prav spomim tudi slovenija oz energetski sektor podpira.
Ah, kako simptomatično. Tukaj velja rek: ne verjemi tistemu, ki jamra. Oziroma vzemi tistemu, ki jamra, da nima.
Plače v elektro branži so med najvišjimi v državi, njihovi direktorji imajo letno plačo najmanj 100.000 letno.
Gre za velike igralce, katerih interes je čim večji dobiček, kar rezultira v ožemanje potrošnikov. To jim lažje uspeva, saj so bolj ali manj monopolisti - gre za oligopol.
Najbolj pa je smešna njihova gonja proti sončnim elektrarnam. Da se ne splačajo, da motijo omrežje in podobno. Zakaj imajo pa oni na vseh svojih strehah SE?
Gre za klasično razmišljanje velikih: potrošniki so zato, da se jih odira, ne pa da se bodo potrošniki mešali v posel!
Da si bodo sami delali elektriko, ali bognedaj, si jo shranjevali in prodajali. To vendar lahko počno samo oni, ne pa raja!
Seveda bi radi ukinili nočno tarifo, da bi bile njihove plače še višje. Samo omrežje bi potem imelo še več problemov. Pravilno razmišljanje pa je v smeri inteligentnega omrežja ter aktivnega polnjenja in praznjenja baterij EV-jev in stacionarnih baterij, kakor tudi čimveč SE.
Če bi bil celoten slovenski vozni park sestavljen iz EV, bi potrebovali letno približno 2,5 TWh energije. Za to ni potrebna nova jedrska elektrarna, pač pa je to nekje 200.000 SE na običajnih strehah. Sicer pa bi vse strehe v državi lahko pridelale 20 TWh letno; letno jih porabimo okrog 13.
Seveda je problem zimsko obdobje, ko SE skorajda ne proizvajajo. Tu pa bi lahko nastopila tehnologija shranjevanja energije v vodik.
Vsekakor potrošniki ne smemo biti pasivni in se udinjati multinacionalkam.
Če ga bodo preveč biksali, bom dal na streho SE (to bom v vsakem primeru) in v klet baterijo ter se odklopil iz omrežja! Če sem se odklopil od distributerja fosilnih goriv, se bom pa še od prodajalca elektrike.
(No, saj to je večna igra: če je trgovec predrag, ga odsloviš. Anomalija je, da imajo trgovci z elektriko višje plače od učiteljev; le kakšna je prihodnost take države.)
Čak, kaj pa pozimi? Eh, bom šel na polnilnico ali pa k mami in si natočil tistih 10 kWh na dan!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Emobi ::
Podnevi, ko SE delajo, je tudi poraba elektrike večja. Ponoči je poraba manjša, zato NT, ki porabnike usmerja v to, da bi čimveč elektrike porabili ponoči.
Ni potrebno postavljati velikih hranilnikov, zadostovali bi aktivno priklopljeni EV-ji.
Pa saj to kompletno ponudbo bo prodajal VW: SE, baterijo v kleti in ID.X!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
codeMonkey ::
m0LN4r ::
Ni pa bilo kaj dosti informacij, samo predstavitev.
Recimo zenska mi ni znala povedati koliko kilogramov razlike je med najlazjo in najtezjo baterijo in kako se to potem na pospesku pozna npr.
Cene so tudi dobro skrivali, vsepovsod je pisalo "za manj kot 30.000 naprej" kao 29,990 lol.
Po notranjosti je pa cenejse izdelave kot T-Roc oz. nek obicn polo. Oz. Materili so podobni tisti v kaki Daciji, razen displaya in volana in sedezov.
Zadi je pa levi in desni kot krila na prtljazniku zakitan zravn, da ga lahk z roko sem pa tam premikas xD
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
-valvoline- ::
Pozabljaš na baterije EV-jev, ki lahko blažijo špice. In ne štrom iz trajnostnih virov je veliko cenejši. TEŠ dela elektriko po 85 EUR/MWh, vetrnice pa po 35.
Podnevi, ko SE delajo, je tudi poraba elektrike večja. Ponoči je poraba manjša, zato NT, ki porabnike usmerja v to, da bi čimveč elektrike porabili ponoči.
Ni potrebno postavljati velikih hranilnikov, zadostovali bi aktivno priklopljeni EV-ji.
Pa saj to kompletno ponudbo bo prodajal VW: SE, baterijo v kleti in ID.X!
Ce nt ne bi bilo, logicno da bos filal podnevi, in blazil spice kot pravis ter placal po vt. Z razvojem obnovljivih virov se posebej SE dvotarifni sistem postaja birokratska ovira in neumnost.
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Na tvju je bila oddaja o stromu ter obnovljivih virov itn. Precej eu drzav tj njihovi el. sistemi so v tezkih financnih tezavah zarad obnovljivih virov elektrike se posebej zarad soncnih elektrarn. Zato se isce nacin kako popravit stanje in nastalo financno luknjo, ena izmed resitev je ukinitev nt, kar pa ce se prav spomim tudi slovenija oz energetski sektor podpira.
Drugače se pa strinjam z napisanim, se podpišem :D
Ah, kako simptomatično. Tukaj velja rek: ne verjemi tistemu, ki jamra. Oziroma vzemi tistemu, ki jamra, da nima.
Plače v elektro branži so med najvišjimi v državi, njihovi direktorji imajo letno plačo najmanj 100.000 letno.
Gre za velike igralce, katerih interes je čim večji dobiček, kar rezultira v ožemanje potrošnikov. To jim lažje uspeva, saj so bolj ali manj monopolisti - gre za oligopol.
Najbolj pa je smešna njihova gonja proti sončnim elektrarnam. Da se ne splačajo, da motijo omrežje in podobno. Zakaj imajo pa oni na vseh svojih strehah SE?
Gre za klasično razmišljanje velikih: potrošniki so zato, da se jih odira, ne pa da se bodo potrošniki mešali v posel!
Da si bodo sami delali elektriko, ali bognedaj, si jo shranjevali in prodajali. To vendar lahko počno samo oni, ne pa raja!
Seveda bi radi ukinili nočno tarifo, da bi bile njihove plače še višje. Samo omrežje bi potem imelo še več problemov. Pravilno razmišljanje pa je v smeri inteligentnega omrežja ter aktivnega polnjenja in praznjenja baterij EV-jev in stacionarnih baterij, kakor tudi čimveč SE.
Če bi bil celoten slovenski vozni park sestavljen iz EV, bi potrebovali letno približno 2,5 TWh energije. Za to ni potrebna nova jedrska elektrarna, pač pa je to nekje 200.000 SE na običajnih strehah. Sicer pa bi vse strehe v državi lahko pridelale 20 TWh letno; letno jih porabimo okrog 13.
Seveda je problem zimsko obdobje, ko SE skorajda ne proizvajajo. Tu pa bi lahko nastopila tehnologija shranjevanja energije v vodik.
Vsekakor potrošniki ne smemo biti pasivni in se udinjati multinacionalkam.
Če ga bodo preveč biksali, bom dal na streho SE (to bom v vsakem primeru) in v klet baterijo ter se odklopil iz omrežja! Če sem se odklopil od distributerja fosilnih goriv, se bom pa še od prodajalca elektrike.
(No, saj to je večna igra: če je trgovec predrag, ga odsloviš. Anomalija je, da imajo trgovci z elektriko višje plače od učiteljev; le kakšna je prihodnost take države.)
Čak, kaj pa pozimi? Eh, bom šel na polnilnico ali pa k mami in si natočil tistih 10 kWh na dan!
Najprej čestitke za pravilen izračun glede porabe elektične energije v kolikor bi vse fosilne avte v Sloveniji zamenjali z električnimi. Tudi sam se to računal že nekaj časa nazaj in sem zračunal, da v kolikor vse osebne avtomobile zamenjamo z elektičimi bo poraba elektrike narasla za okoli 17 % glede na trenutno porabo. Tvoj podatek je basicly enak (+ - 1 %). Sem vesel, da zna še kdo izračunati zadevo, ne pa razširjati mite, da bi za vse elektične avtomobile rabili 300 krat več elektrike kot jo porabimo sedaj vse skupaj v Sloveniji . Nekje na youtubu pod komentarji sem prebral, da je nek Slovenski profesor izračunal, da v kolikor bi vse fosilneosebne avtomobile zamenjali z elektičnimi, bi poraba elektrike narasla za 300 krat. Sedaj nevem ali je ta profesor res tako neumen, ali pa si je ta študent samo narobe zapomnil.
Drugače se pa strinjam z napisanim, se podpišem :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
BigWhale ::
Pozabljaš na baterije EV-jev, ki lahko blažijo špice. In ne štrom iz trajnostnih virov je veliko cenejši.
Kateri EVji pa lahko blazijo spice? Trenutno bi lahko to pocel samo Leaf, ki dejasno to podpira. Vehicle2Grid je neki kar je po mojem utopija. Noben ne bo dajal svoje baterije na uporabo vsem. Vehicle2Home je pa pogojno uporabna zadeva.
Jaz vidim eno moznost za lokalne baterije v obliki power wall-ov, da ima vsak doma kakih 20kWh baterije, ki jo lahko uporabi v spicah ali pa takrat, ko je proizvodnja manjsa za splosno razbremenitev omrezja, morda v kombinaciji s solarno elektrarno za polnjenje baterij in filanje energije nazaj v omrezje.
Na avtomobile, ki so priklopljeni direkt na omrezje pa dejmo cimprej pozabit. :)
-valvoline- je izjavil:
Ce nt ne bi bilo, logicno da bos filal podnevi, in blazil spice kot pravis ter placal po vt. Z razvojem obnovljivih virov se posebej SE dvotarifni sistem postaja birokratska ovira in neumnost.
Ne, niso birokratska neumnost. To je samo poenostavitev tega, da je elektrika ponoci cenejsa in jo lahko kupujes bolj poceni.
Elektro podjetja bodo ukinila nt/vt takrat, ko bodo imeli nacin (in zakonsko podlago) kako ti zaracunati elektriko po trenutno trzni ceni in se ti bo cena za kWh spremenila veckrat na dan. :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Karkulator ::
Pozabljaš na baterije EV-jev, ki lahko blažijo špice. In ne štrom iz trajnostnih virov je veliko cenejši.
Kateri EVji pa lahko blazijo spice? Trenutno bi lahko to pocel samo Leaf, ki dejasno to podpira. Vehicle2Grid je neki kar je po mojem utopija. Noben ne bo dajal svoje baterije na uporabo vsem. Vehicle2Home je pa pogojno uporabna zadeva.
Jaz vidim eno moznost za lokalne baterije v obliki power wall-ov, da ima vsak doma kakih 20kWh baterije, ki jo lahko uporabi v spicah ali pa takrat, ko je proizvodnja manjsa za splosno razbremenitev omrezja, morda v kombinaciji s solarno elektrarno za polnjenje baterij in filanje energije nazaj v omrezje.
Na avtomobile, ki so priklopljeni direkt na omrezje pa dejmo cimprej pozabit. :)
V kolikor bi uporabnik, ki bi EV priklopil na omrežje dobil ustrezno finančno kompenzacijo, nevem recimo 20 centov po kilovatni uri, se mi zdi to dobra rešitev. Tako rekoč win win situacija, tako za uporabnika, kot za elektro podjetja in elektro omrežje.
krucymucy ::
Karkulator je izjavil:
Model je imel ogravanje kabine in zicev seveda vključeno, pa je kljub temu bil doseg 420 km. Če ne verjameš, poglej tudi ostale posnetke. Drugače pa pomisli malo: Država kjer je prodaja električnih vozil procentualno največja je ena NAJHLADNEJŠIH (to je Norveška). Če bi bilo to res potem na Norveškem nebi kupovali električnih avtomobilov na veliko.
Norvezani kupujejo EV predvsem zato, ker jih pride en passat enako kot tesla S.
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
Model je imel ogravanje kabine in zicev seveda vključeno, pa je kljub temu bil doseg 420 km. Če ne verjameš, poglej tudi ostale posnetke. Drugače pa pomisli malo: Država kjer je prodaja električnih vozil procentualno največja je ena NAJHLADNEJŠIH (to je Norveška). Če bi bilo to res potem na Norveškem nebi kupovali električnih avtomobilov na veliko.
Norvezani kupujejo EV predvsem zato, ker jih pride en passat enako kot tesla S.
Ja ok, vendar če bi bili električni avti res neuporabni z neuporabnim dosegom tako kot trdi uporabnik "ne da se mi gledat ker že", potem jih nebi kupovali.
-valvoline- ::
Začetek Kitajske invazije?
Avto zgleda povsem korekten za zelo zmerno ceno. Itak pa je treba počakat kolk (ne)pokvarljive bodo te prve serije.
So pa zanimivi. Avti so praktično že na ladji, ko so začeli sprejemat naročila.
Trenutno kitajcki res imajo izjemno priloznost z razvojem ev industrije prevzet primat tudi kot proizvajalca avtomobilov. Evropska prednost dizla ter ameriska/japonska z bencinarji je nulirana. Sistem je restartiran kitajci lahko zdele komot pometejo z konkurenco.
IL_DIAVOLO ::
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
m0LN4r ::
No sej to nima veze z kitajci, ampak ze pr elektro hoverbordih, kolesih in scooterjih je ogromno problemov s temi baterijami nekih poceni cungalunga proizvajalcev.
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
Ja samo dodajam v razmislek, priblizno primerjavo, da imas na Norveskem ca. 15 avtov na kvadratni kilometer, v sloveniji 100, v nemciji vec kot 200 - lahko je graditi infrastrukturo, tam kjer ni nicesar.
Trade Republic 38MVDVXM
fikus_ ::
m0LN4r ::
Stavim se, da je v parkirnih hisah v Berlinu skupno vec avtov, kot v deset najvecjih norveskih mestih skupaj.
Trade Republic 38MVDVXM
mikhaair ::
vostok_1 ::
Obenem bi vi radi car-sherali avtonomen EV po cele dneve, po drugi pa bi imeli ga parkiranega v garaži, da služi za blaženje špic.
Nekaj tu ne štima...
Že kdo kaj slišal o postavitvi dveh baterij za Eles, baje Tesline. Rezerve za sistem. Gorenjska in pri Kidričevem. Investitor pa bitstamp ustanovitelj.
Implementacija li-ion bateri za namene omreža je precej idjotska rešitev...resourcewise.
Dragoceni materiali, zgolj zato, da boste lahko gledali pornhub mal dlje.
Fantje, to ne bo šlo v nedogled.
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
Z teslo model 3 narediš 525 kilometrov po EPA specifikaciji (torej normalna vožnja), če voziš bolj varčno pa lahko tudi 1000 kilometrov (ne 300 tako kot ti trdiš). Ne razumem kako je možno, da potrebuješ daljši doseg? Si kdaj do zdaj vozil 5 ur skupaj brez enega 20 minutnega počitka? Pomoje nisi, pa tudi če si to ni ne zdravo, ne varno zate (in tudi ne za ostale udeležence v prometu). Z električnim avtom brez problema narediš 1800 kilometrov v enem dnevu, nevem kako ti to ni zadosti. Povrh vsega ima zjutraj vsak dal polnega, ker se ti napolni preko noči (ne pa tako kot pri CNG, kjer se rabiš peljati nekam v "vukojebine" da napolniš rezervoar s plinom.).
Če bi pa res hotel peljati po 5 ur skupaj brez energa samega postanka (kolikorat na leto bi to bilo? vsak dan sigurno ne), pa lahko predelaš električni avto tako, da vgradiš dodatne baterije in boš imel dosega 1200 kilometrov, če boš hotel pa tudi več. Sicer pa res nevem kaj delaš da ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()