» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
715 / 1184
»»

2dark ::

imagodei je izjavil:


Enako vem, da je 1 EV na 1000 precej močan indikator, da ljudje še niso mnenja, da so EV prava stvar; če pa bi bila na cesti večina EV, pa bi bil to močan indikator, da je čas EV že nastopil. Kje točno nastopi ta trenutek, je pa precej nehvaležno določit.


Ko bodo cene sprejemljive oz. tam do 20 jurjev za nov avto. Te so pa daleč od tega.

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

>> Čez deset let (ali pa še prej!), pa res upam, da bo že napočil čas, ko EV končno bodo prava stvar.

So te že fehtali in te bom fehtal še enkrat: povej številko ko bo po tvoje stvar postala prava.
Ja, moraš znat povedat številko kdaj se stvar iz neprave prevesi v pravo al pa enostavno bluziš.

Moraš prebrat vse, kar napišem, ne samo selektivno mal.
- Hoc est qui sumus -

J.McLane ::

-valvoline- je izjavil:

J.McLane je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

Ne spremljam dost kaj se dogaja na podrocju polnilnic,ko smo dobil mestni plin pr bajti sem mev idejo da bi kupu kompresor/polnilnico za domaco uporabo, na alibaba se prodajajo po cca 700-1000e. Kapaciteta je bila 4-5kg/uro. Ampak kaj ti pomaga ce drugje nimas kje tankat ce se odpravis na daljso pot.
Enivej se mi zdi 50k za polnilnico orenk cifra, mogoce v primeru ce je potreba po plinohramu pa se vedno predrago. Ce pa je plinska napeljava/cev zraven, cena je po mojem max 10k.


Si se morda vprašal koliko štroma pokuri tak kompresor? Na hitro sem dobil podatek Electricity consumption 1,8 kwh/GGE GGE = Galons of gas equilinat. Preračunano torej pokuriš dodatnih 3,4 kWh/100 km, kar se zdi poceni in drobiž, jasno. Ampak EV s to energijo naredi v povprečju 18 km, je to res še tako malo dodatne energije, samo za to da plin spraviš v avto?

In kak si prso do teh izracunov? Tle na brosuri je navedeni cas polnenja 3min? wow, faking uberkompresor tole. Tist pocen kitajci filajo recimo v 3 urah.



Glede na tole tvoje površno razumevanje vsake stvari za katero se delaš najhušega znalca, bi bilo morda bolje če kakšno stvar vprašaš preden sveto trdiš v svoj prav. Ta polnilnica CNG ima svoj hranilnik, kompresor naredi zalogo, ko avto priklopiš gre plin ven iz zaloge, ki se je prej stiskala več ur.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

krucymucy ::

WarpedGone je izjavil:

>> Čez deset let (ali pa še prej!), pa res upam, da bo že napočil čas, ko EV končno bodo prava stvar.

So te že fehtali in te bom fehtal še enkrat: povej številko ko bo po tvoje stvar postala prava.
Ja, moraš znat povedat številko kdaj se stvar iz neprave prevesi v pravo al pa enostavno bluziš.


Jaz imam svoje.
600km dometa pri povprecni hitrosti 130km/h.

Emobi ::

2dark je izjavil:

imagodei je izjavil:


Enako vem, da je 1 EV na 1000 precej močan indikator, da ljudje še niso mnenja, da so EV prava stvar; če pa bi bila na cesti večina EV, pa bi bil to močan indikator, da je čas EV že nastopil. Kje točno nastopi ta trenutek, je pa precej nehvaležno določit.


Ko bodo cene sprejemljive oz. tam do 20 jurjev za nov avto. Te so pa daleč od tega.

Ko bo cena EV-ja 20 jurjev, ne bo več subvencij, bo pa nadomestilo za uporabo cest oziroma neka dajatev. Tako da bo takrat TCO primerljiv z današnjim. Ergo, ta trenutek je že zdaj.

Kar se tiče pa ICE-jev na plin, je modelov v ponudbi zelo malo, manj kot EV-jev, katerih ponudba se širi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Gavran ::

J.McLane je izjavil:

Dobro spremljaj poročila JATO skozi leta in se čudi kako se deleži novo prodanih vozil spreminjajo, jasno trenutni vozni park je v povprečju star preko 10 let, tako da lahko z neko gotovostjo lahko trdimo da bo prej kot v 10 letih 1 EV na 100 vozil v voznem parku. Prodaja novih bo pa krepko preko 10%.

Ne verjameš? se vidimo čez 10 let.


Samo se novo nuklearko rabimo za filanje vseh teh baterij...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

>> Čez deset let (ali pa še prej!), pa res upam, da bo že napočil čas, ko EV končno bodo prava stvar.

So te že fehtali in te bom fehtal še enkrat: povej številko ko bo po tvoje stvar postala prava.
Ja, moraš znat povedat številko kdaj se stvar iz neprave prevesi v pravo al pa enostavno bluziš.

K jih bo folk zacel kupovat brez subvencij in vedel da bo treba placevat plus svoj prispevek na prevozen km.
Komunizma ne rabimo.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Vw ima tgi na cng, opel na lpg, audi gtron. Mislim, da bo tega se več zaradi visokih cen el. polnilnic na nemškem trgu.

-valvoline- ::

J.McLane je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

J.McLane je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

Ne spremljam dost kaj se dogaja na podrocju polnilnic,ko smo dobil mestni plin pr bajti sem mev idejo da bi kupu kompresor/polnilnico za domaco uporabo, na alibaba se prodajajo po cca 700-1000e. Kapaciteta je bila 4-5kg/uro. Ampak kaj ti pomaga ce drugje nimas kje tankat ce se odpravis na daljso pot.
Enivej se mi zdi 50k za polnilnico orenk cifra, mogoce v primeru ce je potreba po plinohramu pa se vedno predrago. Ce pa je plinska napeljava/cev zraven, cena je po mojem max 10k.


Si se morda vprašal koliko štroma pokuri tak kompresor? Na hitro sem dobil podatek Electricity consumption 1,8 kwh/GGE GGE = Galons of gas equilinat. Preračunano torej pokuriš dodatnih 3,4 kWh/100 km, kar se zdi poceni in drobiž, jasno. Ampak EV s to energijo naredi v povprečju 18 km, je to res še tako malo dodatne energije, samo za to da plin spraviš v avto?

In kak si prso do teh izracunov? Tle na brosuri je navedeni cas polnenja 3min? wow, faking uberkompresor tole. Tist pocen kitajci filajo recimo v 3 urah.



Glede na tole tvoje površno razumevanje vsake stvari za katero se delaš najhušega znalca, bi bilo morda bolje če kakšno stvar vprašaš preden sveto trdiš v svoj prav. Ta polnilnica CNG ima svoj hranilnik, kompresor naredi zalogo, ko avto priklopiš gre plin ven iz zaloge, ki se je prej stiskala več ur.

No ja, logicno. Se mi je zdelo da mora bit nek catch, nisem prebral vse, pa tiste metrike so mal tko tko, precej nerazunljivih stevilk, se je treba mal poglobit. Se opravicujem.

https://www.audi-mediacenter.com/en/aud...

Huda,huda makina.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Vazelin je izjavil:

Tesla na Nordschleifu lovi Porschejev rekord najhitrejše električne štirivratne limuzine. V prvih poizkusih so neuradno čas porscheja taycana izboljšali za okrog 20 sekund, a močno izboljšan model S s tremi elektromotorji še ni serijski.

8-)

Da, predelana neserijska Tesla S (ekstremno predelana in razširjena zunanjost in notranjost - kletka, le voznikov sedež itd.-, drugačno in spuščeno podvozje, 3-je motorji, keramične zavore, testne gume v razvoju Goodyear Eagle 3R itd.), je bila (sicer bojda na 1,5 km krajši stezi) hitrejša od navadnega Porscheja Taycana (ne turbo S različice) z običajnimi Pirelli gumami.

Kr dober dosežek, ne >:D ... tak čisto ameriški:P

Morda naj še izrazim dvom, da bo ta predelana različica modela S, kadarkoli šla v serijsko proizvodnjo.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

-valvoline- ::

Zanimiv je audijev/vwjev e-gas pristop. K se odpadni CO2 reciklira tj 'metanizira' in predela v e-metan.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> itrejša od navadnega Porscheja Taycana

Ta "navadni" je bil prototip, ki je lažji od Turbo S variante.
Turbo S se po 2,5s 'pregreje' oz. dobi enako max moč kot 'navadna' varianta.
In porsche bi seveda šel rekorde postavljat s počasnejšimi avtomobili, čist tko iz dolgcajta.
Nič, upanje umre zadnje.

Bomo slišal kaj o pregrevanju porschejev, ki je očitno iz objavljenih številk?
Seveda ne.

>> Morda naj še izrazim dvom, da bo ta predelana različica modela S, kadarkoli šla v serijsko proizvodnjo.
Itak da ne, bankrot jutr.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

-valvoline- je izjavil:

K jih bo folk zacel kupovat brez subvencij in vedel da bo treba placevat plus svoj prispevek na prevozen km.
Trenutno vam subvencioniramo dizle.

-valvoline- je izjavil:

Komunizma ne rabimo.
Vsi ne, ti pa zagotovo.

imagodei ::

krucymucy je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

>> Čez deset let (ali pa še prej!), pa res upam, da bo že napočil čas, ko EV končno bodo prava stvar.

So te že fehtali in te bom fehtal še enkrat: povej številko ko bo po tvoje stvar postala prava.
Ja, moraš znat povedat številko kdaj se stvar iz neprave prevesi v pravo al pa enostavno bluziš.


Jaz imam svoje.
600km dometa pri povprecni hitrosti 130km/h.

No, to nima smisla. 600 km ti po nobeni avtocesti v Evropi ne moreš vozit s tako povprečno hitrostjo.
- Hoc est qui sumus -

Webmojster ::

2dark je izjavil:

imagodei je izjavil:


Enako vem, da je 1 EV na 1000 precej močan indikator, da ljudje še niso mnenja, da so EV prava stvar; če pa bi bila na cesti večina EV, pa bi bil to močan indikator, da je čas EV že nastopil. Kje točno nastopi ta trenutek, je pa precej nehvaležno določit.


Ko bodo cene sprejemljive oz. tam do 20 jurjev za nov avto. Te so pa daleč od tega.


Škoda Citigo e iV - cena novega cca. 20.000€, s subvencijo 12.500€, skupni stroški po 10 letih 10.000€ nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

VW ID 3 - cena novega cca. 30.000€, s subvencijo 22.500€, skupni stroški po 10 letih 10.000€ nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

Potem imaš še Peugeot e 208 in Opel corsa e, oba z nekje podobno ceno kot ID3.

-valvoline- ::

Webmojster je izjavil:

2dark je izjavil:

imagodei je izjavil:


Enako vem, da je 1 EV na 1000 precej močan indikator, da ljudje še niso mnenja, da so EV prava stvar; če pa bi bila na cesti večina EV, pa bi bil to močan indikator, da je čas EV že nastopil. Kje točno nastopi ta trenutek, je pa precej nehvaležno določit.


Ko bodo cene sprejemljive oz. tam do 20 jurjev za nov avto. Te so pa daleč od tega.


Škoda Citigo e iV - cena novega cca. 20.000EUR, s subvencijo 12.500EUR, skupni stroški po 10 letih 10.000EUR nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

VW ID 3 - cena novega cca. 30.000EUR, s subvencijo 22.500EUR, skupni stroški po 10 letih 10.000EUR nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

Potem imaš še Peugeot e 208 in Opel corsa e, oba z nekje podobno ceno kot ID3.

Khm, sprva je bila napovedana cena za model 3 tudi 30k, danes pa dejanska prodajna cena 50+k za osnovni model. In prenehajte ze enkrat omenjat lopovskih subvencij.

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

imagodei je izjavil:


No, to nima smisla. 600 km ti po nobeni avtocesti v Evropi ne moreš vozit s tako povprečno hitrostjo.

Zgleda se še nisi preveč vozil ;).

Primer Frankfurt - Nuernberg - Muenchen

Tam je 130 km/h povprečje čisto možno, kljub delom na cesti...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

imagodei ::

Webmojster je izjavil:

Škoda Citigo e iV - cena novega cca. 20.000€, s subvencijo 12.500€, skupni stroški po 10 letih 10.000€ nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

VW ID 3 - cena novega cca. 30.000€, s subvencijo 22.500€, skupni stroški po 10 letih 10.000€ nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

Potem imaš še Peugeot e 208 in Opel corsa e, oba z nekje podobno ceno kot ID3.

To so avti, ki jih še sploh ni na trgu, če prav vem? No, mogoče pa le-ti bodo prava stvar. Zame, nekako dvomim.

Citigo je avto za po mestu, uradni podatki navajajo 265 km dosega v idealnih razmerah. Se pravi, realno hitro manj kot 200, če so zunaj temperature pod 0 pa koliko? 175 km?. To ni univerzalni avto.

VW ID 3 je vstopna cena že precej visoka za povprečni živelj, ampak ajde... Entry model bo imel rangea 330 km v idealnih pogojih; realno prej 250, pozimi v minus temperaturah še manj. To ni univerzalni avto.

Podobno je za Peugeot e 208, domnevno ima par km daljši doseg; in Opel Corsa e.

To so avti, s katerim recimo da pogojno še gre naslednji scenarij: se odpelješ zjutraj 30km (razdalja Jesenice - Kranj) daleč na šiht, kjer nimaš možnosti polnjenja, po šihtu pobereš otroke in jih pelješ 10 km daleč na interesne dejavnosti, vmes skočiš še v trgovino ali dve, pobereš otroke, jih pelješ domov, nato pa zvečer narediš še nekaj zase in se spet odpelješ 10 km daleč v fitnes ali na košarko s kolegi. Ja - ljudje ne živijo vedno v centru dogajanja.

Zaplete se že, če bi želel pozimi iz Jesenic do Ljubljane v kakšno štacuno (60 km v eno smer), ki v bližini nima polnilnega mesta; pa da to ni edina tvoja pot v tistem dnevu.
- Hoc est qui sumus -

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

>> itrejša od navadnega Porscheja Taycana

Ta "navadni" je bil prototip, ki je lažji od Turbo S variante.
Turbo S se po 2,5s 'pregreje' oz. dobi enako max moč kot 'navadna' varianta.
In porsche bi seveda šel rekorde postavljat s počasnejšimi avtomobili, čist tko iz dolgcajta.
Nič, upanje umre zadnje.

Bomo slišal kaj o pregrevanju porschejev, ki je očitno iz objavljenih številk?
Seveda ne.

>> Morda naj še izrazim dvom, da bo ta predelana različica modela S, kadarkoli šla v serijsko proizvodnjo.
Itak da ne, bankrot jutr.

Če bi ti vedel, kako je meni vseeno ... poleg BMW, tudi do Porscheja ne gojim nobenih čustev; slednji je bil za mene vedno razumljen kot športni avto, ki ga kupiš, zato ker dražjih ne moreš:P

Ampak da ti prilijem še malo olja na ogenj, nepredelan Tesla model S sploh ne pride okoli steze s polno močjo >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

imagodei ::

Invictus je izjavil:

imagodei je izjavil:


No, to nima smisla. 600 km ti po nobeni avtocesti v Evropi ne moreš vozit s tako povprečno hitrostjo.

Zgleda se še nisi preveč vozil ;).

Primer Frankfurt - Nuernberg - Muenchen

Tam je 130 km/h povprečje čisto možno, kljub delom na cesti...

OK, se pač posipljem s pepelom, če ti redno in ponovljivo ta odsek uspe prevozit s povp. hitrostjo, višjo od 130 km/h. (Google maps pravi, da je tja in nazaj slabih 800 km, v eno smer pa malce manj kot 400 km).

Ampak to ni point. 600 km dosega pri 130 km/h noben električen avto še precej časa ne bo dosegel. To je čudna metrika, povprečne hitrosti 130 km/h od ICE avta v Sloveniji in širše ne pričakuje nihče, zakaj bi torej pričakovali to od EV?
- Hoc est qui sumus -

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

Vazelin je izjavil:

Tesla na Nordschleifu lovi Porschejev rekord najhitrejše električne štirivratne limuzine. V prvih poizkusih so neuradno čas porscheja taycana izboljšali za okrog 20 sekund, a močno izboljšan model S s tremi elektromotorji še ni serijski.

8-)

Da, predelana neserijska Tesla S (ekstremno predelana in razširjena zunanjost in notranjost - kletka, le voznikov sedež itd.-, drugačno in spuščeno podvozje, 3-je motorji, keramične zavore, testne gume v razvoju Goodyear Eagle 3R itd.), je bila (sicer bojda na 1,5 km krajši stezi) hitrejša od navadnega Porscheja Taycana (ne turbo S različice) z običajnimi Pirelli gumami.

Kr dober dosežek, ne >:D ... tak čisto ameriški:P

Morda naj še izrazim dvom, da bo ta predelana različica modela S, kadarkoli šla v serijsko proizvodnjo.8-)


Dober PR stunt Muska. Tukaj ni dvoma, se pa tudi jaz sprasujem kako bo s serijsko proizvodnjo tega vozila :)

Zanimivo bi postalo, ce bi Porsche sprejel izziv in dal Rimacu enega Taycana za vgradnjo stirih motorjev z njihovim torque vectoring sistemom :)

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Se pa zdaj strinjam z uporabnikom bigwhale@, ki pravi da se avto kupuje za vse dni v letu, ne pa za 1x, ko boš šel na morje v dalmacijo. Tako da je id3 čisto ok avto. Oziroma kot pravijo pri vw-ju, 3 ponazarja naslednika hrošča oz. golfa.

Invictus ::

imagodei je izjavil:


Ampak to ni point. 600 km dosega pri 130 km/h noben električen avto še precej časa ne bo dosegel. To je čudna metrika, povprečne hitrosti 130 km/h od ICE avta v Sloveniji in širše ne pričakuje nihče, zakaj bi torej pričakovali to od EV?

Gre se samo zato, da je to čisto normalna metrika za EV.

Ni samo pomemben doseg, ampak predvsem pri kaki hitrosti.

Kaj ti pomaga 1000km dosega, če se voziš pa 40 km/h????

https://www.autobild.de/artikel/rekordf...

Pri ICE je doseg zaradi menjalnika bolj konstanten...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Webmojster ::

imagodei je izjavil:

Webmojster je izjavil:

Škoda Citigo e iV - cena novega cca. 20.000€, s subvencijo 12.500€, skupni stroški po 10 letih 10.000€ nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

VW ID 3 - cena novega cca. 30.000€, s subvencijo 22.500€, skupni stroški po 10 letih 10.000€ nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

Potem imaš še Peugeot e 208 in Opel corsa e, oba z nekje podobno ceno kot ID3.

To so avti, ki jih še sploh ni na trgu, če prav vem? No, mogoče pa le-ti bodo prava stvar. Zame, nekako dvomim.

Citigo je avto za po mestu, uradni podatki navajajo 265 km dosega v idealnih razmerah. Se pravi, realno hitro manj kot 200, če so zunaj temperature pod 0 pa koliko? 175 km?. To ni univerzalni avto.

VW ID 3 je vstopna cena že precej visoka za povprečni živelj, ampak ajde... Entry model bo imel rangea 330 km v idealnih pogojih; realno prej 250, pozimi v minus temperaturah še manj. To ni univerzalni avto.

Podobno je za Peugeot e 208, domnevno ima par km daljši doseg; in Opel Corsa e.

To so avti, s katerim recimo da pogojno še gre naslednji scenarij: se odpelješ zjutraj 30km (razdalja Jesenice - Kranj) daleč na šiht, kjer nimaš možnosti polnjenja, po šihtu pobereš otroke in jih pelješ 10 km daleč na interesne dejavnosti, vmes skočiš še v trgovino ali dve, pobereš otroke, jih pelješ domov, nato pa zvečer narediš še nekaj zase in se spet odpelješ 10 km daleč v fitnes ali na košarko s kolegi. Ja - ljudje ne živijo vedno v centru dogajanja.

Zaplete se že, če bi želel pozimi iz Jesenic do Ljubljane v kakšno štacuno (60 km v eno smer), ki v bližini nima polnilnega mesta; pa da to ni edina tvoja pot v tistem dnevu.


Potem pa nabaviš ID3 z WLTP 550km dosega. V 10 letih bo total cost of ownership še vedno nižji kot bencinar za 20.000€.

Emobi ::

Ko bodo cene sprejemljive oz. tam do 20 jurjev za nov avto. Te so pa daleč od tega.

Tukaj je mišljeno EV-ji za ceno današnjih ICE-jev.
Se pravi mestni malček, segment A za okrog 10 k€ in družinski, segment C, za do 20 k€. Prvi z dosegom okrog 250 km, drugi z 500 km.

EV-ji še dolgo ne bodo cenovno izenačeni z ICE-ji. Si predstavljate, da bi se cena srednjega ID.3, ki bo poleti okrog 40 k€, spustila na 20 k€?

Tega ne bo še 10 ali 20 let.

Emobi ::

Pri ICE je doseg zaradi menjalnika bolj konstanten...

Elektromotor EV-ja se zaradi ene same prestave pri višjih hitrostih vrti celo do 15000 obrati na minuto. Pri višjih obratih je seveda izkoristek slabši.

Vendar pa pri višjih hitrostih domet neprimerljivo bolj skrajšuje zračni upor, ki narašča s kvadratom hitrosti.

Vsak avto pri 130 km/h porabi kakšnih 1,5 litra (13 kWh) več kot pri kakšnih 50 km/h.

Pri EV-jih pa 13 kWh (liter in pol bencina) pomeni okrog 100 km!

Z i3 lahko naredim s polno baterijo 250 ali pa 80 km. Razpon je trikraten.

IL_DIAVOLO ::

Emobi je izjavil:

Ko bodo cene sprejemljive oz. tam do 20 jurjev za nov avto. Te so pa daleč od tega.

Tukaj je mišljeno EV-ji za ceno današnjih ICE-jev.
Se pravi mestni malček, segment A za okrog 10 k€ in družinski, segment C, za do 20 k€. Prvi z dosegom okrog 250 km, drugi z 500 km.

EV-ji še dolgo ne bodo cenovno izenačeni z ICE-ji. Si predstavljate, da bi se cena srednjega ID.3, ki bo poleti okrog 40 k€, spustila na 20 k€?

Tega ne bo še 10 ali 20 let.


Vstopni razred id3 bo 23k.

In nic manj zmogljiv od nissanovih jajc.

Emobi ::

Khm, sprva je bila napovedana cena za model 3 tudi 30k, danes pa dejanska prodajna cena 50+k za osnovni model. In prenehajte ze enkrat omenjat lopovskih subvencij.

Prenehaj se raje ti pritoževati čez subvencije, ker še zdaj nisi dojel za kaj gre.
Ti bi očitno raje videl, da denar ne dobiš ti ali tvoj sosed, ampak Bruselj.

Nerazumljivo in neumno!

Emobi ::

Vstopni razred id3 bo 23k.

Ja, s subvencijo. Ko bodo EV-ji cenovno izenačeni z ICE-ji, subvencij že dolgo ne bo več.

BigWhale ::

imagodei je izjavil:

OK, se pač posipljem s pepelom, če ti redno in ponovljivo ta odsek uspe prevozit s povp. hitrostjo, višjo od 130 km/h. (Google maps pravi, da je tja in nazaj slabih 800 km, v eno smer pa malce manj kot 400 km).


Ne mu ne. Ce to rata komu enkrat, sredi noci, ko so prazne ceste, potem to ne steje. Pa tudi, ce bi mu, tako gledati na vse skupaj je neumno. Trenutno je na cesti polno ICEjev, ki ne prevozijo 600km s hitrostjo 130km/h.

Emobi je izjavil:

Vsak avto pri 130 km/h porabi kakšnih 1,5 litra (13 kWh) več kot pri kakšnih 50 km/h.


Ugh, stevilke so se visje, ko gres hitreje. Meni je recimo Scenic bencinar 1.6, pil 7.3l/100 pri hitrosti 120km/h, pri hitrosti 130km/h pa 8.5l/100.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

jype ::

Emobi je izjavil:

Ja, s subvencijo. Ko bodo EV-ji cenovno izenačeni z ICE-ji, subvencij že dolgo ne bo več.
Subvencije na avtomobile na motorje z notranjem izgorevanjem so znatno višje, kot subvencije na električna vozila.

Okapi ::

A misliš, da če boš večkrat ponovil laž, ji bo več ljudi verjelo?;((

Karkulator ::

imagodei je izjavil:

Webmojster je izjavil:

Škoda Citigo e iV - cena novega cca. 20.000EUR, s subvencijo 12.500EUR, skupni stroški po 10 letih 10.000EUR nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

VW ID 3 - cena novega cca. 30.000EUR, s subvencijo 22.500EUR, skupni stroški po 10 letih 10.000EUR nižji zaradi prihranka pri ceni elektrike v primerjavi z bencinom (tu ne upoštevam niti prihranka s cestnino in morebitni nižji stroški vzdrževanja)

Potem imaš še Peugeot e 208 in Opel corsa e, oba z nekje podobno ceno kot ID3.

To so avti, ki jih še sploh ni na trgu, če prav vem? No, mogoče pa le-ti bodo prava stvar. Zame, nekako dvomim.

Citigo je avto za po mestu, uradni podatki navajajo 265 km dosega v idealnih razmerah. Se pravi, realno hitro manj kot 200, če so zunaj temperature pod 0 pa koliko? 175 km?. To ni univerzalni avto.

VW ID 3 je vstopna cena že precej visoka za povprečni živelj, ampak ajde... Entry model bo imel rangea 330 km v idealnih pogojih; realno prej 250, pozimi v minus temperaturah še manj. To ni univerzalni avto.

Podobno je za Peugeot e 208, domnevno ima par km daljši doseg; in Opel Corsa e.

To so avti, s katerim recimo da pogojno še gre naslednji scenarij: se odpelješ zjutraj 30km (razdalja Jesenice - Kranj) daleč na šiht, kjer nimaš možnosti polnjenja, po šihtu pobereš otroke in jih pelješ 10 km daleč na interesne dejavnosti, vmes skočiš še v trgovino ali dve, pobereš otroke, jih pelješ domov, nato pa zvečer narediš še nekaj zase in se spet odpelješ 10 km daleč v fitnes ali na košarko s kolegi. Ja - ljudje ne živijo vedno v centru dogajanja.

Zaplete se že, če bi želel pozimi iz Jesenic do Ljubljane v kakšno štacuno (60 km v eno smer), ki v bližini nima polnilnega mesta; pa da to ni edina tvoja pot v tistem dnevu.


Praviš: "To so avti, s katerim recimo da POGOJNO še gre naslednji scenarij", zakaj POGOJNO? Vzemimo za primer omenjenega VW ID 3. Na voljo bo v treh različicah: z 45 kWh baterijo z 330 kilometri dosega, v 58 kWh baterijo z 420 kilometrov dosega in z 77 kWh baterijo z 550 kilometri dosega. Tudi avto z najslabšo baterijo, ki ima dosega 330 kilometrov, bo brez problema opravil z omenjenim scenarijem! Pa dajmo izračunati:
- Na šiht: 30 km
- iz šihta: 30 km
- otroc na interesne dejavnost: 10 km
- 10 km nazaj do doma
- 10 km trgovina ali dve
- 10 kilometrov do otrok, ki imajo interesne dejavnosti
- 10 kilometrov za pripeljat otroke iz interesnih dejavnosti
- 10 kilometrov do fitnesa
- 10 kilometrov iz fitnesa.

Skupaj torej: 2x30+ 7x10=130 kilometrov, ugani kaj, VW ID 3 brez problema naredi 130 kilometrov. Tudi če gre še od jesenic do ljubljane in nazaj v istem dnevu (=120km), skupaj torej 250 kilometrov tudi to brez problema naredi. In to brez vmesnega polnjenja.

Zgodovina sprememb…

Karkulator ::

Za vse nasprotnike električnih avtomobilov pa tole: (posti so moji, skopirani iz drugega foruma, ker nebi imelo smisla še enkrat pisati) :

Elektični avtomobili so vsaj 4x bolj učinkoviti kot dizelski avtomobili (da o bencinskih sploh ne govorimo). Bolj energetsko učinkovito je skuriti premog v termoelektrarni, jo preko omrežja prenesti do domače vtičnice, ter z njo napolniti električni avto, kot pa voziti dizelski avto!

...Ne, narobe si razumel. Električni avti so 4x bolj učinkoviti ko je enrgija že shranjena v avtu samem (torej pri dizlu v obliki dizla, pri elektičnem pa v obliki električne energije v baterijah). Če hočeš ti lahko tudi doakžem tako, da ti poračunam izkoristke za en in drugi primer. (imam narejeno fakulteto za strojništvo ;) )

Če pa upoštevamo celoten izkoristek vključno z iskoristkom elektrarne, so električni avtomobili še vedno znatno bolj učinkoviti, oz. imajo znatno višji izkoristek.

...Tudi če spregledaš dejstvo da so električni avtomobili, vključno z izkoristkom elektrarne še vedno veliko bolj učinkoviti, moraš videti dejstvo, da avtomobili povzročijo ogromno onesnaženja v SREDIŠČIH mest, tam kjer je daleč največja koncentracija ljudi (ki to vdihavajo), medtem ko je velika večina elektrarn ki onasnežujejo izven mest. Že samo s tega stališča se električni avtomobili mnogo bolj splačajo. Potem imaš tu še dejstvo, da je vožnja z električnim vozilom več kot 5x cenejša kot z diselskim.

bobby je izjavil:

Sami s prvo tretjino se strinjam s tabo,.. Napačno sem razumel, pravilno si razložil in ja, se strinjam.

Ostali dve pa,...
Druga tretina:zate je sprejemljivo to, da nima veze, kje je, važno je, da ni pred tvojim pragom. Ta prime rje pol isto kot ta, da južna Amerika brez problema poseka cel Amazon gozd in pa zasvinjamo vsa morja, važno je, da tvoje počitniško domovanje ni onesnaženo.
Pustimo to, da vsa ladjevja sveta po mečejo več svinjarije v zrak kot 2kratnik vseh avtomobilov na katerikoli pogon skupaj.


Vožnja z električnim avtom je 5x cenejša na 100 kilometrov, thats a fact ;) Defitivno je bolje, da je onasnaženje bolj razpršeno (manjše lokalne koncentracije in s tem manjši škodljivi učinki na zdravje), ter da svinjarijo vdihava recimo 1000 ljudi kot da jo vdihava 1 milijon ljudi. Povrh vsega pa teh 1000 ljudi vdihava manjšo svinarijo, kot teh miljon ljudi, ker je svinarija bolj razpršena, plus to da imajo elektrarne mnogo boljše filtre, ker je MNOGO lažje filtrirati eno elektrarno, kot pa filtre tlačiti na milijon avtomobilov (sploh dobre filtre, to bi avte podražilo za 2 krat. Pri elektrarni pa to ni problema.

Utk ::

https://electrek.co/2019/09/19/daimler-...

Mercedes zaenkrat ne bo več razvijal novih ICE motorjev. EV, poleg hibridov, je edina možna smer izboljšanja.

Gregor P ::

Taycan laps the broken down Model S for second time



The failure is so serious tesla can't repair the car in a day and has decided to cancel its trials on Saturday. This is the result of the "7 year tesla experience" of making electric cars. They break down after a few laps. Meanwhile Porsche has managed to run several Taycans several times on the Ring and none broke down. And it's Porche first attempt at an electric car.


Bo zgleda treba še malo počakat na uradne rezultate Tesle:P

... ker takole bi pa moralo izgledat ...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

fikus_ ::

mikhaair ::

Manjka le tisti del clanka, ki pravi, da planirajo l.2010 izdelati xy enot.

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

pegasus ::

Utk je izjavil:

Mercedes zaenkrat ne bo več razvijal novih ICE motorjev.
Pričakovana poteza, čeprav mogoče 5 let prepozno. Vam je warpy razlagal tu čemu je to potrebno že pred leti, pa niste hoteli verjeti ;)

Gregor P ::

Mi smo rekli, da ko bo čas prišel, boste skupaj z WarpedOneon videli, kako hitro se bodo obrnili dinozavri (na katerokoli alternativo že; čakali pa bodo do zadnjega momenta dokler lahko še prodajajo MNZ tehnologijo) in vsa leta prednosti Tesle se bodo na koncu razblinila v nič, tako kot na tistem ringu zgoraj, ko jim Porsche pokazal, kako se naredi pravi športni EV v prvo;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

TheBlueOne ::

Gregor P je izjavil:

Mi smo rekli, da ko bo čas prišel, boste skupaj z WarpedOneon videli, kako hitro se bodo obrnili dinozavri (na katerokoli alternativo že; čakali pa bodo do zadnjega momenta dokler lahko še prodajajo MNZ tehnologijo) in vsa leta prednosti Tesle se bodo na koncu razblinila v nič, tako kot na tistem ringu zgoraj, ko jim Porsche pokazal, kako se naredi pravi športni EV v prvo;)


Nova Tesla S je menda za 20s neuradno popravila rekord. Menda na ca. 7:20.

Tesla je sigurno trenutno vodilna, ampak ostali hitro dohitevajo.

Gregor P ::

Glej poskus doseganja uradnega rezultata zgoraj ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::

Spregledal, ampak ne bi dal roke v ogenj, da Tesla na koncu ne bo hitrejsa.

Je pa res, da je v tem smislu pri Tesli glavni strah nezanesljivost, ker menda ze nora pospesevanja zelo izmucijo mehaniko.

Sicer pa je tudi velika razlika v ceni, kar ne smemo kar tako spregledati. Tako, da Tesla kar lepo sedi v svojem segmentu.

mikhaair ::

Najvecja razlika je, da model S lahko kupiš že pol desetletja.

Webmojster ::

Gregor P je izjavil:

Mi smo rekli, da ko bo čas prišel, boste skupaj z WarpedOneon videli, kako hitro se bodo obrnili dinozavri (na katerokoli alternativo že; čakali pa bodo do zadnjega momenta dokler lahko še prodajajo MNZ tehnologijo) in vsa leta prednosti Tesle se bodo na koncu razblinila v nič, tako kot na tistem ringu zgoraj, ko jim Porsche pokazal, kako se naredi pravi športni EV v prvo;)


Dobro si me nasmejal :) A res misliš, da je cilj Tesle, da bo proizvajala VSE električne avtomobile za cel svet ali pa je njen cilj, da vzpodbudi druge proizvajalce, da sami začnejo proizvajati električne avtomobile?

To, da Porshe prehiti Teslo va Nürburgring-u je pomembno zgolj nekaj stotim, ki bodo kupili 150k€+ Porsche Taycan-a.

Gregor P ::

Ne, ampak cilj Tesle bi moral vsaj biti, da poleg da bodo nekega dne dejansko začeli proizvajati kvalitetna EV, da tudi vsaj obstanejo na trgu EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

imagodei ::

Karkulator je izjavil:

Praviš: "To so avti, s katerim recimo da POGOJNO še gre naslednji scenarij", zakaj POGOJNO?

Ja, imaš prav. "Pogojno" sem uporabil v napačnem kontekstu. Ne da gre omenjeni scenarij pogojno skozi. Tak EV je pogojno uporaben.

Namreč, če gre tale scenarij še skozi, pa kaj drugega ne gre brez vmesnega polnjenja. Zame je ideja uporabnega EV taka, da ne razmišljam ves čas, kje bom polnil in koliko časa.

Recimo, zadnjič smo si šli z družino v Idrijo ogledat rudnik živega srebra. Šli smo čez Kropo/Železnike. Nazaj smo se vračali čez Ljubljano, smo obiskali še sorodnike, ki živijo v stanovanjkem bloku in na parkirišču nimajo polnilca za EV. Vmes smo ugotovili, da je bila planirana pot do LJ zaprta in smo morali delati obvoz. Vse skupaj smo prevozili preko 200 km, brez tankanja in brez planiranja, kje se bomo ustavili. Na pot smo šli zjutraj, brez preverjanja zemljevidov, brez posvetovanja s stranjo www.plugshare.com ...

Če bi šli na pot v hladnem vremenu, pozimi, bi bilo to že na zgornji četrtini zmogljivosti električnega vozila. Še z ICE-jem se ljudje neradi vozimo na rezervi in gremo tankat takoj, ko se posveti lučka, čeprav v večini primerov to pomeni še okoli 50 km dosega. Dvomim, da pozimi v EV-ju, ki kaže še 50 km dosega, ne postaneš živčen...

Jasno, stvar je rešljiva. Zapelješ se na črpalko, ki ponuja polnjenje EV in stvar v 20-30 min napolniš. Je pa to nezgrešljiv korak nazaj v smislu udobja. Da ne moreš prevozit (ali komaj prevoziš) Slovenije od SV do JZ brez vmesnega polnjenja, je smešno. Kot proof of concept bi verjetno šlo, ampak ko se vrneš domov, imaš prazen avto. Bohnedaj, da bi imel kakšno nepredvideno nujno pot.

Zato pa imaš v garaži še enega ICE-ja, ki ima 2x večji doseg in ga napolniš v 5 minutah.

Kar pa nujno pomeni, da EV ni nadomestilo za ICE in vsaj zame, ni prava stvar.
- Hoc est qui sumus -

codeMonkey ::

TheBlueOne je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Mi smo rekli, da ko bo čas prišel, boste skupaj z WarpedOneon videli, kako hitro se bodo obrnili dinozavri (na katerokoli alternativo že; čakali pa bodo do zadnjega momenta dokler lahko še prodajajo MNZ tehnologijo) in vsa leta prednosti Tesle se bodo na koncu razblinila v nič, tako kot na tistem ringu zgoraj, ko jim Porsche pokazal, kako se naredi pravi športni EV v prvo;)


Nova Tesla S je menda za 20s neuradno popravila rekord. Menda na ca. 7:20.

Tesla je sigurno trenutno vodilna, ampak ostali hitro dohitevajo.


Ne vem kako ni jasno, da je ta model S navit prototip, ki je bil narejen s tem namenom, da premaga cas Taycana, ki pa je btw serijski avto. To je dalec od koncnega produkta. Da ne govorimo o drugih detajlih, ki se jih drugi proizvajalci EV-jev ne gredo.

codeMonkey ::

Webmojster je izjavil:

.. ali pa je njen cilj, da vzpodbudi druge proizvajalce, da sami začnejo proizvajati električne avtomobile?


To je pravljica za otroke. Mokre sanje Tesle so, da imajo FSD in s trga spravijo vse proizvajalce, s konceptom osebnega lastnistva avtomobila vred. Dunning-Kruger efekt se je izkazal ze pri proizvodnji, ko so jih bila polna usta kako bodo oni to vse to high-tech avtomatizirali, pa jih zdaj porivajo na vozickih v sotorih. Ampak, FSD bo pa naslednje leto ane.
««
715 / 1184
»»