Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
A zavidaš tistim, ki si lahko privoščijo (dražje) avte na bencin, medtem ko morate reveži voziti EV, ki so bojda ugodnejši?
Those who can, do.
Those who can't, ...
jernejl ::
Najmanj kar moraš odkljukat je avtomatski menjalnik, radarski tempomat (če že rečemo da leaf stane 30), lane asist, 10 sekund do 100 (čeprav ima leaf še manj), full led, rikverc kamero, navigacijo, in to pač ni par jurjev. Tudi če zanemarimo "webasto", ki ga ima leaf v osnovni opremi.Pri Leafu pa moraš odkljukati končno hitrost 200km/h+, kar ima Scala v osnovni opremi.
Aja, sem pozabil, za pravično primerjavo morajo ICE avtomobili nuditi vse, kar ponujajo električni, medtem ko električnim ni treba nuditi vsega, kar imajo ICE.
Moji babici pospeški in končna hitrost ne pomenijo prav nič, za uporabo zapletena dodatna oprema tudi ne, prav tako ne LED luči, ker tako ali tako vozi samo podnevi.
Vseeno jo boste ti in tebi podobni poskušali prepričati, da se ji EV bolj splača, saj je ugodnejši od "fully loaded" ICE z najmočnejšim motorjem.
Vendar babica ni neumna in dobro ve, da dobi novega Clia, ki ponuja vse, kar ona potrebuje, za 10k€, medtem ko bi za Zoe morala odšteti 25k€.
Čez 20 let, če bo baterija bolj švoh, jo bom še vedno lahko prodal (za ceno montaže), pa tudi takrat bo cena baterije manjša.Če predpostavimo, da bo tehnologija baterij v tem času napredovala, bo taka baterija morda vredna podobno, kot je danes vreden 20 let star mobilni telefon.
Emobi ::
Se je treba pač sprijazniti s tem, da EV še niso to. Hibridi pa so recimo že to. Saj morda bo čez 5 let že vse drugače in boš imel morje dobrih EV. Tem prej tem bolje. Ampak eni "morajo" vozilo kupiti danes ...
EV-ji so prava stvar kakor za koga. Zate še niso, ker želiš karavana ali celo kombi. Ampak takšna vozila so manjši del voznega parka, večina nima takšnih zahtev.
Jaz sem postavil pogoje - zadnji pogon, 200 km dosega, najmanj 4 sedeži in 50 kW polnjenje. Ko se je takšen avto pojavil leta 2017, sem ga nabavil. Seveda pa nisem čakal, da bom imel plejado modelov na izbiro, ker bi na to moral še dolgo čakati.
Od takrat manjši stroški, več zabave, praktičnosti in ugodja.
Torej, postavi si pogoje, pri katerih ne delaš kompromisov, in čakaj. Do takrat zate EV-ji niso prava stvar, za druge pa...
Emobi ::
Najmanj kar moraš odkljukat je avtomatski menjalnik, radarski tempomat (če že rečemo da leaf stane 30), lane asist, 10 sekund do 100 (čeprav ima leaf še manj), full led, rikverc kamero, navigacijo, in to pač ni par jurjev. Tudi če zanemarimo "webasto", ki ga ima leaf v osnovni opremi.Pri Leafu pa moraš odkljukati končno hitrost 200km/h+, kar ima Scala v osnovni opremi.
Aja, sem pozabil, za pravično primerjavo morajo ICE avtomobili nuditi vse, kar ponujajo električni, medtem ko električnim ni treba nuditi vsega, kar imajo ICE.
Moji babici pospeški in končna hitrost ne pomenijo prav nič, za uporabo zapletena dodatna oprema tudi ne, prav tako ne LED luči, ker tako ali tako vozi samo podnevi.
Vseeno jo boste ti in tebi podobni poskušali prepričati, da se ji EV bolj splača, saj je ugodnejši od "fully loaded" ICE z najmočnejšim motorjem.
Vendar babica ni neumna in dobro ve, da dobi novega Clia, ki ponuja vse, kar ona potrebuje, za 10k€, medtem ko bi za Zoe morala odšteti 25k€.
Čez 20 let, če bo baterija bolj švoh, jo bom še vedno lahko prodal (za ceno montaže), pa tudi takrat bo cena baterije manjša.Če predpostavimo, da bo tehnologija baterij v tem času napredovala, bo taka baterija morda vredna podobno, kot je danes vreden 20 let star mobilni telefon.
Zoper eden, ki enači mobitele z avtomobili. Po 20 letih bo imela baterija še vedno toliko kapacitete, recimo 20 kWh, da bo smiselna za postavitev v omrežje kot hranilnik.
Če tvoja babica ni neumna, bo doumela, ko ji boš razložil, da ji izpušni plini skrajšujejo že itak kratek preostanek življenja. In se bo pametno odločila.
jernejl ::
Zoper eden, ki enači mobitele z avtomobili. Po 20 letih bo imela baterija še vedno toliko kapacitete, recimo 20 kWh, da bo smiselna za postavitev v omrežje kot hranilnik.Še eden, ki ima kristalno kroglo in ve, koliko kapacitete bo imela baterija iz njegovega avtomobila čez 20 let in kolikšna bo tedaj njena vrednost.
Če tvoja babica ni neumna, bo doumela, ko ji boš razložil, da ji izpušni plini skrajšujejo že itak kratek preostanek življenja. In se bo pametno odločila.Babica je pametna in ve, da za razliko v ceni lahko do smrti dvakrat letno hodi na Roglo na oddih, kar bi njenemu zdravju prav gotovo bolj dobro delo, kot bi ji škodil dim, ki bi se kadil izza njenega novega Clia, medtem ko bi se z njim vozila.
Ampak realnost je takšna, da si z nizko pokojnino Zoe-ta itak ne bi mogla privoščiti, četudi bi ne bila pametna.
Vazelin ::
super država kjer programerji kupujejo Leafe na 10 letno kredo
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Utk ::
Na ekokredo zato, ker ti mesečni strošek ostane praktično enak, 30 jurjev pa obdržiš v kosu, ali jih pa imaš v kakem skladu.
-valvoline- ::
Kolk pa se realni doseg zniza polno nalozenim ev? 4/5 oseb + prtljaga? Klima/gretje pa konstantna hitrost 130kmh? Se pol deklariranega ne bo ostalo. Kaj pa vleko prikolice?
J.McLane ::
Zakaj bi bil pribitek porabe kakorkoli drugačen kot pri klasiki? Opazuj malo porabo na svojem plinarju in boš dobil odgovor.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
imagodei ::
Ok, zdej smo ze pri slamnjakih, torej... Otroci se najedo na bencinski, medtem, ko polnimo. Jasno imamo vso hrano s sabo v tupperware, ker smo bio in eko in sranja na pumpah ne jemo. Otroke mam ful pridne in za solo ponovijo ze v petek in to takoj, ko pridejo iz sole. Na poti v Bohinj in nazaj pa berejo domace branje in vcasih, se mal jamrata, ker pridemo prehitro domov, pa se nista poglavja prebrala in morata prekinit branje. ;>
Samo mimogrede, to je drugač tak izvrsten primer, kako subjektivna realnost oblikuje (in potrjuje) stališča. Dokler nisi imel EV, si bil precej skeptičen, zdaj se pa kar nekako da ...
Ross says that since you believe you are in the really-real, true reality, you also believe that you have been extremely careful and devoted to sticking to the facts and thus are free from bias and impervious to persuasion. Anyone else who has read the things you have read or seen the things you have seen will naturally see things your way, given that they’ve pondered the matter as thoughtfully as you have. Therefore, you assume, anyone who disagrees with your political opinions probably just doesn’t have all the facts yet. If they had, they’d already be seeing the world like you do. This is why you continue to ineffectually copy and paste links from all our most trusted sources when arguing your points with those who seem misguided, crazy, uninformed, and just plain wrong. The problem is, this is exactly what the other side thinks will work on you.
Ja, vem, tudi jaz sem ujetnik svoje subjektivne realnosti.
Skratka, gre za vprašanje smotrnosti.
Ja, Bohinj je povsem smotrno. Trip niti ni tako zahteven. Startal bi s 100% baterije, prvic bi polnil v Radovljici na pocivaliscu, potem pa nazaj grede na Voklem. Tko, na uc bi blo to 2x po 20 minut.
Jah no... Očitno tebi gre. Drugi se bomo še morali navadit na to, da bomo za preprost nedeljski izlet morali vkalkulirat tričetrt ure dodatnega postanka za polnjenje baterij.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
Zakaj dodatnega čakanja? Zakaj bi polnil nekje na eni grdi črpalki, če imaš polnilnice v vsakem mestu, ob skoraj vsakem hotelu, v toplicah, marsikateri gostilni, škocjanski in postojnski jami, in še marsikje, odvisno kam greš. Ko si na takem mestu, polniš, če je takrat nujno treba ali ne, boš pač napolnil iz 50 na 65. Ni treba čakat na 30%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
-valvoline- ::
Zakaj bi bil pribitek porabe kakorkoli drugačen kot pri klasiki? Opazuj malo porabo na svojem plinarju in boš dobil odgovor.
Ekola tu je zdaj catch. Za iceje se tovarniski podatki o porabi ze v startu razlikujejo oz realnih za vsaj 20%. Recimo navedena izvenmestna poraba evo naj bo 4l na 100km za dizla je merjena pri 90kmh pri idealnih pogojih prenapumpanih gumah ter seveda praznem vozilu. Pri hitrosti 130kmh polno nalozen z 4/5 oseb noter bo tak avto pil 7l na 100km, pri hitrosti 180kmh 10l+ na 100km. Podobno je tudi z vleko prikolice, recimo 700-800kil tovora, poraba se poveca za 100%. Do the math za ev.
Utk ::
Ja, če misliš vlečt 800 kilske prikolice s 5 ljudmi not in to pri 180 na uro, si kar kupi dizla. Za ostale normalne nam je EV s 150 končne hitrosti čisto dovolj.
-valvoline- ::
Zakaj dodatnega čakanja? Zakaj bi polnil nekje na eni grdi črpalki, če imaš polnilnice v vsakem mestu, ob skoraj vsakem hotelu, v toplicah, marsikateri gostilni, škocjanski in postojnski jami, in še marsikje, odvisno kam greš. Ko si na takem mestu, polniš, če je treba ali ne.
Pa glih ko bos prazen ker se ti ni dalo ustavljat bos prso nekam k polnilnica bo zasedena al pa ne bo delovala (zarad okvare, vzdrvevanja itn) pa prst v usta.
Se fosilce vides k ostanejo brez goriva kajsele evji.
mikhaair ::
@Valvoline
Glede plina, a misliš da ne bi bilo bolje ga kurit v Brestanici, z odvečno toploto ogrevat bazen in bajte naokoli, zajet co2 in ga stisnit v CocaColo, elektriko pa v tvojega EV?
Glede plina, a misliš da ne bi bilo bolje ga kurit v Brestanici, z odvečno toploto ogrevat bazen in bajte naokoli, zajet co2 in ga stisnit v CocaColo, elektriko pa v tvojega EV?
-valvoline- ::
Utk ::
No, ne vem če bo 1/2 tistega na papirju, bo pa sigurno 1/2 od nekega maksimalnega. Kar je čisto logično. Pri nekem konkretnem EV se da zelo natančno izračunat kolk elektrike rabiš za neko hitrost. Preden ga kupiš. Pri ICE skoraj nemogoče.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
-valvoline- ::
@Valvoline
Glede plina, a misliš da ne bi bilo bolje ga kurit v Brestanici, z odvečno toploto ogrevat bazen in bajte naokoli, zajet co2 in ga stisnit v CocaColo, elektriko pa v tvojega EV?
Na papirju bolje ja, realnost je povsem drugacna. Za subvencijo enega ev se lahko predela recimo 10 avtov na plin k so ze na cesti (skupaj vrednih manj k 1 ev) Tudi tiste za jurja s katerim se vozi marsikater janez. Kaj je bolj eko in ekono pa vsak naj presodi sam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
-valvoline- ::
No, ne vem če bo 1/2 tistega na papirju, bo pa sigurno 1/2 od nekega maksimalnega. Kar je čisto logično. Pri nekem konkretnem EV se da zelo natančno izračunat kolk elektrike rabiš za neko hitrost. Preden ga kupiš. Pri ICE skoraj nemogoče.
Pr ice ni potrebe racunat. Tankas in gres. Sramotno je da v 21 stoletju v kao zeleni slo prakticno nimas kje tankat cngja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
IL_DIAVOLO ::
-valvoline- je izjavil:
Ja, če misliš vlečt 800 kilske prikolice s 5 ljudmi not in to pri 180 na uro, si kar kupi dizla. Za ostale normalne nam je EV s 150 končne hitrosti čisto dovolj.
Pri 130kmh z klimo prtljago i par oseb noter bo domet max 1/2 tistega na papirju, alpa se manj.
Pozimi pa 1/4.
-valvoline- je izjavil:
No, ne vem če bo 1/2 tistega na papirju, bo pa sigurno 1/2 od nekega maksimalnega. Kar je čisto logično. Pri nekem konkretnem EV se da zelo natančno izračunat kolk elektrike rabiš za neko hitrost. Preden ga kupiš. Pri ICE skoraj nemogoče.
Pr ice ni potrebe racunat. Tankas in gres. Sramotno je da v 21 stoletju v kao zeleni slo prakticno nimas kje tankat cngja.
MB-tezno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
telexdell ::
-valvoline- je izjavil:
Pr ice ni potrebe racunat. Tankas in gres. Sramotno je da v 21 stoletju v kao zeleni slo prakticno nimas kje tankat cngja.
Tankaš že tankaš- a le, če je črpalka ob cesti po kateri voziš in če je v tistem trenutku odprta. Poskusi se po 20. uri ali kaj pred 7 uro zjutraj peljati malce izven Ljubljane ali Maribora ali Celja ali... pa poročaj, koliko pump je odprtih. Mirno se lahko pelješ od npr. Gornje Radgone pa do Slovenj Gradca pa vmes ne boš videl odprte črpalke.
PS sem včeraj na TV videl reklamo za ICE. V oko mi je padel podatek o porabi goriva od 3,9...7,9 l/100 km. In zagovorniki ICE potem seveda navajajo, da z njim porabijo zgolj 4 l/100 km
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Emobi ::
super država kjer programerji kupujejo Leafe na 10 letno kredo
V resnici res živimo v super državi in smo lahko na to ponosni. Seveda ni idealno in je še veliko prostora za izboljšave - na primer posodobitev slovenskega voznega parka z manj okolje obremenjujočimi vozili. In tudi temu so namenjeni eko krediti z res nizko obrestno mero.
In kot je že Utk pravilno povedal, je bolje ta kredit vzeti in prihranjeni denar naložiti, v kolikor to še ni. Seveda eni raje avto s prihranki kupijo takoj, ampak to je dražja varianta, če gre za nakup EV-ja.
Tako da ta programer se je pametno odločil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
imagodei ::
Zakaj dodatnega čakanja? Zakaj bi polnil nekje na eni grdi črpalki, če imaš polnilnice v vsakem mestu, ob skoraj vsakem hotelu, v toplicah, marsikateri gostilni, škocjanski in postojnski jami, in še marsikje, odvisno kam greš. Ko si na takem mestu, polniš, če je takrat nujno treba ali ne, boš pač napolnil iz 50 na 65. Ni treba čakat na 30%.
Mhm. Zato sem nalašč izbral Bohinj, kjer med sezono za vikende doživljajo prometni kolaps. Res nisem šel štet in preverjat, ampak dvomim, da so nadvse liberalno opremljeni s polnilnimi mesti. Marsikdo bo zato moral polnit preden pride v Bohinj ali pa ko gre iz Bohinja.
Valjda, stvari se izboljšujejo, število polnilnih mest se veča. Ampak potem bomo naredili full circle in ugotovili, da bo z večanjem števila el. avtomobilov tudi brezplačnega polnjenja konec, kot se tudi znajo pojaviti kakšne druge dajatve. Pa obstoječa napeljava ne bo prenesla kar povečanja iz npr. 2 polnilnih mest na 20 polnilnih mest...
A iščem razloge, zakaj el. avtomobili še niso prava stvar? Ja, jih. Ker, jebi ga, želim ohranit čim večjo svobodo pri planiranju tistih preredkih trenutkov, ko s familijo kam gremo. In to, da bom šel jest tja, kjer imajo el. polnilnico namesto tja, kjer imajo dobro hrano, je odrekanje svobodi. Da bom polnil na bencinski črpalki namesto med tem, ko bo avto parkiran v Bohinju, je odrekanje svobodi.
Se pa čist strinjam, da se bo slej ko prej treba delu svobode odreči zaradi varovanja okolja. Ampak, ja - dajte to najprej zrihtat vi, ki se vozite z avti, ki imajo 2.0 + litrske (diesel) motorje in namesto tega kupite EV. Ko vas bo dovolj, bodo zrihtali el. napeljavo, dovolj polnilnih mest, cena EV se bo znižala ...
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Zato pa pravim, da ni treba čakat da je prazen, ampak polneš ob vsaki priliki.
To je fajn filozofija, ja. Avto z dosegom npr. 300 km greš za 20 minut polnit, ko imaš dosega še 150 km. Just in case.
- Hoc est qui sumus -
WarpedGone ::
>> ampak dvomim, da so nadvse liberalno opremljeni s polnilnimi mesti.
Nekateri dvomite, drugi preverijo (https://www.plugshare.com/), tretji pa kupimo EV, kjer je potreba po polnjenju izven lastnega doma huda redkost.
Nekateri dvomite, drugi preverijo (https://www.plugshare.com/), tretji pa kupimo EV, kjer je potreba po polnjenju izven lastnega doma huda redkost.
Zbogom in hvala za vse ribe
Utk ::
Jaz ne vem zakaj bi v največji gneči šel v Bohinj. Še manj zakaj bi takrat šel v Bohinj z ICE avtom. Nihče ne pričakuje zastonj polnjenja, tudi nafta ni zastonj. Infrastruktura se bo pač širila skupaj s številom avtov. Škoda delat preveč na zalogo, ker ne veš kje bo v resnici kaj prav prišlo. Verjetno se bi dalo izračunat kolk avtov je na nekem območju in kolk elektrike jim moraš dostavit v enem dnevu, da bojo lahko spizdili domov.
Ne vem pa zakaj bi bil to problem kupca EV. S tem se naj ukvarjajo tisti, ki prodajajo elektriko. Menda jim je v interesu prodat elektriko, če jim je to biznis.
Če bi imel EV, bi šli lahko večkrat za isti dnar.
Ne vem pa zakaj bi bil to problem kupca EV. S tem se naj ukvarjajo tisti, ki prodajajo elektriko. Menda jim je v interesu prodat elektriko, če jim je to biznis.
Ja, jih. Ker, jebi ga, želim ohranit čim večjo svobodo pri planiranju tistih preredkih trenutkov, ko s familijo kam gremo.
Če bi imel EV, bi šli lahko večkrat za isti dnar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Ne vem pa zakaj bi bil to problem kupca EV. S tem se naj ukvarjajo tisti, ki prodajajo elektriko. Menda jim je v interesu prodat elektriko, če jim je to biznis.
Ja, jih. Ker, jebi ga, želim ohranit čim večjo svobodo pri planiranju tistih preredkih trenutkov, ko s familijo kam gremo.
Če bi imel EV, bi šli lahko večkrat za isti dnar.
... a šele čez 10 let po odplačilu kredita, če bo takrat seveda elektrike še "zastonj", ne bo dodatnih dajatev in če bo EV še vozno seveda; otroci bodo pa najbrž že zapustili dom
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Ne, kar lepo takoj. Pri podobnem mesečnem strošku dodatno prevoženi km ne pomenijo nekega strašnega stroška. Ampak zakaj bi to dopovedoval nekomu, ki sploh nima avta...
imagodei ::
PS sem včeraj na TV videl reklamo za ICE. V oko mi je padel podatek o porabi goriva od 3,9...7,9 l/100 km. In zagovorniki ICE potem seveda navajajo, da z njim porabijo zgolj 4 l/100 km
Jaz mislim, da narobe razumete. "Zagovornikov ICE" avtov ni. Na koncu si prav vsi želimo preiti na EV. OK, ne morem govoriti v imenu vseh, ampak znaten del ljudi tu gor, čeprav "kričimo", da EV-ji še niso prava stvar, prihodnost prav gotovo vidi električno.
Mnenja se krešejo predvsem o tem, ali je že zdaj pravi trenutek. No, že cca 12 let debatiramo o tem in celo OP in glavni nosilec teme si je šele letos omislil svoj omiljeni avto. Mogoče bi si ga kaj prej, če bi ga lahko prej dobil. Vsekakor je temo (s tem naslovom) odprl 10 let prezgodaj.
- Hoc est qui sumus -
Emobi ::
Praviš, imagodei, da se nočeš odrekati svobodi, ko greš s familijo na izlet. Kaj pa ali se hočeš odreči svojemu zdravju in zdravju svoje familije? Kajti izpušni plini povzročajo bolezni.
To moraš pretehtati.
To moraš pretehtati.
Invictus ::
Ja, če misliš vlečt 800 kilske prikolice s 5 ljudmi not in to pri 180 na uro, si kar kupi dizla. Za ostale normalne nam je EV s 150 končne hitrosti čisto dovolj.
Potem pa šparte elektriko in drekate 90 km/h na avtocesti...
Vozniki Tesel so najbolj nepriljubljeni v Nemčiji . Pa ne zaradi fovšije, ampak zaradi šparanje s štromom...
Praviš, imagodei, da se nočeš odrekati svobodi, ko greš s familijo na izlet. Kaj pa ali se hočeš odreči svojemu zdravju in zdravju svoje familije? Kajti izpušni plini povzročajo bolezni.
To moraš pretehtati.
Saj te elektika tudi lahko strese. In ubije... Pa baterije so precej strupene.
EV ravno ne spušča samorogovih mavričnih prdcev...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
>> ampak dvomim, da so nadvse liberalno opremljeni s polnilnimi mesti.
Nekateri dvomite, drugi preverijo (https://www.plugshare.com/),
Prima! 9 polnilnih mest v Bohinju, na lokacijah, kjer ni nujno, da sploh dobiš parkirno mesto (ali da ti dovolijo parkirat, če nisi gost).
WarpedGone je izjavil:
tretji pa kupimo EV, kjer je potreba po polnjenju izven lastnega doma huda redkost.
Seveda - ampak tak avto 95% Slovencem ne predstavlja alternative za 15-25 jurjev vredne ICE avtomobile. In tudi ni kupljen z namenom šparanja, ker boš za 40 jurjev razlike v ceni tankal ICE-ja kar dolgo časa.
- Hoc est qui sumus -
Emobi ::
Vozniki Tesel so najbolj nepriljubljeni v Nemčiji ;). Pa ne zaradi fovšije, ampak zaradi šparanje s štromom...
Pri komu so najbolj nepriljubljeni? Pri tistih, ki zmotno mislijo, da je šparanje z energijo brez veze, saj jo imamo in jo bomo imeli na pretek!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Sp3m ::
Mnenja se krešejo predvsem o tem, ali je že zdaj pravi trenutek. No, že cca 12 let debatiramo o tem in celo OP in glavni nosilec teme si je šele letos omislil svoj omiljeni avto. Mogoče bi si ga kaj prej, če bi ga lahko prej dobil. Vsekakor je temo (s tem naslovom) odprl 10 let prezgodaj.
Tudi naš glavni nosilec teme ni zagovornik EV vozil, ampak je zagovornik specifične znamke, tako da je naslov že v osnovi napačen.
Pa tudi glede na vse ostalo, tudi danes sam naslov še vedno ni točen!
Utk ::
Kako slaboumen in nepomemben bi moral bit, da bi se sekiral, če bom s svojim avtom prilubljen v Nemčiji...
imagodei ::
Jaz ne vem zakaj bi v največji gneči šel v Bohinj.
Vprašanje je brezvezno. Ti mogoče ne bi šel, jaz pa (iz izkušenj stalne gneče čez Bled) vem, da folk to počne. Gneča je pač zato, ker folk tja rine, ane. Tavtologija.
Ja, jih. Ker, jebi ga, želim ohranit čim večjo svobodo pri planiranju tistih preredkih trenutkov, ko s familijo kam gremo.
Če bi imel EV, bi šli lahko večkrat za isti dnar.
No, no, no... Tako hudo pa spet ni, da bi si trgali od ust in zato ne bi hodili na izlete.
Praviš, imagodei, da se nočeš odrekati svobodi, ko greš s familijo na izlet. Kaj pa ali se hočeš odreči svojemu zdravju in zdravju svoje familije? Kajti izpušni plini povzročajo bolezni.
To moraš pretehtati.
Elektrika iz TEŠ je kar precej umazana... A ker solarni paneli in kobalt za baterije zastrupljajo ljudi nekje pol sveta daleč, se pa lahko tolčem po prsih, kako zelen sem?
Moderni ICE avti onesnažujejo bistveno manj kot tisti pred 10 leti. In tisti izpred 10 let bistveno manj kot oni izpred 20. Itd. Ni idealno, se pa izboljšuje.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Emobi ::
Vsak naj pometa pred svojim pragom, in tudi rudniki kobalta bodo izboljšali škodljivost rudarjenja.
Utk ::
Moderni ICE avti onesnažujejo bistveno manj kot tisti pred 10 leti. In tisti izpred 10 let bistveno manj kot oni izpred 20. Itd. Ni idealno, se pa izboljšuje.
V bistvu ne. Od katalizatorja naprej, kar je pa že 25 let, pri bencinarjih ni bilo nekega napredka, DI bencinarji so samo še korak nazaj. Dizla ne bom niti omenjal.
Emobi ::
Saj te elektika tudi lahko strese. In ubije... Pa baterije so precej strupene.
Zaradi elektrike in baterij letno pri nas ne umre predčasno 1000 do 1500 ljudi, pa bolezni, alergije pri otrocih, bolniške...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
imagodei ::
Tudi naš glavni nosilec teme ni zagovornik EV vozil, ampak je zagovornik specifične znamke, tako da je naslov že v osnovi napačen.
Pa tudi glede na vse ostalo, tudi danes sam naslov še vedno ni točen!
Exactly. Saj to sem mu že večkrat povedal. On si je želel nek avto in to sploh ni debata o koristih, prednostih, šparanju in ne vem čem še; pač pa gre za to, da se pali na en ekskluziven avto. Nekomu drugemu je všeč Lexus, tretjemu Lamborghini, četrtemu Porsche ... Ne zato, ker bi bili to šparovni avtomobili ali objektivno "prava stvar" za znaten del populacije. Preprosto zato, ker so jim všeč in si jih lahko privoščijo.
No, nekateri si jih malo težje, pa so pripravljeni več let jesti pasjo radost in krompir, samo da si uresničijo željo. Kar je legitimno (če pri tem ne trpijo drugi družinski člani), samo trapasto je potem s svojimi preferencami posiljevat širšo okolico, kot da so moje osebne preference neko objektivno merilo.
Vsak naj pometa pred svojim pragom, in tudi rudniki kobalta bodo izboljšali škodljivost rudarjenja.
No, vidiš, koliko v resnici daš na okolje. You can quit the charade now.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Emobi ::
...sploh ni debata o koristih, prednostih, šparanju in ne vem čem še
Stalno debatiramo o tem na tej strani, nekdo pa pravi, da ne?
WarpedGone ::
Seveda - ampak tak avto 95% Slovencem ne predstavlja alternative za 15-25 jurjev vredne ICE avtomobile. In tudi ni kupljen z namenom šparanja, ker boš za 40 jurjev razlike v ceni tankal ICE-ja kar dolgo časa.
95% Slovencev nima kaj kupovat novega avta sploh. Pa ga vseeno.
25k vreden avto teh 95% slovencev v 10ih letih košta 45 jurjev (15k za bencin, 5k za obvezne servise).
Le dlako več bo mene pršu koštat moj. S tem da je oprema ICE avta za 25k in mojim neprimerljiva.
Če bi bila realnost prodaje mal drugačna, bi do mojega lahko prišel z 5k plačila + 385/mesec (kredit in energija za 2000km). Tko pa je žal na začetku mal višji hrib in se na teh 5k spustiš šele potem ko najprej vplačaš 12,5k in potem nazaj dobiš 7,5.
Jokcanje kako so dragi je vse manj res.
Ampak dragi so predvsem, ker tisti ki kao ful obvladajo, nekak ne obvladajo sploh.
Zbogom in hvala za vse ribe
Emobi ::
Vsak naj pometa pred svojim pragom, in tudi rudniki kobalta bodo izboljšali škodljivost rudarjenja.
No, vidiš, koliko v resnici daš na okolje. ;(( You can quit the charade now.
Kaj bi rad povedal? Še nisi slišal za razmišljaj globalno, deluj lokalno.
Nimam vpliva na ekologijo rudnika kobalta, a ti mogoče imaš vpliv na ekologijo naftne vrtine?
Emobi ::
gre za to, da se pali na en ekskluziven avto. Nekomu drugemu je všeč Lexus, tretjemu Lamborghini, četrtemu Porsche ... Ne zato, ker bi bili to šparovni avtomobili ali objektivno "prava stvar" za znaten del populacije. Preprosto zato, ker so jim všeč in si jih lahko privoščijo.
Tu je popolnoma vse napačno. Leaf ni ekskluziven avto, ker noben avto s TCO ICE-ja za 15 kEUR ni ekskluziven in ne sodi med naštete res ekskluzivne znamke. Leaf je šparaven avtomobil, je prava stvar za večino populacije.
Da bi pa Big Whale kaj posebno hvalil in preferiral leafa, je pa napačen občutek. On samo piše o svojih izkušnjah z njim, o svojih vtisih. Tako si bralci lažje predstavljamo, kakšen je to avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
imagodei ::
...sploh ni debata o koristih, prednostih, šparanju in ne vem čem še
Stalno debatiramo o tem na tej strani, nekdo pa pravi, da ne?
Ti si mejno funkcionalno pismen. Govorim, da v Warpijevem primeru niso bili nikoli zares v vprašanju parametri kot so šparanje in podobno. Mogoče je svojo odločitev tako racionaliziral, ampak v Teslo se ni zagledal zaradi pozitivnega efektna na okolje ali zaradi domnevno cenejšega energenta.
Ostali, ki ne razmišljajo nujno o nakupu Tesle, pa seveda govorijo o šparanju na energentu in še čem drugem. (No, tudi WarpedOne govori o tem, ampak to je legitimno, dokler govori o avtih ranga Leaf in Zoe, ne pa, ko govori o avtu ranga Tesla).
WarpedGone je izjavil:
95% Slovencev nima kaj kupovat novega avta sploh. Pa ga vseeno.
95% sigurno ne. Imamo kar precej živahen trg rabljenih vozil. Nekateri kupujejo samo rabljene, ne ker si novih ne bi mogli privoščiti, ampak ker imajo svojo računico.
WarpedGone je izjavil:
25k vreden avto teh 95% slovencev v 10ih letih košta 45 jurjev (15k za bencin, 5k za obvezne servise).
Vlečeš napako iz prve predpostavke. Večina (sploh pa ne 95%) Slovencev ne kupi avta za 25 jurjev. Kupujejo cenejše, mnogi rabljene. Tako ne drži, da 95% Slovencev da za avto 45 jurjev v 10 letih.
WarpedGone je izjavil:
Jokcanje kako so dragi je vse manj res.
Se strinjam. Bliža se čas, ko bo EV objektivno prava stvar za večino življa. Samo, ker mi je crknila kristalna kugla, ne vem točno, kdaj to bo.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
imagodei ::
Vsak naj pometa pred svojim pragom, in tudi rudniki kobalta bodo izboljšali škodljivost rudarjenja.
No, vidiš, koliko v resnici daš na okolje. ;(( You can quit the charade now.
Kaj bi rad povedal? Še nisi slišal za razmišljaj globalno, deluj lokalno.
To je izgovor, ki ga uporabljate kvazi zagovorniki okolja.
Nimam vpliva na ekologijo rudnika kobalta, a ti mogoče imaš vpliv na ekologijo naftne vrtine?
Seveda imaš: kupi si smartphone in ga imej 10 let, ne pa na vsaki 2 leti menjat. Vsak lahko začne pri sebi. To je isto, kot bi govoril, da lokalni kmet za pakiranje bal sena porabi več plastike, kot ti v celem letu iz naslova vrečk v trgovinah in da zato ne boš spremenil svojih nakupovalnih navad (= nosil vrečke za večkratno uporabo s sabo v trgovino).
gre za to, da se pali na en ekskluziven avto. Nekomu drugemu je všeč Lexus, tretjemu Lamborghini, četrtemu Porsche ... Ne zato, ker bi bili to šparovni avtomobili ali objektivno "prava stvar" za znaten del populacije. Preprosto zato, ker so jim všeč in si jih lahko privoščijo.
Tu je popolnoma vse napačno. Leaf ni ekskluziven avto, ker noben avto s TCO ICE-ja za 15 kEUR ni ekskluziven in ne sodi med naštete res ekskluzivne znamke. Leaf je šparaven avtomobil, je prava stvar za večino populacije.
Kot rečeno, muči te funkcionalna nepismenost. Ali pa namenoma bereš selektivno in podtikaš slamnate može. Jaz nisem govoril o tem, kar ti sedaj komentiraš.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
telexdell ::
Zato pa pravim, da ni treba čakat da je prazen, ampak polneš ob vsaki priliki.
To je fajn filozofija, ja. Avto z dosegom npr. 300 km greš za 20 minut polnit, ko imaš dosega še 150 km. Just in case.
Ko se ustaviš moraš najti parkirišče. Prosta so običajno najbolj oddaljena in zakotna mesta. Večkrat je parkirišče tudi plačljivo. Polnilnice pa so običajno na najbolj dostopnih mestih. Parkiranje pa je brezplačno, če polniš avto. Torej-imaš dober parkplac in hkrati polniš avto- čista win win situacija.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Utk ::
A zate bo EV prava stvar ko bo dostopen tudi za tiste na socialni podpori? Ja, Slovenci ne "večinoma" kupujejo avtov za 25 jurjev, marsikdo ga pa kupi, in še več je takih, ki ga kupijo sicer za 15, nekega (iz)rabljenega nemca, ki pa realno stane glih tolk kot nov za 25. Če je takih 20%, 40 ali "večina", je čisto nepomembno, dokler se proda 2% avtov na elektriko. Prostora za eksplozivno rast je dovolj, in nemalo je takih, za katere je EV danes dostopen. Če je to 49% ali 51, večina ali ne, zakaj bi bilo to pomembno? Ko bomo na 49 procentih, kaj pomenita še tista 2 več, za večino? "Večina" sploh ne obstaja.