» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
711 / 1184
»»

IL_DIAVOLO ::

Z menjavo baterije pa vrneš za vse nazaj lol

joggi79 ::

J.McLane je izjavil:

3x dražji EV si ti privlekel na dan iz ne vem kje
zastonj tankanje si ti povlkel iz ne vem kje

No recimo prej omenjeni Nissan Leaf je nekje v rangu kaj pa vem recimo Skoda Scala. Nissan pride koliko? V 10sec iskanja sem na uradni strani prisel do cifre cca. 35.500eur (no lahko je tudi 40.000eur odvisno od opreme). Skoda Scala je 15.000eur. Ok 3x ravno ni, je krepko vec kot 2x drazji. Glede na to, da naredim cca. 35.000km/letno (vkljucno s tem , ter da nimam 1.0 Skoda Scala ampak nekaj s slabimi 300 konji, kar posledicno pomeni tudi malenkost vecjo porabo, sem recimo v letu 2018 porabil za malenkost vec kot 3000eur bencina. Pri razliki 20.000eur imam to za slabih 7 let zastonj bencina, oz. zares se vec, ker z 1.0 masino ne bi porabil toliko kot porabim sedaj, plus da je potrebno potem poracunati porabo elektrike za polnjenje, kar pomeni zgolj se vec. Ja vem, EV ne rabijo servisov, baterije so koncipirane, kot je nekdo napisal, za 15 let in se ne menjajo itd. Pri Renaultu (mogoce tudi pri drugih) ne placujes visje mesecne najemnine za baterijo, kot bi bila poraba bencina pri normalnem avtomobilu. Da ne omenjam, da bi pri polovici vozenj, sploh pozimi, fasal zivcnega, ko bi se namesto 4h vozil 12h. Tako da zmaga na polni crti ;)

Emobi ::

Z menjavo baterije pa vrneš za vse nazaj lol


Ne, v 10-tih letih z EV-jem prihraniš 5 do 6 tisoč evrov, kar je dovolj za baterijo, ki pa se itak ne bo menjala, ker bo po zagotovilih proizvajalcev zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Utk ::

Scala s vsaj približno tolk opreme in zmogljivostmi stane tam 23-25 jurjev. Ne pa 15. Leaf s subvencijo stane od 25 do 30 (če hočeš še radarski tempomat, lane assist), nad 30 je pa preseravanje z usnjem, kičem itd. Zdaj pa ponovi matematiko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

-valvoline- ::

Vsa ta matematika se temelji na izkoriscanju sistema tj manj premoznih ter revezev. Navadni komunizem.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Emobi je izjavil:

Z menjavo baterije pa vrneš za vse nazaj lol


Ne, v 10-tih letih z EV-jem prihraniš 5 do 6 tisoč evrov, kar je dovolj za baterijo, ki pa se itak ne bo menjala, ker bo po zagotovilih proizvajalcev zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila.


Ce je 10 let življenjska doba avta.

Utk ::

Sej ne rabiš kupit glih nemca.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Leaf s subvencijo stane od 25 do 30 (če hočeš še radarski tempomat, lane assist) ...
Tista hibridna Toyota zgoraj ima te asistenčne sisteme v osnovni opremi za 22.500,- evrov oz. za 20.000,- evrov (ves čas podaljšujejo njihovo t.i. "EKO subvencijo" do 2.500 EUR), k temu dodaš še ugoden kredit Eko sklada ... in za naslednjih 5 let si dober (ter ima baterija še vedno 5-letno garancijo).

• PCS (Pre Collision System) Sistem
predhodne zaznave in opozorila na morebitni
trk (vključno s pešci in kolesarji) s samodejno
aktivno pomočjo pri zaviranju
ACC (Adaptive Cruise Control)
Prilagodljiv radarski tempomat
(deluje od 0 km/h)

• LDA (Lane Departure Alert) Sistem
opozarjanja ob nenamerni menjavi voznega
pasu s samodejno pomočjo pri usmerjanju
• AHB (Auto High Beam) Sistem samodejnega
uravnavanja dolžine svetlobnega snopa
• RSA (Road Sign Assist) Sistem
prepoznavanja prometnih znakov
LTA (Lane Trace Assist) Sistem sledenja
voznemu pasu
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

joggi79 ::

Utk je izjavil:

Scala s vsaj približno tolk opreme in zmogljivostmi stane tam 23-25 jurjev. Ne pa 15. Leaf s subvencijo stane od 25 do 30 (če hočeš še radarski tempomat, lane assist), nad 30 je pa preseravanje z usnjem, kičem itd. Zdaj pa ponovi matematiko.

No za zacetek si poglej kaj ima od opreme Skoda Scala za 15 jurjev in kaj ima Leaf za 35 jurjev. Neke pretirane razlike ni, kaksna malenkost ne pa dosti vec kot to. In tiste malenkosti nanesejo mogoce jurja ali dva. Tako da tisto o Scali za 25 jurjev je tak bullshit da mu verjetno se sam ne verjames. Je pa res, da kot sem videl lahko sestavis tudi taksno za 30 jurjev, ampak moras oblkljukati cisto vsako opcijo dodatne opreme, ki ti jo da. Ampak v primerjavi s tisto je pa Leaf za 40 jurjev priblizno tak kot Dacia v primerjavi z Mercedesom ;)

imagodei ::

BigWhale je izjavil:

imagodei je izjavil:

Pa je ta Leaf trenutno lahko edini avto pri bajti? Je to družinski avto? Je z njim smotrno na pot v Dalmacijo? Je z njim smotrno hodit na celodnevni izlet v Bohinj?


Ma, sej jest ne pravim, da bi kdorkoli ga sploh moral vzet in da je to res prava stvar. :) Men se zdijo EVji se vedno neki kar je za early adopterje, ne za vsakdan. Lahko ga imas kot daily commuterja. Kot edini avto je pa ze mal vprasljiv, vsak EV z dosegom manj kot 400km je vprasljiv.

Torej, odgovori na tvoja vprasanja: ni edini avto pri bajti. Lahko bi bil komot druzinski avto, je dovolj velik z dovolj veliko prtljaznika. Ce je smotrno iti v Dalmacijo? Nimam pojma. Najprej se mi je zdelo, da ne, zdaj, ko vidim, da s polnilnicami ni tak problem, pa se mi rec ne zdi vec tolk zlo nesmotrna. Je pa res, da ne vem kako bi se obnasal avto v poletni vrocini. Leaf ima tukaj res problem, ker se baterija pregreje. Drug problem je pa ta, da polnilnice niso tako zelo pogoste in ce ena ne dela vmes, si lahko hitro v tezavah.

Celodnevni izlet v Bohinj pa tud ni problem. Naceloma noben celodnevni trip po Sloveniji ni problem, tudi z Leafom ne. Avtocestni kriz ima dovolj hitrih polnilnic in meni iz Stajerske ni problem it na Gorenjsko.

Noted.

Ampak - pazi, jaz sprašujem, ali je smotrno iti na dopust v Dalmacijo? Na celodnevni izlet v Bohinj? Da se, zagotovo. Ampak, a boš, med klasičnim ICE-jem in EV-jem (če imaš oba pri bajti), za take namene res izbral EV?

Si na poti v Dalmacijo res pripravljen izgubljat čas na bencinskih postajah? Več časa, kot je to potrebno zaradi počitka in tistih 5-10 minut, da napolniš tank goriva na ICE avtu? Boš pot iz Celja do Bohinja in nazaj zmogel z enim polnjenjem (doma, preden greš), ali boš polnil vmes? Je v Bohinju dovolj polnilnih mest (jamrajo, da je s parkiranjem totalni kaos)? Boš izlet v Bohinju skrajšal zaradi tega, ker boš na nekem Petrolu pol ure polnil EV? Ali boš iskal gostilno, ki ima na parkirišču polnilno postajo? Vse to se zagotovo da izpeljat, je pa bistveno manj komot in zahteva prilagodljivost cele družine. Bog ne daj, da je partnerica slabe volje in potem poslušaš, zakaj nisi vzel ICE-ja :), namesto da zdaj stojite na črpalki in gledate v luft. Nerodno je tudi, če se v nedeljo ob 18h vračaš iz Bohinja, nato stojiš v zastoju na Bledu, potem ugotoviš, da nimaš dovolj "juice-a" do doma in moraš še vsaj 20 minut polnit na bencinski postaji, otroci pa imajo naslednji dan šolo; preden bodo šli spat je treba še jesti, se stuširati in ponovit snov, ki jo mora otrok znati v ponedeljek...

Skratka, gre za vprašanje smotrnosti. Ja, saj če bi bila EV edino, kar bi poznali zadnjih 100 let, bi tudi vsak izlet tako planirali. Tako smo pa navajeni na precej kamot pristop in je takole planiranje... Zoprno. :)
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

joggi79 je izjavil:

Utk je izjavil:

Scala s vsaj približno tolk opreme in zmogljivostmi stane tam 23-25 jurjev. Ne pa 15. Leaf s subvencijo stane od 25 do 30 (če hočeš še radarski tempomat, lane assist), nad 30 je pa preseravanje z usnjem, kičem itd. Zdaj pa ponovi matematiko.

No za zacetek si poglej kaj ima od opreme Skoda Scala za 15 jurjev in kaj ima Leaf za 35 jurjev. Neke pretirane razlike ni, kaksna malenkost ne pa dosti vec kot to. In tiste malenkosti nanesejo mogoce jurja ali dva. Tako da tisto o Scali za 25 jurjev je tak bullshit da mu verjetno se sam ne verjames. Je pa res, da kot sem videl lahko sestavis tudi taksno za 30 jurjev, ampak moras oblkljukati cisto vsako opcijo dodatne opreme, ki ti jo da. Ampak v primerjavi s tisto je pa Leaf za 40 jurjev priblizno tak kot Dacia v primerjavi z Mercedesom ;)

Najmanj kar moraš odkljukat je avtomatski menjalnik, radarski tempomat (če že rečemo da leaf stane 30), lane asist, 10 sekund do 100 (čeprav ima leaf še manj), full led, rikverc kamero, navigacijo, in to pač ni par jurjev. Tudi če zanemarimo "webasto", ki ga ima leaf v osnovni opremi.
Čisto osnovni leaf ima večino tega, ampak stane 24, ne pa 35.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

IL_DIAVOLO ::

Ocitno so minili časi, ko se je gledal navor, top speed, lepe felgne, za en prst razmaka med blatnikom in gumo, zvok.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Najmanj kar moraš odkljukat je avtomatski menjalnik, radarski tempomat (če že rečemo da leaf stane 30), lane asist, 10 sekund do 100 (čeprav ima leaf še manj), full led, rikverc kamero, navigacijo, in to pač ni par jurjev. Tudi če zanemarimo "webasto", ki ga ima leaf v osnovni opremi.
Čisto osnovni leaf ima večino tega, ampak stane 24, ne pa 35.
... pri hibridni Toyoti je avtomatski menjalnik, pa tudi sistem za zagon motorja s pritiskom na gumb itd. v osnovni opremi ... kamera zadaj za pomoč pri vzvratni vožnji pa je že del paketa dodatne opreme in te vozilo s tem paketom stane že 24.700 oz. 22.200,- evrov, navigacija še podraži vozilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Emobi ::

-valvoline- je izjavil:

Vsa ta matematika se temelji na izkoriscanju sistema tj manj premoznih ter revezev. Navadni komunizem.

To je vendar definicija kapitalizma!

Sicer pa tisti, ki vozijo EV-je skorajda ne zastrupljajo ozračja okrog sebe, zato plačujejo manjše dajatve.
Tisti, ki vozijo ICE-je, v zrak spuščajo neprimerno več škodljivih snovi, ki povzročajo civilizacijske bolezni in predčasno umiranje ljudi.

Večji onesnaževalec plača več, kar je pravično. (In bližje socializmu) :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

joggi79 ::

Utk je izjavil:

Najmanj kar moraš odkljukat je avtomatski menjalnik, radarski tempomat (če že rečemo da leaf stane 30), lane asist, 10 sekund do 100 (čeprav ima leaf še manj), full led, rikverc kamero, navigacijo, in to pač ni par jurjev. Tudi če zanemarimo "webasto", ki ga ima leaf v osnovni opremi.
Čisto osnovni leaf ima večino tega, ampak stane 24, ne pa 35.

Verjamem da ima vsak avto boga in pol neuporabne opreme, ampak polovico tega kar si napisal tudi Leaf nima (full led nima, radarskega tempomata prav tako ne, o navigaciji ni ne duha ne sluha, gledam tega za 35 jurjev ne tistega za 40). Se pa strinjam, verjetno je za kaksno desetinko hitrejsi do 100km/h kot Scala ima pa celih 144kmh max hitrost. Ja vem, je omejitev 130kmh pa vseeno ;)
Da ne recem da mi je vsec tale specifikacija:
Polnjenje baterije - hišna vtičnica od 220V/10A ili 2.2KW (h): 21
Fancy... skoraj en dan pa imas polno baterijo. Ja super na hitrih polnilnicah je krepko hitreje, obstaja zgolj en manjsi problem, da jih vecinoma ni tam kjer ponavadi ljudje parkirajo (doma/pred sluzbo).

Utk ::

7500 je subvencije in kakšna 2,5 jurja popusta. Na scali za 15 jurjev bo težko tolk.

Emobi ::

Pa daj, joggi79, pejd na kakšno vožnjo z EV-jem, pa malo preberi kaj o tem, da se ne smešiš tukaj. Najprej si trdil, da EV-ji zdržijo 5 let, potem da so 3x dražji, potem pišeš o najemu baterije, kar praktično nobena fizična oseba ne uporablja.
Probaj kakšen EV s pol toliko konji kot tvoj 300 konjski ICE, pa boš videl, kje je bistvena prednost.

Doma si montiraš trofazno polnilnico in leaf napolniš preko noči v sedmih urah.

fikus_ ::

"v 10-tih letih z EV-jem prihraniš 5 do 6 tisoč evrov, kar je dovolj za baterijo, . . ."

Emobi, ti kaj sanjaj baterijo za tvoj avto po tej ceni! Računaj bliže 10 k€! Kar vprašaj na servisu za novo baterijo + delo!

Tukaj imaš cene kitajskih baterij, pa si zaračunajo:

https://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-20...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

WarpedGone ::

Ob tem debilnem prepucavanju mi vedno znova na misel pride tole:



Those who can, do.
Those who can't, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

joggi79 ::

Emobi je izjavil:

Pa daj, joggi79, pejd na kakšno vožnjo z EV-jem, pa malo preberi kaj o tem, da se ne smešiš tukaj. Najprej si trdil, da EV-ji zdržijo 5 let, potem da so 3x dražji, potem pišeš o najemu baterije, kar praktično nobena fizična oseba ne uporablja.
Probaj kakšen EV s pol toliko konji kot tvoj 300 konjski ICE, pa boš videl, kje je bistvena prednost.
Doma si montiraš trofazno polnilnico in leaf napolniš preko noči v sedmih urah.

Ne trdim da EV zdrzijo 5 let, trdim, to kar vidim pri sebi in kar pravi vecina mehanikov, da so danes avtomobili narejeni za kaksnih 180.000km, potem pa jih zamenjas, da se ostali zajebavajo z njimi in servisiranjem. In ne bos verjel pri mojem prejsnem je slo narobe vse tisto, kar gre lahko narobe pri EV... vse ostalo ne pa masina. Da o tem koliko casa zdrzijo baterije ne zacenjamo... sploh ker danasnje baterije v avtomobilih niso nic boljse (realno zgolj slabse) kot baterije v telefonih, racunalnikih itd., ki vecinoma nikoli in nikjer ne vidijo 10 ali celo 15 letne zivljenske dobe. O ceni sem ti napisal ze prej... ni 3x je pa recimo 2.5x bo? Pa pozabi eko sklad, ker tega tisto sekundo, ko bo stvar malo bolj resna in jo bodo zaceli malenkost bolj mnozicno kupovati ne bo vec.
Na voznjo pa greva lahko kadarkoli.... pa ne po Ljubljani, ker za po mestu, ali pa iz Medvod v Ljubljano v sluzbo, verjamem da je cool, ampak za to je cool tudi elektricni skiro, ki ne stane 35.000eur. Greva recimo pozimi do Innsbrucka, pa bos videl kje je bistvena "prednost" EV.

Emobi ::

Fikus, hvala, ampak teh kitajskih baterij ne morem metat v avto.
Čez 20 let, če bo baterija bolj švoh, jo bom še vedno lahko prodal (za ceno montaže), pa tudi takrat bo cena baterije manjša.

Emobi ::

Da o tem koliko casa zdrzijo baterije ne zacenjamo... sploh ker danasnje baterije v avtomobilih niso nic boljse (realno zgolj slabse) kot baterije v telefonih, racunalnikih itd., ki vecinoma nikoli in nikjer ne vidijo 10 ali celo 15 letne zivljenske dobe. O ceni sem ti napisal ze prej


SPET SE SMEŠIŠ!
Kaj ko bi, modrijan, kaj vprašal, namesto da pišeš neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

joggi79 ::

Emobi je izjavil:

Čez 20 let, če bo baterija bolj švoh, jo bom še vedno lahko prodal (za ceno montaže), pa tudi takrat bo cena baterije manjša.

Seveda 20let staro baterijo bos prodal.... priblizno tako kot danes lahko zelo uspesno prodas rabljeno baterijo za Nokio 6310... dobis za pol novega Iphone samo z baterijo. Cez 20let (no zares cez krepko manj, ko bo baterija tako slaba da bos namesto 200km naredil samo se 20) bos placal da bos staro baterijo lahko oddal (ekologija, razgradnja baterij pa to). Cisto tako iz gole radovednosti.. si slucajno ze kdaj v zivljenju imel kaksno stvar na baterijo, pa ne iphone, ki ti ga vsako leto novega kupi fotr? Nekaj kar nisi menjal vsako leto. Si slucajno opazil, da baterija po 5 letih ni vec uporabna? No sedaj pa pojdi pogledat na podlagi kaksne tehnologije so narejene baterije za v avto.... fuuuuul drugacne ja.

Emobi je izjavil:

SPET SE SMEŠIŠ!
Kaj ko bi, modrijan, kaj vprašal, namesto da pišeš neumnosti.

Koga?? Nekoga, ki misli da mu bo 20 let stara baterija v avtu se vedno delala in da jo bo za povrh vsega se prodal... kje je tisti smiley za ROFL?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: joggi79 ()

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Ob tem debilnem prepucavanju mi vedno znova na misel pride tole:



Those who can, do.
Those who can't, ...

Exactly. S polno ritjo je lahko srat, kot sem že mnogokrat povedal.

Ampak, naslov teme je "Zakaj so električni avtomobili prava stvar"; ne pa "Zakaj so električni avtomobili prava stvar za premožne" ali pa "V katerih primerih so el. avtomobili prava stvar", ali pa kar koli drugega, kar bi dalo vedeti, da se avtor teme in vsi ostali, ki trobijo z njim v rog, štejejo med posebno elito, za katere el. avto že ta hip (če že ne 10+ let nazaj, ko je bila tema odprta) je prava stvar.

Ker: za večino ljudi še ni prava stvar. V mnogih primerih ne nadomesti ICE-ja, ni tako udoben, ko moraš planirat pot... Res so mnogim dosegljiva "jajčka", ki imajo majhen doseg ali pa imajo druge inženirske/dizajnerske ovire (hlajenje baterij, mraz pozimi in občutno krajšanje dosega, ipd.), ki še dodatno zmanjšujejo use-case scenarije. Spodobni el. avti pa pač še marsikomu niso dosegljivi.

Zagotovo nekoč bodo, morda čez 5, morda čez 10 let... Ampak, pripadniki kulta pač ne smete slišati drugačne verzije od tiste, ki ste si jo ustvarili v glavah. V nasprotnem nekateri postanete prav popadljivi.
- Hoc est qui sumus -

IL_DIAVOLO ::

Dejstvo je, da so ice danes bolj optimalna in predvsem bolj prakticna vozila. EV vozila so enostavno presvoh(max hitrost leafa je 150 km/h), baterije pa preslabe, infrastruktura pa tudi na bogvekaj. Razen pionirjev priusa in leafa(fuj) je ostala ponudba precej skopa in predvsem draga. Tesla je za bogatune, EV rabi cenovno dostopne avtomobile in so večja od kinder jajcke.

Ne morejo prit taka mestna jajčka 25k in gor. Za taki dnar dobim limuzino ali tipi topi hot hatch. To je vredno max 15k.

Enkrat bo seveda prisel čas EV-jev, ampak zdaj se ne.

Kebo ::

Če vkalkuliraš ceno goriva in subvencijo je ID.3 cenejši od Golfa, pa je v bistvu skoraj že enoprostorec.

IL_DIAVOLO ::

Bmk za stroške, ki bi jih imel z ice- jem. Jaz želim EV, ki je v ICE cenovnem rangu že v startu.

Kaj sem sploh naredil, če grem v kredit(200 evrov na mesec)? Nič. Elektrika pa tudi ni zastonj. To je cisto nategovanje folka.

Cene morajo it dol.

-valvoline- ::

Men se zdi idiotizem da drzava financira bogatune z subvencijami za ev in brezplacno voznjo k pa v slo sploh nimamo metanskega omrezja za rajo, da se takoj predela obstojeci vozni park k pa je dalec najbolj racionalna in ekonomska resitev.
7500eur subvencija za ev, novi vw up cng pa stane nekaj vec k 10k. Bananistan.
Vsak cng avto pomete z katerkoli ev po vseh parametrih, ekoloskih, ekonomskih, ter dejansko uporabnost.

Zgodovina sprememb…

jype ::

-valvoline- je izjavil:

Men se zdi idiotizem da drzava financira bogatune z subvencijami za ev
Meni se zdi idiotizem, da subvencionira tvoje traktorje.

DamijanD ::

Proizvodnja EVjev raste počasneje kot proizvodnja baterij
Z drugimi besedami, lahko se pričakuje počasno znižanje cen baterij.
In se strinjam, da so EVji še vedno predragi glede na "vsebino", ampak z množično proizvodnjo se bo tudi to verjetno uredilo.

Joggi79: vidim, da vse obvladaš, razen:
- baterije v avtih, se bolj merka kot v telefonih (rang delovanja, TMS) in zato trajajo dlje časa
- večina avtov se lahko vozi bistveno dlje od 180.000km

Je pa res, da subvencije za EVje dejansko koristijo samo premožnejšim. (Tisti, ki imajo premalo jim ta subvencija ne pomaga). In potem dejansko zgleda, kot da vsi dajemo tistim, ki že kar nekaj imajo. Ampak overall so vseeno koristne.

Kebo ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Bmk za stroške, ki bi jih imel z ice- jem. Jaz želim EV, ki je v ICE cenovnem rangu že v startu.

Kaj sem sploh naredil, če grem v kredit(200 evrov na mesec)? Nič. Elektrika pa tudi ni zastonj. To je cisto nategovanje folka.

Cene morajo it dol.


10K lizinga po 3% letni obrestni meri za 5 let te pridejo obresti 780€. Ob današnjih cenah bencina in elektrike, prineseš višje stroške financiranja notri v pol leta.

Utk ::

Zakaj to razlagaš nekomu, ki v življenju še ni kupil nič dražjega od mobitela?

J.McLane ::

3% ti da katerakoli banka brez eko skladovih birokratov, če pa greš preko eko sklada pa je obrestna mera 1,3%, ampak nekaj več stroškov ob sklenitvi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Zakaj kredit za avto? Kupiš za toliko kolikor si lahko privoščiš brez kredita.
Nikakršnega računa ni kupit nov EV. Za 5-6k se dobi soliden avto, ki bo vozil še vsaj 5-8 let. Resda z nekaj stroškov morda ampak zagotovo veliko manj kot bo stalo beta testiranje novega EV.

J.McLane ::

Zakaj kredit za avto? Zato ker je vožnja z avtom strošek in če imaš kredit se vsaj približno zavedaš koliko je ta strošek, če skeširaš nek denar enkrat se ti pa zdi da te avto nič ne stane.

Pa avto je v vsakem trenutku mogoče prodati in poplačati kredit, tako da se s takim kreditom težko kaj zaj***
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

roCkY je izjavil:

Zakaj kredit za avto? Kupiš za toliko kolikor si lahko privoščiš brez kredita.
Nikakršnega računa ni kupit nov EV. Za 5-6k se dobi soliden avto, ki bo vozil še vsaj 5-8 let. Resda z nekaj stroškov morda ampak zagotovo veliko manj kot bo stalo beta testiranje novega EV.

Kdo ima več denarja, tisti, ki kupujejo avte za 30 jurjev ali tisti za 5? Ne mi zdaj izumljat nove matematike. Avti za 5 jurjev so strošek in muka. Vozil bo še 5-8 let, ampak za kakšno ceno, v živcih in denarju.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

roCkY je izjavil:

Zakaj kredit za avto? Kupiš za toliko kolikor si lahko privoščiš brez kredita.
Nikakršnega računa ni kupit nov EV. Za 5-6k se dobi soliden avto, ki bo vozil še vsaj 5-8 let. Resda z nekaj stroškov morda ampak zagotovo veliko manj kot bo stalo beta testiranje novega EV.

Kdo ima več denarja, tisti, ki kupujejo avte za 30 jurjev ali tisti za 5? Ne mi zdaj izumljat nove matematike. Avti za 5 jurjev so strošek in muka. Vozil bo še 5-8 let, ampak za kakšno ceno, v živcih in denarju.


Kdo le? Za 30k je vecina avtov kupljenih na lizing, pri 5k pa na kes.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

J.McLane je izjavil:

Zakaj kredit za avto? Zato ker je vožnja z avtom strošek in če imaš kredit se vsaj približno zavedaš koliko je ta strošek, če skeširaš nek denar enkrat se ti pa zdi da te avto nič ne stane.

Pa avto je v vsakem trenutku mogoče prodati in poplačati kredit, tako da se s takim kreditom težko kaj zaj***


Ravno kontra.

Pri kreditu se denar razprši in niti ne veš, kdaj si v luft spustil 40k.

Zakreditirani bedaki pa le polnite banke. Take rabijo.

codeMonkey ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Zakaj kredit za avto? Zato ker je vožnja z avtom strošek in če imaš kredit se vsaj približno zavedaš koliko je ta strošek, če skeširaš nek denar enkrat se ti pa zdi da te avto nič ne stane.

Pa avto je v vsakem trenutku mogoče prodati in poplačati kredit, tako da se s takim kreditom težko kaj zaj***


Ravno kontra.

Pri kreditu se denar razprši in niti ne veš, kdaj si v luft spustil 40k.

Zakreditirani bedaki pa le polnite banke. Take rabijo.


Sej lahko takoj prodas, ne stekas. Das 25k za avto, prodas ga lahko mogoce za 20.999, da poplacas stroske za lizing in obresti gre se ene 2k in 1k gre za neizkorisceno registracijo in kasko.

6-7k ko keks... :)

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

Kje pa, nov avto za 25k ze na poti do doma je zgubil 5k, v dveh letih se 5k, optimisticno po treh letih je vreden max polovica al pa se tolk ne. Pri evjih zarad startne visoke nakupne cene bo zguba verjrtno precej visja oz podobna avtam visjega razreda.

J.McLane ::

Luksuz je kupit tak avto ki že na poti domov izgubi 5k €, sploh ni pomembno kako ga financiraš. Enim vam sploh ni jasno kako se izbere avto, da je čim manj stroška. Pa če se že odločiš za nek avto in si vse izračunaš koliko te stane in koliko si lahko privoščiš, verjemi da ga ne boš prodal prej kot v petih letih, debata teče o kreditu na 10 let namesto 5 let.

Za predčasno poplačilo kredita ni nobenih dodatnih stroškov, vsaj pri mojem ne, če imate pa nekateri fetiš na lizing z nekimi nemogočimi pogoji, vključno z ne vem kakšnim kaskom in 8+% EOM ste si pa čisto sami krivi.

Še ena zanimivost, na kredit za avto imam nižje obresti kot jih dobim z rentnim varčevanjem na dobo 10 let, toliko o tem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

IL_DIAVOLO ::

Že zdaj zacni varčevati za baterijo. Za hude čase, ko ga boš prodajal :D

Emobi ::

joggi79 je izjavil:

Emobi je izjavil:

Čez 20 let, če bo baterija bolj švoh, jo bom še vedno lahko prodal (za ceno montaže), pa tudi takrat bo cena baterije manjša.

Seveda 20let staro baterijo bos prodal.... priblizno tako kot danes lahko zelo uspesno prodas rabljeno baterijo za Nokio 6310... dobis za pol novega Iphone samo z baterijo. Cez 20let (no zares cez krepko manj, ko bo baterija tako slaba da bos namesto 200km naredil samo se 20) bos placal da bos staro baterijo lahko oddal (ekologija, razgradnja baterij pa to). Cisto tako iz gole radovednosti.. si slucajno ze kdaj v zivljenju imel kaksno stvar na baterijo, pa ne iphone, ki ti ga vsako leto novega kupi fotr? Nekaj kar nisi menjal vsako leto. Si slucajno opazil, da baterija po 5 letih ni vec uporabna? No sedaj pa pojdi pogledat na podlagi kaksne tehnologije so narejene baterije za v avto.... fuuuuul drugacne ja.

Emobi je izjavil:

SPET SE SMEŠIŠ!
Kaj ko bi, modrijan, kaj vprašal, namesto da pišeš neumnosti.

Koga?? Nekoga, ki misli da mu bo 20 let stara baterija v avtu se vedno delala in da jo bo za povrh vsega se prodal... kje je tisti smiley za ROFL?

Kdor govori, da zdržijo avtomobilske baterije toliko kot telefonske, je popoln bedak, ker ne pozna dejstev!

Pejd na mobile.de, pa si poglej, koliko so EV-ji in njihove baterije stari.

Ne rabiš spraševat mene, lahko vprašaš tudi nekoga, ki je samo teoretično dobro podkovan. Ti nisi ne eno, ne drugo!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

joggi79 je izjavil:

V cem se razlikuje 10 letni kredit za avto od 10 letnega placevanja goriva? Recimo v eni majckeni malenkosti... da pri EV placujes 10 letni kredit za avto plus vsak mesec elektriko (ce ni bilo dovolj jasno beri: gorivo). Ce mislis, da se bos z EV vozil zastonj se malce motis. Je pa res ja, ta moment ne placujes direktno za "tankanje" ampak dodatno elektriko, ki jo porabis za "tankanje" vseeno placas. Samo ker jo placas zraven tiste, ki jo porabis za pralni stroj to seveda ne steje kot "tankanje".8-O No saj po pravici se pri taksni inteligenci sploh ne cudim ne 10 letnim kreditom za avto, ne racunicam da se 3x drazji EV avto full dobro izzide.


A si ti bolj nov tukaj al bolj povrsno spremljas temo?

Lej, tole si skopiraj in not meci stevilke.

Meni je avto zrl 7.8l na 100km in to bi me v naslednjih 200.000km stalo 20 jurjev. Kaksne so ble opcije? Kupit nek mini mini prdec za 'osem jurjev' in potem bi me gorivo stalo recimo 35% manj. Tko neb naredil nic. Imel bi nek mini avto in skupni TCO bi bil prakticno enak kot prej. To je brez veze in skoda zivcev za menjavo.

Druga opcija je bila kupit nekaj drugega. Skoda Scala, VW Golf, prva pride kakih 26 jurjev, Golf pride 33 jurjev. Leaf s taksno opremo, oziroma v nekaterih primerih se malenkost boljso, pride 36 jurjev, po odstetju subvencije si pod 29 jurjev. Skoda je sicer malenkost cenejsa ampak za oba dizla pa velja, da je pri porabi 5.5l/100km to 13.700 EUR.

Po 200.000km bi dal za Skodo skoraj 40 jurjev, za Golfa 46 jurjev, za Leafa pa 35 jurjev. Tukaj nisem vstel niti enega servisa, pri Leafu so prvi trije servisi ranga 300 EUR vsi skupaj. Pri Skodi in Golfu so verjetno 300 vsak. Ce stejem se skupno vrednost kredita in vse obresti, bosta Skoda in Golf se drazja, ker je pri kreditih za ostale avtomobile obrestna mera visja.

A je ena letna pot 'v Dalmacijo' vredna pet jurjev? Men ne. Avto potrebujem kot daily commuter avto in poti, kot je bila danes, ko sem prevozil 300+km, so sila redke. Polnil sem dvakrat, enkrat med kosilom za pol ure in drugic, za 10 minut, ker se nisem hotel pripeljati domov s samo nekaj procenti baterije. Jutri zjutraj bom imel avto poln na nekje 80% in stalo me bo manj kot pet evrov. Zdaj me avto stane 80 EUR vec na mesec, kot me je prej.

Razlozi mi zdaj, kje je tisti "3x drazji EV"?

Aja, tle mas se kodo za Golfa, si ga lahk do konca skonfiguriras. CWVTNN :)

Emobi ::

Se strinjam, s tem, da je, vsaj pri meni, če ne pri večini lastnikov EV-jev, elektrika še vsaj 40% cenejša, ker polnimo po nižji, nočni tarifi.

Gregor P ::

Tole z nočno tarifo pri EV ne bo moglo iti v nedogled.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

feryz je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

>> Kdor se je usedel v Teslo 3, že ve o čem govorim. Ceneni plastik fantastik.

Vem, da govoriš kozlarije.
Tebi se zdi kozlarija zato, ker misliš, da si prvič v življenju kupil dober avto. Žal si se zmotil. Avto je ranga petnajstih jurjev. Ostalo nanesejo baterije in hype.

To ne drži. Povej mi za en avto, ranga 15 jurjev, ki ima takšne pospeške, kot Warpyjev M3. Ali pa, da ima takšne stroške s porabo.

BigWhale ::

imagodei je izjavil:

Ampak - pazi, jaz sprašujem, ali je smotrno iti na dopust v Dalmacijo?


Konkretno z Leafom, ne vem. Ce se vmes ustavis dvakrat za pol ure in se ti to ne zdi vec smotrno, potem ni. :) Ce ti pa ni problem dvakrat stati, potem pa je. Zdaj, ce se ti na dopust tolk mudi, potem najbrz ni smotrno. Jaz, ko vozim v dalmacijo in nazaj v enem susu, vsekakor ne bi izbral EVja. Ce bi sel pa na dopust in se mi nikamor ne bi mudilo. Ej, ne vem. Preden se stiriclanska druzina spravu k malici nekje na poti, se avto ze skoraj napolni. Dalmacija je z Leafom in 40kWh baterijo res tricky.

imagodei je izjavil:

Na celodnevni izlet v Bohinj? Da se, zagotovo. Ampak, a boš, med klasičnim ICE-jem in EV-jem (če imaš oba pri bajti), za take namene res izbral EV?


Bohinj? sure. :)

imagodei je izjavil:

Nerodno je tudi, če se v nedeljo ob 18h vračaš iz Bohinja, nato stojiš v zastoju na Bledu, potem ugotoviš, da nimaš dovolj "juice-a" do doma in moraš še vsaj 20 minut polnit na bencinski postaji, otroci pa imajo naslednji dan šolo; preden bodo šli spat je treba še jesti, se stuširati in ponovit snov, ki jo mora otrok znati v ponedeljek...


Ok, zdej smo ze pri slamnjakih, torej... Otroci se najedo na bencinski, medtem, ko polnimo. Jasno imamo vso hrano s sabo v tupperware, ker smo bio in eko in sranja na pumpah ne jemo. Otroke mam ful pridne in za solo ponovijo ze v petek in to takoj, ko pridejo iz sole. Na poti v Bohinj in nazaj pa berejo domace branje in vcasih, se mal jamrata, ker pridemo prehitro domov, pa se nista poglavja prebrala in morata prekinit branje. ;>

imagodei je izjavil:

Skratka, gre za vprašanje smotrnosti.


Ja, Bohinj je povsem smotrno. Trip niti ni tako zahteven. Startal bi s 100% baterije, prvic bi polnil v Radovljici na pocivaliscu, potem pa nazaj grede na Voklem. Tko, na uc bi blo to 2x po 20 minut.

Emobi ::

Gregor P je izjavil:

Tole z nočno tarifo pri EV ne bo moglo iti v nedogled.

Zakaj ne, saj to sistemu paše, ker ima ponoči viška elektrike. Trenutno bi se lahko ponoči polnilo kakšna četrtina slovenskega voznega parka, 300.000 EV-jev.

Emobi ::

pegasus je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

To je zanimivo... https://www.carsifu.my/news/a-car-runni...

Trenutno menda napolni za 50km/teden.
Joj kakšen obup ... ne morejo na 1.5t+ avto dat solar celice, to izgleda tragikomično. Če so resni s tem konceptom, naj sponzorirajo lightyear.one. Ali pa Aptero.

Se strinjam. Avto nikakor ni zadeva, ki bi bila v povprečju cel dan na soncu, kot je to streha. Torej je bolj pametno te celice dati na streho in potem polniti avto. Ko pa bodo vse strehe imele sončne celice, potem pa jih bomo dajali na avte, prej pa ni smiselno. Vsaj pri nas ne, v Avstraliji, tam, kjer ni omrežja, si pa naj to limajo.
««
711 / 1184
»»