Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
Kolo je super, mislim da to sploh ni vprašanje; le javni prevoz ni za nikamor; razen, če ne živiš ravno ob Celovški, ali Tržaški, pa še tam ukinjajo določene vožnje. Če torej še z busom ne moreš več priti ob določenem času na cilj, potem ti le še avto preostane, tudi znotraj obroča.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Emobi ::
Zato pa na Dunaju nikoli ni avtomobilske gneče. Dunaj je velemesto, ki je že kako desetletje najbolj prijazno mesto meščanu na svetu. Večina ljudi zaradi pametnega urbanizma ne potrebuje avtomobila, ker imajo trgovino, šolo in podobno pri roki.
Ljubljana seveda ni velemesto in ne rabi metroja, če pa bi bile trole brezplačne in boljše, bi bilo avtomobilske gneče veliko manj.
Znotraj obroča ne moreš prepovedati avte, ker mnogi tam stanujejo in zaradi stihijskega urbanizma bi bilo s tem ukrepom normalno življenje ljudi onemogočeno.
Ljubljana seveda ni velemesto in ne rabi metroja, če pa bi bile trole brezplačne in boljše, bi bilo avtomobilske gneče veliko manj.
Znotraj obroča ne moreš prepovedati avte, ker mnogi tam stanujejo in zaradi stihijskega urbanizma bi bilo s tem ukrepom normalno življenje ljudi onemogočeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Tesla je posebna Tesla fanatikom, Alah pač islamskim skrajnežem. Podobna reč.Pozabljaš na nas, VAG fanatike.
Če smo že ravno pri tem. V zadnjem tednu sem najprej na Golfu s prevelikimi felnami in zatemnjenimi šipami videl nalepko "dirty diesel", ki bi naj bila kao pohvala. Potem pa še enega Golfa z nalepko, da je njegova punca rekla, da "Golf sucks" in jo je zamenjal. Da, bi znalo bit, da so nacivagen verniki hujši od Tesla fanboyev.
Se strinjam, da gre za iracionalnost, kot pri religiji. Taki napisi pa bolj kažejo na to, da so rednecki, kot pa fani. Fan je lahko tudi racionalen, primitivec pa ne.
Zaradi te iracionalnosti VW pri nas in v Evropi sploh ni imel upada prodaje po aferi z dizelskimi izpuhi; dobiček je bil še večji!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
RedDrake ::
Zato pa na Dunaju nikoli ni avtomobilske gneče. Dunaj je velemesto, ki je že kako desetletje najbolj prijazno mesto meščanu na svetu. Večina ljudi zaradi pametnega urbanizma ne potrebuje avtomobila, ker imajo trgovino, šolo in podobno pri roki.
Vidim ja.
Počakaj, ti prilepim še slikico ob 15h, da boš videl, kako Google pobarva ceste, ko je tisti 8 pasovni most čez Donavo stoječa kolona v obe smeri.
Emobi ::
Zato pa na Dunaju nikoli ni avtomobilske gneče. Dunaj je velemesto, ki je že kako desetletje najbolj prijazno mesto meščanu na svetu. Večina ljudi zaradi pametnega urbanizma ne potrebuje avtomobila, ker imajo trgovino, šolo in podobno pri roki.
Vidim ja.
Počakaj, ti prilepim še slikico ob 15h, da boš videl, kako Google pobarva ceste, ko je tisti 8 pasovni most čez Donavo stoječa kolona v obe smeri.
Uf, kako bi šele bilo, ko bi skorajda vsi meščani imeli avtomobile, kot v Ljubljani.
Pred leti, ko sem bil tam, gneče na vpadnicah ni bilo, v mestu pa sploh ne. Parkiranih avtomobilov je bilo zelo malo, saj imajo veliko podzemnih garaž, ki pa niso bile poceni, okoli 25€/dan, odvisno od bližine centra.
Očitno izposoja avtomobilov in druge storitve zmanjšujejo gnečo manj, kot se povečuje pritisk dnevnih migracij na delo.
Gregor P ::
Verjetno je sedaj tudi vprašanje, kje živiš. Sam v centru praktično nikoli nisem potreboval vozila. Gneča po vpadnicah pa seveda je.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
VaeVictis ::
Zato pa na Dunaju nikoli ni avtomobilske gneče. Dunaj je velemesto, ki je že kako desetletje najbolj prijazno mesto meščanu na svetu. Večina ljudi zaradi pametnega urbanizma ne potrebuje avtomobila, ker imajo trgovino, šolo in podobno pri roki.
Vidim ja.
Počakaj, ti prilepim še slikico ob 15h, da boš videl, kako Google pobarva ceste, ko je tisti 8 pasovni most čez Donavo stoječa kolona v obe smeri.
Uf, kako bi šele bilo, ko bi skorajda vsi meščani imeli avtomobile, kot v Ljubljani.
Pred leti, ko sem bil tam, gneče na vpadnicah ni bilo, v mestu pa sploh ne. Parkiranih avtomobilov je bilo zelo malo, saj imajo veliko podzemnih garaž, ki pa niso bile poceni, okoli 25€/dan, odvisno od bližine centra.
Očitno izposoja avtomobilov in druge storitve zmanjšujejo gnečo manj, kot se povečuje pritisk dnevnih migracij na delo.
Emobi sicer ne vem kje živiš, a predvidevam, da si za zaprtje centra tudi mesta v katerem živiš in tudi zagovornik dražjih podzemnih garaž v svojem mestu.
Ali pa tako kot večina ostalih zahtevaš zaprtje mesta in podražitve pri vse ostalih krajih, samo v vašem ne!?
Enako predvidevam, da tudi redno uporabljaš car sharing storitev.
Emobi ::
V tako majhnem mestu ni souporabe avtomobilov. Mesto sicer ima obvoznico, ki pa kaj prida mestnega jedra ni razbremenila, tako da bi ga bilo najbolje zapreti.
Podzemne garaže bi bile super, da se ta grdi pleh umakne izpred oči in se posadi drevesa, ampak za to ni denarja, mogoče kdaj...
Seveda pa mestnega jedra ne bi zaprl za EV-je...
Podzemne garaže bi bile super, da se ta grdi pleh umakne izpred oči in se posadi drevesa, ampak za to ni denarja, mogoče kdaj...
Seveda pa mestnega jedra ne bi zaprl za EV-je...
VaeVictis ::
V tako majhnem mestu ni souporabe avtomobilov. Mesto sicer ima obvoznico, ki pa kaj prida mestnega jedra ni razbremenila, tako da bi ga bilo najbolje zapreti.
Podzemne garaže bi bile super, da se ta grdi pleh umakne izpred oči in se posadi drevesa, ampak za to ni denarja, mogoče kdaj...
Seveda pa mestnega jedra ne bi zaprl za EV-je...
Zakaj ne, a EV ne povzročajo gneče?
Zakaj ne bi recimo del denarja, ki ga vaše mesto dobi ali pa še bolje dvignili prispevke oz. dodali kakega novega, recimo lastništvo avtomobila, novejši je več denarja plačaš in naredili podzemne garaže?
Emobi ::
Neke gneče ne bi bilo, ker sem eden redkih z EV-jem.
Centra ne moreš čisto zapreti, vseeno v službo kdaj pripeljem kaj velikega, kar ni mogoče nositi daleč na roke. Pa tudi trgovine v centru ne morejo preživeti, brez da bi se kupec blizu pripeljal. Samo tiste, ki center uporabljajo za tranzit, je treba odgnati.
Gradnja podzemnih garaž s 'samoprispevkom' pa v malem mestu z majhno kupno močjo ne bi šla skozi.
Centra ne moreš čisto zapreti, vseeno v službo kdaj pripeljem kaj velikega, kar ni mogoče nositi daleč na roke. Pa tudi trgovine v centru ne morejo preživeti, brez da bi se kupec blizu pripeljal. Samo tiste, ki center uporabljajo za tranzit, je treba odgnati.
Gradnja podzemnih garaž s 'samoprispevkom' pa v malem mestu z majhno kupno močjo ne bi šla skozi.
Emobi ::
Glede na debato zadnje strani sem dobil ful hudo idejo.
Kaj pa, če bi naredili novo zadevo, kjer imamo enako kot pri Waymotu ali Tesli, nujno človeškega voznika, da nam ni teba voziti.
Malce povečamo samo vozilo, da lahko več ljudi potuje s tem vozilom.
Ljudje se zmenimo, da nas to vozilo pobere na specifičnem kraju v našem mestu, plačamo to storitev s plastično kartico in nas potem to vozilo potem vrže ven na specifičinih lokacijah, pa da ne bo preveč zmede, naj bodo ta mesta označena, pa glede na to, da smo na tehnološkem forumu, dodamo še table z prikazanim časom prihoda oz. odhoda.
Lahko naredimo še kak app, da bomo sploh moderni.
Na koncu lahko damo še neko fancy ime za samo zadevo.
Recimo nujno mora imeti v imenu nekaj v smislu avto, da izpostavimo avtonomijo...
Predlogi za imena?
Ko se že pogovarjava, kaj si hotel s tem povedati?
Ker to je podroben opis avtobusa, oziroma prevoza s kombijem. To, se mi zdi, da že obstaja. In živ voznik je drag.
BuDi79 ::
VaeVictis ::
Neke gneče ne bi bilo, ker sem eden redkih z EV-jem.
Centra ne moreš čisto zapreti, vseeno v službo kdaj pripeljem kaj velikega, kar ni mogoče nositi daleč na roke. Pa tudi trgovine v centru ne morejo preživeti, brez da bi se kupec blizu pripeljal. Samo tiste, ki center uporabljajo za tranzit, je treba odgnati.
Gradnja podzemnih garaž s 'samoprispevkom' pa v malem mestu z majhno kupno močjo ne bi šla skozi.
Torej zahtevaš, da prebivalci večjih mest to prenašajo, prebivalci manjših mest pa ne.
Zanimivo...
Tipičen primer NIMBY mentalitete.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
MrNighthawk ::
Za Avant2Go so projekcije, da bi lahko bilo zaradi izposoje njihovih EV-jev v Ljubljani 15.000 avtomobilov manj. Zadeva očitno deluje, kot marsikdo tukaj piše in tudi moj prijatelj ne potrebuje še enega avta pri bloku.
jaz ga kar pogost uporabljam. je pa res, da morajo še malo aplikacijo in celotno storitev izpilit. Se mi je zgodilo, da se rezerviral avto, prišel do avta in se ga ni dalo odklenit. Operater mi je povedal, da je sistem odpovedal in se ni dalo nobenega odklenit tudi preko njih ne. Ampak to bi mi lahko povedali pred rezervacijo. sicer pa pozitivne izkušnje.
BigWhale ::
Seveda pa mestnega jedra ne bi zaprl za EV-je...
Kar je neumnost. Practice what you preach. Ob takih izjavah izpades kot snob, ki se zdi sam sebi pomemben. Ce je gneca in ce je pleh grd, potem je tudi tvoj pleh grd, pa ceprav ni pleh in tudi gneco povzroca.
You're not stuck in traffic, you ARE traffic.
Emobi ::
Neke gneče ne bi bilo, ker sem eden redkih z EV-jem.
Centra ne moreš čisto zapreti, vseeno v službo kdaj pripeljem kaj velikega, kar ni mogoče nositi daleč na roke. Pa tudi trgovine v centru ne morejo preživeti, brez da bi se kupec blizu pripeljal. Samo tiste, ki center uporabljajo za tranzit, je treba odgnati.
Gradnja podzemnih garaž s 'samoprispevkom' pa v malem mestu z majhno kupno močjo ne bi šla skozi.
Torej zahtevaš, da prebivalci večjih mest to prenašajo, prebivalci manjših mest pa ne.
Zanimivo...
Tipičen primer NIMBY mentalitete.
Aha, zato se pogovarjava, da mi boš lahko na koncu zabrusil: ti si mentalitete 'ne na mojem dvorišču'.
Vseh mest ne moreš strpati v isti koš, ker imajo ena večje in ena manjše probleme s prometom in izpušnimi plini.
Kot se vidi iz mojega pisanja, se ne zavzemam samo za svoje privilegije, ampak branim tudi privilegije vseh meščanov. Le-ti ne morejo ostati brez dostopa z avtomobilom do svojih stanovanj, služb in trgovin v centru mesta. Zato pavšalne odločitve, kot npr. pregon vseh avtov znotraj ljubljanskega obroča, nima smisla, ker s tem uničiš življenje v mestnem jedru.
V mestnih jedrih je potrebno najprej prepovedati vožnjo starim dizlom, ki najbolj onesnažujejo. To v Nemčiji že imajo. V skandinavskih državah pa v mestnih jedrih prepovedujejo vožnjo tudi že ostalim ICE-jem.
V velika mesta pri nas bo to tudi počasi prišlo, ker je potrebno izboljšati kvaliteto življenja meščanov glede kvalitete zraka, pri tem pa ne smemo bistveno poslabšati drugih parametrov kvalitete življenja. Manjša mesta imajo pa druge probleme.
VaeVictis ::
Neke gneče ne bi bilo, ker sem eden redkih z EV-jem.
Centra ne moreš čisto zapreti, vseeno v službo kdaj pripeljem kaj velikega, kar ni mogoče nositi daleč na roke. Pa tudi trgovine v centru ne morejo preživeti, brez da bi se kupec blizu pripeljal. Samo tiste, ki center uporabljajo za tranzit, je treba odgnati.
Gradnja podzemnih garaž s 'samoprispevkom' pa v malem mestu z majhno kupno močjo ne bi šla skozi.
Torej zahtevaš, da prebivalci večjih mest to prenašajo, prebivalci manjših mest pa ne.
Zanimivo...
Tipičen primer NIMBY mentalitete.
Aha, zato se pogovarjava, da mi boš lahko na koncu zabrusil: ti si mentalitete 'ne na mojem dvorišču'.
Vseh mest ne moreš strpati v isti koš, ker imajo ena večje in ena manjše probleme s prometom in izpušnimi plini.
Kot se vidi iz mojega pisanja, se ne zavzemam samo za svoje privilegije, ampak branim tudi privilegije vseh meščanov. Le-ti ne morejo ostati brez dostopa z avtomobilom do svojih stanovanj, služb in trgovin v centru mesta. Zato pavšalne odločitve, kot npr. pregon vseh avtov znotraj ljubljanskega obroča, nima smisla, ker s tem uničiš življenje v mestnem jedru.
V mestnih jedrih je potrebno najprej prepovedati vožnjo starim dizlom, ki najbolj onesnažujejo. To v Nemčiji že imajo. V skandinavskih državah pa v mestnih jedrih prepovedujejo vožnjo tudi že ostalim ICE-jem.
V velika mesta pri nas bo to tudi počasi prišlo, ker je potrebno izboljšati kvaliteto življenja meščanov glede kvalitete zraka, pri tem pa ne smemo bistveno poslabšati drugih parametrov kvalitete življenja. Manjša mesta imajo pa druge probleme.
Ne, pričakoval sem, da ker tako vneto zagovarjaš EV in ekologijo, da boš rekel, večino časa uporabljam javni prevoz in car sharing, če se pa že moram kam peljati pa uporabim EV vozilo, v mesto pa ponavadi grem peš ali s kolesom, če pa grem v kako večjo mesto pa parkiram na obrobju in uporabim avtobus za vožnjo po mestu in ne parkiram v mestu, da ne bi povzročil večje gužve in pripravljen sem plačati višje davke, da bo v mojem mestu lepo itd.
Na žalost sem pa na koncu dobil snoba, ki misli, da, ker ne mara gneče naj ljudje v mestu trpijo višje davke in cene, naj jim zaprejo centre, sicer ne v njegovem mestu/kraju, in človeka, ki zahteva privilegije, ker je kupil EV vozilo!
Zato sem ti pa tudi napisal, da si tipičen primer NIMBY mentalitete.
ps: Ne sekiraj se preveč, nas/vas je veliko!
Truga ::
Osebne avte se bo v naslednjih 10 letih itak moralo nehat nucat v 99% primerih ki se jih danes, ker bo v nasprotnem primeru civilizacija za naslednjih nekaj miljonov let ustavljena s strani okolja, da se spet popravi. Tko da bigwhale pomoje lah kr zapres temo.
Emobi ::
VaeVictis, malce preveč dramatiziraš. Predvsem pa iz mojih besed vlečeš za lase privlečene zaključke in si domišljaš, da veš, kaj mislim. Nikjer nisem zapisal, da nočem plačevati višjih davkov. Vedno trdim, da tisti, ki uporablja osebni prevoz, mora več plačati.
Osredotoči se vendar na moje besede o problematiki mestnega prometa, ne pa na to, kaj ti misliš, da jaz mislim, pa da sem jaz tak in tak - babje čenče. Vsakemu izmed nas se da kaj očitati, ampak to ni produktivno in ne prispeva k konstruktivni debati.
Izgleda, kot da eni živite v mestu, z najmanj 10 milijoni prebivalcev, ki ima resne probleme s prometom. Tega v Sloveniji ni.
V mojem malem mestu NI javnega prevoza in NI souporabe vozil, NI velike gneče in NI zadušljivega zraka. Česar ni, ne morem uporabljati.
Tudi službe ne morem opravljati brez avtomobila, pa če bi si jo še tako želel opravljati s kolesom. Mi je enkrat en modrec tukaj zabrusil, naj pa pustim službo in bom manj onesnaževal. Kot da služba ni nekaj, kar nekdo lahko opravlja z veseljem in koristjo za skupnost. Poleg tega jo opravljam tudi iz občutka dolžnosti do družbe, ki ji moram vrniti, kar je vložila vame.
Edino tranzit preko centra mesta bi bilo potrebno preusmeriti na obvoznico, ker se ljudem to pač samovoljno ne da.
Slovenija ima zelo razpršeno poselitev in normalno življenje brez avtomobila ni mogoče.
Eni bi pa prevratniško kar ves osebni promet ukinili in avtomobile in tudi življenje v centrih mest. To sploh ni potrebno.
Osredotoči se vendar na moje besede o problematiki mestnega prometa, ne pa na to, kaj ti misliš, da jaz mislim, pa da sem jaz tak in tak - babje čenče. Vsakemu izmed nas se da kaj očitati, ampak to ni produktivno in ne prispeva k konstruktivni debati.
Izgleda, kot da eni živite v mestu, z najmanj 10 milijoni prebivalcev, ki ima resne probleme s prometom. Tega v Sloveniji ni.
V mojem malem mestu NI javnega prevoza in NI souporabe vozil, NI velike gneče in NI zadušljivega zraka. Česar ni, ne morem uporabljati.
Tudi službe ne morem opravljati brez avtomobila, pa če bi si jo še tako želel opravljati s kolesom. Mi je enkrat en modrec tukaj zabrusil, naj pa pustim službo in bom manj onesnaževal. Kot da služba ni nekaj, kar nekdo lahko opravlja z veseljem in koristjo za skupnost. Poleg tega jo opravljam tudi iz občutka dolžnosti do družbe, ki ji moram vrniti, kar je vložila vame.
Edino tranzit preko centra mesta bi bilo potrebno preusmeriti na obvoznico, ker se ljudem to pač samovoljno ne da.
Slovenija ima zelo razpršeno poselitev in normalno življenje brez avtomobila ni mogoče.
Eni bi pa prevratniško kar ves osebni promet ukinili in avtomobile in tudi življenje v centrih mest. To sploh ni potrebno.
Emobi ::
Še kdor je kupil EV, je po začetni evforiji ugotovil zgolj eno stvar.
ICE avto je bil suženj njemu, EV avtu je pa suženj on.
Za tiste, ki v bistvu ne rabijo sploh nobenega avtomobila, zgornje ne velja. Za vse ostale pa.
Je pa fajn, EV. Soseda je včeraj zavrnila kolegico, ki jo je prosila, da jo zategne do doma, ker je imela avto na servisu.
Baje, v kolikor bi zavila s poti, ne bi imela dovolj štroma za priti domov.
Lepa. Si velja zapomniti
S kakšno lahkoto eni svoje razmišljanje posplošujejo na vse ostale. Če pisec teh vrstic dela dnevno več sto kilometrov, potem zdajšnji EV-ji pač niso zanj in bi resnično lahko bil suženj EV-ja oziroma polnjenja.
Večina ljudi pa ne rabi dnevno delati velikih razdalj. Jaz delam letno nadpovprečno število km; torej avto potrebujem; moj znanec z istim avtom dela 70kkm letno. Nisem še naletel na nezadovoljnega EV lastnika in nimam občutka, da bi bil suženj EV-ja, prej obratno, prej sem bil suženj ICE-ja, zato ker:
- rokovanje z EV-jem je enostavnejše, vožnja enakomernejša - ni cukanja menjalnika; tudi menjalnik nikoli ne zaškrta, ker ga v bistvu ni; je samo reduktor
- ni potrebno pritiskati na zavoro, le-ta se uporablja samo v skrajnem primeru
- na klancu pri ustavitvi ni potrebno pritisniti zavore, ker avto ne leze nazaj
- pri odločnem pritisku na gas ni nobenih zakasnitev menjalnika in podobno
- z EV-jem sem hitrejši v mestnem in primestnem prometu, četudi je imel prej ICE 257 konjev; EV jih ima 170
- zjutraj me EV nikoli ne zagifta s strupenimi plini in trdimi delci, ko ga pripeljem izpred garaže na vhod hiše in vanj stopijo žena in otroka
- tudi pri neogretem motorju lahko takoj pritisnem gas do konca, ker to motorju prav nič ne škodi; tu berem, da pri dizlu kakršnokoli tiščanje v visoke obrate ni dobro - ti lastniki so šele sužnji svojih avtomobilov.
- ni mi potrebno hoditi na bencinske servise in vohati bencinske hlape; 94% polnim doma na običajni vtičnici
- zjutraj me avto ob mrzlih dneh pričaka primerno ogret, tudi ko grem iz službe ali iz trgovine, je avto primerno segret ali ohlajen
- temperatura v kabini je stabilnejša, saj ni odvisna od obratov motorja.
- servisov je pol manj, okvar bo pa tudi najbrž vsaj pol manj, torej manj zapravljenega časa na servisih
- ne rabim kontrolirati nivo olja v motorju, ker ga ni, kot tudi ni stroška s tem
- pri zastojih ali čakanju pred semaforom ni nobenih tresljajev motorja, niti pri vožnji
- motor je praktično neslišen, tudi pri hitrem pospeševanju in visokih obratih
- ne potrebujem več spremljanja cen naftnih derivatov ob ponedeljkih vsaka dva tedna, ko se cene spremenijo; tudi cen motornega olja ne primerjam več
Verjamem pa, da je takšnih primerov - pelji me, ker imam ICE avto na servisu - veliko, ker se ICE-ji veliko kvarijo... no saj se Tesle tudi, ampak to je drug problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Nekdo je pisal, kako je v garaži pod blokom montiral polnilnico pri svojem parkirnem mestu. Napeljava je iz njegovega števca. Ni potreboval 75% soglasja sostanovalcev, ker se je dogovoril s projektantom.
Če imaš parking zunaj, je potrebno počakati, da to uredi lokalna skupnost in SODO, ki pravi, da bodo v petih letih to izvedli. Dovolj je samo šuko vtičnica.
Če imaš parking zunaj, je potrebno počakati, da to uredi lokalna skupnost in SODO, ki pravi, da bodo v petih letih to izvedli. Dovolj je samo šuko vtičnica.
codeMonkey ::
jernejl ::
Večina zgoraj naštetih stvari je precej za lase privlečenih. Nekaj se jih pri ICE reši z avtomatskim menjalnikom, kakšno lahko rešiš z webastom, nekaterih pa pri modernih ICE avtomobilih tako ali tako ni (kontrola nivoja olja, tresljaji motorja ob mirovanju, nestabilna temperatura v kabini). Servisni intervali so tudi pri nekaterih ICE na dve leti ali 30.000 km in težko je verjeti, da bodo na EV bistveno redkejši, saj servis ni zgolj menjava olja.
- z EV-jem sem hitrejši v mestnem in primestnem prometuNa daljših relacijah pa si počasnejši.
- ni mi potrebno hoditi na bencinske servise in vohati bencinske hlape; 94% polnim doma na običajni vtičniciIn najbrž za tistih 6% na polnilnicah preživiš več časa, kot ga porabiš na črpalkah, če celo leto tankaš dizel.
codeMonkey ::
Večina zgoraj naštetih stvari je precej za lase privlečenih. Nekaj se jih pri ICE reši z avtomatskim menjalnikom, kakšno lahko rešiš z webastom, nekaterih pa pri modernih ICE avtomobilih tako ali tako ni (kontrola nivoja olja, tresljaji motorja ob mirovanju, nestabilna temperatura v kabini). Servisni intervali so tudi pri nekaterih ICE na dve leti ali 30.000 km in težko je verjeti, da bodo na EV bistveno redkejši, saj servis ni zgolj menjava olja.
- z EV-jem sem hitrejši v mestnem in primestnem prometuNa daljših relacijah pa si počasnejši.
- ni mi potrebno hoditi na bencinske servise in vohati bencinske hlape; 94% polnim doma na običajni vtičniciIn najbrž za tistih 6% na polnilnicah preživiš več časa, kot ga porabiš na črpalkah, če celo leto tankaš dizel.
meni najljubsa je spremljanje cen goriva, avto je pa baje imel 275 KM :) pa hitrejsa voznja po mestu je tudi blizu
Utk ::
Vse kar si naštel so dodatne naprave in komplikacije. To imajo radi ekonomisti, ker to stane, inzenirji pa ne.
Da mora bit servis na 2 leti ali 30,000 km, mislis samo zato, ker si navajen na to. V resnici je nepotrebno.
Da mora bit servis na 2 leti ali 30,000 km, mislis samo zato, ker si navajen na to. V resnici je nepotrebno.
BigWhale ::
Torej ... Do zdaj sem naredil ze nekaj km s telimi avtomobili: i3, i3 novejsa verzija, Zoe, Leaf, Smart4-2.
To vse ima vsak na pol spodoben ICE z avtomatskim menjalnikom. Ja, v EVju je mal bolj smooth vse skupi, res je. +0.5 tocke.
Odvisno od stila voznje. Zaviranje z regeneracijo ni tako mocno kot z zavorami in marsikdaj je potrebno zavirati tudi dodatno, sploh, ce gre za voznjo v koloni, ki se ne premika ravno po polzje. +0.5 tocke.
Tako kot ne v vecini modernih avtomobilov.
Res je, na sreco nisi na dirki in ta rec ne doprinese nicesar k varnejsi voznji.
Pics or it didn't happen. Z nekaterimi EVji lahko malenkost hitreje speljes (pa se to samo takrat, ko so prvi v koloni), da si pa kr tko pavsalno hitrejsi, je pa neumnost.
Mene tud ICE ne, ker pac ne tiscim glave v auspuh.
Tvojemu avto pa skodi mraz, ampak s to razliko, da ga niti unicevati ne mores, ceprav bi mogoce hotel hladnega na polno tiscati, ker ti avto ne pusti. Avto ti narekuje kako ga bos vozil in ti si ga prisiljen ubogati. Ej, nevem no. Plus tega mors vsak vecer poskrbeti, da je avto vstekan v elektriko, ce ni se zjutraj ne bos dalec pripeljal. Vprasanje kdo je komu suzenj.
Za ostalih 6% se mors pa za pol ure ustavit, tvoj kolega pride brez postankov na morje in se ze kopa medtem. Ti pa medtem poslusas nerganje zene, k pizdi, da kdaj se boste ze lahk naprej pelal, ker so otroci tecni in bi bil ze cajt, da zaspita in da zakaj mora zdaj tle sred pizde materne cakat, ker bi se lahk ustavil 30km naprej, kjer so otroska igrala. Pol ji ti poves, da 30km naprej ni fast chargerja.
Tolk o tej tvoji zeleni skrbi za okolje. Namesto, da bi elektriko porabil za voznjo, z njo razmetavas in grejes avto. V sostanjski osnovni soli se lahko najavis in so ubogim otrocickom opravicis in jim poves, da si ti sicer eko usmerjen ampak bodo moral se mal kurit premog zato, da bos mel ti topel avto medtem, ko kupujes guacamole.
Tako kot v vecini modernih avtomobilov ni, ker imajo predgretje.
Spet, pics or it didn't happen.
Tudi jaz ga ne kontroliram. Ja, za mene to pocnejo drugi. Sem pa preprican, da ti veckrat na telefonu preverjas stanje baterije v avtomobilu. Oziroma se sprehajas do avtomobila, da preveris ali je ze poln ali se ne.
Tako kot pri vecini modernih avtomobilov.
+1 tocka za EV.
Tud jaz jih ne spremljam, v resnici nimam pojma koliko stane liter goriva za moj avto, kaj sele da bi vedel koliko stanje olje. Da bi pa cene motornega olja primerjal med sabo, mi pa tud v sanjah se ni padlo na pamet.
Al pa ce bi nehal primerjat ene take banalnosti? Ker pol lahko zacnemo z: moj stric pride prej od tebe v Hamburg. Enkrat gre vmes tankat in za to porabi slabih pet minut, ker placa kar na tocilnem avtomatu in kot vsak taprav gasterbajter ma v avtu tud tupperware z golazem in liter pa pol radenske, pa se ne rab ustavljat za kosilo. Ali pa to, da smo proti veceru prisli do 400km oddaljenega apartmaja, kjer avto parkiras zunaj naselja, na sicer varovanem parkiriscu ampak brez elektrike. Naslednji dan sem pa sel domov po zdravila, ki sem jih pozabil in sem prevozil 800km z eno pavzo ...
Resno, s tvojimi primerjavami in izjavami EVjem ne delas uslug.
- rokovanje z EV-jem je enostavnejše, vožnja enakomernejša - ni cukanja menjalnika; tudi menjalnik nikoli ne zaškrta, ker ga v bistvu ni; je samo reduktor
To vse ima vsak na pol spodoben ICE z avtomatskim menjalnikom. Ja, v EVju je mal bolj smooth vse skupi, res je. +0.5 tocke.
- ni potrebno pritiskati na zavoro, le-ta se uporablja samo v skrajnem primeru
Odvisno od stila voznje. Zaviranje z regeneracijo ni tako mocno kot z zavorami in marsikdaj je potrebno zavirati tudi dodatno, sploh, ce gre za voznjo v koloni, ki se ne premika ravno po polzje. +0.5 tocke.
- na klancu pri ustavitvi ni potrebno pritisniti zavore, ker avto ne leze nazaj
Tako kot ne v vecini modernih avtomobilov.
- pri odločnem pritisku na gas ni nobenih zakasnitev menjalnika in podobno
Res je, na sreco nisi na dirki in ta rec ne doprinese nicesar k varnejsi voznji.
- z EV-jem sem hitrejši v mestnem in primestnem prometu, četudi je imel prej ICE 257 konjev; EV jih ima 170
Pics or it didn't happen. Z nekaterimi EVji lahko malenkost hitreje speljes (pa se to samo takrat, ko so prvi v koloni), da si pa kr tko pavsalno hitrejsi, je pa neumnost.
- zjutraj me EV nikoli ne zagifta s strupenimi plini in trdimi delci, ko ga pripeljem izpred garaže na vhod hiše in vanj stopijo žena in otroka
Mene tud ICE ne, ker pac ne tiscim glave v auspuh.
- tudi pri neogretem motorju lahko takoj pritisnem gas do konca, ker to motorju prav nič ne škodi; tu berem, da pri dizlu kakršnokoli tiščanje v visoke obrate ni dobro - ti lastniki so šele sužnji svojih avtomobilov.
Tvojemu avto pa skodi mraz, ampak s to razliko, da ga niti unicevati ne mores, ceprav bi mogoce hotel hladnega na polno tiscati, ker ti avto ne pusti. Avto ti narekuje kako ga bos vozil in ti si ga prisiljen ubogati. Ej, nevem no. Plus tega mors vsak vecer poskrbeti, da je avto vstekan v elektriko, ce ni se zjutraj ne bos dalec pripeljal. Vprasanje kdo je komu suzenj.
- ni mi potrebno hoditi na bencinske servise in vohati bencinske hlape; 94% polnim doma na običajni vtičnici
Za ostalih 6% se mors pa za pol ure ustavit, tvoj kolega pride brez postankov na morje in se ze kopa medtem. Ti pa medtem poslusas nerganje zene, k pizdi, da kdaj se boste ze lahk naprej pelal, ker so otroci tecni in bi bil ze cajt, da zaspita in da zakaj mora zdaj tle sred pizde materne cakat, ker bi se lahk ustavil 30km naprej, kjer so otroska igrala. Pol ji ti poves, da 30km naprej ni fast chargerja.
- zjutraj me avto ob mrzlih dneh pričaka primerno ogret, tudi ko grem iz službe ali iz trgovine, je avto primerno segret ali ohlajen
Tolk o tej tvoji zeleni skrbi za okolje. Namesto, da bi elektriko porabil za voznjo, z njo razmetavas in grejes avto. V sostanjski osnovni soli se lahko najavis in so ubogim otrocickom opravicis in jim poves, da si ti sicer eko usmerjen ampak bodo moral se mal kurit premog zato, da bos mel ti topel avto medtem, ko kupujes guacamole.
- temperatura v kabini je stabilnejša, saj ni odvisna od obratov motorja.
Tako kot v vecini modernih avtomobilov ni, ker imajo predgretje.
- servisov je pol manj, okvar bo pa tudi najbrž vsaj pol manj, torej manj zapravljenega časa na servisih
Spet, pics or it didn't happen.
- ne rabim kontrolirati nivo olja v motorju, ker ga ni, kot tudi ni stroška s tem
Tudi jaz ga ne kontroliram. Ja, za mene to pocnejo drugi. Sem pa preprican, da ti veckrat na telefonu preverjas stanje baterije v avtomobilu. Oziroma se sprehajas do avtomobila, da preveris ali je ze poln ali se ne.
- pri zastojih ali čakanju pred semaforom ni nobenih tresljajev motorja, niti pri vožnji
Tako kot pri vecini modernih avtomobilov.
- motor je praktično neslišen, tudi pri hitrem pospeševanju in visokih obratih
+1 tocka za EV.
- ne potrebujem več spremljanja cen naftnih derivatov ob ponedeljkih vsaka dva tedna, ko se cene spremenijo; tudi cen motornega olja ne primerjam več
Tud jaz jih ne spremljam, v resnici nimam pojma koliko stane liter goriva za moj avto, kaj sele da bi vedel koliko stanje olje. Da bi pa cene motornega olja primerjal med sabo, mi pa tud v sanjah se ni padlo na pamet.
Al pa ce bi nehal primerjat ene take banalnosti? Ker pol lahko zacnemo z: moj stric pride prej od tebe v Hamburg. Enkrat gre vmes tankat in za to porabi slabih pet minut, ker placa kar na tocilnem avtomatu in kot vsak taprav gasterbajter ma v avtu tud tupperware z golazem in liter pa pol radenske, pa se ne rab ustavljat za kosilo. Ali pa to, da smo proti veceru prisli do 400km oddaljenega apartmaja, kjer avto parkiras zunaj naselja, na sicer varovanem parkiriscu ampak brez elektrike. Naslednji dan sem pa sel domov po zdravila, ki sem jih pozabil in sem prevozil 800km z eno pavzo ...
Resno, s tvojimi primerjavami in izjavami EVjem ne delas uslug.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
MrNighthawk ::
Stari maček ::
Osebne avte se bo v naslednjih 10 letih itak moralo nehat nucat v 99% primerih ki se jih danes, ker bo v nasprotnem primeru civilizacija za naslednjih nekaj miljonov let ustavljena s strani okolja, da se spet popravi. Tko da bigwhale pomoje lah kr zapres temo.
Še bolj pametno bi bilo odstranit sanjače, podobne tebi. V Sloveniji to nikoli in nikdar ne bo izvedljivo.
Truga ::
Lej, imas 2 opcije. Al bomo mel avte, al bomo mel pa podnebje v katerem se da prezivet. Tretje opcije ni.
Nikec3 ::
Lej, imas 2 opcije. Al bomo mel avte, al bomo mel pa podnebje v katerem se da prezivet. Tretje opcije ni.
Imeli bomo oboje. Upam stavit.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Truga ::
Mhm, to se bo moralo vse koncat, ali pa vsaj mocno razredcit.
Ce zdaj, takoj, nehamo svinjat okolje se bo do leta 2100 povprecna temperatura planeta zvisala za priblizno 4 stopinje, kar je kr hudo, ampak verjetno bo pomrlo samo par miljard ljudi.
Lahko pa naprej rinemo z glavo, pardon, avti skozi zid, in naredimo sranje se toliko slabse.
Imeli bomo oboje. Upam stavit.Upas lahko marsikaj, ampak znanstveniki ki se s tem ukvarjajo se pa pac s tabo ne strinjajo.
Ce zdaj, takoj, nehamo svinjat okolje se bo do leta 2100 povprecna temperatura planeta zvisala za priblizno 4 stopinje, kar je kr hudo, ampak verjetno bo pomrlo samo par miljard ljudi.
Lahko pa naprej rinemo z glavo, pardon, avti skozi zid, in naredimo sranje se toliko slabse.
Okapi ::
Ja, genij, v prihodnjih sto letih bo umrlo praktično vseh 7,5 milijard ljudi, ki sedaj živijo. Pa še kar nekaj milijard tistih, ki se še rodili niso.
Emobi ::
Takoj nehat svinjat ni možno niti v teoriji, kaj šele v praksi. Dovolj bi bilo, da se držimo sporazumov, zadnji je bil iz Pariza.
Pri pripravi sporazumov sodelujejo tudi znanstveniki, tako da sporazumi so kredibilni. In nobeden sporazum ne govori o ukinitvi avtomobilov.
Pri pripravi sporazumov sodelujejo tudi znanstveniki, tako da sporazumi so kredibilni. In nobeden sporazum ne govori o ukinitvi avtomobilov.
jb_j ::
Baje obstajajo namigovanja, da je le v velikih mestih veliko vozil, in je tam veliko škodljivega smoga.
Baje imajo ljudje težave s pljuči ob prometnicah, baje. (nekaj je genetsko povezanih težav, baje imajo nekateri ljudje naključno težave ob prometnicah v našem kraju)
Me pa zanima, koliko ljudi ima baje takšne težave ob rafinerijah npr. Kraljevica.
Zdravstvo ima podatke le na občine, oz. večje pokrajine v Sloveniji.
Tako, da takšne podatke ne morem podpreti (in jih lahko označite za laž)
Baje imajo ljudje težave s pljuči ob prometnicah, baje. (nekaj je genetsko povezanih težav, baje imajo nekateri ljudje naključno težave ob prometnicah v našem kraju)
Me pa zanima, koliko ljudi ima baje takšne težave ob rafinerijah npr. Kraljevica.
Zdravstvo ima podatke le na občine, oz. večje pokrajine v Sloveniji.
Tako, da takšne podatke ne morem podpreti (in jih lahko označite za laž)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Če bi imeli podatke glede na ulice oz. hiše, bi lahko zdravstvo pritrdilo/zavrnilo, da je cestni promet ob hišah škodljiv za zdravje.
Emobi ::
WarpedGone je izjavil:
Ilustracija
Nedvomno je ta rdeča krivulja impozantna in je potrebno Tesli čestitati. Le tako naprej, v nezgubarske čase!
Nikec3 ::
Tesla Model 3 se na CCS-jih lahko polni s cca 120 kW, kar je pri 75kWh bateriji 1,6C. Ni slabo.
https://insideevs.com/tesla-model-3-cha...
https://insideevs.com/tesla-model-3-cha...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Truga ::
Takoj nehat svinjat ni možno niti v teoriji, kaj šele v praksi. Dovolj bi bilo, da se držimo sporazumov, zadnji je bil iz Pariza.
Pri pripravi sporazumov sodelujejo tudi znanstveniki, tako da sporazumi so kredibilni. In nobeden sporazum ne govori o ukinitvi avtomobilov.
Takoj nehat svinjat je res nemogoce, ampak mi pa namesto tega raje ne delamo prakticno nicesar. Sporazumi kot je pariski je obcutno premalo.
Nikec3 ::
Takoj nehat svinjat ni možno niti v teoriji, kaj šele v praksi. Dovolj bi bilo, da se držimo sporazumov, zadnji je bil iz Pariza.
Pri pripravi sporazumov sodelujejo tudi znanstveniki, tako da sporazumi so kredibilni. In nobeden sporazum ne govori o ukinitvi avtomobilov.
Takoj nehat svinjat je res nemogoce, ampak mi pa namesto tega raje ne delamo prakticno nicesar. Sporazumi kot je pariski je obcutno premalo.
Daj razloži mi, kako ne delamo ničesar?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Emobi ::
Pa saj kupujemo električne avtomobile!
No ja, premalo jih kupujemo. Norvežani, Norvežani jih da dovolj.
No ja, premalo jih kupujemo. Norvežani, Norvežani jih da dovolj.
Nikec3 ::
Z denarjem od prodane nafte
Zakaj ima to tako negativen prizvok? Dejansko stara tehnologija financira razvoj nove. To je najboljša možna opcija.
Mimogrede, en tič se je lotil računanja energijske gostote različnih celic (TM3, TMS, Bolt) in prišel do ugotovitve/približka, da bi naj celica iz Modela S imela večjo energijsko gostoto kot celica iz Modela 3.
https://insideevs.com/tesla-model-3-217...
Tudi če je to res, gostota celice po mojem mnenju ni bistvena, ker je važna gostota celotnega paketa. Ta pa je pri Model 3 lahko večja, če ga zna Tesla pri 2170 celicah bolje optimizirat.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
nejcek74 ::
V mestnih jedrih je potrebno najprej prepovedati vožnjo starim dizlom, ki najbolj onesnažujejo. To v Nemčiji že imajo. V skandinavskih državah pa v mestnih jedrih prepovedujejo vožnjo tudi že ostalim ICE-jem.
V velika mesta pri nas bo to tudi počasi prišlo, ker je potrebno izboljšati kvaliteto življenja meščanov glede kvalitete zraka, pri tem pa ne smemo bistveno poslabšati drugih parametrov kvalitete življenja. Manjša mesta imajo pa druge probleme.
Samo glede prometa: motiš se, pa pozabil si opazovati kaj se okoli tebe dogaja zadnjih 30 let:
- evropska mesta zapirajo mestna jedra za VSA motorizirana osebna vozila in s tem uspešno dvigujejo kvaliteto življenja
- poglej si samo revitalizacijo mestnega jedra Ljubljane, kljub slabim stranem je jasno razviden uspeh 99% izgona osebnih vozil
- povsod se postavlja abotni argument: kako bom pa dostavljal do svojega stanovanja? dostava deluje, osebni dovoz pa ne
- ICE ali EV noben od njih ne spada v mesto:
Onesnažen zrak je drug problem, za izgon osebnih vozil iz mest je "krivo" dejstvo da osebno vozila brez souporabe (in avtonomne vožnje) ne delujejo v gosto naseljenih območjih. Rešitvi sta dve: nadaljnja uporaba osebnih vozil, povečanje prometne mreže in posledično razpršitev dejavnosti (ameriški model) ali izgon osebnih vozil (evropa).
Okapi ::
- poglej si samo revitalizacijo mestnega jedra Ljubljane, kljub slabim stranem je jasno razviden uspeh 99% izgona osebnih vozil
"Revitalizacija" v tem primeru pomeni turistično gnečo in manjšanje število stalnih prebivalcev, ter številnih trgovin, ki niso namenjene predvsem turistom. V Benetkah takšno stanje mnogi globoko obžalujejo.