» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
607 / 1188
»»

s1m0n ::

Pri LIDAR teh težav ne bo. Verjetno lahko ima čisto vsak avto svojo signaturo.
Že moja dva merilca razdalje (laserska) čisto isti model ne motita drug drugega niti ju ne zmoti noben drug laser.

BigWhale ::

jype je izjavil:

Sej maš SAR, pa se da marsikaj nardit.


Marskej, ja, sam cudezev pa ne. K bos mel 30 avtov na kupu, stvari ne bodo vec popolnoma trivialne.

WarpedGone ::

A better route planner

Upošteva geografijo, hitrost ...
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Warpy, kako gre homologacije Tesle Model 3 v EU?

Warpy, ti so bolj na tekočem, zakaj kar nekaj Telsa direktorjev in nadzornikov prodaja delnice in ne izrablja delniških opcij v prihodnosti, kjer bi zaslužili, če delnica zraste?

Zadnja je recimo Linda Johnson Rice, ki je prodala 3000 delnic in zaslužila cca. 2 dolarja na delnico, lahko pa bi čez 100 dolarjev na delnico, v primeru, da bi jih držala nekaj časa?

Gregor P ::

To je del strategije "zavarivanja neprijatelja", da jih ti lahko poceni kupiš in pol obogatiš:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Warpy, kako gre homologacije Tesle Model 3 v EU?


Katastrofalno.

Warpy, ti so bolj na tekočem, zakaj kar nekaj Telsa direktorjev in nadzornikov prodaja delnice in ne izrablja delniških opcij v prihodnosti, kjer bi zaslužili, če delnica zraste?


Bankrot samo što nije!

Zadnja je recimo Linda Johnson Rice, ki je prodala 3000 delnic in zaslužila cca. 2 dolarja na delnico, lahko pa bi čez 100 dolarjev na delnico, v primeru, da bi jih držala nekaj časa


Odgovor enak prejšnjemu.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

VaeVictis je izjavil:

Warpy, kako gre homologacije Tesle Model 3 v EU?


Ne razumem v čem je problem? A imajo probleme?

fm13 ::

Road Tripping Around Europe in a Tesla Is Less Fun Than You’d Think

tl;dr nič novega, manjka polnilnic... "my car’s battery has over-promised and under-delivered"

WarpedGone ::

Še en bloombergov kupček kadečega dreka ... žal morš met kej med ušesi, da ne nasedeš.

This is a hit-piece. Road-tripping with a Tesla is super-easy in Europe, I know, I do it with my family.

The article doesn't state which battery the car has and the primary complaint about the first Supercharge is that it's next to a Burger King and not a fancy hotel. She then says it takes 80 minutes to charge enough to destination, which I find a bit much, I rarely charge for more than 40 minutes and I have a XP100D, which eats electrons more than the rest, especially with my heavy right foot and fast speeds in Germany.

The primary issue she has is trying to charge on the non-Tesla networks. This is indeed a disaster, but she spends no effort in pointing-out that as a Tesla owner, you'd rarely use these facilities, only in a pinch.

Very poor "reporting" indeed.


Če znaš brat, prebereš tisto, kar ti morda ne bo všeč - potovanje z EV, ki niso Tesla, resno smrdi. Tudi če gor piše BMW, AUDI ali Mercedes, VW, nissan ... because superduper javno CCS omrežje ni vredno k od kurca...

@Spock83
Ne razumem v čem je problem? A imajo probleme?

Ne.
Prvi RORO pride naslednji mesec, se pravi imajo EU birkorati še več kot mesec časa da premaknejo svoje riti in objavijo homologacijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

A better route planner

Upošteva geografijo, hitrost ...


Evo sem splaniral tole pot s telim "boljšim" route plannerjem:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...

Sem nastavil Model S 60D, za prihod na SC z 20% baterije, poraba kar visokih 255 Wh/km.
3 vmesni postanki na SC v skupnem času 1:02, celotnih 529 km bi prevozil v 6 urah. Ta nesposobna baba je pa potovala 4 dni tja in nazaj.

Tole bi moral Bjorn iti isti trip, da demantira tale glup članek.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fm13 ::

WarpedGone je izjavil:


Če znaš brat, prebereš tisto, kar ti morda ne bo všeč - potovanje z EV, ki niso Tesla, resno smrdi. Tudi če gor piše BMW, AUDI ali Mercedes, VW, nissan ... because superduper javno CCS omrežje ni vredno k od kurca...

Saj sem napisal, premalo polnilnic.

Jasno pa je, da bi stručko, kot si ti, naštudiral tako pot v nulo in bi filal optimalno, ane...
Tole v članku je bolj realistična izkušnja.

Zadnjič sem v uni drugi temi prilepil izkušnjo z vožnjo e-trona, kjer se je izakzalo podobno - problem so bile predvsem polnilnice, avto je ok.

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:


3 vmesni postanki na SC v skupnem času 1:02, celotnih 529 km bi prevozil v 6 urah. Ta nesposobna baba je pa potovala 4 dni tja in nazaj.
... tam v ZDA imajo, če se ne motim nižje omejitve hitrosti kot pri nas; tako da tudi sam recimo ne bi "smel" prevoziti takšno relacijo verjetno hitreje s klasičnim vozilom ob max dveh postankih za počitek (ker dotakanje goriva na tej relaciji ni potrebno). Samo na glas razmišljam.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Izračun poti za M3DLR18:
- pot 528km
- 191 Wh/km, čas skupaj: 05:16
- čas polnjenja na poti: 00:29, cena: €10.05

Audi eTron:
- 288 Wh/km, čas skupaj: 07:30*
- čas polnjenja na poti: 02:40*

Jaguar iPace:
- 305 Wh/km, čas skupaj: 07:22*
- čas polnjenja na poti: 02:08*

Hyundai Kona:
- 225 Wh/km, čas skupaj: 07:04
- čas polnjenja na poti: 02:02*

Hyundai Ioniq:
- 173 Wh/km, čas skupaj: 07:24*
- čas polnjenja na poti: 01:57*

Zadnjič sem v uni drugi temi prilepil izkušnjo z vožnjo e-trona, kjer se je izakzalo podobno - problem so bile predvsem polnilnice, avto je ok.


EV in polnilnice so del iste zgodbe ... EV z obupnim polninim omrežjem ni OK EV. Bi bil pred 10 leti, ko ni obstajalo nič boljšega, danes je drugače.

Ignoriranje supercharger omrežja, ki je na voljo vsem lastnikom Tesel, je zavajanje bedakov oz. bulšitanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Gregor P je izjavil:

J.McLane je izjavil:


3 vmesni postanki na SC v skupnem času 1:02, celotnih 529 km bi prevozil v 6 urah. Ta nesposobna baba je pa potovala 4 dni tja in nazaj.
... tam v ZDA imajo, če se ne motim nižje omejitve hitrosti kot pri nas; tako da tudi sam recimo ne bi "smel" prevoziti takšno relacijo verjetno hitreje s klasičnim vozilom ob max dveh postankih za počitek (ker dotakanje goriva na tej relaciji ni potrebno). Samo na glas razmišljam.


Pa kdo je govoril o ZDA? Gre za pot PAriz-Mannheim, torej Evropa, še v članku omenja omejitev 80 MPH, torej 129 kmh.

Je pa tako da z EV, kjer bi bile lahko problematične polnilnice se verjetno bolj splača vozit počasneje med tovornjaki in si tako lahko prihraniš eno vmesno polnjenje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

WarpedGone je izjavil:

Izračun poti za M3DLR18:
- pot 528km
- 191 Wh/km, čas skupaj: 05:16
- čas polnjenja na poti: 00:29, cena: €10.05

Audi eTron:
- 288 Wh/km, čas skupaj: 07:30*
- čas polnjenja na poti: 02:40*

Jaguar iPace:
- 305 Wh/km, čas skupaj: 07:22*
- čas polnjenja na poti: 02:08*

Hyundai Kona:
- 225 Wh/km, čas skupaj: 07:04
- čas polnjenja na poti: 02:02*

Hyundai Ioniq:
- 173 Wh/km, čas skupaj: 07:24*
- čas polnjenja na poti: 01:57*

Zadnjič sem v uni drugi temi prilepil izkušnjo z vožnjo e-trona, kjer se je izakzalo podobno - problem so bile predvsem polnilnice, avto je ok.


EV in polnilnice so del iste zgodbe ... EV z obupnim polninim omrežjem ni OK EV. Bi bil pred 10 leti, ko ni obstajalo nič boljšega, danes je drugače.

Ignoriranje supercharger omrežja, ki je na voljo vsem lastnikom Tesel, je zavajanje bedakov oz. bulšitanje.

Zanimivo da je ioniq s svojo res ubogo baterijo cisto na nivoju drugih, netesel. Nic ne pomaga velika baterija, ce je avto pozresen in ga nimas kje hitro napolnit.

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Pa kdo je govoril o ZDA? Gre za pot PAriz-Mannheim, torej Evropa,
Moja napaka, se opravičujem; sem se zgleda nekaj zmedel vmes. Hvala za popravek :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Zanimivo da je ioniq s svojo res ubogo baterijo cisto na nivoju drugih, netesel. Nic ne pomaga velika baterija, ce je avto pozresen in ga nimas kje hitro napolnit.

"Hitro polnjenje" je funkcija učinkovitosti... dvakrat večja poraba zahteva dvakrat več energije.
In dvakrat močnejše polnjenje, da se čas izenači.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Kaj pa zoe pod istimi pogoji?

WarpedGone ::

Renault Zoe 41kWh R90
- 195 Wh/km, čas skupaj: 09:53*
- čas polnjenja na poti: 03:43*

Renault Zoe 41kWh Q90
- 199 Wh/km, čas skupaj: 08:13*
- čas polnjenja na poti: 02:13*

Opel Ampera-E
- 214 Wh/km, čas skupaj: 06:47
- čas polnjenja na poti: 01:57*

VW eGolf 36kWh
- 209 Wh/km, čas skupaj: 08:13*
- čas polnjenja na poti: 02:35*

BMW i3 94Ah
- 175 Wh/km, čas skupaj: 07:39*
- čas polnjenja na poti: 01:52*

Nissan Leag 40 kWh
- 213 Wh/km, čas skupaj: 07:46*
- čas polnjenja na poti: 02:32*

Dolžina poti za različne EV ni enaka, izbrana je "najboljša" pot glede na možno najhitrejše polnjenje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Ma ja, zoe je itak premajhen za take poti, je pa dober za poti, ki ne rabijo hitrega polnenja.
Zoe, ioniq in tesla imajo nek smisel, vsak za svoj namen in odvisno kaj hoces, ostali so za nabijat statistiko prodaje, nekateri se za to ne.

Webmojster ::

Ne vem zakaj Bjorn in nekateri uporabljajo Wh/km.

Elektriko nam računajo po porabljenih kWh, moč motorja je podana v kilovatih, baterije so v kWh, el. avti večinoma kažejo porabo kWh/100km, tudi primerjaš lahko lažje recimo poraba bencina na 100km in poraba elektrike v kWh/ 100km.

Zakaj bi ljudi dodatno zmedel in kazal porabo v Wh/km??

WarpedGone ::

Lažje prebrat:
a) 195 Wh/km
b) 19,5 kWh/100km
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

Navajeni smo računati porabo na 100km, zato je bolj smiselno uporabljati kWh/100km. Pa tudi, ker je v litru bencina približno 10kWh (natančneje 8,77kWh), ima človek lažjo predstavo, koliko energije oziroma goriva je to. Se pravi, 19,5 kWh je cca 2 litra bencina (natančneje 2.2 litra).

Na EV-jih si lahko nastaviš, katere enote želiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

7982884e ::

WarpedGone je izjavil:

Catch je da lidar ni dovolj... enostavno zato, ker je komplet organizacija prometa organizirana na predpostavki človeškega vida.

Vid v tem primeru pomeni razlikovanje barv i.e. prepoznavanje EM v območju, ki jih razpoznavamo mi.
Brez delujočega vida samodejne vožnje ne more bit.
Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.

Lidar je bergla, ki relativno uspešno reši omejeno podmnožico problemov in zato daje videz, kako je uspešna in nujna reč.

Lidar je slep, samo tipa.

ja seveda da ni dovolj.
in ja, seveda je kamera dovolj - ce je problem racunalniskega vida resen. trenutno pa pac ni, in je se zelo, zelo dalec od tega.

tako da tale "Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več." nima nekega smisla. delujocega vida ne bomo imeli se lep cas, in tesla ni nobena izjema.

z lidarjem samo poenostavis problem trenutno zelo omejenega strojnega ucenja, da ima boljse sanse bolj pravilno razpoznat pomembne stvari v okolici.

Emobi ::

A nimajo lastniki Tesel v Evropi adapter, da lahko polnijo na AC 22kW-Type 2, ki je pri nas najbolj pogost?

Ali lastniki Tesel lahko polnijo DC 50kw-CCS ali morajo iskati tesline polnilnice?

Ali lahko EV s Type 2 priključkom polnim na teslini polnilni postaji z adapterjem?

Mislim, da ste se pogovarjali, da bo Tesla 3 imel v Evropi Tipe 2 vtičnico.

Lonsarg ::

Jaz pa ne razume kaj dela AC priključek na javnih CCS polnilnicah. Razumem da je to za doma in da je zelo uporabno da imajo avti oboje, ampak zakaj ni kabel na javnih polnilnicah raje manj konjski in torej DC only, pa še delal bi potem hkrati za type 1 in 2, ker imata DC del enak.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Gregor P ::

7982884e je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Catch je da lidar ni dovolj... enostavno zato, ker je komplet organizacija prometa organizirana na predpostavki človeškega vida.

Vid v tem primeru pomeni razlikovanje barv i.e. prepoznavanje EM v območju, ki jih razpoznavamo mi.
Brez delujočega vida samodejne vožnje ne more bit.
Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.

Lidar je bergla, ki relativno uspešno reši omejeno podmnožico problemov in zato daje videz, kako je uspešna in nujna reč.

Lidar je slep, samo tipa.

ja seveda da ni dovolj.
in ja, seveda je kamera dovolj - ce je problem racunalniskega vida resen. trenutno pa pac ni, in je se zelo, zelo dalec od tega.

tako da tale "Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več." nima nekega smisla. delujocega vida ne bomo imeli se lep cas, in tesla ni nobena izjema.

z lidarjem samo poenostavis problem trenutno zelo omejenega strojnega ucenja, da ima boljse sanse bolj pravilno razpoznat pomembne stvari v okolici.

Sploh, če to učenje danes zgleda takole ...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

zmaugy ::



Tole je pa noro. SUV 65k$, Truck 71k$.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

s1m0n ::

Ta prednja maska mi nekak ne zgleda, da ustreza regulaciji v EU. Vsaj ta osvetljen pas.
Drugače pa je spet oblikovno preveč :)

Pri pickupu verjetno nikogar ne zanimajo pospeški, da jih tako poudarjajo ali je to zdaj "IN" ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

roCkY ::

Pospešek za prazen avto je kakršen je - glede na vgrajene motorje je pač konkreten.
Ko/kadar bo 3-5 ton pripeto zadaj, ali morda obešeno kot polpriklopnik na ustrezni izvedenkii je pa druga. Navor je še kako pomemben pri vleki tovora.

Poraba? Se sploh ne omeni. Čas polnenja 180kWh na domačem štekarju na 20A varovalkah? Sitnica!

S temi zelo močnimi EV vozili se bo prišparalo ogromno CO2! Res prava pot za menjavo iz ICE. Problem je le, da se ne rabi 300+KW ICE in seveda tudi primerljivega EV-ja ne v vsakdanu.

zmaugy ::

Kar se meni zdi interesantno pri teh dveh modelih je dejstvo, da gre za zelo zelo dobra primerka za ceno, ki je precej nižja od pričakovane.
Motor na vsakem kolesu, usmerjanje navora, do 180 kWh baterija etc., ni da ni.
Če bi del tega zdaj prenesel na enega sedana/karavana/hatchbacka, pa ni treba da je 300 kW, ni hudič da se naredi poslovni/družinski avto z v primerjavi z ICE super karakteristikami glede pospeškov in dosegom 600 km za 40 kEUR.
Ni čudno da VW obljublja ID za ceno golf dizla.

Nikec3 ::

zmaugy je izjavil:

Kar se meni zdi interesantno pri teh dveh modelih je dejstvo, da gre za zelo zelo dobra primerka za ceno, ki je precej nižja od pričakovane.
Motor na vsakem kolesu, usmerjanje navora, do 180 kWh baterija etc., ni da ni.
Če bi del tega zdaj prenesel na enega sedana/karavana/hatchbacka, pa ni treba da je 300 kW, ni hudič da se naredi poslovni/družinski avto z v primerjavi z ICE super karakteristikami glede pospeškov in dosegom 600 km za 40 kEUR.
Ni čudno da VW obljublja ID za ceno golf dizla.

Te zadeve so zaenkrat še vedno "na papirju". Se pa strinjam da imata produkta rep in glavo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Sestavit spodoben EV ni baš nešto, marsikdo to lahko stori v navadni garaži. Zatakne se pri ceni in masovni proizvodnji, tu Rivian še ni nič pokazal, dokler tega nima je to cena samo na papirju, kaj bo v resnici bomo pa še videli.

Medtem pa Leaf z večjo baterijo že kar sega malo v Teslin teritorij:
LEAF 3.ZERO e+ (62 kWh) - from EUR45,500

Kot sem preračunal že za Model 3:
Osnovni Mid Range RWD, ki je na voljo čez lužo, bi pri nas moral biti nekje 48k EUR.

Kdo bi si mislil da bosta "poceni" Leaf in "draga" Tesla tako hitro prišla tako blizu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

Leaf bo s tem dvignil prodajo za 50,60% kar bo lepa rast letos in morda še drugo leto, ne bo pa neke revolucije.

WarpedGone ::

Dvignil prodajo?
However, potential buyers will have to act soon: Nissan says the Leaf e+ is a limited-edition model and only 5,000 will be offered in Europe.

Zveni znano?

Tu brez omembe letnice
, drugje trdijo da je to samo v 2019.
Plus:
- samo 50kW filanje na evropskih Chademo postajah, nezdružljiv s CCS
- še vedno brez tekočinskega hlajenja

Tole bi moralo bit vsaj 15 jurjev ceneje od M3MR da bi mogoče postalo 'zanimivo'.
Zbogom in hvala za vse ribe

zmaugy ::

Leaf ima baterije z zračnim hlajenjem, kar se je pri obstojočem izkazalo kot problematično:

https://www.electrive.com/2018/04/08/le...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

J.McLane ::

Niti aktivnega zračnega hlajenja nima (z ventilatorjem), kar bi bilo vsaj nekaj...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gagarin ::

No, končno en zanimiv električist:

https://products.rivian.com/

Gregor P ::

Ok samo to vrsto vozila pa najbrž res malokdo rabi; čeprav bi lahko enako rekel tudi za SUV (ki mi sedaj že resno ogrožajo pogled na promet, ker zaradi teh tankov okoli mene nič več ne vidim).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

WarpedGone je izjavil:

Dvignil prodajo?
However, potential buyers will have to act soon: Nissan says the Leaf e+ is a limited-edition model and only 5,000 will be offered in Europe.

Zveni znano?

Eh, da niso resni bi morali vedet že ko je bilo jasno, da so leafu 1 samo zamenjali karoserijo, in ne ga zares iz nule naredili.

pegasus ::

Še dacia je začela kazat interes: https://cleantechnica.com/2019/01/11/da...
To bo nekaj zelo zanimivega :)

Nikec3 ::

Zelo zanimiv graf. Polovica nemških investicij v EV-je gre na Kitajsko:
https://insideevs.com/graph-of-electric...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Tesla ukinja 75 kWh Model S in X:


Se pripravljajo na prehod na 2170 celice in na povečanje baterij?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Sej vem kako je s temi start-upi, ampak tole pa res deluje kot zelo resen poskus:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

GM naj bi Cadillac spremenil v izključno EV-znamko.
General Motors will mit Cadillac in Konkurrenz zu anderen E-Auto-Herstellern treten. Eine neue Architektur soll für Flexibilität und Chancen sorgen.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DarkSite ::

Gregor P ::

Ne bi verjel, da je to sploh za koga zanimiva informacija, če tega ne bi prebral tu :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Jah... can't produce ... no one wants it ... no homologation ... bankwupt ... zguba ... grd ... nevaren ... gori ... panel gaps ... otroke žre!
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: fikus_ ()

nekikr ::

Počakajmo, da Norvežani dobijo svoje, pa potem še razni fanboyi, šele nato bomo lahko videli, če so Evropejci že pripravljeni na ameriški standard avtomobilov po ceni evropskega.

s1m0n ::

Če je boljše skup narejen kot Model S se bo malo bolj prijel :)
Včeraj sem se prav peljal z par let starim Model S, še armaturka ni ravno not... No na tem ni bilo nič kaj preveč simetrično ampak se, da večino popravit na servisu...

PS: No zaenkrat še te težava niso odvrnile kupcev, ker pač to ni prioriteta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()
««
607 / 1188
»»