» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
606 / 1165
»»

Nikec3 ::

Pa še na to se morem odzvat:
Na hitro zguglana statistika svetovne prodaje avtov pokaže, da število prodanih avtov raste, in to bolj, kot raste prodaja električnih avtov. Kar pomeni, da tržni delež bencinskih res pada, število prodanih bencinskih avtov pa niti ne.

2018 ... 81 milijonov (napoved)
2017 ...79,02
2016 ...77,25
2015 ...72,61
https://www.statista.com/statistics/200...

Veliki proizvajalci torej razloga za paniko ne vidijo.

V letu 2018 smo dosegli peak ICE. Od tukaj gre za ICE samo navzdol. Glede tega se upam it stavit, tako kot se upam it stavit, da nafta nebo več nikoli nad 100$ na sod.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jernejl ::

Utk je izjavil:

Ko bojo sami zase stancali 10 mio EV letno, in pljunili nek drobiz kot je 0,5 mio na evropskega...s tem v resnici lahko povozijo Evropo. Ne pomeni, da bojo zato nemci zaprli tovarne

Naivno je misliti, da se v nemčiji nihče ne ukvarja z zunanjetrgovinsko bilanco in njenimi posledicami, in da lahko kitajci pljunejo pol milijona vsega v vsako državo in takoj zaprejo vse tovarne vsega po vsem svetu, ker so velika država.
Manjše države ravno tako uspevajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Aja, a poznaš kakšno majhno državo z velikim proizvajalcem avtov? Misliš da je naključje da je ni? Ne pol mio po državi, pol mio za celo Evropo je dovolj za štalo, padec cen. Zaenkrat kitajci niti nimajo tega interesa, ker doma zlahka vse prodajo. Ko bo doma zmanjkalo prostora se bojo počasi začeli širit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

... in potem se bomo vrnili na moje vprašanje varnosti, če bodo seveda hoteli delati za naš trg po naših standardih ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Geely ima v lasti volvo. Če bi imel karkoli pojma o temi, bi to vedel, kot tudi da danes varnost ni več stvar znanja, ampak cene. Poglej pola za indijski trg, v indijskem crash testu dobi 0 zvezdic



to pomeni, da nemci ne znajo naredit varnega avta?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

VaeVictis ::

WarpedGone ::

Od wayma res ne, zgrešena strategija.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Geely ima v lasti volvo. Če bi imel karkoli pojma o temi, bi to vedel, kot tudi da danes varnost ni več stvar znanja, ampak cene. Poglej pola za indijski trg, v indijskem crash testu dobi 0 zvezdic

to pomeni, da nemci ne znajo naredit varnega avta?

Torej za naš trg ne bo isti avto; saj to je vse kar trdim ;)

Volvo pa ima sicer hude težave s slabimi servisi in to že desetletja, zato se nakup ne priporoča. Sicer je zelo varen in tudi zelo lep.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

celada ::

Utk je izjavil:

Aja, a poznaš kakšno majhno državo z velikim proizvajalcem avtov? Misliš da je naključje da je ni? Ne pol mio po državi, pol mio za celo Evropo je dovolj za štalo, padec cen. Zaenkrat kitajci niti nimajo tega interesa, ker doma zlahka vse prodajo. Ko bo doma zmanjkalo prostora se bojo počasi začeli širit.


Ceska s skodo pride se najblizje temu. Kako upostevat nemsko lastnistvo v temu je pa druga stvar :)

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Geely ima v lasti volvo. Če bi imel karkoli pojma o temi, bi to vedel, kot tudi da danes varnost ni več stvar znanja, ampak cene. Poglej pola za indijski trg, v indijskem crash testu dobi 0 zvezdic

to pomeni, da nemci ne znajo naredit varnega avta?

Torej za naš trg ne bo isti avto; saj to je vse kar trdim ;)

Volvo pa ima sicer hude težave s slabimi servisi in to že desetletja, zato se nakup ne priporoča. Sicer je zelo varen in tudi zelo lep.

Ti nimaš pojma niti kaj trdiš, kaj šele kaj bo. Zdaj si že strokovnjak za volvo servise po svetu...ker upam da ne sklepaš ne nekaj iz teh treh, ki so v Sloveniji.

celada je izjavil:


Ceska s skodo pride se najblizje temu. Kako upostevat nemsko lastnistvo v temu je pa druga stvar :)

To je čisto enostavno upoštevat. Samo pogledaš kje so danes druge bivše vzhodnoevropske znamke avtov pa je vse jasno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Geely ima v lasti volvo. ...

...
Volvo pa ima sicer hude težave s slabimi servisi in to že desetletja, zato se nakup ne priporoča. Sicer je zelo varen in tudi zelo lep.

Ti nimaš pojma niti kaj trdiš, kaj šele kaj bo. Zdaj si že strokovnjak za volvo servise po svetu...ker upam da ne sklepaš ne nekaj iz teh treh, ki so v Sloveniji.


To je splošno znano dejstvo po celem svetu. Če imaš lastnega mehanika, ki zna popravljati Volvote si zmagal. Ne vem, zakaj imajo še danes težave, včasih so jih imeli predvsem za to, ker so Volvoti bili sestavljeni iz različnih delov tujih proizvajalcev in še preden so se mehaniki dodobra seznanili s starim delom, je že prišel nov model Volva, ki je imel dele povsem drugega proizvajalca (npr. najprej so pri nekem modelu vgrajevali VW mašine, potem v naslednjem modelnem letu pa že Ranaultove itd. in mehaniki tega niso dohajali).

Je pa Volvo ob nakupu dobro in varno vozilo, vedno prejmemo cel kup nagrad, samo potem se pa začne ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Ko bojo kitajci in američani kupili mercedes, sej lep del so ga že, boš tudi kaj našel.
A veš kako se temu danes reče? Rasizem.

WarpedGone ::

SK Plans To Double Investment At U.S. Battery Factory

The article states that by 2022, the output should reach 9.8 GWh annually.

GF1 je bil konec leta 2018 na 30GWh letno (4700*80kWh tedensko * 50 tednov).

Trivia: Tržni delež EV je praktično enak tržnemu deležu proizvajalcev baterij zanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

V grobem sicer res, je pa razlika če imaš EVje z 80 kWh baterije, EVje s 40 kWh ali PHEV z 10 kWh baterijami. Ja vem PHEV ni EV, ampak SK inovations bo imel glede na svoje odjemalce kar zajeten delež PHEV iz teh baterij.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Da.

30GWh letno (4700*80kWh tedensko * 50 tednov).

18,8 GWh pa res.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Ko bojo kitajci in američani kupili mercedes, sej lep del so ga že, boš tudi kaj našel.
A veš kako se temu danes reče? Rasizem.

Prosim, če nehaš s takšnimi; mislim od kje si ti sedaj privlekel rasizem, mi pa tudi ni jasno8-O. To kar jaz govorim o Volvu, se vleče že vsaj iz 80-ih, a so ga takrat tudi že imeli čez Kitajci?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ne, samo če te to začne motit šele ko pridejo kitajci, je to rasizem. Ali pa da se kitajski avti razpadajo ko se zaletijo s 30 na uro. Ali pa da so ameriški avti samo za vozit naravnost. To so neumnosti. Za vsak trg se delajo avti kot jih tist trg zahteva.

s1m0n ::

Ameriške avte, ki so dobri tudi v ovinkih lahko našteješ na eno roko, če že omenjamo to lastnost.
Pa še to so v večini iz zadnjega desetletja.

So pa ti avti, če jih primerjano cenovno dosti boljša zabava za manj denarja kot pa kak EU primerek.

Utk ::

Ford ima že kakih 20 let najboljšo lego na cesti.
In ne gre se za to, gre se za to, da se avti prilagodijo trgu. Tudi nemški avti v ameriki so omehčani. Ker če se 3 ure voziš naravnost, in to 110 na uro, pač ni isto kot če se voziš vsak dan čez Alpe.

s1m0n ::

Kater Ford pa ?

Utk ::

Vsak v svojem razredu v razredih kjer je to vsaj malo pomembno.

7982884e ::

VaeVictis je izjavil:

Šef Waymo-ta pravi, da lvl 5 avtonomije ne bo.

Self-Driving Cars Will Always Be Limited. Even the Industry Leader Admits it.

WarpedGone je izjavil:

Od wayma res ne, zgrešena strategija.


kaksna pa je pravilna strategija za level 5?

edina strategija je, da se razvijejo nove AI/ML metode, ki odpravijo pomanjkljivosti globokih nevronskih mrez in omogocajo visokonivojsko odlocanje.

jaz sem vcasih mislil, da bo waymotu uspelo v nekaj letih. ampak glede na posnetke vozenj, je jasno, da v edge-casih stvar pogrne napram cloveskim voznikom. tako da bo do nadaljnjega ostala omejena samo za tocno dolocene situacije, v tocno dolocenih pogojih.

btw, to kar dela musk je pa omejeno samo na driver assistance, pod pogojem da voznik zelo zbrano spremlja dogajanje. sicer se bodo se naprej dogajali trki v prikolice in betonske bloke, ki so pac bili premajhnega kontrasta za konvolucijsko mrezo, da bi jih prepoznala.

WarpedGone ::

kaksna pa je pravilna strategija za level 5?

Takšna, ki rešuje problem vožnje v neznanem okolju.

Google rešuje problem vožnje v znanem okolju. S tem se nujno zanaša na stvari, ki v neznanem okolju ne držijo - od tu nujno sledi "v edge-casih stvar pogrne".

ki so pac bili premajhnega kontrasta

Poupdataj svoje poznavanje stvari, je zastarelo.
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

kdo pa resuje/zna resevat problem voznje v neznanem okolju? noben, zato ker ni tehnologije za to. trenutni "cutting-edge" potrebuje ogromno primerov, da se nekaj nauci, zato edge-casi odpadejo.

google se na nic posebej ne zanasa, ker se ne more. s tem, da so izbrali geofenced resitev, ki dela samo pod dolocenimi pogoji, so si samo poenostavili problem. noben drug ne resuje tega na boljsi nacin (sploh pa ne tesla, z natolcevanjem kako bodo kamere in "100x hitrejsi" hardware nekako resile problem.)

Poupdataj svoje poznavanje stvari, je zastarelo.
kaj pa je bilo? jedro problema je pac isto, kamere niso zadost, da zanesljivo detektiras vse, kar je pomembno. to pa zato, ker racunalniski vid se zdalec ni resen problem, ker so nevronske mreze se vedno zelo, zelo omejene v primerjavi s cloveskim vidom.

WarpedGone ::

No šit šerlok.
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

no saj, ampak meni je izgledalo, da ti zagovarjas nek drug pristop - ki je tehnolosko sploh mogoc, po moznosti to, kar bluzi musk.
muskov pristop je seveda splosen, ampak bo do nadaljnjega ostal samo na nivoju driver assistanca, o nekem dremanju ali nepozornosti voznika bodo lahko zgolj sanjali tisti, ki bodo tu in tam kasirali betonski steber v glavo. pri waymotu vsaj tega ni, ker lidar zadosti zanesljivo in zadosti hitro odkrije kriticne ovire.

WarpedGone ::

, ker lidar zadosti zanesljivo in zadosti hitro odkrije kriticne ovire.

To veš ker?
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

ker lidar pac tako deluje, se ne rabi zanasat na strojno ucenje, ker direkt iz senzorja dobis oblak tock in ce je resolucija zadost velika, bo pac zaznalo vse pomembne ovire zadosti dalec. seveda gre tist point cloud potem se cez dodatne layerje strojnega ucenja, da se segmentira in ugotovi, kaj posamezni segmenti so, ampak point je, da je ze senzor sam po sebi precej bogatejsi v informacijah kot kamera.

OK, so failure pointi, recimo v nekem sneznem metezu zna stvar postat neuporabna ce nima dovoljsnje resolucije in ne znas sfiltrirat ven snega, ampak se vedno je startna tocka bistveno visje kot pri kupu pikslov, kjer sele po koraku nezanesljivega inferenca ves, kaj posamezen predstavlja.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Ne, samo če te to začne motit šele ko pridejo kitajci, je to rasizem.
... potem pa očitno z napačnim komuniciraš, ker

Gregor P je izjavil:

Volvo pa ima sicer hude težave s slabimi servisi in to že desetletja...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

To nič ne dokazuje. Dokaz za to bo samo če kupiš takoj kitajca, ali pa vsaj volvota.

Gregor P ::

Volvote sem že imel, imam še enega letnik 1986 še vedno v garaži (ni več registriran, ga hranim za oldtimerja), če to kaj šteje. "Kitajce" pa praktično kupujem v "vsemu" 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

ker lidar pac tako deluje, se ne rabi zanasat na strojno ucenje, ker direkt iz senzorja dobis oblak tock in ce je resolucija zadost velika, bo pac zaznalo vse pomembne ovire zadosti dalec. seveda gre tist point cloud potem se cez dodatne layerje strojnega ucenja, da se segmentira in ugotovi, kaj posamezni segmenti so, ampak point je, da je ze senzor sam po sebi precej bogatejsi v informacijah kot kamera.


Tko simpl pa še vseen noben tega ne prodaja!
Bebci, knede?
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

zdej ne vem ce se zafrkavas al kaj, ampak ce se ne - lidar je drag, se pa dela na tem, da bo cenejsi, imas veliko firm in veliko denarja, vlozenega v to, med njimi tudi od GMa in drugih velikih playerjev.

Okapi ::

Ampak serijski izdelovalec čudežev pravi, da lidar ni potreben, ker so kamere dovolj, in če on to reče, potem bo že držalo.>:D

WarpedGone ::

Catch je da lidar ni dovolj... enostavno zato, ker je komplet organizacija prometa organizirana na predpostavki človeškega vida.

Vid v tem primeru pomeni razlikovanje barv i.e. prepoznavanje EM v območju, ki jih razpoznavamo mi.
Brez delujočega vida samodejne vožnje ne more bit.
Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.

Lidar je bergla, ki relativno uspešno reši omejeno podmnožico problemov in zato daje videz, kako je uspešna in nujna reč.

Lidar je slep, samo tipa.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.
To seveda niti slučajno ni res. Vid+lidar(+radar) pomeni precej varnejšo vožnjo od samo vida. Lidar bi recimo preprečil veliko verižnih trčenj na avtocestah, zaradi megle ali dima, z množico mrtvih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

DamijanD ::

7982884e:
Lidar on a chip

feryz ::

Zato pa res ne rabiš lidarja. Popolnoma nič.
Radarski detektorji so več kot dovolj za meglo, dim, dež. Sneg pogojno, dokler ne zamede senzorjev.

WarpedGone ::

Jp, radar doda nekaj, kar vid ne more... izkorišča odboje in s tem vidi okrog preprek.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Ravno zato, ker lidar 'tipa', ima v marsikaterem primeru prednost pred kamero. V resnici pa tudi lidar ne tipa ampak gleda za odbitimi EM signali. :)

Lidar lahko tako 'zatipa' luknjo na cesti, kamera je pa ne vidi, tudi clovek je ne vidi, ker se je prevec zlila z okolico.

Hm, radar ne vidi okrog preprek. Nezazeljeni odboji, ki pridejo v sprejemnik so pa nezazeljeni in jih je tezko kvalificirati kot nek uporaben signal.

WarpedGone ::

V resnici pa tudi lidar ne tipa ampak gleda za odbitimi EM signali. :)

To je tipanje ... merjenje časa odboja EM signala v vidnih frekvencah. Zjebe ga že dost močno sneženje ali dež.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Me zanima kak obo to delovalo, ko bo to imela večina avtomobilov.

BigWhale ::

Mocno snezenje in dez pogojno in tudi megla, ce je res gosta. S temi tezavami se spopadajo tudi kamere. Na koncu bomo verjetno prisli do tega, da bo najbolje imeti vse tri reci. Radar, lidar in kamere.

Se bodo pa pojavljali problemi, ko bos imel kolono v kateri bo znatno stevilo avtomobilov s vso to elektroniko. Motenj bo ogromno.

s1m0n ::

Motnje? V kakšnem smislu?

Gregor P ::

BigWhale je izjavil:

Mocno snezenje in dez pogojno in tudi megla, ce je res gosta. S temi tezavami se spopadajo tudi kamere. Na koncu bomo verjetno prisli do tega, da bo najbolje imeti vse tri reci. Radar, lidar in kamere.

Se bodo pa pojavljali problemi, ko bos imel kolono v kateri bo znatno stevilo avtomobilov s vso to elektroniko. Motenj bo ogromno.

... pa dodamo še sonar zraven, pol pa ni da ni 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

K O N Č N O !!!

Nissan LEAF e+ (60kWh Battery) -- Was It Worth The Wait?

Ampak:
The battery has a TMS that uses air, not a cooling liquid, to keep the battery at working temperature. Because there was no battery temperature problem or #rapidgate from Nissan's point of view, there is no information about this crucial aspect.


Vosu gre enkrat na led ...
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

... pa dodamo še sonar zraven, pol pa ni da ni 8-)


To ze imamo, to so ultrazvocni senzorji. :)

J.McLane ::

Leaf: po 7 letih ostane še 70% prvotnega dosega, po 15 letih še ene 50% če imaš srečo, da avto še dela.

Graf za 30 kWh je napačen, ker so narobe izračunavali SOC, objavljen je popravek, ki ga moraš naložit na servisu:

https://cleantechnica.com/2018/09/29/ni...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

s1m0n je izjavil:

Motnje? V kakšnem smislu?


K imas enkrat dva radarja zelo blizu lahko drug od drugega pobirata razno razne odboje, ce peljeta vstric, ali pa ce se priblizujeta drug drugemu. Hkrati imas pa se polno odbojev od obeh radarjev. Pri dveh, petih, desetih, mogoce celo dvajsetih radarjih to se ni tak problem.

Ko imas pa na kupu 50 radarjev (nic nenavadnega za gneco na avtocesti ali pa malo vecje krizisce) pa stvari postanejo problematicne in niso vec trivialne za resevat.

Probaj razmislit kako dela WiFi, ce ias na majhnem prostoru 50 razlicnih access pointov.

jype ::

Sej maš SAR, pa se da marsikaj nardit.
««
606 / 1165
»»