» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
440 / 1139
»»

Magic1 ::

Gregor P je izjavil:

Ni problem, parkiraš na polnilnico zjutraj, ko greš v službo in po službi, ko se vrneš, je že praktično poln; potem ga pa polniš še doma čez noč in je v bistvu vedno poln:P

Upam da se zavedaš, da za litijve baterije ni dobro, če je vedno polna.
Magic

kow ::

@Magic1
Naceloma me to ne briga... ima da polnilnica napolni na mojo privzeto vrednost (ki je recimo 80 odstotkov)...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Machete ::

Nekaj frišne mmc slame: http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilno...

PS: nisem vedel da je samo 5 Teslinih S modelov v Sloveniji. Prav zares očitno moram vprašat soseda kako je kaj zadovoljen z njim. Nisem vedel da so redkejši od jetija.

@ kow? Ne vem o čem ti to? Samo warped je napisal da pač ni polnilnic za Bolta oz. Ampero.. Pa je šač 31 več kot 18 teslinih ane?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

fpbs ::

kow je izjavil:

@machete
18/31 = ?
3/31 = ?
fbs je pac zavajal.

Ne razumem, zakaj bi zavajal?

J.McLane ::

fpbs je izjavil:

Utk je izjavil:

Koliko od teh 31 dela, kje vidis ce delajo in kako se polne na njih?

Tu si poišči: http://ccs-map.eu/

hojnikb je izjavil:

ja, to da se polne 10 ur pač ni vredno nič.

Polni se enako hitro, kot na Teslinih polnilnicah.


Te logike CCS polnilnic jaz ne razumem, lokacij je res 31 ampak na vsaki lokaciji je po točno en CCS kabel, kaj storiš ko se pripelješ tja in je zasedeno? Greš do naslednje in upaš, da tam ni še večja čakalna vrsta? Ko bodo te postaje malo bolj zasedene bo katastrofa, enostavno se ne boš mogel odločit ali je bolje čakat ali se je bolje peljat nadaljnih 20 km in probat tam srečo. Če je pri Tesli zasedenih vseh 6 superchargerjev, se vrsta formira vsaj tako da veš kje si in koliko boš približno čakal.

Poleg vsega hitro polnilnico se potrebuje za daljše vožnje, dosegi EV so vedno večji, tako je smiselnost hitrih polnilci samo na AC križu, drugje se enostavno ne moreš vozit, da bi v šusu pokuril 300 km dosega.

Število polninih mest CCS niti približno ni impresivno:
Relacija Karavanke - Koper: imaš 10 CCS vtičnic, Tesla jih ima 12
Maribor - Koper: 15 CCS vtičnic, Tesla 18
Karavanke - Zagreb: 15 CCS, Tesla 6 (+6 kmalu v Zagrebu)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Nikec3 ::

Nisem nek privrženec birokracije, ampak polnilnice ob avtocestah bi bilo potrebno nekako standardizirat, da bi bilo jasno kaj lahko pričakuješ. OK, na vasi naj ima vsak svoje finte, me sploh ne moti, ob avtocesti pa bi moralo biti določeno kolko je lahko minimalna moč in koliko polnilnic vsaj more biti na eni lokaciji.

Ker ta zmeda s polnilnicami močno ovira rast prodaje EV-jev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Pričakuj da bo EU standardizirala, tako kot je microusb na telefonih ;)
Čim prej tem bolje. Če bodo preveč zavlačevali s tem, bo res pain ...

kow ::

@fpbs
Ker si selektivno podajal informacije, ki so v prid tvojim argumentom. Je McLane sicer lepo razlozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

VaeVictis ::

Tale problem, ki ga opisuješ praktično vse firme upajo, da bo izginil, ko bo več EV vozil.

Večje povpraševanje, več polnilnic.

Problem je pa v tem, da dokler ne bo več polnilnic tudi ne bo več povpraševanje po njih.

Začarani krog.

In ta problem z 10 polnilcami v mestu še zdaleč ni rešen.

Vprašanje, če je 100 Tesla SC, CCS oz. katerokoli drugega standarda, v večjem mestu dovolj ali jih bo morali biti še občutno več.

Razlika med porabljenim časom na bencinski pumpi in elektro polnilnici je 5min proti 30min ali še celo več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

WarpedGone ::

Moč SC proti CCS je 120:50, da se sploh ne spuščam v grde detajle kolk hitro se posameni EV z CCS priklopom dejansko filajo (i.e. večino časa precej pod 50kW, tut res da so tesle večino časa pod 120, so pa hkrati večino časa nad 50kW).
Pomeni da kar se "energetske prepustnosti" tiče, en SC kabel poservisira enako št. električnih kilomentrov kot 12/5 = 2,4 CCS priključka. Grdi detalji polnilnih profilov to premaknejo v bližino 3:1.

V sloveniji s 3 SC lokacije s po 6 priključki, 3 x 6 = 18 x 3, polnilni ekvivalen 54 CCS polnilnim postajam, ki vedno delajo in so proste.

Da se sploh ne začnem ubadat s dolžino čakanja na naslednjih 50km dosega. 20 minut smrdi, ena ura je obup.

Tule mi bedaki zopet podtikajo,"Samo warped je napisal da pač ni polnilnic za Bolta oz. Ampero.. "
Napisam sem "HITRIH polnilnic". 50 kW ni hitro ampak muhe in hudič, če druzga ni ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Machete ::

Sicer pa bi te polnilnice bile lahko pametne. Imaš account in preko telefona spremljaš v živo zasedenost polnilnic na tvoji poti. Takoj ko se nekdo priklopi polnilnica lepo updejta svoj status. Ko se priklopiš odtipkaš koliko časa misliš etc..
Potem bodo tu še premium naročnine, kjer si boš proti plačilu rezerviral termine in svoje prostore. Možnosti kapitalistične in tehnološke (iot) nadgrandje mreže so praktično neskončne.

Zdaj je doba 'kupovanja naftnih vrtin za drobiž' za modre in pogumne ljudi.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

jernejl ::

Utk je izjavil:

Rabis neko clansko kartico, na petrolu, a zdej naj studiram za vseh 200 polnilnic na poti pod kakimi pogoji smem tam polnit. Ce ne morem tam prit na slepo in polnit, je cisto vseeno ce je ni. Oziroma je se slabse, ker je, ker morda kdo misli, da bo kaj obavil, pa ne bo.

Tole se sedaj bere tako, kakor da bi moral prej na upravno enoto po tri potrdila in na sodišče po izpisek iz zemljiške knjige.
V resnici pa je tako, da lahko na petrolu (med drugim) kupiš predplačniško kartico z naloženim željenim dobroimetjem in z njo aktiviraš polnjenje.
http://www.petrol.si/na-poti/za-vozilo/....
Če torej nimaš kake hude oblike socialne fobije, lahko prideš tudi "na slepo", pri blagajni kupiš kartico in napolniš baterijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Aha, zdaj vem zakaj imajo ev velik prtljaznik, da lahko vseh 500 evropskih kartic nekam shranis.
Ma prosim te, to je kozlarija. Ze v Sloveniji jih je vec.

Nikec3 ::

Precej očitno vprašanje. Torej gre pri T res za čredni hype? Verjetno je v igri verjetno še avtonomnost, ki je bolt verjetno nima. Še kakšen poseben razlog, ki ga ta model ne omeni?

Ja seveda gre za hype. Hočem Teslo in ničesar drugega.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jernejl ::

Utk je izjavil:

Aha, zdaj vem zakaj imajo ev velik prtljaznik, da lahko vseh 500 evropskih kartic nekam shranis.
Ma prosim te, to je kozlarija. Ze v Sloveniji jih je vec.

Predplačniško kartico lahko po uporabi vržeš stran.
Se mi je zdelo, da je to samoumevno, pa je očitno treba eksplicitno napisati.

Tisti, ki hočejo naročniško kartico ali kartice, pa si jih lahko nabavijo, kolikor želijo. Tako kot za trgovine. Jaz nimam nobene trgovinske kartice, pa me še nikjer niso nagnali ven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Ja, lahko je vrzes, in dobroimetje na njej tudi. Resno, kako lahko zagovarjas to neumnost? Zakaj ne bi potegnil navadne kartice in polnil?

kow ::

Kaksne kartice, a se hecate. Verjetno ne obstaja voznik EV avta, ki nima pametnega telefona...

WarpedGone ::

Ja seveda gre za hype. Hočem Teslo in ničesar drugega.

Bodi torej pameten in kupi nekaj enakovrednega za manj denarja, ali boljšega za enako denarja.

Can/not?
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Ja seveda gre za hype. Hočem Teslo in ničesar drugega.

Bodi torej pameten in kupi nekaj enakovrednega za manj denarja, ali boljšega za enako denarja.

Can/not?

Skorajda vse, kar ni na elektriko.

RedDrake ::

Ampak 5-6 sekund do 100!
Edina metrika, ki definira ali je avto dober ali ne!
Btw, W1, KIA bo kmalu imela avto za primerljiv denar s Teslo 3 in bo hitrejša.
Fakin' KIA te bo lahko ponižala v super-duper Tesli na semaforju.
Kam gre svet, eh?

Unknown_001 ::

RedDrake je izjavil:

Ampak 5-6 sekund do 100!
Edina metrika, ki definira ali je avto dober ali ne!
Btw, W1, KIA bo kmalu imela avto za primerljiv denar s Teslo 3 in bo hitrejša.
Fakin' KIA te bo lahko ponižala v super-duper Tesli na semaforju.
Kam gre svet, eh?


Kater model? Imaš link?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

WarpedGone ::

Btw, W1, KIA bo kmalu imela avto za primerljiv denar s Teslo 3 in bo hitrejša.


"Kmalu" je reku ... Zdej pa res, ta slikca od danes bo pa res taprava. Promis!
Vosu gre enkrat na led, sloTech inteligenzza on the other hand ...
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Nisem rekel da bo EV.
Je kar lepo ICE za ~45k EUR z 4,9 do 100.
Kia Stinger GT btw.

hammock ::

fpbs je izjavil:

hammock je izjavil:

Machete je izjavil:

Torej raje čakaš že in še boš leta, kot pa nabaviš tole, zaradi treh Teslinih polnilnic v Sloveniji? :D LOL okoljski Tesla bojevniki at their best.

Teslina hitra polnilnica naredi EV uporaben tudi za tistih 3x letno, ko rabis vec kot 300km na dan (torej, ko gres na morje).Tega bolt nima, tu je bistvena razlika. En avto je uporaben po mestu, en pa univerzalno (vsaj za nas smrtnike, ki moramo it vsakih 300km tako ali tako odtocit ali pa si bognedaj vzeti malo pavze, ker nas rit boli).

In kje je tvoja logika? Tesla ima v Sloveniji 3 polnilnice, Bolt pa 31 CCS polnilnic. http://ccs-map.eu/stats/

Te CCS polnilnice lahko macki na rep obesijo, tri ure ne bom cakal ko naredim pavzo na poti (+koliko bom rabil da pogruntam kako placat). 30-45min sem pripravljen cakat, in v tem casu mi lahko kolikor toliko napolnijo samo Teslo. Zato je Tesla edini prakticno uporaben elektricni avto za dolge razdalje. Nisem Tesla fan ali karkoli podobnega, samo bodimo realni... Je pa jasno da bo za taksne poti ICE naslednjih 5 let se vedno bolj primeren. Ko se bo enkrat polnilo z 250kW, bo ta problem postal trivialen.

WarpedGone ::

Mercedes se pripravlja na ugriz v kislo jabolko ... Mercedes-Benz to offer electric versions of all car models by 2022

"In the beginning of the cycle we believe that we will have to face a significantly lower margin. For some vehicles half of the margin of the vehicles they replace,"


Večni optimisti ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Ja seveda gre za hype. Hočem Teslo in ničesar drugega.

Bodi torej pameten in kupi nekaj enakovrednega za manj denarja, ali boljšega za enako denarja.

Can/not?

Ne razumem točno kaj hočeš povedati? Jaz sem napisal da dejansko večina ljudi razmišlja podobno kot jaz. Briga me za EV-je, jaz pač hočem Teslo. Kar ne pomeni, da si jo bom nabavil, ker bom drugo leto kupoval svoj prvi avto, Tesla pa bo zelo verjetno predraga.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Eni smo taki, da samo hocemo decent EV, ki bo imel dovolj ugoden price/performance ratio. Tesla Model S ga zal nima, je out of range zame in za veliko vecino ljudi. Model 3 bo ze blizje ampak dokler ne vemo kaksna bo cena lucaj kamna stran od nase dezele, je to se vedno neznanka.

Trenutno je edino Zoe nekaj kar ima vsaj priblizno dovolj ok price/performance. Novi Leaf in Bolt sta pa priblizno tako dobavljiva kot Model 3. :/

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

Eni smo taki, da samo hocemo decent EV, ki bo imel dovolj ugoden price/performance ratio. Tesla Model S ga zal nima, je out of range zame in za veliko vecino ljudi. Model 3 bo ze blizje ampak dokler ne vemo kaksna bo cena lucaj kamna stran od nase dezele, je to se vedno neznanka.

Trenutno je edino Zoe nekaj kar ima vsaj priblizno dovolj ok price/performance. Novi Leaf in Bolt sta pa priblizno tako dobavljiva kot Model 3. :/

Jaz za Leafa, Zoe-ja, i3-ko in Bolta nisem pripravljen plačati dodatka, samo zato ker so električni. Edini EV, pri katerem bi to bil pripravljen plačati je Tesla Model 3. Ga bom nabavil? Zaradi zgoraj omenjenega razloga ne.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

https://www.tesla.com/blog/superchargin...

Po navadnih superchargerjih in destination chargerjih, Tesla dodaja še polnilnice za vse tiste, ki ne morejo polniti doma.

Now, as part of our commitment to make Tesla ownership easy for everyone, including those without immediate access to home or workplace charging, we are expanding our Supercharger network into city centers, starting with downtown Chicago and Boston.

Supercharger stations in urban areas will be installed in convenient locations, including supermarkets, shopping centers and downtown districts

Superchargers in urban areas have a new post design that occupies less space and is easier to install, making them ideal for dense, highly populated areas. To increase efficiency and support a high volume of cars, these Superchargers have a new architecture that delivers a rapid 72 kilowatts of dedicated power to each car.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

energetik ::

hammock je izjavil:

Te CCS polnilnice lahko macki na rep obesijo, tri ure ne bom cakal ko naredim pavzo na poti (+koliko bom rabil da pogruntam kako placat). 30-45min sem pripravljen cakat, in v tem casu mi lahko kolikor toliko napolnijo samo Teslo. Zato je Tesla edini prakticno uporaben elektricni avto za dolge razdalje. Nisem Tesla fan ali karkoli podobnega, samo bodimo realni... Je pa jasno da bo za taksne poti ICE naslednjih 5 let se vedno bolj primeren. Ko se bo enkrat polnilo z 250kW, bo ta problem postal trivialen.
CCS je standard, ki se je uveljavil v EU. In 50kW moč je nekako zadovoljiva. Če je neka zmerna poraba EV 15kWh/100km, ti CCS to nafila v 20min. Sploh če filaš npr. nekje od 20-70% kapacitete, ko gre na polno (CC režim).

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Magic1 ::

Nikec3 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Eni smo taki, da samo hocemo decent EV, ki bo imel dovolj ugoden price/performance ratio. Tesla Model S ga zal nima, je out of range zame in za veliko vecino ljudi. Model 3 bo ze blizje ampak dokler ne vemo kaksna bo cena lucaj kamna stran od nase dezele, je to se vedno neznanka.

Trenutno je edino Zoe nekaj kar ima vsaj priblizno dovolj ok price/performance. Novi Leaf in Bolt sta pa priblizno tako dobavljiva kot Model 3. :/

Jaz za Leafa, Zoe-ja, i3-ko in Bolta nisem pripravljen plačati dodatka, samo zato ker so električni. Edini EV, pri katerem bi to bil pripravljen plačati je Tesla Model 3. Ga bom nabavil? Zaradi zgoraj omenjenega razloga ne.

Torej je vse super fajn, samo v bistvu ni in še kar nekaj let ne bo. Samo zadeva je pa res najboljša. Kdo bi vas razumel.
Magic

Nikec3 ::

Torej je vse super fajn, samo v bistvu ni in še kar nekaj let ne bo. Samo zadeva je pa res najboljša. Kdo bi vas razumel.

Ne razumem kaj želiš povedat. Kdo bi razumel kaj? Tesla mi je kul in to je to. Ni tu nobene objektivnosti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Meni so tudi športni avtomobili fajn, samo za večino ljudi niso primerni. Ist šmorn je pri EV.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

RedDrake ::

Elektronika se ne more pokvariti ...

Kaj pa bo ko ti bo avto sam peljal otroka v šolo in bo tale CANBUS odletel nekje v enem ovinku?

Sem gledal še naprej.
Nadomestni avto je Kia Rio.
Pa to je boljš od vsake komedije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

hammock ::

RedDrake je izjavil:

Elektronika se ne more pokvariti ...

Kaj pa bo ko ti bo avto sam peljal otroka v šolo in bo tale CANBUS odletel nekje v enem ovinku?

Sem gledal še naprej.
Nadomestni avto je Kia Rio.
Pa to je boljš od vsake komedije.


Ne bos verjel, zgodilo se bo to kar se zgodi pri sleperju, ce mu pneumatski sistem gre. Saj ni jebeni avion, da bi bil problem ce elektronika crkne, zasilna bremza je trivialen problem.

RedDrake ::

Govorim o samovozečih vozilih, ki bodo smela vozit brez voznika.
Ode CANBUS (ali pač nek BUS, ki skrbi za komunikacijo med moduli) in zgodi se kaj?
Kdo pritisne bremzo v praznem avtu?
Je pa to tipično za slabo dizajnirano elektroniko.
99% težav nastane zaradi vibracij in korozije in to je _IZJEMNO_ težko narediti foolproof za vse možne pogoje ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

fpbs ::

energetik je izjavil:

hammock je izjavil:

Te CCS polnilnice lahko macki na rep obesijo, tri ure ne bom cakal ko naredim pavzo na poti (+koliko bom rabil da pogruntam kako placat). 30-45min sem pripravljen cakat, in v tem casu mi lahko kolikor toliko napolnijo samo Teslo. Zato je Tesla edini prakticno uporaben elektricni avto za dolge razdalje. Nisem Tesla fan ali karkoli podobnega, samo bodimo realni... Je pa jasno da bo za taksne poti ICE naslednjih 5 let se vedno bolj primeren. Ko se bo enkrat polnilo z 250kW, bo ta problem postal trivialen.
CCS je standard, ki se je uveljavil v EU. In 50kW moč je nekako zadovoljiva. Če je neka zmerna poraba EV 15kWh/100km, ti CCS to nafila v 20min. Sploh če filaš npr. nekje od 20-70% kapacitete, ko gre na polno (CC režim).

Točno tako, CCS je evropski standard in vsi ostali, Chademo, Tesla se bodo slej ko prej umaknil. 50kW zadostuje za zdajšnje potrebe. Se pa že inštalirajo 150kW CCS postaje.

TESKAn ::

RedDrake je izjavil:

Govorim o samovozečih vozilih, ki bodo smela vozit brez voznika.
Ode CANBUS (ali pač nek BUS, ki skrbi za komunikacijo med moduli) in zgodi se kaj?
Kdo pritisne bremzo v praznem avtu?
Je pa to tipično za slabo dizajnirano elektroniko.
99% težav nastane zaradi vibracij in korozije in to je _IZJEMNO_ težko narediti foolproof za vse možne pogoje ...

Kot kaže, nisi še nikoli delal elektronike za avto industrijo in niti ne poznaš standardov, ki veljajo za elektroniko v avto industriji. Ni to nek kitajski arduino modul, kjer je vseeno, če je dead on arrival.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

RedDrake ::

Zdaj me pa imaš!

Res je, nisem v tem fohu (se sicer ukvarjam z razvojem industrijskih naprav in v sklopu mojega tima je tudi elektronik ki to obvlada).

Ampak če je vse tako super duper dodelano in standardizirano, zakaj je potem v videu stvar mrknila kar na lepem?
Zakaj je potem polno odpovedi motornih računalnikov, ABS modulov, ESP modulov, senzorjev za to in ono, ki onesposobijo motor, ipd pri praktično vseh znamkah in vseh cenovnih razredih?
Mogoče ste pa vi (ki delate elektroniko za avto industrijo) nesposobni, če je standard jasen, dober in preprost?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

energetik ::

Ne vem kaj si do zdaj vozil, ampak jaz vozim že vsaj 15 let avte z motornimi računalniki (+senzorji), v zadnjih letih tudi ABS, pa nikoli še ni bilo niti ene odpovedi ali težave elektronike. So bili pa vsi do zdaj Korejci...

Truga ::

Nasploh se solid state stikala kvarijo precej manj kot zadeve z moving partsi.

hammock ::

RedDrake je izjavil:

Zdaj me pa imaš!

Res je, nisem v tem fohu (se sicer ukvarjam z razvojem industrijskih naprav in v sklopu mojega tima je tudi elektronik ki to obvlada).

Ampak če je vse tako super duper dodelano in standardizirano, zakaj je potem v videu stvar mrknila kar na lepem?
Zakaj je potem polno odpovedi motornih računalnikov, ABS modulov, ESP modulov, senzorjev za to in ono, ki onesposobijo motor, ipd pri praktično vseh znamkah in vseh cenovnih razredih?
Mogoče ste pa vi (ki delate elektroniko za avto industrijo) nesposobni, če je standard jasen, dober in preprost?


Imas tri redundancne sisteme ki se med sabo pogovarjajo, in ce bo eden hotel delat kaj drugace od ostalih dveh (ali pa bo komunikacija motena), se bo avto ustavil. Princip, uporabljen pri vesoljski tehniki (kjer operater zaradi casovnega zamika ne more direktno upravljati recimo landerja na Marsu).

RedDrake ::

hammock je izjavil:


Imas tri redundancne sisteme ki se med sabo pogovarjajo, in ce bo eden hotel delat kaj drugace od ostalih dveh (ali pa bo komunikacija motena), se bo avto ustavil. Princip, uporabljen pri vesoljski tehniki (kjer operater zaradi casovnega zamika ne more direktno upravljati recimo landerja na Marsu).

To je rešitev ja, ampak afaik to v nobenem vozilu še ni implementirano.

Še več, recimo eno od mojih vozil ima tri komunikacijske buse - vsak deluje na svoji frekvenci, recimo jim I, P in O.
Če črkne ali I ali P, je avto nepremičnina, če crkne pa samo O pa se sicer pelje, a pol stvari v kabini ne deluje (števec sicer dela).
Ampak je O zato tako "dobro" zasnovan, da če crkne katerikoli od cca 10-ih modulov na tem kanalu neha delovati celotna veriga (oz. krog).
Stvar res izgleda kot da je nekdo bil na predavanju kako stvar NE sme izgledati, in je potem točno to implementiral ...

jernejl ::

Imas tri redundancne sisteme ki se med sabo pogovarjajo, in ce bo eden hotel delat kaj drugace od ostalih dveh (ali pa bo komunikacija motena), se bo avto ustavil. Princip, uporabljen pri vesoljski tehniki (kjer operater zaradi casovnega zamika ne more direktno upravljati recimo landerja na Marsu).

In vsak neodvisen sistem ima svoj software. Poleg tega pa uporabljajo še starejši in preizkušen HW, ne nekih state-of-the-art procesorjev, ki so pred pol leta prišli na trg.
Težava je samo v tem, da mora avto biti bistveno cenejši od "vesoljskih ladij", če želimo, da ga bo kdo kupil.

TESKAn ::

RedDrake je izjavil:

Zdaj me pa imaš!

Res je, nisem v tem fohu (se sicer ukvarjam z razvojem industrijskih naprav in v sklopu mojega tima je tudi elektronik ki to obvlada).

Ampak če je vse tako super duper dodelano in standardizirano, zakaj je potem v videu stvar mrknila kar na lepem?
Zakaj je potem polno odpovedi motornih računalnikov, ABS modulov, ESP modulov, senzorjev za to in ono, ki onesposobijo motor, ipd pri praktično vseh znamkah in vseh cenovnih razredih?
Mogoče ste pa vi (ki delate elektroniko za avto industrijo) nesposobni, če je standard jasen, dober in preprost?

Preprost...če bi bil preprost, bi vsak lolek lahko delal elektroniko za npr. servo volane. Pa jih ni prav veliko.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

RedDrake ::

TESKAn je izjavil:


Preprost...če bi bil preprost, bi vsak lolek lahko delal elektroniko za npr. servo volane. Pa jih ni prav veliko.

Torej.
Kje je potem problem, da elektronika še vedno crkuje (čeprav kao nikoli ne crkne).

Mogoče vmes še pojasniš zakaj vsako leto ckrne na desetine miljonov elektronskih "consumer" naprav, ki so praktično nove (starost max par let)?

RedDrake ::

Mogoče še en primer.
Senzor pozicije odmične gredi (Crankshaft position sensor).

AFAIK obstajajo tri izvedbe, optična, hall senzor in indukcijska (a-la števec za kolo).
Te stvari se pri nekaterih znamkah kvarijo non-stop.
Zakaj?
Kaj se ima pokvariti pri indukcijskem senzorju?
Aja, mogoče pa kontakti znotraj senzorja najprej počijo zaradi vibracij ali konstantega segrevanja/ohlajanja potem pa še korozija naredi svoje. Mogoče?

Dodaj še splošen MTBF za _vse_ pa si tam kjer nisi, to je, da je lažje predvidet kdaj se bo izrabil nek jermen ali kaka os, kot pa kdaj bo crknil nek polprevodnik. Kar pomeni, da je pri pravilnem preventivnem vzdrževanju ICE vozila možno voziti v nedogled - jasno z nezanemarljivimi stroški servisiranja. Pri EVjih dvomim da bodo ljudje vsakih 5 let menjavali inverter, ker pač statistično ni več zanesljiv ...

Bomo videli, prihodnost bo zanimiva :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

WarpedGone ::

CRT televizije so na veliko servisiral, tako na veliko da so obstajal celo namenski TV servisi.
Verjetno se še kdo spomne kakšnega.
Pozna kdo koga, ki danes preživi izključno od popravljanja TVjev?

Q.E.D.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

CRT televizije so na veliko servisiral, tako na veliko da so obstajal celo namenski TV servisi.
Verjetno se še kdo spomne kakšnega.
Pozna kdo koga, ki danes preživi izključno od popravljanja TVjev?

Q.E.D.


Znanec se je s tem ukvarjal. Kasneje je še plazme servisiral. Pa DVD predcajaknike pa kasetarje. Vse živo.

Ne vem, če mu servis še stoji pokonc. Je bil pa kar denar...

Zdaj samo še prodaja.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

««
440 / 1139
»»