» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
439 / 1141
»»

J.McLane ::

Lahko da je (čeprav na tale vir se nebi zanašal), ampak potem gre za majhno svinčevo baterijo podobno kot v Tesli, kjer se jo potrebuje samo za Boot-up sistema in kot zaščito "ta velike" baterije. Tudi polni se to baterijo enako kot pri EV, preko DC-DC konverterja. Še vedno pa ne razumem v čem naj bi bili 48V sistemi toliko cenejši od navadnega hibrida z 200V, res, da so vse komponente malo manjše in cenejše, ampak na koncu bo to prihranek kvečjemu kakega tisočaka, ki se ga bo porabilo na kompleksnejšem motorju (e-turbo, Renault ima 48V v dizlu).

Z napredkom baterij kompleksen in drag ICE ne bo več imel prostora v avtu ker bodo počasi vsi današnji polni hibridi postali plug-in hibridi, tudi če s samo skromnimi 20 km dosegi, 48V sistemi nimajo šans da postanejo plug-in.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TribesMan ::

48V sistemi niso nič bistveno cenejši.

So pa veliko enostavnejši s stališča varnosti, birokracije, usposabljanja serviserjev, ...

Vse napetosti pod 60V se smatrajo kot varne za človka. Kar pomeni da ni nevarnosti če nek Franci pod kozolcem šari po napeljavi, ga ne bo ubilo.

Vse kar je nad 60V pa je povsem druga zgodba in so zahteve veliko veliko strožje.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Okapi ::

Veliko strožje? Povsod doma imaš 230 V, pa ni videti, da bi bilo karkoli okoli tega zelo strogo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

telexdell ::

TribesMan je izjavil:

48V sistemi niso nič bistveno cenejši.

So pa veliko enostavnejši s stališča varnosti, birokracije, usposabljanja serviserjev, ...

Vse napetosti pod 60V se smatrajo kot varne za človka. Kar pomeni da ni nevarnosti če nek Franci pod kozolcem šari po napeljavi, ga ne bo ubilo.

Vse kar je nad 60V pa je povsem druga zgodba in so zahteve veliko veliko strožje.

Ti pa si še močno "za časom":):). Kmalu bomo imeli zlato maturo, pa smo se že takrat v srednji šoli učili, da je varna napetost pod 50 V izmenično. Je pa bila 60 V aktualna pred 50+ leti.

Drugače pa velja za varno: pod 50 V izmenično in pod 125V enosmerno v suhih prostorih. Pod 25 V v omejenih prostorih in kmetijstvu. Pod 12 V v bazenih. Pod 6V za otroške igrače...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

roCkY ::

Magic1 ::

BS. Delam v SpaceX in bom naredil video o Tesli, majke mi, da ne bom pristranski.
Piramidne sisteme že dolgo poznamo:))
Magic

jype ::

Ročica za plin ni mehansko direktno povezana s fergazarjem (al karkol že mate v avtomobilu), temveč je namenjena temu, da vozilu poveš, kako hitro bi se rad vozil.

Z drugimi krmilnimi mehanizmi potem moduliraš hitrost glede na razmere na cesti.

Ročka ni zgolj pedalka, premaknjena nekam, kjer jo lahko dosežeš.

BlaY0 ::

jype je izjavil:

Ročica za plin ni mehansko direktno povezana s fergazarjem...

Potem to ni ročica za plin...

Torej, ročica oziroma stopalka za plin JE vedno povezana z vplinjačem. Hence the name...

MH0 ::

Nakladate, ker ne znate hkrati uporabiti gas pedala in bremze. :-)
Pa, če peljem 100km/h in z ročko avtu ukažem, da želim voziti 80, naj naredi kaj? Zavira na polno? Neha pospeševati in čaka, da bo 80? Nekaj vmes?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MH0 ()

Okapi ::

Odvisno kako hitro premakneš joystick.

fpbs ::

Trusted Source Says 60-kWh Nissan LEAF Will Have 225-Plus Mile Range:
http://insideevs.com/trusted-source-say...

BigWhale ::

fpbs je izjavil:

Trusted Source Says 60-kWh Nissan LEAF Will Have 225-Plus Mile Range:
http://insideevs.com/trusted-source-say...


A lahk najprej ugledamo 40kWh verzijo? :>

BigWhale ::

jype je izjavil:

Ročica za plin ni mehansko direktno povezana s fergazarjem (al karkol že mate v avtomobilu), temveč je namenjena temu, da vozilu poveš, kako hitro bi se rad vozil.

Z drugimi krmilnimi mehanizmi potem moduliraš hitrost glede na razmere na cesti.

Ročka ni zgolj pedalka, premaknjena nekam, kjer jo lahko dosežeš.


Sej tko zdej dela velika vecina modernih avtomobilov. Pedal je povsem smiselna in uporabna zadeva. Prestavljati funkcionalnost na neko rocico ne bi imelo smisla vsaj v taksni obliki avtomobila, kot jo imamo sedaj, ne.

pegasus je izjavil:

Za gas hočem met ročico, tako tko v letalu. Pingajte me čez 30 let, ko bo hebl za gas zadnji krik tehnike in novo svetovno čudo.


Vprasanje, ce jo bos kdaj videl. Tezko bo namrec voziti skozi krozisce in hkrati usmerjati vozilo, kontrolirati hitrost in se nakazovati smer voznje. Sedaj imas kontrolo hitrosti na pedalu. S tem ni prav nic narobe. S stalisca UXa je verjetno bolj smiselno kot rocica.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

vostok_1 ::

Glede teh 12V. Jz se strinjam. Ne vem točno zakaj smo pristali na 12V, je to zgolj zaradi da se ne uporablja toliko baterijskih celic?

Fanj bi bilo če se vse take zadeve premakne na +24V.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Magic1 ::

Napetost ene celice svinčenega akumulatorja je 2,13V, torej ima šest celic. Včasih so bili avti majhni in imeli relativno majhno porabo, zato tudi majhen akumulator. Veliko celic bi samo stvar kompliciralo. Uveljavil se je tak standard, ki pa se v avto industriji težko spremeni.
Magic

settler ::

telexdell je izjavil:

TribesMan je izjavil:

48V sistemi niso nič bistveno cenejši.

So pa veliko enostavnejši s stališča varnosti, birokracije, usposabljanja serviserjev, ...

Vse napetosti pod 60V se smatrajo kot varne za človka. Kar pomeni da ni nevarnosti če nek Franci pod kozolcem šari po napeljavi, ga ne bo ubilo.

Vse kar je nad 60V pa je povsem druga zgodba in so zahteve veliko veliko strožje.

Ti pa si še močno "za časom":):). Kmalu bomo imeli zlato maturo, pa smo se že takrat v srednji šoli učili, da je varna napetost pod 50 V izmenično. Je pa bila 60 V aktualna pred 50+ leti.

Drugače pa velja za varno: pod 50 V izmenično in pod 125V enosmerno v suhih prostorih. Pod 25 V v omejenih prostorih in kmetijstvu. Pod 12 V v bazenih. Pod 6V za otroške igrače...


Nič ni za časom, v avtomobilski industriji se nizka napetost smatra pod 50V. Smo imeli primer ko je naročnik hotel 48V in 10-15 kW motor, to samo zaradi birokracije in standardov. Ko prideš nad 50V pride toliko dodatnih testiranj in dodatne izolacije da glava peče. Od večjih razdalji med vodniki, do galvansko ločenih sistemov, dvojne izolacije itd...

vostok_1 ::

settler je izjavil:

telexdell je izjavil:

TribesMan je izjavil:

48V sistemi niso nič bistveno cenejši.

So pa veliko enostavnejši s stališča varnosti, birokracije, usposabljanja serviserjev, ...

Vse napetosti pod 60V se smatrajo kot varne za človka. Kar pomeni da ni nevarnosti če nek Franci pod kozolcem šari po napeljavi, ga ne bo ubilo.

Vse kar je nad 60V pa je povsem druga zgodba in so zahteve veliko veliko strožje.

Ti pa si še močno "za časom":):). Kmalu bomo imeli zlato maturo, pa smo se že takrat v srednji šoli učili, da je varna napetost pod 50 V izmenično. Je pa bila 60 V aktualna pred 50+ leti.

Drugače pa velja za varno: pod 50 V izmenično in pod 125V enosmerno v suhih prostorih. Pod 25 V v omejenih prostorih in kmetijstvu. Pod 12 V v bazenih. Pod 6V za otroške igrače...


Nič ni za časom, v avtomobilski industriji se nizka napetost smatra pod 50V. Smo imeli primer ko je naročnik hotel 48V in 10-15 kW motor, to samo zaradi birokracije in standardov. Ko prideš nad 50V pride toliko dodatnih testiranj in dodatne izolacije da glava peče. Od večjih razdalji med vodniki, do galvansko ločenih sistemov, dvojne izolacije itd...


Lawl. I hate to be that transformer.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

TribesMan ::

Napetost katera se v avtomobilski industriji obravnava kot "nizka napetost" je max 60Vdc.

Standardi za "suhe prostore" in "bazene" nekako niso pomembni dokler se pogovarjamo o avtomobilih.

48Vdc nazivne napetosti se uporablja zato, ker se lahko v situaciji, ko je 48V akumulator maksimalno napolnjen in vozilo zavira, na akumulatorju pojavijo napetosti do 56Vdc ali celo kake višje kratkotrajne špice.
48Vdc sistem je tako v vsaki možni situaciji pod varno mejo.

In ker se lahko zaradi tega proizvajalci izognejo upoštevanju tisoč in enega varnostnega standarda, ki velja za visoko napetostne sisteme, bodo 48V sistemi zelo verjetno precej priljubljeni.

48V 15kW stroj je drugače dokaj priročna zadeva dimenzije približno fi160x200mm.
Elektronika (inverter) ki skrbi za nadzor tega stroja pa vzame približno 2 litra prostornine.
Maksimalni tokovi pa dosegajo okoli 500A, trajno pa okoli 200-300A.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Softiči, jz sem preizkusil že vse od 60V do par MV.

Ampak se pa strinjam, 48V prinese marsikatero prednost. Sam vseeno ne dat na jezik.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

pegasus ::

Berem, da bo tudi Indija krepko sponzorirala uvedbo električnih vozil v svoj promet. Upam, da iz tega nastane ponudba poceni električnih vozil, ki bodo dobavljiva tudi v tem koncu sveta. Upam :)

SmeskoSnezak ::

Ve kdo kaksne stevilke o elektricnih motorjih po Evropi? Ali pa celo po drzavah?
@ Pusti soncu v srce... @

hojnikb ::

#brezpodpisa

pegasus ::

WarpedGone ::

Kitajci so predvsem resni, mal jih rešuje politični sistem, ki ni direkt lutka industrije. Ja, oni bodo imeli velik delež EV, stara industrija bo na kitajskem proizvajala EVje, ki pa bodo ostali na kitajskem. V evropi bodo prodajal hibride in se napihovali PR, da je to cvet tehnike. Nekaj folka bo trobilo skupaj z njimi, a vse manj in manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Glej glej, tudi kitajci so pridni.


Ja, bolj se zavedajo kako zelo potrebno bodo polnilne postaje in koliko jih bo potrebno, ce bi res radi sli na 'almost full electric'. To kar se zdaj postavlja v ZDA in EU je v bistvu samo za vzorec. :)

Gregor P ::

Glede na to, da ti pri Tesli samovoljno na daljavo spreminjajo moč "motorja" (kapaciteto baterije za večji/manjši doseg) itd., si ti sploh zares lastnik tega vozila?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

specing ::

Na papirju da, kot pri drugih proizvajalcih vozil. Samo da Tesla to dela OTA in ne na letnem servisu kot ostali. Katero vozilo lahko danes sploh kupiš vred z izvorno kodo vseh sistemov?

DamijanD ::

Zanimivo, da kitajci delajo tudi na battery swapping

Machete ::


14m:33s

Precej očitno vprašanje. Torej gre pri T res za čredni hype? Verjetno je v igri verjetno še avtonomnost, ki je bolt verjetno nima. Še kakšen poseben razlog, ki ga ta model ne omeni?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

FTad ::

Hehehe Doug ma kul reviewe :D

hojnikb ::

"Now it's time for the DougScore"

:D
#brezpodpisa

FTad ::

hojnikb je izjavil:

"Now it's time for the DougScore"

:D


Doug is the kind of a guy, that would ask a girl on theif first date about her querks and featuers...and at the end give her a doug score :D

WarpedGone ::

Še kakšen poseben razlog, ki ga ta model ne omeni?


* neobstoječe omrežje hitrih polnilnic
* neobstoj resnega namena štancanja tega avta
* smrdljiva zgodovina GM in EV
* pljuvanje GM po drugih proizvajalcih EV
* lobiranje GM za politično omejevanje konkurence pri prodaji EV
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Prva tocka se bo resila sama od sebe. Druga je resen problem, ostale tri so pa irrelevant.

Machete ::

Torej raje čakaš že in še boš leta, kot pa nabaviš tole, zaradi treh Teslinih polnilnic v Sloveniji? :D LOL okoljski Tesla bojevniki at their best.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

WarpedGone ::

kr nabav bolta, poročaj kako se obnese, ko ga dobiš
Zbogom in hvala za vse ribe

Machete ::

Hvala, ne rabim cliota za 30 jurjev in zajebancije/organizacije z mislijo na polnjenje.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

hammock ::

Machete je izjavil:

Torej raje čakaš že in še boš leta, kot pa nabaviš tole, zaradi treh Teslinih polnilnic v Sloveniji? :D LOL okoljski Tesla bojevniki at their best.

Teslina hitra polnilnica naredi EV uporaben tudi za tistih 3x letno, ko rabis vec kot 300km na dan (torej, ko gres na morje).

Tega bolt nima, tu je bistvena razlika. En avto je uporaben po mestu, en pa univerzalno (vsaj za nas smrtnike, ki moramo it vsakih 300km tako ali tako odtocit ali pa si bognedaj vzeti malo pavze, ker nas rit boli).

nevone ::

Teslina hitra polnilnica naredi EV uporaben tudi za tistih 3x letno, ko rabis vec kot 300km na dan (torej, ko gres na morje).


Ja saj, neko nišo zagotovo lahko pokrije.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Okapi ::

S pripetim akumulatorjem za dodatnih 500 km. Problem rešen.;)

Gregor P ::

hammock je izjavil:

en pa univerzalno (vsaj za nas smrtnike, ki moramo it vsakih 300km tako ali tako odtocit ali pa si bognedaj vzeti malo pavze, ker nas rit boli).
... misliš reči za "navadne smrtnike" s 100k viška 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fpbs ::

hammock je izjavil:

Machete je izjavil:

Torej raje čakaš že in še boš leta, kot pa nabaviš tole, zaradi treh Teslinih polnilnic v Sloveniji? :D LOL okoljski Tesla bojevniki at their best.

Teslina hitra polnilnica naredi EV uporaben tudi za tistih 3x letno, ko rabis vec kot 300km na dan (torej, ko gres na morje).Tega bolt nima, tu je bistvena razlika. En avto je uporaben po mestu, en pa univerzalno (vsaj za nas smrtnike, ki moramo it vsakih 300km tako ali tako odtocit ali pa si bognedaj vzeti malo pavze, ker nas rit boli).

In kje je tvoja logika? Tesla ima v Sloveniji 3 polnilnice, Bolt pa 31 CCS polnilnic. http://ccs-map.eu/stats/

kow ::

Pozabljas, da steje TUDI stevilo prikljuckov, ne samo stevilo polnilnic.

Machete ::

3x6 < 31
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Utk ::

Koliko od teh 31 dela, kje vidis ce delajo in kako se polne na njih?

hojnikb ::

ja, to da se polne 10 ur pač ni vredno nič.
#brezpodpisa

Gregor P ::

Ni problem, parkiraš na polnilnico zjutraj, ko greš v službo in po službi, ko se vrneš, je že praktično poln; potem ga pa polniš še doma čez noč in je v bistvu vedno poln:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

fpbs ::

Utk je izjavil:

Koliko od teh 31 dela, kje vidis ce delajo in kako se polne na njih?

Tu si poišči: http://ccs-map.eu/

hojnikb je izjavil:

ja, to da se polne 10 ur pač ni vredno nič.

Polni se enako hitro, kot na Teslinih polnilnicah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fpbs ()

kow ::

@machete
18/31 = ?
3/31 = ?

fbs je pac zavajal.

Utk ::

Rabis neko clansko kartico, na petrolu, a zdej naj studiram za vseh 200 polnilnic na poti pod kakimi pogoji smem tam polnit. Ce ne morem tam prit na slepo in polnit, je cisto vseeno ce je ni. Oziroma je se slabse, ker je, ker morda kdo misli, da bo kaj obavil, pa ne bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
439 / 1141
»»