Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Precejšen delež ST inteligenzze med zobmi tiho priznava, da se strinja da so EV prihodnost, sam še ne vejo točno kdaj, pa cena, pa blahblah.
Kaj pravijo hefeti ICE firm? No-way-in-hell:
Majority of automotive execs still believe battery-powered cars will fail and fuel cells are the future
Flota tankerjev full speed ahead!
Kaj pravijo hefeti ICE firm? No-way-in-hell:
Majority of automotive execs still believe battery-powered cars will fail and fuel cells are the future
Flota tankerjev full speed ahead!
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
jernejl ::
Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?
Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.
PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.
BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?
What the fuck is this?
Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:
Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.
Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.
Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.
Gregor P ::
To da Tesla zgleda kot Mazda smo že predelali fantje in dekleta
... sicer pa še Hyundai boljše zgleda od Tesle, kar je dokaj žalostno v bistvu
Tesla izgleda kot kakšna Mazda.
Ja, od zadaj (s tem, da ima Tesla luči obrnjene navzdol, kar v evropi že nekaj časa ni več v modi). Spredaj pa je Tesla precej bolj pusta.
... sicer pa še Hyundai boljše zgleda od Tesle, kar je dokaj žalostno v bistvu
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
pegasus ::
WarpedGone je izjavil:
Kaj pravijo hefeti ICE firm? No-way-in-hell:Pa ... ubistvu se je težko ne strinjat z njimi. Poglej na zgodbo z njihovega vidika - koliko igralcev je sedaj vpletenih v proces črpanja nafte do dostave bencina na črpalko? Koliko igralcev potrebuje veriga elektrike do polnilnice? Precej manj. Vsi tisti, ki bi v tem primeru odpadli, se bodo na vse kriplje prizadevali ostati v igri. Opcija, ki jim je na voljo, je pridobivanje in transport vodika do polnilnic. Torej je ta zgodba s finančno-socialnega vidika veliko bolj mirna in strpna. Veš koliko naftarjev se bo lahko delalo lepe in čiste z "mi pa delamo vodik!" ;)
Majority of automotive execs still believe battery-powered cars will fail and fuel cells are the future
To je tako, kot če hočeš na hitro počistiti vso zalego v javni upravi. Jo je že toliko, da te enostavno odžagajo ... Je tudi demonstracija, kako revolucije vodijo v kontrarevolucije. Edin smiseln pristop je step by step, gradual change, evolution ...
WarpedGone ::
Pozabljaš/ignoriraš (oni tudi?) da je avto na vodik v bistvu BEV z range-extenderjem ki kuri vodik, namesto bencina.
Dobesedno nekaj takega kot je hibridni i3 s to razliko, da ima namesto tanka bencina in ICE motorja, tank vodika in gorivno celico.
S tem zavedanjem je trditev "BEV will fail" še tolk bol absurdna. Pomeni dobesedno "baterije se ne bodo dovolj pocenile, kapaciteta se ne bo dovolj povečala", cena shranjevanja in pretvorbe vodika bo nižja kot cena za energetsko ekvivalentno količino baterij. To ne drži niti danes in bo z leti držalo še manj.
Ima pa 'stava' da bodo stari proizvajalci prestopili na BEV vlak tolk manj upanja na uspeh. Še oni sami ne račujo na ta prestop, računajo na prestop na vodik.
Upam, da imate vsaj tolk razčiščene pojme, da ne računate na ICE motor v katerem direkt izgoreva vodik. Mate?
Dobesedno nekaj takega kot je hibridni i3 s to razliko, da ima namesto tanka bencina in ICE motorja, tank vodika in gorivno celico.
S tem zavedanjem je trditev "BEV will fail" še tolk bol absurdna. Pomeni dobesedno "baterije se ne bodo dovolj pocenile, kapaciteta se ne bo dovolj povečala", cena shranjevanja in pretvorbe vodika bo nižja kot cena za energetsko ekvivalentno količino baterij. To ne drži niti danes in bo z leti držalo še manj.
Ima pa 'stava' da bodo stari proizvajalci prestopili na BEV vlak tolk manj upanja na uspeh. Še oni sami ne račujo na ta prestop, računajo na prestop na vodik.
Upam, da imate vsaj tolk razčiščene pojme, da ne računate na ICE motor v katerem direkt izgoreva vodik. Mate?
Zbogom in hvala za vse ribe
pegasus ::
Lej, ne morš pričakovat od execov da bodo razumeli tehnične podrobnosti :D Razumet morajo ekonomistične številke in iz njih napovedovat prihodnost ... Jezika tehnikalcev pa se niti ne trudijo razumet. Zato pa imamo situacijo kakršno imamo.
Gregor P ::
Tudi meni kot potrošniku je predvsem pomembno, da je vozilo relativno poceni; morda je kljub temu za marsikoga izmed nas na prvem mestu prej zdravje (najprej kar se trkov tiče, nato pa okoljevarstveni princip). Ali je sedaj to ultrasuper filtriran MNZ, ali EV, ali vodik, je meni v bistvu vseeno; ker najrajši bi pa imel pa leteče vesoljsko plovilo za vse možne razmere na perpetuum mobile, ki se na koncu teleportira bodisi na drug kraj, ali pa v obesek za ključe
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Jezika tehnikalcev pa se niti ne trudijo razumet. Zato pa imamo situacijo kakršno imamo.
In potem pride firma, kjer je glavni exec oseba, ki hoče in razume tehnične podrobnosti in se na podlagi tega poznavanja odloča kako šofirat tanker.
Kater tanker ima večjo verjetnost da bo še naprej uspešno plul - tisti, ki je že preplul skoraj cel ocean (pretežno naravnost) ali tisti, kjer krmar razume kakšnemu terenu se bližajo in kako se njegova ladja obnaša?
Ja, smešno je napovedovat propad 100 let starih firm.
Še bol smešno je verjet, da jim teh 100 let zgodovine kakorkoli pomaga pri pravilnem polaganju stav, katera tehnologija bo 'zmagala'.
Ravno ste skapiral, da precej visokih bwan nima treh čistih o tehnoloških detajlih njihovih produktov.
In potem naj verjamem, da bodo uspešno preživeli?
Kakšen od njih sigurno. Vsi sigurno ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
PS. Glede tega FF, sem si dejansko ogledal posnetek...zvijalo me je od cringe-a. Such a bland, over-whitened, klasičen pristop do marketinga.
Disruptive? Who are you kidding.
Zakaj se sploh trudis pisati v slovenscini?
WarpedGone je izjavil:
Ravno ste skapiral, da precej visokih bwan nima treh čistih o tehnoloških detajlih njihovih produktov.
In potem naj verjamem, da bodo uspešno preživeli?
Kakšen od njih sigurno. Vsi sigurno ne.
Emm, pa sej to ze dolg casa vemo. Se nobena firma ni zivela neskoncno dolgo. Kaksne dalj, kaksne manj, nekatere so se uspele prilagoditi novim tehnologijam druge pa ne. Cez 20 let bo mogoce Tesla major player tudi kolicinsko, mogoce bodo pa samo se proizvajalci baterij ali pa se to ne. A so EVji prihodnost? Verjetno so, vse dokler nekdo ne pogrunta star-trek transporterja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
WarpedGone ::
Se nobena firma ni zivela neskoncno dolgo.
Čemu torej trkanje po prsih kako XYZ firma letno proda KM vozil in je mela HG profita lani?
Avtomobilski svet se približuje čerem, izumiranje bo pospešeno.
Zbogom in hvala za vse ribe
pegasus ::
WarpedGone je izjavil:
In potem pride firma, kjer je glavni exec oseba, ki hoče in razume tehnične podrobnosti in se na podlagi tega poznavanja odloča kako šofirat tanker.Exactly. To je bistvo Muska in glavni razlog, da je sposoben producirati excitement na najvišjem nivoju. Ter da ga je večino tudi sposoben realizirat.
Gledano širše, praktično katerakoli interdisciplinarnost danes je zmagovalna kombinacija. Karkoli + CompSci, karkoli + biznis, ter to + sposobnost realizacije (in ne samo teoretiziranja) in zmaga je zagotovljena. Po drugi strani, overspecialization leads to death. To današnja znanost čist preveč poudarja in generira horde ozkih specialistov, ki obvladajo vsako posamezno grčo na deblu, ne vidijo (in posledično ne razumejo) pa celega gozda.
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Se nobena firma ni zivela neskoncno dolgo.
Čemu torej trkanje po prsih kako XYZ firma letno proda KM vozil in je mela HG profita lani?
Avtomobilski svet se približuje čerem, izumiranje bo pospešeno.
Zato, da se stvari postavi v perspektivo. Če ima nekdo 10mio prodanih enot letno in prodaja raste, potem je treba to povedati bedakom, ki že 10 let govorijo, da jih čez dva tedna ne bo več, ker jih bo pojedel en garažar.
Prav nihče pa ne pravi, da je kakšna stvar večna, to iz riti potegnete kadar vam paše. Stvari se bodo spremenile (hint: cca. 15 milijard let je že tako).
fpbs ::
Faraday Future says it has received over 64,000 reservations for its FF 91 electric vehicle in 36 hours:
https://electrek.co/2017/01/05/faraday-...
https://electrek.co/2017/01/05/faraday-...
nekikr ::
So Faraday's numbers look okay even in context, but must be taken with the realization that the ease of reserving - essentially signing up for an email list - is certainly going to inflate the numbers significantly. However, they also do not have a very successful previous car and nearly a decade of hype to rely on, so comparing their numbers to the Model 3 seems a little unfair as well.
Nikec3 ::
December je bil na ameriškem trgu EV-jev rekorden. Prodaja pa je v letu 2016 zrasla za 37%.
http://insideevs.com/december-2016-plug...
http://insideevs.com/december-2016-plug...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Precejšen delež ST inteligenzze med zobmi tiho priznava, da se strinja da so EV prihodnost, sam še ne vejo točno kdaj, pa cena, pa blahblah.
Kaj pravijo hefeti ICE firm? No-way-in-hell:
Majority of automotive execs still believe battery-powered cars will fail and fuel cells are the future
Flota tankerjev full speed ahead!
Ne, se ne strinjamo, prihodnost je CNG.
Musk se je zadeve lotil precej vesce, to mu mormo priznat, teslina infrastruktura chargerjev in napoved povecanja je tista k je premaknila EVja z mrtvih. Ce bi bila opcija CNG vsaj na 30% bencinskih crpalkah po svetu se o EVjih danes sploh ne bi pogovarjal. Tu so pa veliki naftni igralci totalno failal, sam se vedno ni prepozno spremenit strategijo in spet na hitro poslat EV na smetisce zgodovine tko k se enkrat ze zgodilo,no vsaj za naslednjih 50 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
RedDrake ::
December je bil na ameriškem trgu EV-jev rekorden. Prodaja pa je v letu 2016 zrasla za 37%.
http://insideevs.com/december-2016-plug...
Yep.
Še nekaj je po mojem tudi očitno. Chevy bo Bolte prodajal tako hitro, kot jih bo lahko delal. V enem tednu so prodali praktično 500 enot.
Sedaj se bo videlo, kako hitro se da povečat proizvodnjo baterij, če si "velik" igralec, sploh ker se Chevyu sedaj zagotovo mudi, da proda kolikor se le da veliko Boltov, preden pride na trg Model 3 (warpi, se že kaj ve, kater mesec v 2017 bodo prve dobave?).
WarpedGone ::
ST inteligenzza ma težavo zapopadit kaj se obeta. Ni edina, enako težavo imajo tudi šefi starih proizvajalcev, ki so se že davno prelevili v beancounterje in štancarje enega in istega z karseda majhnimi popravki. Hkrati so se losali praktično vsega znanja razen poznavanja ICE mašin - outsourcing vsega sploh.
Ampak obstajajo tudi osebki, ki vidijo približajoče se ledene gore.
Včeraj je bil zunaj članek, ki je uspešno splavitev Teslinega Modela 3 dal na seznam Black Swan eventov za naftno industrijo.
Danes je zunaj drug članek, ki ravnotako voha približajoče se vonjave: This Motor Industry Will Self-Destruct In... ?
Preživele bodo firme, ki bodo sposobne ukinit proizvodnjo ICE vozil in it 100% v program EVjev. Inkrementalen prehod ni mogoč.
Ampak obstajajo tudi osebki, ki vidijo približajoče se ledene gore.
Včeraj je bil zunaj članek, ki je uspešno splavitev Teslinega Modela 3 dal na seznam Black Swan eventov za naftno industrijo.
The idea of a black swan event was pioneered by the financial professional turned writer Nassim Nicholas Taleb after the results of the 2008 financial crisis. Taleb argued that black swan events are impossible to predict yet have catastrophic ramifications.
Danes je zunaj drug članek, ki ravnotako voha približajoče se vonjave: This Motor Industry Will Self-Destruct In... ?
But contrary to what many people think, the real challenge facing the industry is not incremental in nature, but about disruption: the companies that will succeed into the future will be those able to self-destruct.
Preživele bodo firme, ki bodo sposobne ukinit proizvodnjo ICE vozil in it 100% v program EVjev. Inkrementalen prehod ni mogoč.
How is it possible that while one company has consistently demonstrated that it is possible to make attractive non-polluting vehicles, the rest of the industry remains committed to the hybrid and is basically engaged in an exercise in self-deception, preferring to compete to make more powerful and dirty engines? The answer is simple: focus, or lack of it. The traditional automobile industry, faced with an avalanche of change, is completely lacking in focus.
Right now, the only question in the automotive industry should be which will be the first brand to decide to stop making internal combustion engines.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
Inkrementalen prehod ni mogoč.
Da ne boš preveč razočaran, ko bo čez 20+ let na cesti več električnih avtov starih firm, kot od startupov.
vostok_1 ::
ICE industrija bo kmalu prišla do trenutka "do or die", kjer bo potrebno narediti en konkreten leap of faith. Drgač bye bye.
I'm not complainin'. We had some good times, i admit. Ampak sedaj vsakič ko moram v klasičen avto postanem prav depresiven.
Da je avtomatski menjalnik še dandanes doplačljiva opcija... mi je tko...i won't say retarded, ampak žalostno.
I'm not complainin'. We had some good times, i admit. Ampak sedaj vsakič ko moram v klasičen avto postanem prav depresiven.
Da je avtomatski menjalnik še dandanes doplačljiva opcija... mi je tko...i won't say retarded, ampak žalostno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Magic1 ::
Sanjate sto na uro. ICE ne bo šel nikamor, še dolgo ne, v kolikor ne bo prišlo do revolucije na tehnologiji baterij (ma tudi v tem primeru ne). Bo pa vedno več kombinacij, torej hibridov. Hard core EKO-ti bodo imeli 100% EV, zmerni bodo imeli EV z bencinskim extenderjem, večina bo pa še vedno v najboljšem primeru na hibridu, če ne še zelo dolgo na klasiki.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
vostok_1 ::
Hibride bodo imeli samo tisti ki morajo 4x mesečno na sever nemčije.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Magic1 ::
Pa tisti, ki se jim ne da jahat s planiranjem polnjenja, tistim brez bajt, tistim, ki naredijo par 100km dnevno in ne mislijo plačevat 40kEUR+, tistim ki jim je pozitivna računica pomembna,... Tolk pocen kot se lahko zdaj furamo, kjer se dobesedno klošar lahko vozi, ne bo možno na kakšen drug način.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
BigWhale ::
Ljudje, ki danes kupujejo nove ICEje jih bodo vozili vsaj se pet let, veliko jih bo vozilo avtomobile se deset let. Ce proizvodnjo ICEjev ustavijo v ponedeljek, govorimo o tranziciji kaksnih deset let. Ce bodo pa res vsi hoteli imeti EVje potem se pa zna zgoditi, da ICEjev niti prodati ne bo slo vec, ker jih nihce ne bo hotel.
Okapi ::
Kdaj bo mogoče kupiti električni avto, s katerim se boš lahko čisto normalno vozil, za tisoč evrov? Ali za 5 tisoč? Ker namreč sedaj lahko za toliko kupiš rabljen avto, in mnogi to tudi počno.
vostok_1 ::
Economies of scale bro.
Si kdaj pogledal koliko je velika industrija zadaj za avtomobili? Precej.
Musk že ve zakaj rabi več "največjih" fabrik baterij na svetu.
Si kdaj pogledal koliko je velika industrija zadaj za avtomobili? Precej.
Musk že ve zakaj rabi več "največjih" fabrik baterij na svetu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Magic1 ::
Sam da Musk ve in vse se bo spremenilo takoj. Oziroma nekoč... Skleptiki tukaj samo govorimo, da še dolgo večino voznega parka ne bo spremenilo. (ne da si tega ne bi želeli). Želje in sanje so eno, realnost pa drugo.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Okapi ::
BigWhale ::
Jaz pravzaprav nisem skeptik. Jaz sem preprican, da prehod na EVje bo. Vprasanje samo kako hiter. :)
Magic1 ::
Kaj pa vem, možnosti da odkrijejo kakšen drug način pogona, ali pa konkretno boljši način hranjenja elektrike, se mi zdita oba relativno nizke. Že skoraj več kot 20 let se intenzivno trudijo najdit nakaj boljšega od litijevih baterij pa ne gre. Jih seveda izpopolnjujejo, a to bo verjetno doseglo nek max. Zadeva je pa finančno zelo v zaostanku z ICE. Za prevlado potrebuje pa bit na boljšem. Zato jaz bolj napovedujem hibride, ki bodo pobrali + iz obeh tehnologij. V zahodnem svetu se folk fura še veliko dlje, kot pri nas, če že ne živi v središču velemesta.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Okapi ::
BigWhale ::
'Brazilska' fotka je v resnici fake. Drugace gre pa za Los Angeles area. :) Sicer se pa strinjam, prehod na EV ne bo tako enostaven.
Okrog hibridov sem pa jaz se vedno nekoliko skepticen, problem je, ker poberejo slabe reci od obeh sistemov in dodatno zakomplicirajo pogonski sklop.
Okrog hibridov sem pa jaz se vedno nekoliko skepticen, problem je, ker poberejo slabe reci od obeh sistemov in dodatno zakomplicirajo pogonski sklop.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Okapi ::
Hibride v lokomotivah in ladjah uporabljajo zato, ker poberejo dobre reči od obeh sistemov. Vsaj v tovornjakih bi bilo lahko podobno, v avtih pa pravzaprav tudi, če so ti pomembne vozne prednosti električnega pogona.
nekikr ::
Warpi:
Glede na to, da praktično čisto vsi proizvajalci ponujajo oz. bodo v kratkem ponujali nekaj, karkoli, samo da so na EV vlaku, praviš, da nihče od njih ne bo preživel? Bi bil pripravljen sprejeti eno konkretno stavo na ta račun? Sumim, da bi se stavi pridružil še kdo in boš na koncu pobasal lep kupček denarja. Si za? Ali spet ne, ker je z jezikom opletati zastonj?
Preživele bodo firme, ki bodo sposobne ukinit proizvodnjo ICE vozil in it 100% v program EVjev. Inkrementalen prehod ni mogoč.
Glede na to, da praktično čisto vsi proizvajalci ponujajo oz. bodo v kratkem ponujali nekaj, karkoli, samo da so na EV vlaku, praviš, da nihče od njih ne bo preživel? Bi bil pripravljen sprejeti eno konkretno stavo na ta račun? Sumim, da bi se stavi pridružil še kdo in boš na koncu pobasal lep kupček denarja. Si za? Ali spet ne, ker je z jezikom opletati zastonj?
7982884e ::
Sanjate sto na uro. ICE ne bo šel nikamor, še dolgo ne, v kolikor ne bo prišlo do revolucije na tehnologiji baterij (ma tudi v tem primeru ne). Bo pa vedno več kombinacij, torej hibridov. Hard core EKO-ti bodo imeli 100% EV, zmerni bodo imeli EV z bencinskim extenderjem, večina bo pa še vedno v najboljšem primeru na hibridu, če ne še zelo dolgo na klasiki.
baterije grejo cez evolucijo, skupaj to nanese revolucijo. 10 let nazaj smo imeli 10kWh baterije za 50km dosega, ki so se polnile celo noc. danes imamo 100kWh baterije z 500km dosega, ki se polnijo dobre pol ure. cez 10 let bomo imeli 150kWh baterije za 750km+ dosega, ki se bodo polnile 5-10 minut.
performans ze danes ni vec problem. edini problem je cena, ki bo v 10 letih sla dol za 50%, s cimer se odpirajo popolnoma novi trgi. to pomeni manj kot 5k EUR stroskov proizvajalca za 50kWh baterijo.
kaksno revolucijo se hoces?
Magic1 ::
Sanjate sto na uro. ICE ne bo šel nikamor, še dolgo ne, v kolikor ne bo prišlo do revolucije na tehnologiji baterij (ma tudi v tem primeru ne). Bo pa vedno več kombinacij, torej hibridov. Hard core EKO-ti bodo imeli 100% EV, zmerni bodo imeli EV z bencinskim extenderjem, večina bo pa še vedno v najboljšem primeru na hibridu, če ne še zelo dolgo na klasiki.
baterije grejo cez evolucijo, skupaj to nanese revolucijo. 10 let nazaj smo imeli 10kWh baterije za 50km dosega, ki so se polnile celo noc. danes imamo 100kWh baterije z 500km dosega, ki se polnijo dobre pol ure. cez 10 let bomo imeli 150kWh baterije za 750km+ dosega, ki se bodo polnile 5-10 minut.
performans ze danes ni vec problem. edini problem je cena, ki bo v 10 letih sla dol za 50%, s cimer se odpirajo popolnoma novi trgi. to pomeni manj kot 5k EUR stroskov proizvajalca za 50kWh baterijo.
kaksno revolucijo se hoces?
Dejmo se malo izobrazit o baterijah in elektriki, da bodo nekateri nehali sanjati pravljice...
Magic
fpbs ::
LeEco Breaks Ground On $3 Billion Factory In China:
http://insideevs.com/leeco-breaks-groun...
http://insideevs.com/leeco-breaks-groun...
7982884e ::
Magic1 ::
V temi smo že ničkolikokrat obdelali. Največja problema hitrega polnjenja sta dva. Prvi je, da hitro polnjenje škoduje litijevim baterijam. Polnjenje z 1 C lahko dosežeš 1000 polnilnih ciklov brez pretirane izgube kapacitete. 1 C pomeni okvirno 1h polnjenja. Drugi večji problem je seveda omrežje. Izračunaj si potrebno moč črpalke za 10 avtomobilov s 150kWh baterijami, ki se nafilajo v 5 min. Na položnici je kar konkreten znesek za moč in vsako povečanje te konkretno stane.
Magic
7982884e ::
glede skodovanja baterijam bi rad videl studijo. kolikor sem seznanjem, tesle niso imele vecjih problemov z izgubo kapacitete.
glede omrezja, ne vem kje je problem. 500kW polnilnica seveda ne bo direktno obremenjevala omrezja, temvec bo imela lastno shrambo, ki bo sama omrezje obremenjevala ob optimalnih intervalih cez dan (oz. noc). hitrost polnjenja in moc polnilnic nima veze z odnosom polnilnica-omrezje, ker je vmes shramba.
glede omrezja, ne vem kje je problem. 500kW polnilnica seveda ne bo direktno obremenjevala omrezja, temvec bo imela lastno shrambo, ki bo sama omrezje obremenjevala ob optimalnih intervalih cez dan (oz. noc). hitrost polnjenja in moc polnilnic nima veze z odnosom polnilnica-omrezje, ker je vmes shramba.
J.McLane ::
Okrog hibridov sem pa jaz se vedno nekoliko skepticen, problem je, ker poberejo slabe reci od obeh sistemov in dodatno zakomplicirajo pogonski sklop.
Če je to komplicirano:
Potem ne vem kako rečeš tej švicarski urci
Naštancat nekaj mehnako kompleksenga je na izi in cenovno ugodno, to potem kasneje vzdrževat je pa nočna mora
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
fpbs ::
baterije grejo cez evolucijo, skupaj to nanese revolucijo. 10 let nazaj smo imeli 10kWh baterije za 50km dosega, ki so se polnile celo noc. danes imamo 100kWh baterije z 500km dosega, ki se polnijo dobre pol ure. cez 10 let bomo imeli 150kWh baterije za 750km+ dosega, ki se bodo polnile 5-10 minut.Saj, to kar si napisal vse drži, samo to se vse skupaj nanaša samo na način in napredek polnenja. Tudi pred 10 leti bi lahko 10kWh baterijo z ustreznim polnilcem napolnil hitreje. Največji problem današnjih baterij je specifična gostota kWh/kg. Z današnjimi baterijami lahko s 150 kWh opremiš samo tovornjak, za osebni avto so pa pretežke. Ko se bodo pa zvišali kWh/kg, boš pa lahko tako močne baterije vgradil tudi v osebna vozila, in s tem rešil domet in hitrost polnenja.
Magic1 ::
glede skodovanja baterijam bi rad videl studijo. kolikor sem seznanjem, tesle niso imele vecjih problemov z izgubo kapacitete.
glede omrezja, ne vem kje je problem. 500kW polnilnica seveda ne bo direktno obremenjevala omrezja, temvec bo imela lastno shrambo, ki bo sama omrezje obremenjevala ob optimalnih intervalih cez dan (oz. noc). hitrost polnjenja in moc polnilnic nima veze z odnosom polnilnica-omrezje, ker je vmes shramba.
Lahko greš pogledat študije, jih je bilo narejenih že ogromno. Lahko pa pogledaš specifikacije, je notri lepo napisani max polnilni toki. Imaš tudi LIPO baterije, ki jih lahko polniš z več C, vendar je posledica dosti krajša življenjska doba(100-400). Vprašaj modelarje, prakticirajo to non-stop in ti iz prakse lahko povejo, kako močno to vpliva.
Tesla seveda nima "večjih" problemov, ker se večino Tesel sploh ne polni na Superchargerjih. Pa še ta le polni z malo več kot 1C!
Tesla Superchargers provide up to 170 miles of range in as little as 30 minutes
Based on 90 kWh Model S
Torej v 30 min nafila 2/3 baterije.
88% nafila v 45min, za 100% pa rabiš čakat še vsaj dodatnih 45min!!!
Realnost is a bitch...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
7982884e ::
88% nafila v 45min, za 100% pa rabiš čakat še vsaj dodatnih 45min!!!realnost je, da na 100% ne rabis cakat. je 88% zadost, sploh ce je sama baterija zadost velika, da ti 88% pomeni konkreten domet.
Realnost is a bitch...
hammock ::
glede skodovanja baterijam bi rad videl studijo. kolikor sem seznanjem, tesle niso imele vecjih problemov z izgubo kapacitete.
glede omrezja, ne vem kje je problem. 500kW polnilnica seveda ne bo direktno obremenjevala omrezja, temvec bo imela lastno shrambo, ki bo sama omrezje obremenjevala ob optimalnih intervalih cez dan (oz. noc). hitrost polnjenja in moc polnilnic nima veze z odnosom polnilnica-omrezje, ker je vmes shramba.
Lahko greš pogledat študije, jih je bilo narejenih že ogromno. Lahko pa pogledaš specifikacije, je notri lepo napisani max polnilni toki. Imaš tudi LIPO baterije, ki jih lahko polniš z več C, vendar je posledica dosti krajša življenjska doba(100-400). Vprašaj modelarje, prakticirajo to non-stop in ti iz prakse lahko povejo, kako močno to vpliva.
Tesla seveda nima "večjih" problemov, ker se večino Tesel sploh ne polni na Superchargerjih. Pa še ta le polni z malo več kot 1C!
Tesla Superchargers provide up to 170 miles of range in as little as 30 minutes
Based on 90 kWh Model S
Torej v 30 min nafila 2/3 baterije.
88% nafila v 45min, za 100% pa rabiš čakat še vsaj dodatnih 45min!!!
Realnost is a bitch...
Magic1, govoris kot da bodo ljudje uporabljali hitro polnenje dnevno. Ne bodo ga, ponoci bodo polnili z nekim normalnim tokom. Hitro polnenje je zanimivo 3x letno, ko gres na smucanje oziroma na morje, pa ti 400km dosega ne zadostuje. Razen ce se 2x tedensko vozis v Hannover, potem je cas da ti nekdo pokaze letalo.
Ce bos 10x letno polnil baterije z xC, se jim zelo verjetno ne bo nikjer poznalo.
Magic1 ::
Jaz se zavedam tega, sam folk sanja o neki "bližnji" prihodnosti, ko boš baterijo nafilal v 5-10 min za 700km. Pa sem malo razložil realnost.
Magic
Nikec3 ::
V temi smo že ničkolikokrat obdelali. Največja problema hitrega polnjenja sta dva. Prvi je, da hitro polnjenje škoduje litijevim baterijam. Polnjenje z 1 C lahko dosežeš 1000 polnilnih ciklov brez pretirane izgube kapacitete. 1 C pomeni okvirno 1h polnjenja. Drugi večji problem je seveda omrežje. Izračunaj si potrebno moč črpalke za 10 avtomobilov s 150kWh baterijami, ki se nafilajo v 5 min. Na položnici je kar konkreten znesek za moč in vsako povečanje te konkretno stane.
Jaz tukaj ne vidim nekih resnih problemov. Glavna problema sta predvsem dva. Cena baterij in kWh/kg. Drugih problemov jaz praktično ne vidim. Potrebno je gledati kaj vse se spremeni pri recimo 20% povečanju baterije. To pomeni, da lahko z enakim številom polnjenj narediš 20% več km. To pomeni, da lahko pri enakih C-jih polniš z 20% večjo hitrostjo (km/uro), to pomeni da lahko prevoziš tudi 20% daljšo razdaljo, brez da bi moral vmes ustaviti na Superchargerju.
Kar želim povedati je, da ima večanje baterij multiplikativne učinke na celotno uporabo električnega avtomobila. Na kratko - večanje baterij reši vse probleme. In pa pri polnjenju bo potrebno spremeniti miselnost iz "koliko časa potrebujem da napolnim baterijo" v "v kolikem času polnjenja dobim za x km dosega).
Z omrežjem mi pa ne. Omrežje ni bilo problem, ko smo v zadnjih 100 letih za 100x povečali porabo električne energije in ne bo omembe vreden problem niti pri polnjenju EV-jev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
hammock ::
Jaz se zavedam tega, sam folk sanja o neki "bližnji" prihodnosti, ko boš baterijo nafilal v 5-10 min za 700km. Pa sem malo razložil realnost.
Kar se tice mene in vecjega dela populacije, je 5-10 min za 700km nepotrebno.
30 min za 500km je vec kot dovolj IMO. Ce vozis 500km, rabis vsaj 30 min pavze za malico/kafe, ce si to priznas ali ne.