» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
312 / 1189
»»

hojnikb ::

če bi namesto i3ke naredil 320e (ali pa 220e for that matter) z podobnim dosegom in ceno, bi blo že precej bolše.
#brezpodpisa

J.McLane ::

BMW i3 ima 33 kWh Tesla Model 3 bo imel okrog 60 kWh, sedaj pa računaj doseg.

Could A Lithium Shortage De-Rail The Electric Car Boom?

"In 2017, thanks to so much new production capacity the metal's fundamentals will near an equilibrium, which will last for about a year before deficit rears its head once again--but this time the deficit will stick. Despite new efforts to ramp up supply, it will take a while before supply corresponds to the demand."

"The reserves are there, and there's geologists estimate there's plenty of unproven reserves out there as well--it's just a matter of who finds them first, and who starts extracting first."

WarpedGone ::

če bi namesto i3ke naredil 320e (ali pa 220e for that matter) z podobnim dosegom in ceno, bi blo že precej bolše.

Bolečina je, da je njihov drugi razvojni prototip zgledal čist normalno in obetal neki 'luštnega':


Ta prototip je imel več dosega izven mesta, kot ga ima i3 v prvi izvedbi. Koštal je/bi pa manj zaradi ne-pederiranja s karbonskimi vlakni.
Ja, prototip je bil konverzija ICE platforme zato stvar ni bila ravno optimalno zapakirana ampak so vseeno mel čist lepo pot naprej do luštnega EV: speglaj platformo tolk, da bo možno baterijo porinit v podn - magari nared X varianto, ki je mal dvignjena in z dvema motorjema, ki zadevo naredita AWD.
Že prototip je imel 32kWh baterijo pod prednjo havbo, problem je bil prostor za kaj več. Baterija v podnu bi lahko bila +40 kWh, hkrati bi dobil še prtljažnik pod prednjo havbo.

Namesto tega so dali na cesto konkurenta indijski Tati.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

In zadnje. tesla izgleda lepa, i3 skropucalo.

Zanimivi so ti okusi. Meni recimo pa i3 sploh ne izgleda slabo (ja, ni presežek, ampak mi je pa všečen avtomobil). Tesla S po drugi strani mi pa izgleda kot kakšna spimpana Mazda. Notri še precej slabše. Zaradi tega ni nič slabša, nič boljša, samo okus je zanimiva stvar zaradi katere imamo množico artiklov, ne le enega za vse.

bambam20 ::

jernejl je izjavil:



BMW i3 ima doseg 300km(NEDC). Najdražja Tesla 2x toliko. S tem, da najdražja Tesla stane vsaj za 5 BMWjev.


i3 nikoli ne narediš 300 km. V praksi je to zgolj 180 km. S teslo lahko, če se pelješ 80 km/h narediš 650 km.

tesla je lep avto , za katerim se obračajo glave . Sem ravno danes videl eno.

jernejl ::

i3 nikoli ne narediš 300 km. V praksi je to zgolj 180 km. S teslo lahko, če se pelješ 80 km/h narediš 650 km.

Seveda bomo tvojim besedam verjeli bolj kot dejanskim podatkom.
BMW 300km, Tesla 400-600km za 3-5x višjo ceno. Če ga naložiš na vlak, pa lahko s katerimkoli prepotuješ celo evropo brez polnjenja.

tesla je lep avto , za katerim se obračajo glave . Sem ravno danes videl eno.

Za Teslo se obrača tvoja glava, za BMW i3 pa mnogo njih.

BMW i3 ima 33 kWh Tesla Model 3 bo imel okrog 60 kWh, sedaj pa računaj doseg.

Primerjaš specifikacije avtomobila, ki je že na trgu, s tistim, ki bo na trgu čez dve leti (če bo). Ostali proizvajalci bodo pa tačas spali.

Tesla izgleda kot kakšna Mazda.

Ja, od zadaj (s tem, da ima Tesla luči obrnjene navzdol, kar v evropi že nekaj časa ni več v modi). Spredaj pa je Tesla precej bolj pusta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

WarpedGone ::

i3 v2 (začetek proizvodnje julij '16) ima po evropskem optimističnem NEDC ciklu z enim polnjenjem 290km dosega, po mal manj optimističnem ameriškem EPA pa 114 milj (186 km).

Starejši i3 v1 (to so vsi, katere danes že vidite na cesti) pa le 81 milj (132 km) dosega.

Doseg Tesle Model S 90D je po enakem EPA ciklu 294 milj oz. 480 km.

294 / 81 = 3,6 x več dosega za (90k USD / 42k USD) = 2,1 x višjo ceno.

Če se že gremo merjene penisov, dejmo met vsaj prave cifre.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

Če se že gremo merjene penisov, dejmo met vsaj prave cifre.

Potem pa podaj prave vrednosti.
BMW i3 (94Ah) ima doseg 312km po NEDC. vir
Tesla S 90D ima doseg 557km po NEDC. vir

BMW i3 (94Ah) stane v nemčiji 36.150EUR (po bmw.de konfiguratorju).
Tesla S 90D pa 102.100 EUR (po Teslinem konfiguratorju).

Pravilen račun bo torej tak:
557 / 312 = 1,8 x več dosega za (102k EUR / 36k EUR) = 2,8 x višjo ceno.
S tem, da v cenah ni upoštevana subvencija in se torej razmerje cene po subvenciji malo bolj prevesi v prid BMW (razlika v ceni pri nas bi bila najbrž preko 3x).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

WarpedGone ::

Namenoma sm se skoncentriral na EPA cikel in ga imenoval "manj optimističen".

NEDC ni niti smešen ampak pravljica, wikipedia:

The NEDC, which is supposed to represent the typical usage of a car in Europe, is repeatedly criticised for delivering economy figures which are unachievable in reality. It consists of four repeated ECE-15 urban driving cycles (UDC) and one Extra-Urban driving cycle (EUDC).
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Zanimivo je recimo razmerje NEDC/EPA:

i3v2: 312 km / 186 km : NEDC kar 67% bol "optimističen" kot EPA test
MS90D: 557 / 480 : NEDC samo 16% bol optimističen kot EPA test

Kakšne so kritike NEDC?
- test cycle does not include sustained motorway driving,
- test cycles can be performed using optional economy settings which will not typically be selected by drivers
- test cycle is performed with ancillary equipment such a air conditioning and heated windows switched off
- tests can be carried out at 2 km/h (1.2 mph) below the required speed thus using less fuel
- roof rails and passenger door mirror can be removed for the test
tyre pressures for the test can be set above the recommended values thus reducing rolling resistance
- no official body polices the tests and the car companies can arbitrarily reduce their results by 4% at the end of the cycle


Kdo je bol zverziran v 'optimizaciji' za NEDC? Evropski al ameriški proizvajalec?

Pod črto: pozabi na NEDC obljube al pa boš obstal ob cesti z dolgim nosom.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

Kdo je bol zverziran v 'optimizaciji' za NEDC? Evropski al ameriški proizvajalec?

Tesla je optimiziran za EPA, BMW pa za NEDC.
Četudi obema proporcionalno enako znižaš NEDC doseg, je razmerje še vedno enako (1,8 x več dosega po NEDC).
Razmerje realnih dosegov obeh pa bo verjetno nekje vmes med NEDC in EPA.
Nikakor pa ne preko 3, kolikor je razmerje v ceni v evropi.

Ti si v račun potegnil EPA, ker ti to pač bolj ustreza, istočasno pa ne upošteval nove baterije pri BMW, ki je že v proizvodnji (medtem pa nimaš težav s poveličevanjem Tesle 3, ki se obljublja komaj čez dve leti).

WarpedGone ::

jernejl:
istočasno pa ne upošteval nove baterije pri BMW,


js mal višje:
i3 v2 (začetek proizvodnje julij '16) ima po evropskem optimističnem NEDC ciklu z enim polnjenjem 290km dosega, po mal manj optimističnem ameriškem EPA pa 114 milj (186 km).

Starejši i3 v1 (to so vsi, katere danes že vidite na cesti) pa le 81 milj (132 km) dosega.


Nepismenost je kurba.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

Konkurenca ne spi na lovorikah... Tesla niti nima kapacitet da bi lahko konkurirali. Pa naj še kdo reče kako so oni brihtni da so šli scat proti vetru. No nekaj dobrega bo mogoče le prišlo iz tega. Razvoj EV-jev se je pospešil.

Upam da je to trolanje. Konkurenca dejansko spi, oziroma dela samo na animacijah.

Eh... kaj bi se pri tebi sploh kdo trudil. Tok visok ego da če bi padel na višino inteligence, bi se razpacal. Podcenjevanje konkurence je nekaj najslabšega kar lahko storiš v tekmi za zmago/obstoj.

V tem ima @Warpi čisto prav. Nemci in Azijci v glavnem tekmujejo kdo bo bolj neumen koncept predstavil.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Žalostni fakt je, da ne trola ampak resno tako misli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

js mal višje:
i3 v2 (začetek proizvodnje julij '16) ima po evropskem optimističnem NEDC ciklu z enim polnjenjem 290km dosega, po mal manj optimističnem ameriškem EPA pa 114 milj (186 km).

Starejši i3 v1 (to so vsi, katere danes že vidite na cesti) pa le 81 milj (132 km) dosega.


Nepismenost je kurba.

Torej si nepismen, ker si novo baterijo pri BMW omenil, v računu pa si namesto nje (kako priročno) upošteval baterijo iz leta 2013.
Kakorkoli račun pokaže, da pri BMW dobiš več dosega za plačan euro kot pri Tesli, četudi porabo računaš po EPA, za katerega je Tesla optimizirana.

Nikec3 ::

Ja, od zadaj (s tem, da ima Tesla luči obrnjene navzdol, kar v evropi že nekaj časa ni več v modi). Spredaj pa je Tesla precej bolj pusta.

Meni je pri Tesli dizajn verjetno največji minus. OK, Model S je lep od spredaj in iz strani/spredaj, je pa zelo grd od strani od zadaj. Je pa BMW i3 enaka katastrofa, tam je notranjost povsem neprebavljiva. Model X pa je verjetno kar najgrši SUV na trgu, nekje na nivoju Renault Koleosa. Nad Model 3 dizajnom sem kar navdušen, čeprav je spet enako (kot pri vseh teslah), da zgleda izjemno iz strani spredaj/iz strani. Za nek premium videz pa jim manjka nekaj podrobnosti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Torej si nepismen, ker si novo baterijo pri BMW omenil, v računu pa si namesto nje (kako priročno) upošteval baterijo iz leta 2013.

Ja, sm tut napisal zakaj:
... (to so vsi, katere danes že vidite na cesti) ..


Novih i3 z večjo baterijo na cesti pri nas še ni.

Sicer pa, kakšno diagnozo morš met da med teslo in i3 vidiš razliko le v ceni in oglaševanem dosegu po NEDC?
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

...
V tem ima @Warpi čisto prav. Nemci in Azijci v glavnem tekmujejo kdo bo bolj neumen koncept predstavil.


Hyundai Ioniq se mi ne zdi slab poskus.
Tudi cena (okoli 30k EUR?) ni tako slaba za avto z ~30kWh baterijo ter opremo, ki jo ima standardno...
Doseg je bolj na nivoju i3 (bojda realen okoli 200km), ampak verjetno gre za "testen avto", kjer bodo videli odziv kupcev in potencialne tezave. Sem pa 100%, da imajo na zalogi resitve za prihodnost ze danes.
Pa e Hyundai-ju je itak v planu povozit Evropske velikane, podobno pa nacrtruje tudi Tesla.
Mogoce, ce bi Korejci in Musk stopili v kontakt, bi lahko nastale velike stvari ...
Proizvodna kapaciteta enih in marketing/hype drugih ...

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:


Novih i3 z večjo baterijo na cesti pri nas še ni.


Na BMW forumu imaš možakarja ki je prevzel i3 z večjo baterijo 1.8.

https://www.bmwslo.com/topic/124139-bmw...

Naročen pa je bil konec aprila:

https://www.bmwslo.com/topic/124139-bmw...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

U pa res!

Ko je napolnjen do vrha mi ponavadi pokaže okrog 215 km dosega


Po AC sem danes naredil 21 km s tempomatom na 130. Domet mi je padel za 30 km. Torej pri 130 lahko naredim vsaj 130 km.


300 km dosega?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

U pa res!

Ko je napolnjen do vrha mi ponavadi pokaže okrog 215 km dosega


Po AC sem danes naredil 21 km s tempomatom na 130. Domet mi je padel za 30 km. Torej pri 130 lahko naredim vsaj 130 km.


300 km dosega?

Torej, zakaj je BMW toliko slabši na avtocesti? Eno je jasno slabša aerodinamika, kaj pa je še drugo? Ti BMW i3 motorji bi naj bili najbolj učinkoviti v avto industriji, a možno da so zelo optimizirani za nizke hitrosti, pri višjih pa izkoristki hitreje padajo? Tesla pa ima pri D verzijah 2 motorja, ki vedno delata tako, da imata največji skupni izkoristek. Sem še kaj spustil?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Aerodinamika, vse ostalo se izgubi v detajlih. Nekje okrog 100kmh gre polovica moči v premagovanje zračnega upora, pri 130 je zračnega upora že 2/3 vsega. BMW i3 ima koeficient upora Dx 0.29, kar samo po sebi ni totalna katastrofa ampak njegov problem je da ima precejšni prečni presek rezultira v CdA = 0.69m2

1990s Honda Insight (2 seater hybrid): Cd = 0.25 but CdA = 0.474
1999 - 2005 Audi A2 1.2 TDI: Cd = 0.25, CdA = 0.544
1980s Toyota MR2 (2 seater) : CdA = 0.539
So the i3 is about as aerodynamic as a 1990s Toyota Camry or Subaru Impreza!


Na kratko i3 ni namenjen AC, niti regionalkam, ampak skakanju med samaforji v večmilijonskih mestih. V sloveniji ko se ti pogosto zalušta skok iz LJ v Koper, Nm, Bled, Maribor si z i3 mrzlo hladen. Tja in spet nazaj zahteva vmesno filanje, lahko tudi večkratno.

 Tesla Roadster

Tesla Roadster

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

300 km dosega?

Zakaj pa ne.

Torej, zakaj je BMW toliko slabši na avtocesti? Eno je jasno slabša aerodinamika, kaj pa je še drugo? Ti BMW i3 motorji bi naj bili najbolj učinkoviti v avto industriji, a možno da so zelo optimizirani za nizke hitrosti, pri višjih pa izkoristki hitreje padajo? Tesla pa ima pri D verzijah 2 motorja, ki vedno delata tako, da imata največji skupni izkoristek. Sem še kaj spustil?

Tudi Tesla ni noben biser pri višjih hitrostih.
Standardni cikli (NEDC in EPA) merijo porabo pri nižjih hitrostih, pri višjih je pa poraba višja in doseg krajši, ne samo pri BMW ampak tudi pri drugih.
Velja kvadratni zakon upora, kar pomeni, da je sila zračnega upora pri 2x višji hitrosti 4x višja.
Na drugi strani pa baterije pri višjih tokovih niso sposobne dostaviti toliko energije kot pri nižjih.

Nikec3 ::

Tudi Tesla ni noben biser pri višjih hitrostih.

Zakonom fizike pač ne kljubuje nihče. V primerjavi z ostalimi Tesla je biser. @W1 hvala za info in graf.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jernejl ::

Nikec3 je izjavil:

Tudi Tesla ni noben biser pri višjih hitrostih.

Zakonom fizike pač ne kljubuje nihče. V primerjavi z ostalimi Tesla je biser. @W1 hvala za info in graf.

Dejstvo je, da ima BMW i3 nižjo porabo (merjeno v Wh/km) kot Tesla S, pa lahko gledaš NEDC ali pa EPA standardni cikel.
Ampak če si ga tako predstavljaš, je zate lahko Tesla tudi biser.

Nikec3 ::

jernejl je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Tudi Tesla ni noben biser pri višjih hitrostih.

Zakonom fizike pač ne kljubuje nihče. V primerjavi z ostalimi Tesla je biser. @W1 hvala za info in graf.

Dejstvo je, da ima BMW i3 nižjo porabo (merjeno v Wh/km) kot Tesla S, pa lahko gledaš NEDC ali pa EPA standardni cikel.
Ampak če si ga tako predstavljaš, je zate lahko Tesla tudi biser.

Pa ti veš kaj primerjaš tukaj?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

Zgoraj nekje je bila debata, kako se pride do boljših (ne cenejših) baterij. Takole nekako je najboljša opcija: Dyson Will Spend $1.4 Billion, Enlist 3,000 Engineers To Build a Better Battery

fpbs ::

Volkswagen, however, made an announcement this week that may be far more important to the common man and woman. It says it will have a near-production prototype on display at the Paris auto show in September that will have more than 300 miles of range and feature state of the art technology. It also says it will retail for less than the price of a conventional car with a gasoline or diesel engine


http://gas2.org/2016/08/26/volkswagen-n...

jernejl ::

Nikec3 je izjavil:

jernejl je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Tudi Tesla ni noben biser pri višjih hitrostih.

Zakonom fizike pač ne kljubuje nihče. V primerjavi z ostalimi Tesla je biser. @W1 hvala za info in graf.

Dejstvo je, da ima BMW i3 nižjo porabo (merjeno v Wh/km) kot Tesla S, pa lahko gledaš NEDC ali pa EPA standardni cikel.
Ampak če si ga tako predstavljaš, je zate lahko Tesla tudi biser.

Pa ti veš kaj primerjaš tukaj?

Ja, ne-aerodinamično "skropucalo", "pajaca" in ne vem kaj še vse proti "biseru", ki stane 3x toliko in ima višjo porabo.

Unknown_001 ::

jernejl je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

jernejl je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Tudi Tesla ni noben biser pri višjih hitrostih.

Zakonom fizike pač ne kljubuje nihče. V primerjavi z ostalimi Tesla je biser. @W1 hvala za info in graf.

Dejstvo je, da ima BMW i3 nižjo porabo (merjeno v Wh/km) kot Tesla S, pa lahko gledaš NEDC ali pa EPA standardni cikel.
Ampak če si ga tako predstavljaš, je zate lahko Tesla tudi biser.

Pa ti veš kaj primerjaš tukaj?

Ja, ne-aerodinamično "skropucalo", "pajaca" in ne vem kaj še vse proti "biseru", ki stane 3x toliko in ima višjo porabo.


V bistvu niti ni tako NEaerodinamičen, glede na namen avtomobila. Gre za mestni avtomobil, ki bi šel tudi na regionalke. Isto kot bi primerjal VW passata ki je avto za avtocestno križarjenje ali pa R Twinga, ki je mestni avtomobil pri katerem mora biti vseeno dovolj prostora za potnike in nekaj malega tovora. i3 glede na svojo velikost ne bo velikokrat avtoceste videl, torej bo njegova hitrost večinoma pod 90km/h, za kar pa res ne potrebuješ suličaste oblike. Včasih ko je bil za avtomobile vrhunski dosežek, če je avto prilezel blizu 100 km/h, je bila tud malo nadgrajena oblika kočije v redu. Zato tudi avtobus ki vozi večinoma po mestu ni nek presežek aerodinamike, ker je ne potrebuje in je bolj učinkovito imet "cegu", medtem, ko oni za medkrajevni prevoz že imajo malo nadgrajeno obliko, ampak zaradi velike gibalne količine še vedno ni problematično.



Sila pa itak narašča s kvadratom hitrosti.

F= (1/2) * gostota * v2 * C (koeficient) * A (površina gledana iz narisne projekcije - torej ne dejanska površina ampak zgolj površina katero ta objekt pokrije v smeri hitrosti tekočine - torej kapljevine ali plina)

No Bemfa niti nima tako hudega upora.

BMW i3 drag coefficient = 0.29
Tesla model S drag coefficient = 0.24
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Slipperiest Cars on Road - Tesla

Pomemembna tabelca je na strani 4 - Model S ima največji čelni presek (pomeni najmanj utesnjeno notranjost) in vseeno enak efektivni upor kot prius. Pri 100km/h prius in Model S potrebujeta 14 konjskih moči za premagovanje zračnega upora, kakšen Leaf s 0.30 Cx pa 18 konjskih moči.

BMW i3 ima 0.29 koeficienta in 2.38m? (25.6 kvadratnih čevljev) čelne ploskve kar rezultira v 7,42 kvadratnih čevljev "drag area". GM Volt ima 6.7, MB CLA jo ima 7.0, Nissan leaf 7.8, prius in model S pa 6.2.

Zgleda a i3 potrbuje okrog 17 konjskih moči da premaguje zračni upor pri 100kmh. Model s pa 14KM, kar 18% manj.

Absurd i3 je jajcanje z dragimi novimi materiali da se zniža teža, da se lahko prišpara na bateriji. A ima BMW na razpolago tako zelo mahne količine baterij?
Imposibru!
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

Slipperiest Cars on Road - Tesla

Pomemembna tabelca je na strani 4 - Model S ima največji čelni presek (pomeni najmanj utesnjeno notranjost) in vseeno enak efektivni upor kot prius. Pri 100km/h prius in Model S potrebujeta 14 konjskih moči za premagovanje zračnega upora, kakšen Leaf s 0.30 Cx pa 18 konjskih moči.

BMW i3 ima 0.29 koeficienta in 2.38m? (25.6 kvadratnih čevljev) čelne ploskve kar rezultira v 7,42 kvadratnih čevljev "drag area". GM Volt ima 6.7, MB CLA jo ima 7.0, Nissan leaf 7.8, prius in model S pa 6.2.

Zgleda a i3 potrbuje okrog 17 konjskih moči da premaguje zračni upor pri 100kmh. Model s pa 14KM, kar 18% manj.

Absurd i3 je jajcanje z dragimi novimi materiali da se zniža teža, da se lahko prišpara na bateriji. A ima BMW na razpolago tako zelo mahne količine baterij?
Imposibru!


Nižanje mase je čist fair play. Ne vem zakaj bi bilo to narobe, pač Tesla se je odločila za surov pristop. Največji dosežek bi bil, če bi uspeli narest lahke baterije. Tako bi zadostovali tudi "šibkejši motorji" in s tem se zopet zmanjša poraba energije.

Na koncu dneva takoalitako pogledamo rezultate o učinkovitosti izkoristka vložene energije.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Slipperiest Cars on Road - Tesla
Pomemembna tabelca je na strani 4 - Model S ima največji čelni presek (pomeni najmanj utesnjeno notranjost) in vseeno enak efektivni upor kot prius. Pri 100km/h prius in Model S potrebujeta 14 konjskih moči za premagovanje zračnega upora, kakšen Leaf s 0.30 Cx pa 18 konjskih moči.
BMW i3 ima 0.29 koeficienta in 2.38m? (25.6 kvadratnih čevljev) čelne ploskve kar rezultira v 7,42 kvadratnih čevljev "drag area". GM Volt ima 6.7, MB CLA jo ima 7.0, Nissan leaf 7.8, prius in model S pa 6.2.
Zgleda a i3 potrbuje okrog 17 konjskih moči da premaguje zračni upor pri 100kmh. Model s pa 14KM, kar 18% manj.
Absurd i3 je jajcanje z dragimi novimi materiali da se zniža teža, da se lahko prišpara na bateriji. A ima BMW na razpolago tako zelo mahne količine baterij?

Kaj kompliciraš? Važen podatek je, koliko kWh porabiš na 100km. In tu se Tesla daleč najslabše izkaže. Tesla 24kWh, ostali cca 17kWh na 100km.

mihagr ::

Rad berem vse kar se piše o EV. Aprila 2014 sem se spraševal in ugotavljal zakaj se meni še ne izplača kupiti EV,
www.alter.si/tabla/showflat.php/Cat/10/...
Kako prihranim z električnim vozilom post #2003568 - 25.04.2014 20:40

Praviš "... vozilu na tekoča goriva dodajte še stroške rednih servisov, da bo primerjava bolj realna." Za moje pojme je elektrika shranjena v baterijah enakovredno tekočemu gorivu shranjenemu v rezervoarju. V tvojem postu pa pišeš tako, kakor da EV ne rabi nobenega servisa, niti rednega, niti če se kaj pokvari (Ampera), ker pač nima koles, zavor, ležajev, žarnic (ali pa ledic), relejev, filtrov, klime, stikal, volanskega mehanizma, pa obes, pa itd...

Danes berem na drugem forumu o ceni servisov za Teslo:
https://www.bmwslo.com/topic/19021-tesl... post št.#3028
Objavil 13.08.2016, 09:45
Je pa zelo drag avto, tudi za vzdrževanje, redni servisi (oziroma letni pregledi) so na 20kkm in stanejo po 400-800€, gume požira zelo hitro zaradi teže.

Torej EV še vedno ni zame, mene letni servis v četrtem letu starosti avta
še vedno stane okoli ~120€.

nekikr ::

Moraš biti res poseben cepec, da kupiš avto za 100.000€, potem pa jamraš nad ceno servisov in gum...

Okapi ::

Zakaj? A če kupiš drag avto, pomeni, da rad mečeš denar stran? Ljudje kupijo hišo za pol milijona in dajejo noter varčne žarnice, da je poraba elektrike par evrov manjša.

Gregor P ::

Servisi za dražje avtomobile so običajno dražji, ne moreš pri tem varčevati tudi če bi hotel (edina alternativna oblika je morda lokalni avtomehanik, kar pa se na koncu lahko izkaže za dražjo rešitev).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Okapi je izjavil:

Zakaj? A če kupiš drag avto, pomeni, da rad mečeš denar stran? Ljudje kupijo hišo za pol milijona in dajejo noter varčne žarnice, da je poraba elektrike par evrov manjša.

Eno je, da si pameten kolikor si lahko in daš varčne žarnice v hišo za milijon evrov. Cena za servis in gume sta pa znana podatka in prideta skupaj z nabavno ceno avtomobila in se jima ni mogoče izogniti. Pozneje jamrati o tem je malce idiotsko. Če že primerjaš s hišo: kot bi naročil nek specialen les ali kamen z druge strani sveta, potem pa jamral, da je fulj drag. Pa še transport iz druge strani sveta. Ojojmene.

Okapi ::

A kdo "pozneje jamra"?

fpbs ::

nekikr je izjavil:

Cena za servis in gume sta pa znana podatka in prideta skupaj z nabavno ceno avtomobila in se jima ni mogoče izogniti.

Računaš. da bodo gume zdržale vsaj enkrat več, in ne 15000 km, kot se to dogaja pri Teslah.

Unknown_001 ::

fpbs je izjavil:

nekikr je izjavil:

Cena za servis in gume sta pa znana podatka in prideta skupaj z nabavno ceno avtomobila in se jima ni mogoče izogniti.

Računaš. da bodo gume zdržale vsaj enkrat več, in ne 15000 km, kot se to dogaja pri Teslah.


Guma mora zdržat vsaj 4 sezone, ko to obdobje preteče je ne glede na profil po pravem samo še za stran, razen če se vam je užitek jajcat po cesti, ker so gume pretrde.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

nekikr ::

fpbs je izjavil:

nekikr je izjavil:

Cena za servis in gume sta pa znana podatka in prideta skupaj z nabavno ceno avtomobila in se jima ni mogoče izogniti.

Računaš. da bodo gume zdržale vsaj enkrat več, in ne 15000 km, kot se to dogaja pri Teslah.

Ja in ne. 19" naj bi zdržale med 30-45k km. 21" pa 25k km. Kar je manj kot pri Cliu, res je. Ampak primerjati bi moral z enim podobno težkim avtomobilom. Audi Q7 recimo (ja, ni enak avto, je pa težak) ima prav tako gume za nekih 30k km (Audi forum po minuti googlanja).
Edit: milje drugič prevedi v kilometre. Ne moreš prebrati 15.000 milj in samo enoto zamenjati ;)
Edit 2: Blog enega tipa, lastnika modela S, pravi, da za gume zapravi več kot za elektriko :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

fpbs ::

LG Electronics' new production line soon to ship GM parts:

http://asia.nikkei.com/Business/Deals/L...

Magic1 ::

https://www.yahoo.com/tech/bonjour-volk...
VW kar ne more iz svoje kože, da prodaja buče. 15 minutno polnjenje... BS. Kdaj bo folk dojel, da močno vplivaš na življensko dobo litijevih baterj, če jo nafilaš hitreje kot v eni uri.
Še en kup cvetk je v njihovih pravljicah.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nekikr ::

Hja, dokler je dovoljeno prodajati buče, potem jih bodo. Si že spil Actimel danes? Ali pa pomil goro posode v sekundi s kapljico detergenta? :)

Unknown_001 ::

nekikr je izjavil:

Hja, dokler je dovoljeno prodajati buče, potem jih bodo. Si že spil Actimel danes? Ali pa pomil goro posode v sekundi s kapljico detergenta? :)


Pa pojedel košček čokolade katero je svizec zapakiral, mlek zanjo je pa frjolčna krava prispevala :)
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

WarpedGone ::

Glavna cvetka je, da so to še vedno samo pravljice. Kdaj bo VW kdo končno vprašal kje so njihove pravljice izpred parih let?
In zakaj bi bile letošnje kej manj pravljične?

Filanje baterije v 15 minutah samo po sebi ni magija, da to mogoče kvarno vpliva na samo baterijo je problem konkretne izvedbe oz. recepta, kakšen drug recept s tem mogoče nima enako velikih težav. Zaplete so, ko nek pravljičar v isti sapi obljublja +500km dosega, filanje v 15 minutah in hkrati še totalno ignorira kdo bo priskrbel polnilne postaje. Da ignorirajo izdelavo ogromne količine baterij, smo že itak vajeni.

VW bo resnost pokazal, ko bodo bagerji začeli kopat luknjo in hruške dovažat beton za fabriko dimenzij, da ti sezuje gate. Brez tega so njihovi EV koncepti vredni manj kot farba na njih. Ko bo enkrat začel postavljat fabriko baterij, mu ni treba sploh kazat EV konceptov ker bo 100% jasno da so 100% resni, brez fabrike baterij je jasno da nimajo 1% resnega namena se it EVje in se grejo čisto promocijo.

Mal zgodovine:
Audi All But Screams 'We're Building an EV!', iz leta 2009
Audi eTron concept, iz leta 2010
VW's Klingler: Nobody Wants EVs, Except Governments, iz leta 2010
Audi A3 E-Tron Concept, iz leta 2011
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

Džizs krajst, Wrapi mal se umir, sej mam avto čist popljuvan od tebe. Boš vidu boga, gobo pa ajmar v roke, pa pucat.

V glavnem, na koncu bo prišlo do tega da bo za celoten avtomobilski trg, delal baterije neodvisen specializiran proizvajalec, ker bo ceneje za vse.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

WarpedGone ::

Enako kot ICE mašine za celoten avtomobilski trg, dela neodvisen specializiran proizvajalec, ker je ceneje za vse?

Ne razlagat meni, sami sebi razložte za fenomen.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

Enako kot ICE mašine za celoten avtomobilski trg, dela neodvisen specializiran proizvajalec, ker je ceneje za vse?

Ne razlagat meni, sami sebi razložte za fenomen.


Evo ga kerlca. Že meša pogon in skladiščenje energije.

Bumbar, NE tako, you are doing it wrong. Motor ni isto kot jebena baterija. Pa od kje ti lahko sploh potegneš tako primerjavo to mi povej.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt
««
312 / 1189
»»