» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 362 363 364 365 366 ... 450

Magic1 ::

Največja problema hitrega polnjenja sta dva

Omejil sem se na probleme hitrega polnjenja, ne na ostale probleme, ki so še večji.

Menj je tečno že za 5 min na Petrol it na 600km. Seveda bo večina lastnikov ev-jev imela hišo in bodo polnili doma. Kaj pa ostali? Sej ne gre se zdaj za to , ali bo eno, ali drugo. Bo oboje, a EV-ji imajo dosti handicapov, ki bo hitro razširjanje močno upočasnjevalo.
Magic

jernejl ::

Kar se tice mene in vecjega dela populacije, je 5-10 min za 700km nepotrebno.

Kar se tiče mene in večjega dela populacije, je obiskovanje črpalk že sedaj nebodigatreba.
Vse kar porabi več časa, je samo slabše in nepotrebno... v tem primeru seveda ne moremo govoriti o napredku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

7982884e ::

Magic1 je izjavil:

Jaz se zavedam tega, sam folk sanja o neki "bližnji" prihodnosti, ko boš baterijo nafilal v 5-10 min za 700km. Pa sem malo razložil realnost.

zakaj to ne more bit realnost? kje si to razlozil? 150kWh baterija in 500kW polnilnice ocitno bodo realnost v naslednjih 10 letih.
in seveda tako hitro polnil ne bos vsak dan, samo ce bos nucal.

-valvoline- ::

7982884e je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Sanjate sto na uro. ICE ne bo šel nikamor, še dolgo ne, v kolikor ne bo prišlo do revolucije na tehnologiji baterij (ma tudi v tem primeru ne). Bo pa vedno več kombinacij, torej hibridov. Hard core EKO-ti bodo imeli 100% EV, zmerni bodo imeli EV z bencinskim extenderjem, večina bo pa še vedno v najboljšem primeru na hibridu, če ne še zelo dolgo na klasiki.

baterije grejo cez evolucijo, skupaj to nanese revolucijo. 10 let nazaj smo imeli 10kWh baterije za 50km dosega, ki so se polnile celo noc. danes imamo 100kWh baterije z 500km dosega, ki se polnijo dobre pol ure. cez 10 let bomo imeli 150kWh baterije za 750km+ dosega, ki se bodo polnile 5-10 minut.
performans ze danes ni vec problem. edini problem je cena, ki bo v 10 letih sla dol za 50%, s cimer se odpirajo popolnoma novi trgi. to pomeni manj kot 5k EUR stroskov proizvajalca za 50kWh baterijo.

kaksno revolucijo se hoces?

V bistvu nic revolucionarnega. Prvotni EV so mal nabildal in obtezili za dodatnih najmanj 500kg in ga okrasili z nepotrebnim fency hardwarejem. Vprasanje je kje so meje hitrega polnenja, ne pri baterijah ampak pri samem sklopu, to so ze precej nevarne amperaze.
Brez subvencij so EV trenutno 3x in vec drazji primerljivim ICEjem, in ne kaze da se bo v prihodnosti kaj spremenilo. Se vedno niso pravicno-primerno obdavceni za prevozen km (trenutna glavna prednost), ceprav trenutni kupci EV podaljskov prihajajo zgolj iz bogatejsega sloja prebivalstva, kar pa je bullshit par exelence.

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

zakaj to ne more bit realnost? kje si to razlozil? 150kWh baterija in 500kW polnilnice ocitno bodo realnost v naslednjih 10 letih.

Če povečaš kapaciteto baterije, lahko povečaš moč polnjenja, ker je v bateriji več celic, vendar se ena celica polni enako hitro.
Če pa eno celico polniš hitreje, naraste napetost in temperatura, kar pomeni več izgub in zahteve po boljšem (aktivnem) hlajenju, kar spet pomeni izgube.
Več kW polnilnice pa pomenijo večje izgube v kablih. Pri trenutni napetosti, ki jo uporablja Tesla (400V), pomeni 500kW tok preko 1000A. Kako bi se obnesli ustrezno debeli priključni kabli, si ne znam predstavljati. Lahko se jih stanjša in aktivno hladi, ampak to spet prinese izgube.
Če ne želiš povečati debeline kabla, moraš dvigniti napetost. 800V pomeni pol nižji tok, vendar potrebe po debelejši izolaciji. Poleg tega moraš v bateriji zaradi višje napetosti zaporedno vezati več celic skupaj. To pa pomeni hitrejšo degradacijo celotne baterije (ko odpove ena celica, odpove celotna banka zaporedno vezanic celic).

Skratka, stvari niso tako preproste. Obstajajo fizikalne omejitve, ki se jih ne da prelisičiti.
Trenutna tehnologija baterij sicer ima prostor za izboljšave, ampak kar tako po Moorovem zakonu pa ne bo šlo. Morda z drugačno tehnologijo in drugimi spojinami.

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:

Omrežje ni bilo problem, ko smo v zadnjih 100 letih za 100x povečali porabo električne energije
No, tole seveda ne drži. Električnih redukcij nismo imeli samo v ex-Jugi, so jih občasno imeli tudi v razvitem svetu, ker omrežja in proizvodnja občasno, ob večji potrošnji, ni dohajala potreb.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Hibride v lokomotivah in ladjah uporabljajo zato, ker poberejo dobre reči od obeh sistemov. Vsaj v tovornjakih bi bilo lahko podobno, v avtih pa pravzaprav tudi, če so ti pomembne vozne prednosti električnega pogona.


Diesel - Electric lokomotive delujejo precej drugace kot avtomobilski hibridi. Dizelski motor ni direktno zvezan na pogon ampak je uporabljem izkljucno za poganjanje generatorja. Prav tako lokomotice nimajo klasicnega nadzora nad mocjo motorja, kot ga poznamo v avtomobilih. Ni pedala za gas ampak je rocica z oznakami od ena do deset. :) Tehnologija za v avtomobile bi morala biti popolnoma drugacna (in vecinoma tudi je).

BigWhale ::

7982884e je izjavil:

cez 10 let bomo imeli 150kWh baterije za 750km+ dosega, ki se bodo polnile 5-10 minut.


Ce imas 150kWh baterijo in jo polnis na 220V in s tokom 700A jo napolnis v eni uri. Priblizno. Ce bi rad napolnil v desetih minutah. Hmm. 440V in 700A je se vedno pol ure. 500V in 1200A pa si lih na 15 minut za 150kWh. Ce sem vse prav izracunal. :) Vso sreco s tem.

vostok_1 ::

7982884e je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Sanjate sto na uro. ICE ne bo šel nikamor, še dolgo ne, v kolikor ne bo prišlo do revolucije na tehnologiji baterij (ma tudi v tem primeru ne). Bo pa vedno več kombinacij, torej hibridov. Hard core EKO-ti bodo imeli 100% EV, zmerni bodo imeli EV z bencinskim extenderjem, večina bo pa še vedno v najboljšem primeru na hibridu, če ne še zelo dolgo na klasiki.

baterije grejo cez evolucijo, skupaj to nanese revolucijo. 10 let nazaj smo imeli 10kWh baterije za 50km dosega, ki so se polnile celo noc. danes imamo 100kWh baterije z 500km dosega, ki se polnijo dobre pol ure. cez 10 let bomo imeli 150kWh baterije za 750km+ dosega, ki se bodo polnile 5-10 minut.
performans ze danes ni vec problem. edini problem je cena, ki bo v 10 letih sla dol za 50%, s cimer se odpirajo popolnoma novi trgi. to pomeni manj kot 5k EUR stroskov proizvajalca za 50kWh baterijo.

kaksno revolucijo se hoces?


Nope.


In baterije se uničujejo hitreje kot jih polneš.
There will be chutes!

vostok_1 ::

eko_2k4 je izjavil:

Še en nategun oz. kako pobrati denar od vlagateljev za polizdelek?


Wow.

Jz res ne razumem, kako lahko človek tako nateguje folk with a straight face pa še lepo spi ponoči.
There will be chutes!

Truga ::

Vidim da se nisi slisal za Star Citizena :D

Nikec3 ::

https://techcrunch.com/2017/01/09/next-...

OK:
Unveiled at the North American International Auto Show for the first time, the new battery tech come with a 10 percent decrease in the number of units and weight required vs. current production battery units made by Samsung SDI.

Meh:
Mass production isn't set to begin until 2021...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedOne ::

Told you so? Mah, js sam bluzim, industrija bo to nardila za čas posla ko bo trg in jada jada ..
Medtem pa production grade 2170 celice že letijo iz (prve) proizvodne linije, ki je štartala 4.1.2017:
One does not know what one does not know.

Nikec3 ::

WarpedOne je izjavil:

Told you so? Mah, js sam bluzim, industrija bo to nardila za čas posla ko bo trg in jada jada ..
Medtem pa production grade 2170 celice že letijo iz (prve) proizvodne linije, ki je štartala 4.1.2017:

Vem da smo o tem že debatirali, ampak sem že malo pozabil. Pa če smo že ravno pri tej temi... Koliko % povečanje kapacitete baterij lahko pričakujemo zaradi drugačne geometrije celic? Cca 5%? Več?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Oldi ::

Kaj pa polarni mraz, ko ga ravno imamo, ena limuzina mora pri -10°C in 100km/h imeti kar nekaj kW toplotnih izgub, pa segrevanje pred vožnjo. Kak Pečjak se verjetno vozi v skibuckah in bundi, povprečni državljani se pa ne bodo. Bencinarji izkoriščajo odpadno toploto. Da ne omenim el. avtobusov. Te bi za silo rešili z dvojnimi stekli.

Truga ::

Bencinarji izkoriscajo odpadno toploto, zato zacne toplo pihat ravno prides do cilja in se masina segreje.

Ne vidim pa razloga zakaj ne bi mogli tud elektricarji odpadne toplote uporabljat za segrevanje notranjosti? Bojda se baterije kr grejejo ko vozis?

WarpedOne ::

Koliko % povečanje kapacitete baterij lahko pričakujemo zaradi drugačne geometrije celic? Cca 5%? Več?

Strogo gledano, 0.
Ampak baterija je kompleksen sistem elementov, kjer gre za kup kompromisov. Večja celica pod črto pomeni manj "režije" i.e. manj mrtvega materiala v embalaži samih celic. Manj tega materiala pomeni manj teže, kar rezultira v višji "specifični energiji" celotne baterije.
Manj materiala za interno embalažo pomeni tudi nekaj manj "mrtvega" volumna na celico, kar se na nivoju baterije sešteje v večji delež aktivenga materiala. To rezultira v nekaj več kapacitete cele baterije.

To je vse skup kup prazne teorije, ki konkretne cifre ne pove. Ta bo jasna, ko bojo nove baterije na ponku in direkt primerjane z staro, da se bo dalo izločit kaj je profit geometrije, kaj pa profit kemije.

Kaj pa polarni mraz, ko ga ravno imamo, ena limuzina mora pri -10°C

Nič lažjega kot to, vsak omembe vreden EV ima "serijski webasto", avto se začne ogrevat še predno štartaš, tko da ko prideš do njega je že odtajan in segret. To lahko storiš še z vštekanim kablom, da ne tratiš shranjene baterije. Med samo vožnjo je poraba energije zaradi aktivnega ogrevanja kabine par kW višja, za sam pogon gre cca 10 krat več kot za ogrevanje.
One does not know what one does not know.

fpbs ::

Zanimiva je tale Teslina gigafabrika. Ko se govori o razsežnosti, dosežkih, tehnologije in še nevem kaj naj naj, je to Muskova fabrika. Ko pa gre za nabavo, postavitev strojev, zaposlitev delavcev, ki bodo seveda na Panasonikovi plačilni listi, je pa to Panasonikova skrb.
http://insideevs.com/panasonic-hosting-...

nekikr ::

Ja? Osnove marketinga 101. Trenutno je Musk pač in, za mnoge je kar "serijski izdelovalec čudežev". Koga potem briga kdo postavlja stroje, važno, da so vsi s trdim, ko Musk tweetne kakšno sliko fabrike.

Magic1 ::

Sej še dobro, da ga imamo in je električno sceno malo na silo pritisnil naprej. Je zdaj vsaj šans, da v bližnji prihodnosti dobimo za normalen denar nek plug-in hibrid, ki naredi vsaj ene 30km na elektriko. Trenutno je tak novi model plug in Prius, verjetno bo stal preveč.
Magic

vostok_1 ::

Glejte...EV baterije so drage...ker trenutne kapacitete so bile načrtovane za laptope in podobne zadeve. Nikakor ne za EV.
Na svetu dejansko še ni (razen GF1, kind of) velike tovarne temu namenjene.

Odpre se 3-4 GF, par rudnikov in solin, in bo to padlo cenovno.
In baterije se ne bo metalo kot cigani v gozd, ampak to se bo še kako splačalo reciklirat.
There will be chutes!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

J.McLane ::

Magic1 je izjavil:

Sej še dobro, da ga imamo in je električno sceno malo na silo pritisnil naprej. Je zdaj vsaj šans, da v bližnji prihodnosti dobimo za normalen denar nek plug-in hibrid, ki naredi vsaj ene 30km na elektriko. Trenutno je tak novi model plug in Prius, verjetno bo stal preveč.


Prius plug-in je v US 27.000 $ kar je 25.600 €, dodaj še import tax v EU (10%), DDV in DMV in si na slovenskih 36k €. So pa tudi v US na to ceno že popusti, tako da sam računam na 35k€ - 3,5k€ subvencije.

Gregor P ::

To je pač predrago ... vsaj za 10.000 evrov za takšen avto ... ampak to je očitno danes pač cena za alternativo:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Dokler bo šlo za omejene kapacitete proizvodnje bo cena pač taka, sicer so bili nekaj glasni kako bodo pojačali proizvodnjo, ampak vsaj prvo leto bo na to potrebno počakat, za naprej pa upamo, da bo kaj nižje.

Sicer pa, sem mnenja, da če imaš pod pokrovom bencinski motor, ti je isti drek ali je hibrid priključni ali ne. V prid priključnemu je sama vozniška izkušnja, stroškovno gledano je pa razlika premajhna (4,5 l/100 km vs. 2 l/100 km). Ampak to je dvorezni meč, če je PHEV res boljši v EV načinu in je za en drek v hibridnem načinu, nisi z nakupom naredil nič (i3 REX comes to mind).

jan_g ::

Gregor P je izjavil:

To je pač predrago ... vsaj za 10.000 evrov za takšen avto ... ampak to je očitno danes pač cena za alternativo:8)


Naj plačajo navdušenci, ostali bomo, če bomo, pač 10 let pozneje. Jaz sem že nekaj časa brez avta in upam, da bo tako tudi ostalo. Upe polagam v avtonomno vožnjo in uber-like flote avtomobilov za občasni najem.

VaeVictis ::

Da ne bom samo negativne zadeve o Tesli pisal.

Chris Lattner joines Tesla

Chris Lattner is an American software developer, best known as the main author of LLVM and related projects, such as the compiler Clang and the programming language Swift. As of 2017, he works at Tesla Motors as Vice President of Autopilot Software. Prior to that, he worked at Apple Inc., as Director of the Developer Tools department, leading the Xcode, Instruments, and compiler teams.

nightrage ::

WarpedOne je izjavil:

Najprej obvezno branje: Tesla Motors

V blogu so objavili prezentacijo s primerjavo energetske učinkovitosti različnih tipov pogonov avtomobilov.

Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne celice

1 tona biomase predelane v etanol: 2900 milj
1 tona biomase porabljenene za pridobivanje elektrike: 4900 milj
Rezultat: električni avtomobil na baterije skoraj za 2x bolj učinkovit kot na etanol

1 akra (0,4 hektara) rastlinja, ki zraste v enem letu, predelanega v etanol: 58.000 milj
1 akra (0,4 hektara) puščave prekrite z PV (letna produkcija energije): 1.862.000 milj
Rezultat: Električni pogon 32x bolj učinkovit kot pogon na etanol iz poljubnega rastlinja

1 galona biodizla: 38 milj
1 golona biodizla pokurjena v generatorju: 89 milj
Rezultat: več kot 2krat večja učinkovitost kot dieselski ICE

Električni avtomobil je dejansko abstrakcija izvora energije. Nenadoma ni več važno od kje se energija pridobiva, magari maš doma hrčke, ki ti poganjajo generatorali pa ganjaš svoj lastni jedrski reaktor al pa kuhaš šnopc in generator ganjaš na etanol. Elektrika je elektrika, ki zelo učinkovito poganja avtomobil. Plus: neki energije (v obliki elektrike) se da dopit nazaj ob samem zaviranju, kar lahko precej poveča učinkovitost mestne vožnje. Noben ICE (ni važno na kaj laufa) ni sposoben regeneracije energije.


Okej, se strinjam vsaj malo, ampak elektični avtomobili bodo prišli v obtok čez kakšnih 200 let, sej veste, Američani nekaj skrivajo v svojih sodčkih, pol Norvežani nekaj skrivajo, ne vem kje :)))) , Mehičani nekaj skrivajo, ej pa da ne boste verjeli tudi Guinea Bissau nekaj skriva, ta namreč mesta napajajo z elektriko na nafto (vam povem iz prve roke 8-) ).

"
Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne celice
"

Samo tole je pa pomoje napaka, al pa se motim. Z gorivnimi celicami na vodik bi po moje prevozil več kot z eno lionsko baterijo. Ne vem, nisem strokovnjak na tem področju, al se motim?

Oldi ::

Gorivne celice imajo nizek izkoristek.

Ameri pravijo, da baterije niso kul ko je mraz https://www.bloomberg.com/news/articles...

Magic1 ::

To se itak že dolgo ve, da litijeve baterije ne prebavljajo minusa. Bremeniš jih še lahko (ne vem do katerega minusa), samo polnit jih pa ziher ne smeš. Torej imaš v današnjih razmerah problem. Ogrevat moraš battery pack pred polnjenjem in ne uporabljat regenerativnega polnjenja za zaviranje. Verjetno se gretje celega paketa ne splača cel čas med vožnjo.
Magic

nekikr ::

Kako potem deluje Tesla na norveškem?

WarpedOne ::

Sej ne, itak da crknejo v par dneh, ne veste tega?
One does not know what one does not know.

Magic1 ::

Sej moraš dokupit sub-zero pack, če si iz hladnejših krajev. Pač se ogreva battery pack, sej se vse da. Samo poraba elektrike se pa temu primerno poveča. Kot sem omenil, se verjetno med vožnjo ne splača konstantno ogrevat samo zato, da lahko uporabljaš regeneracijo. Če pa ga imaš zunaj čez noč na polnilcu, bo pa kar nekaj kWh šlo samo za ogrevanje paketa. Sam smo itak eko na elektriki, v vseh primerih...
Magic

Oldi ::

Mar ni eden večjih problemov hlajenje baterij, torej rabimo samo izolacijo in če je avto zunaj, priklop na polnilec.

WarpedOne ::

In pol ste užaljeni, če vam rečem da nimate pojma ...

Sub-zero pack nima nič z ogrevanjem baterije ampak vključuje
Seat heaters throughout the cabin
Heated steering wheel
Wiper blade defrosters
Washer nozzle heaters


Litijeva baterija se lahko polni, ko je temperatura nad lediščem, točne cifre so stvar optimizacije. Pri nižji temperaturi baterije polnjenja ne bo, bi bili pa vsestranski drugi kvarni efekti. V baterijo je vgrajen 5kW grelec, ki pomaga v štartu in kakšnem izjemnem mrazu in počasni vožnji. Med vožnjo i.e. praznenjem se baterija segreva 'avtomatsko', saj ima neničelno upornost, bol je hladna, višja je upornost kar pomeni močnejše samo-ogrevanje. Ukinitev regenerativnega zaviranja je zato prehoden pojav, prvih nekaj minut vižnje, potem se baterija že dovolj segreje da deluje normalno. Od tu sledi ta bajeslovni "v mrazu je manj dosega". Različnim kemijam se notranja upornost različno spreminja s temperaturo, pomeni da so različno 'občutljive' na mraz.
One does not know what one does not know.

nekikr ::

Kako pa potem polniš EV sedaj, ko je že tri tedne pod lediščem, če imaš recimo samo nadstrešek ali še tega ne? Oz. kako to polnijo pred bloki, kjer je EV več, temperatura pa cel dan pod ničlo? Čisto resno me zanima, kako je s tem oz. kako si to predstavljate? Ni namreč cel svet Kalifornija.

WarpedOne ::

EV polniš tako da ga vštekaš ko prideš domov. Ko ga potrebuješ, ga izštekaš in se odpelješ.
Ostalo je avtomatika, kateri nastaviš kar pač želiš nastavit. Avtomatika upošteva tvoje želje in omejitve. Če je baterija prehladna, požene grelce. Če je pretopla, požene hlajenje, če napetost preveč zaniha, prekine polenje ker sklepa da šalabajzersko napeljavo in je dolžna preprečit nesrečo, če je tega sposobna. Če ima ustrezne razloge, lahko prilagaja polnilno moč, lahko prilagaja čas polnjenja, lahko ...

Če maš butast polnilec, bo pa prvih nekaj minut laufal samo grelec, pol bo poleg futranja grelca počas začel 'odpirat ventil' v baterijo in dovolil da skozi njo teče nizek tok, ki bo povzročal dodatno segrevanje baterije, ne bo pa še povzročal škodljivih efektov, medtem bo nonstop spremljal upornost baterije in ko/če ta dovolj pade, bo ugasnil grelec in pognal 100% polenje.
One does not know what one does not know.

Nikec3 ::

Magic1 je izjavil:

To se itak že dolgo ve, da litijeve baterije ne prebavljajo minusa. Bremeniš jih še lahko (ne vem do katerega minusa), samo polnit jih pa ziher ne smeš. Torej imaš v današnjih razmerah problem. Ogrevat moraš battery pack pred polnjenjem in ne uporabljat regenerativnega polnjenja za zaviranje. Verjetno se gretje celega paketa ne splača cel čas med vožnjo.

Moja baterija pri iPhoneu je zanič takoj ko termometer malo pogleda v negativno. Ga imam v žepu, tako da je cel čas blizu telesu, a se mi vseeno dogaja, da mi indikator napolnjenosti skoči iz 50% na 1%. Telefon ni star še niti eno leto, razmišljam da bi poizkusil izpogajat zamenjavo pod garancijo.

Je pa to vseeno čisto drug problem, kot pri avtomobilih, tam imajo baterije svoj nadzor temperature (večina). Sem pa videl ravno včeraj pred faksom parkiranega Nissana Leafa. Glede na to da Leafi nimajo ogrevanja baterije, si niti nočem predstavljati kako zanič se odreže v takem mrazu.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedOne ::

da mi indikator napolnjenosti skoči iz 50% na 1%.

Zanič indikator, ne pa zanič baterija.
One does not know what one does not know.

hojnikb ::

čist kamot se lahko zgodi, da baterija zgobi dost na voltaži in pridobi na notranji upornosti, ko ji spustiš temparaturo
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD & 180GB SSD, RX 480, W10
LappyBox: Akoya P6660, 1080p, 8GB DDR3L, 840PRO 256GB, 930M, i3 6100U, W10

Nikec3 ::

WarpedOne je izjavil:

da mi indikator napolnjenosti skoči iz 50% na 1%.

Zanič indikator, ne pa zanič baterija.

No sej vseeno. Naj mi ga zamenjajo.

hojnikb je izjavil:

čist kamot se lahko zgodi, da baterija zgobi dost na voltaži in pridobi na notranji upornosti, ko ji spustiš temparaturo

Gre za kombinacijo obojega. Indikator je popolnoma zanič + baterija se tudi izprazni prej. V vsakem primeru ni fajn, ker nikoli ne vem kdaj se mi bo izklopil telefon in ne bom dosegljiv.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedOne ::

No sej vseeno. Naj mi ga zamenjajo.


Nism bil dost jasen ... nov bo imel točno enak zanič indikator. To je namreč algoritem, ki iz N spremenljivk sčara eno cifro, ki naj bi odražala preostalo shranjeno energijo. In ker se od telefonov ne pričakuje ravno, da bojo ohlajeni na enomestne cifre, so algoritmi primerno glupi.
One does not know what one does not know.

Nikec3 ::

WarpedOne je izjavil:

No sej vseeno. Naj mi ga zamenjajo.


Nism bil dost jasen ... nov bo imel točno enak zanič indikator. To je namreč algoritem, ki iz N spremenljivk sčara eno cifro, ki naj bi odražala preostalo shranjeno energijo. In ker se od telefonov ne pričakuje ravno, da bojo ohlajeni na enomestne cifre, so algoritmi primerno glupi.

A to potem pomeni, da so indikatorji v Skandinavskih državah pol leta popolnoma neuporabni? Namreč ko indikator zaradi mraza začne nagajati, se ne kalibrira dokler telefona do konca ne napolnim. Pri ostalih proizvajalcih nisem imel takšnih težav. Na mrazu se je zgolj dogajalo, da se je telefon včasih pri enomestnih % izklopil, ampak nikoli tako ekstremno kot v Applovem primeru.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedOne ::

Če telefonu puščaš, da se ohladi na zunanjo temperaturo, čist možno da ja, lahko je pa v igri kak tretji faktor, vključno z okvaro.

Poanta pod črto je, da je indikator križanec med čaranjem in reklamo. Občasno ima prav, neki nakazuje, kolk ima pa stika z realnim stanjem pa pokaže šele zgodovina.
One does not know what one does not know.

Nikec3 ::

WarpedOne je izjavil:

Če telefonu puščaš, da se ohladi na zunanjo temperaturo, čist možno da ja, lahko je pa v igri kak tretji faktor, vključno z okvaro.

Poanta pod črto je, da je indikator križanec med čaranjem in reklamo. Občasno ima prav, neki nakazuje, kolk ima pa stika z realnim stanjem pa pokaže šele zgodovina.

Ja sej to glede indikacije mi je jasno. Je pa telefon večino časa v mojem žepu, ali pa v roki. Praktično nikoli se ne more ohladiti na zunanjo temperaturo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

WarpedOne je izjavil:

EV polniš tako da ga vštekaš ko prideš domov. Ko ga potrebuješ, ga izštekaš in se odpelješ.
Ostalo je avtomatika, kateri nastaviš kar pač želiš nastavit. Avtomatika upošteva tvoje želje in omejitve. Če je baterija prehladna, požene grelce. Če je pretopla, požene hlajenje, če napetost preveč zaniha, prekine polenje ker sklepa da šalabajzersko napeljavo in je dolžna preprečit nesrečo, če je tega sposobna. Če ima ustrezne razloge, lahko prilagaja polnilno moč, lahko prilagaja čas polnjenja, lahko ...

Če maš butast polnilec, bo pa prvih nekaj minut laufal samo grelec, pol bo poleg futranja grelca počas začel 'odpirat ventil' v baterijo in dovolil da skozi njo teče nizek tok, ki bo povzročal dodatno segrevanje baterije, ne bo pa še povzročal škodljivih efektov, medtem bo nonstop spremljal upornost baterije in ko/če ta dovolj pade, bo ugasnil grelec in pognal 100% polenje.

Je kje kakšen izračun potem koliko lahko sploh napolniš in koliko KW gre v nič pri eni povprečno mrzli zimski noči? Ker če je priključna moč 7KW, potem pa velik(?) del noči dela samo grelec baterije, kako to izgledalo časovno in stroškovno?

WarpedOne ::

Pošteno vprašanje ... odgovor ni izračun ampak izkušnje in te so hudo različne, ker je razlika al je -30, -15 al samo 0. In je razlika al maš 3kW, 7kW al 20kW priključno moč filanja.
To je recimo en argument za upgrade domačih varovalk nad 7kW. Če bo dost moči, se bo baterija segrela, nafilala in bo OK. Če moči ni dost, se lahk zgodi da se niti ne segreje dovolj, da bi se začelo filanje al pa je to močno upočasnjeno.
Priporočam branje norvežanih in švedskih forumov za konkrente cifre. Oni se te igrice igrajo redno in resno. V splošnem pa ni nekega jamranja na to temo.



One does not know what one does not know.

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Izkušnje kanadčana po treh letih vožnje EV skozi kanadske zime

...
If your car is plugged in, it will use electricity from the plug to do this preheating. Note however that you need a fairly powerful charging station; it could need up to 12kW and a 110V plug will only provide a tenth of that. The rest will come from your battery pack! You definitely want to use a 240V source.

The first advantage you'll notice is that the cabin is toasty, and the windows have probably have melted out of ice and snow. The second thing you'll notice is that you have regenerative braking at about half power instead of zero. That's because your battery pack is a lot warmer.

Most importantly, because your battery pack is closer to normal operating temperature, the pack heater won't have to work as hard. After driving on the highway for a while, simply drawing power from the battery pack will help keep it warm. That's free heat!

The upshot is, preheating your car will hugely improve your initial power draw, and that means more range!

One caveat - and this is a biggie - if you can't plug in, don't preheat!!! You'll just burn up power that would be better spent moving the car. In that case, hop in the car, turn on Range Mode, and drive!
...
One does not know what one does not know.

vostok_1 ::

A dej ne serite. Prvi soliden EV, norvežani ga prvi pokupijo and they still can make do.

Kaj šele v Slo. Tu bi teku kot urca.

Ljudje samo iščejo dlako v jajcu, da lahko nekaj pizdijo. V resnici edino kar je za pizdit je trenutno še visoka cena.
Ampak to vemo kako se reši.
There will be chutes!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Nikec3 ::

vostok_1 je izjavil:

A dej ne serite. Prvi soliden EV, norvežani ga prvi pokupijo and they still can make do.

Kaj šele v Slo. Tu bi teku kot urca.

Ljudje samo iščejo dlako v jajcu, da lahko nekaj pizdijo. V resnici edino kar je za pizdit je trenutno še visoka cena.
Ampak to vemo kako se reši.

Pa sej nihče ne hejta. Obstajajo realni problemi in čisto solidno spopadanje s temi problemi. :)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

vostok_1 ::

Kakšni problemi razen cene?
There will be chutes!
strani: 1 ... 362 363 364 365 366 ... 450