Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
RedDrake ::
Ravno želel reči. Kakšen bi moral zgledat kabel od skoraj megavata, da ti ga ne instantno spraži.
Sicer pa superkondenzatorji sm skoraj siguren, da ne bodo prišli tako daleč, ever.
Nič posebnega ne rabi bit tak kabel.
Naše želenice uporabljajo relativno nizko napetost in posledično malce močnejše lokomotive porabljajo krepko nad 1kA toka, pa tiste zajle gor niso 'lih boh've kaj ...
Poleg tega se da dans delat čuda in svašta s polprevodniki. Mi je ravno zadnjič kazal kolega v firmi en mikro mikro mosfet, ki je sposoben vozit 100A+ (pa je stvar konkretno majhna reda par mm krat par mm) v continous načinu ...
Če se že debatira o energijski gostoti, še les je za kak velikostni razred boljši od baterije in je kljub poraznemu izkoristku toplotnega stroja še vedno v prednosti glede na Li-kemijo. Če bi znali "kuhati" les, bi avtomobili šli dlje!
/s off
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Spajky ::
Tale uporablja poleg relativno male baterije zraven še SupeCaps-e; inovativno Riversimple-Fully Charged-YT 15min ... ne vem glih kje sem staknil ta link ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Kondenzatorji - velika moč, majhna kapaciteta
Baterije - manjša moč, velika kapaciteta
Tehnologiji na nekaterih področjih prihajata skupaj, ampak so se baterije izkazala kot superiorne. Npr. Toyota je med 2012 in 2015 uporabljala superkondenzator v LeMans dirkalniku, letos so prešli na baterije, tako kot vsa druga konkurenca. Baterija je tam stalno podvržena 360 kW charge/discharge in vseeno to zmore dokaj majhen paket, ki "sedi" poleg voznika. Koliko kWh ima taka baterija so ugibanja, ampak ima najmanj 3 kWh, superkondenzator je imel kvečjemu 0,5 kWh, pa je dosegal podoben charge/discharge rating.
Problem teh tez o hitrem polnjenju kondenzatorjev je v polnicih, ker če želiš napolnit 60 kWh v 5 minutah potrebuješ 720 kW polnilec.
Torej na kratko - kondenzatorji za shranjevanje električne energije so dobri kvečjemu za pisanje akademskih člankov, kot mi je en prof. na faksu že pametoval, kako "proizvajalci uporabljajo kombinacijo baterij in kondenzatorjev".
Itak ne vidim sploh kje bi bila v komercialni rabi shranjevanja energije potreba po kondenzatorjih. Izhodna moč baterije pač ni problem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jernejl ::
Torej na kratko - kondenzatorji za shranjevanje električne energije so dobri kvečjemu za pisanje akademskih člankov, kot mi je en prof. na faksu že pametoval, kako "proizvajalci uporabljajo kombinacijo baterij in kondenzatorjev".
Itak ne vidim sploh kje bi bila v komercialni rabi shranjevanja energije potreba po kondenzatorjih. Izhodna moč baterije pač ni problem.
Seveda so dobri samo za članke, v praksi pa se nikjer ne uporabljajo.
Tudi kupiti jih praktično ni mogoče nikjer.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Seveda so dobri samo za članke, v praksi pa se nikjer ne uporabljajo.
Tudi kupiti jih praktično ni mogoče nikjer.
Ja za shranjevanje energije v avtomobilih pač niso primerni.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BT52 ::
Seveda so dobri samo za članke, v praksi pa se nikjer ne uporabljajo.
Tudi kupiti jih praktično ni mogoče nikjer.
Ja za shranjevanje energije v avtomobilih pač niso primerni.
Jup energijska gostota je za avto-motorizacijo, veliko bolj pomembna. Recimo še drug pomemben podatek je še volumenski izkoristek Supercaps, ki je še slabši, kot energijska gostota. Torej Scaps ni primeren za shranjevanje v avtomobilih, kjer sta integracija šasije, ter pogonskega sklopa ključna. To pa zaradi ciljev, da zadostimo varnostim zahtevam (spaceframe konstrukcija, crash cone) in potrebam po nižji masi, da zmanjšamo porabo, agilnost (in ostale splošne lastnosti šasije).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
EU fines Sony, Panasonic and Sanyo €166m in battery cartel case:
https://www.euractiv.com/section/trade-...
https://www.euractiv.com/section/trade-...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Danes naj bi Lucid Motors (bivši Atieva) javnosti predstavil svojo prihajajočo električno luksuzno limuzino.
Gre za povsem novo firmo, bazirano v kaliforniji, ki je večinsko podprta s kitajskim kapitalom, podobno kot tudi Faraday Future.
Avto se že ujeli na cesti, a močno kamufliran, zaenkrat je bila razkrita le silhueta in posameni kosi vozila od blizu.
Da gre za več kot "le še eno firmo s poštnim nabiralnikom" pričajo njihove pogodbe s serijo Formula E, dobavljali bodo namreč baterije v sezonah od 2018 naprej.
Nimajo še svoje fabrike, zaenkrat le lokacijo v Arizonu, tako da je avto v bistvu še precej daleč stran. Trenutno govorijo o 2019.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
RTVS: Bi samovozečim avtomobilom zaupali svoje otroke?
V raziskavi, ki jo je novembra za Ford izvedlo podjetje Penn Schoen Berland, so 5.000 voznikov iz Združenega Kraljestva. Francije, Nemčije, Norveške in Španije med drugim vprašali tudi to.
Le 16 odstotkov vprašanih je odgovorilo pritrdilno, iz česar sklepamo, da bi 84 odstotkov voznikov svoje najdražje težko prepustilo avtomobilom, ki jih s pomočjo kamer in kopice tipal upravljajo računalniki.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Truga ::
Dokaj tipicen response. Povprecni ljudje ne marajo sprememb, in raje imajo situacije kjer mislijo da imajo nadzor nad situacijo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Spajky ::
Mogoče bo koga zanimal tale blog : http://www.mrmoneymustache.com/the-niss...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Autonomous Chevrolet Bolts Will Be Produced/Tested In Michigan On Public Roads Within A Few Months:
http://insideevs.com/autonomous-chevrol...
http://insideevs.com/autonomous-chevrol...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Tesla says "clog our Superchargers, pay a fee"
Nekako logično, ampak, če greš "čez cesto" po kavo, sendvič karkoli, potem moraš biti res točno nazaj, preden začne teči kar konkretna tarifa. Za S in X najbrž ne bo problema, pri "škrtuhih" modela 3 oz. tistih, ki so komaj kakšnega jurja spravili skupaj, pa najbrž ne bo najbolje. Preden bomo naredili korak naprej pri čistoči zraka, bomo očitno morali narediti nekaj korakov nazaj pri priročnosti.
Nekako logično, ampak, če greš "čez cesto" po kavo, sendvič karkoli, potem moraš biti res točno nazaj, preden začne teči kar konkretna tarifa. Za S in X najbrž ne bo problema, pri "škrtuhih" modela 3 oz. tistih, ki so komaj kakšnega jurja spravili skupaj, pa najbrž ne bo najbolje. Preden bomo naredili korak naprej pri čistoči zraka, bomo očitno morali narediti nekaj korakov nazaj pri priročnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Kebo ::
Saj za model 3 bojo tako ali tako morali plačati za polnjenje, verjetno na minuto, ne na kwh.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
V sistem dodajo opcijo da ti pošlje SMS kakih 5-10 minut pred koncem polnjenja. Pa ne bo nobenih težav.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
frudi ::
To obstaja že sedaj, 10-15 minut pred koncem polnjenja, te aplikacija obvesti o tem. Pomaga, ampak ne reši ravno vseh težav, glede na to, da polnjenje traja uro ali več in si za ta čas vezan biti blizu avta in ne početi ničesar, kar ne moreš prekiniti v roku par minut.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
Ja, ker ko začneš pojma nimaš koliko časa bo trajalo... lahko je 15 minut lahko je 3 ure... :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Zaenkrat so na superchargerjih zgolj lastniki tesel, ki so pretežno entuzijasti in kolikortoliko "civilizirani" ljudje.
Kaj bo ko tam polno starih tečnih babur ali zateženih dedcev...i shudder to think about it.
Kaj bo ko tam polno starih tečnih babur ali zateženih dedcev...i shudder to think about it.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Zaenkrat so na superchargerjih zgolj lastniki tesel, ki so pretežno entuzijasti in kolikortoliko "civilizirani" ljudje.
Kaj bo ko tam polno starih tečnih babur ali zateženih dedcev...
Na superchargerjih bodo večno zgolj lastniki Tesel. Ostali bodo rajši izbrali CCS. New European charging network will offer speeds up to 350 kW.
http://www.autoblog.com/2016/11/29/new-...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
hammock ::
350kW
se pravi 100kWh baterija bo 80% polna v manj kot 15 minutah, peljal pa se bos lahko 500km+.
Sound like a deal, celo za tiste ki se jim tako mudi na morje, da si vmes ne morejo privosciti ene ure za "tankanje".
![8-O](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_eek.gif)
Sound like a deal, celo za tiste ki se jim tako mudi na morje, da si vmes ne morejo privosciti ene ure za "tankanje".
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Ja, čisto tako ne bo, ampak bo pa bolje, kot zdaj. Ena ura za tankanje pa ni stvar tega, koliko časa imaš, ampak bolj to, kako kvalitetno bi ga rad porabil. Čakanje na črpalki, da se avto napolni, definitivno ni kvalitetno porabljen čas v nobenem pogledu.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
hammock ::
Ja, čisto tako ne bo, ampak bo pa bolje, kot zdaj. Ena ura za tankanje pa ni stvar tega, koliko časa imaš, ampak bolj to, kako kvalitetno bi ga rad porabil. Čakanje na črpalki, da se avto napolni, definitivno ni kvalitetno porabljen čas v nobenem pogledu.
Ce srkas vrhunski irish coffee in listas kvalitetno motociklisto revijo je ura na crpalki lahko zelo kvalitetna. Pa spet, povprecen slovenec ne prevozi 600km na dan.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
350kW 8-O se pravi 100kWh baterija bo 80% polna v manj kot 15 minutah, peljal pa se bos lahko 500km+.
Super.
Samo še avtomobile nucamo, ki se lahko filaljo s 350kW ...
Porsche leta 2019 al mercedes 2020? Katera slikca je najnovejša?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Tisti, ki bo leta 2030 ali 2035 kupil EV. Do takrat pa nekih planov prodaje nima nihče. Chevy brca, kot prvi, ki je zeleni raji ponudil nekaj vsakdanjega, ostali so pa precej bedni.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
thramos ::
Ce srkas vrhunski irish coffee in listas kvalitetno motociklisto revijo je ura na crpalki lahko zelo kvalitetna. Pa spet, povprecen slovenec ne prevozi 600km na dan.
Isti ljudje hkrati ne tarnajo nad kvaliteto časa, ki ga porabijo za volanom avtomobilov, ko se iz neznanih razlogov dnevno peljejo na sever Nemčije in nazaj.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
WarpedGone je izjavil:
Narobe misliš.
Torej, kdo se bo lahk filal s 350?
Verjetno tisti z 800V baterijo, samo potem je boljše vprašanje na katerih drugih DC polnilnicah se bo sploh lahko tak avto filal?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Ce srkas vrhunski irish coffee in listas kvalitetno motociklisto revijo je ura na crpalki lahko zelo kvalitetna. Pa spet, povprecen slovenec ne prevozi 600km na dan.
Isti ljudje hkrati ne tarnajo nad kvaliteto časa, ki ga porabijo za volanom avtomobilov, ko se iz neznanih razlogov dnevno peljejo na sever Nemčije in nazaj.
Lastna vožnja v avtu je nasploh potrata časa. Zgubiš ure in ure, sebe in druge postaviš v smrtno nevarnost in smetiš lastno okolje.
WarpedGone je izjavil:
Narobe misliš.
Torej, kdo se bo lahk filal s 350?
Verjetno tisti z 800V baterijo, samo potem je boljše vprašanje na katerih drugih DC polnilnicah se bo sploh lahko tak avto filal?
800V baterija? awesome n shit, ampak ob prometni nesreči če bo kak kabel štrlel, bo to zgledalo približno kot komarji na "tisti" rešetki.
PS. Tale model 3 je imo točno kar bi moral bit everyday avto. Preprost dizajn, enostaven in straightforward.
Je pa na žalost še občutno predrag. Če jim ga uspe znižat na 20k....pol jih bomo res videli na vsakem koraku. V sloveniji morda še najprej, ker v resnici za slo so ele. avti idealni. Tud večina prebivalstva je seljakov, tako da so vtičnice povsot...in ne bomo spet poslušali "kaj pa tisti ki živimo v bloku" (teh par 100 ljudi).
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
thramos ::
Lastna vožnja v avtu je nasploh potrata časa. Zgubiš ure in ure, sebe in druge postaviš v smrtno nevarnost in smetiš lastno okolje.
Jep. Zato me vedno znova čudi, zakaj ob smešno poceni letalskih kartah in lokalnih najemih, nekoga še vedno skrbi dnevni doseg avtomobila. Zgleda vsaj vsak vikend vozi v Amsterdam.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Narobe misliš.
Torej, kdo se bo lahk filal s 350?
Verjetno tisti z 800V baterijo, samo potem je boljše vprašanje na katerih drugih DC polnilnicah se bo sploh lahko tak avto filal?
Everyday practicality: convenient and quick charging, over 500 km driving range
It is not just passionate sportiness that makes up a Porsche but also a high level of everyday practicality. Accordingly, the Mission E can travel over 500 km on one battery charge, and it can be charged with enough energy for around 400 km more driving range in about fifteen minutes. The reason: Porsche is a front-runner in introducing innovative 800-volt technology for the first time. Doubling the voltage – compared to today's electric vehicles that operate at 400 volts – offers multiple advantages: shorter charging times and lower weight, because lighter, smaller gage copper cables are sufficient for energy transport. A moveable body segment on the front left wing in front of the driver's door gives access to the charging port for the innovative “Porsche Turbo Charging” system. Via the 800-volt port, the battery can be charged to approximately 80 per cent of its capacity in around 15 minutes – a record time for electric vehicles. As an alternative, the technology platform can be connected to a conventional 400-volt charging station, or it can be replenished at home in the garage via convenient inductive charging by simply parking over a coil embedded in the floor of the garage from which the energy is transferred without cables to a coil on the car's underbody.
http://www.porsche.com/usa/aboutporsche...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Lastna vožnja v avtu je nasploh potrata časa. Zgubiš ure in ure, sebe in druge postaviš v smrtno nevarnost in smetiš lastno okolje.
Jep. Zato me vedno znova čudi, zakaj ob smešno poceni letalskih kartah in lokalnih najemih, nekoga še vedno skrbi dnevni doseg avtomobila. Zgleda vsaj vsak vikend vozi v Amsterdam.
Bi blo interesantno preračunat, koliko bi bil net efekt, če bi investirali v avtomatizacijo cest (eg. magnetne trakove, "vodila" itd,) in prepovedali neavtonomno vožnjo na cestah z omejitvijo večjo od 50kmh.
IMO bi se dramatično izplačalo.
Tehnološko in infrastrukturno pa se mi ne zdi tak moonshot. Z današnjo tehnologijo je to mala malica.
Da vožnja že sedaj po avtocestah ni avtonomna je grozno, če že ne zločin proti človeštvu.
Ne samo zaradi varnosti, ampak tudi potrate časa.
Osebno menim, da vsak na novo zgrajen del pomembnejše ceste, bi že moral imeti integrirana "vodila" ali namensko infrastrukturo za eventuelno avtonomno vožnjo.
Sem že večkrat rekel...ko bodo generacije prihodnosti gledale na naš čas, in vidli, kako smo se prevažali, jih bo sram, da izvirajo iz takih retardirancev.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Lastna vožnja v avtu je nasploh potrata časa. Zgubiš ure in ure, sebe in druge postaviš v smrtno nevarnost in smetiš lastno okolje.
Jep. Zato me vedno znova čudi, zakaj ob smešno poceni letalskih kartah in lokalnih najemih, nekoga še vedno skrbi dnevni doseg avtomobila. Zgleda vsaj vsak vikend vozi v Amsterdam.
Daj mi za Hannover in Prago prosim povej koliko stane, rabim večkrat.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Sorry bro, ampak mora res bit shitty porabit toliko ur v avtu za tako oddaljene lokacije, especially if you have a family.
Resno, mečeš ure stran tvojega življenja, ki se ti ne bodo nikoli vrnile...za kaj...spravit avto od točke A do B po ravni gladki površini.
Resno, mečeš ure stran tvojega življenja, ki se ti ne bodo nikoli vrnile...za kaj...spravit avto od točke A do B po ravni gladki površini.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
thramos ::
Stane kaj, a ne znaš googlat? Ne ceniš nič svojega časa, izgubljenega za volanom? Ne rabiš na cilj priti spočit?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
FYI, službene poti so plačane, ne voziš se v svojem prostem času.
Sicer pa rabim podatek, kako priti hitreje in ceneje kot z avtom iz Ljubljane v Piso.
Sicer pa rabim podatek, kako priti hitreje in ceneje kot z avtom iz Ljubljane v Piso.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Sorry bro, ampak mora res bit shitty porabit toliko ur v avtu za tako oddaljene lokacije, especially if you have a family.
Resno, mečeš ure stran tvojega življenja, ki se ti ne bodo nikoli vrnile...za kaj...spravit avto od točke A do B po ravni gladki površini.
Se mi je zdelo ja, da si poln dreka. Če bi pogledal, bi videl, da je pot dolga tam-tam kot z avtomobilom (upoštevanje prihoda na letališče, do rental car centra). Torej argument časa z letalom povsem odpade. Kar bi vedel, če bi šel kdaj kam dlje od Umaga. Kot drugo precej prihraniš. Ja, vem, tule ste sami milijonarji, konec koncev je warpi že jurja spravil skupaj, ampak eni smo pa pač bolj reveži, pa se nam dodatni tisočak ali dva mesečno že nekaj malega poznata. In ne, vsi posli pač ne gredo tako, da po skypu narediš eno videokonferenco, kdaj moraš kam tudi iti. In brez skrbi, če imaš take opravke, potem je za družino poskrbljeno bolje, kot če se doma z LPPjem voziš naokoli in si ves hud. In kot tretje, vsaj 20x raje sem v svojem avtomobilu malce višjega razreda 10 ur, kot pa na piksni Adrie 6 in potem v enem izposojenem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Fair enough. Ampak zato pa so take destinacije idealne za vlak.
Sicer pa koliko pogosto se voziš tam? Če je to parkrat na pol leta, pol ni neka kriza. Če pa to počneš večkrat mesečno pa...
Sicer pa koliko pogosto se voziš tam? Če je to parkrat na pol leta, pol ni neka kriza. Če pa to počneš večkrat mesečno pa...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Vlak je boljša izbira kot letalo, ampak je spet problem, da traja. Do Amsterdama sem rabil nekih 10 ur. Slovenski vlaki ti poberejo toliko časa, da sploh ni pomembno kako hitri in točni so potem naprej. Cenovno pa sploh niso poceni, kot marsikdo misli. Seveda na cilju spet rabiš rantal car. Dal sem dva najbolj preprosta primera, Hanover in Prago. Nisem dal za primer nek Spodnji Duplek pri Zgornji Ščavnici, ker se tam vse sesuje. In potem si spet tam, da je bolje iti na take poti z avtomobilom višjega razreda, kjer na cilj pač ne prideš sesut, kot če bi šel s Cliom, časovno si pa vsaj tam-tam. Pot do Paderborna recimo je z letalom daljša kot z avtom in to precej. Brnik-Munchen, Munchen-Hanover, Hanover-Paderborn ti ponujajo. Pa čas potovanja 15 ur. Čakanje na letališčih, prevažanje v hrupnih piksnah, čakanje na rental car itd. in to naj bi bila super alternativa? Ni. Kdor ima kakšne take opravke to ve, ostali so pa seveda najpametnejši iz udobja LPP sedeža, kjer so pojedli vso pamet.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Vlak?!? A je res nekdo imenil vlak kot alternativo v naši državi?!?
![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
hammock ::
Vlak je boljša izbira kot letalo, ampak je spet problem, da traja. Do Amsterdama sem rabil nekih 10 ur. Slovenski vlaki ti poberejo toliko časa, da sploh ni pomembno kako hitri in točni so potem naprej. Cenovno pa sploh niso poceni, kot marsikdo misli. Seveda na cilju spet rabiš rantal car. Dal sem dva najbolj preprosta primera, Hanover in Prago. Nisem dal za primer nek Spodnji Duplek pri Zgornji Ščavnici, ker se tam vse sesuje. In potem si spet tam, da je bolje iti na take poti z avtomobilom višjega razreda, kjer na cilj pač ne prideš sesut, kot če bi šel s Cliom, časovno si pa vsaj tam-tam. Pot do Paderborna recimo je z letalom daljša kot z avtom in to precej. Brnik-Munchen, Munchen-Hanover, Hanover-Paderborn ti ponujajo. Pa čas potovanja 15 ur. Čakanje na letališčih, prevažanje v hrupnih piksnah, čakanje na rental car itd. in to naj bi bila super alternativa? Ni. Kdor ima kakšne take opravke to ve, ostali so pa seveda najpametnejši iz udobja LPP sedeža, kjer so pojedli vso pamet.
Ne vem od kje si, ampak stajerci imamo super letalske povezave iz Graza. Hannover se da za 250e letet ce pametno rezerviras (grem pogosto, ali pa Bremen - oboje preko Muenchna ali Stuttgarta), res pa da je Praga nesmiselno draga.
Meni je letalo kul, lahko berem stuff, poslusam muziko, na letalu vedno spim brez tezav, in v vseh bussiness lounge-ih od star alliance lahko pocivam, zastonj jem in spijem kaksno pivo. V letalih sem skoraj vec kot na tleh, in bolj udobnega potovanja si ne morem predstavljat. Seveda se kdaj zgodi da kje ostanes zaradi vremena ali cesa drugega, ampak generalno je pa zadeva totalno nestresna.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
Greš do najbližjega športnega letališča, najdeš nekoga ki nabira ure za CPL, ga nafehtaš za prevoz in mu plačaš polovico, pa greš na najlepši let ever kamorkoli po evropi. Pa še na cilj te pripelje veliko bližje kot "ta velika" letališča in z veliko manj gužve in formalnosti.
PS. kmalu tudi na elektriko.
PS. kmalu tudi na elektriko.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jernejl ::
zakaj ob smešno poceni letalskih kartah in lokalnih najemih
Letalske karte so poceni, če jih kupiš dva meseca vnaprej in si prilagodljiv glede termina. Super za študente in popotnike.
Če moraš pa recimo v ponedeljek v München na sestanek ob 10h zjutraj, imaš pa bolj malo smešno poceni možnosti. Kaj šele, če greš v kraj, kjer ni letališča.
Časovno se pa letalo začne splačati tam nekje pri 500-1000km razdalje in več.
Tud večina prebivalstva je seljakov, tako da so vtičnice povsot...in ne bomo spet poslušali "kaj pa tisti ki živimo v bloku" (teh par 100 ljudi).
Mimogrede, približno tretjina prebivalcev v Sloveniji živi v večstanovanjskih stavbah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Tud večina prebivalstva je seljakov, tako da so vtičnice povsot...in ne bomo spet poslušali "kaj pa tisti ki živimo v bloku" (teh par 100 ljudi).
Mimogrede, približno tretjina prebivalcev v Sloveniji živi v večstanovanjskih stavbah.
Definiraj večstanovanjska stavba. Ker večina teh blokov v slo niso to čemur se res reče mestni blok.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
800V baterija? awesome n shit, ampak ob prometni nesreči če bo kak kabel štrlel, bo to zgledalo približno kot komarji na "tisti" rešetki.
PS. Tale model 3 je imo točno kar bi moral bit everyday avto. Preprost dizajn, enostaven in straightforward.
Je pa na žalost še občutno predrag. Če jim ga uspe znižat na 20k....pol jih bomo res videli na vsakem koraku. V sloveniji morda še najprej, ker v resnici za slo so ele. avti idealni. Tud večina prebivalstva je seljakov, tako da so vtičnice povsot...in ne bomo spet poslušali "kaj pa tisti ki živimo v bloku" (teh par 100 ljudi).
Nesreč z 800V sistemom je bilo več kot si misliš in to na TV:
https://www.google.si/webhp?sourceid=ch...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
thramos ::
Sorry bro, ampak mora res bit shitty porabit toliko ur v avtu za tako oddaljene lokacije, especially if you have a family.
Resno, mečeš ure stran tvojega življenja, ki se ti ne bodo nikoli vrnile...za kaj...spravit avto od točke A do B po ravni gladki površini.
Se mi je zdelo ja, da si poln dreka. Če bi pogledal, bi videl, da je pot dolga tam-tam kot z avtomobilom (upoštevanje prihoda na letališče, do rental car centra). Torej argument časa z letalom povsem odpade. Kar bi vedel, če bi šel kdaj kam dlje od Umaga. Kot drugo precej prihraniš. Ja, vem, tule ste sami milijonarji, konec koncev je warpi že jurja spravil skupaj, ampak eni smo pa pač bolj reveži, pa se nam dodatni tisočak ali dva mesečno že nekaj malega poznata. In ne, vsi posli pač ne gredo tako, da po skypu narediš eno videokonferenco, kdaj moraš kam tudi iti. In brez skrbi, če imaš take opravke, potem je za družino poskrbljeno bolje, kot če se doma z LPPjem voziš naokoli in si ves hud. In kot tretje, vsaj 20x raje sem v svojem avtomobilu malce višjega razreda 10 ur, kot pa na piksni Adrie 6 in potem v enem izposojenem.
Če si v Adrini piksni 6 ur, potem bi bil lahko že sredi Atlantika.
Do Prage traja let celo uro, če porabiš pol ure do Brnika, kjer moraš biti pol ure prej in pol ure po pristanku že sediš v najetem avtomobilu (če bi počel še kaj drugega kot letoval v Umagu bi vedel, kako danes potekajo najemi) potem si na cilju še vedno bistveno prej kot voznik, ki se še praska po riti zakaj še ni niti pri Dunaju. Da o tem, da na cilj prideš bistveno bolj spočit in da si po poti utegnil še kaj naredit ne govorim.
Ja, če ti je res vseeno za čas in živce, boš nekaj fičnikov prihranil pri dolgotrajni in utrujajoči vožnji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
thramos ::
Letalske karte so poceni, Äe jih kupiĹĄ dva meseca vnaprej in si prilagodljiv glede termina. Super za ĹĄtudente in popotnike.
Äe moraĹĄ pa recimo v ponedeljek v MĂźnchen na sestanek ob 10h zjutraj, imaĹĄ pa bolj malo smeĹĄno poceni moĹžnosti. Kaj ĹĄele, Äe greĹĄ v kraj, kjer ni letaliĹĄÄa.
Äasovno se pa letalo zaÄne splaÄati tam nekje pri 500-1000km razdalje in veÄ.
Vsekakor letalo ni vedno in za vse. Ampak v tej temi se stalno izpostavlja problematika dosega in Äasa polnjenja elektriÄnih avtomobilov - kljub temu, da povpreÄen Evropejec na dan naredi manj kot 60 km.
Tukaj pa kot kaže tarnajo sami biznismeni, ki jim stalno uletavajo nenapovedani sestanki na severu NemÄije, kjer se sklepajo blazni posli, hkrati pa jim je vseeno za izgubljen Äas na cesti ni jim pa žal nekaj € več za hitrejšo in udobnejšo pot.