» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
354 / 1137
»»

WarpedGone ::

Bicikli se prodajajo še bolje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

fpbs je izjavil:

Okapi je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


V svoji inteligenci velikosti planeta ni sposobn skapirat da je dal primer na 3 leta star avto s 110k prevoženimi, ki je izgubil manj kot tretjino vrednosti.
LOL tvoja inteligenca je očitno velikosti osončja, če na osnovi pobožnih želja, izraženih v oglaševani ceni, ocenjuješ izgubo vrednosti.

Točno to sem od Warpija pričakoval. Zgoraj je nekdo omenil 30k€, pa še za to ceno ga bo težko prodati. Res, da je imel pri 100kkm zamenjano baterijo, čeprav se baterije pri Teslah kao ne kvarijo.

Tista Tesla ima 56k km. Kako je menjal baterije na 100k?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

Tista tesla ima prevoženih 117.683 km
In v oglasu nobene besede o kaki zamenjavi baterije.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Da se ne pozabi, zakaj se sploh gleda ta oglas: Tesla nadpovprečno dobro ohranja vrednost.
Praktični vsi drugi EV jo ohranjajo bistveno slabše kot primerljivi bencinski avtomobili, vključno z mizerijo od i3, kateremu vrednost po nakupu strmoglavi ko kamen.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Okapi ()

Mufasa ::

Tkole čez prst.. povprečn čefur bo rajš dal 40k za mečko S klaso / 911 Carerra k pa 60k za električno toyoto - teslo.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

jernejl ::

Seveda, zakaj bi kupoval slabši avto za višjo ceno?
Teslo kupujejo posebne skupine kupcev, ki imajo drugačne vrednote. Ampak teh je precej malo.
Za večji kos pogače bo treba ponuditi več avta za nižjo ceno. Trenutno pri EV to pač še ni mogoče.

WarpedGone ::

Kupcev A8 je 3x manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Tista tesla ima prevoženih 117.683 km
In v oglasu nobene besede o kaki zamenjavi baterije.

Ne samo to, da je bila v prvem oglasu za 75k€ omenjena nova baterija, zamenjan je bil tudi cel pogonski sklop, novi diski, zavorne ploščice..,

RedDrake je takole komentiral vse skupaj

Jah, no sej, 3 leta star pleh in notranjost + 5 mesecev star pogonski sklop je "skoraj" novo.
Čudmo sicer, da je bilo potrebno menjati baterijo in motor.
Bojda se te stvari ne kvarijo ...

Warpi, tudi ti si to komentiral, samo nekoliko drugače, kot sedaj.
Kasneje je bila cena znižana, pa tudi odstranjene so bile nekatere opombe, verjetno iz razloga, da se s temi menjavami ni preveč za hvaliti.

WarpedGone ::

Maš link na prvi oglas?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Kupcev A8 je 3x manj.

LOL, že spet inteligenca velikosti osončja;-)
Kupcev bencinskih avtov za 100k evrov je 10x več kot kupcev električnih avtov za 100k evrov.

Spajky ::

Ma kaj Musk še ni prodal svojga deleža v Tesli? Še niso zrasle delnice zadosti? Čudi me da tak vizionar še ni čul za kontracepcijo (pri toliko dece kot jo je naštepal, ki ga vidi zamo ob posebnih prilikah) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

WarpedGone ::

Katera firma pa je to "bencinski avto za 100k"?
Kater je njihov zadnji model?

Ja, "LOL, že spet inteligenca velikosti osončja" ni sposobna skapirat da super prodaja bencinskih BMW totalno nič ne pomaga Audiju, če se njihov A8 prodaja slabo. Audi prodaja A8, Tesla pa S. In Tesla Model S se v spodnjem dupleku po imenu United Kingdom, prodaja trikrat bolje kot Audijev A8.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Shortaj njihove delnice, samo vprašanje časa je, preden zaprejo.

WarpedGone ::

Nah, do tja je še N državnih pomoči, združitev, pripojitev, posojil, odpisov, stavk, jokanja, napadanja, podkupovanja, FUDa, in razlaganja kako se letno proda 100M bencinskih vozil tko da ni problema sploh.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Vse kaže, da je konec ujčkanja Tesle. Trump's new EPA head is oil-industry friendly, to put it mildly
http://www.autoblog.com/2016/12/07/trum...

Spajky ::

Mogoče pa je dFrump pametnejši kot si mislimo in uporablja taktiko : "keep your friends close and enemyes even closer" ... da če bo res kaj probal pošteno spremenit (FED izločit iz igre npr.), da ne bi se zgodila spet kakšna "magična" krogla kdaj ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

WarpedGone ::

Če kaj, to pomeni smrt GM Bolt, GM Volt, 3/4 ostalih EVjev, ki obstajajo predvsem zaradi zahtev amerike.
Tesla pa bo imel še večjo konkurenčno prednost, kr iz danes na jutr.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spajky ::

Zahteve amerike so kot veter ... lahko hitro menja smer, vsaj začasno, da se koga izloči ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Magic1 ::

Kaj se sploh gremo v tej celi temi?!? W1 seveda trobi svoje in nabija, da so bencinci že odpisani, Tesla pa bo vse zamenjala. V realnosti se Ev-ji razvijajo in prodaja jim raste, kar seveda ni težko pri teh številkah. Jaz pravim da bo čez 13 let še vedno večino bencincev na cesti. Bo pa elektrike vedno več in še vedno sem prepričan, da bo s cenejšimi el. komponentami vedno več hibridov, kot pa pure EV-jev. Izkoristi prednosti obeh svetov.
Seveda se lahko vse spremeni, če se zgodi revolucija na baterijah (ne kaže nič na to), a na hitro se itak ne more nič naredit. Tudi pri revoluciji potrebuješ prilagoditev infrastrukture, kar pa se ne zgodi instantno.
Biznis je itak lahko povsod, tudi v polžji slini.
Magic

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Če kaj, to pomeni smrt GM Bolt, GM Volt, 3/4 ostalih EVjev, ki obstajajo predvsem zaradi zahtev amerike.
Tesla pa bo imel še večjo konkurenčno prednost, kr iz danes na jutr.

A nisi včeraj lepil povezave, zakaj je za Teslo dobro, da ima čimveč konkurence?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Zanj je itak vsak podatek uporaben. Samo v prav kontekst ga je potrebno dat.
Magic

WarpedGone ::

Nikec3 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Če kaj, to pomeni smrt GM Bolt, GM Volt, 3/4 ostalih EVjev, ki obstajajo predvsem zaradi zahtev amerike.
Tesla pa bo imel še večjo konkurenčno prednost, kr iz danes na jutr.

A nisi včeraj lepil povezave, zakaj je za Teslo dobro, da ima čimveč konkurence?


Ja, je. A ti še kej ni jasn?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Katera firma pa je to "bencinski avto za 100k"?
Kater je njihov zadnji model?

Ja, "LOL, že spet inteligenca velikosti osončja" ni sposobna skapirat da super prodaja bencinskih BMW totalno nič ne pomaga Audiju, če se njihov A8 prodaja slabo. Audi prodaja A8, Tesla pa S. In Tesla Model S se v spodnjem dupleku po imenu United Kingdom, prodaja trikrat bolje kot Audijev A8.


Od kdaj pa Tesla tekmuje samo z Audijem? Tekmuje pravzaprav z vsemi. Tako kot Audi. Tesli gre sicer bolje kot Audiju ampak ne gre jim pa bolje kot BMWju. Propad Audija Tesli pomaga tocno toliko kot BMWju. V praksi pa verjetno manj, ker je za nakup elektricnega vozila se vedno nekaj zadrzkov in ni nobene garancije, da bi se vec ljudi odlocilo za nakup Tesle, ce ne bi imeli moznosti kupiti Audija.

Tesla je samo eden izmed proizvajalcev avtomobilov. Tudi, ce bodo kadarkoli prodali vec kot vsi ostali skupaj v tem segmentu vozil, je to se vedno precej majhen delez pri prodaji avtomobilov na sploh. Dokler bodo elektricna vozila tako razsirjena kot so razsirjeni luksuzni avtomobili, ne bomo mogli govoriti o neki razsirjenosti EVjev.

Imas ljudi, ki se vozijo s Ferrariji ampak bulk prodaje pa delajo Clioti in Golfi. In prehodi v vecjih stevilkah se bodo zaceli v tem razredu. Ne pa v razredu avtomobila za 100 jurjev.

Kako bo pa takrat stala Tesla je pa popolnoma vseeno, ce ne bodo proizvajali avtomobila v zgoraj omenjenem razredu.

Je pa tle zadaj nekaj pomembnega. Ce Tesla crkne, potem je verjetno, da bo to za nekaj casa pokopalo razvoj EVjev, ker si bodo tudi drugi premislili.

hammock ::

Je pa tle zadaj nekaj pomembnega. Ce Tesla crkne, potem je verjetno, da bo to za nekaj casa pokopalo razvoj EVjev, ker si bodo tudi drugi premislili.

Nebi rekel, plaz je namrec sprozen. Zacela se je negativna kampanija proti dizlu (povsem upraviceno), bencin bo pa IMO naslednja tarca. Baterije bodo v desetih letih ~podvojile kapaciteto na svojo ceno. Fotovoltaika bo postala dirt cheap (ze zdaj je tu-tu s premogom), zahvaljujoc Kitajcem.

Ce so bogate arabske drzave zacele investirati v fotovoltaiko in proizvajajo strom ceneje kot ga lahko s plinskimi elektrarnami, potem je jasno kam gre trend.

Vsa norija okoli tega kako je 300-400km dosega za avto premalo pa je tako velika neumnost. Ce se vsak dan vozis 1000km dalec je cas da razmislis o letalu. Za tisto eno voznjo na leto do Hvara pa gres vmes na kosilo in ga usput napolnis, no big deal.

Gregor P ::

Arabske države so sploh znane po smiselnem investiranju in sploh ne razmetavanju denarja8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Zanimivo branje - Inside the factory building GM's game-changing Bolt EV
1. Warpi, utihni s svojim bullshitom, samo zanimiv članek je, če ne govori o Tesli še ni napad na tvojo vero.
2. Iz članka: "The high-range EV went from design to introduction in three years. That's a process that usually takes five years." Točno toliko prednosti imajo tisti, ki sedaj že nekaj delajo na tem. Nekaj let. Kar v bistvu ni nič.

WarpedGone ::

Tesla vam ne paše ker je 'butičen', i.e. samo 100k letne proizvodnje (~trenuten rate). GM bolt je po najbol optimističnih napovedih pod polovico tega (40k letno) plus potegnil so ročno zavoro in bodo teh 40k letno dosegli 'počasi'.

Torej? Kje je vitje rok na GMom kako so nepomembni ker proizvajajo butični izdelek, ki ne pomeni nič?

Arabske države so sploh znane po smiselnem investiranju

Ko je cena foltovoltaike pod ceno *vseh* drugih alternativ je karkoli drugega razmetavanje denarja.

Kako bo pa takrat stala Tesla je pa popolnoma vseeno, ce ne bodo proizvajali avtomobila v zgoraj omenjenem razredu.


Kako bo pa takrat stal Apple je pa popolnoma vseeno, ce ne bodo proizvajali telefona v zgoraj omenjenem razredu (i.e 30 EUR/kos).
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

Vsa norija okoli tega kako je 300-400km dosega za avto premalo pa je tako velika neumnost.

Če živiš v hiši in ga lahko vsako noč napolniš na 100%, to ni tak problem.
Za mestne ljudi, ki avta ne morejo kar tako vsako noč priklopiti na polnilec, pa je doseg seveda težava.
Vedeti moraš, da je iskanje polnilnice pri 0% napolnjenosti prepozno, in da razna hitra polnjenja ne morejo baterije napolniti do 100% (polnjenje do 100% traja dvakrat toliko časa kot do 80%).
Dodaj še hladno vreme, ki lahko doseg precej zniža. S takim dosegom boš torej lahko šel iz LJ v MB in nazaj samo če ne bo prehladno in če ga boš pred tem "do vrha" napolnil.

Pa tudi sicer boš moral vsake tri dni žrtvovati uro svojega časa za obisk polnilnice in polnjenje avtomobila. Precej neudobno in potratno torej.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Tesla vam ne paše ker je 'butičen', i.e. samo 100k letne proizvodnje (~trenuten rate). GM bolt je po najbol optimističnih napovedih pod polovico tega (40k letno) plus potegnil so ročno zavoro in bodo teh 40k letno dosegli 'počasi'.


A res ne razumes kaj bi nekateri radi povedali? :) S samo Teslo ni nic narobe ,'problem' je zgolj to, da dela avto, ki je cenovno dosegljiv le redkim. Dokler nimamo EVja, ki bo cenovno dosegljiv vecini ljudi, se o nekih EV revolucijah in masovnih prehodih na EV ne moremo pogovarjati. To, da na leto naredijo premalo avtomobilov je pa povsem drug problem, tako kot to, da jih drugi naredijo se manj.

WarpedGone je izjavil:


Torej? Kje je vitje rok na GMom kako so nepomembni ker proizvajajo butični izdelek, ki ne pomeni nič?



Ce v zadovoljivem roku izpolnjujejo narocila, potem je prav vseeno koliko avtov naredijo na mesec ali pa leto. Kar se njih samih tice. Hkrati pa to pokaze kaksno je sploh zanimanje za EVje v tem cenovnem razredu.

WarpedGone je izjavil:

Kako bo pa takrat stal Apple je pa popolnoma vseeno, ce ne bodo proizvajali telefona v zgoraj omenjenem razredu (i.e 30 EUR/kos).


Kaj tocno tebe splo moti? A to, da je enim vseeno kako posluje in deluje Tesla? Al to, da o Tesli ne govorimo tako lepo kot ti? :) Obnasas se totalno butt-hurt, ker v resnici ne razumes kaj bi ti radi povedali. Apple dandanes ne proda najvec telefonov, Samsung jih proda vec. A so prehitel Apple zaradi prodaje v najdrazjem segmentu? Ne, prehitel so jih zato ker delajo taksne telefone, da si jih lahko vsak privosci. Pokrivajo precej sirsi trg.

Tesla ima trenutno povsem spodoben EV, ki si ga vecina ne more privoscit. Potrebujemo pa EV, ki si ga lahko vsak privosci ali pa vsaj tisti, ki si sedaj lahko privoscijo vozilo z bencinskim/dizelskim motorjem. A bodo taksna vozila delali v Tesli ali kje drugje je pa prav vseeno.

Sej ves, tema je o elektricnih vozilih na splosno in ne o Tesli. Generalno gledano nas ne zanima a bo Tesla dalec najbolj uspesen proizvajalec EVjev ali ne. A bo sploh se obstajal cel X let ali ne. Vseeno nam je. :)

WarpedGone ::

A res ne razumes kaj bi nekateri radi povedali? :) S samo Teslo ni nic narobe ,'problem' je zgolj to, da dela avto, ki je cenovno dosegljiv le redkim. Dokler nimamo EVja, ki bo cenovno dosegljiv vecini ljudi, se o nekih EV revolucijah in masovnih prehodih na EV ne moremo pogovarjati. To, da na leto naredijo premalo avtomobilov je pa povsem drug problem, tako kot to, da jih drugi naredijo se manj.


A res ne razumeš kaj tupim tule že 10 let?

a) Nova tehnologija je (skoraj) vedno draga. Bolj kot je drugačna dražja je. EV je tolk drugačen da je 'blazno' drag.

b) Cena tehnologiji ne pade, ker dedek mraz tako reče ampak ker se tehnološki proces dovolj izpopolni in ker se izdelajo večje kapacitete proizvodnje vseh posameznih detajlov.

c) Da se tehnološki proces lahko izpopolni, da je treba implementirat, pilit, pri tem scat kri in delat nujne napake. Ter hkrati postavljat proizvodne kapacitete in poslovno preživet

d) Pot do tvojih 'poceni EV' je ena sama: preko zelo dragih, dragih, srednje dragih, manj dragih do nekoč skoraj poceni.

e) Tesla je EDINI ki to naravno verigo implementira, vsi drugi nekak preskakujejo vrsto in na silo sestavlajo EVje nekje kategoriji 'srednje dragio', ampak ker so preskočili napredek tehnologije, so pristali na srednje dragi zadevi, ki pa je klump

f) od le pride očitek zakaj preskakujejo vrsto, zakaj nove drage tehnologije ne uvajajo tam kjer je to normalno - nimajo zadržkov s prodajo 100k bencinskih vizil, ampak elektriko pa tlačijo v rang 30-40k. Zakaj? Folk iz riti vleče izgovore, da je to zato, ker menda ni povpraševanja, ni profita, etc. A i3 dela profit? Nikakor, enako kot nobena druga EV mizerija v tem cenovnem rangu. Edini ki EVje prodaja nad proizvodno ceno je tesla, okrog ~27% gross margin. GM Bolt ima cca 9k minusa na vsak sestavljen avto, Fiatov e500 ima 15k minusa na vsak sestavljen avto.

g) tesla je edini na pravi poti, ki lahko pripelje do masovne proizvodnje EV v bližnji prihodnosti. Edini počne vse kar je nujno, da se to lahko zgodi, in edini ki ne čaka dedka mraza da prinese nujne sestavine - omrežje hitrih polnilnic, proizvodne kapacitete baterij, nižjo ceno baterij, dovolj surovin za vse skupaj itd.

h) primerjave z drugimi 100k vozili služi debunkanju ideje, kako se EV za 100k ne splača. Če se prodaja 3x bolje kot bencinski, se očitno splača, problem je drugje - v želji, volji in končno sposobnostih

e) Kolikor so kritike starih velikih proizvajalcev vaserdiht, je na koncu res tudi, da veliki niso sposobni počet tega kar počne tesla, ker bodo trčili ob enake omejitve dobavljivih količin baterij, kar pomeni nujno zmanjšanje obstoječega obsega proizvodnje in takojšen padec profita. Ker so ti veliki vsi klasične delniške družbe, kjer je profit v naslednjem četrtletju bistveno bol polembna reč kot obstoj čez 10 let so tako na neizbežni poti lokalnega optimuma ki pa končno pelje v zastarelost. Tega se interno zavedajo VSI, od BMW, do VW, mercedesa, FIata in vseh japoncev. AMpak to, da se tega zavedajo, jim ne daje nobenega dodatnega maneverskega prostora. Praktično edina pot je ustanovitev nove firme, ki štarta iz 0 in ima 'interno dovoljenje' da direkt konkurira produktom matične firme. Ampak zopet, CEO ki bi požegnal takšno reč, bo takoj kazensko ovaden zaradi oškodovanja firme. Govori se, da je Mercedes na podobni poti, BMW se nekaj trudi v tej smeri z halo linijo i, Ghosn pri Nissanu se interno pretepa s 90% firme in posiljuje razvoj lastnih EV kapacitet. GM računa kolk točno EVjev mora prodat, da bo dosegel optimum profita prodaje bencinskih poltovornjakov. Toyota dela meglo in skuša počrpat čimveč državnih spodbud z dajanjem videza da vejo kaj bo v prihodnosti. Sedaj vejo, da bo čez 50 let vse na EV in bodo tudi oni zraven. Resno, delajo plane za 50 let naprej.

Kaj tocno tebe splo moti?

Mene točno sploh moti da poleg Tesle ni niti enega drugega resnega proizvajalca EVjev. In smo totalno odvisni od enega samega igralca, da stuhta kar pač bo. Če bi jih bilo več, bi cena tehnologiji padala še hitreje, poceni EV bi bili še prej tukaj in še prej bi nehal proizvajat demenco in alzheimerje (kjer je glavni razlog kurjenje fosilnih goriv, predvsem nafte, ampak je stvar še preveč političn nekorektna, da bi prišla v mainstream knowledge).

So kitajci postavili Faradey Future, ki pa se zaenkrat upseva obnašat dovolj čudno, da na njih ne upam več računat. Sedaj so še novice, da so ostali brez denarja.

Drugi nov je bivši Atieva, sedaj Lucid, ki gre po podobni poti kot tesla - ponižno bodo štartal tam kjer imajo teoretične možnosti za poslovno preživetje - ranga aston martina oz EV med 100 do 200k. Čez 4 dni naj bi javnosti prikazali to limuzino.

Pod črto imam pa poln spolni ud bebavega palamudenja cvetobera sloveneske tehnološke inteligence tle na ST (a kaj naj bi ta forum bil sploh?), ki tipično ni sposobna drugega od papagajskega ponavlanja novinarskih debilizmov in čaščenja svojih starih velikih idolov iz posterjev na omarah.

Ena firma ti zbere 400.000 vplačil za avto, oni pa z resnim obrazom pridigajo, kako ni povpraševanja. Not even wrong, just bullshit. Be better.
Zbogom in hvala za vse ribe

hammock ::

jernejl je izjavil:

Vsa norija okoli tega kako je 300-400km dosega za avto premalo pa je tako velika neumnost.

Če živiš v hiši in ga lahko vsako noč napolniš na 100%, to ni tak problem.
Za mestne ljudi, ki avta ne morejo kar tako vsako noč priklopiti na polnilec, pa je doseg seveda težava.
Vedeti moraš, da je iskanje polnilnice pri 0% napolnjenosti prepozno, in da razna hitra polnjenja ne morejo baterije napolniti do 100% (polnjenje do 100% traja dvakrat toliko časa kot do 80%).
Dodaj še hladno vreme, ki lahko doseg precej zniža. S takim dosegom boš torej lahko šel iz LJ v MB in nazaj samo če ne bo prehladno in če ga boš pred tem "do vrha" napolnil.

Pa tudi sicer boš moral vsake tri dni žrtvovati uro svojega časa za obisk polnilnice in polnjenje avtomobila. Precej neudobno in potratno torej.

Seveda je potrebno postavit infrastrukturo, to ni vprasanje...po domace, nekaj kablov bo potrebno poloziti in nekaj vticnic z pametnimi merilnimi urami postavit. Trivialno. Vsake tri dni cakat eno uro nekje seveda ne pride v postev, tega se nihce ne bo sel.

Strom bodo generirali paneli. Slo ima idealne pogoje za crpalne hidroelektrarne, tako da akumulacija ne bo tezava, v kolikor bomo pametni.

Vsekakor bo postopno treba updejtat tudi grid, ampak to bo potrebno v vsakem primeru, elektro avti gor ali dol, poraba elektrice energije konstantno raste.

Glede dosega pa spet - vecina ljudi se v povprecju NE vozi iz Maribora v Ljubljano na delo vsak dan. Sam delam 'samo' 130km na dan, meni bi elektricni avto super odgovarjal. Zato ga bom tudi kupil, ko moja Mazda umre oz postane nerentabilna zaradi eventuelnih odpovedi hardware-a (kar sicer se zna malo trajat, ti avti so znani po svoji trdozivosti).

nekikr ::

Ce v zadovoljivem roku izpolnjujejo narocila, potem je prav vseeno koliko avtov naredijo na mesec ali pa leto. Kar se njih samih tice. Hkrati pa to pokaze kaksno je sploh zanimanje za EVje v tem cenovnem razredu.

Tole je seveda res, toda, ko se bo našel kakšen warpi2, ki bo obseden z GM-om, mu bo treba pa na enak način povedati, da so te številke nepomembne (če bodo enake kot zdaj pri Tesli).

Je pa v bistvu zanimivo, da je Teslo, kot resnega pionirja EV, pri načrtovanju in izvedbi prvega resnega EV (resnega v smislu možnosti, da pride med ljudi v pomembnih številkah) povozil GM, ki je za to rabil 3 leta. Tule poslušamo, kako noben ne zna, kako ostali nimajo možnosti, ker lahko samo Tesla, ostali so brezvezni in bodo propadli danes zvečer, ampak v bistvu pa je, pred petimi leti no-name proizvajalec na EV sceni, prehitel Teslo "čez noč" (razvojni cikel, izdelava in prodaja vozila pač ni štancanje Samsung mobitelov). Kar bo zdaj zanimivo je koliko časa bodo rabili drugi, da se gredo to igro, če se slučajno pokaže, da je zanimanja toliko, da se ga splača izkoristiti. Za Teslinih 50k letno vozil je vsem vseeno, če se pokaže, da GM in Model 3 (ko bo, če bo) privabita letno milijone kupcev (prednaročila za karkoli še niso trden pokazatelj, lahko da po servisiranih prednaročilih upade zanimanje za xx%, bo pa zanimivo videti ali bodo ostali rabili 3 leta ali 5. Toliko o neki bajni prednosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Okapi ::

tl;dr
kratek povzetek - Musk je bog, ki se osebno in poslovno žrtvuje za napredek človeštva.>:D

WarpedGone je izjavil:

A res ne razumes kaj bi nekateri radi povedali? :) S samo Teslo ni nic narobe ,'problem' je zgolj to, da dela avto, ki je cenovno dosegljiv le redkim. Dokler nimamo EVja, ki bo cenovno dosegljiv vecini ljudi, se o nekih EV revolucijah in masovnih prehodih na EV ne moremo pogovarjati. To, da na leto naredijo premalo avtomobilov je pa povsem drug problem, tako kot to, da jih drugi naredijo se manj.


A res ne razumeš kaj tupim tule že 10 let?

a) Nova tehnologija je (skoraj) vedno draga. Bolj kot je drugačna dražja je. EV je tolk drugačen da je 'blazno' drag.

b) Cena tehnologiji ne pade, ker dedek mraz tako reče ampak ker se tehnološki proces dovolj izpopolni in ker se izdelajo večje kapacitete proizvodnje vseh posameznih detajlov.

c) Da se tehnološki proces lahko izpopolni, da je treba implementirat, pilit, pri tem scat kri in delat nujne napake. Ter hkrati postavljat proizvodne kapacitete in poslovno preživet

d) Pot do tvojih 'poceni EV' je ena sama: preko zelo dragih, dragih, srednje dragih, manj dragih do nekoč skoraj poceni.

e) Tesla je EDINI ki to naravno verigo implementira, vsi drugi nekak preskakujejo vrsto in na silo sestavlajo EVje nekje kategoriji 'srednje dragio', ampak ker so preskočili napredek tehnologije, so pristali na srednje dragi zadevi, ki pa je klump

f) od le pride očitek zakaj preskakujejo vrsto, zakaj nove drage tehnologije ne uvajajo tam kjer je to normalno - nimajo zadržkov s prodajo 100k bencinskih vizil, ampak elektriko pa tlačijo v rang 30-40k. Zakaj? Folk iz riti vleče izgovore, da je to zato, ker menda ni povpraševanja, ni profita, etc. A i3 dela profit? Nikakor, enako kot nobena druga EV mizerija v tem cenovnem rangu. Edini ki EVje prodaja nad proizvodno ceno je tesla, okrog ~27% gross margin. GM Bolt ima cca 9k minusa na vsak sestavljen avto, Fiatov e500 ima 15k minusa na vsak sestavljen avto.

g) tesla je edini na pravi poti, ki lahko pripelje do masovne proizvodnje EV v bližnji prihodnosti. Edini počne vse kar je nujno, da se to lahko zgodi, in edini ki ne čaka dedka mraza da prinese nujne sestavine - omrežje hitrih polnilnic, proizvodne kapacitete baterij, nižjo ceno baterij, dovolj surovin za vse skupaj itd.

h) primerjave z drugimi 100k vozili služi debunkanju ideje, kako se EV za 100k ne splača. Če se prodaja 3x bolje kot bencinski, se očitno splača, problem je drugje - v želji, volji in končno sposobnostih

e) Kolikor so kritike starih velikih proizvajalcev vaserdiht, je na koncu res tudi, da veliki niso sposobni počet tega kar počne tesla, ker bodo trčili ob enake omejitve dobavljivih količin baterij, kar pomeni nujno zmanjšanje obstoječega obsega proizvodnje in takojšen padec profita. Ker so ti veliki vsi klasične delniške družbe, kjer je profit v naslednjem četrtletju bistveno bol polembna reč kot obstoj čez 10 let so tako na neizbežni poti lokalnega optimuma ki pa končno pelje v zastarelost. Tega se interno zavedajo VSI, od BMW, do VW, mercedesa, FIata in vseh japoncev. AMpak to, da se tega zavedajo, jim ne daje nobenega dodatnega maneverskega prostora. Praktično edina pot je ustanovitev nove firme, ki štarta iz 0 in ima 'interno dovoljenje' da direkt konkurira produktom matične firme. Ampak zopet, CEO ki bi požegnal takšno reč, bo takoj kazensko ovaden zaradi oškodovanja firme. Govori se, da je Mercedes na podobni poti, BMW se nekaj trudi v tej smeri z halo linijo i, Ghosn pri Nissanu se interno pretepa s 90% firme in posiljuje razvoj lastnih EV kapacitet. GM računa kolk točno EVjev mora prodat, da bo dosegel optimum profita prodaje bencinskih poltovornjakov. Toyota dela meglo in skuša počrpat čimveč državnih spodbud z dajanjem videza da vejo kaj bo v prihodnosti. Sedaj vejo, da bo čez 50 let vse na EV in bodo tudi oni zraven. Resno, delajo plane za 50 let naprej.

Kaj tocno tebe splo moti?

Mene točno sploh moti da poleg Tesle ni niti enega drugega resnega proizvajalca EVjev. In smo totalno odvisni od enega samega igralca, da stuhta kar pač bo. Če bi jih bilo več, bi cena tehnologiji padala še hitreje, poceni EV bi bili še prej tukaj in še prej bi nehal proizvajat demenco in alzheimerje (kjer je glavni razlog kurjenje fosilnih goriv, predvsem nafte, ampak je stvar še preveč političn nekorektna, da bi prišla v mainstream knowledge).

So kitajci postavili Faradey Future, ki pa se zaenkrat upseva obnašat dovolj čudno, da na njih ne upam več računat. Sedaj so še novice, da so ostali brez denarja.

Drugi nov je bivši Atieva, sedaj Lucid, ki gre po podobni poti kot tesla - ponižno bodo štartal tam kjer imajo teoretične možnosti za poslovno preživetje - ranga aston martina oz EV med 100 do 200k. Čez 4 dni naj bi javnosti prikazali to limuzino.

Pod črto imam pa poln spolni ud bebavega palamudenja cvetobera sloveneske tehnološke inteligence tle na ST (a kaj naj bi ta forum bil sploh?), ki tipično ni sposobna drugega od papagajskega ponavlanja novinarskih debilizmov in čaščenja svojih starih velikih idolov iz posterjev na omarah.

Ena firma ti zbere 400.000 vplačil za avto, oni pa z resnim obrazom pridigajo, kako ni povpraševanja. Not even wrong, just bullshit. Be better.

WarpedGone ::

@nekikr, okapi, ...
Not even wrong, just bullshit. Be better
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Oprosti. Kdaj začnete z gradnjo, da se pridružim in spoznam resnico?

Spajky ::

Ma kaj je Pipistrel s kitajci in Letriko že začel delat Kit komplete za konverzije bencincev na elektriko? :)) . Čakam, da bo poceni na aliexpress za mojega Puntiča :) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

torentino ::

Ne vem za puntiča, a menda bo Letrika delala 150kw motorje za merca.
Pa ne okol govort...:D

fpbs ::

Nissan Teases Advancement in Autonomous EV Driving Tech Ahead Of Ghosn's Keynote In Las Vegas:

http://insideevs.com/nissan-teases-adva...

vostok_1 ::

torentino je izjavil:

Ne vem za puntiča, a menda bo Letrika delala 150kw motorje za merca.
Pa ne okol govort...:D


Dont worry, we wont.
Sicer pa sploh še kdo kupuje merčote izven balkana?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

nekikr ::

Prvi link.Skoraj tak znalec si kot warpi.

fpbs ::

NVIDIA is testing its driverless car tech in California:
https://www.engadget.com/2016/12/10/nvi...

J.McLane ::

Drugače je ta novica objavljena lepo v slovenščini na Slo-Tech, vključno s forumskimi komentarji:
https://slo-tech.com/novice/t689273

LG Chem povečuje proizvodnjo, ko bo fabrka na Poljskem končana (konec leta 2018) bodo proizvedli 280.000 EV baterij letno. Sorry ker ni podatka v GWh, ampak če preračunamo je to nekje 11-16 GWh.
http://english.yonhapnews.co.kr/news/20...

fpbs ::

J.McLane je izjavil:

LG Chem povečuje proizvodnjo, ko bo fabrka na Poljskem končana (konec leta 2018) bodo proizvedli 280.000 EV baterij letno. Sorry ker ni podatka v GWh, ampak če preračunamo je to nekje 11-16 GWh.

Pomembno je, da so povečali proizvodnjo za 70%.

eko_2k4 ::

Te fabrike baterij so upam samo začasna vmesna stopnja do super kondenzatorjev.
http://www.hybridcars.com/supercapacito...

fpbs ::

Saj s tega razloga tudi pomembni proizvajalci baterij, razen Panasonica s Teslo, počasi, glede na povpraševanje povečujejo proizvodnjo. Razvoj gre tudi v smer energetskega hibrida, to je združenja dobrih lastnosti baterije in dobrih lastnosti kondenzatorja.

Nikec3 ::

fpbs je izjavil:

Saj s tega razloga tudi pomembni proizvajalci baterij, razen Panasonica s Teslo, počasi, glede na povpraševanje povečujejo proizvodnjo. Razvoj gre tudi v smer energetskega hibrida, to je združenja dobrih lastnosti baterije in dobrih lastnosti kondenzatorja.

A v komercialni rabi se v avtomobilih že kje uporabljajo kondenzatorji namesto baterij?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

V namen shranjevanja 'pogonske' energije - ne.
So za par velikostnih razredov preslabi iz več kot enega vidika.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Kondenzatorji - velika moč, majhna kapaciteta
Baterije - manjša moč, velika kapaciteta

Tehnologiji na nekaterih področjih prihajata skupaj, ampak so se baterije izkazala kot superiorne. Npr. Toyota je med 2012 in 2015 uporabljala superkondenzator v LeMans dirkalniku, letos so prešli na baterije, tako kot vsa druga konkurenca. Baterija je tam stalno podvržena 360 kW charge/discharge in vseeno to zmore dokaj majhen paket, ki "sedi" poleg voznika. Koliko kWh ima taka baterija so ugibanja, ampak ima najmanj 3 kWh, superkondenzator je imel kvečjemu 0,5 kWh, pa je dosegal podoben charge/discharge rating.

Problem teh tez o hitrem polnjenju kondenzatorjev je v polnicih, ker če želiš napolnit 60 kWh v 5 minutah potrebuješ 720 kW polnilec.

vostok_1 ::

Ravno želel reči. Kakšen bi moral zgledat kabel od skoraj megavata, da ti ga ne instantno spraži.
Sicer pa superkondenzatorji sm skoraj siguren, da ne bodo prišli tako daleč, ever.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BT52 ::

vostok_1 je izjavil:

Ravno želel reči. Kakšen bi moral zgledat kabel od skoraj megavata, da ti ga ne instantno spraži.
Sicer pa superkondenzatorji sm skoraj siguren, da ne bodo prišli tako daleč, ever.


Jup TOČKO TKO. V teoriji najboljša opcija grafenskih supercaps (3d struktura, super super drago) dosežeš 1/10 energijske gostote Li-ion baterije.
««
354 / 1137
»»