» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
356 / 1217
»»

Gregor P ::

Za mene je vsekakor luksuz, da lahko polnem avto na nekaj tednov, če pa že, potem pa v nekaj minutah. To mi vsekakor prihrani ogromno časa; sicer takšnega vozila sploh ne bi imel (no, saj dandanes ga sam niti nimam več, ker ga v večjih mestih sploh ne potrebujem - razen morda v Ljubljani, ker se na javni prevoz ne morem zares zanesti).:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

VaeVictis ::

Razlog zakaj se izpostavlja doseg EV je tudi razlog zakaj imajo ljudje avtomobil - neodvisnost.

Čeprav je večino časa ta razlog bolj romantične narave kot pa kaj drugega.

Večino od nas, preden smo si kupili prvi avtomobil smo mislili, sedaj bom pa neodvisen, lahko bom šel na morje, jutri v gore, čez dan ali dva v Nemčijo, potem pa še v Italijo...

Po nakupu pa večino časa uporabljamo vozilo samo za "relativno" kratke relacije do službe in nazaj, morda parkrat na leto za daljše potovanje itd.

Samo v glavi imamo še vedno romantično idejo o neodvisnosti.

Enak razlog je IMHO tudi v porastu SUV avtomobilov (pripravljen na vse in neodvisen od razmer na cesti).

Drugače bi nas veliko lahko komot prišlo čez z javnim prevozom, kolesom itd., sčasoma tudi z avtonomnim vozilom, in sploh ne bi rabili niti svojega ICE, niti svojega EV vozila.

Morda bodo naslednje genaracije o tem drugače razmišljale, a večino pripadnikov sedanje generacije (sploh starejše generacije) ima v glavni še vedno neodvisnost!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

thramos ::

Ja, in samostojnost. Dejansko na realni osnovi - kadarkoli se lahko odločiš in usedeš v avto ter odpelješ na sever Nemčije oziroma jug Portugalske, brez preverjanja voznih redov, usklajevanja, rezervacij ipd. Zato smo tudi (nekateri z glavo skozi zid) prišli do prvega avtomobila.

Poleg tega ima pri nas lastništvo avtomobila še iz časov socializma, kot edine stvari večje vrednosti v privatni lasti, še vedno poseben statusni simbol.

No, kasneje, v drugih okoliščinah, pa se večina (?) z malo bolj treznim pogledom začne spraševati o dejanskem številu spontanih poti, vsakodnevnemu stresu in izgubljenem času za volanom, ter statusnih simbolih, ki dejansko pozitivno vplivajo na kvaliteto življenja.

Zato so trendi mladih v urbanih središčih dokaj jasni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: thramos ()

WarpedGone ::

Za mene je vsekakor luksuz, da lahko polnem avto na nekaj tednov

Luksus je, da avta sploh ne polniš.
Luksus je, da za svoje delovanje ni (bilo) treba nikomur umret.
Luksus je, da ko želiš, pelje.
Luksus je, da je na razpolago kjerkoli si.
Luksus je, da si ne razbijaš glavo, kje boš parkiral.
Luksus je, da pelje tudi če se tebi ne da.

Samo na nekaj tednov obiskovat pumpo ni luksus ampak nujno zlo. Stocholmski sindrom...
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ne govorimo o fantazijah, ampak realnosti ... in kar je za nekoga luksuz, za drugega morda spet ni; definitivno pa ni fajn, da moraš vozilo vsak dan polniti, samo poglej kakšen obup je to s konstantnim polnjenjem pametnih telefonov (pa je to lahko brezžično, ali kakorkoli že):'(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

thramos ::

Večini ne bi bilo treba polniti vsak dan (60 km dnevno poprečno).

In, a bi bilo bolj fajn, če bi enkrat na teden moral it polnit mobilca na "črpalko"?

Gregor P ::

Ne, in zato to temu tudi ni tako. Mi je pa že dovolj zoprno, da ga moram polniti kjerkoli drugje (in si zato vzeti čas).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Za mene je vsekakor luksuz, da lahko polnem avto na nekaj tednov

Luksus je, da avta sploh ne polniš.
Luksus je, da za svoje delovanje ni (bilo) treba nikomur umret.
Luksus je, da ko želiš, pelje.
Luksus je, da je na razpolago kjerkoli si.
Luksus je, da si ne razbijaš glavo, kje boš parkiral.
Luksus je, da pelje tudi če se tebi ne da.

Prav res. Ampak na žalost si mnogi ne moremo privoščiti zasebnega šoferja.

thramos ::

Gregor P je izjavil:

Ne, in zato to temu tudi ni tako. Mi je pa že dovolj zoprno, da ga moram polniti kjerkoli drugje (in si zato vzeti čas).


Ja, vsem je zoprno. Tudi (vsakodnevno) doma.

Črpalk smo pač navajeni, pa so kljub temu zoprne. Vprašanje pa je preprosto - ali bodo načini polnjenja električnih avtomobilo bolj zoprni ali manj kot bencinarjev. Seveda ko se jih bomo navadili.

Gregor P ::

Eno je navada, drugo je prisila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

thramos ::

Prisila? V kaj? V obiskovanje bencinskih črpalk?

Gregor P ::

Če nimaš alternative ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

thramos ::

Sory, ne razumem kaj hočeš povedat.

vostok_1 ::

VaeVictis je izjavil:

Razlog zakaj se izpostavlja doseg EV je tudi razlog zakaj imajo ljudje avtomobil - neodvisnost.

Čeprav je večino časa ta razlog bolj romantične narave kot pa kaj drugega.

Večino od nas, preden smo si kupili prvi avtomobil smo mislili, sedaj bom pa neodvisen, lahko bom šel na morje, jutri v gore, čez dan ali dva v Nemčijo, potem pa še v Italijo...

Po nakupu pa večino časa uporabljamo vozilo samo za "relativno" kratke relacije do službe in nazaj, morda parkrat na leto za daljše potovanje itd.

Samo v glavi imamo še vedno romantično idejo o neodvisnosti.

Enak razlog je IMHO tudi v porastu SUV avtomobilov (pripravljen na vse in neodvisen od razmer na cesti).

Drugače bi nas veliko lahko komot prišlo čez z javnim prevozom, kolesom itd., sčasoma tudi z avtonomnim vozilom, in sploh ne bi rabili niti svojega ICE, niti svojega EV vozila.

Morda bodo naslednje genaracije o tem drugače razmišljale, a večino pripadnikov sedanje generacije (sploh starejše generacije) ima v glavni še vedno neodvisnost!


Naslednje generacije, ki živijo v urbanih področjih so že začele drugače razmišljat. Avto je breme, ki je v povprečju precej neizkoriščeno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gregor P ::

Avto je lahko breme, ampak v kakšni drugi državi, ne Sloveniji.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

Sadly that's somewhat true.

V sloveniji bi se moral zgodit tektonski premik, da bi lahko postali manj odvisni od avta. Komplet infrastruktura in mentaliteta sta diametralno nasprotni temu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

Čisto tako, mimogrede, v ZDA si, razen v nekaj največjih mestih, še veliko bolj odvisen od avta, kot pri nas.

vostok_1 ::

To je tudi res. Ampak to je logično glede na to da je fetiš na avte nekako izviral iz tam. Se pa mladina temu počasi upira. Vedno manj jih zanimajo avti kot ekstenzija penisa.
Mislim, da bi moral bit Munich nekako zgled za ostala mesta.
Kot rečeno. Nisem proti osebnim prevozem. Ampak format kot je današnji avto je precej...perverzna zadeva. Vsaj po statistično povprečnem uporabniku.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

Daj potegni že glavo iz riti no. Statistično povprečen uporabnik? Polovica prebivalstva živi izven mest. Druga polovica, ki živi v mestih, je pa zelo raznolika. Baje, da jaz živim v mestu (Mengeš), čeprav je navadna zahojena vas. Kranj je tudi mesto recimo, pa tam z javnim prevozom ne boš daleč prišel. Malo boste morali umiriti mozolje v tej razočaranosti nad sodobnim svetom.

vostok_1 ::

Ja in...saj to je to...dovolj ti je torej EV avto z 150km dosega. 400km je samo luksuz.
No vsaj meni bi bil, ker v hannover ne hodim pogosto. In po statistikah tud povprečen uporabnik ne rabi nič več.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

Ja, saj tu se strinjam. S tem, da mora biti teh 150km tudi dejansko 150km +/- 10km pri normalni vožnji. Ne pa kot je sedaj, da je 150km, ampak to velja za 60km/h, brez klime ali gretja, pa samo ena, ne predebela, rit notri, v kratkih hlačah, v ostalih primerih je pa 70km.

vostok_1 ::

To ti še vsak normalen EV naredi. Amak razen Tesle, je večina massmarket EVjev takih skropucal, da če bi me prisilili bit project manager enega od teh, bi po lansiranju produkta naredil seppuku zaradi onečaščenja.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

Odrasti, ko prvič zaslužiš jurja ga pa le v Teslo naloži ;)

vostok_1 ::

Odrasti se šteje kot postati tepec po novem ali kako?

Nisem reku, da je tesla the ultimate EV. Ni. Je pa trenutno najboljši na trgu. In ne, tesla je way overpriced in overkill za moje potrebe, tko da ga ne bom kupu anytime soon. Ampak vsaj v pravilno smer ciljajo, medtem ko ostali proizvajalci si delajo zgodovinsko sramoto.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

jernejl ::

vostok_1 je izjavil:

Ja in...saj to je to...dovolj ti je torej EV avto z 150km dosega. 400km je samo luksuz.
No vsaj meni bi bil, ker v hannover ne hodim pogosto. In po statistikah tud povprečen uporabnik ne rabi nič več.

Če imaš hišo in ga lahko vsako noč polniš, je to dovolj.
Za tistih nekaj priložnosti, ko moraš v Maribor na sestanek, ali pa na obalo na morje, ali ko pelješ družino na Dunaj v živalski vrst, v Benetke na kavo ali v Zagreb gledat lučke, ko greš v Kranjsko goro smučat ali se kopat v Čatež, bi pač najemal avto z daljšim dosegom.

Kaj pa tisti, ki živijo v mestih? Bi vsaka dva ali tri dni šli za eno uro na polnilnico?
Da ne govorimo o tem, kako veliko število polnilnih mest bi bilo potrebno in kakšne vrste bi nastajale, če bi vsakdo v mestu moral vsake 2 - 3 dni za eno uro polniti avtomobil.

Gregor P ::

jernejl je izjavil:

Če imaš hišo
... zakaj bi pravzaprav imel hišo? To je dokaj potratna in neekonomična uporaba prostora po nepotrebnem.>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

Ok let's be honest here.
Ni poterbno samo sredstvo spremenit, ampak mentaliteto.

Če se bomo vrat na nos oklepali 100 let starih vzorcev potem res nam ni pomoči, in bomo vedno iskali samo polovične rešitve.
Hvala bogu za nove generacije, ki jih vedno manj brigajo navade in običaji starih prdcev.

Mogoče sem nepoboljšljiv futurist, ampak koncept trenutnega transportnega modela je res star skoraj stoletje.
Prihaja uber, prihajajo avtonomna vozila in stem tudi nov koncept rentanja avtomobila.
Z elektrifikacijo vozil bodo prišli tudi bolj fleksibilnejši formati prevoznih sredstev.

Se opravičujem, ampak enostavno ne morem procesirat več teh starih zadev...it's like putting makeup on a pile of dogshit. It just won't work.

In ne. Par kilovatne vtičnice za čez noč polnit avto tudi ni problem postavit v mestu z dovoljšnjo gostoto.

Gregor P je izjavil:

jernejl je izjavil:

Če imaš hišo
... zakaj bi pravzaprav imel hišo? To je dokaj potratna in neekonomična uporaba prostora po nepotrebnem.>:D


That's actually very true.
Dokler si tak individualist in kapitalist, da terjaš od države, da plača izgradnjo ceste, kanalizacije in elektrike do vsake vukujebine, se lahko greš hišo 5 km od prvega soseda.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

RedDrake ::

vostok_1 je izjavil:

Ok let's be honest here.
Ni poterbno samo sredstvo spremenit, ampak mentaliteto.
...
Mogoče sem nepoboljšljiv futurist, ampak koncept trenutnega transportnega modela je res star skoraj stoletje.
Prihaja uber, prihajajo avtonomna vozila in stem tudi nov koncept rentanja avtomobila.
Z elektrifikacijo vozil bodo prišli tudi bolj fleksibilnejši formati prevoznih sredstev.

Avto je pojem osebne svobode. Zaenkrat še.
Lahko grem kamorkoli želim (če je le cesta, oziroma če imam pravi avto tudi če je ni), kadarkoli želim in nihče mi tega ne vsaj v principu ne omejuje (dokler ne ogrožam drugih). Ti pa praviš, da je bolje imeti avto, ki ga lahko nekdo s stikalom izklopi in ti onemogoči tvojo pot. In tak avto vsak trenutek ve, kje si, kam greš, kaj te zanima, kdaj varaš ženo, kdaj ...
Prometni podatki v RL, pa že v IT svetu so polomija, kaj šele tu ...
Nikoli ne bom imel vozila, ki bo 24/7 online. Bom vozil oldtimerje, če bo potreba, če bo pa to slučajno prepovedano, pa se bom selil iz države.
Avtonomna vozila prinašajo velike pluse, a hkrati tudi velike nevarnosti.
Ne-lastništvo nečesa pa prinaša praktično samo minuse, razen če si _res_ občasen uporabnik.
Btw, sem lastnik treh vozil, pred hišo jih imamo v družini skupaj 6. Vi se kar vozite v vozilih, kjer se vozijo drugi, jaz rad spim v svoji postelji, ne vsak dan v tuji ...

vostok_1 je izjavil:


That's actually very true.
Dokler si tak individualist in kapitalist, da terjaš od države, da plača izgradnjo ceste, kanalizacije in elektrike do vsake vukujebine, se lahko greš hišo 5 km od prvega soseda.

Ejga, jaz sem si do "vikenda" kar lepo sam plačal vodovod in cesto. Dobrih 20k EUR. Tudi tam, kjer imamo družinski čebelnjak smo cesto plačali krajani/lastniki parcel kar lepo sami (vas se razstira po pobočju hriba, gre za vsaj cca 5km ceste).
In samo en ni hotel plačati (šlo je za cca par tisočakov), tako, da je še danes mimo njegove hiše cca 100m makedamske poti
Država da v večini primerov en drek, ali pa še raje nič.

Kaviar socialisti bodite raje tiho, če ne poznate realne situacije ...

vostok_1 ::

RedDrake je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Ok let's be honest here.
Ni poterbno samo sredstvo spremenit, ampak mentaliteto.
...
Mogoče sem nepoboljšljiv futurist, ampak koncept trenutnega transportnega modela je res star skoraj stoletje.
Prihaja uber, prihajajo avtonomna vozila in stem tudi nov koncept rentanja avtomobila.
Z elektrifikacijo vozil bodo prišli tudi bolj fleksibilnejši formati prevoznih sredstev.

Avto je pojem osebne svobode. Zaenkrat še.
Lahko grem kamorkoli želim (če je le cesta, oziroma če imam pravi avto tudi če je ni), kadarkoli želim in nihče mi tega ne vsaj v principu ne omejuje (dokler ne ogrožam drugih). Ti pa praviš, da je bolje imeti avto, ki ga lahko nekdo s stikalom izklopi in ti onemogoči tvojo pot. In tak avto vsak trenutek ve, kje si, kam greš, kaj te zanima, kdaj varaš ženo, kdaj ...
Prometni podatki v RL, pa že v IT svetu so polomija, kaj šele tu ...
Nikoli ne bom imel vozila, ki bo 24/7 online. Bom vozil oldtimerje, če bo potreba, če bo pa to slučajno prepovedano, pa se bom selil iz države.
Avtonomna vozila prinašajo velike pluse, a hkrati tudi velike nevarnosti.
Ne-lastništvo nečesa pa prinaša praktično samo minuse, razen če si _res_ občasen uporabnik.
Btw, sem lastnik treh vozil, pred hišo jih imamo v družini skupaj 6. Vi se kar vozite v vozilih, kjer se vozijo drugi, jaz rad spim v svoji postelji, ne vsak dan v tuji ...

vostok_1 je izjavil:


That's actually very true.
Dokler si tak individualist in kapitalist, da terjaš od države, da plača izgradnjo ceste, kanalizacije in elektrike do vsake vukujebine, se lahko greš hišo 5 km od prvega soseda.

Ejga, jaz sem si do "vikenda" kar lepo sam plačal vodovod in cesto. Dobrih 20k EUR. Tudi tam, kjer imamo družinski čebelnjak smo cesto plačali krajani/lastniki parcel kar lepo sami (vas se razstira po pobočju hriba, gre za vsaj cca 5km ceste).
In samo en ni hotel plačati (šlo je za cca par tisočakov), tako, da je še danes mimo njegove hiše cca 100m makedamske poti
Država da v večini primerov en drek, ali pa še raje nič.

Kaviar socialisti bodite raje tiho, če ne poznate realne situacije ...


Well what can i say. Si nezmožen spredvideti neke druge varjante, in lahko (IMO kar vrjetno) te bo povozil čas.
Svoboda...če, ti avto predstavlja epitom svobode potem...si močno pogrešil v svojh družbeno-političnih nazorih.


Glede tvojega vikenda...dokler si plačaš "vse" sam, respect to you. Ampak sam ne pomeni, da si plačal en košček asvalta in par cevi. Namreč, da imaš ti tam viked mora veliko stvari se prej še zgodit in za to mora nekdo to plačat. Če ne drugega za makadamsko pot. A si jo kar sam z buldožerjem skopal ali kako?
Plus še toliko drugih eksternalij smo pozabili, tko da močno dvomim da je tistih 20k ki si jih dal notri realen strošek tega, da imaš lahko vikend sredi vukujebine.
Sicer pa država plača večino infrastrukture, na kateri se voziš, tudi če sam se obnašaš neučinkovito.
In other words, i pay so you can play the tough guy.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

In other words, i pay so you can play the tough guy.


K smo bli mi tolk stari kot ti, smo se najprej naucili pravilno in smiselno citirati po forumih, sele potem smo si drznili pametovati starejsim. Aj prou, smrkovc?

Prej ti je ze nekdo povedal, da je v vecjih drzavah potreba po avtomobilih se vecja, sploh v ZDA. Napacno si zakljucil, da zaradi tega ker 'fetis na avtomobile' izvira od tam. Biti brez avtomobila je enostavno v vecjem mestu kjer je urejen javni prevoz. Drugje je pa vse skupaj kar zajebano. Preseli se v Trebeljevo, manj kot 30km iz Ljubljane avtobusi pa vozijo tja samo ob delavnikih.

Z danasnjimi EVji, z izjemo Tesel, je skoraj mission impossible se iz taksnega kraja vozit v sluzbo v Lj, ce nimas tam moznosti polnjenja na delovnem mestu. Mestni prevoz pa pomeni, da si vsak dan najkasneje ob desetih zvecer na avtobusu, ki drugace vozi vsake pol ure.

Noben nov koncept prevoza ne bo zavrgel ideje o 'zdaj hocem it na hamburger, sam zato, ker se mi je kurac dvignil in se mi lusta hamburger'. To lahko naredis v kaksnem vecjem mestu, pri nas je pa to prakticno nemogoce, se v Ljubljani je sredi noci tezje dobiti prevoz. Noben Uber ne bo tega resil. Avtonomna vozila na klic, so pa se kaksnih 20 let stran.

Svoboda je tle postranskega pomena (vsaj zame), primarno gonilo je razvajenost. Eni pac ne bomo cakali deset minut na taksi, v tistih desetih minutah se bomo ze basali z vegansko solato, tofujem in pili nefitrirano pivo al karkole ze dandanes hipsterji pijejo in jedo. Ce pa zivis v Trebevljevem pa taksi rabi pol ure, da pride do tebe, Uberja pa sploh ne bo, ker v tisto vukojebino itak noben ne bo vozil. :)

Koncept lastnistva vozil se bo spreminjal precej pocasneje, kot nekateri tukaj mislite, da bo slo. Zato, ker se mora spremeniti se en kup drugih stvari in te reci se ne zgodijo cez noc, ne glede na to kako zelo si jih zelimo. EVji s tem pravzaprav nic nimajo. Trenutno bi bilo avtonomno vozilo z ICEjem precej bolj avtonomno kot katerikoli trenutni EV. :)

Gregor P ::

In če že, potem prevozi.org, ne pa nek sužnjeizkoriščevalski Uber na minimalce.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Eni pac ne bomo cakali deset minut na taksi, v tistih desetih minutah se bomo ze basali z vegansko solato,
No ja, tole sicer ne drži čisto. Ker taksi moraš res čakati recimo 10 minut, ampak lahko to skompenziraš že na poti tja - pokličeš ga 5 minut preden greš od doma (preden se oblečeš, obuješ ...), in če lahko pride taksi bližje tebi, kot imaš lahko parkiran avto, si prihranil še nekaj minut. Dodatne minute prihraniš, ker te taksi lahko odloži točno tam, kamor si namenjen, in ti ni treba iskati parkirišča. Nazaj grede je podobno.

V glavnem, časovno z lastnim avtom v povprečju ne prihraniš nič v primerjavi s taksijem. Poleg tega lahko med vožnjo s taksijem opraviš par stvari, ki jih, če voziš sam, ne moreš (e-pošta in take reči).

Če namesto avta uporabljaš taksi (in najem avta za daljše vožnje), prihraniš čas še zaradi registracije, servisa ...

Tako da v končni fazi je predvsem stvar stroškov, ti so pa odvisni od tega, kje živiš in koliko se moraš oziroma hočeš voziti. Do neke meje je taksi cenejši, od tam naprej pa lastni avto. Enako bo tudi, ko,bodo avti sami vozili, samo meja bo nekoliko drugače postavljena.

Magic1 ::

Eni mulci iz mesta, ki visijo skoz na netu pač ne rabijo avta in tudi EV-ja ne bodo... Normalen človek, ki ima družino pa potrebuje avto za normalno življenje. Nekateri imajo el. priključek z garažo, naredijo manj kot 100km na dan, dodatni avto in še pripravljeni so dat za avto 40k€+. Takšni si bodo lahko privoščili EV v naslednjih desetih letih. Če kakšen pogoj ne bo izpolnjen, potem EV ne pride v poštev brez konkretnega odrekanja.
Magic

nekikr ::

Prihaja uber, prihajajo avtonomna vozila in stem tudi nov koncept rentanja avtomobila.

Am, to obstaja že precej časa? Mislim, za taksi nisi slišal? Uber ni nič drugega kot taksi služba, ki je cenejša od taksi službe, ker jim ni treba spoštovati zakonov za taksi, ljudi, ki si sami plačajo avtomobil za opravljanje dejavnosti, pa plačajo suženjsko. Avtonomna vozila bodo pa samo taksi brez človeka. Koliko ceneje bo to od današnjega taksija, če sploh, vesta pa samo Warpi in Musk, večna mu bodi slava. Ne razumem tega orgazmiranja nad Uberjem, a res hočete nazaj v sužnjelastništvo?

Z elektrifikacijo vozil bodo prišli tudi bolj fleksibilnejši formati prevoznih sredstev.

Say what? Zakaj pa rabiš elektrificirat vozila, da dobiš fleksibilnejši format prevoznih sredstev? Sem za EV, ampak, črnuh, prosim, kakšne pa stresaš? Če se spremeni pogon, vse ostalo pa ostane enako, kako točno to karkoli spremeni? Čistejši zrak? Da. Nižji stroški? Ne, bo država poskrbela za to. Kaj še ostane? A samo misliš, da se ICE ne da narediti avtonomnega, ker si tak futurist, da moraš vsak drug stavek kar v angleščini napisati?

vostok_1 ::

Lol.

Kot prvo...se že ponavljam...v sloveniji kakršenkoli koncept drugačnega transporta ne bo zaživel, vsaj še naslednjih 50 let. Ne moreš čez noč spremenit sfaljen koncept, ki je vstrajal stoletja.
Napredna mesta že sedaj mečejo avtomobile vn. NY ni napredno mesto...je mesto kjer je zbranih kup ljudi in se dosti dogaja na specifičnih področjih. Ni pa to urbanističen presežek.

Pa ni samo point uberja. Point je, da avtomobil iz generacije v generacijo postaja manj zaželjen v post-industrijskih deželah.

Glede družine in poterbe po avtu. To da moraš froca vozakat 20km daleč na trening nogometa je lahko dobronamerno dejanje, nikakor pa ni pametno ali učinkovito. Se hvalit kako je to "resno in odraslo dejanje" pa je tko...nekoč so tud imeli vedno s seboj strgala s katerim so si odstranjevali bolhe s telesa ali pa nožke, s katerim so si čistili umazanijo na kurcu preden so šli seksat.
Iz njihovega vidika, je to bilo povsem resno orodje in opravilo. Danes pa vemo, da je dovolj že parkrat na teden se umit za praktično rešit te tegobe.
Ampak, če ti je pač volja si praskat kurac...be my guest.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

jernejl ::

Point je, da avtomobil iz generacije v generacijo postaja manj zaželjen v post-industrijskih deželah.

Kje si pa dobil ta podatek? Katere države imaš v mislih in koliko zadnjih generacij se ta "manj zaželjenost" dogaja?

Število avtov v razvitih državah se namreč še zmeraj povečuje.

vostok_1 ::

Na račun starejših milenijcev, ki imajo sedaj službe in si lahko to privoščijo. Mlade pa ne zanimajo več tolko. Niso več tak pussy magnet kot v starih časih.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

jernejl ::

V razvitih državah avto že dolgo ni več dobrina, ki bi si jo ljudje želeli in ne mogli privoščiti.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

V glavnem, časovno z lastnim avtom v povprečju ne prihraniš nič v primerjavi s taksijem. Poleg tega lahko med vožnjo s taksijem opraviš par stvari, ki jih, če voziš sam, ne moreš (e-pošta in take reči).


Ampak povprecje je taksna nehvalezna ocena. Hec je, da se z avtomobilom lahko v tem momentu odpeljem kamor zelim. Na taksi moram cakat. Ce sem doma v vukojebini taksija morda sploh nimam na voljo. Cenovno pa v resnici ne vem kje si. 20km s taksijem stane malenkost manj kot 20 EUR. Ce ga potrebujes petkrat na mesec, potem se ti avto ne splaca, ce ga potrebujes petkrat na teden, potem je pa to 1100 EUR letno.

nekikr ::

Ne moreš čez noč spremenit sfaljen koncept, ki je vstrajal stoletja.

Prekleti Mezopotamci! Ti debili so namesto teleportiranja raje vpregli konje in se prevažali naokoli s kočijami. In, da bo mera polna, še Grki in Rimljani, pa vsi za njimi, se ne grejo teleportacije ampak se vozijo naokoli. Debili. Namesto, da bi spremenili koncept in se kar lepo teleportirali. Saj to misliš, ne? Ali si spet ves mozoljast zaradi sužnjelastništva Uberja, pa si vmes na klasični taksi pozabil.

Glede družine in poterbe po avtu. To da moraš froca vozakat 20km daleč na trening nogometa je lahko dobronamerno dejanje, nikakor pa ni pametno ali učinkovito.

Pametno in učinkovito je le to, da se takoj zdaj vržeš z balkona. Čisto resno. In, ko boš iz pubertete in imel kakšnega otrokam, mu pa le reci, ko bo hotel na košarko ali nogomet, da to ni učinkovito, da naj bo lepo doma in gleda skozi okno. Mulc nehvaležni.

thramos ::

BigWhale je izjavil:

Ampak povprecje je taksna nehvalezna ocena. Hec je, da se z avtomobilom lahko v tem momentu odpeljem kamor zelim. Na taksi moram cakat. Ce sem doma v vukojebini taksija morda sploh nimam na voljo. Cenovno pa v resnici ne vem kje si. 20km s taksijem stane malenkost manj kot 20 EUR. Ce ga potrebujes petkrat na mesec, potem se ti avto ne splaca, ce ga potrebujes petkrat na teden, potem je pa to 1100 EUR letno.


Kok te pride pa avto? In kolikokrat se rabiš "v tem momentu" in ne 10 min kasneje odpeljat nekam?

nekikr ::

Preden začneš računati dodaj še kakšno daljšo pot, pa ne do Hamburga, nekajkrat letno na morje, pa kdaj na smučanje, kakšen hrib, v nakupovalni center. Ker je taksi za daljše stvari predrag dodaj kar ceno dnevnega najema avtomobila za take primere. Oz. če je dopust dolg 1 teden, potem ustrezno število dni. Da bo pravilen račun.

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Kot prvo...se že ponavljam...v sloveniji kakršenkoli koncept drugačnega transporta ne bo zaživel, vsaj še naslednjih 50 let. Ne moreš čez noč spremenit sfaljen koncept, ki je vstrajal stoletja.


To je koncept, ki je v 'uporabi' povsod, ne samo v Sloveniji.

vostok_1 je izjavil:

Pa ni samo point uberja. Point je, da avtomobil iz generacije v generacijo postaja manj zaželjen v post-industrijskih deželah.


Katere dezele pa so to? A lahko nastejes kaksno? Pac zanima me, ker meni ne pride nobena na misel, ti pa najbrz tocno ves katere so te dezele kjer se vsi otepajo avtomobilov.

vostok_1 je izjavil:

Glede družine in poterbe po avtu. To da moraš froca vozakat 20km daleč na trening nogometa je lahko dobronamerno dejanje, nikakor pa ni pametno ali učinkovito.


Ti se nisi videl kako zgleda vecje mesto, a? :) Ali pa v Sloveniji kak manjsi kraj, ki sicer ima osnovno solo, vse drugo je pa ze luksuz. :)

thramos ::

nekikr je izjavil:

Pametno in učinkovito je le to, da se takoj zdaj vržeš z balkona. Čisto resno. In, ko boš iz pubertete in imel kakšnega otrokam, mu pa le reci, ko bo hotel na košarko ali nogomet, da to ni učinkovito, da naj bo lepo doma in gleda skozi okno. Mulc nehvaležni.


Po mojem upa, da ne bo živel v taki vukojebini, da bo treba zaradi vsega razvažanja otrok na avto nalimat oznake taksi, ampak v urbanem okolju, kjer je infrastruktura na dosegu roke.

V Sloveniji sicer težko, v večjih mestih pa nič nenavadnega. Pred časom sem v temo že postal članek, kjer so ugotavljali, da ameriška mesta, kjer ni potrebe po avtomobilih, privabljajo mlade, izobražene in bogate.

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Na račun starejših milenijcev


Starejsih milenijcev? :))))))

thramos ::

nekikr je izjavil:

Preden začneš računati dodaj še kakšno daljšo pot, pa ne do Hamburga, nekajkrat letno na morje, pa kdaj na smučanje, kakšen hrib, v nakupovalni center. Ker je taksi za daljše stvari predrag dodaj kar ceno dnevnega najema avtomobila za take primere. Oz. če je dopust dolg 1 teden, potem ustrezno število dni. Da bo pravilen račun.


Kar računaj. Seveda je odvisno od življenskega sloga, ampak praviloma je (če avtomobila ne rabiš za službo) taksi cenejši.

BigWhale ::

thramos je izjavil:

Kok te pride pa avto? In kolikokrat se rabiš "v tem momentu" in ne 10 min kasneje odpeljat nekam?


Registracija in administrativni stroski so okrog 500 EUR, skupaj z vinjeto. Servis je cca enkrat na dve leti. V povprecju petih let, bi rekel, da okrog 1500 EUR, ce pristejem se amortizacijo avtomobila. Goriva seveda nisem stel, pride pa manj kot deset centov na kilometer, po danasnji ceni goriva in ce avto zre 9 litrov na 100km. S taksijem prihranis samo ceno goriva.

Drugace pa 'v tem momentu' pri meni velja prakticno vsakic, ker so redke poti, ki jih planiram na uro.

Jaz sem recimo od Maribora oddaljen okrog 25km in 100km od Ljubljane. Kolegi se cudijo, ker mi ni problem priti na srecanje v Lj za nekaj ur. Dobimo se ob sedmih zvecer in srecanje traja do enajstih, polnoci. Ce bi bil brez avtomobila bi bil to mission impossible, ker enostavno ni variante, da po deseti uri zvecer prides z javnim prevozom iz Mb v Lj. Vsaj ne v spodobnem casu in po neki sprejemljivi ceni. Zamudil bi praticno vse tech Meetupe. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

thramos ::

BigWhale je izjavil:

Drugace pa 'v tem momentu' pri meni velja prakticno vsakic, ker so redke poti, ki jih planiram na uro.


Ne planirat na uro, ampak da nimaš časa 10 minut počakat taksija? Saj se moraš obut, oblečt, če maš družino dvomim, da ti to uspe v 10 minutah.

BigWhale je izjavil:

Jaz sem recimo od Maribora oddaljen okrog 25km in 100km od Ljubljane. Kolegi se cudijo, ker mi ni problem priti na srecanje v Lj za nekaj ur. Dobimo se ob sedmih zvecer in srecanje traja do enajstih, polnoci. Ce bi bil brez avtomobila bi bil to mission impossible, ker enostavno ni variante, da po deseti uri zvecer prides z javnim prevozom iz Mb v Lj. Vsaj ne v spodobnem casu in po neki sprejemljivi ceni. Zamudil bi praticno vse tech Meetupe. :)


Vsekakor, ampak, pa ne mislim nič slabega - živiš v vukojebini. V takšnem primeru si tudi jaz niti približno ne predstavljam življenja brez avtomobila.

Okapi ::

Praktično vedno vsaj 10 minut preden stopiš skozi vrata, da boš šel "v mesto", veš, da boš šel. Meni se v praksi dogaja ravno obratno - se odločim, da grem ven, pokličem taksi, potem pa je še toliko enih malih opravil, da moram na koncu prav hiteti, da me taksi predolgo ne čaka.

Jasno pa je, da je taksi (in javni prevoz) rešitev samo v 3-4 največjih mestih. Drugje so dražji, jih je treba dlje čakati, ali pa jih sploh ni. Tudi če si v kateri od "primestnih vasi", več kot 15 km oddaljenih od mesta, boš brez lastnega avta moral zelo prilagoditi svoj način življenja, če imaš otroke, pa sploh.

In samodejni avti tega ne bodo spremenili, razen da bo morda "taksi" nekaj cenejši.

frudi ::

BigWhale je izjavil:

Ampak povprecje je taksna nehvalezna ocena. Hec je, da se z avtomobilom lahko v tem momentu odpeljem kamor zelim. Na taksi moram cakat. Ce sem doma v vukojebini taksija morda sploh nimam na voljo. Cenovno pa v resnici ne vem kje si. 20km s taksijem stane malenkost manj kot 20 EUR. Ce ga potrebujes petkrat na mesec, potem se ti avto ne splaca, ce ga potrebujes petkrat na teden, potem je pa to 1100 EUR letno.

20 € / vožnjo x 5 voženj / mesec x 12 mesecev / leto = 1200 € letno
20 € / vožnjo x 5 voženj / teden x 52 tednov / leto = 5200 € letno
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
««
356 / 1217
»»