Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Nikec3 ::
Zelo zelo tečni ste s posti, ki se začnejo z "Jaz,...". Nikogar ne brigajo vaše navade, in zakaj vi potrebujete avtomobil. Itak so takšne debate s slovenskimi vozniki zelo naporne ker smo, kot sem že povedal, 20 let za vsakimi trendi, ampak resnično bi lahko malo bolj gledali trende in malo manj iskali variante, kje vse EV ali avtonomni EV ni primeren za vaše potrebe. Ker izpadete kot človek, ki je rekel, da so EV-ji bedarija ker z njim ne more brez postanka priti na Brač.
Medtem se kakšnih 500 km severneje pogajajo o tem, ali bi ICE avtomobile prepovedali leta 2025, ali leta 2030, še 1000 km severneje je delež EV-jev med prodanimi avtomobili že 30%, pri nas pa je še vedno problem v ne-lastništvu avtomobila v tem, da brez bemfe pač nisi glavni car na vasi, pa še do tašče ne moreš it, ko se ti zahoče. Aja, pa na Brač brez postanka tudi ne. Pa tudi recimo za dopust na Portugalskem niso primerni.
Medtem se kakšnih 500 km severneje pogajajo o tem, ali bi ICE avtomobile prepovedali leta 2025, ali leta 2030, še 1000 km severneje je delež EV-jev med prodanimi avtomobili že 30%, pri nas pa je še vedno problem v ne-lastništvu avtomobila v tem, da brez bemfe pač nisi glavni car na vasi, pa še do tašče ne moreš it, ko se ti zahoče. Aja, pa na Brač brez postanka tudi ne. Pa tudi recimo za dopust na Portugalskem niso primerni.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
@reddrake
Ko mi pripisuješ trditev, se spodobi da me citiraš. Torej, kje sm trdil kar mi očitaš?
Hkrati ti trdiš da je lidar nujen. Js tega ne trdim niti ne vem. Zato se ne sekiram da na prikazu šasije m3, nikjer ne piše lidar.
Ja, never go full retard...
Ko mi pripisuješ trditev, se spodobi da me citiraš. Torej, kje sm trdil kar mi očitaš?
Hkrati ti trdiš da je lidar nujen. Js tega ne trdim niti ne vem. Zato se ne sekiram da na prikazu šasije m3, nikjer ne piše lidar.
Ja, never go full retard...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Gregor P ::
V zgodovini se je zgodilo že veliko zgodovinskih nesreč, da so bili na to prisljeni uvesti (standardne) varnostne mehanizme ala moraš non stop držati volan ipd. ... Tesla sicer očitno želi na novo odkrivati toplo vodo (dokler je na koncu ne bodo "prisilili" v spoštovanje takšnih standardov) ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nekikr ::
Volvo je že aprila, torej pred nesrečo, prav iz tega razloga Teslin avtopilot označil kot slab poizkus in dodal, da bo njihov avtopilot, ki izide naslednje leto v omejenem preizkusu, popolnoma avtonomen v vseh situacija, za kar bodo prevzeli tudi odgovornost. To pa je velika zaveza.
Iz današnje novice. Tole zna biti pa zelo zanimivo, če bo res kaj na tem. Volvo običajno tudi dostavi, ne uspeva samo na hypu.
thramos ::
No, jaz sem se pravkar registriral tule: http://www.avant2go.com/
Car sharing v Ljubljani. Na voljo so trije razlicni tipi avtomobilov. Parkirisca so meni dovolj ugodno postavljane, da se lahko pripeljem do LJ s svojim in grem potem s tem naprej. Po prvi oceni stane mal vec kot taxi, ce vzames Zoe, si pa bolj komot kot v taxiju.
Zakaj pa se ne bi s svojim peljal še po Ljubljani?
WarpedGone ::
Ja, volvo "dostavi"
A mogoče kdo tuki ni prebral navodil za uporabo?
Pravite, da tega itak ni treba.
Kaj sedaj?
A mogoče kdo tuki ni prebral navodil za uporabo?
Pravite, da tega itak ni treba.
Kaj sedaj?
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Počakamo, da dostavijo kar pravijo, da bodo, takrat, ko bodo. Z odgovornostjo, ki naj bi jo prevzeli. A boš leto/dve pred "končno" verzijo že pokopal projekt, ker ga ni požegnal Musk, večna mu bodi slava? Potem bi moral m3 pokopati 10km nižje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
WarpedGone ::
Zgornje je že bilo dostavljeno kupcem. Volvotov komentar na nesrečo je bil "v plačanem paketu opreme ni avtomatskega zaviranja".
I.e. folk se ni dost prepričal kaj konreten avto zna in zmore.
Ničesar ne mislem pokopavat, izpostavljam le čisto hinavščino, ko se nega pribija na križ, ker folk ne zna brat, drugemu se pa odpusti vse, ker je pač Volvo.
I.e. folk se ni dost prepričal kaj konreten avto zna in zmore.
Ničesar ne mislem pokopavat, izpostavljam le čisto hinavščino, ko se nega pribija na križ, ker folk ne zna brat, drugemu se pa odpusti vse, ker je pač Volvo.
Zbogom in hvala za vse ribe
RedDrake ::
@W1:
Link na post kjer se je začelo tvoje šloganje sem ti podal.
Potem si kontra šloganje izpodbijal - debata se nadaljuje spodaj od tistega posta naprej.
Link na post kjer se je začelo tvoje šloganje sem ti podal.
Potem si kontra šloganje izpodbijal - debata se nadaljuje spodaj od tistega posta naprej.
WarpedGone ::
OK, moje relevantne trditve:
In pod to se še vedno lahk podpišem.
Tvoja relevantna trditev:
Kam tuki paše "full retard"? Če si bil sarkastičen, si spustu oznako.
U bistvu sm se v tem pingpongu očitkov kaj sm menda trdil kr mal zgubu, zato razjasnitev:
1. ne tesla ne js ne trdiva, da je truntno v avto zmonitran HW sposoben 'splošne avtonomne vožnje', sploh pa ne take kjer lahk za volanom zaspiš.
2. tesla "in js" trdiva: trenuten HW spada v sklop "pomoč pri vožnji" - stvar je sposobna določene zadeve opravljat sama, šofer je vseeno še vedno šofer, ki mora met vse stvari nonstop pod kontrolo. V konkretni nesreči je 'zatajil' radarski tempomat + sistem avtomatskega zaviranja v sili. Niti nista odpovedala ampak je bila situacija enostavno takšna, da ni pasala v design intent. I.e. noben od sistemov ni bil namenjen da na takšno situacijo sploh reagira oz. jo zanesljivo prepozna. Noben sistem ni naredu akcije, ki bi bila slaba, le odreagiral ni na tujo človeško napako (kamion).
3. v različnih avtomobilih so ti sistemi za pomoč različno sposobni. V primerjalnih testih je tesla v špici. Opevani Volvo, mercedes etc se obnesejo slabše.
4. kakršni koli pomoči pri vožnji je možno očitat, da daje lažne potuho, uspava voznika in s tem povečuje nevarnost. Na prvi pogled takšna logika drži vodo, kolk je pa povezana z realnostjo pa lahk pokaže le statistika. Tesline cifre kažejo da je stvar vsaj 2x bol varna kot odsotnost teh sistemov. Lahk pa seveda cifram ne verjamete in s tem teslo obtožite laganja. Še bolš bi pa blo, če bi postregli s svojimi ciframi, ki potrjujejo vaše trditve. 1 smrtna žrtev v 209 milijonih km prevoženih ob vklopljenem AP povse svoje.
5. vsem sistemom je možno očitat 'nezadostno preizkušenost' in se s tem lepo ustrelit v nogo. Varnostni pasovi, airbagi, abs, XYZ v določenih konkretnih primerih poslabšajo situacijo. Če zgrmim v reko, bom zaradi varnostnih pasov najverjetneje utonil. Brez njih bi me vrglo ven in bi mel več šans za preživet. Ker mam očala, me napihnjen airbag še dodatno poškoduje, stakne oko, če ne kr zarine steklo v možgane in s tem direkt ubije. Ravno se dogaja vpoklic Takata airbagov. Honda je poslala priporočilo da 500.000 njihovih vozil ostane parkiranih doma. v primeru sprožitve airbaga bi namreč po kabini leteli šrapneli in pobijali potnike, ki bi drugače lahko da tudi preživeli. Bomo jamral in zahteval prepoved montaže airbagov al se bo pogledalo pluse in minuse? Ker gre za hondo, je seveda treba gledat pluse in minuse, ko gre za teslo je treba metat drek.
6. dokler boste na prvo žogo ponavljal novinarske race, prosim ne jamrat kako zanič poročajo (glej druge teme, ko se zliva gnojnico po noviranskih prostitutkah).
V teh primerih je poleg čiste novinarske nesposobnosti še lastniški kapital (Koch brothers, ...) ki je finančno ogrožen z napredkom ne-naftnega transporta.
Po eni strani nočete bit ovce, a hkrati nimate problema z blejanjem debilnosti, ki jih preberete v prvem članku, ki vam pride pod roke.
- avtonomni avtomobil je že tehnično že rešen problem
- trenuten nabor senzorjev v avtomobilih še ni povsem zadosten, je pa zadostoval da je postalo očitno kaj točno še manjka
- v drugem krogu bo nabor senzorjev dovolj izpopolnjen, da bo avtonomna vožnja povsem možna in bo ostal le še problem zakonodaje
- Tesla Model 3 bo imel vse te senzorje že vgrajene ampak ker zakonodaja še ne bo tam kjer bi morala bit, avto še ne bo znal vozit sam
- vse tesle danes so povezane z bazo, in se samodejno posodablajo. Enako bo seveda tudi s trojko
In pod to se še vedno lahk podpišem.
Tvoja relevantna trditev:
Tesla ve, da je za povsem avtonomno vožnjo dovolj en radar
Kam tuki paše "full retard"? Če si bil sarkastičen, si spustu oznako.
U bistvu sm se v tem pingpongu očitkov kaj sm menda trdil kr mal zgubu, zato razjasnitev:
1. ne tesla ne js ne trdiva, da je truntno v avto zmonitran HW sposoben 'splošne avtonomne vožnje', sploh pa ne take kjer lahk za volanom zaspiš.
2. tesla "in js" trdiva: trenuten HW spada v sklop "pomoč pri vožnji" - stvar je sposobna določene zadeve opravljat sama, šofer je vseeno še vedno šofer, ki mora met vse stvari nonstop pod kontrolo. V konkretni nesreči je 'zatajil' radarski tempomat + sistem avtomatskega zaviranja v sili. Niti nista odpovedala ampak je bila situacija enostavno takšna, da ni pasala v design intent. I.e. noben od sistemov ni bil namenjen da na takšno situacijo sploh reagira oz. jo zanesljivo prepozna. Noben sistem ni naredu akcije, ki bi bila slaba, le odreagiral ni na tujo človeško napako (kamion).
3. v različnih avtomobilih so ti sistemi za pomoč različno sposobni. V primerjalnih testih je tesla v špici. Opevani Volvo, mercedes etc se obnesejo slabše.
4. kakršni koli pomoči pri vožnji je možno očitat, da daje lažne potuho, uspava voznika in s tem povečuje nevarnost. Na prvi pogled takšna logika drži vodo, kolk je pa povezana z realnostjo pa lahk pokaže le statistika. Tesline cifre kažejo da je stvar vsaj 2x bol varna kot odsotnost teh sistemov. Lahk pa seveda cifram ne verjamete in s tem teslo obtožite laganja. Še bolš bi pa blo, če bi postregli s svojimi ciframi, ki potrjujejo vaše trditve. 1 smrtna žrtev v 209 milijonih km prevoženih ob vklopljenem AP povse svoje.
5. vsem sistemom je možno očitat 'nezadostno preizkušenost' in se s tem lepo ustrelit v nogo. Varnostni pasovi, airbagi, abs, XYZ v določenih konkretnih primerih poslabšajo situacijo. Če zgrmim v reko, bom zaradi varnostnih pasov najverjetneje utonil. Brez njih bi me vrglo ven in bi mel več šans za preživet. Ker mam očala, me napihnjen airbag še dodatno poškoduje, stakne oko, če ne kr zarine steklo v možgane in s tem direkt ubije. Ravno se dogaja vpoklic Takata airbagov. Honda je poslala priporočilo da 500.000 njihovih vozil ostane parkiranih doma. v primeru sprožitve airbaga bi namreč po kabini leteli šrapneli in pobijali potnike, ki bi drugače lahko da tudi preživeli. Bomo jamral in zahteval prepoved montaže airbagov al se bo pogledalo pluse in minuse? Ker gre za hondo, je seveda treba gledat pluse in minuse, ko gre za teslo je treba metat drek.
6. dokler boste na prvo žogo ponavljal novinarske race, prosim ne jamrat kako zanič poročajo (glej druge teme, ko se zliva gnojnico po noviranskih prostitutkah).
V teh primerih je poleg čiste novinarske nesposobnosti še lastniški kapital (Koch brothers, ...) ki je finančno ogrožen z napredkom ne-naftnega transporta.
Po eni strani nočete bit ovce, a hkrati nimate problema z blejanjem debilnosti, ki jih preberete v prvem članku, ki vam pride pod roke.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
WarpedGone ::
Glede pametovanja ST inteligenzze, kaj bi AP moral bit, in kaj vse bi moralo bit drugače... izpod prstov lastnika in rednega uporabnika AP:
I am staggered at the response to this tragic event. Could someone remind me about the clause - hands on the wheel and watch over the AP. Oh yeah it comes at you on the dash every time you engage the AP. Whilst in San Diego we witnessed an brand new BMW (top down) with their version of AP being driven in fast traffic with the driver leaning back with his arms wrapped around the roll bar with chuff chuff music blaring & eyes closed!. Theirs no doubt idiots are everywhere. Doesn't it seem strange that cars collide all over the world every day including under trucks etc and get no news play... Yet millions of safe miles over 6 years world wide with super low injuries Tesla draws all the media big guns.? I feel for Elon and the team - they have been singled out for attack not because the concept is bad its because its good.! I would suggest theirs a possibility the driver was asleep. Ive done it and the reminder ping woke me as my beast was slowing down to save me - 2.5 hours on the road , sunset and fatigue- easy to do. In any other car I would vanished of the highway and most probably not come home... Elon is absolutely right when he states AP is not equal to Autonomous. AP is an aid to driving not an abdication of responsibility to be the driver. Nonetheless my condolences to the family of this EV pioneer.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
OK, moje relevantne trditve:
avtonomni avtomobil je že tehnično že rešen problem
In pod to se še vedno lahk podpišem.
Dokler ne zna brati prometnih znakov, ali ga moti sončna svetloba, in ni sposoben varno vozit v dežju in popolni megli, in še marsikaj, avto ni za na cesto.
Okapi ::
Recimo, kako blizu so robotski avti temu, da znajo upoštevati navodila prometnih policistov? Če policist pomaha z loparčkom, se bo avto ustavil? Prepoznajo sireno in se umaknejo rešilcu?
BigWhale ::
Zakaj pa se ne bi s svojim peljal še po Ljubljani?
Ker me dnevno parkiranje stane priblizno 18 EUR, ce se pred sesto uro spakiram domov. Dostikrat sem koristil P+R in se vozil z avtobusom, vendar imam takrat omejeno kolicino prtljage na en nahrbtnik. Imeti poslovne prostore v strogem centru kjer je edino parkiranje Kongresni trg ali pa Krizanke, je kar zajebana (draga) rec. :)
TribesMan ::
Mogoče je problem v tem da sistem opozarja samo na "hands on wheel"... medtem ko je glavni problem "foot on brake" in "eyes wide open".
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
BigWhale ::
Recimo, kako blizu so robotski avti temu, da znajo upoštevati navodila prometnih policistov? Če policist pomaha z loparčkom, se bo avto ustavil? Prepoznajo sireno in se umaknejo rešilcu?
Zraven so se take malenkosti kot so: a bo za zogo na cesto pritekel otrok? a bo tip v bocno parkiranem avtomobilu odprl vrata lih takrat k grem jaz mimo? A bo un zadi vame prletu in a je boljs, ce se umaknem na avtobusno postajo?
Ful je enih takih situacij, ki jih sicer lahko v en racunalnik vprogramiras ampak bos verjetno kaksno pozabil.
jernejl ::
Čez nekaj let bom pred hišo postavil model žoge in pametni AI avtomobili bodo vozili mimo lepo počasi in previdno.
Precej problematične so še situacije, ki pripeljejo do moralnih dilem, npr. dopustiti čelni trk ali se izogniti in zaviti desno v gručo ljudi.
Precej problematične so še situacije, ki pripeljejo do moralnih dilem, npr. dopustiti čelni trk ali se izogniti in zaviti desno v gručo ljudi.
Okapi ::
Ful je enih takih situacij, ki jih sicer lahko v en racunalnik vprogramiras ampak bos verjetno kaksno pozabil.V resnici je edini problem v prepoznavanju situacij. Ko računalnik enkrat situacijo prepozna pravilno, se lahko odloči hitreje in bolj pravilno od vsakega človeka. Problem je, ker za zdaj računalnik situacij ne zna prepoznavati niti približno tako dobro kot ljudje. Recimo jaz bi si mislil, da zna čez cesto postavljen tovornjak prepoznati vsak najbolj preprost avtomobilski računalnik, in ugotoviti, da ni najbolj pametno s polno hitrostjo zapeljati vanj. Pa še tega ne znajo.
Vedno bolj se mi zdi, da oni, ki pravi, da je do samostojno vozečih avtov še 60 let, kar dobro ve, kakšno je dejansko stanje "avtopilotov".
telexdell ::
...Vedno bolj se mi zdi, da oni, ki pravi, da je do samostojno vozečih avtov še 60 let, kar dobro ve, kakšno je dejansko stanje "avtopilotov".
Stvar je povsem enostavna. Samovozečih avtomobilov je tako malo in so pod drobnogledom toliko ljudi, da se vsaka njihova napaka takoj opazi. Še slabših voznikov, kot je danes najslabši avtopilot pa je toliko, da jih niti ne moremo spremljati. Ko bo naraslo število samovozečih vozil bo upadla pozornost javnosti, podobne nesreče pa bodo postale stvar vsakdanje črne kronike.
PS- je pa dejstvo, da bo slabih voznikov razmeroma toliko več, kot bo več voznikov avtomobilov in bodo samovozeči avtomobili iz generacije v generacijo varnejši. Torej je edina rešitev, da je večina vozil samovozečih, če želimo občutno izboljšati prometno varnost. Povsem izključiti nesreč (tudi tragičnih) pač nikoli ne bomo mogli.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
_dice7 ::
Nikec3 ::
ampak resnično bi lahko malo bolj gledali trende
Seveda, električni avto moram kupiti, drugače nisem 'in'. Se bom pa s sosedom vozil v službo, konec koncev ni pomembno da baterijska igračka ne zmore dnevne vožnje v službo.
Še vedno govoriš o sebi, še vedno ne razumeš. Preberi moj zgornji post še enkrat.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
_dice7 ::
ampak resnično bi lahko malo bolj gledali trende
Še vedno govoriš o sebi, še vedno ne razumeš. Preberi moj zgornji post še enkrat.
Jao sine. OK, bom kupil električni avto, ker ti gotovo veš kaj je dobro zate in za popolnoma vse druge ljudi na tem svetu. Sploh vem da si izjemno nadarjen, ker po celem svetu na cesti videvam samo še električne avtomobile, z izjemno par netrendovskih zarukanih hribovcev, ki furajo dizla in fantazirajo o WW2, ko so naciji laufali plinske celice na izpuh iz dizel kamjonov.
Nikec3 ::
ampak resnično bi lahko malo bolj gledali trende
Še vedno govoriš o sebi, še vedno ne razumeš. Preberi moj zgornji post še enkrat.
Jao sine. OK, bom kupil električni avto, ker ti gotovo veš kaj je dobro zate in za popolnoma vse druge ljudi na tem svetu. Sploh vem da si izjemno nadarjen, ker po celem svetu na cesti videvam samo še električne avtomobile, z izjemno par netrendovskih zarukanih hribovcev, ki furajo dizla in fantazirajo o WW2, ko so naciji laufali plinske celice na izpuh iz dizel kamjonov.
Ne rabiš kupit električnega avta, verjamem tudi da ti zelo ustreza lastništvo avtomobila. Ampak še enkrat, jaz ne govorim o tem kaj tebi ustreza. Govorim o tem, da so trendi jasni, da bo lastništev avtomobilov vedno manj, da bo več izposoje, deljenja in tudi samodejne vožnje. Pa tudi o tem, da danes lastništvo avtomobila v razvitem svetu ni več "svetinja". In meni je čisto vseeno če ti nimaš avtomobila ali pa jih imaš 10. Ker za trende nisi bistven, kot ni bistvena cela Slovenija in ker ni bistveno niti to, kakšno je moje mnenje o lastništvu avtomobila. In tudi povsem nepomembno je, če nek random slo-tech forumaš meni, da je lastništvo avtomobila nujno, ker se mu vsak trenutek lahko zgodi, da si zaželi kupit sesalec:
Ker gres v BTC pa nabases not poln prtlaznik robe, pol se pa spomnis se, da bi lahko su se do bigbanga in tam kupis nov sesalec in ga tud zbases not. Pol gres pa se nekam v center na kavo in na koncu se odpeljes domov, razlozis robo in vrnes vozilo. Za taksno opravilo je prednost taksija le to, da te pride iskat in to tudi prav posteno placas.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Govorim o tem, da so trendi jasni, da bo lastništev avtomobilov vedno manjTrendi so jasni - praktično vsak, ki si lahko privošči avto, ga tudi ima. Ko enkrat avto vsi že imajo, se pa trend naraščanja števila avtov res nekoliko upočasni.
fpbs ::
Vedno bolj se mi zdi, da oni, ki pravi, da je do samostojno vozečih avtov še 60 let, kar dobro ve, kakšno je dejansko stanje "avtopilotov".
60 let ravno ne, 5-10 pa prav zagotovo. Nikakor pa nebi smeli dopustiti, da nedodelano tehniko preizkušajo naivneži na cestah, ki ogrožajo lastno življenje in življenje drugih.
Nissan, ki ima precej drugačen pristop, ga obljublja za leto 2020.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: fpbs ()
fpbs ::
SimplyMiha je izjavil:
... precej pristop? Ti je mačka snela besedo?
dvakrat sem poskušal popravit, pa nisem uspel. Hotel sem napisat: precej drugačen pristop
Okapi ::
Ni treba imeti kristalne krogle, da ti je jasno, da tega leta 2020 še ne bo. Če bi bila tehnologija danes res že čisto dodelana, bi trajalo 4-5 let, da bi spremenili vse potrebne zakone in dovolili avtom brez voznika na cesto. Ampak se o tem še niti pogovarjati niso začeli. Še brenčači ne smejo sami, brez nadzora, leteti.
Nikec3 ::
Govorim o tem, da so trendi jasni, da bo lastništev avtomobilov vedno manjTrendi so jasni - praktično vsak, ki si lahko privošči avto, ga tudi ima. Ko enkrat avto vsi že imajo, se pa trend naraščanja števila avtov res nekoliko upočasni.
V tej besedni zvezi se skriva marsikaj. To, kar si nekdo lahko privošči je funkcija cene, pa tudi tega kako zelo potrebuje izdelek. Za lastništvo povprečnega avtomobila je danes potrebno nameniti manjši delež povprečne plače, kot pred 10 leti, pa vseeno prodaja na zahodu upada.
http://www.statista.com/statistics/1999...
Bolj primeren bi bil sicer graf, koliko avtomobilov se proda/število prebivalcev ZDA.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
Aston_11 ::
Nikec3 ::
Nissan, ki ima precej drugačen pristop, ga obljublja za leto 2020.
Jaz ti lahko drugačen pristop obljubim za jutri in tako kot ti bo Nissan obljubljal do leta 2020, ti lahko jaz obljubljam do jutri. Vsem je jasno, da je to zgolj PR animacija in nič več.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Evo, upam da vam bo sedaj jasno, da prodaja avtomobilov pada! in da vsekakor ne drži Okapijev "avtomobil si privošči vsak, ki si ga lahko".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Gregor P ::
Ne vem, jaz sem se pred približno sedmimi leti odrekel vozilu, ker sem večina časa v večjih mestih in avtomobila sploh ne potrebujem. To se seveda lahko že jutri spremeni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Okapi ::
Evo, upam da vam bo sedaj jasno, da prodaja avtomobilov pada! in da vsekakor ne drži Okapijev "avtomobil si privošči vsak, ki si ga lahko".
Seveda drži. V ZDA imajo praktično vsi avto. Več je avtov, kot ljudi z vozniškim izpitom. Na vsako gospodinjstvo prideta v povprečju dva avta. Niso sicer najbolj sveži podatki, ampak razlike sigurno niso velike.
Ko je enkrat višek dosežen, se pač stvari uravnajo na neko normalno vrednost. V velikih mestih pretočnosti prometa me moreš poljubno povečevati in ko je enkrat na cestah ves čas gužva, pač določen odstotek ljudi izgubi veselje do gužvanja. Poleg tega je čedalje več dela od doma, kar se tudi pozna na tem, koliko avtov je potrebnih - recimo samo en v družini in ne več dva.
Kar se vpliva na avtomobilsko industrijo tiče, pa je na svetu še toliko držav, kjer se še niti od daleč niso približali enemu avtu na gospodinjstvo in je prostora za rast še ogromno.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
vostok_1 ::
Jz se močno nagibam skenslat avto ob prvi meni ustrezni alternativi. Moj P/P je precej slab.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Spajky ::
.. nekam zelo znan napotek, da 77% voznikov v dežju in megli ostane doma, da jih kakšen AP ne naguzi v tazadnjo.To jest počnem, ko turisti navalijo za vikend na Obalo ... prometni infarkt ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
jernejl ::
Evo, upam da vam bo sedaj jasno, da prodaja avtomobilov pada! in da vsekakor ne drži Okapijev "avtomobil si privošči vsak, ki si ga lahko".
Gledaš napačen graf. Evo, prodaja avtomobilov raste:
Lahko pa smo bolj nepristranski in poiščemo globalne številke, pa bomo prav tako videli, da nimaš prav.
Tudi če poiščemo globalne številke proizvodnje avtomobilov, bodo pokazale, da le-ta raste:
Vir: Automotive industry @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Nikec3 ::
Jaz sem prej govoril o zahodu in trendu na zahodu. V grafu sem pa prikazal številke za ZDA. Ta "zahod" je sodil v debato, ki smo jo imeli, glede tega kakšna je prihodnost avtonomnih vozil, trendov po lastništvu avtomobila in še kaj.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
IvoC ::
AZRAEL, dobra analiza, a glavno si spregledal (kot vsi razpravljalci): 1. Električni avtomobili potrebujejo za vožnjo (električno) energijo 2. Električno energijo je treba "narediti"; postopki "izdelave" so znani, a pri vsaki pretvorbi je treba računati z (velikimi) izgubami, zato so vsi izračuni stroškov "električne" vožnje brezvezni 3. Dokler ne bo Človek našel neomejenega vira energije (še ni na vidiku), so električni avtomobili le sanje zanesenjakov in velik biznis, podobno kot BIO prehrana LP IvoC
kow ::
@nikec
Verjetno je razlaga predvsem starostna piramida na Zahodu. Upokojenci pac ne kupujejo avtov. Nekaj verjetno prispevajo tudi vse bolj (relativno) poceni taxiji in javni transport. Ni pa videti nekega drasticnega upada prodaje.
Verjetno je razlaga predvsem starostna piramida na Zahodu. Upokojenci pac ne kupujejo avtov. Nekaj verjetno prispevajo tudi vse bolj (relativno) poceni taxiji in javni transport. Ni pa videti nekega drasticnega upada prodaje.
Mufasa ::
Ni treba imeti kristalne krogle, da ti je jasno, da tega leta 2020 še ne bo. Če bi bila tehnologija danes res že čisto dodelana, bi trajalo 4-5 let, da bi spremenili vse potrebne zakone in dovolili avtom brez voznika na cesto. Ampak se o tem še niti pogovarjati niso začeli. Še brenčači ne smejo sami, brez nadzora, leteti.
http://www.autobild.de/artikel/autonome...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
Okapi ::
Trotzdem seien fahrerlose Fahrzeuge auf öffentlichen Straßen "erst weit nach 2020 zu erwarten".
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
In še en pomenljiv podatek: človek se je ponesreču 7. Maja, skoraj 2 meseca nazaj. Delnica je zadnje dni videl +10%
manipulacija novic? Ne, nikakor ne.
http://gas2.org/2016/07/05/fortune-crit...
Gregor P ::
Definitivno bomo rabili novo, ali vsaj nov blok nuklearke ... in jaz sem čisto za
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
fpbs ::
Nikec3 ::
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sa...
V mesecu juniju je bilo v ZDA prodanih 15 000 električnih vozil, kar je nov rekord. Letna rast gledano na mesec je bila 45%. Vodi Tesla Model S, Tesla Model X pa je bil v mesecu maju na 2. mestu.
V mesecu juniju je bilo v ZDA prodanih 15 000 električnih vozil, kar je nov rekord. Letna rast gledano na mesec je bila 45%. Vodi Tesla Model S, Tesla Model X pa je bil v mesecu maju na 2. mestu.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
pegasus ::
Ampak v minulih 5k km po dojče autobanih sem pa videl več zlatih poršejev kot tesel ... Room to grow :D
Gregor P ::
Po dojče autoban se se moral sam običajno kar lepo umakniti skorajda na odstavni pas, če sem želel voziti samo 200 km/h
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()