» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
264 / 1223
»»

Okapi ::

Očitno nekateri vseeno ne razumete čisto dobro, kaj je to konceptni avto. Saj W1 ima enake probleme pri razumevanju, kaj to je. Konceptni avto ni prototip, ni nič, kar bi bilo podobno tistemu, kar nemarevajo serijsko izdelovati. Lahko bi se namenili delati električne tovornjake, koncept tunelskega sistema za hlajenje akumulatorjev bi pa na sejmih prikazovali na maketi dirkalnega avtomobila.

SambaShare ::

Bolj imaš ti veselje se kregati okrog terminologije. Moje upanje je bilo da bojo pokazali nekaj konkretnega, če že ne prototipa, pa vsaj opisno kaj nameravajo proizvajati. Kar zdaj vemo je "nekoč, nekej vrste električno vozilo". Vse skupaj nič.

WarpedGone ::

Kaj od prikazanega bi bilo uporabno na cesti?
Airtunnel? GSM v volanu? Enosed? String-Battery? Oblika? Zasnova? Pogonski sklop?
*Anything*?
Pozabite, da bo FF v tem desetletju na cesto dal kaj konkretnega, nikakor pa ne v dveh letih.
Kako se kej počutijo birokrati v nevadi, ki so FFju odobrili odpustke. Mene bi skrbelo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

Razvoj gre dalje, tudi veliki so spoznali, da je vrag odnesel šalo in da se gre zares, kdor v par letih ne bo povlekel pravih potez, se mu zna to zelo maščevati, tudi VW z BUDD-e conceptom hoče zajeti veter v svoja jadra,

BUDD-e je prvi Volkswagen, ki so ga zasnovali na novi, električnim avtomobilom namenjeni modularni električni platformi MEB. Namenili so mu štirikolesni pogon s 100-kilovatnim elektromotorjem na prednji in 125-kilovatnim elektromotorjem na zadnji premi, ki omogoča pospeške v 6,9 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 180 kilometrov na uro. Motorja se napajata iz baterij s kapaciteto 92,4 kWh, ki omogočajo doseg 533 kilometrov po evropskem ciklu NEDC in 233 milj po ameriškem ciklu EPA. Polnjenje baterij poteka preko vtičnice ali induktivno, z enosmernim polnilnikom moči 150 kW pa se v 30 minutah napolnijo do 80-odstotne kapacitete.

Baterije so kompaktne in predvsem nizke, zato lahko zasedajo vse dno avtomobila, hkrati pa v limuzinskem kombiju dolžine 4,597, širine 1,940 in višine 1,835 ostaja neokrnjeno veliko prostora za potnike in njihovo prtljago. BUDD-e se velikostno sicer uvršča med Touran in Multivan, a je širši od obeh. Zaradi velike medosne razdalje in kratkih previsov je tudi precej okreten, po zaslugi štirikolesnega volana pa je z 11,5 metra ugoden tudi obračalni krog.


sploh sedaj ko se mu je na konvencionalnem področju dobro zalomilo. Tole je velika priložnost, tudi ta električni avtomobil je nekaj več kar je bilo do sedaj, avtomobil je povsem na novo zdizajniran, z novimi proporcijami, sploh širina je zelo izstopajoča, ta za sabo potegne veliko, od dovolj prostora za namestitev baterij, kot do same izrabe potniške kabine.

BUDD-e concept bi znal pisati novo zgodovino, kot jo je že prenekateri VW v preteklosti.



Volkswagen Budd-e photos at CES 2016

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

e-marko ::

Pri trenutni širini parkirišč bi morala biti vsa vrata drsna. ;)

Lp
...somebody, somewhere...

WarpedGone ::

Predvsem je irelevanten.
Novica bo, ko bo VW napovedal:
- svojo fabriko baterij
- svoje polnilno omrežje s polnilnicami nad 100kW

Prava novica bo, ko se bo napoved pretvorila v izvedbo. Brez tega je vse skup en balon vročega zraka, brez osnovnih pogojev da se pretvori v nekaj kar lahko kupim in uporabljam za prevoz.

VW še vedno bleja svojo "baterije bomo kupl pri LG", kar pomeni mogoče 1000 EVjev s 50kWh baterijo letno.
In filanje na CCS ki v najbolšem primeru zmorejo 50kW.

Skratka nič.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spajky ::

e-marko je izjavil:

Pri trenutni širini parkirišč bi morala biti vsa vrata drsna.
Pri trenutni situaciji slo-folk nabavlja v povprečju avte, ki si jih normalno ne morejo privoščit; in ti so za klaso preveč in novejši so čedalje večji/širši, pa tudi ne znajo parkirat v 3/4 slučajih ... pa s 5 vrati se lažje gre ven kot 3 vrati škatlo, ker so krajša ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

nekikr ::

Vse to je bilo rečeno tudi pri i3, pa ga je narod precej dobro sprejel, na cesti izgleda super. Morda bo tu enako.

msjr ::

Meni recimo, je tale VW zadevca zelo všeč, v bistvu so zapakirali Bulli koncept naprej v malo bolj futuristično zadevo. Kar se tiče notranjosti je taka kot pri vseh konceptih, pretirana, da zgleda lepše v temnih sejemskih halah, čeprav se mi zdi celo posrečena, predvsem kombinacija z imitacijo lesa.

Kot sem že v tej temi povedal mi ni všeč, da gredo koncepti v touch-gesture smeri, ker je med vožnjo dosti lažje otipati gumb, kot pa pogledati dol na katero j... ikonco je treba pritisnit. Ja, z avtopilotom bomo seveda lahko tapkal, ampak kljub vsemu - trije ekrani - saj ni j... avion (mogoče pa mislijo da bojo potem entuzijasti gor nabijal kakšen car drive simulator :)).

Kaj sem že hotel povedat - lepo je da se stvari premikajo naprej, kar se tiče specifikacij pa, PR je eno, kako bo pa v resnici, pa živi bili pa vidjeli, mogoče bo celo bolje 8-)

Bulli koncept

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

bambam20 ::

nekikr je izjavil:

Vse to je bilo rečeno tudi pri i3, pa ga je narod precej dobro sprejel, na cesti izgleda super. Morda bo tu enako.



Ah seveda. Mestni avto za 40.000€ . Res. Ljudje stojijo v vrsti.

Stari maček ::

264 strani ste že skurili na tej temi, gorivo je vedno cenejše, električnih avtov pa kar ni in ni na naših cestah? Kako to, če pa so tako "prava stvar"?

pegasus ::

Malo potrpežljivosti pa bo :)
http://arstechnica.com/cars/2016/01/che...

Superboyy ::

Stari maček je izjavil:

264 strani ste že skurili na tej temi, gorivo je vedno cenejše, električnih avtov pa kar ni in ni na naših cestah? Kako to, če pa so tako "prava stvar"?


Jih je vedno več in tehnologija gre hitr naprej.

Cena baterij je zaenkrat še previsoka (se pa ceni dosti hitreje od napovedi). Doseg še ni dovolj velik (se tudi povečuje hitreje od napovedi).

Ko se je skupina kočijažev pogovarjala zakaj je bencinski pogon prihodost, se je tud najdu kšn zategnjenc, ki se je spraševal kje so te magični "avtomobili" in kaj čakajo, če so "prava stvar".

WarpedGone ::

Predvsem čezdalje več ljudi razume stvari.

Ravno je GM pokazal končno verzijo volta. Sicer je to u bistvu LGjev avto, kar kaže kam pes taco moli. Proizvajalci baterij bodo tudi glavni proizvajalci EVjev.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Although Chevrolet wouldn't comment on the cost of the Bolt's battery cells, last year it let slip that LG Chem was able to supply it with cells at $145/kWh.

Jasno je, a cene baterij padajo bolj od napovedi. Tudi kapaciteta teh "malih" EV-jev gre v smeri 30+ kWh (Chevrolet, Nissan), kar je vsekakor napredek glede na to, da so še leto nazaj bili vsi manjši EV-ji s kapaciteto med 20 in 24 kWh. Prihodnost bo zanimiva, EV-ji so v vsakem primeru prihodnost (sedanjost), kako hitro pa je odvisno predvsem od politike.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Although Chevrolet wouldn't comment on the cost of the Bolt's battery cells, last year it let slip that LG Chem was able to supply it with cells at $145/kWh.

Problem s cifro 145, je to dogovorjena fiksna cena za naslednja 4 leta. To ni "trenutna" cena, ki se spreminja iz leta v leto.
I.e leta 2019 bo cena še vedno 145 in bo "not prinašala" izgubo ki jo LG danes dela, ker baterije prodaja pod trenutno ceno.

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

J.McLane ::

Kako to misliš da je LG-jev avto? koliko je LG vpleten v razvoj, so njihove samo celice ali cel paket baterij s kontrolnimi moduli ...

Izgubo prvih let pri proizvodnji baterij pod ceno bo kril kdo? Dvomim da LG, prej GM.

WarpedGone ::

Po zgornjem grafu bi reku da bo 'izgubo kril' LG, da je to njihova 'investicija v bodočnost in rast'.
Takšen pogoje so uspel izpogajat z GM, ki se je v povračilo zaobljubil da bo v naslednjih 4ih letih prevzel neko neznano količino teh baterij in za cel posel plačal neko X dogovorjeno cifro.

To neznano količino bi upal ocenit: 30.000 vozil letno x 4 leta x 50kWh/bolt = 6 GWh baterij za 870M dolarjev. Ergo, sklenili so ~milijardno pogodbo za ~6GWh baterij v naslednjih 4ih letih. Najverjetneje je pogodba vredna več in obsega še baterije za Volt ter ostale komponente, ki jih bo GM kupil.

Zakaj je to u bistvu LG Bolt? Ker je na avtu precej malo ne-LGjevega. Šasija, sedeži, stekla, kolesa ipd.
Kaj pa je od LG? Točen seznam je zelo dolg, nikjer ga še nism vidu v celoti, so pa detajli raztreseni po mnogih koncih.
Recimo tale članek med drugim navede tudi:
- the battery pack
- the battery heater
- motor
- power inverter
- on-board charger
- high-power distribution module
- plus kup klasičnih komponent ala ekrani, klima, ...

Komplet električni pogon v Boltu je torej od LG: baterije, inverter, motor, polnilec in povezovalni sistem.
GM je prispeval le kočijo brez ICE motorja. Ne gre le za proizvodnjo komponent po GM specifikacijah ampak LGjev razvoj in izdelavo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Zanimivo, hvala

nekikr ::

bambam20 je izjavil:

nekikr je izjavil:

Vse to je bilo rečeno tudi pri i3, pa ga je narod precej dobro sprejel, na cesti izgleda super. Morda bo tu enako.



Ah seveda. Mestni avto za 40.000€ . Res. Ljudje stojijo v vrsti.

Skoraj ja. Tako kot za Q3, X3 in podobne. Niso vsi na minimalcu.

Pro_moted ::

WarpedGone je izjavil:

Po zgornjem grafu bi reku da bo 'izgubo kril' LG, da je to njihova 'investicija v bodočnost in rast'.
Takšen pogoje so uspel izpogajat z GM, ki se je v povračilo zaobljubil da bo v naslednjih 4ih letih prevzel neko neznano količino teh baterij in za cel posel plačal neko X dogovorjeno cifro.

To neznano količino bi upal ocenit: 30.000 vozil letno x 4 leta x 50kWh/bolt = 6 GWh baterij za 870M dolarjev. Ergo, sklenili so ~milijardno pogodbo za ~6GWh baterij v naslednjih 4ih letih. Najverjetneje je pogodba vredna več in obsega še baterije za Volt ter ostale komponente, ki jih bo GM kupil.

Zakaj je to u bistvu LG Bolt? Ker je na avtu precej malo ne-LGjevega. Šasija, sedeži, stekla, kolesa ipd.
Kaj pa je od LG? Točen seznam je zelo dolg, nikjer ga še nism vidu v celoti, so pa detajli raztreseni po mnogih koncih.
Recimo tale članek med drugim navede tudi:
- the battery pack
- the battery heater
- motor
- power inverter
- on-board charger
- high-power distribution module
- plus kup klasičnih komponent ala ekrani, klima, ...

Komplet električni pogon v Boltu je torej od LG: baterije, inverter, motor, polnilec in povezovalni sistem.
GM je prispeval le kočijo brez ICE motorja. Ne gre le za proizvodnjo komponent po GM specifikacijah ampak LGjev razvoj in izdelavo.



Torej je to daleč od tega da je to LG-jev avto. Menjalnik, sklopka, vztrajnik, motor, ekrani itd. v Oplu tudi niso od Opla, pa je vseeno to Oplov avto. GM je pač naredil dobro potezo in si to zagotovil od enega proizvajalca, kar je smiselno in najbolj optimalno. Razen razvoja lastnih elektromotorjev niti od drugih tega ni za pričakovati. Tudi Tesla bi lahko brez Panasonica o svoji tovarni baterij samo sanjala.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

WarpedGone ::

Švoh razumeš stvari.
kaj je BMWjevega v BMWju? Mašina in malo drugega.
Kaj je GM-ovega v Boltu? (Komplet) mašina ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

P.S.
Motor v oplu je kr lepo od opla oz. oplovega lastnika oz. razvit v sodelovanju s kakim drugim partnerjem. Tudi če v kakšnem modelu motor dobesedno kupi na trgu, to ni ista situacija. GM *ne razvija* lastnega know-howa za EV, LG ga.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

BMW ima svojo baterijo in svoj BMS.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pro_moted ::

WarpedGone je izjavil:

P.S.
Motor v oplu je kr lepo od opla oz. oplovega lastnika oz. razvit v sodelovanju s kakim drugim partnerjem. Tudi če v kakšnem modelu motor dobesedno kupi na trgu, to ni ista situacija. GM *ne razvija* lastnega know-howa za EV, LG ga.



Okej, pol pa Seat , da bo bolj ponazorjeno. VW jev motor, menjalnik, skupna platforma, veliko skupnih notranjih komponent, šip itd.. Še vedno je Seatov avto.

LG bo GM-u dobavljal:

"LG will manufacture the Bolt’s electric motor, power-inverter module, onboard battery charger, instrument cluster, and infotainment system."

http://blog.caranddriver.com/will-chevr...


Torej delež komponent tujega proizvajalca nebo nič kaj večji , kot je na standardnih ICE avtomobilih. Še vedno je treba izdelati pogonski sklop, platformo, karoserijo, vso notranjost, razen elektronike, HVAC in ostalo kramo.Bo pa sigurno več sodelovanja med GM in LG, napram proizvajalcem ICE strojev, ki imajo več različnih dobaviteljev komponent.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Ni isto, Seatov lastnik je VAG in ta jim dobavlja motorje. GM pa ni LG-jev lastnik.

J.McLane ::

Tale konfiguracija mi je zelo všeč:



60 kWh lithium-ion battery pack
160 kW peak power
288 lithium ion cells
Five sections
10 modules
96 cell groups - three cells per group
960 lbs. (435 kg) total weight
285 liters
The battery uses active thermal conditioning, similar to the Chevrolet Volt

Zelo všečna zadeva, vse kaže da bo 30 kWh baterija v letu 2017 že zgodovina, hitro se je odvilo tole.
http://media.chevrolet.com/media/us/en/...

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

matejm1994 ::

Zakaj pa ima toliko šare od spredaj? Tesla nima tega, ali?

WarpedGone ::

Ta šara je še deloma prototipna/razvojna, ne bo pa bistveno bolje, i.e. pod prednjo havbo ne bo prtljažnika.

Ampak ne preveč upat na bolta... Max 30.000 proizvedenih kosov letno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Bolt je vseeno daleč najboljša stvar, ki se je je/bo zgodila v EV svetu. Sedaj si Tesla ne bo mogla privoščiti dveletne zamude z Modelom 3. Tudi nemške firme bodo morale slej kot prej narediti nekaj resnega.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

J.McLane ::

Je 30k kosov tvoja ocena glede na fabriko baterij ali kakšna uradna izjava? Kakšne so kaj napovedi za Model3?

matejm1994 ::

Hm, zanimivo. Glede na to da je samo električni, sem skoraj pričakoval tudi spredaj vsaj mali prtljažnik, ne tega. Ampak okej, naj jim bo, če je prtljažnik uporaben... in odvisno kako bo imel Model 3

J.McLane ::

Avto je dokaj kratek (4,166 m), so se pač odločili za tako razporeditev da je vse spredaj in je prtljažnik zadaj dokaj velik (478 L - sicer ne vem koliko je to po EU standardu).

WarpedGone ::

Je 30k kosov tvoja ocena glede na fabriko baterij ali kakšna uradna izjava?

Uradna izjava GM, omejitev je količina dobavljivih baterij.

Kakšne so kaj napovedi za Model3?

50GWh celic iz GF in japonske, od tega cca ~100k battery-packov za S in X i.e. 8GWh, ostalo za stacionarne baterije in M3.
Planirana/ciljna proizvodnja M3 je kolikor se bo le dalo proizvest in prodat, zaenkrat se balina s ciframi tja preko 300k kosov letno leta 2020. Cena $35k brez subvencij (Bolt je na ~$37k), v naslendjih letih se ne bo mogu pocenit, zaradi fiksne (i.e. vnaprej dogovorjene cene baterij), razen seveda če bo šel GM v še večjo izgubo na tem modelu.
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Ce prav razumem stanje trga, lahko v naslednjih 2 letih pricakujemo predvsem rast stevila PHEV z
cirka 10 kwh baterijami? Vecje kolicine baterij za primerno cene industrija pac ni sposobna ponuditi?

WarpedGone ::

Tko kaže. Praktično vsi proizvajalci ponujajo, napovedujejo ali vsaj omenjajo hibride.
Nekateri tudi na plugin stopnji.
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Domnevam, da bodo kmalu tudi Nemci zaceli subvencionirati elektricna vozila. Ce prav razumem, trenutno se kupujejo cas domaci industriji, ki je sedaj dokoncno dojela, da se mora prilagoditi.

Gaius ::

dzinks63 ::

Pravijo da se zarečenega kruha največ poje, torej, bilo je rečeno da Bolta v Evropi ne bo, zgleda pa da vseeno bo, le pod Oplovo značko:

Zadeva je več kot huda za nek normalen avtomobil:
Chevroletovi inženirji so v sodelovanju s strokovnjaki iz LG Electronics in na podlagi izkušenj z Voltom razvili tudi novi baterijski sklop s kapaciteto 60 kWh in največjo izhodno močjo 160 kilovatov.

Bolta z močjo 150 kilovatov in navorom 360 njutonmetrov v kombinaciji s končnim prenosni razmerjem 7,05:1 v manj kot sedmih sekundah pospeši do 100 kilometrov na uro, pospeševanje pa se ustavi pri 145 kilometrih na uro

Kako ga bodo v EU poimenovali, bo to neka elektro Meriva?

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Zamešal si... novega volta oz nove ampere ne bo.
Da bo Opel pripeljal EV, je bilo napovedano praktično hkrati z objavo konca ampere. IIRC so omenjal dva različna EVja.
Ne pa preveč držat dih, pred 2018 ali 2019 tega v evropi ne bo.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Who Sold The Most Plug-In Electric Cars In 2015? (It's Not Tesla Or Nissan):
http://www.greencarreports.com/news/110...

WarpedGone ::

Hočeš rečt da je teslin bogatunski avto za 100jurjev premagal samo kitajc , ki na kitajskem košta pest drobiža? Nissanov leaf je ostal na 30k izvodov, volt pa na mizernih 15k?
Enako tut bmwjeva mizerija od i3, samo 30k kopij.

Pod črto: edini ki resno povečuje prodajo, je še vedno tesla.
Leto 2015 je bil na 50k. Leta 2016 bo na 100k prodanih kosih.

Ja, 100k prodanih kosov za ~100jurjev.
Tolk ko kislem grozdju, kako ni trga in kupcev za take avte.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Sploh pa... zakaj bi plug-in hibride šteli skupaj z čistimi električarji?
According to year-end figures released by the company, it delivered 31,898 Qins and 18,375 Tangs, along with 7,029 of the older e6, during 2015.

BYD je torej naredu/prodal samo 7k električnih avtomobilov, ostalo so hibridi.

Tudi fičo je hibrid...
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

WarpedGone je izjavil:

Tko kaže. Praktično vsi proizvajalci ponujajo, napovedujejo ali vsaj omenjajo hibride.
Nekateri tudi na plugin stopnji.


Neizbežno. Mene bolj zanimajo različne rešitve hibridov. Do zdaj mi je najbolj všeč pd Toyote. Zadeva preprosto deluje (ena od top zanesljivih avtomobilov je Prius) in ni še samo en hibrid, kjer so navadnemu avtomobilu dodali baterije ter elektro pogon.

WarpedGone ::

Tole okol hibridov je zelo podobno osnovnošolskim debatam okol seksa.
V principu so stvari enostavne in jasne. Praksa pa pokaže kaj je važno in kje so razlike.
Prius je spljuvan glede odzivnosti .. mrtva krava press.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Spock83 ::

WarpedGone je izjavil:

Tole okol hibridov je zelo podobno osnovnošolskim debatam okol seksa.
V principu so stvari enostavne in jasne. Praksa pa pokaže kaj je važno in kje so razlike.
Prius je spljuvan glede odzivnosti .. mrtva krava press.


Si ga kdaj sprobal? Ta mrtva krava se polula na avtomobile podobne moči in teže.

dzinks63 ::

Nemci bi radi debelo subvencionirali električna vozila, saj je dosedanja prodaja zelo slaba, se pač ne dajo kar tako, oktanski hlapi so jim pač stereotipno v krvi:
Nemški minister za gospodarstvo Sigmar Gabriel bi rad z dvema milijardama evrov podpore voznike vzpodbudil k nakupu električnih avtomobilov

J.McLane ::

Če smo že pri subvencijah, v Slo se za to leto obeta 7.500 eur subvencije za EV. Za PHEV še ni znano koliko bo.

kow ::

Mogoce ves, kako je EV definiran (za slovensko drzavo)?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

WarpedGone ::

Nemvi bojo subvencije na EV vpeljali takoj ko bodo nemška podjeta resno zagrabla EV trg.

Obstoječa meška ponudba Evjev je daleč od resnosti in bi tista subvencija v politično prevelikem deležu šla v japonske, francoske in ameriške žepe.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
264 / 1223
»»