Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
TribesMan ::
Toyota ima na splošno nižje marže kot VAG. Posledično se pri toyoti skoraj nimaš kaj pogajat za ceno novega avta, je taka kot je.
Pri VAGu dobit 2+ jurja popusta pa ni noben problem, če si le vztrajen...
Pri VAGu dobit 2+ jurja popusta pa ni noben problem, če si le vztrajen...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
J.McLane ::
Tribes, ti si zamešal maržo prodajalca in maržo matične firme. Saj mogoče ravno zato ima Toyota višje marže ker svojim prodajalcem ne pusti "dihat".
TribesMan ::
Mogoče, na koncu je štos v temu, da cena ki jo gledaš za Yarisa je končna, pri VAGu se pa da še precej izpogajat. Zato na koncu tudi tiste razlike, ki jo hočeš prikazat, ni...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
J.McLane ::
Načeloma se pri Toyoti da izpogajat ene 8% pri VAG pa recimo 12%, ni neka razlika. Oba pa poznata akcije, ki jih odobri kdo od zgoraj.
Nazaj na temo, koliko izgub v pogonu predstavljajo današnji inverterji, torej konverzija iz DC (baterija) v tisto kar trenutno zahteva el. motor? Je to 10%, 20%?
V tem članku je omenjeno da je z uporabo SiC vezij teh izgub 1/10 tistega kar je pri klasičnih inverterjih. Torej bi to pomenilo, da bi dananšnji avto s 50 kWh baterijo v prihodnje lahko imel isti doseg s samo 45 kWh baterijo, ali to ne gre tako enostavno?
Nazaj na temo, koliko izgub v pogonu predstavljajo današnji inverterji, torej konverzija iz DC (baterija) v tisto kar trenutno zahteva el. motor? Je to 10%, 20%?
V tem članku je omenjeno da je z uporabo SiC vezij teh izgub 1/10 tistega kar je pri klasičnih inverterjih. Torej bi to pomenilo, da bi dananšnji avto s 50 kWh baterijo v prihodnje lahko imel isti doseg s samo 45 kWh baterijo, ali to ne gre tako enostavno?
fpbs ::
Boston-Power Aims to Rival Tesla With Gigawatt Battery Factories:
http://www.greentechmedia.com/articles/...
http://www.greentechmedia.com/articles/...
TESKAn ::
Inverter ima tam 5%.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
WarpedGone ::
Se bom pofočkal: tule sem povsem 'poravnan' s tribesom.
Smisel vidim v čimbol simpl in poceni hibridu.
Takšnim, ki ize mašini odnaša rit tam, kjer ICE najbol smrdi: prosti tek, pospeševanje.
Najraje takšnim, ki v dovolj abstraktni verziji k ICE mašini sploh ne doda ničesar.
Vsaka ICE mašina zadnjih sto let ŽE vsebuje tudi
- elektromotor
- akumulator
- generator
- kontrolo delovanja električnega dela glede na delovanje ICE dela
Nočem da ima hibrid karkoli dodatnega glede na zgornji seznam.
Želel bi si le da so te komponente bolje izkoriščene kot pa so bile zadnjih 100 let.
Nonstop jih furaš s sabo, pa bi jih komot puščal doma v garaži (razen alternatorja).
Vse kar je treba je:
a) en mal povečat količino shranjene električne energije. 50Ah akumulator hrani ~600Wh energije. Zaradi narave Pb akumulatorjev lahko iz tega potegneš mogoče pol tega, eneparkrat predno spusti dušo. Obstajo izvedbe Pb akumulatorjev ki so sposobni globljega ciklanja ampak življenska doba je žalostna. Kakšna NiMH al pa podobna kemija je na ciklanje bol odporna. Nekaj kWh v akumulatorju ki je sposoben preživet 10C praznenje in ima življensko dobo v rangu 5 let je čez glavo dovolj
b) DC zaganjalnik in alternator zamenjati z AC motrojem/generatorjem in dodati inverter
Vse otalo je piljenje detajlov. 10kW iz elektromotorja se morda sliši malo a je čez glavo dovolj za premikanje avtomobila v prvi ali vzvratni prestavi, za zagon ice motorja in za uporabno regeneracijo pri zaviranju z motorjem.
"Mild hibrid", ki alternator aktivira le ko spustiš gas je že korak v to smer, a je še prostor za izbolšanje.
Za ilustracijo: 1,5 tonski avtomobil ima pri 100kmh "le" 160Wh kinetične energije.
Pri 20kmh, ko recimo že damo iz prve v drugo, pa "skromnih" 7 Wh.
Tut če ma električni del 30% izgub bo eno speljevanje iz mesta do 20kmh ponucalo samo 10Wh energije. 2 kWh so tako za normalno "nadomeščanje" prve prestave čez glavo dovolj. Pri običajni vožnji speljujemo v drugi, manjko ice mašine priskrbi elektromotor. Šele kaki hudi klanci itd zahtevajo prvo in ICE motor.
Zakaj honda 'ne uspeva' s svojim IMA? Marketing in merjenje akademskih k*rc*v.
Ornk hibrid ima smisel šele, ko je "through the road", ker na mizo postavi še AWD.
Smisel vidim v čimbol simpl in poceni hibridu.
Takšnim, ki ize mašini odnaša rit tam, kjer ICE najbol smrdi: prosti tek, pospeševanje.
Najraje takšnim, ki v dovolj abstraktni verziji k ICE mašini sploh ne doda ničesar.
Vsaka ICE mašina zadnjih sto let ŽE vsebuje tudi
- elektromotor
- akumulator
- generator
- kontrolo delovanja električnega dela glede na delovanje ICE dela
Nočem da ima hibrid karkoli dodatnega glede na zgornji seznam.
Želel bi si le da so te komponente bolje izkoriščene kot pa so bile zadnjih 100 let.
Nonstop jih furaš s sabo, pa bi jih komot puščal doma v garaži (razen alternatorja).
Vse kar je treba je:
a) en mal povečat količino shranjene električne energije. 50Ah akumulator hrani ~600Wh energije. Zaradi narave Pb akumulatorjev lahko iz tega potegneš mogoče pol tega, eneparkrat predno spusti dušo. Obstajo izvedbe Pb akumulatorjev ki so sposobni globljega ciklanja ampak življenska doba je žalostna. Kakšna NiMH al pa podobna kemija je na ciklanje bol odporna. Nekaj kWh v akumulatorju ki je sposoben preživet 10C praznenje in ima življensko dobo v rangu 5 let je čez glavo dovolj
b) DC zaganjalnik in alternator zamenjati z AC motrojem/generatorjem in dodati inverter
Vse otalo je piljenje detajlov. 10kW iz elektromotorja se morda sliši malo a je čez glavo dovolj za premikanje avtomobila v prvi ali vzvratni prestavi, za zagon ice motorja in za uporabno regeneracijo pri zaviranju z motorjem.
"Mild hibrid", ki alternator aktivira le ko spustiš gas je že korak v to smer, a je še prostor za izbolšanje.
Za ilustracijo: 1,5 tonski avtomobil ima pri 100kmh "le" 160Wh kinetične energije.
Pri 20kmh, ko recimo že damo iz prve v drugo, pa "skromnih" 7 Wh.
Tut če ma električni del 30% izgub bo eno speljevanje iz mesta do 20kmh ponucalo samo 10Wh energije. 2 kWh so tako za normalno "nadomeščanje" prve prestave čez glavo dovolj. Pri običajni vožnji speljujemo v drugi, manjko ice mašine priskrbi elektromotor. Šele kaki hudi klanci itd zahtevajo prvo in ICE motor.
Zakaj honda 'ne uspeva' s svojim IMA? Marketing in merjenje akademskih k*rc*v.
Ornk hibrid ima smisel šele, ko je "through the road", ker na mizo postavi še AWD.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
IMA je drugač Hondina registrirana značka, drugi proizvajalci praktično isti zadevi pravijo
ISG: Integrated Starter Generator
ISA: Integrated Starter Alternator
ISAD: Integrated Starter Alternator Damper
CAS: Combined Alternator Starter
CSA: Crankshaft Starter Alternator or Combined Starter Alternator
CISG: Crank-mounted Integrated Starter Generator
Zbogom in hvala za vse ribe
hojnikb ::
Hmm, kaj pa poleg hibrida optimizacija same ICE mašine ?
Recimo mix downsizeane mašine z turbino in simuliranim atkinsom (kar ima večina hibridov)... Bi bilo to v praksi izvedljivo ?
Recimo mix downsizeane mašine z turbino in simuliranim atkinsom (kar ima večina hibridov)... Bi bilo to v praksi izvedljivo ?
#brezpodpisa
WarpedGone ::
ICE mašina sama po sebi se optimizira že 150 let.
Napredki niso nemogoči ampak je to vsebolj strm klanec.
Na drugi strani maš pa take:
Izbolšanje performans tudi že prodanih avtomobilov le s spremembo SW.
Iz uradnih 3.2 na uradnih 3.1
Neuradno je že sedaj okrog 3.0
Napredki niso nemogoči ampak je to vsebolj strm klanec.
Na drugi strani maš pa take:
@elonmusk: Tesla P85D 0 to 60mph acceleration will improve by ~0.1 sec soon via over-the-air software update to inverter algorithm
Izbolšanje performans tudi že prodanih avtomobilov le s spremembo SW.
Iz uradnih 3.2 na uradnih 3.1
Neuradno je že sedaj okrog 3.0
Zbogom in hvala za vse ribe
hojnikb ::
fak, a je sploh še kak serijski avto za tolk dnarja, k ma take 0-100 čase ?
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
-valvoline- ::
-valvoline- ::
serijski avto out of the box, ki stane ~100k$, ne garažne predelave...
Se opravicujem, to je pravi model:
Mislim da je trenutni svetovni rekord za serijski avto dosezen prav z tem avtom 1.5s 0-60mph. Pa je serijski avto, cena je ce se ne motim tam tam z teslo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WarpedGone ::
Vprašal je po serijskih avtomobilih primerljivih cen.
Skyline gtr r34 ima uraden čas 5.2s, cena bugatija je pa ...
Skyline gtr r34 ima uraden čas 5.2s, cena bugatija je pa ...
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
E točno to, zadeva mora bit kot prvo enostavna. Uporabniku ne sme predstavljati na zunaj nobene spremembe, razen tega da kot skupek vse deluje "bolje".
Kot drugo, zadeva mora samo poflikat luknje tam kjer ICE trpi, oziroma tako kot je hojnikb ugotobil, omogočit mora, da v kombinaciji z dodatnim downsizingon ohraniš ali izboljšaš moč ter izboljšaš porabo in dinamične lastnosti, brez da se nakupna cena avta poveča za 30%.
Ja 10kW je "dovolj" za začetek, ampak kakih 20kW je pa že konkreten boost, sploh ker bi večino tega boosta porabil tam kjer je trenutno ICE totalno anemičen. (0-1500rpm). Pri takih obratih je elektro motor hudo zmogljiv (ima lahko recimo tam nekje 150Nm navora, to je toliko kot 1.6l bencinar pri najbolj optimalnih obratih). In je odziven instantly.
In to se vse da naredit s 48V, kjer si še pod radarjem vseh možnih varnostnih zaščit itd.
Z nekaj povdarka na fine tuningu kombinacije ICE in EM uporabnik še vedel nebi kaj točno ga poganja v določenem trenutku, zadeva bi bila popolnoma zvezna.
Zamenjat 12V svinčen aku z 48V Liion, ki recimo sedi pod voznikovim/sovoznikovim sedežem in tehta kakih 30-40kg (recimo 3-5kWh nič več). To predstavlja recimo 20kg več kot svinec. Zadeva bi morala bit dizajnirana, da preživi avto.
Celotno elektroniko v avtu prenest na 48V. (tukaj bi verjetno tudi profitiral nekaj v teži vsega ožičenja, ker so tokovi 4x manjši).
Nadomestit alternator in starter in ga spakirat v EM na mestu vztrajnika. Tak motor je recimo 5-10cm debel in tehta 20kg. (realnega povečanja teže tukaj skoraj ni, ker alternator, starter in periferja, ki je vržemo ven, tehta kakih 15kg)
Zmanjšat kubaturo ICEja na recimo 1l max podprt s turbino (verjetno 3cyl) (kakih 100-120HP, ICE bi bil lahko bolj "high boost" variante, saj nebi bilo treba na vse kriplje iskati navora v nizkih obratih, ker bi tam flikal EM, večja turbina pomeni tudi manjši back-pressure in nižjo porabo med križarjenjem po AC). Pa seveda manjši motor.
Dodat 20kW inverter, ki komunicira preko CAN z ICE elektroniko in jo dopolnjuje (to je škatla velikosti 20x15x10cm, teže 2-3kg).
In nobenih plug-in kozlarij.
Jaz sem skoraj siguren, da bi s tako konfiguracijo in s pametnim krmiljenjem ventilov ICE (kot ga ima recimo BMW - Vanos), lahko speljal brez sklopke. Torej ko bi EM pognal avto bi se ICE motor zraven vrtel v prazno, dokler se elektronika ICE odločila odpret ventile in vbrizgat gorivo. Torej nič "kuplanja", drsečih sklopk in podobnih stvari.
Za vrtenje 2l dizla v "štantgasu" potrebuješ kakih 20-25Nm, pa tukaj je vštet tudi navor, ki ga požre alternator. Če bi ga vrtel z zaprtimi ventili so izgube še manjše, če bi bil pa bencinar pa govorimo na koncu o recimo 10Nm. Torej ti ostane preko 100Nm za speljat od 0rpm do recimo 1000rpm ko prižgeš ICE. Če upoštevaš še prestavno razmerje menjalnika v 1. prestavi je to okoli 1000-1500Nm na kolesih. Čez glavo dovolj.
Zakaj Honda ni uspešna pri prodaji hibridov? Ker jih ne prodajajo aktivno. Marketing.
Ko na ulici rečeš hibrid, ti bo vsaka stara mama rekla nazaj Prius.
Če vprašaš, kdo drug poleg Toyote še dela hibride, bo mogoče 5% ljudi omenilo Hondo.
To je vse.
No pa tudi izbira avtov je bolj boga. Pri nas lahko dobiš Civica, ali CRZ. Pa za slednjega, kljub temu da je prav super avtek, bi težko rekel da je na radarju širše javnosti.
Kot drugo, zadeva mora samo poflikat luknje tam kjer ICE trpi, oziroma tako kot je hojnikb ugotobil, omogočit mora, da v kombinaciji z dodatnim downsizingon ohraniš ali izboljšaš moč ter izboljšaš porabo in dinamične lastnosti, brez da se nakupna cena avta poveča za 30%.
Ja 10kW je "dovolj" za začetek, ampak kakih 20kW je pa že konkreten boost, sploh ker bi večino tega boosta porabil tam kjer je trenutno ICE totalno anemičen. (0-1500rpm). Pri takih obratih je elektro motor hudo zmogljiv (ima lahko recimo tam nekje 150Nm navora, to je toliko kot 1.6l bencinar pri najbolj optimalnih obratih). In je odziven instantly.
In to se vse da naredit s 48V, kjer si še pod radarjem vseh možnih varnostnih zaščit itd.
Z nekaj povdarka na fine tuningu kombinacije ICE in EM uporabnik še vedel nebi kaj točno ga poganja v določenem trenutku, zadeva bi bila popolnoma zvezna.
Zamenjat 12V svinčen aku z 48V Liion, ki recimo sedi pod voznikovim/sovoznikovim sedežem in tehta kakih 30-40kg (recimo 3-5kWh nič več). To predstavlja recimo 20kg več kot svinec. Zadeva bi morala bit dizajnirana, da preživi avto.
Celotno elektroniko v avtu prenest na 48V. (tukaj bi verjetno tudi profitiral nekaj v teži vsega ožičenja, ker so tokovi 4x manjši).
Nadomestit alternator in starter in ga spakirat v EM na mestu vztrajnika. Tak motor je recimo 5-10cm debel in tehta 20kg. (realnega povečanja teže tukaj skoraj ni, ker alternator, starter in periferja, ki je vržemo ven, tehta kakih 15kg)
Zmanjšat kubaturo ICEja na recimo 1l max podprt s turbino (verjetno 3cyl) (kakih 100-120HP, ICE bi bil lahko bolj "high boost" variante, saj nebi bilo treba na vse kriplje iskati navora v nizkih obratih, ker bi tam flikal EM, večja turbina pomeni tudi manjši back-pressure in nižjo porabo med križarjenjem po AC). Pa seveda manjši motor.
Dodat 20kW inverter, ki komunicira preko CAN z ICE elektroniko in jo dopolnjuje (to je škatla velikosti 20x15x10cm, teže 2-3kg).
In nobenih plug-in kozlarij.
Jaz sem skoraj siguren, da bi s tako konfiguracijo in s pametnim krmiljenjem ventilov ICE (kot ga ima recimo BMW - Vanos), lahko speljal brez sklopke. Torej ko bi EM pognal avto bi se ICE motor zraven vrtel v prazno, dokler se elektronika ICE odločila odpret ventile in vbrizgat gorivo. Torej nič "kuplanja", drsečih sklopk in podobnih stvari.
Za vrtenje 2l dizla v "štantgasu" potrebuješ kakih 20-25Nm, pa tukaj je vštet tudi navor, ki ga požre alternator. Če bi ga vrtel z zaprtimi ventili so izgube še manjše, če bi bil pa bencinar pa govorimo na koncu o recimo 10Nm. Torej ti ostane preko 100Nm za speljat od 0rpm do recimo 1000rpm ko prižgeš ICE. Če upoštevaš še prestavno razmerje menjalnika v 1. prestavi je to okoli 1000-1500Nm na kolesih. Čez glavo dovolj.
Zakaj Honda ni uspešna pri prodaji hibridov? Ker jih ne prodajajo aktivno. Marketing.
Ko na ulici rečeš hibrid, ti bo vsaka stara mama rekla nazaj Prius.
Če vprašaš, kdo drug poleg Toyote še dela hibride, bo mogoče 5% ljudi omenilo Hondo.
To je vse.
No pa tudi izbira avtov je bolj boga. Pri nas lahko dobiš Civica, ali CRZ. Pa za slednjega, kljub temu da je prav super avtek, bi težko rekel da je na radarju širše javnosti.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
hojnikb ::
WarpedGone je izjavil:
Vprašal je po serijskih avtomobilih primerljivih cen.
Skyline gtr r34 ima uraden čas 5.2s, cena bugatija je pa ...
da ne omenjamo, kako so ti avti uporabni izven dirkalnih stez...
Teslo lahko uporabljaš vsak dan in hkrati pustiš zadaj vse bemfle in ferrarije..
#brezpodpisa
TribesMan ::
WarpedGone je izjavil:
Vprašal je po serijskih avtomobilih primerljivih cen.
Skyline gtr r34 ima uraden čas 5.2s, cena bugatija je pa ...
Mislim da je govora o temle GT-R:
Nissan GT-R @ Wikipedia
Je pod 3s do 100.
Stane pa kakih 90k$ (ne Nismo)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
-valvoline- ::
Zgoraj na videu je posnetek veljavnega rekorda 0-60mph 1.53sec in 1/4 milje za 7.7sec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
@elonmusk: Tesla P85D 0 to 60mph acceleration will improve by ~0.1 sec soon via over-the-air software update to inverter algorithm
Izbolšanje performans tudi že prodanih avtomobilov le s spremembo SW.
To mulci na dvoriscih delajo ze 15 let. Nehte pretiravat no... Pac ni over-the-air. :)
Je pa tale 0.1s dober marketing.
-valvoline- ::
Sicer OT, pa vendar, poslusajte simfonijo pri 1.15 in 2.25. OMG. EV? No thanks.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
BigWhale ::
-valvoline- je izjavil:
Sicer OT, pa vendar, poslusajte simfonijo pri 1.15 in 2.25. EV? No thanks.
Jest rajs radio poslusam ... :>
WarpedGone ::
P85 : GT-R
p85 je dosegu 106 končne, p85d pride na 114 mph, gtr je dosegu 124 končne s tem da je počasnej štartal.
Bi reku da bo mel gtr probleme z p85d, sploh 'izboljšanim'
p85 je dosegu 106 končne, p85d pride na 114 mph, gtr je dosegu 124 končne s tem da je počasnej štartal.
Bi reku da bo mel gtr probleme z p85d, sploh 'izboljšanim'
Zbogom in hvala za vse ribe
-valvoline- ::
W1, a bi ti biv rajs noter v teslo in zaspal, al pa v gtr-ju pa vsakic k se motor hitreje zavrti orgazmiral?
Btw GT-R je hitrejsi k tesla v vseh pogledih, pa je tut precej prostora za modifikacij. Tesla je itak bl gosposki avto, ni namenjen petrolheadom in dirkalnim navdusencem navkljub izjemnim pospeskom.
Btw GT-R je hitrejsi k tesla v vseh pogledih, pa je tut precej prostora za modifikacij. Tesla je itak bl gosposki avto, ni namenjen petrolheadom in dirkalnim navdusencem navkljub izjemnim pospeskom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
hojnikb ::
>W1, a bi ti biv rajs noter v teslo in zaspal, al pa v gtr-ju pa vsakic k se motor hitreje zavrti orgazmiral?
si nastaviš, da ti radio posnema poljuben motor, probleme rešen :)
si nastaviš, da ti radio posnema poljuben motor, probleme rešen :)
#brezpodpisa
Daedalus ::
W1, a bi ti biv rajs noter v teslo in zaspal, al pa v gtr-ju pa vsakic k se motor hitreje zavrti orgazmiral?
Tuljenje motorja je zgolj motnja pri zaznavanju okolice. In izguba energije. Je bolj važno, koliko sune, kot koliko se dere. Petrolheadi pa v jok
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Spock83 ::
Evo zdaj sem se s Priusom peljal po snegu. Do zdaj nisem vozil avta na FWD, ki bi tako lepo šel po teh razmerah.
vostok_1 ::
WarpedGone je izjavil:
P85 : GT-R
p85 je dosegu 106 končne, p85d pride na 114 mph, gtr je dosegu 124 končne s tem da je počasnej štartal.
Bi reku da bo mel gtr probleme z p85d, sploh 'izboljšanim'
Ne omenjamo, da greš lahko z Teslo na družinsko večerjo, in pri tem ne izpadeš total chav, ali da bi moral otroke stlačit med motorjem in hladilnikom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
TribesMan ::
Ne omenjamo, da greš lahko z Teslo na družinsko večerjo, in pri tem ne izpadeš total chav, ali da bi moral otroke stlačit med motorjem in hladilnikom.
GT-R ima drugače 4 sedeže. Tko da z otroci nebi bil glih problem.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
WarpedGone ::
Dont go there ... tko kot je gtr 4 sedežn, je MS 7 sedežna zadeva.
Tut cena osnovnrga gtr je čez 100k usd,. Nekak ne uspem najt podatka kolk ma ta narosnovnejša verzija uraden 0-60 čas.
In posledično kolk res košta serijska varianta ki je sposobna omenjanih 2.8.
Tut cena osnovnrga gtr je čez 100k usd,. Nekak ne uspem najt podatka kolk ma ta narosnovnejša verzija uraden 0-60 čas.
In posledično kolk res košta serijska varianta ki je sposobna omenjanih 2.8.
Zbogom in hvala za vse ribe
hojnikb ::
uglavnem, če hočeš uporabnen avto, ki prehiti do 100km vse bmwje, je tesla the way to go :)
#brezpodpisa
TribesMan ::
Osnovna GT-R letnik 2014 je sposobna v 2.7s.
Nismo je hitrejši, ker je napiljen. Paketi opreme "Black, premium ipd" pa nimajo veze, ker imajo vsi isti pogonski sklop...
Nismo je hitrejši, ker je napiljen. Paketi opreme "Black, premium ipd" pa nimajo veze, ker imajo vsi isti pogonski sklop...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
matejm1994 ::
Ah, pretiravat ni treba. Ni vse od 0-100, ker kdaj pa to rabiš no, samo za "pokazat" kaj zmore.... prvih 10 sekund...
Recimo, jaz bi imel tesla, a glede na udobje v vožnji, se verjetno ne more prmerjat z večino ostalih, pa še v marsičim drugem ne.
Recimo, jaz bi imel tesla, a glede na udobje v vožnji, se verjetno ne more prmerjat z večino ostalih, pa še v marsičim drugem ne.
Lonsarg ::
No, stvar osebnega okusa sicer, sploh so posebnost tle ljudje z "dirkaško" dušo. Ampak vožnja električnih avtov IMO za 95% ljudi je VELIKO bolj udobna.
matejm1994 ::
Ja, če preimerjaš vožnjo recimo Zoe ter clio, mogoče. Ampak kle so primerjali teslo z @W1: RS7, M6, M5, RS5, RS4, AMG xyz ", na to sem ciljal. Bi stavil, da so tile avti bolj dodelani...
Lonsarg ::
Ja saj po eni strani je zanimivo, da Tesla dela predvsem za dirkaški trg, kjer je popularno da se sliši motor pa da tako dobro uspeva kljub temu, da tega nima. Scena bo kar huda, ko se Tesla poda(oziroma ko se vsi podajo, ko cene baterij padejo) na trg sub 20k avtov.
vostok_1 ::
It's gonna be a slaughter.
Upam se trdit, da ICE motor vzame velik delež sredstev celotnega avtomobila. Pri električnem pa izredno malo. Baterije pa so itak no brainer. Tk, da pomojem bo veliko ponudnikov nastalo, ko gobe po džju.
Upam se trdit, da ICE motor vzame velik delež sredstev celotnega avtomobila. Pri električnem pa izredno malo. Baterije pa so itak no brainer. Tk, da pomojem bo veliko ponudnikov nastalo, ko gobe po džju.
fpbs ::
uglavnem, če hočeš uporabnen avto, ki prehiti do 100km vse bmwje, je tesla the way to go :)
...in ki ima odlično rešeno prezračevanje:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre...
WarpedGone ::
Ja saj po eni strani je zanimivo, da Tesla dela predvsem za dirkaški trg, kjer je popularno da se sliši motor pa da tako dobro uspeva kljub temu, da tega nima.
Ni glih tko, da bi delal za "dirkaški trg" ampak se enostavno zavedajo da se avto za xx proda zato ker obstaja tut verzija za XXX ki trga gate.
Scena bo kar huda, ko se Tesla poda(oziroma ko se vsi podajo, ko cene baterij padejo) na trg sub 20k avtov.
Omejene proizvodne kapacitete bodo name-of-the-game še lepo število let.
Upam se trdit, da ICE motor vzame velik delež sredstev celotnega avtomobila.
V čistem deležu končne cene, niti ne. Mašina je v rangu max1 1/10 nabavne cene, je pa edini core-knowhow ki ga posamezne znamke še majo. Kaj dela bmw Bmw? Mašina, vse ostalo dobavljajo dobavitelji, ki hkrati delajo z N različnih znamk.
Ko ice mašina odpade, kaj ostane BMW?
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
IMHO bi bilo zanimivo videt Tesla GTX verzijo, kjer bi Musk zgolj za potrebe navdušencev nabildal motorje in dal gor batpack za modelarje ( = nori praznilni tokovi).
IMO bi folk prihajal gledat ne toliko rezultate drag-racev kot zanimive probleme- odtrgana kolesa, zvijanje karoserij, folk, ki sredi draga izgubi vid od pospeškov in najde kak kandelabr...
IMO bi folk prihajal gledat ne toliko rezultate drag-racev kot zanimive probleme- odtrgana kolesa, zvijanje karoserij, folk, ki sredi draga izgubi vid od pospeškov in najde kak kandelabr...
hojnikb ::
>Ko ice mašina odpade, kaj ostane BMW?
še bolj smešno je pa dejstvo, da mnogo proizvajalcev nima niti svoje mašine, ampak si jo delijo z drugimi..
še bolj smešno je pa dejstvo, da mnogo proizvajalcev nima niti svoje mašine, ampak si jo delijo z drugimi..
#brezpodpisa
WarpedGone ::
IMHO bi bilo zanimivo videt Tesla GTX verzijo, kjer bi Musk zgolj za potrebe navdušencev nabildal motorje in dal gor batpack za modelarje ( = nori praznilni tokovi).
Tle je glavni problem 'vzdžljivost' celote, garancija, itd.
Obstaja več različnih virov, ki trdijo da so engineering verzije p85D mele 2.8s od 0-100.
Ne vemo pa kake probleme točno so mel in zakaj so reč 'detunal' tolk kot so jo.
In lažje je razumet zakaj bojo lahko reč mal bol 'našpičli'.
Praznilni tokovi baterije tle sploh niso problem. Ti pridejo na max šele tam okol 100kmh in više. Nori pospeški so pa pri precej 'blagih' baterijskih tokovih pri nižjih hitrostih. Povsem druga pesem je kontroler in motor. Kontroler pač 'podvojiš' in si podvojil moč, motor pa ni tko simpl. Ja lahko ga tut dobesedno dupliraš, brez tega maš pa le še močnejši grelec. Uspeli so potrdit da je rotor motorja votla cev skozi katero že pumpajo halilno tekočino. Ergo že majo aktivno hlajen rotor, možno da bi se dalo narest še boljše hlajenje ampak je to zelo strm klanec kjer hitro pokvariš izkoristke pri nižjih obremenitvah.
Ljudje so merili pospeške ob štartu z mesta: 1.3g brez kakršnegakoli cviljenja ali zdrsavanja koles.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Ja res, propadl bodo, ker BMW niti pod razno ni sposoben narediti baterija, elektromotorja ali inverterja.
Zdej pa čist zares. Kateri del mašine dela BMW sam?
Mogoče ulivajo bloke motorjev? Mislim da ne...
Delajo bate, ojnice in gredi? Tud to kupijo, MAHLE...
Injektorje, elektroniko? Nope, od Boscha...
Turbine? Nope... Garrett in MHI
OK, pol pa zihr delajo vsaj menjalnike? Tud ne, so od ZF.
Dejstvo je, da so trenutno avti tako kompleksni, da niti pod razno ne moreš vsega proizvajat in-house. Sploh če delaš 25 modelov avtov. Zadeve se načrtujejo in razvijajo in-house ter v sodelovanju z zunanjimi firmami, ko pa pride čas masovne proizvodnje se pa 95% outsorcea. V matični tovarni se pa samo še skupaj zlaga.
"core know-how" je pa še marsikaj drugega kot samo pogonski sklop.
Zdej pa čist zares. Kateri del mašine dela BMW sam?
Mogoče ulivajo bloke motorjev? Mislim da ne...
Delajo bate, ojnice in gredi? Tud to kupijo, MAHLE...
Injektorje, elektroniko? Nope, od Boscha...
Turbine? Nope... Garrett in MHI
OK, pol pa zihr delajo vsaj menjalnike? Tud ne, so od ZF.
Dejstvo je, da so trenutno avti tako kompleksni, da niti pod razno ne moreš vsega proizvajat in-house. Sploh če delaš 25 modelov avtov. Zadeve se načrtujejo in razvijajo in-house ter v sodelovanju z zunanjimi firmami, ko pa pride čas masovne proizvodnje se pa 95% outsorcea. V matični tovarni se pa samo še skupaj zlaga.
"core know-how" je pa še marsikaj drugega kot samo pogonski sklop.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)