Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Ja res, propadl bodo, ker BMW niti pod razno ni sposoben narediti baterija, elektromotorja ali inverterja.
Ne propadl kr takoj ampak njihow core know-how bo mal stvar zgodovine.
Ja res, propadl bodo, ker BMW niti pod razno ni sposoben narediti baterija, elektromotorja ali inverterja.
Ko bom vidu, bom verjel. i3 me prepričuje da niso sposobn.
Zbogom in hvala za vse ribe
ZaphodBB ::
Ne propadl kr takoj ampak njihow core know-how bo mal stvar zgodovine.
V tem trenutku ima Tesla skoraj sedem let prednosti.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Buggy ::
BTW: nisem bral cele teme. Ne maram bas VW, ker kuje dobicek na renomeju, ki nima s sodobnimi avtomobili nobene veze.
Ampak!
Sem gledal zdej tega plug-in Golf GTE in mi je sama ideja neverjetno privlacna. Nekako tako domiselna kot je bil VW hrosc, Golf I GTI in Golf II GTD. Koncno nekaj kar bi bilo smiselno vzeti in kar me prepricuje v svojo zmoto.
Sam imam kombinirano relacijo mesanih cest in sluzbo, kjer je v garazi plug-in, da bi se mi taka stvar se posebej investirala. V eno smer delam cca 60km...Ce pa naredim se en vulgarni preskok v razmisljanju, ker mi je zanimiv hybriden nacin v smislu sportnosti...bi pa se bencinski agregat predelal na LPG...zmaga na celi crti. Avtonomija zagotovljena, gorivo poceni tudi v GTE modu-u, pa nobenih problemov z iskanjem delujocih polnilnih postaj, ko je sila ce imas izklucno EV.
Kaj pravite? Zakaj konkurenca ne dela v tej smeri nic? Gre za to, da je ta avto dejansko cenovno dosegljiv in tudi normalno uporaben pri nas.
Ampak!
Sem gledal zdej tega plug-in Golf GTE in mi je sama ideja neverjetno privlacna. Nekako tako domiselna kot je bil VW hrosc, Golf I GTI in Golf II GTD. Koncno nekaj kar bi bilo smiselno vzeti in kar me prepricuje v svojo zmoto.
Sam imam kombinirano relacijo mesanih cest in sluzbo, kjer je v garazi plug-in, da bi se mi taka stvar se posebej investirala. V eno smer delam cca 60km...Ce pa naredim se en vulgarni preskok v razmisljanju, ker mi je zanimiv hybriden nacin v smislu sportnosti...bi pa se bencinski agregat predelal na LPG...zmaga na celi crti. Avtonomija zagotovljena, gorivo poceni tudi v GTE modu-u, pa nobenih problemov z iskanjem delujocih polnilnih postaj, ko je sila ce imas izklucno EV.
Kaj pravite? Zakaj konkurenca ne dela v tej smeri nic? Gre za to, da je ta avto dejansko cenovno dosegljiv in tudi normalno uporaben pri nas.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
J.McLane ::
Niti Priusa se ne splača predelati na plin, ker že tako malo porabi, kaj šele plug-in kjer boš goriva porabil samo za vzorec.
Meni osebno se GTE zatakne pri ceni in zanesljivosti TSI in DSG, lahko pa da so to že vse poštimali, ampak jaz ne bom testni zajček.
Meni osebno se GTE zatakne pri ceni in zanesljivosti TSI in DSG, lahko pa da so to že vse poštimali, ampak jaz ne bom testni zajček.
WarpedGone ::
Pri teh 'močnih' hibridih je problem: kaj dobim.
GTE ma napovedano ceno okrog 36.000 EUR, peljal se naj bi primerljivo GTI, recimo da se res. GTI košta 27.000.
Za 10 jurjev več dobim kaj? Pol nižjo povprečno porabo?
Bom pretiraval.: iz 10 na 5, 5l/100 manj. Ergo se stvar izenači šele po ~150k prevoženih, brez kakih drugih dodatnih stroškov za GTE verzijo (kar je utopija).
Hibridni sklop se naj spedena tko, da je pribitek k ceni na koncu le razlika med 60Ah akumulatorjem in 200Ah baterijo.
GTE ma napovedano ceno okrog 36.000 EUR, peljal se naj bi primerljivo GTI, recimo da se res. GTI košta 27.000.
Za 10 jurjev več dobim kaj? Pol nižjo povprečno porabo?
Bom pretiraval.: iz 10 na 5, 5l/100 manj. Ergo se stvar izenači šele po ~150k prevoženih, brez kakih drugih dodatnih stroškov za GTE verzijo (kar je utopija).
Hibridni sklop se naj spedena tko, da je pribitek k ceni na koncu le razlika med 60Ah akumulatorjem in 200Ah baterijo.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Ljudje majo strahove in težave z razumevanjem ocenjenega dosega (električnih) vozil.
V tej temi nekaj strani nazaj se je človek razburjal ker je avto naredu precej manj km kot je na začetku 'obljubljal'.
Šele kasneje se je izkazalo, da so gonili v konkreten in dolg klanec. Kar seveda zahteva nadpovprečno porabo energije.
V Model S so vgradili prikaz predvidene porabe energije do neke ciljne točke. Upošteva se sprememba nadmorske, omejitve hitrosti in še kaj.
Takoj vidiš kaj si avto misli o tvoji poti, med samo vožnjo pa tudi vidiš al si nad al podpovprečen voznik - al zgleda OK al rineš v težave.
En tip je krenil na pot, za katero je avtopredvideval da ne bo možna - končni SOC v minusu.
Ampak ker je tip vozil šparovno že od začetka, je uspel pridit na cilj z nekaj preostale zaloge.
Siva črta je originalno predvidevanje, zelena črta pa dejanska poraba energije.
Če zelena pade pod sivo postane rdeča kar pomeni da porabljaš nadpovprečno energije.
V tej temi nekaj strani nazaj se je človek razburjal ker je avto naredu precej manj km kot je na začetku 'obljubljal'.
Šele kasneje se je izkazalo, da so gonili v konkreten in dolg klanec. Kar seveda zahteva nadpovprečno porabo energije.
V Model S so vgradili prikaz predvidene porabe energije do neke ciljne točke. Upošteva se sprememba nadmorske, omejitve hitrosti in še kaj.
Takoj vidiš kaj si avto misli o tvoji poti, med samo vožnjo pa tudi vidiš al si nad al podpovprečen voznik - al zgleda OK al rineš v težave.
En tip je krenil na pot, za katero je avtopredvideval da ne bo možna - končni SOC v minusu.
Ampak ker je tip vozil šparovno že od začetka, je uspel pridit na cilj z nekaj preostale zaloge.
Siva črta je originalno predvidevanje, zelena črta pa dejanska poraba energije.
Če zelena pade pod sivo postane rdeča kar pomeni da porabljaš nadpovprečno energije.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
TribesMan ::
Joy. Ko vsak krajši izlet potrebuje 1 uro načrtovanja... :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
nodrim ::
Ma, halo, saj to glede porabe je popolnoma enako pri ICE, nobene razlike sploh. Ne vem od kod ljudem sploh ideja o tem se pogovarjati. Poraba energije (električne ali iz goriva) je odvisna od načina vožnje in terena.
Zheegec ::
No to je ok, čeprav bi moral biti bonus na splošno, samo da se znebi starih avtov. Pa ne kar nekaj po letnici na splošno, ampak glede na dejansko onesnaževanje, ki bi se merilo pri tehničnem pregledu za vsako vozilo posebej.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
WarpedGone ::
This morning I parked at a charger in front of the headquarters of the largest Hungarian electricity provider. While I was playing with the cable, a silver Tesla with Austrian (Vienna) plates parked behind me. We chatted for a few minutes. It turned out the guys in the car were Tesla employees on their way to a meeting with the power company about the first SC in Hungary. Their title on their business card is 'Senior Project Developer, Supercharger Deployment DACH and Eastern Europe'. (Would anyone know what DACH is?)
They said they are contemplating 2 SC's in Hungary. One outside of Budapest (on the way from Vienna) and another on the south bank of Balaton (on the way to Croatia / Slovenia).
They also mentioned they were in Poland last week.
DACH = Germany, Austria, Switzerland
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Tesla CEO Elon Musk Threatens Firings Over Poor Results In China:
http://insideevs.com/report-tesla-ceo-e...
http://insideevs.com/report-tesla-ceo-e...
Mufasa ::
Glede na to kok so "enostavni" EV motorji in da je to še PRECEJ greenfield področje mam obcutek da bo naslednja "Tesla - killer" podjetje prislo Alibaba style kar iz Kitajske same. Surovine, potencialni vladni push (remember soncne celice subsidy 2011) in moznost hitrosti gradnje baterijskih tovaren ter GORE denarja gotovo imajo...
Samo primer:
http://www.byd.com/news/news-274.html
http://www.byd.com/news/news-271.html
Samo primer:
http://www.byd.com/news/news-274.html
http://www.byd.com/news/news-271.html
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mufasa ()
ZaphodBB ::
Glede na to kok so "enostavni" EV motorji in da je to še PRECEJ greenfield področje mam obcutek da bo naslednja "Tesla - killer" podjetje prislo Alibaba style kar iz Kitajske same. Surovine, potencialni vladni push (remember soncne celice subsidy 2011) in moznost hitrosti gradnje baterijskih tovaren ter GORE denarja gotovo imajo...
Elektromotorji so pa res totalno Greenfield zadeva ja...
Kitajci imajo vse - samo kvalitete ne, žal je ta pri teh zadevah najbolj pomembna. Kitajci se morajo taprvo naučit naredit avto, ki ne bo razpadel v 500 kilometrih, potem so pa lahko komu nevarni.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Mufasa ::
Popravek: EV Avtomobili, torej produkt, so relativno greenfield zadeva.
Also kar nekaj nemških head inženirjev, industrial designerjev se zadnji dve leti seli na Vzhod... GORE denarja definitivno pomagajo premostiti kar nekaj ovir...
Kot primer v medijih oglaševanega hi-tech produkta (oz podjetij kot so Bisol ipd) in kako Kitajska tudi zna je fotovoltaika
List of countries by photovoltaics production @ Wikipedia
Preprosto OWNED by China v samo nakaj letih.
Also kar nekaj nemških head inženirjev, industrial designerjev se zadnji dve leti seli na Vzhod... GORE denarja definitivno pomagajo premostiti kar nekaj ovir...
Kot primer v medijih oglaševanega hi-tech produkta (oz podjetij kot so Bisol ipd) in kako Kitajska tudi zna je fotovoltaika
List of countries by photovoltaics production @ Wikipedia
Preprosto OWNED by China v samo nakaj letih.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mufasa ()
nekikr ::
Tesla CEO Elon Musk Threatens Firings Over Poor Results In China:
http://insideevs.com/report-tesla-ceo-e...
Dinozavri medtem crkujejo, ker nimajo spodobnega EV. Oh, wait.
Nikec3 ::
Kitajci imajo vse - samo kvalitete ne, žal je ta pri teh zadevah najbolj pomembna. Kitajci se morajo taprvo naučit naredit avto, ki ne bo razpadel v 500 kilometrih, potem so pa lahko komu nevarni.
Ta stereotip je bil mogoče še aktualen pred kakšnim desetletjem. Zadnje čase pa vsekakor ne.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
ZaphodBB ::
Ta stereotip je bil mogoče še aktualen pred kakšnim desetletjem. Zadnje čase pa vsekakor ne.
Seveda, samo zato ker si ti tako rekel?
http://www.iron-foundry.com/chinese-fou...
itd..., itd...
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
J.McLane ::
Vse kar so dokazali kitajci je da poceni ne more biti kvalitetno, ne vidim pa razloga zakaj Kitajci ne bi mogli delati drago in dobro, ampak kje je potem smisel, aja zgoraj piše pri surovinah in kapacitetah proizvodnje.
driver_x ::
Vse kar so dokazali kitajci je da poceni ne more biti kvalitetno, ne vidim pa razloga zakaj Kitajci ne bi mogli delati drago in dobro, ampak kje je potem smisel, aja zgoraj piše pri surovinah in kapacitetah proizvodnje.
Na marsikaterem področju so Kitajci že kvalitetnejši in tudi cenejši od nas. Eno od njih je strojegradnja.
ZaphodBB ::
Vse kar so dokazali kitajci je da poceni ne more biti kvalitetno, ne vidim pa razloga zakaj Kitajci ne bi mogli delati drago in dobro, ampak kje je potem smisel, aja zgoraj piše pri surovinah in kapacitetah proizvodnje.
Seveda, nobenega smisla. Rajši uvažajo kvalitetno robo iz oddaljene Nemčije. Nihče ni rekel, da kitajci ne bi mogli delati kvalitetne robe. Trdim celo, da delajo najbolj kvalitetno kar zmorejo. In verjemi mi, da bi si vsi želeli robe Zahodne kvalitete po Kitajskih cenah.
Ampak, da to dosežeš ni dovolj samo en partijski dekret "od danes naprej delamo dobro" - potrebno je imeti dovolj ustrezno usposobljenih kadrov in še najpomembneje potrebno je imeti družbo v kateri sta osebna etika in individualna neodvisnost pomembni vrlini. In Kitajci tega (še) ne zmorejo. Tako kot mi tudi ne.
Ampak mi recimo smo neprimerno bližje Nemškemu standardu in etiki, pa vidiš kako težko je narediti zadnjih par korakov. Ne trdim, da je nemogoče. Trdim, pa da bo trajalo še deset ali pa dvajset let preden bodo Kitajci tako daleč.
Eno od njih je strojegradnja.
Če pod "kitajci" misliš Tajvan, potem da. Če misliš celinsko Kitajsko, pa lol.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ZaphodBB ()
fpbs ::
Kitajci imajo vse - samo kvalitete ne, žal je ta pri teh zadevah najbolj pomembna. Kitajci se morajo taprvo naučit naredit avto, ki ne bo razpadel v 500 kilometrih, potem so pa lahko komu nevarni.
Ta stereotip je bil mogoče še aktualen pred kakšnim desetletjem. Zadnje čase pa vsekakor ne.
Ja to je tako, če bi kitajci prodajali iPhone in iPade pod svojim imenom, naprimer Foxconn, bi bilo to priznano, kot manj vredna kitajska roba. Ker se pa prodajajo pod firmo Apple, je pa to kao nekaj božanskega.
nekikr ::
Take, ki dlje od Ptuja s svojim Golfom še niso prišli, moraš jemati malo z rezervo, ko ocenjujejo kitajsko.
ZaphodBB ::
Ja to je tako, če bi kitajci prodajali iPhone in iPade pod svojim imenom, naprimer Foxconn, bi bilo to priznano, kot manj vredna kitajska roba. Ker se pa prodajajo pod firmo Apple, je pa to kao nekaj božanskega.
Če pod "kitajci" misliš Tajvan, potem da. Če misliš celinsko Kitajsko, pa lol.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ZaphodBB ()
Spock83 ::
Prosim. Kitajci so s kvaliteto že nam pred nosom. Na našo srečo je tudi cena višja. Če se ne motim so naredili varen avto, ki je prekosil vse evropske. In to po evropskih standardih.
ZaphodBB ::
Prosim. Kitajci so s kvaliteto že nam pred nosom. Na našo srečo je tudi cena višja. Če se ne motim so naredili varen avto, ki je prekosil vse evropske. In to po evropskih standardih.
Pics or it didn't happen.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
TribesMan ::
Ne pozabite, kako so se vsi "smejali" Hyundaiu in KII pred dobrimi 20 leti :)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
driver_x ::
Eno od njih je strojegradnja.
Če pod "kitajci" misliš Tajvan, potem da. Če misliš celinsko Kitajsko, pa lol.
V naša tri kitajska podjetja smo še 10 let nazaj vozili stroje iz Evrope, sedaj ne več, ker so njihovi vsaj na enakem nivoju.
Kitajci gradijo magnetne železnice, pošiljajo ljudi v vesolje in podobno. Zakaj misliš da niso sposobni narediti dobrega avta ali stroja? Kitajska ni samo DealExtreme in podobni!
dzinks63 ::
Kitajci kopirajo vse kar jim pride pod roke, avtomobili niso nobena izjema, tudi električarji, iz tega se veliko naučijo in vsaka generacija je boljša, samo vprašanje časa je kdaj bodo N°1.
WarpedGone ::
Ne razumem tega anti-kitajskega nazionalističnega šovinizma.
Pod črto so kitajci samo ljudje. S to razliko da jih je 1/5 celotnega človeštva, statistično imajo zato 1/5 vse razpoložljive pameti. Vse ostalo je stvar sistema, ki tej pameti ne/omogoča da se izrazi. Ja, začne se s kopiranjem in nizocenovnim štancanjem. Ker od kmeta, ki je ravnokar iz njive prišel v tovarno več kot kopiranja enostavnih vzorcev ne moreš dobit. Ampak tut kitajska se razivja, ima še dolgo pot da v celoti ujame evropo a hkrati je nadoknadila že ogromno. Ko se jim končno zgodi demokracija in dovoli zasebna pobuda bomo le še statistični blip.
Glede avtomobilov velja isto kot pri vsem ostalem. Ko se bodo (lahko) zadeve rotili resno, bodo izdelki temu primerni. Glede Kie in Hyunadaya - oboje izvira iz južne koreje, ki fura svobodno podjetniško pobudo. Začeli so s kopiranjem in štancanjem, nato pa osvojili svet, tudi z nakupom tujega znanja in talentov.
A je kia zasnovana in izdelana na slovaškem sploh korejski avto?
A je BWM zasnovan in izdelan v turčiji sploh nemški avto?
Nacionalizem pri teh stvareh je neumno smešen. Nanj se obešajo tisti, ki nimajo ničesar drugega za pokazat.
Danes so kitajski avtomobili še vedno pretežno zadaj po naših 'zahodnih' standardih, kaj bo čez n let, bomo vidl čez N let.
Lahko se jim konckoncev zgodi tudi siriza in grejo v bankrot. Lahko se jim zgodi tudi amerika in bojo američani odkrival nov zahod.
Pod črto so kitajci samo ljudje. S to razliko da jih je 1/5 celotnega človeštva, statistično imajo zato 1/5 vse razpoložljive pameti. Vse ostalo je stvar sistema, ki tej pameti ne/omogoča da se izrazi. Ja, začne se s kopiranjem in nizocenovnim štancanjem. Ker od kmeta, ki je ravnokar iz njive prišel v tovarno več kot kopiranja enostavnih vzorcev ne moreš dobit. Ampak tut kitajska se razivja, ima še dolgo pot da v celoti ujame evropo a hkrati je nadoknadila že ogromno. Ko se jim končno zgodi demokracija in dovoli zasebna pobuda bomo le še statistični blip.
Glede avtomobilov velja isto kot pri vsem ostalem. Ko se bodo (lahko) zadeve rotili resno, bodo izdelki temu primerni. Glede Kie in Hyunadaya - oboje izvira iz južne koreje, ki fura svobodno podjetniško pobudo. Začeli so s kopiranjem in štancanjem, nato pa osvojili svet, tudi z nakupom tujega znanja in talentov.
A je kia zasnovana in izdelana na slovaškem sploh korejski avto?
A je BWM zasnovan in izdelan v turčiji sploh nemški avto?
Nacionalizem pri teh stvareh je neumno smešen. Nanj se obešajo tisti, ki nimajo ničesar drugega za pokazat.
Danes so kitajski avtomobili še vedno pretežno zadaj po naših 'zahodnih' standardih, kaj bo čez n let, bomo vidl čez N let.
Lahko se jim konckoncev zgodi tudi siriza in grejo v bankrot. Lahko se jim zgodi tudi amerika in bojo američani odkrival nov zahod.
Zbogom in hvala za vse ribe
driver_x ::
WarpedGone je izjavil:
Pod črto so kitajci samo ljudje. S to razliko da jih je 1/5 celotnega človeštva, statistično imajo zato 1/5 vse razpoložljive pameti. Vse ostalo je stvar sistema, ki tej pameti ne/omogoča da se izrazi. Ja, začne se s kopiranjem in nizocenovnim štancanjem. Ker od kmeta, ki je ravnokar iz njive prišel v tovarno več kot kopiranja enostavnih vzorcev ne moreš dobit. Ampak tut kitajska se razivja, ima še dolgo pot da v celoti ujame evropo a hkrati je nadoknadila že ogromno. Ko se jim končno zgodi demokracija in dovoli zasebna pobuda bomo le še statistični blip.
Kitajci imajo precej dobre tehnične šole in glede na njihovo populacijo vsako leto sproducirajo ogrmno število vrhunskih strokovnjakov. Demokracija se jim pa ne bo zgodila (vsaj ne večja od te, ki jo imajo sedaj), ker jih je preveč, so preveč različni in edini način, da vse to držijo skupaj je trda roka. Glede podjetništva imajo že sedaj precej svobode in sistem tukaj že sedaj ni ovira. Za razliko od nas počnejo stvari precej načrtno, tako kar se tiče notranjih zadev kakor tujih vlaganj. Občutek imam, da nas prehitevajo (ali pa kmalu bodo) po levi in desni.
ZaphodBB ::
Kitajci kopirajo vse kar jim pride pod roke, avtomobili niso nobena izjema, tudi električarji, iz tega se veliko naučijo in vsaka generacija je boljša, samo vprašanje časa je kdaj bodo N°1.
Seveda, ampak na trgih high quality robe, ki ni elektronika - bodo še nekaj časa rabili. Kot sem dejal, deset do dvajset let. Moje predvidevanje je, da bo Kitajska rabila nekoliko več časa kot Japonska - čisto zaradi kulturnih razlik.
Ne razumem tega anti-kitajskega nazionalističnega šovinizma.
Kje ti vidiš šovinizem? Jaz samo pravim, da kitajska roba (še) ni in še nekaj časa ne bo primerljiva z Zahodno, Korejsko, Japonsko ali Tajvansko robo. Samo to. To, da obstajajo posamične izpostave podjetij iz razvitih dežel, kjer je ves know-how uvožen in so metodologije dela uvožene - v mojih očeh ne šteje.
Ko bodo začeli kitajci sami inovirati v veliki masi na bazi tehnologije prinešene iz tujine - tako kot so to storili Japonci. Takrat se začne zlata doba. Za vse nas, ne samo za kitajce.
Če mi že očitaš šovinizem, naj ti povem, da se zavedam da je bila Kitajska skozi celo zgodovino - razen zadnjih dvesto let tehnološka, gospodarska in intelektualna supersila kateri ni mogla parirati nobena druga. In nič se mi ne zdi narobe, če spet doseže svoje pravo mesto v zgodovini.
Ampak ne še danes in jutri tudi še ne.
K?
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
WarpedGone ::
Kitajci imajo precej dobre tehnične šole in glede na njihovo populacijo vsako leto sproducirajo ogrmno število vrhunskih strokovnjakov. Demokracija se jim pa ne bo zgodila (vsaj ne večja od te, ki jo imajo sedaj), ker jih je preveč, so preveč različni in edini način, da vse to držijo skupaj je trda roka.
Never say never :) Kje pa piše, da je edina možna prihodnost kitajska kot ena država? Ja, ko se bo demokracija še bol prebila v glave je precejšnja možnost razdrobitve na več manjših držav. Edino kar je sigurno je to, da bo trda roka slej ko prej postala manj trda.
Back OT:
GM trdi, da so resni glede Bolta. Začetek proizvodnje napovedujejo za konec 2016. Kar se za nov avto zdi hudimano hitro - običajna doba vzpostavitve novega modela je 4 leta, tolk je nucal tudi Volt. Ponavljajo tudi, da so resni glede 200 milj dosega. To naj bi bil "Window sticker", kar je po ameriških pravilih EPA številka.
Ljudje, ki so šnofali okrog koncepta pravijo, da zna GM tle zakrivat karte. Trdijo, da če veš kaj gledat, lahko opaziš da je stvar precej bol dodelana kot so to 'običajni koncepti', razen same notranjosti, ki je očitno čisti koncept. Je pa vse skup še vseeno dokaj kislo - letna proizvodnja naj bi bila le 30k vozil. Za avto ki stane 30k USD, je to hudimano malo. Tesla je lani prodala več kot tolk vozil za 3x višjo ceno. Ergo bi moral GM planirat vsaj 100k vozil letno, da bi ujel 'normalno statistiko'. Ampak za take cifre, bo LGChem naredu premalo baterij. Pa smo tam ...
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Medtem:
Tesla (TSLA) shares getting driven into the ground, down 6% and fighting to hold on to support near $200. The culprit: one of the more disastrous quarters and conference calls you'll ever hear from a public company. Pick a metric and Tesla missed guidance. Worse still the only people who seemed to care very much were investors. Even as his stock was blowing up CEO Elon Musk was tweeting about a Space X rocket launch. There's a fine line between running a company for the long haul and demonstrably not giving a crap about investors. Elon crossed it this time. The stock is getting downgraded all over the place despite Musk suggesting Tesla could have a higher market cap than Apple (AAPL) by 2025. I'm a long time shareholder so maybe I'm a little over-irate about this. I tend to get that way about CEOs who seem less concerned about their companies than I am. Watch $200 and $193 closing lows from last month for support.
ZaphodBB ::
Ah seveda, analitiki in njihov "guidance". Če na eni strani vzameš track record od "analitikov" in na drugi strani track record od Elona Muska, potem se zaveš da je čas za nakupe!
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Truga ::
LMAO, folk je razjarjen ker Musk tweeta o spacex (ki je 1839475923874958273945928347529834x bolj zanimiv tech kot tesla), ceprav mu je delnica padla za CELIH SEST POSTO?
Neverjetno.
Neverjetno.
WarpedGone ::
Lepote obstoječih sistemov "javnega polnjenja":
Tolk o "političnih rešitvah".
Can't speak for Germany, but it's worse than that here in the UK. Almost all public points (especially those installed with government money!) require membership of some scheme - even ones where the site owner is offering the electricity for free and hence there's no fee for charging, you just have to get the point unlocked. Default way of unlocking is with one of several RFID access cards; many of the networks also offer remote activation by phone or mobile app, but this is unreliable (requires the post to be online) and in some cases requires you to open an account and load (typically) ?10 via a credit card before you can then activate the app to access your 'free' charging!
Tolk o "političnih rešitvah".
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Ja Tesla trenutno vsekakor je v manjši krizi. Na Kitajskem ne prodajo nič, njihova četrtletna poročila so takšna, da dobesedno vidiš, da je Musk narekoval kaj naj napišejo. (slabo vreme, dopusti so krivi za manj deliveryjev). Na Kitajskem ne prodajo nič (zelo malo), so pa načrtovali da bo Kitajska v kratkem po prodaji konkurenčna ZDA... Musk medtem grozi z odpuščanji na Kitajskem, s čimer se seveda strinjam. Potem je tukaj še Model X, ki noče in noče priti ven, podjetje pa je tiho in nič določenega ne pove.
Bomo videli, trenutno je delnica vseeno mnogo previsoko glede na stanje in obete.
Bomo videli, trenutno je delnica vseeno mnogo previsoko glede na stanje in obete.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Edino kar je sigurno je to, da bo trda roka slej ko prej postala manj trda.Jaz se ne bi preveč zanašal na to. Kitajci imajo trdo roko v taki ali drugačni obliki že 4000 let. Kot država in narod v bistvu obstajajo neprekinjeno od bronaste dobe dalje. Evropske države in narodi smo v primerjavi z njimi muhe enodnevnice (ajde, enoletnice ).
O.
WarpedGone ::
Tesla bo morda v krizi, ko bo proizvodnja prehitela naročila. Danes imajo razprodano celotno proizvodnjo za prvo četrletje 2015 - za več kot tri mesece proizvodnje, čez 10.000 vplačil. Cel zaplet z dobavami je posledica cca dvotedenskega zastoja pri zagonu nadgrajene proizvodnje linije. Praktično so jo postavili na novo, s cca podvojeno max kapaciteto.
Težave so že popedenane, so pa povzročile zamik v dostavah, posledično nekaj tisoč izdelanih avtomobilov čaka na kamion da jih odpelje do lastnika. In ja, tudi zasnežene ceste v decembru so krive za nekajdnevni zamik. Švoh prodaja na kitajskem je svoj klobčič ampak ni preživetvenega pomena.
'Skrivanje' Model X ima enostavn razlog: nobene potrebe po oglaševanju. Na podlagi enega samega koncepta so prodali že cca 15.000 X. Dobesedno se trudijo, da ga ne reklamirajo bol kot je to nujno in s tem ne odžirajo prodaje /naročil za S. Glede na to da bo letošnja proizvodnja X pod 10k kosov se lahk reče da imajo letošnjo proizvodnjo X že razprodano, pa pol naslednjeletne tudi. So pa na cesti opazili beta primerke, teh se naj bi okrog furalo ~30.
Tesla bo stali ali padel na GF. Ta pa lepo tiktaka naprej.
Evropejci smo jo tudi mel, pa smo se je losal. Stvari se spreminjajo.
Težave so že popedenane, so pa povzročile zamik v dostavah, posledično nekaj tisoč izdelanih avtomobilov čaka na kamion da jih odpelje do lastnika. In ja, tudi zasnežene ceste v decembru so krive za nekajdnevni zamik. Švoh prodaja na kitajskem je svoj klobčič ampak ni preživetvenega pomena.
'Skrivanje' Model X ima enostavn razlog: nobene potrebe po oglaševanju. Na podlagi enega samega koncepta so prodali že cca 15.000 X. Dobesedno se trudijo, da ga ne reklamirajo bol kot je to nujno in s tem ne odžirajo prodaje /naročil za S. Glede na to da bo letošnja proizvodnja X pod 10k kosov se lahk reče da imajo letošnjo proizvodnjo X že razprodano, pa pol naslednjeletne tudi. So pa na cesti opazili beta primerke, teh se naj bi okrog furalo ~30.
Tesla bo stali ali padel na GF. Ta pa lepo tiktaka naprej.
Kitajci imajo trdo roko v taki ali drugačni obliki že 4000 let.
Evropejci smo jo tudi mel, pa smo se je losal. Stvari se spreminjajo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Truga ::
LMAO, folk je razjarjen ker Musk tweeta o spacex (ki je 1839475923874958273945928347529834x bolj zanimiv tech kot tesla), ceprav mu je delnica padla za CELIH SEST POSTO?
Neverjetno.
Verjetno napihujejo zadevo, da bi cena se bolj padla, da lahko pokupijo cimvec delnic, dokler so se poceni :D
Brane22 ::
Ja, ti štosi so nagravžni.
nenehna "ugibanja" o velikosti kitajskega problema, napovedi propada Tesle, neskončne "analize" prikrivanja objavljenih podatkov itd itd.
Napadi so očitni.
nenehna "ugibanja" o velikosti kitajskega problema, napovedi propada Tesle, neskončne "analize" prikrivanja objavljenih podatkov itd itd.
Napadi so očitni.
nekikr ::
Tesla bo morda v krizi, ko bo proizvodnja prehitela naročila.
Ampak zakaj potem Musk grozi in odpušča kitajske managerje? Če niti za Ameriko ne morejo narediti dovolj, zakaj bi bil razjarjen na kitajskega prodajalca, ker nič ne proda, če pa tako ali tako ne bi dobil nobenega avtomobila, ker jih ni...
Brane22 ::
Zato, ker bi si rad zagotovil trg za naprej, to je menda očitno.
Lažje je planirati širitve, če imaš več tržišč.
In hitreje se lahko širiš.
Lažje je planirati širitve, če imaš več tržišč.
In hitreje se lahko širiš.