Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Maestral ::
Zakaj ste nekateri tako hudo proti "in-wheel" rešitvam?
Imaš 1, 2, 4, 6... WD, vse računalniško vodeno, po potrebi ali situaciji.
ABS-i, ASS-i,ESM-i, EWDBG-ji, ČŠŽ-ji, vse kompjutersko.
Kot je jasno, ima pomanjkljivosti (glavni problem je še vedno "žiroskopski efekt"), ampak tudi očitne prednosti!
Recimo, "diferencial" - lahko ustvariš (in ga "uploadaš in modificiraš po želji") le z "nekaj" vrsticami programske kode v cent.rač. Seveda če bo šlo skoz tehničnega...
Pri centralnem pogonu je to še vedno konkreten mehanski sklop, ki ima svojo ceno. A je namenjen za cestni avto, terenc, kombi.., vsak ima svojo izvedbo, četudi ga poganja praktično isti motor.
Imaš 1, 2, 4, 6... WD, vse računalniško vodeno, po potrebi ali situaciji.
ABS-i, ASS-i,ESM-i, EWDBG-ji, ČŠŽ-ji, vse kompjutersko.
Kot je jasno, ima pomanjkljivosti (glavni problem je še vedno "žiroskopski efekt"), ampak tudi očitne prednosti!
Recimo, "diferencial" - lahko ustvariš (in ga "uploadaš in modificiraš po želji") le z "nekaj" vrsticami programske kode v cent.rač. Seveda če bo šlo skoz tehničnega...
Pri centralnem pogonu je to še vedno konkreten mehanski sklop, ki ima svojo ceno. A je namenjen za cestni avto, terenc, kombi.., vsak ima svojo izvedbo, četudi ga poganja praktično isti motor.
Magic1 ::
Nismo proti, samo kakorkoli jaz gleadam, ne vidim 10 letne življenske dobe v inwheel motorjih.
Kakšne bistvene prednosti za večino ljudi pa še noben ni napisal.
"ABS-i, ASS-i,ESM-i, EWDBG-ji, ČŠŽ-ji, vse kompjutersko." imaš že vse v sodobnih navadnih avtih.
Kakšne bistvene prednosti za večino ljudi pa še noben ni napisal.
"ABS-i, ASS-i,ESM-i, EWDBG-ji, ČŠŽ-ji, vse kompjutersko." imaš že vse v sodobnih navadnih avtih.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Maestral ::
jebiveter2 je izjavil:
Sam potem bodo kolesa še raje krali;)
Hahaha, evo, tole je pa še najboljši argument proti!
Maestral ::
In wheel prednosti?
Tipska izvedba (1-4 enaki motorji za različna vozila od recimo 50-200kW - enoten tip motorja), minimalna mehanika (direkt/integriran pogon), Praktično vse rešitve sistemov za pomoč vožnji čisto elektronsko, odpadejo mehanski razdelilni elementi moči (večina osi, zobnikov, kardanov,..)
Skratka, precej pocenjena proizvodnja oz. nižja nabavna cena vozila.
To sedaj še ni pričakovati, ker je največji strošek EV vozila seveda baterija.
Tipska izvedba (1-4 enaki motorji za različna vozila od recimo 50-200kW - enoten tip motorja), minimalna mehanika (direkt/integriran pogon), Praktično vse rešitve sistemov za pomoč vožnji čisto elektronsko, odpadejo mehanski razdelilni elementi moči (večina osi, zobnikov, kardanov,..)
Skratka, precej pocenjena proizvodnja oz. nižja nabavna cena vozila.
To sedaj še ni pričakovati, ker je največji strošek EV vozila seveda baterija.
Magic1 ::
Dvomim da so 2/4 motorji, ki morajo bit blazno odporni na sile, prah, vodo, cenejši od enega s vsem pogonskim sklopom. Pri katerem pa te nima nič od zgornjih problemov za skrbet.
Predstavljaj si, da pride po parih letih zlorabe inwheela do kratkega stika in ti kolo naredi nekaj čisto drugega, kot bi moralo. Živijo betonski steber.
Predstavljaj si, da pride po parih letih zlorabe inwheela do kratkega stika in ti kolo naredi nekaj čisto drugega, kot bi moralo. Živijo betonski steber.
Magic
Maestral ::
Dvomim da so 2/4 motorji, ki morajo bit blazno odporni na sile, prah, vodo, cenejši od enega s vsem pogonskim sklopom. Pri katerem pa te nima nič od zgornjih problemov za skrbet.
Predstavljaj si, da pride po parih letih zlorabe inwheela do kratkega stika in ti kolo naredi nekaj čisto drugega, kot bi moralo. Živijo betonski steber.
Ja, tudi to je realno.
Imaš prav, enemu centralnemu rač. ni za zaupat 2 ali 4 neodvisne pogone. Kaj, če bi se eden spomnil za "update" kar med vožnjo? Gremo v jarek, ali steber?
In če se poškoduje? No, elektronika se lahko odzove bistveno hitreje, kot se zgodi prenos sil v realnosti.
Zato seveda so rešitve, razni BY-pass-i, vmesne in "križne" povezave (senzorjev, krmilnikov,..), podvojeni rač, in hierarhična kontrola - ki bi dojela tudi situacijo, da eden (ali več) pog.motorjev v trenutku zataji...
Prav imaš tudi pri pomislekih glede izpostavljenosti in-wheel EM v smislu "pesta kolesa". Ja,tam so sile precej večje, kot na varnem, znotraj karoserije ali kabine.
Ja pa saj sem komentiral, da ima vsak sistem svoje prednosti in slabosti, a ne?
Seveda pa ne bi zaupal avtu, ki ima WindBlowse za glavni OS vožnje...
Hehehe...
Matev ::
inwheel motorji ne bodo nikoli konkurenčni ker imajo hendikep v osnovnih fizikalnih zakonih
to je tako kot da bi nekdo trdil da bodo avti brez strehe (kabrio) sčasoma nadomestili avte s strehami
zakaj že?
to je tako kot da bi nekdo trdil da bodo avti brez strehe (kabrio) sčasoma nadomestili avte s strehami
zakaj že?
Maestral ::
inwheel motorji ne bodo nikoli konkurenčni ker imajo hendikep v osnovnih fizikalnih zakonih
to je tako kot da bi nekdo trdil da bodo avti brez strehe (kabrio) sčasoma nadomestili avte s strehami
zakaj že?
Ja,no, nisem prepričan,da je ta primerjava res na mestu.
Kakšne fizikalne zakone pa kršijo ubogi "in-wheel" motorji???
Gre le za dva koncepta, ki sta še vedno v igri. Vsak s svojimi prednostmi in slabostmi. To je vse.
Kaj se bo izcimilo iz tega, bomo pa videli.
Matev ::
Kakšne fizikalne zakone pa kršijo ubogi "in-wheel" motorji???
nič ne kršijo
imajo hendikep v fiziki
nevzmetena teža
Okapi ::
Imajo tudi prednost v fiziki - ki pravi, da ne moreta biti dva predmeta istočasno na istem mestu. Če imaš lahko na račun motorja v kolesu (in vsega, kar je še povezano s prenosom moči iz motorja na kolesa) več prostora v avtu, je to vsekakor prednost. Ali to odtehta slabosti, je pa odvisno od konkretne tehnične izvedbe.
O.
O.
Maestral ::
Kakšne fizikalne zakone pa kršijo ubogi "in-wheel" motorji???
nič ne kršijo
imajo hendikep v fiziki
nevzmetena teža
~40kW elektromotor (slovenske proizvodnje) tehta toliko (in je podobnih dimenzij) kot običajni pesto avtomobilskega kolesa.
Kje je hendikep? Če je, ni zaradi fizike, ampak tehnologije.
Nevzmetena teža? Ja, rešljivo npr. z ustreznimi ležaji.
Matev ::
Nevzmetena teža? Ja, rešljivo npr. z ustreznimi ležaji.
ja
ampak ko bo šel enkrat ta tvoj motor v kolesu en korak naprej
bo šla naprej istočasno tudi danes optimalnejša rešitev
pa dobo spet vzadi
več prostora v avtu, je to vsekakor prednost
več prostora imaš tudi na avtobusu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
Maestral ::
več prostora imaš tudi na avtobusuJa in? Ti bi zdaj rad povedal, da to ni prednost?
O.
Ups, pardon, odgovor je bil namenjen predhodniku...
Dobro, je res. Sem se strinjal (brez trikov) - ja, na avtobusu je res več prostora.
Evo, častna!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Maestral ()
Matev ::
zgrešenost inwheel motorjev najlažje razuete tako da si zamislite da bi dali baterije v kolesa
to bi lahko že danes naredili...
in bi prihranili prostor ane?
to bi lahko že danes naredili...
in bi prihranili prostor ane?
fpbs ::
Matev, vse te primerjave z amfibijskim vozilom, avtom brez strehe, več prostora v avtobusu in baterijami v kolesu, pa res nimajo nič skupnega z vkolesnim motorjem.
Maestral ::
zgrešenost inwheel motorjev najlažje razuete tako da si zamislite da bi dali baterije v kolesa
to bi lahko že danes naredili...
in bi prihranili prostor ane?
Ali pa bi imeli baterije kar doma, pod posteljo, ali v kleti, pa bi energijo "daljinsko" dostavljali do avta. To kar je Tesla hotel...
Joj, koliko prostora v avtu bi potem bilo!
Okapi ::
zgrešenost inwheel motorjev najlažje razuete tako da si zamislite da bi dali baterije v kolesaKaj bi rad povedal? Da je za akumulator bolje zapravljati prostor v avtu, če bi jih lahko imel v kolesih? Prostor v kolesih je zelo primeren za akumulatorje in takoj ko bodo naredili dovolj lahke in/ali na tresljaje odporne akumulatorje, jih bodo začeli vgrajevati v kolesa.
to bi lahko že danes naredili...
in bi prihranili prostor ane?
Magic1 ::
Kaj se bo zgodilo z inwheel kolesom, ko boš po luknjasti slovenski cesti peljal(lukenj bo vedno več). Že zdaj so vse feltne zvite, obtolčene. A boš vsakič kolo menjal?
Magic
PrimozR ::
jebiveter2 je izjavil:
Kdor jes teboj je kul, ostali pa GTFO, čeprav imaš zgrešene tehnične oz. nerealne poglede, kajne?
Zakaj bi bili moji pogledi zgrešeni, če že vidim praktične rešitve za obstoječe probleme ?
To da mi ustvarjate nove in nove imaginarne probleme, ko na plan pridem z rešitvami pa nekako ni več produktivno.
Ok, zakaj pa sploh sprašuješ?
Da vidim, če je folk za to, da se tak projekt sploh izpelje. (Regardless of their opinion of feasibility)
In-wheel je pač samo en tip pogona, nič več kot to.
Predvsem me zanima, kaj je s hlajenjem inwheel motorjev.
Heatpipe v samemu bloku + zrak.
Imaginarne? Hlajenje je imaginarni problem? Pa bistveno višje obremenitve pa svinjarija pa tako naprej, ki jo fašeš s ceste? Pa packaging problem znotraj feltne, kamor moraš zdaj poleg bremze spraviti še motor? To je vse imaginarno?
IMHO ... koj ko dizajnerji ustvarijo modo koristne izrabe prostora, ki ga sedaj zaseda IC motor, bodo ostali samo še in-wheel motorji za pogon vozil. Tistih nekaj slabosti, ki jih imajo, ne bo preveč v napoto ostalim prednostim, ki jih lahko tak pristop k konstrukciji vozila ponudi.
Tesla to že počne. Pa nima inwheel motorjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
WarpedGone ::
Not this inwheel shit again...
Neglede na težo motorjev (ki bo vedno večja kot 0): avto, ki ima motorje 'onboard' ima boljše vozne lastnosti od avtomobila, ki je motorje stlačil v kolesa. Tudi vzdržljivejši in učinkovitejši je. Predvsem pa je cenejši. V kolesih bodo ostale ornk disk zavore, motorji pa fiksno pritrjeni na šasijo. Možno je nardit svašta, ekonomija je pa druga zgodba. Sploh ker je ornk elektromotor že sedaj v velikosti lubenice, v ornk avtu zgleda kot da ga sploh ni. Enako tudi ornk baterija. Za diehard zadeve ko ekonomija ni omejitev maš pa "Rimac" varianto: vsako kolo svoj onboard motor.
Zgoraj se nekdo usaja glede upadanja moči polnjenja skozi čas. Dobro jutro v realnem svetu in ne pozabit da enaka omejitev obstaja pri čisto vseh baterijah in ta omejitev *ne bo* izginila. Vsaka baterijska kemija ima neko napetost nad katero se njena 'struktura' podre. Kdor ni šprical osnovnošolsko fiziko bo vedel, da toka ne moreš rinit ampak lahko nastaviš le napetost in priskrbiš dovolj energije, da bo stekel tok, ki pri tej napetosti lahko steče glede na takšno ali drugačno upornost.
Prazna baterija ima manjši upor kot mal manj prazna. SuperCharger pač na baterijo "pritisne" napetost ki je za uporabljeno kemijo še varna. Začne konzervativno da zgrunta stanje baterije nato pa jo dvigne tolk visok kot je za uporabljeno kemijo še varno brez da jih fenta. S polnjenem baterije narašča notranja upornost, posledično pa pada polnilni tok in polnilna moč. Zraven se upošteva še max tok, za katerega so zdizajnirane razne povezave in uporabljena kapaciteta celic v avtomobilu.
Ne mislit da lahko baterije mizernih kapacitet v kakem i3 filaš kej bistveno drugače. Polnjenje se obnaša točno enako.
RealWorld SC polnjenje:
Neglede na težo motorjev (ki bo vedno večja kot 0): avto, ki ima motorje 'onboard' ima boljše vozne lastnosti od avtomobila, ki je motorje stlačil v kolesa. Tudi vzdržljivejši in učinkovitejši je. Predvsem pa je cenejši. V kolesih bodo ostale ornk disk zavore, motorji pa fiksno pritrjeni na šasijo. Možno je nardit svašta, ekonomija je pa druga zgodba. Sploh ker je ornk elektromotor že sedaj v velikosti lubenice, v ornk avtu zgleda kot da ga sploh ni. Enako tudi ornk baterija. Za diehard zadeve ko ekonomija ni omejitev maš pa "Rimac" varianto: vsako kolo svoj onboard motor.
Zgoraj se nekdo usaja glede upadanja moči polnjenja skozi čas. Dobro jutro v realnem svetu in ne pozabit da enaka omejitev obstaja pri čisto vseh baterijah in ta omejitev *ne bo* izginila. Vsaka baterijska kemija ima neko napetost nad katero se njena 'struktura' podre. Kdor ni šprical osnovnošolsko fiziko bo vedel, da toka ne moreš rinit ampak lahko nastaviš le napetost in priskrbiš dovolj energije, da bo stekel tok, ki pri tej napetosti lahko steče glede na takšno ali drugačno upornost.
Prazna baterija ima manjši upor kot mal manj prazna. SuperCharger pač na baterijo "pritisne" napetost ki je za uporabljeno kemijo še varna. Začne konzervativno da zgrunta stanje baterije nato pa jo dvigne tolk visok kot je za uporabljeno kemijo še varno brez da jih fenta. S polnjenem baterije narašča notranja upornost, posledično pa pada polnilni tok in polnilna moč. Zraven se upošteva še max tok, za katerega so zdizajnirane razne povezave in uporabljena kapaciteta celic v avtomobilu.
Ne mislit da lahko baterije mizernih kapacitet v kakem i3 filaš kej bistveno drugače. Polnjenje se obnaša točno enako.
RealWorld SC polnjenje:
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
PrimozR ::
jebiveter2 je izjavil:
Recimo to da boš lahko imel popolnoma stegnjene noge med vožnjo in užival, nekaj kar si lahko privoščiš le v limuzinah.
Celoten sistem krmiljenja se lahko močno poenostavi, lažje je tudi krmiljenje.
In optimizacija, da se nepotrebni motorji preprosto - izklopijo je tisto kar bo porabo povrnilo na tisto kakršno je imel originalni ICE
Mnja, ker kar naenkrat izdelovalci avtomobilov ne bodo več delali šasij s firewalli in zmečkljivimi conami, imeti štiri elektromotorje s kolesi povezanimi z gredmi je pa BISTVENO težje sowtfwaresko nadzorovati, kot inwheel motorje...
Edina prednost inwheel motorja je marginalna pridobitev prostora znotraj šasije. Po drugi strani pa prinašajo kup problemov, ki jih recimo da je možno rešiti, ampak ne vidim razloga, zakaj bi jih reševal, če je nek drug koncept že v štartu bistveno boljši.
Imajo tudi prednost v fiziki - ki pravi, da ne moreta biti dva predmeta istočasno na istem mestu. Če imaš lahko na račun motorja v kolesu (in vsega, kar je še povezano s prenosom moči iz motorja na kolesa) več prostora v avtu, je to vsekakor prednost. Ali to odtehta slabosti, je pa odvisno od konkretne tehnične izvedbe.
O.
Prednost? Po tvoje je torej fizikalna prednost tudi prav to, da sta LAHKO dve stvari na istem mestu, namreč motor in zavora?
Kakšne fizikalne zakone pa kršijo ubogi "in-wheel" motorji???
nič ne kršijo
imajo hendikep v fiziki
nevzmetena teža
~40kW elektromotor (slovenske proizvodnje) tehta toliko (in je podobnih dimenzij) kot običajni pesto avtomobilskega kolesa.
Kje je hendikep? Če je, ni zaradi fizike, ampak tehnologije.
Nevzmetena teža? Ja, rešljivo npr. z ustreznimi ležaji.
Kaj ima nevzmetena teža veze z ležaji?!? o.O
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Maestral ::
Kaj se bo zgodilo z inwheel kolesom, ko boš po luknjasti slovenski cesti peljal(lukenj bo vedno več). Že zdaj so vse feltne zvite, obtolčene. A boš vsakič kolo menjal?
Lol, si me nasmejal, torej imamo vedno bolj japonske ceste (Sama-Yama)?
Le kaj bi rekel J.L.McAdam?
No, malce optimizma, prosim, bencinski tolar (ups, evro) še deluje, torej bomo flikali asvalt še naprej, do onemoglosti!?
Čisto zares, in-wheel tehnologija je že dolgo nared, že pred mnogo leti je obstajal "in-wheel" sistem (npr, feltna=rotor, pesto=stator, z vso potrebno navlako...). Ki je na dolgi rok zdržal VSE obremenitve. Sicer pa, še vedno bodo obstajali amortizerji, so pa nove rešitve tudi pri vpetjih in ležajih.
Zakaj bi bil torej problem "in-wheel" motorjev?
Če te rešitve ne marate, prav. Evo, se bo svet in tehnologija že prilagodila.
Matev ::
ko razlagamo kaj je to nevzmetena teža in zakaj se v kolesa ne bo nikoli kaj več kot nujno potrebnega dajalo
je tko kot, oziroma
jaz imam občutek kot da bi želel razložiti evolucijo kreacionistom
je tko kot, oziroma
jaz imam občutek kot da bi želel razložiti evolucijo kreacionistom
Maestral ::
ko razlagamo kaj je to nevzmetena teža in zakaj se v kolesa ne bo nikoli kaj več kot nujno potrebnega dajalo
je tko kot, oziroma
jaz imam občutek kot da bi želel razložiti evolucijo kreacionistom
Ajej,pa kaj nabijaš s to "nevzmeteno težo"? To je lahko rešljivo, na več načinov.
Boljše bi bilo, če razložiš evolucijo, te bo vsaj kdo poslušal!
PrimozR ::
ko razlagamo kaj je to nevzmetena teža in zakaj se v kolesa ne bo nikoli kaj več kot nujno potrebnega dajalo
je tko kot, oziroma
jaz imam občutek kot da bi želel razložiti evolucijo kreacionistom
QFT. Čeprav Matev presenetilo me je, da kao inwheel motor nima nekega vpliva z vidika nevzmetene teže, ko gledamo dinamiko vozila. To sem že povedal tukaj in, kot sem rekel, poskušal bom dobiti nek izvod te diplomske, da vidim kako stvari stojijo.
ko razlagamo kaj je to nevzmetena teža in zakaj se v kolesa ne bo nikoli kaj več kot nujno potrebnega dajalo
je tko kot, oziroma
jaz imam občutek kot da bi želel razložiti evolucijo kreacionistom
Ajej,pa kaj nabijaš s to "nevzmeteno težo"? To je lahko rešljivo, na več načinov.
Boljše bi bilo, če razložiš evolucijo, te bo vsaj kdo poslušal!
Najlažje je rešljivo tako, da motorja nimaš v kolesu. Ampak saj, kot si sam rekel, itak ne boš poslušal, tudi če se ti razloži, zakaj je visoka nevzmetena teža nekaj, kar ni zaželjeno ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
celada ::
ko razlagamo kaj je to nevzmetena teža in zakaj se v kolesa ne bo nikoli kaj več kot nujno potrebnega dajalo
je tko kot, oziroma
jaz imam občutek kot da bi želel razložiti evolucijo kreacionistom
QFT. Čeprav Matev presenetilo me je, da kao inwheel motor nima nekega vpliva z vidika nevzmetene teže, ko gledamo dinamiko vozila. To sem že povedal tukaj in, kot sem rekel, poskušal bom dobiti nek izvod te diplomske, da vidim kako stvari stojijo.
V knjižnico idi in reči knjižničarki za izvod. Ponavadi ga dobiš v roku 1 ure :)
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Zgoraj se nekdo usaja glede upadanja moči polnjenja skozi čas. Dobro jutro v realnem svetu in ne pozabit da enaka omejitev obstaja pri čisto vseh baterijah in ta omejitev *ne bo* izginila. Vsaka baterijska kemija ima neko napetost nad katero se njena 'struktura' podre. Kdor ni šprical osnovnošolsko fiziko bo vedel, da toka ne moreš rinit ampak lahko nastaviš le napetost in priskrbiš dovolj energije, da bo stekel tok, ki pri tej napetosti lahko steče glede na takšno ali drugačno upornost.
Odgovoril si na vprašanje "magica1":
Hmmmm, na teslini strani piše 120kW 30 minutno polnenje s superchargerjem...
in tudi na tvojo trditev, nekaj strani nazaj, da se fila s 120kW.
Drugače pa čestitam Warpi, vidim da elektriko kapiraš, samo ne razumem, zakaj ti tvoje razumevanje elektrotehnike dobesedno zamrzne ob neki nelogični trditvi
hončota Elona.
energetik ::
Glede Inwheelov spet pogrevate temo, ki je bil že obdelana nekaj deset strani nazaj.
Za večino osebnih vozil je inwheel bedarija, ker je dražja rešitev, prinaša večjo nevzmeteno maso, probleme s hlajenjem in dovodom elektrike.
Polosovine so poceni rešitev, ki večino zdrži življensko dobo vozila. EM pod havbo je lepo zaščiten pred udarci, svinjarijo, vodo, ni problemov s hlajenjem in dovodom elektrike. V lahkih kolesih imaš lahko zmogljive disk bremze - in nič drugega.
Inwheel bo morda našel prostor v delovnih strojih, traktorjih in morda kakšnih terencih. V običajnih osebnih vozilih pa že zaradi ekonomike ne.
Za večino osebnih vozil je inwheel bedarija, ker je dražja rešitev, prinaša večjo nevzmeteno maso, probleme s hlajenjem in dovodom elektrike.
Polosovine so poceni rešitev, ki večino zdrži življensko dobo vozila. EM pod havbo je lepo zaščiten pred udarci, svinjarijo, vodo, ni problemov s hlajenjem in dovodom elektrike. V lahkih kolesih imaš lahko zmogljive disk bremze - in nič drugega.
Inwheel bo morda našel prostor v delovnih strojih, traktorjih in morda kakšnih terencih. V običajnih osebnih vozilih pa že zaradi ekonomike ne.
WarpedGone ::
Inwheel bo morda našel prostor v delovnih strojih, traktorjih in morda kakšnih terencih.
Pa kakšnih mestnih biciklih, skirojih in skuterjih, kjer hkrati poradira štorast verižni/jermesnki/kardanski prenos iz motorja na kolo. Slabša dinamika tu nobenga ne sekira. Čisti win, če je le na razpolago dovolj močan motor za namen uporabe. IIRC se zgodba trenutno konča okrog 10kW, dost za bicikel, premalo za resen skuter.
Drugače pa, titule se nadaljujejo - med kandidati za naslov Evropskega avta leta je tudi Tesla Model S. Zraven je tudi bemvejev spaček, renaultov Zoe, ni pa opazit Leafa.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
WarpedGone ::
Pa še malo branja za perspektivo: It's On: Oil Versus Electric
Tesla je več kot samo Tesla - je prvi ornk električni avto. Vsak je povabljen, da jih začne delat. Nad 25k avtov na cesti je dokaz da je možno.
So now ask yourself these questions: What happens when a start up car company is outselling their competitors without placing a single ad? What happens when the public has so much confidence in a company that the stock is up more than 300% this year, and was up over 400% before the media went nuts with these headlines about the three fires? What happens when two of the most powerful industries in the world - oil and the established car industry - feel threatened for the first time?
Earlier this year in my home state of North Carolina, the state legislature was trying to pass a bill that would ban Tesla from selling cars in my state. That's right, as ridiculous as it sounds, North Carolina was trying to ban an American car manufacturer from selling cars in America. And they're not the only state that has tried this move: Texas, New York, Minnesota and Virginia all tried to pass similar bills.
The fact that the giants of the world are fighting Tesla is a great sign. Consider the famous Gandhi quote "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win." First they ignored Tesla, doubting that any startup American car company could challenge the big three. Then they laughed and said there was no market for a luxury electric car. Now they are fighting because Tesla is really starting to scare them now. And they should be scared because you know what comes next: Tesla wins.
Tesla je več kot samo Tesla - je prvi ornk električni avto. Vsak je povabljen, da jih začne delat. Nad 25k avtov na cesti je dokaz da je možno.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
What happens when two of the most powerful industries in the world - oil and the established car industry - feel threatened for the first time?
No, daj bodi malo realen. Prav nič se ne bojijo enega precenjenega avtomobila, ki kljub enormno visoki ceni (in s tem omejenem krogu kupcev) ne dela nekega profita. Saj je super in vse, ampak to je tako, kot bi zapisal, da se Renaultu tresejo hlače, ker je Pagani naredil kar nekaj Huayr.
jest10 ::
WarpedGone je izjavil:
S polnjenem baterije narašča notranja upornost
Notranja upornost nič ne narašča(vsaj ne opazno, pri določenih baterijah pa s polnenjem celo pada). Dviga se napetost, zato je razlika napetosti med polnilcem in baterijo vedno manjša in posledično pade tok.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()
dzinks63 ::
Približuje se začetek proizvodnje za Teslo E, Avtomobilček zanimiv, računajo na povsem druge kupce, kot za model S.
Gre za nekakšen bolj masovni avto, ki naj bi stal manj kot 40 tisoč dolarjev, z enim polnjenjem naj bi prevozil 320 km, oblikovno pa naj bi se razlikoval od svojih bratov,
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
WarpedGone ::
Da nebi kdo slučajno preveč verjel tem slikcam zgoraj. Če je kej sigurno, je sigurno da Tesla Model E ne bo hatchback. Sploh pa taka miniaturna bolha ne.
Bi bil že čas da teli slovenski pisunčki skapirajo vsaj pravilno ime avtomobila.
Stvar zornega kota.
Bi bil že čas da teli slovenski pisunčki skapirajo vsaj pravilno ime avtomobila.
Notranja upornost nič ne narašča(vsaj ne opazno, pri določenih baterijah pa s polnenjem celo pada). Dviga se napetost, zato je razlika napetosti med polnilcem in baterijo vedno manjša in posledično pade tok.
Stvar zornega kota.
Zbogom in hvala za vse ribe
nodrim ::
pa saj je na tesla.com Model X?
http://www.teslamotors.com/modelx
aja, bo še en manjši Model E čez par let
http://www.teslamotors.com/modelx
aja, bo še en manjši Model E čez par let
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nodrim ()
WarpedGone ::
Model X je SUV na isti platformi kot Model S. Razlika je le v stalnem 4kolesnem pogonu i.e. vsi ModelX bodo imeli pod sprednjo havbo še en motor za prednji par koles. Model X je še vedno 2. generacija - prva je bil Roadster. Cena Model X bo cca 10% višja od MS, dobavljati pa ga naj bi začeli proti koncu naslednjega leta.
Čez nekaj let (~ 3) pride tretja genercija oz. Model E, ki bo v cenovnem rangu 35k USD z dosegom vsaj 200milj in 5 sedeži. Zgodil se bo, ko bo Tesla Motors imel dostop do dovolj poceni baterij za tak avto.
Čez nekaj let (~ 3) pride tretja genercija oz. Model E, ki bo v cenovnem rangu 35k USD z dosegom vsaj 200milj in 5 sedeži. Zgodil se bo, ko bo Tesla Motors imel dostop do dovolj poceni baterij za tak avto.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Tesla Chief Designer: Model E Expected to Make Worldwide Debut at 2015 Detroit Auto Show
Tolk o merodajnosti slovenskih pisunčkov, ki sanjajo o manj kot enem mesecu ...
In an exclusive interview with Autobild, Tesla chief designer Franz von Holzhausen revealed that Tesla Motors will most likely unveil its highly anticipated Model E to the world at the 2015 Detroit Auto Show (NAIAS).
Tolk o merodajnosti slovenskih pisunčkov, ki sanjajo o manj kot enem mesecu ...
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Of course, this is not designed for passengers cars, but rather for heavy duty electric vehicles like buses.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Jaz imam nekaj vprašanj glede polnjenja baterij. Če prav razumem, so baterije (recimo pri Model S) razdeljene v skupine vzporedno vezanih celic, v tej posamezni skupini pa so baterije vezane zaporedno? Kako je potem s polnjenjem? Predvidevam, da je najbolj ugodno, če bi se lahko vse baterije polnile vzporedno, ker polnjenje posamezne celice v pol ure, ne bi smelo biti problem. Kako je potem z napetostjo polnjenja? Mora biti enaka, kot je napetost s katero posamezna celica deluje? Oziroma kako podjetja iščejo pravo razmerje med vzporedno vezanimi bloki, in zaporedno vezanimi celicami v posameznih blokih?
Jaz res ne vem, kje preberejo take bedarije (predstavitev Model E v enem mesecu). Po mojem se avtor enostavno zlaže.
Približuje se začetek proizvodnje za Teslo E, Avtomobilček zanimiv, računajo na povsem druge kupce, kot za model S.
Gre za nekakšen bolj masovni avto, ki naj bi stal manj kot 40 tisoč dolarjev, z enim polnjenjem naj bi prevozil 320 km, oblikovno pa naj bi se razlikoval od svojih bratov,
Jaz res ne vem, kje preberejo take bedarije (predstavitev Model E v enem mesecu). Po mojem se avtor enostavno zlaže.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
Qcube ::
Če bi filal vse vzporedno bi moral biti tok ogromen. Naprimer da sedaj fila 360V 300A bi za 4,1V moral imeti 26300A toka po kablu, kar je nemogoče, razen če bi bil superprevoden kabel.
Nikec3 ::
Če bi filal vse vzporedno bi moral biti tok ogromen. Naprimer da sedaj fila 360V 300A bi za 4,1V moral imeti 26300A toka po kablu, kar je nemogoče, razen če bi bil superprevoden kabel.
OK, torej sem prav razmišljal. Napetost pa bi bila torej podobna napetosti posamezne celice? Obratno pa velja, če bi bile vse filal zaporedno. Torej z napetostjo se v bistvu na Superchargerjih niti ne morejo kaj dosti igrati, povečujejo lahko samo tok. Če prav razmišljam je torej tako: Več kot je vzporedno vezanih baterij (blokov baterij), boljše je za zdravje baterij (ker po posamezni bateriji teče manjši tok), težje pa je stvar spraviti skupaj na chargerjih in obratno?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
vmalhar ::
Vzporedno ali zaporedno je z vidika celice (ali baterije) povsem enako, saj je v obeh primerih celica ali baterija obremenjena z enakim tokom in napetostjo. 10 celic zaporedno recimo polniš z 1A, vzporedno pa z 10A. Zaporedno jih priključiš na 36V, vzporedno pa na 3,6V. Obakrat vidi vsaka celica 1A in 3,6V. In polnilec daje obakrat od sebe 36W. Zaporedna vezava torej dviguje skupno napetost polnjenja, vzporedna pa tok polnjenja. In ker izgube v vodnikih/kablih povzroča pretežno tok (tudi pri praznenju baterije seveda), je eden osnovnih načinov zmanjševanja izgub povečevanje napetosti, saj na ta način lahko dobimo isto moč z manjšim tokom (torej manjšimi izgubami).
Večanje napetosti pa pomeni komplikacije in višje stroške pri elektroniki, povečuje nevarnost za preboj izolacije, elektronskih komponent, oblok, požar, zmanjša nabor komponent za načrtovanje,... Višja kot je napetost, težje je preprečiti nevarnost in bolj hude so posledice, če ne uspeš. Cilj je torej najti optimalni kompromis med varnostjo, učinkovitostjo, stroški,... In seveda vedno ostati znotraj predpisov :)
Večanje napetosti pa pomeni komplikacije in višje stroške pri elektroniki, povečuje nevarnost za preboj izolacije, elektronskih komponent, oblok, požar, zmanjša nabor komponent za načrtovanje,... Višja kot je napetost, težje je preprečiti nevarnost in bolj hude so posledice, če ne uspeš. Cilj je torej najti optimalni kompromis med varnostjo, učinkovitostjo, stroški,... In seveda vedno ostati znotraj predpisov :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vmalhar ()
fpbs ::
OK, torej sem prav razmišljal. Napetost pa bi bila torej podobna napetosti posamezne celice? Obratno pa velja, če bi bile vse filal zaporedno. Torej z napetostjo se v bistvu na Superchargerjih niti ne morejo kaj dosti igrati, povečujejo lahko samo tok. Če prav razmišljam je torej tako: Več kot je vzporedno vezanih baterij (blokov baterij), boljše je za zdravje baterij (ker po posamezni bateriji teče manjši tok), težje pa je stvar spraviti skupaj na chargerjih in obratno?
OK, torej sem prav razmišljal. Napetost pa bi bila torej podobna napetosti posamezne celice?Napetost polnilca mora biti vedno nekoliko višja od napetosti baterije. Za lažje razumevanje, lonček iz katerega izlivaš vodo v drugi lonček, moraš imeti nekoliko višje od drugega.
Torej z napetostjo se v bistvu na Superchargerjih niti ne morejo kaj dosti igrati, povečujejo lahko samo tok. Če prav razmišljam je torej tako:
Toka ne moreš povečevati, če ne povečaš napetosti. Napetost je tista, ki dirigira, s kakšnim tokom boš polnil baterijo.