Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
Toplo vodo odkrivajo pri VW, za uporabnika tista ročka za izbiro vrste regeneracije ne bo imela nobene veze, to je isto kot razni eko in power gumbi, ki zgolj drugače zmapirajo pedalko za plin.
Nikec3 ::
Ocena je da bo osnovni Gen3 imel ~50 kWh baterijo z dosegom mal čez 200 milj. Bo pa sigurno tudi opcija večja baterija (~ 70 kWh).
Avto s 50 kWh baterijo za 35.000 $. Kapo dol, če jim to uspe.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Hja, še nekaj let nazaj je bil "nemogoč" tut EV s 500km dosega za 'normalen' denar.
Če kdo pozna stanje v špici industrije, ga pozna Elon tko da v pomanjkanju drugih informacij lahko 'verjamemo' napovedi in čakamo kaj se bo zgodilo.
Ocena je da bo '16 predstavljen, '17 na že množično na cesti. A bo 30, 35 al 40k USD bomo še vidl. Ampak 40kWh je bil 50k že lani tko da hudga problema tle ni videt. 'Uradna' cilja sta "za pol cene Model S" in "manj kot 200milj dosega nima smisla". Tesla bi lahk že danes dal avto na cesto ampak cena pač še nebi mogla bit 35k zato tle ni velik smisla. '17 bojo baterije vsaj četrtino cenejše in bo to zgleda da možno.
Itak pa se bo teh 35k USD pretvorilo v 40k EUR. Dajatve na tej strani luže so pač mal drugačne kot na oni.
Če kdo pozna stanje v špici industrije, ga pozna Elon tko da v pomanjkanju drugih informacij lahko 'verjamemo' napovedi in čakamo kaj se bo zgodilo.
Ocena je da bo '16 predstavljen, '17 na že množično na cesti. A bo 30, 35 al 40k USD bomo še vidl. Ampak 40kWh je bil 50k že lani tko da hudga problema tle ni videt. 'Uradna' cilja sta "za pol cene Model S" in "manj kot 200milj dosega nima smisla". Tesla bi lahk že danes dal avto na cesto ampak cena pač še nebi mogla bit 35k zato tle ni velik smisla. '17 bojo baterije vsaj četrtino cenejše in bo to zgleda da možno.
Itak pa se bo teh 35k USD pretvorilo v 40k EUR. Dajatve na tej strani luže so pač mal drugačne kot na oni.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Dajatve na tej strani luže so pač mal drugačne kot na oni.
Prekleti socialisti!
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
Warpi, jaz pa mislim, da se je tale tvoj Eli malo zajebal. Prepozno je spoznal, da kupcev, ki bi bili pripravljeni dati za avto 100K USD ni veliko. Vse kaže, da jih tudi
ugodna posojila ne bodo kaj dosti primamila. Ne vem, koliko mu bo pomagalo spogledavanje z Leafom in ostalimi EVeji. Ja, če bi lahko nekaj takega dal na tržišče jutri, ne pa čez tri, štiti leta. Nekaj se tudi dogovarja z Applom, baje da se bo novi avto imenoval iCar.
ugodna posojila ne bodo kaj dosti primamila. Ne vem, koliko mu bo pomagalo spogledavanje z Leafom in ostalimi EVeji. Ja, če bi lahko nekaj takega dal na tržišče jutri, ne pa čez tri, štiti leta. Nekaj se tudi dogovarja z Applom, baje da se bo novi avto imenoval iCar.
PrimozR ::
V ZDA jih je kot pečka. Tam so prestiž Ferrariji in Lamboti. BMW, MErc in Audi klasa je nekaj običajnega. Podobno v Nemčiji (tam je VW in podobno za priseljence).
J.McLane ::
Američanov s 100k USD je dosti, verjetno tolikšen % kot je slovencev s 40-50k €, tako da je masa potencilanih kupcev dejansko ogromna, samo prepričati jih je treba, da je tak avto prava stvar.
WarpedGone ::
Warpi, jaz pa mislim, da se je tale tvoj Eli malo zajebal. Prepozno je spoznal, da kupcev, ki bi bili pripravljeni dati za avto 100K USD ni veliko. Vse kaže, da jih tudi ugodna posojila ne bodo kaj dosti primamila.
Tega še ni spoznal. Nasprotno - spoznal je, da je želje trga podcenil in bo zato proizvodnjo še povečal. Letos namesto napovedanih 20k, vsaj 21k.
Ko jim uspe stabilizirat proizvodnjo, da bo tako cifro izpljunila ena izmena, bo uvedel še drugo - 40k Model S letno.
Trenutna prodaja Model S (teh 20k/letno) je praktično omejena na severno ameriko, nekaj malega kanade. Začenja se pohod nad evropo, jeseni sledi japonska in zatem še kitajska. S tega vidika bo tut 40k/letno malo.
tako da je masa potencilanih kupcev dejansko ogromna, samo prepričati jih je treba, da je tak avto prava stvar.
Plus, oglaša se mnogo ljudi, ki v življenju še niso kupl avta dražjega od $20k in se jim takšna reč hkrati zdi absurdna. Ampak za Model S so plunl $70k in so navdušeni nad odločitvijo. Takšnih kupcev bo slejkoprej zmanjkalo ampak naslednih 10 let še ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Boeing ::
Čisto tako ni da regeneracija spada 100% samo na gas pedal...
Regeneracija spada na gas pedal in čisto nikamor drugam. Mogoče, ampak res samo pogojno mogoče, nekje skrit majhen gumbek, s katerim reguliraš moč regeneracije low-mid-high, ki pa ga itak rabiš 1x na 10.000km.
Ne se hrustit in teoretizirat, če nimate nobene prakse z električnimi avti.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
WarpedGone ::
Model S ima v menijih možnost jakost regeneracije nastavit na Standard ali Low.
Standard se pri povsem dvignjenem 'gaspedalu' občuti kot kak dizl v tretji prestavi, Low pa kot ler / stisnjena kuplunga. Nastavitev lahko spremeniš ko maš zategnjeno ročno (Park). Pravijo, da je Low uporabn ko se spraviš dirkat in ne maraš da ti dvig pedala za gas začne zavirat/podirat trakcijo. Al pa če si 20 let vozil avtomatike in samodejnega zaviranja ne morš navadit.
Sicer se pa jakost regeneracije itak uravnava s popuščanjem pedalke. Pač moraš mal tiščat pedal, da ni regeneracije niti pogona i.e. da maš prosti tek. To je hudo težko, dokler se enkrat ne usedeš v avto in dobiš občutek rit. Pol to delajo mali možgani.
Standard se pri povsem dvignjenem 'gaspedalu' občuti kot kak dizl v tretji prestavi, Low pa kot ler / stisnjena kuplunga. Nastavitev lahko spremeniš ko maš zategnjeno ročno (Park). Pravijo, da je Low uporabn ko se spraviš dirkat in ne maraš da ti dvig pedala za gas začne zavirat/podirat trakcijo. Al pa če si 20 let vozil avtomatike in samodejnega zaviranja ne morš navadit.
Sicer se pa jakost regeneracije itak uravnava s popuščanjem pedalke. Pač moraš mal tiščat pedal, da ni regeneracije niti pogona i.e. da maš prosti tek. To je hudo težko, dokler se enkrat ne usedeš v avto in dobiš občutek rit. Pol to delajo mali možgani.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Ne se ti hrustit, vozim Priusa, ki ima regeneracijo. Del regeneracije je res da z gas pedalom, ampak samo toliko kolikor zavira običajen avto, če bi bilo tega preveč in se nebi aktivirale zavorne luči bi bilo to nevarno. Dodatni del regeneracije se aktivira na pedalo zavore, koliko je pa seveda pogojeno s tem koliko baterija v danih pogojih prenese (pri Priusu ne več kot 26 kW) in koliko je to varno (kot sem že zgoraj pisal zakaj).
Ne zavedate se koliko je 50 kW zaviralne sile (recimo Ampera), to enostavno ne moreš obesti vse na gas pedal.
Ne zavedate se koliko je 50 kW zaviralne sile (recimo Ampera), to enostavno ne moreš obesti vse na gas pedal.
J.McLane ::
No, Warped ali Model S uporablja regeneracijo tudi ob pritisku zavore ali ne? Sem 100% da jo in meni osebno ti razni gumbki in doziranje koliko naj bo generacije na gas pedalu ne predstavljajo nobenega dodatnega plusa.
Vse kar hočem od avta je da lahko noga občasno počije (ja vem da obstaja za to tempomat) in da pri tem avto ne bremza na full. Ker počasi se bodo začele pojavljati ideje o samo enem pedalu, ki bi bil gas in bremza hkrati.
Vse kar hočem od avta je da lahko noga občasno počije (ja vem da obstaja za to tempomat) in da pri tem avto ne bremza na full. Ker počasi se bodo začele pojavljati ideje o samo enem pedalu, ki bi bil gas in bremza hkrati.
WarpedGone ::
Ni vprašanje ali se ob pritisku na zavoro uporablja regeneracija ali ne ampak je vprašanje ali se zavorni sistem zaradi regeneracije obnaša kej drugače ali ne.
Na priusu se - mehanske zavore primejo šele ko se pedalo pritisne globlje, začetni del hoda dozira le regeneracijo. In pol folk jamra da je prehod iz regeneracije na zaviranje opazen, čuden, ...
Model S tega ne počne. Zavora deluje vedno enako, je regeneracija al pa je ni.
Trik je, le da je zavorni pedal opremljen s stikali enako kot pri vseh avtih zadnjih 15 let in pritisk na zavoro "ukine" pritisk na "gas" kar hkrati pomeni "hočem 100% regeneracije". Kompjuter se pa odloči koliko ti jo bo res dal. Zavorni pedal ne dozira jakosti regeneracije.
Na priusu se - mehanske zavore primejo šele ko se pedalo pritisne globlje, začetni del hoda dozira le regeneracijo. In pol folk jamra da je prehod iz regeneracije na zaviranje opazen, čuden, ...
Model S tega ne počne. Zavora deluje vedno enako, je regeneracija al pa je ni.
Trik je, le da je zavorni pedal opremljen s stikali enako kot pri vseh avtih zadnjih 15 let in pritisk na zavoro "ukine" pritisk na "gas" kar hkrati pomeni "hočem 100% regeneracije". Kompjuter se pa odloči koliko ti jo bo res dal. Zavorni pedal ne dozira jakosti regeneracije.
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
Električni avtomobil , bi moral imeti ročno sekundarno opcijo, preko stikala ali ročice, da pri odstranitvi stopala s pedala za plin ne regenerira energije (pasivno zavira), ampak da imaš možnost kruzanja v polnem leru, vse skupaj bi še najbolj spominjalo na dvotaktne wartburge, kateri skoraj nić niso zavirali z motorjem. Na ta način bi se lahko dokaj ležerno premikal avtomobil in mogoče ravno na to foro igra novi golf, saj bi na ta način še učinkoviteje porabljal energijo. Tudi pri današnjih avtomobilih z notranjim izgorevanje, bi bila ta možnost zanimiva, do sedaj še nisem opazil , da bi jo kdo izkoriščal.
energetik ::
Električni avtomobil , bi moral imeti ročno sekundarno opcijo, preko stikala ali ročice, da pri odstranitvi stopala s pedala za plin ne regenerira energije (pasivno zavira), ampak da imaš možnost kruzanja v polnem leru, vse skupaj bi še najbolj spominjalo na dvotaktne wartburge, kateri skoraj nić niso zavirali z motorjem. Na ta način bi se lahko dokaj ležerno premikal avtomobil in mogoče ravno na to foro igra novi golf, saj bi na ta način še učinkoviteje porabljal energijo. Tudi pri današnjih avtomobilih z notranjim izgorevanje, bi bila ta možnost zanimiva, do sedaj še nisem opazil , da bi jo kdo izkoriščal.Kaj da ne, jaz pogosto vržem v ler v takih primeri. Recimo če vidim rdečo 200m pred mano in če za mano ni kakšnega šumaherja. Oziroma na AC klancih.
Se strinjam, da je taka opcija na električnem vozilu fajn zadeva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
CoolBits ::
Sedanji avti v leru porabljajo gorivo, da motor ne ugasne... brez gasa v brzini (zaviranje z motorjem) pa porabljajo točno nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: CoolBits ()
J.McLane ::
Ja, ampak to opcijo imaš pri EV ali hibridu z rahlim doziranjem gasa, to je sicer malo naporno ker moraš držat tisti gas res malo, ampak jaz to redno prakticiram (glide).
Brez gasa v brzini res porabi nič, samo avto zavira (kar konkretno) in se prehitro ustaviš, v leru se porablja bencin, ampak probaj in boš presenečen kako dolgo se boš prepeljal na tak način, ko pa se moraš ustaviti pa jasno bremzaš z motorjem in porabiš nič.
Brez gasa v brzini res porabi nič, samo avto zavira (kar konkretno) in se prehitro ustaviš, v leru se porablja bencin, ampak probaj in boš presenečen kako dolgo se boš prepeljal na tak način, ko pa se moraš ustaviti pa jasno bremzaš z motorjem in porabiš nič.
WarpedGone ::
to je sicer malo naporno to je sicer malo naporno
Odvisno kolk občutljivo je reč narejena in kolk feedbacka imaš preko displaya. Sm peljal 270kW EV brez prestav in ni blo nobene težave pedal tiščat glih tolk da je bla 0. Ravno prav tiščat je problem za nekoga ki se začenja učit peljat avto, pol stvar crkuje in skače in se zatika. Ko maš v riti nekaj 10 ur vožnje posameznega avtomobila maš občutek za doziranje gasa v nogi. Brez kakršnega koli razmišjanja ali posebne pozornosti. Je nekaj podobnega kot občutek za prijemanje sklopke.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Glede regeneracije v Model S:
Oseba A: When you press the brake pedal you're getting friction braking as well as maximum regen. At least that's my understanding and user experience.
Oseba B: You only get max regen because you took your foot off the accelerator.
Oseba C: Try coasting down a steep hill. Check your regen level (most likely less than 60kw). Now press on the brake. Regen does not increase.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Nimam cene. Meni je bolj pomembno, da se v Evropi, predvsem v Nemčiji nekaj dogaja. Tudi meni gre na živce, kot si že ti enkrat omenil, da se evropski proizvajalci samo delajo, da nekaj delajo, pa nič od tega.
WarpedGone ::
Sodeč po razliki v ceni v USA (EV $41.199, bencinski titanium $25.099) bo cena na tej strani luže okrog 34k EUR (bencinski titanium ima pri nas MPC ~22k EUR).
Ampak počakmo, da se zares začne prodajat. V ameriki ima GM 'zanimiv' problem - ljudje imajo dokaj radi Volte (vsaj tisti, ki so se dokopali do svojega) ampak prodaja pa nikakor ne steče - na zalogi so še avtomobili letnika 2012 (i.e. v skladiščih stojijo že 2 leti). Človek bi pričakoval, da je problem cena ampak se izkaže da je problem posrednik - ameriški neodvisni dealerji, ki voltov nimajo v salonihi niti nimajo kakega interesa zadevo oglaševat in aktivno prodajat i.e. vedet par zadev ki jih poveš potencialnemu kupcu. Me prav zanima kako se bojo obnašal dealrji tle pri nas - razne privat firme ki prodajajo Forde recimo. A bojo mel kakega FEV za testno furo al ne.
Ampak počakmo, da se zares začne prodajat. V ameriki ima GM 'zanimiv' problem - ljudje imajo dokaj radi Volte (vsaj tisti, ki so se dokopali do svojega) ampak prodaja pa nikakor ne steče - na zalogi so še avtomobili letnika 2012 (i.e. v skladiščih stojijo že 2 leti). Človek bi pričakoval, da je problem cena ampak se izkaže da je problem posrednik - ameriški neodvisni dealerji, ki voltov nimajo v salonihi niti nimajo kakega interesa zadevo oglaševat in aktivno prodajat i.e. vedet par zadev ki jih poveš potencialnemu kupcu. Me prav zanima kako se bojo obnašal dealrji tle pri nas - razne privat firme ki prodajajo Forde recimo. A bojo mel kakega FEV za testno furo al ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Ampak počakmo, da se zares začne prodajat. V ameriki ima GM 'zanimiv' problem - ljudje imajo dokaj radi Volte (vsaj tisti, ki so se dokopali do svojega) ampak prodaja pa nikakor ne steče - na zalogi so še avtomobili letnika 2012 (i.e. v skladiščih stojijo že 2 leti). Človek bi pričakoval, da je problem cena ampak se izkaže da je problem posrednik - ameriški neodvisni dealerji, ki voltov nimajo v salonihi niti nimajo kakega interesa zadevo oglaševat in aktivno prodajat i.e. vedet par zadev ki jih poveš potencialnemu kupcu. Me prav zanima kako se bojo obnašal dealrji tle pri nas - razne privat firme ki prodajajo Forde recimo. A bojo mel kakega FEV za testno furo al ne.
Z dealerji ima težave tudi Tesla, ki zadnje mesece vodi močno kampanjo za uvedbo direktnega prodajanja avtomobilov (firma->kupec). Če pravilno razumem vse skupaj.
Ford Focus Electric - 122 km (EPA range). meh...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
WarpedGone ::
Ne vem če al pa si se švoh izrazu... Tesla avte prodaja izključno neposredno, brez neodvisnih posrednikov.
Hec pa je, da imajo nekatere zvezne države precej smešne zakone po katerih je takšna reč kao prepovedana. Zakoni tesli nalagajo da svojih avtov ne sme prodajat končnim kupcem amapk bi moral najet/slenit pogodbe s posredniki, ki so samostojni poslovni osebki, ki bi nato njihove avte prodajali končnim kupcem.
V teksasu zato trenutno v Tesla Store-ih ni možno se zmenit za testno vožnjo, niti ti ne smejo povedat kolk bi konkterna konfiguracija avto koštala itd, ker bi to štelo kot direktno oglaševanje/prodaja končnim kupcem. Absurdno ampak tako trenutno je. Elon se noče igrat igre po kateri njegove avte prodajajo tretji osebki (s svojo provizijo in nepoznavanjem zadev) in teksačanom tako trenutno preostane da grejo po avto v kako drugo zvezno državo al pa se za testno furo zmenijo s kom, ki je avto že kupu. Naročjo/plačajo ga pa itak lahko preko neta/banke direkt.
U bistvu je tle Tesla naletu na mino. Ameriški dealerji se niti ne bojijo Tesle ampak se bojijo, da bi enako pot ubrali tudi stari prodajalci avtomobilov in bi kak GM svoje avte začel prodajat direkt prek interneta. Seveda bi bila cena vsaj za posrednikovo maržo nižja in tako bi nek parazit bil ob zaslužek. To pa seveda ne gre ...
Hec pa je, da imajo nekatere zvezne države precej smešne zakone po katerih je takšna reč kao prepovedana. Zakoni tesli nalagajo da svojih avtov ne sme prodajat končnim kupcem amapk bi moral najet/slenit pogodbe s posredniki, ki so samostojni poslovni osebki, ki bi nato njihove avte prodajali končnim kupcem.
V teksasu zato trenutno v Tesla Store-ih ni možno se zmenit za testno vožnjo, niti ti ne smejo povedat kolk bi konkterna konfiguracija avto koštala itd, ker bi to štelo kot direktno oglaševanje/prodaja končnim kupcem. Absurdno ampak tako trenutno je. Elon se noče igrat igre po kateri njegove avte prodajajo tretji osebki (s svojo provizijo in nepoznavanjem zadev) in teksačanom tako trenutno preostane da grejo po avto v kako drugo zvezno državo al pa se za testno furo zmenijo s kom, ki je avto že kupu. Naročjo/plačajo ga pa itak lahko preko neta/banke direkt.
U bistvu je tle Tesla naletu na mino. Ameriški dealerji se niti ne bojijo Tesle ampak se bojijo, da bi enako pot ubrali tudi stari prodajalci avtomobilov in bi kak GM svoje avte začel prodajat direkt prek interneta. Seveda bi bila cena vsaj za posrednikovo maržo nižja in tako bi nek parazit bil ob zaslužek. To pa seveda ne gre ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Truga ::
Ford Focus Electric - 122 km (EPA range). meh...S 100km prides na hrvasko na morje. Tam si pol itak cel tedn, alpa vsaj cez vikend, tak da ti je vseen ce se fila celo noc.
Meni se zdijo elektricni avti za slovenijo blazno primerni... V rangu 200km imamo prakticno vse, in ni vec dalec ko bojo imeli tudi cenejsi >200km dosega.
Pa se malo off-topic...
WarpedGone je izjavil:
Hec pa je, da imajo nekatere zvezne države precej smešne zakone po katerih je takšna reč kao prepovedana.Amerika, best free market. :V
Men je to tako bolno, kako skos pizdijo cez vse s tem svojim kapitalizmom/free marketom, so pa glihtok partijski socjalisti kot vsi ostali, samo v malo se bolj debilnih nisah.
Nikec3 ::
S 100km prides na hrvasko na morje. Tam si pol itak cel tedn, alpa vsaj cez vikend, tak da ti je vseen ce se fila celo noc.
Meni se zdijo elektricni avti za slovenijo blazno primerni... V rangu 200km imamo prakticno vse, in ni vec dalec ko bojo imeli tudi cenejsi >200km dosega.
Jaz menim, da mora imeti EV takšen doseg, da prideš iz MB v Ljubljano in nazaj z enim polnjenjem. Tudi meni pa se zdi to omejevanje prodajanja direktno skrajno neumno in malce sramotno za "liberalne" ZDA.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Truga ::
Ja, se strinjam. Saj pravim, se ene 5-10 let, da tesla (ali pac kdo tretji) zacne prodajat avto z 200-300km dosega za zgledno ceno (med 10 in 30k eurov), pa za Slovenijo samo prakticno ne bos vec rabil bencinarja..
Okapi ::
S 100km prides na hrvasko na morjeJa, iz Pirana.
V rangu 200km imamo prakticno vseV rangu 200 km niti iz Maribora v Ljubljano ne moreš priti, če bi rad brez vmesnega polnjenja prišel tudi nazaj.
O.
WarpedGone ::
Tut vmesno polnjenje ni panacea sploh zaradi absurdno švohotnih polnilnih postaj katere množično postavlajo tle okol in se hvalijo, kaj da majo.
Velika večina njih omogoča polnjenje z 3,5kW i.e. 10 km/h, kar je povsem enako kot praktično vsaka domača vtičnica.
Par postaj je, kjer je na voljo 400V 11kW priklop oz polnjenje z ~30km/h, 4 ure za pot Mb-Lj.
Takšne zadeve so uporabne v domači garaži, kjer maš tipično čas čakat celo noč, ne pa na na javnih točkah kjer je zadeva namenjena naključnim 'gostom'.
Na štajerskem so trenutno tri Chademo postaje ki omogočajo polnjenje z do 150km/h.
Velika večina njih omogoča polnjenje z 3,5kW i.e. 10 km/h, kar je povsem enako kot praktično vsaka domača vtičnica.
Par postaj je, kjer je na voljo 400V 11kW priklop oz polnjenje z ~30km/h, 4 ure za pot Mb-Lj.
Takšne zadeve so uporabne v domači garaži, kjer maš tipično čas čakat celo noč, ne pa na na javnih točkah kjer je zadeva namenjena naključnim 'gostom'.
Na štajerskem so trenutno tri Chademo postaje ki omogočajo polnjenje z do 150km/h.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Ok do MB do LJ in obratno pa res ni potrebe po nekem ustavljanju in polnjenju
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Oz, povedano bolje - z baterijo pod ~40kWh je to žal nujno. Od Lj do Mb in nazaj je ~250km avtoceste, temu se ne da pobegnit razen če se cijaziš s 40kmh.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
Ford Focus Electric - 122 km (EPA range). meh...S 100km prides na hrvasko na morje. Tam si pol itak cel tedn, alpa vsaj cez vikend, tak da ti je vseen ce se fila celo noc.
Meni se zdijo elektricni avti za slovenijo blazno primerni... V rangu 200km imamo prakticno vse, in ni vec dalec ko bojo imeli tudi cenejsi >200km dosega.
Pa se malo off-topic...WarpedGone je izjavil:
Hec pa je, da imajo nekatere zvezne države precej smešne zakone po katerih je takšna reč kao prepovedana.Amerika, best free market. :V
Men je to tako bolno, kako skos pizdijo cez vse s tem svojim kapitalizmom/free marketom, so pa glihtok partijski socjalisti kot vsi ostali, samo v malo se bolj debilnih nisah.
Mogoče s slovenske obale. Iz bolj hribovitih koncev Slovenije je pa bistveno več od 100 km.
Nikec3 ::
Nič ne omenjamo Smart EV. Sicer je res jajca avto, ampak je po mojem za mesto najboljša varianta.
Cena: 25.000 € (nekaj se da izbiti s subvencijami)
Moč motorja: 55 kW
Baterija: 17,6 kWh
Doseg: 140 km.
Poznam človeka, ki vozi Smart EV in pravi, da lahko z njim naredi 150 km.
Cena: 25.000 € (nekaj se da izbiti s subvencijami)
Moč motorja: 55 kW
Baterija: 17,6 kWh
Doseg: 140 km.
Poznam človeka, ki vozi Smart EV in pravi, da lahko z njim naredi 150 km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Smart ED je pravzaprav 'edini' avto kjer baterija pod 20kWh ni ravno hud absurd. Iz avijona je videt da ta reč nima namena bit edini avto in je res namenjen preganjanju po mestih in prečnem/dvojnem parikranju. Kolk smartov ste opazl na AC?
Ble so špekulacije da so ta avto že v štartu zdizajniral z idejo, da bo to električna reč kasneje v razvoju so mu pa zmontiral ICE mlinček. Nizka teža in dimenzije mu omogočajo nekaj več prevoženih metrov / kWh.
Ble so špekulacije da so ta avto že v štartu zdizajniral z idejo, da bo to električna reč kasneje v razvoju so mu pa zmontiral ICE mlinček. Nizka teža in dimenzije mu omogočajo nekaj več prevoženih metrov / kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe
CaqKa ::
Ford Focus Electric - 122 km (EPA range). meh...S 100km prides na hrvasko na morje. Tam si pol itak cel tedn, alpa vsaj cez vikend, tak da ti je vseen ce se fila celo noc.
od ljubljane do kopra je 106km. od Lendave do LJ je 200km.
tako da Ljubljana NI Slovenija.
verjetno ena izmed najbolj pogostih daljših poti v slo, torej med lj in mb je 129 km.
LJ do Rijeke je 117km
nadalje od Umaga do Cavtata je 666km.
NE to nikakor ni, da se zapelješ na morje.
Se pa strinjam da je dovolj za povprečneža, da gre v službo, v trgovino in da zvečer avto filat.
WarpedGone ::
Problem je psihološki - šit, še iz Lj u Mb se ne morem peljat, al pa na morje in nazaj? Hebeš to.
Še taki kratki povprečneži si komot predstavljajo pot, ki v dve smeri nanese čez 100 km, tudi čez 150. Dvosmerna pot nad 200km je že potrebna mal truda, medtem ko je dvosmerna pot nad 300km pa že več kot le dvosmerna pot ampak vsaj 4 urno potovanje. To pa ni nekaj, kar se ti zjutraj sprdne ampak planiraš vsaj dan prej. Sploh povprečneži ki vsakodnevno delajo le nekaj (deset) km.
Zato je 200 milj / 300km 'uradnega' dosega takšen praktičen/psihičen minimum, ko doseg EV postane ne-problem.
Še taki kratki povprečneži si komot predstavljajo pot, ki v dve smeri nanese čez 100 km, tudi čez 150. Dvosmerna pot nad 200km je že potrebna mal truda, medtem ko je dvosmerna pot nad 300km pa že več kot le dvosmerna pot ampak vsaj 4 urno potovanje. To pa ni nekaj, kar se ti zjutraj sprdne ampak planiraš vsaj dan prej. Sploh povprečneži ki vsakodnevno delajo le nekaj (deset) km.
Zato je 200 milj / 300km 'uradnega' dosega takšen praktičen/psihičen minimum, ko doseg EV postane ne-problem.
Zbogom in hvala za vse ribe
fikus_ ::
Ko toliko pišete o polnilnicah za EV.
Zanimivo je, da so Dravske elektrarne postavile mislim da ob vsaki elektrarni polnilnico. Vprašljiva je pa uporabnost! Npr. ob HE Vuhred lahko polniš avto npr. 4 ure. Kaj boš pa vmes delal, ker tam blizu ni kaj za počet, razen gledati Dravo, kako mimo teče ali pa gledati zunanjost elektrarne, ker noter enega ali dva človeka kar ne bodo spustili na ogled.
LP iz Dravske doline
Zanimivo je, da so Dravske elektrarne postavile mislim da ob vsaki elektrarni polnilnico. Vprašljiva je pa uporabnost! Npr. ob HE Vuhred lahko polniš avto npr. 4 ure. Kaj boš pa vmes delal, ker tam blizu ni kaj za počet, razen gledati Dravo, kako mimo teče ali pa gledati zunanjost elektrarne, ker noter enega ali dva človeka kar ne bodo spustili na ogled.
LP iz Dravske doline
CoolBits ::
Zato je 200 milj / 300km 'uradnega' dosega takšen praktičen/psihičen minimum, ko doseg EV postane ne-problem.
Se pravi, če imaš drug dan pot okrog 300km, zvečer daš filat pol pa voziš brez radia in klime, pa luči ugašaš po poti zraven pa upaš, da prideš pravočasno?
Hud napredek res.
BTW od tukaj do MB je 200km pa mi ni problem tja pa nazaj v enem popoldnevu... z EV bi mi težko uspelo pa čeprav je Slovenija majhna...
Se pravi, če imaš drug dan pot okrog 300km, zvečer daš filat pol pa voziš brez radia in klime, pa luči ugašaš po poti zraven pa upaš, da prideš pravočasno?
Hud napredek res.
BTW od tukaj do MB je 200km pa mi ni problem tja pa nazaj v enem popoldnevu... z EV bi mi težko uspelo pa čeprav je Slovenija majhna...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: CoolBits ()
WarpedGone ::
Zanimivo je, da so Dravske elektrarne postavile mislim da ob vsaki elektrarni polnilnico. Vprašljiva je pa uporabnost! Npr. ob HE Vuhred lahko polniš avto npr. 4 ure.
Hja, tm gor so postavl močne Chademo postaje. S tako zadevo kej velik dlje od pol ure nimaš kaj delat, ker se baterija s polnimi 50kW ne more nafilat do polnega ampak samo od precej praznega do precej polnega. Chademo priklop je trenutno itak samo na Leafu, ki mizerno kapaciteto kjer je zadeva preveč polna že bistveno prej kot v pol ure.
A bo Model S v evropi imel Chademo priklop ali ne, bomo še vidl. Slišat je bilo oboje, ja in ne. Tudi če bo držal da ja, boš 85kWh varianto v eni uri spravil do stanja, ko bo hitrost polnjenja drastično upadla. Ergo, 4 ure viset na tistih postajah nima kej posebnega smisla - nič več kot na kaki drugi postaji z bistveno manj moči.
Se pravi, če imaš drug dan pot okrog 300km, zvečer daš filat pol pa voziš brez radia in klime, pa luči ugašaš po poti zraven pa upaš, da prideš pravočasno?
Zakaj bi pa take bedarije počel? Izpit za avto imajo (upam) opravilno sposobni osebki, ki se znajo obnašat vsaj delno racionalno in si prebrat in razumet par faktov. Recimo da je 10 desetkrat več kot 1.
Zbogom in hvala za vse ribe
CoolBits ::
Aha se pravi tud dinamična vožnja odpade poleg ugašanja luči...
Zakaj take bedarije že počnejo se vprašaj. Da dobijo kak dodaten km avtonomije, revčki.
Zakaj take bedarije že počnejo se vprašaj. Da dobijo kak dodaten km avtonomije, revčki.
WarpedGone ::
To počnete revčki, kdor ma zadeve razpucane si nabavi ornk avto in bedarij ne počne.
Zbogom in hvala za vse ribe
CoolBits ::
Se pravi EV nabavi sam nekdo, ki nima razpucanih zadev? EV po tvoji definiciji ne spada pod ornk avto?
WarpedGone ::
Nič se ne pravi. Delujoča logična enota je nujna za komunikacijo. Lep dan.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Eni res nimate predstave koliko kurijo luči/radio in koliko je potrebno za pogon
Hint: 100 W halogenske luči pri 20 kWh bateriji lahko svetijo 200 ur, za pogon po AC boš pa 20 kWh pokuril po 1 uri.
Hint: 100 W halogenske luči pri 20 kWh bateriji lahko svetijo 200 ur, za pogon po AC boš pa 20 kWh pokuril po 1 uri.
CoolBits ::
Ni omembe vredno... ampak bolje preventivno vse izklopit kot da ti 2km pred domom zmanjka štroma
Ljudje dejansko to že počnejo.
Ljudje dejansko to že počnejo.
WarpedGone ::
Že mogoče ampak tut 16kWh v BMW i3 ne bo dost za skočt iz Lj u Mb in nazaj al pa iz Lj do kopra in nazaj.
Še en konkurent Smartu ED.
Še en konkurent Smartu ED.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
A naj nebi imel 22 kWh baterije? Ni veliko je pa več kot 16 kWh. Pa naj bi imel še opcijo mini 2 cilinderskega range extenderja, ampak za razliko od Ampere naj bi bil le za zasilno uporabo.
Cena bo pa verjetno po BMW-jevo nad 40k €, predrago, ampak zame še zmeraj boljši deal kot Ampera.
Cena bo pa verjetno po BMW-jevo nad 40k €, predrago, ampak zame še zmeraj boljši deal kot Ampera.