» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
148 / 1190
»»

dstr17_ ::

Ne vem zakaj bi bil doseg problem. Po nekje 200-300km vožnje moraš tako ali tako imeti pavzo. Pač takrat napolniš baterije.

Vsakodnevne vožnje pa so kratke, in z EV pri teh ne izgubljaš časa na črpalkah.

CoolBits ::

3 ure pavze? :))

WarpedGone ::

Že mogoče, a moja toleranca do debilizmov, žlehtnobe, zajebavanja, podtikanja itd in se je pač že istrošila.

A tega ne zmanjka in ne zmanjka...
Zbogom in hvala za vse ribe

black ice ::

CoolBits je izjavil:

3 ure pavze? :))

Pusti domna, obupal je nad vetrnicami in fotovoltaiko, zdaj pa zagovarja EV na dolge proge.

Lonsarg ::

Ma kdo kak vsaj približno točen podatek, koliko stane in koliko tehta bencinski agregatek, ki ga ima vgrajenega Chervole Volt ali kak na podoben način zasnovan avto?

celada ::

dstr17_ je izjavil:

Ne vem zakaj bi bil doseg problem. Po nekje 200-300km vožnje moraš tako ali tako imeti pavzo. Pač takrat napolniš baterije.

Vsakodnevne vožnje pa so kratke, in z EV pri teh ne izgubljaš časa na črpalkah.


Ajd kolkrat si ti potoval več kot 300 km v enem dnevu? Pa povej potem kake pavze si imel in kako dolge? Pač ni to ŠE tehnologija za dolge ture ampak je pa 300km več kot dovolj za veliko večino dnevnih voženj. Veliki bum bodo pa, če se mene vpraša doživeli EV-ji čez cca 10 let, ko bo imel nizko cenovni EV že doseg 300km. Takrat pa velika večina argumentov proti EV odpadejo kot gumb z hlač.

WarpedGone ::

@azgard:
Volt nima vgrajenega agregatka (ki bi se ga dalo po uporabljeni besedi dat v kak drug avto) ampak full-blown 1,4L bencinsko mašino z one-of-a-kind reduktorjem in tremi sklopkami, ki v odvisnosti od hitrosti in napolnjenosti baterije preklaplajo med direktnim pogonom koles in generatorjem/motorjem. Stvar niti zdaleč ni prenosljiva in je prevelka za vgradjo v avto velikosti Corse. Tehta tolk kot 'običajna' 1.4L bencinska mašina, košta pa zarad specialnega reduktorja precej več.

Najbolš da direkt poveš kakšna ideja se ti plete v glavi.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

Nikec3 je izjavil:

Na drugi strani imamo:

http://www.motorauthority.com/news/1079...

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive
Doseg: 150 milj
Baterija: 60 kWh
Teža baterije: 566 kg

Kar pomeni, da ima energijsko gostoto 0,106 kWh/kg. Se še komu zdi to zelo malo, glede na to, da obstajajo Li-ion baterije, ki ponujajo vse do 0,250 kWh/kg?

Hja, odvisno je, kaj gledaš. Če ti gledaš bare minimum celice, je morda res 250 Wh/kg. Potem pa dodaš še kako crash/containment strukturo, razne driverje, gladilno-grelni sistem. Vse to ti da kg, ne da pa kapacitete, torej je jasno, da bo gostota padla.

Pa glede gostote bencina vs. elektrike, načeloma bi potem morali upoštevati še cel pogonski sistem, da dobimo pravo razliko. Elektrika je tukaj v prednosti (pridobi manj kg), ampak itak se težava skriva (zaenkrat drugje). Dometa je precej, 300 do 400 km ni tak problem. Problem je, da avta ni mogoče za dodatnih 400 km nafilati v ~5 minutah, kot je možno z energetsko gosto tekočino, kot je nafta oz. bencin. Okej, superchargerji so korak bližje, ampak je spet problem, da niso povsod pa nimajo najboljšega učinka na baterijo.

WarpedGone je izjavil:

Tesla v model S vgrajuje baterije z energijsko gostoto 116Wh/kg.

Kje si pa to neumnost pobral? V Model S so Panasonicove 3,1Ah celice s težo ~45g/celico. Nominalna napetost je 3.7V kar navrže ~250 Wh/kg.
Cena 50kWh takih celic je v rangu 12.500EUR. Ni malo, ni pa več noben posebno hud ekstrem.

Fino. Kakšno ima pa gostoto self contained battery pack?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

PrimozR ::

J.McLane je izjavil:

Naj res nekdo razbije komponente po cenah, pa ugibajmo kakšna cena bi bila realnost masovne proizvodnje:
- 50kWh baterije - 12k EUR
- BMS - 1k EUR
- Inverter - 2k EUR
- Motor - 2k EUR
- Polnilec - 1k EUR

Sem mogoče pretiraval, no sedaj to zmečeš v namensko školjko tipa Golf, s klimo in neko osnovno opremo brez motorja več kot 10k EUR ne more biti, ali pač?

Je realnost, da bi vozilo tipa Golf z zmogljivostmi GTI-ja in dosegom 200-250 km stalo ranga 30k EUR? Jaz mislim da, zakaj tak avto ne obstaja je pa verjetno vprašanje jajc, da bi proizvajalec to dal na tekoče trakove in upal na prodajo 1M enot (da se doseže nizko ceno osnovne platforme). Pa tudi verjetno zaradi šoka komplet zamenjave dobavnih linij motornih delov in velik del denarnega toka speljati na vzhod (Panasonic ...). Z eno besedo ne upajo.

Kdo bo pa zadeve razvil, preračunal, garantiral da dela, kdo bo izvajal marketing, itd.

WarpedGone je izjavil:

Nekaj kar vidim na cesti vsak dan več kot enkrat, pač ne more bit nič posebnega. Po sami definiciji.

Naftni lobij bi preprosto plinskim/naftnim elektrarnam prodajal naprej...

Tudi če je to *edina* sprememba, je to *ogromen* korak naprej v boljši svet.

Sploh ko 5 let staro zadevo z 200+k km dobiš iz Nemčije za manj kot 20 jurjev. Tam se kupujejo novi, pri nas se pa kupuje njihov rabljen odpadek. Nekaj je tudi novih, ampak bi upal staviti, da je tega večina na lizing oz. na firmo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

PrimozR ::

fpbs je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Ima kdo vir, kakšno energijsko gostoto imajo baterije pri Model S?

Sm ti že napisu: ~250Wh/kg

Viri:
Panasonic Enters into Supply Agreement with Tesla Motors to Supply Automotive-Grade Battery Cells
Panasonic delivers first 3.1Ah lithium ion cells to Tesla

Panasonic te celice imenuje NCR-18650A ampak varianta ki jo dobavljajo tesli ni na prostem trgu. Ta vsebuje določene nerazkrite tweake, ki celicam izbolšajo lastnosti na dolgi rok.
Nekaj debate o tem

Ne vem, ali sem slep,nikjer ne vidim podatka 250Wh/kg. Poleg tega pa imajo baterije 18650 zaradi svoje oblike slabšo energijsko gostoto od ostalih, ki so namenjene za EV.

A to, da so okrogle, jih naredi težje??

Slabšo imajo kvečjemu volumsko gostoto, ne pa masno. Načeloma, če zanemarimo druge stvari. Itak pa, kaj je namenska baterija za EV? Ne bi bil presenečen, če ta tvoja škatlasta namenska pač pomeni samo fancy ohišje za 18650 ;)

Matev ::

Ne, to nima smisla, to je potem tako kot vetrne, sočne elektrarne namesto nukleark


ja
ampak napredek ne more biti večen

in dvig standarda tudi ne

fpbs ::

PrimozR je izjavil:

fpbs je izjavil:

[

Ne vem, ali sem slep,nikjer ne vidim podatka 250Wh/kg. Poleg tega pa imajo baterije 18650 zaradi svoje oblike slabšo energijsko gostoto od ostalih, ki so namenjene za EV.

A to, da so okrogle, jih naredi težje??

Slabšo imajo kvečjemu volumsko gostoto, ne pa masno. Načeloma, če zanemarimo druge stvari. Itak pa, kaj je namenska baterija za EV? Ne bi bil presenečen, če ta tvoja škatlasta namenska pač pomeni samo fancy ohišje za 18650 ;)

Oznaka 18650 pomeni, da so baterije premera 18mm in dolžine 65mm, kar pomeni, da so, če gledamo za potrebe EV zelo majhne in skoraj neprimerne za to uporabo. Edino Tesla uporablja te baterije. Ostali proizvajalci uporabljajo namenske baterije za EV, ki so običajno ploščate in večjih kapacitet, pa tudi precej dražje so.

Nikec3 ::

EV se splačajo tudi, če vso energijo pridobimo iz premoga. Enostavno so izkoristki toliko boljši napram ICE, da EV v povprečju porabi 3x manj energije.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Kot napovedano: TESLA DRAMATICALLY EXPANDS SUPERCHARGER NETWORK, DELIVERING CONVENIENT, FREE LONG DISTANCE DRIVING THROUGHOUT U.S. AND CANADA
Prvič so naglas obljubili polnenje z 120 kW (2x več kot omgoča Chademo, pol več kot omogočajo sedaj), kar pomeni 300km dosega v slabe pol ure.

Tole pomeni še nekaj več - v bodočih EVjih ni za pričakovat baterij s kapaciteto veliko nad 100kWh, ker po takšnih dosegih ne bo več dovoljšnega povpraševanja (i.e. kupcev). Velike baterije se praktično vnaprej nadomeščajo z močnimi polnilnimi postajami. Z drugimi besedami to pomeni, da EVjev z več kot 500, 600 km dosega ni za pričakovat. Tako dolga potovanja bodo pač zahtevala (vsaj v primeru tesle) polurne pavze za brezplačna polnjenja in plačljivo kavo...

Rojeva se nov monopol, sploh ko/če tole omrežje razširijo še v evropo, japonsko... Zakaj bi (nek američan) kupu EV od audija (ki se bo recimo zgodil čez 5 let), ki bo omejen na chademo/sae polnilne postaje in ne tesle, ki omogoča 2x hitrejša polnjenja in praktično brezplačna potovanja čez celo ameriko?

Prave težave stare avtomobilske industrije se šele začenjajo.

Superchargerji čez 2 leti

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Nikec3 ::

Ravno sem pisal povzetek novice, pa me WarpedOne prehiti. :D
Sicer pa so Superchargerji briljantna poteza Tesle. V taki formi kot so sedaj, so dejansko tudi dovolj dobri, da ne bo nihče več bentil, da se mu ne da čakati eno uro. Tile 20-30 minutni postanki so že skoraj na nivoju tankanja + wc + plačilo za tankanje. Ne strinjam se povsem, da ne bo povpraševanja po 100 kWh, saj se da z večjo kapaciteto rešiti večino problemov baterij. Večjo baterijo je potrebno manjkrat napolniti kar pomeni, da se počasneje stara. Sicer pa me zanima kaj bi se zgodilo z baterijo, če bi jo z 120kW polnil na dnevni ravni.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Me pa zanima kako dolgo še mislijo oglaševati z idejo, da bodo superchargerji "free forever". Po mojem tukaj ni računice, ko bo enkrat Teslinih avtomobilov veliko naokrog. Navsezadnje bodo ljudje na koncu raje peljali avto polnit, kot da bi doma za to plačevali.

Elon Musk se je zredil.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Preberi še enkrat - napisal sem "veliko nad 100kWh". To je dost lepa številka, da se bo pojavila na seznamu fičerjev, ne bo se pa kmalu pojavila cifra 200kWh.
Na uradni strani je animacija časovnice predivenega postavljanja, spodaj so tudi odgovori na mnoga vprašanja, tudi na tvoje zadnje:
How often can I Supercharge, is it bad for my battery?
Supercharging does not harm Model S' battery. Customers are free to use the network as much as they like.


IMHO tuki Tesla (upravičeno) stavi na dejstvo, da se bo igro vsakodnevnega polnjenja na teh hitrih polnilcih šlo dovolj malo kupcev njihovih avtomobilov, da se jim bistveo bol splača enostavno brezplačno zamenjat failano baterijo, kot pa vse kupce strašit/učit/prepričevat kako morajo ahtat na baterijo. In s tem pumpat strah/dvom v njihove avtomobile.

IMHO jim je broder dal dobro lekcijo: ne se zanašat na to, da bo folk pravilno razumel navodila. Zato so že najavl garancijo "no matter what, no questions asked" če crkne baterija. Nekdo pri Tesli razume kaj je to statistika.

Kot drugo pa gre teh 120kW skozi/v baterijo le dokler je ta še relativno prazna in je njena lastna napetost še precej daleč od nevarnih napetosti. Hkrati je njena temperatura aktivno uravnavana itd. tko da so si zgleda izračunal, da se jim ta igra splača.

Meje je vedno premikal tisti, ki se ni strinjal z nikomer starejšim od sebe.

P.S.
Elektrika je in bo dost poceni, da se lahko grejo Free Electricity, sploh ker se gre elon tudi igro postavljanja sončnih elektrarn, itd. Profit takega pristopa mnogokrat presega njegovo ceno.
Folk jamra da je 20 minut čakanja na polnjenje še vedno dolgo. Fizika zahteva da bistveno hitreje kot to pač ne bo šlo več. Zahtevane moči, kabli itd grejo v nebo.
In če je elektrika zastonj ima tesla v rokah težko kladivo: a raje čakaš 20 minut in ne plačaš ničesar al raje čakaš 10 minut in plačaš 30 eur?
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

In če je elektrika zastonj ima tesla v rokah težko kladivo: a raje čakaš 20 minut in ne plačaš ničesar al raje čakaš 10 minut in plačaš 30 eur?

Prej 80 € :|

How often can I Supercharge, is it bad for my battery?
Supercharging does not harm Model S' battery. Customers are free to use the network as much as they like.

Če bi bila ta izjava povsem resnična, bi bila to novica primerljiva z odkritjem perpetuum mobile. 8-)
Sicer se pa strinjam s tvojim razmišljanjem dalje. Očitno se jim res splača. In ostali proizvajalci so še enkrat ostali svetlobna leta zadaj.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Dokler je avtov malo, se gre lahko free polnjenje. Me prav zanima, kako bi bilo to videti, če bi prišlo na eno polnilnico 10 avtov hkrati.

O.

WarpedGone ::

Glede škodovanja bateriji, tole je Elon reku:
Battery warranty unaffected even if using SC daily. SC doesn't affect the life of the pack very much; slight but quite negligible. What's more important in SOC; not storing the pack when full. Cell phones and laptops are typically kept in the worst conditions. Best thing is mid SOC and cold.

SC = SuperCharger
SOC = State of Charge, napolnjenost baterije

Tesla daje mnogo poudarka/skrbi na to, da ljudje ne filajo baterije na polno vsak dan. V roadsterjih so mel Standard in Range Charge. Model S je imel sprva enako, sedaj grejo pa direkt na %, kjer sam naštimaš kolk % se naj nafila v baterijo (default je spet nekje okrog 70%-80%).

Če na baterijo pogledaš kot na vzmet (kar v nekem smislu tudi je - kemijska vzmet) je to logično. Notranje napetosti rastejo z napetostjo baterije, ta pa raste z napolnjenostjo. Če je nonstop naful napolnjenja, so notranje napetosti skoraj ves čas na maks (laptop na kablu). Hitro polnenje res skozi baterijo spusti močan tok, a je ta še vedno precej manjši kot je tok ob praznenju plus traja relativno kratek čas in se dogaja redko. Akumulirana škoda ni velika.

Okapi: statistika. Kot biolog jo moraš obvladat.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Zato pa pravim, da se lahko sedaj šopiri in si dela reklamo.

O.

Nikec3 ::

Hitro polnenje res skozi baterijo spusti močan tok, a je ta še vedno precej manjši kot je tok ob praznenju plus traja relativno kratek čas in se dogaja redko. Akumulirana škoda ni velika.

Ampak verjetno je baterija vseeno bolj obremenjena pri polnjenju z 100 kW, kot pri praznjenju z 100 kW?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Ja, je. Bol je obremenjena tudi če se furaš po floridi kot pa če se furaš po severni dakoti. Če se furaš po aljaski je še bolj obremenjena. Trik je le, da tesla meni, da se dodatna obremenitev splača glede na profit ki ga prinaša na mizo. Tule je transkript njegove današnje najave in odgovorov na vprašanja.

Glede možnosti okvar SCjev:
Multiple stations, redundancy. Minimum of 2 at each station. Thus, at least 4 parking bays. It's fairly unlikely that 2 or more would be down.
Superchargers...stacking a whole bunch of chargers designed for the cars. Twelve chargers inside. Redundancy. On failure power is reduced, rather than [offline].


Glede zasedenih SCjev:
7. No reservation system? Just increase spots?
Overdo it on spots. Just have a huge number of parking spots available so you never have to reserve.


Glede izpada omrežja:
We actually have grid storage going on at some of our supercharging stations. Stationary battery packs that take in energy through the week, through the solar panels. The solar panels charge the battery pack, and then that stationary battery pack charges the Model S battery pack. Capable of going completely off-grid. These stations will operate even if the national grid goes down.
(Joking) Zombie apocalypse you'll still be able to charge with the SC system.

Ko počepne električno omrežje so bencinske pumpe mrtve.

Overarching goal is to give people a sense of total freedom of travel. Don't want them to feel constrained because of driving an electric car. We will do whatever it takes to ensure the same - better - experience of freedom of travel than in a gasoline car.
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::

WarpedGone je izjavil:

@azgard:
Volt nima vgrajenega agregatka (ki bi se ga dalo po uporabljeni besedi dat v kak drug avto) ampak full-blown 1,4L bencinsko mašino z one-of-a-kind reduktorjem in tremi sklopkami, ki v odvisnosti od hitrosti in napolnjenosti baterije preklaplajo med direktnim pogonom koles in generatorjem/motorjem. Stvar niti zdaleč ni prenosljiva in je prevelka za vgradjo v avto velikosti Corse. Tehta tolk kot 'običajna' 1.4L bencinska mašina, košta pa zarad specialnega reduktorja precej več.

Najbolš da direkt poveš kakšna ideja se ti plete v glavi.


Hm, zanimivo wiki potrdi kar si rekel, čudno da sem VOlt vedno videl omejnen kot avto z izključno Električnim motorjem. Potem dejansko ne obstaja noben omembe vreden avto, ki bi imel pure electric zasnovo, z bencinskim agregatom kot dodatno baterijo.

Zakaj se Tesla česa takega ne loti, ko so tok inovativni že:)

WarpedGone ::

Odgovor je simpl: tak avto bi imel v skupnem relativno slab izkoristek.
ICE kljub vsej svoji neučinkovitosti še vedno dosega dokaj konkurenčno učinkovitost ko deluje blizu polne moči, z malo sprememb otuputa itd. Volt ma zato mašino narjeno tako da znotraj 'sredjih' hitrosti ICE direktno žene kolesa. Ker je na dolgi rok tako prevoženih kilometrov še vedno največ, se to splača bol kot ves čas ganjat generator in nato direkt elektromotor. Tut če sta oba 90% učinkovita, tako vržeš stran 20% energije goriva katero sedaj Volt porabi za premikanje avtomobila.

Speljevanja in nizke hitrosti pohlendla elektromotor z enerigijo iz baterije, če te ni pa pač laufa ICE zraven in 'gasi ogenj'. Pa visoke hitrosti so tut preveč za ICE mašino in fiksno prestavno razmerje, zato tut to pohendla drugi elektromotor, ICE pa žene generator. Tle se pač zanašajo na to, da je tako prevoženih kilometrov relativno zelo malo in v sumi ne kvarijo njegove povprečne učinkovitosti. Volt ma na nemškem autobahnu precej zanič/visoko porabo bencina, tista 16kWh baterija je relativno hitro prazna.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Meni se tudi zdi koncept Volta dokaj zgrešen, PR pa mu za moje pojme koplje še večjo jamo, ker zavajajo, da gre za električni avto z dosegom 500 km. Večina ki kupi Volta ga kupi zato ker bo 90% svojih voženj delala na elektriko, to ti avtomatsko pomeni da s sabo 90% časa prevažaš mrtvo težo, ki zavzema dodaten prostor, ki si jo moral plačati ob nakupu avta in ki jo moraš servisirat kljub temu, da zadeve skoraj ne uporabljaš.

Koncept Priusa plug-in je iz tega vidika bolj pameten, ker imaš učinkovit hibridni sklop ki ti zgolj na bencin pokuri zelo malo, tista baterija je pa samo dodatna zaloga, da ti porabo zniža na 2-3 l/100 km. Zgrešena je samo razlika v ceni (7.500 €), ampak to je danes, upam da bodo v prihodnje vsi Toyotini hibridi plug-in, ali boš ta priključek uporabljal ali ne pa bo odločitev uporabnika.

Audi se pa očitno dela kot da je R8 e-tron še relanost, 4 dni star članek oz. PR bullshit:
http://www.volkswagenag.com/content/vwc...

TESKAn ::

Hm, v enem linkanem članku je bilo govora o zračnih baterijah, ki bi zadostovale za 9.000 milj (14.400 km). Če bi to uresničili, bi taka baterija zadostovala za pot med dvema rednima servisoma, kjer bi ti jo lahko zamenjali mehaniki...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

J.McLane ::

Pri vseh teh variantah je treba imeti v mislih izkoristke pri praznjenju/polnjenju, če gre za baterijo, ki je ni mogoče polniti z elektriko ampak je treba fizično menjati elektrolit ali kaj drugega, bo to drago in verjetno 50% manj energetsko učinkovito kot klasična polnilna baterija. To pa učinkovitost hitro porine v teritorij ICE, enako se zgodi s CO2 iz povprečnega EU omrežja.

Kot je že W1 napisal te variante baterije pridejo v poštev bolj kot range extenderji in ne kot osnovna baterija za dnevne potrebe.

fpbs ::

J.McLane je izjavil:

Pri vseh teh variantah je treba imeti v mislih izkoristke pri praznjenju/polnjenju, če gre za baterijo, ki je ni mogoče polniti z elektriko ampak je treba fizično menjati elektrolit ali kaj drugega, bo to drago in verjetno 50% manj energetsko učinkovito kot klasična polnilna baterija. To pa učinkovitost hitro porine v teritorij ICE, enako se zgodi s CO2 iz povprečnega EU omrežja.
Kot je že W1 napisal te variante baterije pridejo v poštev bolj kot range extenderji in ne kot osnovna baterija za dnevne potrebe.

To, kar je W1 napisal, da te variante baterije pridejo v poštev bolj kot range extenderji in ne kot osnovna baterija za dnevne potrebene drži samo za določen tip baterij.
U vezi s tem so pri Tesli prijavili celo neke patente, ki so bolj v Apple staylu, ampak sem prepričan, da jim ne bodo nič koristili. Imaš dve vrsti zračno metalnih baterij, polnilne in nepolnilne.

J.McLane ::

Seveda za določen tip, točno tak tip kot ga je TESKAn omenjal :D samo manjše kapacitete.
Trajne moči mora taka baterija zagotavljati zgolj 10 kW, jo boš pač aktiviral da dopolnuje glavno baterijo še ko je ta polna in greš na daljšo vožnjo, to bi ti zagotovilo x2 ali x3 razdaljo glavne baterije, s tem da bi ti med postanki prav tako polnila glavno baterijo z 10 kW. Amapak energetsko in stroškovno bo taka varianta zmeraj dvakrat dražja kot polnjenje doma.

Warp, če tako verjameš v Teslo si že kupil kaj delnic, recimo kupiš za ene 10k € in ni hudič, da si s tem nebi mogel enkrat privoščiti Tesle, ali bo to kmalu ali pa šele ko bo rabljen EV od Tesle 5k € bomo pa videli :D

WarpedGone ::

Iskreno? Sm hotu kupit ko so se spravlal v IPO ampak nism bil še dost zverziran v tem. Sm spraševal 'svetovalce' kako in kaj pa so bol kot ne mencal, amerika je bila za njih predaleč. Takrat je blo 15, danes je ~90.
Iskreno drugič: trenutna cena je posledica short-squezza in bo padla, sploh ko bo tale announcment rally končan in se bo javnost umirila bo šla delnica nazaj na ~70. Naslednji skok bo ko bojo začel dobavlat X, še večji skok pa bo ko pokažejo Gen3 sedan in suv. 200 ni nemogoč, sploh če jih prime in začno kupovat kake stare v bodoče obubožane proizvajalce.

Vroča tema je zakaj "starim" "ne uspe" narest dobrega EV. Razlogi so vse drugje kot v samem inženirskem znanju. Eno dobro razmišljanje glede tega:

"At the outset, a small team [Tesla] with a new technology can be massively motivated to win early adopters representing less than 1% of the market of an incumbent technology. By way of illustration in the auto industry, 1% of the customers of a large ICE manufacturer is a very attractive win for a small newcomer. Conversely, for the large ICE manufacturer defending against the loss of that 1% of its customers by direct competition will cost far more than retaining those customers is worth. The ICE manufacturer simply cannot afford to build a great EV and declare with full force that EVs are now the way forward and ICE is old news with sufficient integrity to retain that 1%, because by doing so it risks alienating 99% of its customer base and destroying the economics of amortizing capital equipment for ICE production. Retaining 1% of its customers cannot foot the bill for the damage.

What the ICE company will tend to do instead is half-hearted harassment in the 1% space: Hybrids.

By the time the young EV company has won a meaningful quantity of customers away from the ICE manufacturer, for example 10%, the larger company is faced with losing money and market share rapidly while the small company has by then attained brand leadership in the new technology wave and is accelerating geometrically to becoming too expensive and too confident to be purchased. In a battle between a small money-making enterprise and a large money-losing enterprise, it is inevitable that market leader positions will be reversed with catastrophic consequences for the old incumbent.

There are very few valid defenses against this formula."


Se dogaja z EVji, se dogaja s SSDji, se je dogajalo z elektroniko, avtomobili in kočijami, ... 100x videno a vseeno zacementirano v beton.
Edina realna šansa 'preživetja' za stare je da za prodajo EVjev vzpostavijo neko novo blagovno znamko, ki ni direkt povezana z njihovim imenom. BMW se gre nekaj v tej smeri z novo serijo i ampak tudi to je bol audijevska zgodba, kot teslina. Skozi to znamko nato gradijo znanje, proizvodne kapacitete, delovno silo itd in sproti nadomeščajo izpadlo proizvodnjo na 'stari' strani z večanje proizvodnje na novi.

Več razmišljanja o tem: Tesla competition: The problem of cannibalism
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Delnice so res loterija, zato je verjetnost tvoje prognoze da bo delnica kratkoročno padla na 70$, enako verjetna kot prognoza da v vsej prihodnosti Tesle cene pod 90$ ne bomo več videli, razen če pride do splita delnic.

fpbs ::

Nissan, največji proizvajalec EV, je presegel 10 000 Leafov prodanih v Evropi, njihova proizvodnja pa že poteka na treh kontinentih:
http://uk.cars.yahoo.com/news/nissan-le...

Nikec3 ::

Pri Top Gearu so vozili Audi R8 e-tron.

http://www.topgear.com/uk/car-news/audi...

It gives a range of 135 miles in the standard drive cycle test, but they admit it falls to 100 miles in quick road driving. As an extreme test, they went to the Nurburgring, started with it fully charged, did two laps flat out (just over 16 minutes) and didn't have the juice to complete a third.

Nemška sramota.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Zahtevano je bralno razumevanje in osnovnošolska matematika. Pa drobec zdrave pameti.
Lahko pa rečeš, da se ti ne sanja kako se pride do energetske gostote baterije, pa ti bom pokazu.

Pa bi te res prosil, da mi pokažeš.

WarpedGone ::

Vroča tema je kako in zakaj Tesli uspeva, drugim pa nekak ne. Tule se je nekdo zakopal v tesline patente in sestavil precej 'plausible' razlago.

Pod črto je cel 'trik' v tem, da se je Tesla 'enostavno' zmenil s proizvajalci celic, da jim dobavljajo celice, ki so drugače zapakirane. Drugače pomeni predvsem izostanek celega kupa varnostnih mehanizmov in lastnosti, katere ima klasična celica in uporabo lažjih/manj materiala v posameznih komponentah celice. Posamezna celica v teslini bateriji je zato praktično neuporabna sama zase (nevarna), ker pa je vgrajena v sistem, kjer je za varnost poskrbljeno 'od zunaj', vse to špila OK. Posledično je celica lažja in cenejša. Točno kolk je anybodies guess.
Ker naročajo dovolj velike količine celic, jim je proizvajalec (Panasonic) ustregel.

Kemijsko so celice v osnovi podobne temu, kar panasonic prodaja na trgu, glavna razlika naj bi bila pakiranje (niso izključeni kakšni detajli v formuli kakšne sestavine). Logična sol na rano je še, da je tesla vse te spremembe patentiral in so sedaj njihov IP.
Drugim preostane: nakup baterije pri tesli (Toyota, Mercedes), lasten razvoj podobnih zadev in plačevanje patenta, uporaba drugačnih (ceglastih) celic, uporaba nemodificiranih cilindričnih celic. Ni nujno da bi enak pristop funkcioniral pri večjih cilindričnih celicah.

Postavi audijev jamr, kako so celice predrage v dodatno luč.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Vse to je v Apple staylu. Oni bi patentirali obliko kokošjega jajca in prepovedali vsem kokoškam, da nesejo jajca v taki obliki.
Kje je logika vgrajevati v avto baterije 18650, s kapaciteto 3,1 Ah pri tako velikih zahtevah po kapaciteti. Edino prihodnost imajo večje baterije, take kot ti praviš "ceglaste", s kapaciteto 20-50Ah in več.
Še vedno čakam, da mi pokažeš, kako se izračuna energetska gostota baterije.

WarpedGone ::

Izračun

Proof is in the puding... tvoje trolanje je irelevantno.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Tak izračun je samo približen, ki precej odstopa od stvarne vrednosti. Za bolj natančno ugotovitev so potrebne meritve. Take meritve običajno napravi proizvajalec, in če so rezultati slabi jih skriva, če so pa dobri, jih pa na veliko ojavi, kot naprimer tu: http://enviasystems.com/

fpbs ::

Analiza Teslinih rezultatov Q1 2013.
http://www.thetruthaboutcars.com/2013/0...

nekikr ::

Kot so že na Forbsu računali, brez anomalij pač ne delajo plusa. So pa na dobri poti.

It is worth noting that $68 million, or 12% of Tesla's revenue was earned through the sale of Zero Emission Vehicle (ZEV) credits to other automakers. Tesla notes in its letter to shareholders that they expect the sale of ZEV credits to decline in the future, and expect the amount to reach $0 by Q4 2013.


In Q2 it will be interesting to see is Tesla can build on its profitability, or fall back into the red without the help of irregular account balances.

fpbs ::

Tu je še članek od Forbsa: http://www.forbes.com/sites/patrickmich...

tku009 ::

Je tale tip elektromotorja na tiskanem vezju kaj novega:
http://www.popularmechanics.com/home/re...
Baje je manjši, lažji od drugih.
Uporabno za avtomobile, hlajenje?

dzinks63 ::

Tokrat je za zanimanje poskrbel Mercedes.



Mercedes je Audiju odvzel titulo najhitrejšega elektrognanega vozila na Nordschleife, ki so ga postavili lani junija. SLS AMG Electric Drive je krog prevozil v manj kot osmih minutah.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Elektrika in voda ne gresta skup zato je precej aktualno vprašanje kako se kej EV obnese v močnejšem dežju al pa celo ob manjših poplavah.
TM uradno trdi, da se njihovi avtomobili obnesejo enako dobro kot ICE avtomobili ampak to je ocena čez prst.

V preteklih dneh je močno zalivalo tudi Florido, tule en voznik Model S poroča kako je peljal skozi pol metra globoko 'jezero', ki se je nabralo na nekdem delu ceste. Njegov opis globine je :
1. The standing water at its highest was probably about two or two and a half feet -- it about covered the front of the car and most of my 21" rims.


Posledica? Avto mu je javu, da nuca servis, doma se mu ni hotu več filat. Na servisu so pogruntal, da je 12V baterija mal slaba, da pa je vse ostalo OK.
Potem, ko se je peljal skozi pol metra vode :| Baje, da ni mel aternative ...
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

Še nekaj iz naših logov o : Golf e-Motion



Z menjalniško ročico (osnovni izbor je naprej in nazaj) izbiramo tudi različne stopnje pridobivanja oz. vračanja električne energije ob zmanjševanju hitrosti ali zaviranju, na izbiro pa je tudi položaj, v katerem elektromotor ob popuščanju stopalke za plin sploh ne zavira motorja, ampak ima nekakšen prosti tek. Tako lahko zelo učinkovito 'jadramo' v običajnem prometu – preprosteje rečeno izrabljamo hitrost ali zalet, ki smo ju z avtomobilom imeli.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Nikec3 ::

The Golf blue-emotion has a 26.5 kWh lithium-ion battery pack...

Vse, kar je pod 40 kWh je bedarija. Nekako pričakujem, da bo Tesla 3. generacije imel na voljo 40 kWh in 60 kWh.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Smo se igrali z oceno ... Elon pogosto naglas reče da avto z manj kot 200 milj dosega nima velik smisla oz. taki zadevi ne more rečt 'dobr avto'.
Ocena je da bo osnovni Gen3 imel ~50 kWh baterijo z dosegom mal čez 200 milj. Bo pa sigurno tudi opcija večja baterija (~ 70 kWh).

Z menjalniško ročico (osnovni izbor je naprej in nazaj) izbiramo tudi različne stopnje pridobivanja oz. vračanja električne energije ob zmanjševanju hitrosti ali zaviranju, na izbiro pa je tudi položaj, v katerem elektromotor ob popuščanju stopalke za plin sploh ne zavira motorja, ampak ima nekakšen prosti tek. Tako lahko zelo učinkovito 'jadramo' v običajnem prometu - preprosteje rečeno izrabljamo hitrost ali zalet, ki smo ju z avtomobilom imeli.

Tale regen oz. zaviranje/regeneracija z motorjem je precej kontraintuitivna reč.
Dokler zadeve enkrat ne pelješ in na suho študiraš bi regen najprej rad porinu na zavorni pedal - zaviranje pač.
Pol bi rad mel neke dodatne heble s katerim to reč 'doziraš' itd.
Ko pa enkrat EV dejansko pelješ vidiš, da zadeva spada na gaspedal. Včasih je uporabno spremenit max moč regeneracije, ko gas pedal čist spustiš a to je redko.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Čisto tako ni da regeneracija spada 100% samo na gas pedal, ker baterije lahko sprejmejo kar konkretno moč regeneracije (recimo 50-100 kW) bi ob spustu stopalke za gas zadeva preveč zavirala (kaj pa štop lampe?). Ok, daš manj regeneracije na spust stopalke za gas (recimo eno zaviranje klasičnega motorja 5-8 kW) to pomeni da je ob pritisku zavore še zmeraj pametno izkoriščati preostalo potencialno regeneracijo, do katere mere je pa vprašanje.

Pri pogonu spredaj z enim motorjem, ki je povezan preko diferenciala je tako močno zaviranje v določenih situacijah na spolzki podlagi lahko nevarno, ker sa zaradi različne podlage na levem in desnem kolesu lahko zgodi da bo zaviralo samo eno kolo. Seveda bodo na tej točki priskočile na pomoč klasične zavore s sistemom ESP, ali celo kakšna zapora diferenciala. Ampak pri Priusu je bil vpoklic ravno zaradi tega, ker se je dogajalo da na nepredivdljivi podlagi lahko avto naredi kar kakšen meter razdalje več, predem sistem ESP reagira v taki situaciji. Potrebna je bila samo nadgradnja softwarea, ugibam da so samo znižali to moč regeneracije oz. so zmeraj z določeno močjo aktivirane klasične zavore.

WarpedGone ::

Odkrivaš toplo vodo :)
Itak da ima te stvari pod kontrolo kompjuter in je imput iz gaspedala samo tvoja želja - kaj se bo zares zgodilo, se bo odloču kompjuter.
Npr. (zopet) tesla in njihov MOdel S: če je baterija nafilana na max ali pa zelo mrzla ali pa zelo vroča je moč regeneracije znižana ali pa je sploh ni. Če sredi ostrega ovinka pri visoki hitrosti na hitro spustiš 'gas' regeneracija ne prime na max (nevarnost zdrsa zadka) ampak njegovo moč nadzira kompjuter.

Sploh je moč regeneracije precej omejena s trakcijo - FWD gnani EVji v principu lahko dosegajo večje moči kot RWD EVji. Ni tak problem če zgbuiš mal oprijema spredaj, kot je problem če ga zgubiš zadaj. Podkrmarjenje ni tako nevarna reč kot prekrmarjenje.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
148 / 1190
»»