Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
SplitCookie ::
SplitCookie je izjavil:
Ni nobena spakedrajščina od avta. Soliden izgled, že na dizlu mala poraba (3-4L/100km)
Kateri avto to? Ker 3-4l na DS3 je znanstvena fantastika:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich...
A ni DS3 samo rebrandan C3 ?
Ti šment, tist ma isto 5 pa še neki
So much about manufacturer data
Tistih 3-4 je blo za 1.4 HDI
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
M-XXXX ::
Zakaj hudiča bi se sekiral za 1-2L porabe? Dejanska razlika pri vožnji na 100km je poraba pri gorivu 3 ali pa 5L maximalno 10% celotnega stroška vožnje na 100km prevožene poti...
pegasus ::
Jaz se sekiram za vsako kapljico. Moj avto je deklariran kot 27MPG city in 33MPG highway, jaz pa imam trenutno 34.5MPG večinoma mestne vožnje ... in še bom dvignil.
Ta vaja bo prišla zelo prav, ko enkrat preskočim na električni avto.
Ta vaja bo prišla zelo prav, ko enkrat preskočim na električni avto.
WarpedGone ::
Pa potem v prtljažnik vrgel še za 20kWh baterij
V lastni režiji te tak hec košta ranga 9.000 EUR + kontroler, motor, podporna logika. Vaga pa čez 250kg.
Problem je le, da v prtljažniku *nimaš* placa :)
Prednost EV-jev *NI* poceni vožnja ampak bistveno boljša vožnja. Če so le prav narejeni, seveda.
Zbogom in hvala za vse ribe
SplitCookie ::
V lastni režiji te tak hec košta ranga 9.000 EUR + kontroler, motor, podporna logika. Vaga pa čez 250kg.
Mjah. Jaz bi raje imel tovarniško narejeno stvar, ker dokler jo sam izpeljal bo zadeva rabila vsaj 5 redesignov, pa še dražja bo.
Pač, ekstra akkuje bi fliknil v prtljažnik.
Je pa skoraj boljše kar sam narediti avto. Ni težav s tem potem
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
M-XXXX ::
Jaz se sekiram za vsako kapljico. Moj avto je deklariran kot 27MPG city in 33MPG highway, jaz pa imam trenutno 34.5MPG večinoma mestne vožnje ... in še bom dvignil.
Pa veš, da bi pri cenejših gumah prihranil VELIKO več denarja na 100km kot s tako varčno vožnjo? (za zdaj varnost zaradi slabših gum), zanemarimo. Ali pa malo bolj napumpane gume... Boš ponovno več prihranil
PrimozR ::
Jaz se sekiram za vsako kapljico. Moj avto je deklariran kot 27MPG city in 33MPG highway, jaz pa imam trenutno 34.5MPG večinoma mestne vožnje ... in še bom dvignil.
Ta vaja bo prišla zelo prav, ko enkrat preskočim na električni avto.
Ti dvigaš MPG-je, jaz pa l/100 km. Pa oba sva zadovoljna, ti ker se cjaziš, jaz pa ker se ne (naredim nekih 12k km na leto, torej 9 l/100 km niti ni tako zelo hudo :D no, je vedno hujše).
WarpedGone je izjavil:
Pa potem v prtljažnik vrgel še za 20kWh baterij
V lastni režiji te tak hec košta ranga 9.000 EUR + kontroler, motor, podporna logika. Vaga pa čez 250kg.
Problem je le, da v prtljažniku *nimaš* placa :)
Prednost EV-jev *NI* poceni vožnja ampak bistveno boljša vožnja. Če so le prav narejeni, seveda.
A ker so težji, se jim izboljša dinamika? :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
WarpedGone ::
Ne vem, vpraš unga svojga guruja. Mogoče je zdej že celo dobil kak avto v test.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
> "Prednost EV-jev *NI* poceni vožnja ampak bistveno boljša vožnja. Če so le prav narejeni, seveda. "
Aja, pol pa super. Za luksuz se plača. Kurc, jest bi tud rad mel Lexusa, sam je mal out-of-reach, kar se tiče mojih prihodkov. Sicer bi se lahko pačil vsaki 2 leti z novim avtom za 10-15k, iz pufa v puf, pa sem nekako ugotovil, da mi 13 let star vzdrževan avto čisto zadostuje. No ja, prihodnje leto ga bom menjal, ker je preveč žejen.
Če je pa bistvo EV udobna in "boljša" vožnja (whatever that means), potem je pa naslov teme napačen. Bi moral bit:
Zakaj so električni avtomobili prava stvar za bogate
Aja, pol pa super. Za luksuz se plača. Kurc, jest bi tud rad mel Lexusa, sam je mal out-of-reach, kar se tiče mojih prihodkov. Sicer bi se lahko pačil vsaki 2 leti z novim avtom za 10-15k, iz pufa v puf, pa sem nekako ugotovil, da mi 13 let star vzdrževan avto čisto zadostuje. No ja, prihodnje leto ga bom menjal, ker je preveč žejen.
Če je pa bistvo EV udobna in "boljša" vožnja (whatever that means), potem je pa naslov teme napačen. Bi moral bit:
Zakaj so električni avtomobili prava stvar za bogate
- Hoc est qui sumus -
WarpedGone ::
Naslov teme ni "Z EVji se špara denar".
Včasih se lahko prišpara tut denar, ni pa to nujno vedno res.
Včasih se lahko prišpara tut denar, ni pa to nujno vedno res.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
Ne glede na to, da nekateri prisegajo na drage avtomobile, na hude znamke, športno opremo, luksuzne dodatke (zaradi česar so včasih deležni bolj ali manj upravičenih sklepov o kompenzaciji kakšnih kompleksov), je večini ljudi avto še vedno primarno prevozno sredstvo. Orodje, s katerim prideš od točke A do točke B. V današnjem času največkrat nujno zlo.
Pri izboru je resda pomembna tudi varnost, udobje, višina, je menda najpomembnejši faktor cena. Marsikdo bo izbiral raje med nekaj let starimi avtomobili, da bo cena dovolj ugodna - šele ko najde sebi dosegljiv cenovni rang, začne gledat na ostale faktorje. V recesiji je to še toliko bolj očitno.
Household, ki ima 3k+ EUR prihodkov na mesec, teh problemov nima. Ampak takih je dandanes razmeroma malo.
Če je TOC za EV višji od ICE avtomobilov in tako tudi kani ostati, potem proizvajalci EV očitno ne ciljajo na široke množice. S tem ni nič narobe. Tudi Porsche, Lamborghini, Lexus, Bently ipd. imajo svoj trg.
Samo - potem je debata, zakaj so EV prava stvar, nekako omejena na višji sloj.
Pri izboru je resda pomembna tudi varnost, udobje, višina, je menda najpomembnejši faktor cena. Marsikdo bo izbiral raje med nekaj let starimi avtomobili, da bo cena dovolj ugodna - šele ko najde sebi dosegljiv cenovni rang, začne gledat na ostale faktorje. V recesiji je to še toliko bolj očitno.
Household, ki ima 3k+ EUR prihodkov na mesec, teh problemov nima. Ampak takih je dandanes razmeroma malo.
Če je TOC za EV višji od ICE avtomobilov in tako tudi kani ostati, potem proizvajalci EV očitno ne ciljajo na široke množice. S tem ni nič narobe. Tudi Porsche, Lamborghini, Lexus, Bently ipd. imajo svoj trg.
Samo - potem je debata, zakaj so EV prava stvar, nekako omejena na višji sloj.
- Hoc est qui sumus -
WarpedGone ::
Če je TOC za EV višji od ICE avtomobilov
Povsem zgrešen POV. TOC turbinskih mašin je tudi višji od neturbinskih, pa je vseeno praktično nemogoče kupt nov atmosferski motor, sploh mal večje prostornine.
Vaš problem je, da niste sposobni zadeve gledat relativno in v deležih. "Ni dobro za vse" izenačite z "ni dobro za nikogar".
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
> "Vaš problem je, da niste sposobni zadeve gledat relativno in v deležih. "Ni dobro za vse" izenačite z "ni dobro za nikogar". "
Verjetno mal projeciraš. V prejšnjem postu sem ti, le nekaj besed za delom, ki si ga citiral, napisal:
Jaz zgolj pravim, da če so EV zadeva za ta bogate, ki se bodo lahko pohvalili, da so fajn "zeleni", ob enem pa uživali v luksuzu in "dobri vožnji", potem očitno niso zame. Pa verjetno še za koga ne. In fact, za srednji razred sploh ne, ker bo folk hitro preračunal, da se mu finančno ne splača imet EV.
To je vse kar pravim. Tisto "ni dobro za nikogar" pa kar nazaj vzemi. Dobro je za vse, ki si bodo to lahko privoščili. Magari kot statusni simbol.
In glede na bolestni slovenski odnos do avtov, sem tudi ziher, da se bo pri nas našel marsikdo s plačo 800 EUR, ki bo najemal božjastne kredite, da bo lahko vozil EV. Od ust si bodo trgali, čeprav bo to popolno metanje denarja proč.
Verjetno mal projeciraš. V prejšnjem postu sem ti, le nekaj besed za delom, ki si ga citiral, napisal:
S tem ni nič narobe. Tudi Porsche, Lamborghini, Lexus, Bently ipd. imajo svoj trg.
Jaz zgolj pravim, da če so EV zadeva za ta bogate, ki se bodo lahko pohvalili, da so fajn "zeleni", ob enem pa uživali v luksuzu in "dobri vožnji", potem očitno niso zame. Pa verjetno še za koga ne. In fact, za srednji razred sploh ne, ker bo folk hitro preračunal, da se mu finančno ne splača imet EV.
To je vse kar pravim. Tisto "ni dobro za nikogar" pa kar nazaj vzemi. Dobro je za vse, ki si bodo to lahko privoščili. Magari kot statusni simbol.
In glede na bolestni slovenski odnos do avtov, sem tudi ziher, da se bo pri nas našel marsikdo s plačo 800 EUR, ki bo najemal božjastne kredite, da bo lahko vozil EV. Od ust si bodo trgali, čeprav bo to popolno metanje denarja proč.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
dzinks63 ::
Malo čudne debate, bogati so nad 1M€ premoženja, vmes so povprečneži in že ti bodo kupovali recimo Ampero in podobne električne avtomobile, spodnji razred pač tega ne bo deležen, električarjev za 5K€ še dolgo ne bo, razen čez leta močno utrujeni rabljeni.
Gregor P ::
Pa saj bogataši so dosedaj kupovali tudi te "cenene" električne ker do nedavnega praktično ni bilo alternative.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
imagodei ::
Malo čudne debate, bogati so nad 1M€ premoženja, vmes so povprečneži in že ti bodo kupovali recimo Ampero in podobne električne avtomobile, spodnji razred pač tega ne bo deležen, električarjev za 5K€ še dolgo ne bo, razen čez leta močno utrujeni rabljeni.
Noro, kakšne predstave imate nekateri... Minimalna neto plača v SLO znaša just shy of 600 EUR, povprečna neto plača cca 1.000 EUR neto, pod pragom revščine v sLOLenijastanu živi dobrih 250.000 oseb, ti bi pa govoril o tem, da se bogataši začnejo pri 1M EUR premoženja?
LOL! Zame je bogat vsak, ki ima v lasti več kot eno povprečno stanovanje (ni mus ravno po cenah v LJ), ali pa predimenzionirano bajto s parcelo, vredno 250k EUR. Pa ajde, dajmo sem zraven še pogoj, da ima na računu toliko denarja, da lahko brez težav preživi kako leto, če izgubi službo.
Takih je pa v Sloveniji precej več, kot milijonarjev v evrih.
EV za 100.000 si tak človek verjetno vseeno ne bo privoščil kar tako, impulzivno. EV za 40k EUR si bo pa mogoče že privoščil, sploh če bo nasedel "Zelenim" idejam in kao nizki porabi. Valjda se mu zaradi prihrankov splača kupit avto za 40k namesto za 20k EUR, ane. Tud če se računica ne izide glih, pa če je TOC po petih letih še vedno 5-10k v prid ICE avtomobilu.
Vidiš, tega se ljudje, ki zaslužijo povprečno slovensko plačo ne bodo ravno šli.
- Hoc est qui sumus -
WarpedGone ::
Vidiš, tega se ljudje, ki zaslužijo povprečno slovensko plačo ne bodo ravno šli.
Zakaj je to že relevantno?
Po pravilu, da za nov avto ne daš več kot ene letne neto plače, so s tega vidika VSI avtomobili nad 12k EUR za "povprečno slovensko plačo" povsem brez veze.
Pejt povedat BMWju, Audiju in podobnim 'premium' znamkam naj se že enkrat nehajo zajebavlat in končno spacajo skup neki za 5 jurjev, da janez zarad novega avta ne bo stradal otrok.
Čustveno neobremenjen pogled razkrije, da je dokaj spodoben EV (recimo da je to Nissanov Leaf) na voljo že za 37k EUR. Seveda so oni za 60k še boljši ampak janez baje strada. Zdej pa hitro iskat, kolk fajn ICE avto se dobi za tak denar in kako da se zato Leaf ne splača ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
Po pravilu, da za nov avto ne daš več kot ene letne neto plače, so s tega vidika VSI avtomobili nad 12k EUR za "povprečno slovensko plačo" povsem brez veze.
Problem EV v tem pogledu je, da pri ICE imaš izbiro (cel kup avtomobilov do 12.000 EUR, celo vrsta rabljenih, vzdrževanih in ohranjenih, pa polovico cenejših se najde), pri EV pa (zaenkrat) ne. Tudi če gledamo 10 let v prihodnost, ko bodo na trgu rabljenih avtomobilov že starejše generacije EV, bo treba računat z menjavo Battery-packa, kar takoj podraži nakup za nekaj tisočakov.
WarpedGone je izjavil:
Pejt povedat BMWju, Audiju in podobnim 'premium' znamkam naj se že enkrat nehajo zajebavlat in končno spacajo skup neki za 5 jurjev, da janez zarad novega avta ne bo stradal otrok.
Ti imaš hude probleme z bralnim razumevanjem. Še enkrat, mogoče se bo v tretje prijelo:
S tem ni nič narobe. Tudi Porsche, Lamborghini, Lexus, Bently ipd. imajo svoj trg.
Jaz sploh ne jamram nad EV in njihovo nesmiselnostjo. Očitno imajo svoj trg in prav je tako. Če bo Janez stradal svoje otroke zaradi svoje patološke želje po dragem avtu, je to njegov problem (jaz sem zgolj mimogrede omenil, da se bo to dogajalo). Edino, kar želim pripomnit je, da EV niso prava stvar za široke množice. Srednji razred itak izginja, nižji srednji razred si ga ne bo mogel privoščiti. Če se v naslednjih desetletjih ne bodo bistveno pocenili, bodo ostali igrača bogatih.
In - glej, to me čisto nič ne moti. Zgolj komentiram. Sam se bom pri nakupu avta odločal tako, da bo TOC na 3-5 let čim nižji.
WarpedGone je izjavil:
Čustveno neobremenjen pogled razkrije, da je dokaj spodoben EV (recimo da je to Nissanov Leaf) na voljo že za 37k EUR. Seveda so oni za 60k še boljši ampak janez baje strada. Zdej pa hitro iskat, kolk fajn ICE avto se dobi za tak denar in kako da se zato Leaf ne splača ...
Čustveno neobremenjen izračun razkrije, da se Nissanov Leaf ne izplača, sploh če štartaš iz stališča, da je električna energija cenejša od nafte in da je argument za nakup EV nižja poraba in posledično prihranek v žepu. Ga ni - prihranka namreč.
- Hoc est qui sumus -
WarpedGone ::
Pa smo spet tam, splača - ne splača. Avto se ti splača, če si taksist, sicer pa nikakor.
Pravi račun je - a mam dost dnarja da plačam to kar hočem met al ne.
Men se recimo nobena Honda sploh "ne splača", ker so mi vizuelno odvratne. Tut 500EUR je za to vizualno posilstvo preveč.
Mordba bo treba, morda ne bo treba. Baterije tipično ošvohnijo, ne pa crknejo. Če kupš staro zadevo za skakat po mestu i.e. kratke relacije se komot zgodi da je tut 10let stara baterija še povsem zadovoljiva. Kljub recimo le 60% nominalne kapacitete.
Poglej stare toyote RAV-EV, ni nekega hudega crkovanja baterij pa so zadeve dejansko že na cesti več kot 10 let.
Pravi račun je - a mam dost dnarja da plačam to kar hočem met al ne.
Men se recimo nobena Honda sploh "ne splača", ker so mi vizuelno odvratne. Tut 500EUR je za to vizualno posilstvo preveč.
že starejše generacije EV, bo treba računat z menjavo Battery-packa, kar takoj podraži nakup za nekaj tisočakov.
Mordba bo treba, morda ne bo treba. Baterije tipično ošvohnijo, ne pa crknejo. Če kupš staro zadevo za skakat po mestu i.e. kratke relacije se komot zgodi da je tut 10let stara baterija še povsem zadovoljiva. Kljub recimo le 60% nominalne kapacitete.
Poglej stare toyote RAV-EV, ni nekega hudega crkovanja baterij pa so zadeve dejansko že na cesti več kot 10 let.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
Jah, očitno je to debata, ki pri nekaterih nima preveč skupnega z racionalno odločitvijo, osnovano na financah. Nekateri avtomobile kupujemo prvenstveno kot "nujno zlo" današnjega časa, kot sredstvo za prevoz iz točke A do točke B, drugi pa imate to razkošje, da si lahko privoščite zavrnit "vizualna posilstva", tudi če so cenovno ugodna. Pa to zdaj ni mišljeno žaljivo, zgolj ugotovitev stanja.
Hočem rečt, da imamo na eni strani ne tako majhno množico ljudi, ki kupuje ugodne rabljene avtomobile in pred nakupom naredi raziskavo, ne samo glede varnosti, ampak tudi glede porabe. Na drugi strani imaš manjšo, a še vedno tržno dovolj zanimivo skupino ljudi, ki se pač ne obremenjuje s stroški: nakupna cena ni ovira, o porabi se ne sprašuje. Važen je luksuz in performance. To so ljudje, ki bodo nabavljali avtomobile za 40k EUR in več - najsi bodo ICE ali EV. Verjetno še boljše če EV, ker potem izstopaš.
> "Mordba bo treba, morda ne bo treba. Baterije tipično ošvohnijo, ne pa crknejo. Če kupš staro zadevo za skakat po mestu i.e. kratke relacije se komot zgodi da je tut 10let stara baterija še povsem zadovoljiva. Kljub recimo le 60% nominalne kapacitete."
Spet... Dat 15.000 EUR (ugibam) za 10 let star EV avto, da bo igral vlogo drugega avtomobila? Prvi očitno ne more bit. Ne more me pripeljat iz Ljubljane na Pokljuko in nazaj, ne morem iti na izlet v Kranjsko goro. Samo za po mestu? Why? Zaradi prihranka na bencinu? Hudo drag nakup. Pri 10 let starem avtu moram verjetno poleg baterij (ki bodo morda držale še 5 let) računat tud na druge stroške... Mehanski deli se obrabijo, pleh ravno tako rjavi. Po drugi strani dobim za tretjino tega denarja povsem soliden 5 let star ICE avto s porabo 6,5 litra, ki me kamot varno pripelje tudi na nedeljski izlet v Portorož.
TOC za EV je pač zaenkrat toliko dražji, da enostavno ni ekonomske računice. Argument je lahko kvečjemu ta, ki ga navajaš ti. Če ga zapišem malo bolj pišmevuhovsko: "Jebat ga, dost dnarja imam, da si lahko privoščim EV."
Nič narobe s tem, dokler se zavedamo, da je tako razmišljanje (zaenkrat) omejeno na majhen krog ljudi.
Hočem rečt, da imamo na eni strani ne tako majhno množico ljudi, ki kupuje ugodne rabljene avtomobile in pred nakupom naredi raziskavo, ne samo glede varnosti, ampak tudi glede porabe. Na drugi strani imaš manjšo, a še vedno tržno dovolj zanimivo skupino ljudi, ki se pač ne obremenjuje s stroški: nakupna cena ni ovira, o porabi se ne sprašuje. Važen je luksuz in performance. To so ljudje, ki bodo nabavljali avtomobile za 40k EUR in več - najsi bodo ICE ali EV. Verjetno še boljše če EV, ker potem izstopaš.
> "Mordba bo treba, morda ne bo treba. Baterije tipično ošvohnijo, ne pa crknejo. Če kupš staro zadevo za skakat po mestu i.e. kratke relacije se komot zgodi da je tut 10let stara baterija še povsem zadovoljiva. Kljub recimo le 60% nominalne kapacitete."
Spet... Dat 15.000 EUR (ugibam) za 10 let star EV avto, da bo igral vlogo drugega avtomobila? Prvi očitno ne more bit. Ne more me pripeljat iz Ljubljane na Pokljuko in nazaj, ne morem iti na izlet v Kranjsko goro. Samo za po mestu? Why? Zaradi prihranka na bencinu? Hudo drag nakup. Pri 10 let starem avtu moram verjetno poleg baterij (ki bodo morda držale še 5 let) računat tud na druge stroške... Mehanski deli se obrabijo, pleh ravno tako rjavi. Po drugi strani dobim za tretjino tega denarja povsem soliden 5 let star ICE avto s porabo 6,5 litra, ki me kamot varno pripelje tudi na nedeljski izlet v Portorož.
TOC za EV je pač zaenkrat toliko dražji, da enostavno ni ekonomske računice. Argument je lahko kvečjemu ta, ki ga navajaš ti. Če ga zapišem malo bolj pišmevuhovsko: "Jebat ga, dost dnarja imam, da si lahko privoščim EV."
Nič narobe s tem, dokler se zavedamo, da je tako razmišljanje (zaenkrat) omejeno na majhen krog ljudi.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
WarpedGone ::
Če ga zapišem malo bolj pišmevuhovsko: "Jebat ga, dost dnarja imam, da si lahko privoščim EV."
To je glih tolk pišmevuhovsko, kot hočeš da je. Js bi temu reku kruta realnost. Velja tudi za avtomobile za 10 jurjev.
Priznam in razumem, da se avto za 50k EUR od tistega za 10k razlikuje tudi v čem drugem razen v sami ceni in znački, kot se zelo rado natolcuje.
Nič na avtu ne pride brezplačno, tudi ime in "užitek v vožnji" ne.
"Privoščim si EV" pomeni, da v njem vidim vrednost, katero sm sposoben in pripravljen plačat. To drži za čisto vse avtomobile.
Tale tema ni o tem kolk se kej finančno res "splača" ampak kakšne sorte ta vrednost sploh je in komu je kolk pomembna/vredna, da bi zanjo plačali zahtevano vsoto.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
Ja ampak če si je to vrednost sposobnih privoščiti procent ali dva ljudi na svetu, to potem ni ne vem kako huda zmaga električnega avta, kajne?
S tehnološkega vidika je zadeva morda impresivna. Ampak tudi Shuttle je s tehnološkega vidika bolj impresiven od Soyuza. Buran/Energija pa od Shuttla. Kateri še vedno leti, kateri je letel relativno uspešno in kateri leži v koščkih pod podrto streho hangarja?
S tehnološkega vidika je zadeva morda impresivna. Ampak tudi Shuttle je s tehnološkega vidika bolj impresiven od Soyuza. Buran/Energija pa od Shuttla. Kateri še vedno leti, kateri je letel relativno uspešno in kateri leži v koščkih pod podrto streho hangarja?
Gregor P ::
Saj na Celovški mislim, da že ima dve mesti za polnjenje; čeprav si ne predstavljam, kako točno so si to zamislili (da pustiš avto čez noč?!), ker tam je tudi pumpa za zrak in vodo oz. servisni parkirni prostor itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
-valvoline- ::
Raja bo subvencionirala nakupe in vožnjo električnih igrač za bogatune. Prvič ker bodo EVji oproščeni DDVja (raja lepo plačala polni znesek za fosilce in filala proračun) in drugič skozi subvencionirano ceno vožnje na 100km,raja pa plačala lopovske trošarine na gorivo,ki jih pri štromu ni(vsaj ne v takšnih zneskih). Nice.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WarpedGone ::
Saj na Celovški mislim, da že ima dve mesti za polnjenje; čeprav si ne predstavljam, kako točno so si to zamislili (da pustiš avto čez noč?!), ker tam je tudi pumpa za zrak in vodo oz. servisni parkirni prostor itd.
Ma kdo pri roki link na specifikacije teh polnilnih postaj tle pri nas?
Kolk moči ponujajo, kak je priklop, itd?
Zbogom in hvala za vse ribe
hawkwood ::
Evo na tej strani http://polni.si/ imaš na zemljevidu vse polnilne postaje in ko klikneš nanje dobiš nekaj malega podatkov.
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Saj na Celovški mislim, da že ima dve mesti za polnjenje; čeprav si ne predstavljam, kako točno so si to zamislili (da pustiš avto čez noč?!), ker tam je tudi pumpa za zrak in vodo oz. servisni parkirni prostor itd.
Ma kdo pri roki link na specifikacije teh polnilnih postaj tle pri nas?
Kolk moči ponujajo, kak je priklop, itd?
Iz povezave, ki jo je pripel joskman, je na Celovški naslednje:
Celovška 226 - Bencinski servis Petrol (Ljubljana)x2
Tip: Enofazna standardna gospodinjska vtičnica (schuko)
Nazivna moč: 3.68 kW (16 A)
Nazivna napetost: 230 V
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
www.polni.si - Če tole še nebi obstajalo, bi se ga blo treba zmislit.
Hiter pogled razkrije, da je investicija v več kot 3kW polnilec bol kot ne stran vržen denar - večina postaj je čist klasičnih AC240V/16A opremljenih z vsem znano čistnonavadno EU štek dozo.
Kar pomeni, da bi lahko na tem zemljevidu zacahnal praktično čisto vsako hišo, redke so tiste še vedno brez štroma. Ni hudič da ne najdeš koga, ki ti odstopi kakšno vtičnico v svoji garaži za nekaj urc.
Hiter pogled razkrije, da je investicija v več kot 3kW polnilec bol kot ne stran vržen denar - večina postaj je čist klasičnih AC240V/16A opremljenih z vsem znano čistnonavadno EU štek dozo.
Kar pomeni, da bi lahko na tem zemljevidu zacahnal praktično čisto vsako hišo, redke so tiste še vedno brez štroma. Ni hudič da ne najdeš koga, ki ti odstopi kakšno vtičnico v svoji garaži za nekaj urc.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
SplitCookie ::
Hiter pogled razkrije, da je investicija v več kot 3kW polnilec bol kot ne stran vržen denar
WHY
Vse kar polnilec rabi je current limit + CC mode.
Za 3kW je isti šmorn k za 10kW
Pa tudi skoraj: Zakaj bi že moral imeti polnilec s sabo ? Saj si lahko polnilna postaja preko SMbusa izmenja podatke
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
WarpedGone ::
Prvi odgovor je izkoristek investicije - cikal sem na DIY variante, kjer me 3kW polnilec košta cca jurja, kak 5kW pa 2 jurja. Več kot 3kW mi bo koristilo skorajda samo doma, kjer bom mel porihtan ustreznomočan priključek - na terenu pa so na razpolago v cca 95% le 3kW priključki.
Drugi odgovor je pa, da je teorija nekaj, praksa pa nekaj povsem drugega. Marsikaj je teoretično možno, v praksi se pa ne obnese.
Drugi odgovor je pa, da je teorija nekaj, praksa pa nekaj povsem drugega. Marsikaj je teoretično možno, v praksi se pa ne obnese.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Včeraj je Tesla Motors razkril svoje plane glede omrežja za hitro polnjenje. Videti je, da so zadevo vzeli skrajno resno - v naslednjih 2 letih nameravajo v celi ameriki vzpostaviti mrežo hitrih polnilnih postaj, kjer bo možno 85kWh Model S napolniti v pol ure (edit: napolniti do polovice). Postaje bodo imele na strehi montirane sončne celice in bodo priklopljene na električno omrežje kot sončne elektrarne. Statistika menda pravi, da bodo postaje v omrežje poslale več energije, kot pa jo bo omrežje priskrbelo za polnjenje avtomobilov. Ni pa vse le v prihodnjiku - danes je v kaliforniji že postavljenih 6 takšnih postaj, katere so zgradili v "tajnosti".
Zraven je še bonbonček - Tesla Motors obljublja, da bodo vsa polnjenja na teh postajah sedaj in v bodoče ("for life") brezplačna - trik je seveda v tem, da imajo teslini avtomobili svoj lasten štekar in bodo te postaje tako na razpolago le za lastnike teslinih vozil. S tem izgine strah pred drago elektriko v primeru hitrega polnjenja, hkrati pa izgine nevarnost futranja konkurence.
Vseeno pa ta bonbonček ni tako sladek, kot se morda zdi - Tesla Motors bo 'dovolil' da se le 2% vse energije natanka v baterijo na ta način, 98% energije se mora natankat počasneje al pa bo garancija šla papa. Fizika polnjenja pač še vedno terja svoje. To omrežje tako služi predvsem za občasna dolga potovanja, redno dnevno skakanje sem in tja, pa je še vedno omejeno na največ 20kW polnjenje (cca 100km/h).
Medtem pa Toyota ugotavlja, da Aygo EV vseeno ni dovolj dober avto, da bi ga prodajal in bojo raje delal hibridne verzije. Audi tut pravi, da eTron ni to, kar bi oni radi delal. Itd...
Zraven je še bonbonček - Tesla Motors obljublja, da bodo vsa polnjenja na teh postajah sedaj in v bodoče ("for life") brezplačna - trik je seveda v tem, da imajo teslini avtomobili svoj lasten štekar in bodo te postaje tako na razpolago le za lastnike teslinih vozil. S tem izgine strah pred drago elektriko v primeru hitrega polnjenja, hkrati pa izgine nevarnost futranja konkurence.
Vseeno pa ta bonbonček ni tako sladek, kot se morda zdi - Tesla Motors bo 'dovolil' da se le 2% vse energije natanka v baterijo na ta način, 98% energije se mora natankat počasneje al pa bo garancija šla papa. Fizika polnjenja pač še vedno terja svoje. To omrežje tako služi predvsem za občasna dolga potovanja, redno dnevno skakanje sem in tja, pa je še vedno omejeno na največ 20kW polnjenje (cca 100km/h).
Medtem pa Toyota ugotavlja, da Aygo EV vseeno ni dovolj dober avto, da bi ga prodajal in bojo raje delal hibridne verzije. Audi tut pravi, da eTron ni to, kar bi oni radi delal. Itd...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
SplitCookie ::
Redno polnjenje nad 1C pač še lep cajt ne bo možno. Sama omejitev baterij.
Sicer pa to tako nima veze. Filaš takrat ko maš cajt.
Sicer pa to tako nima veze. Filaš takrat ko maš cajt.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
para! ::
A zato, ker so prava stvar, je Toyota odpovedala vse načrte za modele električnih avtomobilov?
/.
A pol toyota nima pojma, tle ga pa mate?
By dropping plans for a second electric vehicle in its line-up, Toyota cast more doubt on an alternative to the combustion engine that has been both lauded for its oil-saving potential and criticized for its heavy reliance on government subsidies in key markets like the United States. 'The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs, whether it may be the distance the cars can run, or the costs, or how it takes a long time to charge,' said, Uchiyamada, who spearheaded Toyota's development of the Prius hybrid in the 1990s.'
/.
A pol toyota nima pojma, tle ga pa mate?
Death before dishonor!
para! ::
WarpedGone je izjavil:
Toyota ma proste roke da se odpelje na odpad zgodovine.
A, pol so se odločl, da grejo na odpad? Nekak jim ni uspelo predvidet tega, kar tebi očitno je? A ti veš kaj pomeni Toyota v avto industriji?
Death before dishonor!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: para! ()
WarpedGone ::
Ja, da so preveliki, da bi se aktivno ubadali s prihodnostjo, ki šele prihaja. Bojo raje naprej štepali dinozavre - ko bojo pa nucal tech, ga bojo pa kupl. No, neki so ga praktično že - vložek v Tesla Motors. Enako je naredu tut Mercedes, Renault pa se ubada z 'lastnim' razvojem. Audi se dela da neki dela, VW pa tišči glavo v pesek. Honda je pa honda ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Lonsarg ::
Toyota se je odločila, da ne bo delal electric only, še vedno bo hibride delala. Nekako logično, če jim je pa to market sporočil ane. Če pa se bo market še na electric only bolj spravilpa jim ne bo problem enega hibrida predelat.
Electric only po mojem mnenju brez hudega odkritja ni masovna stvar niti 50 let od zdaj ne. Morajo pa seveda hibridi biti zmožni electric only načina, drugače več kot za iPhone efekt niso.
Electric only po mojem mnenju brez hudega odkritja ni masovna stvar niti 50 let od zdaj ne. Morajo pa seveda hibridi biti zmožni electric only načina, drugače več kot za iPhone efekt niso.
Boeing ::
Nekateri (večina) še vedno več kot očitno niste sposobni dojeti, da ni problem v tehnologiji, ki jo voziš s sabo - to že mamo, in celo zelo dobro razvito.
Problem je v tehnologiji, ki ostane v garaži, ko se ti odpelješ. Ta del nam bo še dal vetra.
Vse ostalo je že zdavnaj doterano na visokoserijski nivo.
Problem je v tehnologiji, ki ostane v garaži, ko se ti odpelješ. Ta del nam bo še dal vetra.
Vse ostalo je že zdavnaj doterano na visokoserijski nivo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
WarpedGone ::
Problem je v tehnologiji, ki ostane v garaži, ko se ti odpelješ. Ta del nam bo še dal vetra.
Na kaj ciljaš?
Zbogom in hvala za vse ribe
Boeing ::
Elektrarne, omrežja, varovalke, inštalacije, polnilci...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
-valvoline- ::
-valvoline- ::
Zakaj hudiča bi se sekiral za 1-2L porabe? Dejanska razlika pri vožnji na 100km je poraba pri gorivu 3 ali pa 5L maximalno 10% celotnega stroška vožnje na 100km prevožene poti...
Zame npr ko si avto sam popravljam in servisiram je strošek za gorivo na 100km tam okol 95% vseh stroškov,registracija not included.
Pa tudi kar se registracije tiče,se mi zdi zelo sporno da jaz za svoj 2000 evrov vredn avto plačujem enako registracijo kot nekateri za 100.000 evrov vredn avto,in z tem jaz njemu subvencioniram morebitna draga kleparska popravila. To bi se moglo spremenit,in tako kot so lestvice za KW in prostornino pri registraciji naj uvedejo še eno glede cene avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
nekikr ::
Si malo zamenjal zavarovanje in registracijo? Je kar precejšnja razlika, koliko plačaš zavarovanja za 2 ali pa 100k€ vreden avto.
WarpedGone ::
Elektrarne, omrežja, varovalke, inštalacije, polnilci...
Ta del ma seveda svoje probleme, ki pa so razen povsem zadnje točke (polnilci) "samostoječi". Obstajajo in se povečujejo praktično enako hitro z in brez EVjev. Če maš "skromen" polnilec na ravni močnega fena (do 3kW) z EVjem ne povzročaš nobene posebne dodatne obremenitve razen recimo obrabe ležaja v števcu porabe električne energije.
Polnilec sam po sebi spet ni nobena posebna umetnost, pač napetostni regulator z čimbolj zanesljivo detekcijo in nadzorom napetosti, toka in časa. Že davno rešen problem, le konkreten format pred EVji ni bil zelo iskan na tržišču.
Ko pride WiCh, bo pa ta reč še mal manj problematična, ker se jožici ne bo treba več igrat z debelimi kabli.
Zbogom in hvala za vse ribe