» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
117 / 1196
»»

SmeskoSnezak ::

@ Pusti soncu v srce... @

M-XXXX ::

Z drugimi besedami: praktično idealne razmere za električni avto

prihranek pri CO2-ju 39%
0.03$ na miljo
0.07$ na miljo za Prius
0.12$ na miljo za Saturn station wagon (pa nimam pojma kater avto to je) sam poraba pomeni da je ranga 8L...

Zdaj pa koliko več CO2-ja porabiš, da narediš in upasaš notri še elektro motor/baterije in vse kar pride več od navadnega motorja na izgorevanje.

Pa spet cena: glede na Saturna 0.12 vs 0.03$ na miljo je razlika 0.09$ na miljo. Nimam pojma kakšne so cene, predpostavim da je razlika v ceni z ali brez elektro motorja in baterij 15 000$ (če je samo 10 000$ končni izračun zmanjšajte pa je isto, če je cena višja... no you get the point).

15 000$ / 0.09= 166666 oziroma 166 TISOČ milj. Toliko rabiš prevozit, da se ti razlika povrne (denarno gledano).

Nothing to see here, move along...

WarpedGone ::

@smeskosnezak:
Mhm. Študija precej jasno pokaže kolk je tisti dodatn ICE pogon zares potreben.
Ima ene 10% praktične vrednosti in 90% psihološke tolažbe - skratja, za ICE plačaš ker te je strah.

Medtem pa opevana Toyota še vedno palamudi 100 na uro in plug-in Priusa prodaja kot posebno varianto Priusa, pa še ta ima precej kilavo 4,4kWh baterijo. Omenjeni Volt ima 4x večjo - 16kWh.

Nothing to see here, move along...

Falil si osnovno zadevo, katero boš dojel le če se greš peljat z omenjenim Saturnom in nato še z Voltom. Tiho namreč privzemaš da je vožnja obeh avtomobilov povsem enaka, kar 100% ni res. Eden od njiju se bolje pelje.
Svoje lagune nisi kupu, ker bi se splačala v EUR/km ampak iz čist drugih razlogov ;)
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

M-XXXX ::

Nisem zgrešil point:D
Če iščeš varčnost: boš vzel nekaj drugega.
Če iščeš zmogljivost: boš vzel nekaj drugega.
Če iščeš ugodno ceno boš vzel nekaj drugega.
Če ti je cena nepomembna boš vzel nekaj drugega.
Če iščeš čistega športnika, ki te ves čas lima na sedež boš vzel nekaj drugega.
Če iščeš igračko, ki v bistvu v ničemer ni dobra, ampak v ničemer ni ravno slaba (pustimo ceno za zdajle ob strani) je pa za razmislit. Seveda pa obstajajo tudi izjeme (tesla je naprimer že kar dobra), vendar tisto nima praktično nič skupnega z Priuski ter Voltki...

Saj ne rečem, da se iz njih ne more nič razviti... Kje pa, definitivno imajo ogromnega potenciala, je pa res (da vsaj po mojem mnenju) imajo trenutno samo potencial, več kot "alfa prototipa" pa do sedaj še niso pokazali.

-valvoline- ::

nekikr je izjavil:

Si malo zamenjal zavarovanje in registracijo? Je kar precejšnja razlika, koliko plačaš zavarovanja za 2 ali pa 100k€ vreden avto.

Ne ni,kasko pa ni obvezen,osnovno zavarovanje je enako za vse vseen če je avto za 100 evrov ali avto za 100kE sam kilovati so pomembni.
Pod registracijo sem mislu na vse stroške skupaj.

WarpedGone ::

Jah, tako zgleda tvoja presoja in zato (recimo) si ti ne boš kupu volta ali ampere. Kosher. Kdo drug na zadeve gleda drugače in v Voltu vidi dost, da zanj plača. Pod črto je važno da se zadovolji željam ljudi v čim večji meri.

Js v voltu ne vidim dovolj dodane vrednosti da bi zanj plačal novo ceno. Rabljeno ampero po kakih dveh letih bi/bom pa šel testno peljat in dopuščam možnost, da me ugrizne tko kot laguna.

Poročila o voznih lastnostih so dobra. Predvsem o tistih katere je težko povedat skozi številke.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Američanom pa sploh se EV ne bi splačal,saj je gorivo pol ceneje k pr nas.
Me prav zanima kakšni so podatki o podaji hibridov in dizlov v ZDA. Slednjim prodaja močno narašča,sploh pa VWjev passat in jetta TDI. Zgleda da se bodo Ameri končno zbudili,visoke cene goriva bodo zagotovo na veliko odprli vrata za dizelska vozila. Velika priložnost za evropsko avtomobilsko industrijo,saj Ameri dizla ne znajo naredit.

Okapi ::

Ima ene 10% praktične vrednosti in 90% psihološke tolažbe - skratja, za ICE plačaš ker te je strah.
Wrogn. ICE je zato, ker moraš stvari vedno imeti dimenzionirane za skrajne primere. Potapljač mora imeti uro, ki bo zdržala 100 metrov globine, čeprav se 90% časa potaplja na 20 metrih in 99% časa do 50 metrov.

Nekoč sem delal v skladišču, kjer so imeli 90% prometa v ponedeljek in četrtek (če se ne motim), in so morali imeti zaposlenih toliko ljudi, da so zmogli delo tista dva dni, ostale štiri dni smo pa polovico časa zabušavali.

Marsikje se procesa ne da drugače izvesti, kot da je 90% časa "predimenzioniran".

Podobno velja tudi za avte. Zaradi tega, ker greš z njim 1x na leto na počitnice, kupiš takega z velikim prtljažnikom, čeprav je ta 99% časa prazen. In ker se včasih pelješ 500+ km daleč, moraš imeti ustrezen pogon, čeprav ga 90% časa ne izkoriščaš. Lahko si pa preračunaš, če se bolj splača za takrat najeti rent-a-car.

osnovno zavarovanje je enako za vse vseen če je avto za 100 evrov ali avto za 100kE
Obvezno zavarovanje je predvsem zaradi škode, ki jo narediš drugim, ne sebi. Se pravi je pomembna povprečna vrednost vseh avtomobilov, ne pa vrednost tvojega.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

CaqKa ::

offtopic:

Okapi je izjavil:

Nekoč sem delal v skladišču, kjer so imeli 90% prometa v ponedeljek in četrtek (če se ne motim), in so morali imeti zaposlenih toliko ljudi, da so zmogli delo tista dva dni, ostale štiri dni smo pa polovico časa zabušavali.

Marsikje se procesa ne da drugače izvesti, kot da je 90% časa "predimenzioniran".

40% delna zaposlitev? študentsko delo?
nekateri sploh ne vidijo kako fleksibilna je naša zaposlitvena zakonodaja... in potem pride do takih primerov kot je zgornji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()

WarpedGone ::

Okapi, torej se ti okrog furaš s traktorjem, kamionom ali avtobusom?
Jaz se z avtom kjer dosega 1000km ne potrebujem zato da se lahko enkrat na 5 let peljem 1000km daleč ampak da mi ni treba vsak dan iskat petrola in tankat (zato naprimer LPG ne pride v poštev sploh). Izlet na bencinsko pumpo je muka in bi bil vesel če tega nebi blo treba. Super bi blo če bi se dalo 100km avtoček z gorivom natankat doma.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

nekateri sploh ne vidijo kako fleksibilna je naša zaposlitvena zakonodaja... in potem pride do takih primerov kot je zgornji.
Ja, in potem vsak teden sproti učiš študente, na kateri polici je kaj.;) Kot rečeno, pri nekaterih procesih ne gre drugače, kot da so 90% časa predimenzionirani. Bodisi zaradi ekonomike in/ali zaradi varnosti (tu so stvari celo 100% časa predimenzionirane).

Okapi, torej se ti okrog furaš s traktorjem, kamionom ali avtobusom?
Njive nimam, kamion sem pa v 20 letih potreboval 2x in je bilo veliko ceneje ga takrat najeti.

O.

WarpedGone ::

Jup, problem je samo to da se najem kamiona smatra za normalno reč, najem avta pa za neki posebnega. Potrjuješ mojo tezo da je v igri psiha.

Zakaj je najem kamiona normalna reč, najem karavana pa nekaj tolk posebnega, da si karavana kr kupiš čeprav tisti plac dejansko potrebuješ enkrat na par let? Če karavana nucaš vsak dan je isto kot da kamion nucaš vsak dan. Obakrat je normalno da ga kupiš. Pustmo razliko v ceni med sedanom in karavanom, bi se lahk našlo bolš primer.

Še vedno pa stoji, da EVje in ICE ni pošteno primerjat le skozi EUR/km, oz. je to pošteno le, če v enačbo vključiš še kak taksi, avtobus, vlak, kolo, motor, pešhojo, štopanje, prevoz.org, rentacar itd.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Zakaj je najem kamiona normalna reč, najem karavana pa nekaj tolk posebnega, da si karavana kr kupiš čeprav tisti plac dejansko potrebuješ enkrat na par let? Če karavana nucaš vsak dan je isto kot da kamion nucaš vsak dan.
Zato ker rabljenega karavana dobiš za skoraj enako ceno kot nekega malčka. In se ti ne splača kupit malčka ter 2x na leto sposodit karavana. Še bolj se ti ne splača nabavit pregrešno dragega EV in 2x na leto sposoditi ICE karavana.

CaqKa ::

Okapi je izjavil:

nekateri sploh ne vidijo kako fleksibilna je naša zaposlitvena zakonodaja... in potem pride do takih primerov kot je zgornji.
Ja, in potem vsak teden sproti učiš študente, na kateri polici je kaj.;) Kot rečeno, pri nekaterih procesih ne gre drugače, kot da so 90% časa predimenzionirani. Bodisi zaradi ekonomike in/ali zaradi varnosti (tu so stvari celo 100% časa predimenzionirane).

če to znese manj časa in denarja kot pa 60% dodatne zaposlitve ljudi... potem ne vidim problema tudi študenta učit vsak teden police na novo... da ne omenjam vložitve denarja v razvoj sistema o policah (informacijskega, ali pa takega rešenega z nalepkami/usmerjevalnimi tablami).

če maš kamiona doma na dvorišču zasede več placa, pa ne zgleda tolk kul :> še vedno pa se lahko z njim zapelješ v službo glih tak kot s karavanom :P no zdaj z uvedbo totih eko con bo mogoče malo težje :>

WarpedGone ::

In smo spet pri EUR/km...
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Da, smo pri alternativi MNZ.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

najem avta pa za neki posebnega.
Marsikdo si pač ne zna dobro preračunati. Najem spodobnega avta stane okoli 150 evrov na dan, recimo 100 evrov, če šparaš. Če ga potrebuješ 10% časa (se pravi 30 dni na leto), je to 3-4 jurje.

O.

SplitCookie ::

Najeti avto je glih tolk naporno kakor it tankat, če ne še bolj
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Gregor P ::

... s tem, da ga moraš potem običajno še tankat poleg, če ne želiš plačati še kaj dodatnega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

dzinks63 ::

Mercedes v Parizu predstavla AMG SLS Electric Drive,



However, you won’t find a combustion engine under that hood because the wheels are driven by four synchronous electric motors which make it a four-wheel drive car.

Each electric motor tips the scales at 45 kg (99 pounds) and together they provide a combined output of 740 hp (551 kW) and an impressive 738 lb-ft (999 Nm) of torque of torque,


German automaker mentions that the electric supercar can perform the 0-62 mph (0-100 km/h) sprint in 3.9 seconds and it can hit an electronically-limited maximum speed of 155 mph (249 km/h).


Cena; sitniš: 416K€

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Each electric motor tips the scales at 45 kg (99 pounds) and together they provide a combined output of 740 hp (551 kW) and an impressive 738 lb-ft (999 Nm) of torque of torque,

Tle je še ena občutna razlika med EV in ICE. Navajanje moči elektromotorjev je zgrešeno v 90%. Moč EVja je primarno omejena z močjo baterije. Moč elektromotorja mora bit le tolk visoka, da se moč baterije lahko prenese v gibanje brez da motor pregori. Cifra 550kW za elektromotorje je zato praktično irrelevantna - če maš recimo le 200kW baterijo. Vse kar boš mel od tiste dodatne moči je nižja temperatura motorjev, ker bodo delovali na nižjih tokovih, kot pa so narejeni, da jih morajo še prenest.

Hkrati pa je tut moč baterije 'mehko' definirana - je odvisna od kolk časa hočeš to baterijo met oz. kolk km hočeš z njo prevozit. Tok (i.e.) moč ob kratkem stiku je monstruozna, takšen tipičen zdrav praznilni tok za velikokapacitativne celice pa gre tja do 4C - se pravi ima 60kWh baterija cca 240kW kratkotrajne (ie. ranga 10s) moči. Če te parametre nateguješ, pospešeno krajšaš življensko dobo. Če teh 400kW dovedeš prešibkemu elektromotorju se bo zgodilo le to, da se bo motor prehitro pregrel ali celo pregorel.

551kW na motorjih pomeni cca 600kW na kontrolerju oz. praznenje z 10C, če ma baterija le 60kWh. Tale baterija nima 8let garancije.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

60kWh baterija ima verjetno za ene 70kWh max kapacitete + nekaj rezerve zaradi staranja.

Tako da tokovi niso nujno 10C (niso pa tudi 1C)

+ Moč motorja od določene hitrosti naprej začne padati + vse skupaj je časovno omejeno, ker je max hitrost znotraj 10s, kar si potem lahko privoščijo.

4s za tako mašino je pa - obupno

Porche 993 je mel tak cajt s 340kW mašino
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

60kWh baterija ima verjetno za ene 70kWh max kapacitete + nekaj rezerve zaradi staranja.

Tudi kapaciteta je "mehko" definirana reč, zelo podobno kot moč. V bateriji shranjena energija ima precej podoben efekt na samo baterijo kot ga ima energija v stisnjeni al pa nategnjeni vzmeti na material vzmeti. Več kot je nabašeš not, večje so notranje napetosti. Če pretiravaš, gre vse skup v franže. Kapaciteta se žrtvuje za podalšanje življenske dobe i.e. kolkrat lahko stvar stisneš brez da material ošvohni. Če nucaš zadevo samo za eneparkrat lahko Litijeve baterije našponaš tja čez 4,4V, res da ne pridobiš kej velik kapacitete s tem, izgubiš pa ogromno življenja.

Baterija ni litrska flaša kamor gre litr vode in konec.

Porche 993 je mel tak cajt s 340kW mašino

Mhm, tut zato je max moč motorja precej parcialna informacija. Ima neko svojo vlogo, ki se pa niti od daleč ne prevede direkt v pospešek pri dani hitrosti, teži in ostalih pogojih. Roadster Sport ima 3,7s do 100 pa ma samo 223kW, ne-sport varianta pa 3,9 pa ma 2kW več max moči. Hudič je v detajlih.

Kar dejansko šteje je graf kW/kg v odvisnosti od trenutne hitrosti vozila. To je tisto kar se na koncu prevede v čas pospeška in to je tisto kar občutiš pod ritjo oz. v hrbtu.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Tudi kapaciteta je "mehko" definirana reč, zelo podobno kot moč.

Pa niti ni tko.

Avto makerji ne uporabljajo sistem ki ga uporabljajo laptopi. Podaj neko deklarirano kapaciteto in to je to, samo še pada.

Vzamejo kar precej rezerve, skoraj tako kot overprovisioning pri SSD-ju
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Vzamejo kar precej rezerve, skoraj tako kot overprovisioning pri SSD-ju

Stvar je tolk drugačna kot je le lahko.

Overprovisioning je v digitalnem svetu kjer maš točno fiksno številko flash celic, s katerimi potem počneš kar pač hočeš. Max kapaciteta je točno določena v bitih, tut enega bita ne morš več porinit zraven ne glede na napetost, hitrost, itd. Stvar v principu deluje tudi z 0% overprovisioninga.
Kapaciteta baterije je pa tolk kot se odločiš, da bo bla - seveda znotraj nekih fizikalnih omejitev, preko katerih ne moreš ker bo stvar kr takoj crknila. Bol kot jo znižaš, bol podalšaš ta čas do crknjotja.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Exactly. Zato, ko proizvajalec poda kapaciteto pri 4.2V jo ti lahko spustiš na 4V, baterijo deklariraš kot tako z 80% kapacitete in še vedno jo lahko pazneš z nazivnim tokom, ki je pa glede na kapaciteto in C-rating, sedaj proporcionalno večji.

Preko kapacitete proizvajalca na lahek način ne moreš. Pa tudi sam proizvajalec ti bo dal deklarirano kapaciteto serije in najnižjo kapaciteto, ki jo lahko pričakuješ, ti potem, če ne binnaš baterij, vzameš to.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Zato, ko proizvajalec poda kapaciteto pri 4.2V

Noben proizvajalec tega ne dela, kapaciteto podajo pri "nominalni" napetosti, kjer je vse pod 4.2. Ta nominalna je pa neka "povprečna" napetost ki poda pravo oceno kapacitete, če zadevo uporabljaš od neke priporočene spodnje do neke priporočene zgornje napetosti. Drži pa seveda, da bol kot si nežen, dlje bo baterija nežno delala.

Pod črto - stvari niti približno niso clearcut niti jih povsem ne obvladujejo niti proizvajalci celic. Še oni skozi čas in statistiko spoznavajo kako se zadeva zares obnaša v praksi. Recimo ThunderSky je že nekajkrat znižal priporočilo za max polnilno napetost svojih celilc, pa so celice ostale enake/iste oz. ni neke spremembe uprabljenih materijalov.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Ajde. 4.2V je termination voltage. Pač, celoten razpon se upošteva, manjši kot je, dlje bo zadeva delala.

Je pa to največji faktor pri bateriji.

ThunderSky je pretiraval že v začetku in LiFePO4 niso bog i batina celic kakor se je izkazalo.

Porihtali so le interne connecte. Pa še to bolj švoh.

So pa sicer med boljšimi proizvajalci.


Pri par tisoč celicah v paketu nobeden ne ve kaj se bo dogajalo, lahko pa računaš na - nič dobrega

Že thermal management od laptopa je včasih težko uloviti, kaj šele avto paket pri 100x večjih tokovih in 50x večjih napetostih
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

dzinks63 ::

Zanimivo kako je trg lačen avtomobilov kot je npr. Volvo V60 Plug-in hibrid, kateri je bil razprodan kot vroče žemljice; £47,000


Volvo V60 Plug-in Hybrid driven
- Engine: Automatic D5 2.4-litre diesel, 147lb ft electric
- Power (bhp): 215 diesel, 70 electric (215 + 70 combined)
- 0-62mph: 6.2sec
- Top speed: 142mph (74mph electric only)
- Fuel efficiency: 149mpg (optimum)
- CO2 emissions: 49g/km (Hybrid mode)
- Gearbox: six-speed automatic
- 11.2kWh lithium-ion battery means it is capable of a 32-mile all-electric range

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Gregor P ::

Kdo pa stoji za tehnologijo tega Volva oz. ali v sodelovanju s kom so ga naredili? Koliko je sicer povprečna poraba te dizelske mašine? Verjetno okoli 8l. Osnovna cena za takšno navadno vozilo (4WD) se kot vidim na spletu giblje od GBP 34.305 (EUR 43.122), ta osnovna "zelena" zgoraj (ki je tudi 4WD) GBP 48.775 (EUR 61.312), torej praktično GBP 14.470 (EUR 18.190) razlike8-O (no, sicer res dobiš še en dodatni e-motor z baterijami poleg)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Elektrarne, omrežja, varovalke, inštalacije, polnilci...

Ta del ma seveda svoje probleme, ki pa so razen povsem zadnje točke (polnilci) "samostoječi". Obstajajo in se povečujejo praktično enako hitro z in brez EVjev. Če maš "skromen" polnilec na ravni močnega fena (do 3kW) z EVjem ne povzročaš nobene posebne dodatne obremenitve razen recimo obrabe ležaja v števcu porabe električne energije.

Polnilec sam po sebi spet ni nobena posebna umetnost, pač napetostni regulator z čimbolj zanesljivo detekcijo in nadzorom napetosti, toka in časa. Že davno rešen problem, le konkreten format pred EVji ni bil zelo iskan na tržišču.

Ko pride WiCh, bo pa ta reč še mal manj problematična, ker se jožici ne bo treba več igrat z debelimi kabli.

Mja, enako hitro... Zato traja že koliko let, da se je končno začel graditi TEŠ? Plani za NEK2 bi morali biti že davno zaključeni, moralo bi se že graditi, če bi želeli zgolj ugasniti NEK1 in prižgati NEK2 namesto tega, pa se o NEK2 ne ve še praktično nič.

Negativna rast ni širjenje, je zgolj krčenje.

Pa ja, v vsaki bajti se goni en al pa mogoče celo dva fena celo noč, kajne? Torej se ljudje ne bodo več fenali in problema s polnjenjem kar naenkrat ne bo več! (problem je le, da ne vem v katerem vzporednem vesolju živiš, kjer bi to držalo)

-valvoline- je izjavil:

M-XXXX je izjavil:

Zakaj hudiča bi se sekiral za 1-2L porabe? Dejanska razlika pri vožnji na 100km je poraba pri gorivu 3 ali pa 5L maximalno 10% celotnega stroška vožnje na 100km prevožene poti...

Zame npr ko si avto sam popravljam in servisiram je strošek za gorivo na 100km tam okol 95% vseh stroškov,registracija not included.
Pa tudi kar se registracije tiče,se mi zdi zelo sporno da jaz za svoj 2000 evrov vredn avto plačujem enako registracijo kot nekateri za 100.000 evrov vredn avto,in z tem jaz njemu subvencioniram morebitna draga kleparska popravila. To bi se moglo spremenit,in tako kot so lestvice za KW in prostornino pri registraciji naj uvedejo še eno glede cene avtomobila.

Tvoj čas je torej zastonj?

Glede cene popravil, brez srbi da boš s tvojim Audijem padel v najvišji razred, ker ima Audi ene izmed najdražjih rezervnih delov. Kaj si spet torej naredil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

WarpedGone ::

Mja, enako hitro... Zato traja že koliko let, da se je končno začel graditi TEŠ? Plani za NEK2 bi morali biti že davno zaključeni, moralo bi se že graditi, če bi želeli zgolj ugasniti NEK1 in prižgati NEK2 namesto tega, pa se o NEK2 ne ve še praktično nič.
Negativna rast ni širjenje, je zgolj krčenje.
Pa ja, v vsaki bajti se goni en al pa mogoče celo dva fena celo noč, kajne? Torej se ljudje ne bodo več fenali in problema s polnjenjem kar naenkrat ne bo več! (problem je le, da ne vem v katerem vzporednem vesolju živiš, kjer bi to držalo)

V tejle temi nekje nazaj sm delu oceno vpliva vpeljave EVjev na probleme električnega omrežja.
Ko pogledaš rast porabe EE v zadnjih letih in vzameš neko vsaj približno realno letno stopnjo vpeljave EVjev in km prevožene z njimi, vidiš, da se dodatna energija potrebna za polnjenje povsem izgubi v šumu rasti - i.e. fluktuacije rasti so za cca velikostni red večje od potreb EVjev. Zato na EVje gledat kot na kak poseben problem z vidika električnega omrežja in/ali zagotavljanja EE je direkt hinavsko. Ja, neki jo bojo potrebovali ampak bistveno več profita bo, če tistih 10 sekund ko palamudiš, kako bojo EVji problem zarad pomanjkanja elektrike, govoriš recijo o klimatskih napravah v vsaki sobi v blokih. Poraba energije za klimatizacijo je obupno večja kot za EVje.

Sploh ker distribucija fosilnih goriv še zdaleč ni energetsko ničelna. Ogromno energije gre v distibucijo teh goriv, če bo potrebne distribucije manj, v Litiji ne bo treba met 4 črpalke, bo zadost kakšna manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Torej mora miniti vsaj ene 50 let, da bi EV postali del vsakdanjika?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

SmeskoSnezak ::

Eh, prej bi reko 20 maximalno.
@ Pusti soncu v srce... @

Gregor P ::

Jah kako, če moramo počasi glede na rast porabe zgraditi X nukleark; te se tudi ne zgradijo čez noč.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

SmeskoSnezak ::

Gradnja se tudi izbolšuje, d00h :P :) Pa dobro, si našel lukno :P Mogoče pa res šele 50 let bo čist normalno da bo X nukleark in milijard EV avtov, sam bi prej reko, da bomo preklopli v tem času na kaj bolšega. Mogoče hower avte :)
@ Pusti soncu v srce... @

PrimozR ::

Se izboljšuje, ne pa pospešuje. Itak pa glavni problem gradnje nuklearke ni gradnja sama, ko se uliva beton in namešča inštalacijo. Glavni porabnik časa je papirologija.

Grey ::

SmeskoSnezak je izjavil:

Gradnja se tudi izbolšuje, d00h :P :) Pa dobro, si našel lukno :P Mogoče pa res šele 50 let bo čist normalno da bo X nukleark in milijard EV avtov, sam bi prej reko, da bomo preklopli v tem času na kaj bolšega. Mogoče hower avte :)

Kar pozabi na hover avte. Ti še lep čas ne bodo v domeni navadnih smrtnikov. Razlog: Potreben je nov vir energije. Dokler ne bo jedrska (ali fuzijska) v prevoznih sredstvih, do takrat ne bo viable rešitve za hover avte, EV in podobne sodobne igračke.

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

tech8 ::

Ja El. avto ni bodočnost. Je pa vredo, da gre razvoj batarij in motorjev naprej, kar je zelo pomembno!

Nuklearke pa so velik problem zaradi odpadkov. Za enkrat je velika deponija daleč pod zemljo. A ko bo kmalu polna???
Termo El. pa je tako ali tako prevelik strošek in onesnaževanje. Davke CO2 pa pobira gdo???

Energija je pač največji bisnis!

Tako da še dolgo nebo nove preve zelene energije!

SplitCookie ::

Anyway: Je kdo šel že v razmišljanje da bi se napeljano railway-like sisteme po AC ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Ja - predrago za premalo koristi.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Kako premalo koristi ?

Konstantnih 130 po AC ni ok za drobiž ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

TribesMan ::

Infrastruktura je predraga.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Za konstantnih 130 po AC ne potrebuješ električnih tirov pod asfaltom.
Električni tiri pod asfaltom niso drobiž niti iz avijona.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Zakaj že se ne da zadeve napeljat po zraku ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

celada ::

SplitCookie je izjavil:

Zakaj že se ne da zadeve napeljat po zraku ?



Bi se dalo. Cena bi vseno bila astronomska.

WarpedGone ::

Zakaj že se ne da zadeve napeljat po zraku ?

So že - zadevi se reče elektrificirana železniška proga.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

V zadnji AMZS reviji (Motosvet, oktober 2012, "Kaj v resnici zmorejo električni avtomobili?") je bila njihova ocena preizkušenih EV:
električni avto (še) ni bolj gospodaren ali bolj čist od sodobnega dizelskega avtomobila
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

tech8 ::

Ja točno tako. Zato pa so cene EV-jev tako visoke.
Kaj čemo EKONOMIJA nam narekuje, kaj se splača ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tech8 ()
««
117 / 1196
»»