» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
87 / 1136
»»

jest10 ::

Samo hec je, da je po večini planeta potrebo vrtati kar konkretno globoko, da se pride do uporabnih temperatur za proizvodnjo elektrike. Ponavadi kar pregloboko.
Jasno za ogrevanje pa ni problema, to je izvedljivo praktično povsot.

energetik ::

jest10 je izjavil:

Samo hec je, da je po večini planeta potrebo vrtati kar konkretno globoko, da se pride do uporabnih temperatur za proizvodnjo elektrike. Ponavadi kar pregloboko.
Da se izvesti proizvodnjo tudi brez visokih temperatur. Namesto vode/pare uporabiš drug medij, recimo butan ali kak drug hladilni plin.

jest10 ::

energetik je izjavil:

jest10 je izjavil:

Samo hec je, da je po večini planeta potrebo vrtati kar konkretno globoko, da se pride do uporabnih temperatur za proizvodnjo elektrike. Ponavadi kar pregloboko.
Da se izvesti proizvodnjo tudi brez visokih temperatur. Namesto vode/pare uporabiš drug medij, recimo butan ali kak drug hladilni plin.

Ja, izkoristek pa v podnu>:D
Razlika temperature je tisto, kar je važno.

guest #44 ::

@energetik

Na Islandiji malce razmetavajo z energijo da, ampak se bi dalo tudi to pridno izkoristit. Sej pravim, to bi bila taka svetovna revolucija v gospodarski rasti.

@jest10

Ma vrtati globoko je bolj ekonomska zadeva kot pa tehnična. Sej fuzija je kul, ampak fuzija ima še kar nekaj tehničnih težav.

Skratka, this is the future, sam pač se bi morali navadit na nekaj tresljajev skozi dan, vsaj na določenih regijah.

energetik ::

guest #44 je izjavil:

Na Islandiji malce razmetavajo z energijo da, ampak se bi dalo tudi to pridno izkoristit. Sej pravim, to bi bila taka svetovna revolucija v gospodarski rasti.
Islandija že brez ljudi "malce" razmetava z energijo. :D
Sicer pa tam zaradi poceni eletrike pridno rastejo tovarne aluminija. Lohk bi naredili še eno globalno polnilnico za elektro avtočke, če bi bilo smiselno voziti naokoli na miljone ton akumulatorjev. :)

Okapi ::

Elektrika na pol zastonj, ogrevajo celo pločnike v Reykjaviku
Izvažati je pa vseeno ne morejo in kljub tej "free energy" so kot država skoraj bankrotirali.

O.

guest #44 ::

Lahko pa bi izvažali poceni vodik. Nevem koga še čakajo. Bankrot jih je mal zaustavu, ampak mislim, da se bo kak enterpreneur najdu.

WarpedGone ::

Je bolje če kuhajo aluminij, jim vsaj transport ne požre komplet profita.
Zakaj je to OnTopic: baterije AlAir

Vodik... kdo pameten pa bi za tega vraga kuril lasten denar?
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

http://green.autoblog.com/2012/03/07/ta...

Škoda, da mam tolk bliz do službe, da ne rabim :|

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

kapitan ::

WarpedGone ::

Meh, elaphe je žal le še ena firma prisesana na državno joško.

Za navadne smrtnike prihaja Zoe za cca 16k EUR:

Renault Zoe



Max moč: 65kW/
Max navor: 220Nm
Baterija: cca 22 kWh
Idealen doseg: 210 km
Doseg sred zime na zasneženi cesti: 100 km
Povprečen doseg: 150 km
Moč polnenja: do 43 kW (od 0 do 100% v pol ure)
Cena: od 15.700 do 17.500 EUR + 79 EUR / mesec za najem baterije (omejitev do 12.500 km prevoženih na leto za tri leta)

Me like.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Magic1 ::

80€ je ravno za 1000km pri 5l porabi(1.5€/l). Torej kje je fora tega avta, ki ima stroške skoraj iste kot navaden avto...
Magic

Okapi ::

79 EUR / mesec za najem baterije (omejitev do 12.500 km prevoženih na leto
Če ima avto porabo 5 litrov na 100 km, prevoziš s temi 79 evri ravno enih 1000 km, ne? Se pravi 12.500 na leto. Najem akumulatorja te torej pride praktično enako, kot bi dal za bencin.
Zanimivo naključje.;)

O.

Magic1 ::

Si EKO :D
Magic

Okapi ::

Magic me je prehitel za 9 sekund.:D

O.

jype ::

WarpedOne> Me like.

Me too. Tudi pri tem se mi zdi škoda, da ga ne potrebujem.

Baterijo bi pa itak svojo sestavu.

Matev ::

verjetno je tudi kaka opcija za primer ko prevoziš več kot 12k kilometrov na leto

sicer pa tak kot je ima kar veliko prednsoti

tiho delovanje
takojšnji pospeški
ni prestavljanja

dosti razlogov za konkurenčnost na trgu

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Okapi ::

No ja, kakšnih strašnih pospeškov itak ne rabiš po mestu, če te moti prestavljanje, nabaviš avtomatika. Prednost je tiho delovanje in čist zrak v mestu. Na koncu se pa seveda vse konča pri ceni. Pa v mestu je trenutno za marsikoga še vedno kar precejšen problem, kje ga boš priklopil na štrom. Jaz bi recimo v garaži moral krasti elektriko iz luči, ker vtičnice ni.

O.

jype ::

Okapi> Jaz bi recimo v garaži moral krasti elektriko iz luči, ker vtičnice ni.

Sej kupš en dizl agregat pa ga postavš pred garažo.

WarpedGone ::

No ja, kakšnih strašnih pospeškov itak ne rabiš po mestu, če te moti prestavljanje, nabaviš avtomatika.

Ravno pri jajcanju od semaforja do semaforja mal bol spodobni pospeški pridejo zelo prav. In tale reč ima štartne pospeške zelo spodobne. Čas do 100 zna bit kilav, do 50 - kar dejansko šteje - pa spoštovanja vreden in to brez posebnega naprezanja in vznemirjanja okolice z nabijanje obratov proti rdečemu polju.

Na koncu se pa seveda vse konča pri ceni.

Tale zoe je povsem konkurenčen dizl varianti cliota. Pustmo kolk je dizl clio smiselen avto ampak dejstvo je, da jih folk množično kupuje in z njimi skače po mestu. V takih scenarijih je zoe gladki profit.

Pa v mestu je trenutno za marsikoga še vedno kar precejšen problem, kje ga boš priklopil na štrom.

Tist,ki bo tole kupu, se tega ne bo spraševal.

Jaz bi recimo v garaži moral krasti elektriko iz luči, ker vtičnice ni.

A kr kradu da bi?
Priporočam, da se raje zmeniš z upravnikom stavbe da na tvoje stroške zmontira ustrezno močno polnilno postajo skupaj s števcem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Se pravi še dodatnega jurja?

O.

nekikr ::

Tale zoe je povsem konkurenčen dizl varianti cliota. Pustmo kolk je dizl clio smiselen avto

Dosti trgovskih potnikov ima dizl Cliota in se obnese fantastično (glede na ceno). Tale Zoe je pa dvakrat precenjena igrača z identičnimi obratovalnimi stroški kot so pri klasičnih avtomobilih. A niso govorili, da bo elektrika cenejša? Je spet vse skupaj prišlo le na dolžino Eco penisa?

WarpedGone ::

En zanimiv detajl - Zoe naj bi imel za ogrevanje kabine vgrajeno 1 kW toplotno črpalko.

Za primerjavo: Nissan Leaf ima vgrajen 6kW klasičen "uporovni" grelec. Recimo, da za nekaj manjšo Zoino kabino zadostujejo 4kW - to pomeni, da ob vklopljenem gretju kabine Zoe prišpara cca 3 kW. Pri le 20kWh zaloge je to lahko opazna razlika v dosegu.

Ocena je, da bo imel Zoe v povprečju cca 20% več dosega kot Leaf.

Glavni korak naprej je pa supermočan polnilec, ki v domači garaži ne bo uporaben, bo pa omogočal daljša potovanja in polnenje na posvečenih krajih.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

Kakšen bo pa COP, ko se boš probal zjutraj pri -15°C pogreti v Zoi?

WarpedGone ::

Vprašaj renaultove inženirje.
Glede na to, da so v konceptu stvar nardili Prav(tm), zaenkrat zaupam da so študiral tut na take očitne potencialne zaHebe.
Al pa toplotna črpalka pač ne bo namenjena norveškemu trgu ampak le sredozemskim državam in izraelu, kjer so takšne temperature zadnja skrb.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

No ja, kakšnih strašnih pospeškov itak ne rabiš po mestu, če te moti prestavljanje, nabaviš avtomatika. Prednost je tiho delovanje in čist zrak v mestu. Na koncu se pa seveda vse konča pri ceni. Pa v mestu je trenutno za marsikoga še vedno kar precejšen problem, kje ga boš priklopil na štrom. Jaz bi recimo v garaži moral krasti elektriko iz luči, ker vtičnice ni.


ujej

gremo po vrsti

No ja, kakšnih strašnih pospeškov itak ne rabiš po mestu,

wrong - ravno po mestu pride prav živahnost in okretnost vozilca

če te moti prestavljanje, nabaviš avtomatika

ali pa električnega
sicer ima tudi avtomatski bencinski avtomobil prestavljanje in lag ki pri tem nastaja

Prednost je tiho delovanje in čist zrak v mestu.

čist zrak gor ali dol
užitek je če slišiš okolico in ne svoje mašine

Na koncu se pa seveda vse konča pri ceni.

zoe deluje konkurenčen

kje ga boš priklopil na štrom.

ja v vtičnico
kje pa mobitel polniš?
ali pa kam vklopiš sesalec ko sesaš avtomobilko notranjost

ker vtičnice ni

ja
pol pa v jok in na drevo

nekikr ::

zoe deluje konkurenčen

Res? Zadeva stane dvakrat toliko kot Twingo. Poleg tega marsikdo na mesec ne naredi 1000km, še posebej, če je to mestni avto. Naša mati naredijo v celem letu 4000km. Strošek goriva je tako bistveno večji od bencinarjev. S tem, da te Twingo, če že tako pride, pripelje 5000km daleč v enem dnevu (no, ali pa vsaj do morja in nazaj) tale Zoe te pa ne more. Deluje konkurenčen ja, ampak niti slučajno ni.

Matev ::

Naša mati naredijo v celem letu 4000km.

za tvojo mamo tudi terenc bmw x5 ni
ampak to še ne naredi iz njega slab avto

S tem, da te Twingo, če že tako pride, pripelje 5000km daleč v enem dnevu

ehhh
prej o 4000km na leto
sedaj o 5000 km na dan

pa v kakšne skrajnosti greš?

a si ti kdaj naredil 5000 km v enem dnevu?

dzinks63 ::

5000km na dan

To je težko, še na 24h Le Mans jih ne spravijo skupaj, pa kar dobro ženejo avtomobile.

Over the 24 hours endurance race, Audi completed over 355 laps around the 13.629 km (8.469 mi) circuit for a total of 4838 km (3006 miles)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

Okapi ::

Eno nulo preveč je pač stisnil, se zgodi. Še vedno pa čakam pojasnilo, kako spravit avto v stanovanje, kjer je vtičnica. V Ljubljani takole na pamet rečeno 70% avtov nima dostopa do električne vtičnice, vsaj ne brez vlečenja par sto metrov podaljška.

O.

Matev ::

V Ljubljani takole na pamet rečeno 70% avtov nima dostopa do električne vtičnice, vsaj ne brez vlečenja par sto metrov podaljška.


ujej

to je pa čisto nemogoče rešiti

Mipe ::

Za adapterje od raznih iNaprav pa se takoj najde prosta vtičnica. Halo!

No, res je problem, če nimaš lastne garaže in parkiraš kar na ulici. V tem primeru bi postavil smotrnost posedovanja avta pod vprašaj...

Matev ::

električni avti so hudič
ti ga lahko izpod okna odpeljejo pa sploh ne slišiš

Okapi ::

Pa si ti kdaj bil v kakšni "mestni" garaži? Večina jih nima vtičnic. Tudi v garažah pod bloki ali v parkirnih hišah afaik ni vtičnic, kamor bi lahko prištekal avto.

V tem primeru bi postavil smotrnost posedovanja avta pod vprašaj...
In sicer zakaj? Ker so avti iz kartona, pa se lahko zmočijo? Na pamet rečeno v Lj. 50% lastnikov avtov nima garaže (ali pa vsaj pol avtov nima garaže - veliko družin ima dva avta, ampak zelo redke tudi dve garaži).

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Matev ::

Tudi v garažah pod bloki ali v parkirnih hišah afaik ni vtičnic, kamor bi lahko prištekal avto.


zdej pa res ne vem
a se ti delaš norca ali resno to kot nepremostljivo oviro za razvoj vidiš

Okapi ::

Zdaj pa res ne vem, a se ti delaš norca, ali res ne znaš brati? Kje točno sem napisal, da to vidim kot "nepremostljivo oviro za razvoj"?

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Nekateri razmemo tudi več kot le dobesedne povedi. Tvoja negativnost je očitna iz avijona.
Ja, električni avtomobili so primerni samo za 95% ljudi. Zate pač ne. Nimaš sreče. V jok in na drevo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Nekateri razumete, kot vam ustreza razumeti, ne tako, kot je treba razumeti. Pa nad kakšno zadevo se navdušite kot mali otroci in če potem kdo kaj drugače reče, reagirate, kot bi vam povedal, da dedka Mraza ni. Jebiga, saj ni samo v tej temi.;((

O.

WarpedGone ::

Meh...

Kako točno je pomanjkanje vtičnic v javnih garažah/parkirplacih drugačno od previsoke cene 95% avtomobilov na trgu?
Tako prvo kot drugo, določeno množico avtomobilov naredi nedostopne/neuporabne za rajo.
Nimam občutka da bi se mercedes močno sekiral ker si janez novak ne more vsako leto privoščit novega S500. Niti to na njihov dobiček ne vpliva baš zelo negativno.

Vsak avto ima ciljni trg. Elektrika bo še nekaj časa usmerjena v ljudi z lastno garažo. Drugi bodo pa jokal nad kislim grozdjem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mipe ::

Zagotovi mi material in 50€ na uro pa ti zrihtam vtičnice v vseh javnih garažah.

Aja, pa še ključ do razdelilne omarice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mipe ()

WarpedGone ::

Izvedba je đabe, koštajo papirji in dovoljenja in soglasja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mipe ::

Ma, to se komot uredi po romsko. Najprej izvedeš, nato nekaj časa jokaš čez krivico in papirji se uredijo sami.

kapitan ::

Verjetno bo polnjenje avtomobilov potekalo na kombiniran način, doma prek kabla, v garažah, parkiriščih, službi in drugje pa brezžično: witricity
Sploh pa EV sploh ne bi potrebovali baterij, ampak zgolj ustrezno infrastrukturo.

Okapi ::

Zagotovi mi material in 50€ na uro pa ti zrihtam vtičnice v vseh javnih garažah.
Ja, bravo, genijalec.

Za 1 evro dobiš adapter (ki je približno tako legalen, kot bi bila tvoja vtičnica za 50 evrov).;((



O.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

bbf ::

hahahaha! vi bi to kar iz navadne vtičnice filal :) dejte si mal zračunat, kolko bi to naneslo! en avto že lahko filaš doma na vtičnico, da boš pa kar po domače po javni garaži razvlekel vtičnice, pa pozabi. en Zoe se v 1 uri nafila z odjemno močjo 22kW (tolko navadne varovalke ne zdržijo, največ je 7kW po stanovanju (3x16A) - pozabi na 1 urno polnjenje, ali mogoče 3x25A - 10kW, da ne govorim o enofaznih odjemnih mestih, ki ne presegajo 7kW ).
To bi se dalo recimo v 11h urah z 2kw. pa to bi eni prklaplal kr na žarnco, pa po podaljških razvlekl po garaža pa nekaj ga srali..
če hočete da boste filali v javnih garažah, bo na steni namontiran standardni charge station zadostne moči in na njem števec, ki bo obenem zaračunal in odvzeto moč in uporabnino in parkirnino in davek. amapak šele ko se bodo stvari standardizirale.
aja, pa cena vožnje z elektriko bo !ZAGOTOVO! enaka ali malo manjša (zaradi ECO prizvoka) kot pa vožnja s poceni dizlom. Država ne bo dopustila, da ji priliv kapitala, narejenega na energija (ali sploh kjerkoli) polzi iz rok; oziroma, taka država propade.

dokler cena nafte ne gre skyhigh, elektrika ni nobena alternativa. cena nafte pa bo skyhigh šele ko jo bo zmanjkovalo, pa ne na lokalni ravni (to se zgodi le, če ga politika serje), ampak na globalni, ko bojo vse zaloge izčrpane. do takrat bo pa cena drsela kot vedno, mal gor, mal dol, v popvrečju gor (karteli so nenasitni, inflacija mora biti, če ne lahko pride do deflacije, ki je mnogo bolj pogubna kot inflacija), in z njo cena plina, elektrike, vrednost denarja se manjša, raste cena kruha, piva, cigaret, vlaka, busa, vstopnic za koncerte... jp, prihodnost je v preteklosti - to malo ljudi razume oziroma noče sprejeti, raje sanjari o večjem razkošju, ki prihaja, in to zastonj; ja pol pa svizec pa nekej...

WarpedGone ::

Omenjal sm že EVnetics in njihove DC kontrolerje primarno namenjene vgradnji v avtomobile.
Zaenkrat jih vgrajujejo garažisti, ki predelujejo svoje avtomobile, slej ko prej pa se jim zna zgodit tut kakšna bol serijska zadeva. Kvaliteta je dovolj visoka.

Kar je sploh impresivno je pa to, da si lahko za nekaj manj kot 10.000 EUR kupite mašino, ki je uradno sposobna dozirat do 1700 konjskih moči - do 3000 A DC toka pri 425V. Za razliko od nekaterih drugih to niso le številke prepisane iz vgrajenih komponent ampak tudi v praksi preizkušene - vgrajene komponente so na papirju za celoštevilčni faktor višje, a celota pri takih močeh nebi bila več stabilna in dolgoživa. Seveda potrebuješ še goro baterij, ki je sposobna iz sebe dat teh 1200 kW. Nucal bi recimo 125 takih 300Ah ceglov, ki skupaj z ogrodjem tehta cca 1300 kg, stane pa nadaljnih cca 30.000 EUR. Če greš na LiPoly se teža lahko tudi prepolovi.
Potem potrebuješ še motor, ki se pri takšnih tokovih takoj ne scvre. V prosti prodaji jih ni ravno na pretek, se pa dajo dobiti če poznaš prave ljudi in dovolj podmažeš :)

Ta Shiva je butični produkt, ki v avtu za vsakdanjo uporabo nima kaj iskat. Namenjen je recimo dragsterjem - ko konstruktorji uspejo najt dovolj vzdržljive menjalnike. Standardni menjalnik iz Porscha 911 je v prvi prestavi in do konca zategnjeni ročni zavori preživel cca eno sekundo, potem pa je izpljunil zobe.
Zbogom in hvala za vse ribe

Daedalus ::

Hja. Meni recimo Zoe pokrije ~90% potreb, ki jim mam okoli transporta z avtom. Pa glede na to, da mamo v bajti trifazen priklop, polnjenje ni tak problem.

Samo, v primerjavi z trenutno dobro desetletje staro Ibizo 1.4, je rahlo predrag. Na mesec skurim ene tolko bencina, kot stane najem baterij za Zoe, minus začetna 16k investicija v avto. In če se hočem peljati kam dlje, še vedno rabim klasičen ICE pogon (kar se dogaja 1-2x mesečno). Če k temu dajo še kako uber ugodno opcijo najema klasične smrdulje za kak vikend na mesec, bi pa blo za razmislit. To je pomoje nujen dodatek, zaenkrat.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

WarpedGone ::

Samo, v primerjavi z trenutno dobro desetletje staro Ibizo 1.4, je rahlo predrag.

Napačna primerjava. Primerjaš ga lahko le z novimi zadevami, ki so vsaj približno v istem stilu - varčno, eco, približno enako veliko in zmogljivo. Direktnih konkurentov itak skoraj ni, je pa nabavna cena čez prst primerljiva z dizlom kar pomeni konec jamranja, kako so električarji predragi. Če dizli niso, tudi (teli) električarji niso več.

Sploh pa je sintagma "da se avto splača" totalni Syntax Error, ki pa v glavah nikakor noče odmret.
Pravo vprašanje je "a si ga dovolj želim, da sm prpravlen (in sposoben) plačat ceno". 100k nism sposobn, 20k sm sposoben, si ga dost želim? Ne še :)
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Čakaj malo, zgoraj sem ti dal primer Twinga, ki ovrže tole tvoje nabijanje v tri dni. Električni avti niti slučajno še niso zadosti poceni, da bi začeli menjati klasične avtomobile, cena goriva je pa v najboljšem primeru enaka bencinski varianti. Dvakrat dražji avto od primerljivega klasičnega, cena goriva v najboljšem primeru identična s tem da niti slučajno ne moreš do morja in nazaj (če že greš sem in tja, ali pa imaš v garaži še tri druge avtomobile, vsakega za svojo priložnost, ker to pa je Eco dick do stropa najbrž). Res ne razumem, kako je to sploh lahko alternativa...

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Sploh pa je sintagma "da se avto splača" totalni Syntax Error, ki pa v glavah nikakor noče odmret.
Pravo vprašanje je "a si ga dovolj želim, da sm prpravlen (in sposoben) plačat ceno". 100k nism sposobn, 20k sm sposoben, si ga dost želim? Ne še :)
Avto _se splača_ za določene namene, če imaš določene hobije ipd. Primer je recimo gorništvo - kateri javni prevoz te bo ob 6h zjutraj v nedeljo dostavil v recimo Logarsko dolino? Kateri javni prevoz te bo skupaj z gorcem dostavil na nek odmaknjen kraj, kjer nameravaš opraviti neko želeno turo. Noben. Torej če nimaš avta ali ne zajedaš kolegov, MORAŠ imeti avto, če se hočeš ukvarjati s svojo dejavnostjo. Vsak vikend najeti avto ali taxi bi bilo dražje.

Zgodovina sprememb…

««
87 / 1136
»»