Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Brane2 ::
Kar se potrebe po stalnem delu motorja tiče, te v bistvu ni.
Ni nobenega razloga, zakaj en bi mogel narediti dizla, ki bi se prižgal in ugasnil po potrebi.
Kar elektroavtomobila tiče, pozabi. Čisto enostavna poštevanka ti pravi, da swe stvar ne splača. Sploh ne rabiš raketne znanosti in simulatorja jedrske eksplozije za to.
Problem je v najprej akujih, nato pa v proizvodnji štroma.
Veliko lažje kot rešiti vse te probleme je narediti en res dober, majhen dizel.
Ni nobenega razloga, zakaj en bi mogel narediti dizla, ki bi se prižgal in ugasnil po potrebi.
Kar elektroavtomobila tiče, pozabi. Čisto enostavna poštevanka ti pravi, da swe stvar ne splača. Sploh ne rabiš raketne znanosti in simulatorja jedrske eksplozije za to.
Problem je v najprej akujih, nato pa v proizvodnji štroma.
Veliko lažje kot rešiti vse te probleme je narediti en res dober, majhen dizel.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Phoebus ::
Brane2: voziš motor? Predlagam da se pelješ 2 kilometra za malim sodobnim dieslom kateregakoli koncerna pri mestni hitrosti z veliko speljevanji. Potem pa ponovi vajo za bencincem. ČE boš naredil to, boš opazil da za dieslom VELIKO težje dihaš; da ne govorimo o temu kako začne pečt v očeh.
Moj point je bil: ne rabimo 200-konjskih električarjev, za ta namen bomo še vedno imeli bencinarje (ali dizelaše za ljubitelje saj in ratata zvokov); za po mestu rabimo 10-konjske male aerodinamične škatlice. Tu se pa številke malo obrnejo; sploh če pomisliš da ni več problem ne doseg in ne strahotne kapacitete akumulatorjev (10 konjev se seveda lažje futra kot 200).
Aja, še tole...Lupo 3L je delal tako da je ugašal mašino. Le zakaj jih ne proizvajajo več? Pomisli, kakšne obremenitve so zaštartati dizel (hint: kompresija)- tako za akumulator, kot štarter in celotno mašino? Da bi se prižgal za 15 sekund da greš naprej 5 metrov in se potem za 30 sekund ugasnil, pa spet prižgal za 15 sekund? Mislim da bi hitro kaj zaropotalo pod havbo...
Moj point je bil: ne rabimo 200-konjskih električarjev, za ta namen bomo še vedno imeli bencinarje (ali dizelaše za ljubitelje saj in ratata zvokov); za po mestu rabimo 10-konjske male aerodinamične škatlice. Tu se pa številke malo obrnejo; sploh če pomisliš da ni več problem ne doseg in ne strahotne kapacitete akumulatorjev (10 konjev se seveda lažje futra kot 200).
Aja, še tole...Lupo 3L je delal tako da je ugašal mašino. Le zakaj jih ne proizvajajo več? Pomisli, kakšne obremenitve so zaštartati dizel (hint: kompresija)- tako za akumulator, kot štarter in celotno mašino? Da bi se prižgal za 15 sekund da greš naprej 5 metrov in se potem za 30 sekund ugasnil, pa spet prižgal za 15 sekund? Mislim da bi hitro kaj zaropotalo pod havbo...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Phoebus ()

Brane2 ::
verjetno uni dizli niso bili narejeni z namenom polagat emesijskih čistostnih rekordov.
Poleg tega pri majhnih mašinah nihče ni omejeval pospeška. Posledica je "gas do daske" šoferja in seveda saje.
Če omejihš hitrosti vozila na recimo 50 km/h in s tem tudi pospeške in tako zakonsko urediš zadevo, da se nihče ne bo trudil ugajat bedakom ampak zakonom o emisijah, se slika čisto obrne.
Kar se elektrike tiče, zakaj se vedno tako vneto izogibaš kalkulatorja ? A te je tolk strah matematke ?
Evo ti ene ocene čez palec. Recimo da imaš tako majhno vozilce in v njem elektro motorček 10 kW, ki naj bi pa pri normalni potovalni hitrosti dal od sebe 5kW
Recimo da ima zadeva izkoristek 90% in zahteva torej za svojih 10kW izhoda 11 kW elektrike oziroma 5,5 kW pri potovalni hitrosti.
Recimo da s potovalno hitrostjo dosežeš tistih 50 km/h. Kakšne baterije rabiš, da lahko v enem dnevu oopraviš recimo 100 km po mestnih opravkih ?
Pa recimo,d a odmislimo vsa pospeševanja in zaviranja ( tudi regeneracija ti ne povrne niti približno vsega). Za dve uri dela motorja rabiš torej 11 kWh energije shranejne v akujih.
Če se odločiš za poceni svinčeve trakcijske akumulatorje, recimo tegale:
http://www.tab.si/golf.php
Dboš nekako, da je njegova kapaciteta pri triurnem praznjenju 162Ah, kar pri 12V znese 1,9 kWh pri 31 kg mase in dimenzijah ( 19x244x279 mm).
Za 11 kWh jih rabiš vsaj 6 pa še to teoretično, V bistvu verjetno prej 2x toliko. Kot lahko vidiš v tabeli, akuju ni vseeno, kako hitro ga prazniš in bolj ko gre hitro, hitreje mu kapaciteta pada.
Pri 1h praznjenu si verjetno lahko srečen, če dobiš iz njega 120 Ah, torej lahko računaš pri potovalni histrosti le še na 1,44 kWh po akuju, kar pomeni da jih rabiš ene 8.
To pa pomeni ene 250 kg dodatne teže samo v akujih, brez miljona pizda*ijic, ki gredo zraven ( kabli, nosilci itd).
Ob tem pa se moraš še zavedati, da bodo ti tvoji akuji prenesli tako obremenitev le pardesetkrat, potem bodo začeli hitro izgubljati kapaciteto in bo treba v štacuno po nove.
Cena takega akuja je tam nekje 100-150 EUR po kosu, torej recimo 1000 EUR za nove akuje na vsakih recimo prevoženih 3000 km.
Če ti to ni všeč, si poglejmo Li-Ionske celice.
Celice, ki jih uporablja TEsla Roadster, so približno tele:
http://www.batteryspace.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2763
gre za tip 18650, katerega kapaciteta varira glede na kakovostni bin, ampak tele so ene solidnejših.
Vsak člen ti da od sebe 2,6 Ah x 3,5V = 9,1Wh in stane $10,5
Teoretično jih torej rabiš 11000 WH/ 9,1WH = 1.200 kosov.
Zaradi podobnih problemov pri praznjenu bo pa ta številka verjetno kar nekih 2000 kosov, kar pomeni strošek $20.000 samo za akuje ( € 15.000)
Je pa res, da bi taki akuji tehtali bistveno manj od svinčevih - samo 2.000 x 0.0465 kg= 93 kg namesto 250 kg - netto ajsno, brez vsega ostalega kar paše zraven.
Bi pa ob toliko Li-Ionih moral imeti verjetno ne ravno lahek varovalni sistem za primer samovžiga, ki bi verjetno tudi tehtal kar nekaj....
Seveda bi moral tudi te Li-Ione zamenjati po ene 100 cilih tako surovega praznjenja, kar spet pomeni na vsakih recimo 5.000 prevženih km spet strošek €15.000
To je tako na brzino zračunano za tvoj "samo 10 kW" motor.
Poleg tega pri majhnih mašinah nihče ni omejeval pospeška. Posledica je "gas do daske" šoferja in seveda saje.
Če omejihš hitrosti vozila na recimo 50 km/h in s tem tudi pospeške in tako zakonsko urediš zadevo, da se nihče ne bo trudil ugajat bedakom ampak zakonom o emisijah, se slika čisto obrne.
Kar se elektrike tiče, zakaj se vedno tako vneto izogibaš kalkulatorja ? A te je tolk strah matematke ?
Evo ti ene ocene čez palec. Recimo da imaš tako majhno vozilce in v njem elektro motorček 10 kW, ki naj bi pa pri normalni potovalni hitrosti dal od sebe 5kW
Recimo da ima zadeva izkoristek 90% in zahteva torej za svojih 10kW izhoda 11 kW elektrike oziroma 5,5 kW pri potovalni hitrosti.
Recimo da s potovalno hitrostjo dosežeš tistih 50 km/h. Kakšne baterije rabiš, da lahko v enem dnevu oopraviš recimo 100 km po mestnih opravkih ?
Pa recimo,d a odmislimo vsa pospeševanja in zaviranja ( tudi regeneracija ti ne povrne niti približno vsega). Za dve uri dela motorja rabiš torej 11 kWh energije shranejne v akujih.
Če se odločiš za poceni svinčeve trakcijske akumulatorje, recimo tegale:
http://www.tab.si/golf.php
Dboš nekako, da je njegova kapaciteta pri triurnem praznjenju 162Ah, kar pri 12V znese 1,9 kWh pri 31 kg mase in dimenzijah ( 19x244x279 mm).
Za 11 kWh jih rabiš vsaj 6 pa še to teoretično, V bistvu verjetno prej 2x toliko. Kot lahko vidiš v tabeli, akuju ni vseeno, kako hitro ga prazniš in bolj ko gre hitro, hitreje mu kapaciteta pada.
Pri 1h praznjenu si verjetno lahko srečen, če dobiš iz njega 120 Ah, torej lahko računaš pri potovalni histrosti le še na 1,44 kWh po akuju, kar pomeni da jih rabiš ene 8.
To pa pomeni ene 250 kg dodatne teže samo v akujih, brez miljona pizda*ijic, ki gredo zraven ( kabli, nosilci itd).
Ob tem pa se moraš še zavedati, da bodo ti tvoji akuji prenesli tako obremenitev le pardesetkrat, potem bodo začeli hitro izgubljati kapaciteto in bo treba v štacuno po nove.
Cena takega akuja je tam nekje 100-150 EUR po kosu, torej recimo 1000 EUR za nove akuje na vsakih recimo prevoženih 3000 km.
Če ti to ni všeč, si poglejmo Li-Ionske celice.
Celice, ki jih uporablja TEsla Roadster, so približno tele:
http://www.batteryspace.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2763
gre za tip 18650, katerega kapaciteta varira glede na kakovostni bin, ampak tele so ene solidnejših.
Vsak člen ti da od sebe 2,6 Ah x 3,5V = 9,1Wh in stane $10,5
Teoretično jih torej rabiš 11000 WH/ 9,1WH = 1.200 kosov.
Zaradi podobnih problemov pri praznjenu bo pa ta številka verjetno kar nekih 2000 kosov, kar pomeni strošek $20.000 samo za akuje ( € 15.000)
Je pa res, da bi taki akuji tehtali bistveno manj od svinčevih - samo 2.000 x 0.0465 kg= 93 kg namesto 250 kg - netto ajsno, brez vsega ostalega kar paše zraven.
Bi pa ob toliko Li-Ionih moral imeti verjetno ne ravno lahek varovalni sistem za primer samovžiga, ki bi verjetno tudi tehtal kar nekaj....
Seveda bi moral tudi te Li-Ione zamenjati po ene 100 cilih tako surovega praznjenja, kar spet pomeni na vsakih recimo 5.000 prevženih km spet strošek €15.000
To je tako na brzino zračunano za tvoj "samo 10 kW" motor.

On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::
Aja, še tole...Lupo 3L je delal tako da je ugašal mašino. Le zakaj jih ne proizvajajo več? Pomisli, kakšne obremenitve so zaštartati dizel (hint: kompresija)- tako za akumulator, kot štarter in celotno mašino? Da bi se prižgal za 15 sekund da greš naprej 5 metrov in se potem za 30 sekund ugasnil, pa spet prižgal za 15 sekund? Mislim da bi hitro kaj zaropotalo pod havbo...
Dizli so stara, relativno dodelana stvar in obremenitve materialov že dolgo niso več problem. Bo pač treba vzet malo boljše materiale in investirat malo več v ležaje, to je vse.
In če bi bila kompresija tak problem, potem štart motorja ne bi bil nič drugačen od normalnega delovanja, saj do kompresije prihaja vedno ker je sestavni del delovanja.
Motor se ob hladnem štartu obrablja predvsem zaradi tega, ker mazanje ni pod pritiskom, kar je enostavno rešljiv problem.
Poleg tega pa ne razumem logike folka. So za zelene rešitve, vendar jih silno skrbi rahlo traktorski zvok motorja nekaterih starih dizlov in to jih toliko skrbi, da gredo v take neumnosti kot so Li-Ionski akuji na tono, poraba elektrike iz mreže za vožnjo itd. A tisto pa ne onesnažuje okolja ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
Brane> Pa recimo,d a odmislimo vsa pospeševanja in zaviranja ( tudi regeneracija ti ne povrne niti približno vsega). Za dve uri dela motorja rabiš torej 11 kWh energije shranejne v akujih.
No, you don't.
Ne samo, da pri električnem motorju ne potrebuješ sklopke - tudi vrtet se mu ni treba, ko avto stoji pred semaforjem, v koloni ali v križišču.
40 kilogramski LiPo akumulator ti lahko zagotavlja okoli 2000 ciklov po 10kWh, s temi 10kWh pa se dejansko motor vrti eno uro z močjo 9kW, kar je prek 13 konjev (na osi!).
Dovolj, da pri mestni vožnji temeljito prehitiš Fičkota (ki je težji in ima bistveno nižji navor).
Brane2> A tisto pa ne onesnažuje okolja ?
Lažje je kontrolirat izpuste na enem ali dveh koncih, kot na petstotisoč koncih v državi.
Brane2> Motor se ob hladnem štartu obrablja predvsem zaradi tega, ker mazanje ni pod pritiskom, kar je enostavno rešljiv problem.
Nobenega pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost.
No, you don't.
Ne samo, da pri električnem motorju ne potrebuješ sklopke - tudi vrtet se mu ni treba, ko avto stoji pred semaforjem, v koloni ali v križišču.
40 kilogramski LiPo akumulator ti lahko zagotavlja okoli 2000 ciklov po 10kWh, s temi 10kWh pa se dejansko motor vrti eno uro z močjo 9kW, kar je prek 13 konjev (na osi!).
Dovolj, da pri mestni vožnji temeljito prehitiš Fičkota (ki je težji in ima bistveno nižji navor).
Brane2> A tisto pa ne onesnažuje okolja ?
Lažje je kontrolirat izpuste na enem ali dveh koncih, kot na petstotisoč koncih v državi.
Brane2> Motor se ob hladnem štartu obrablja predvsem zaradi tega, ker mazanje ni pod pritiskom, kar je enostavno rešljiv problem.
Nobenega pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()

Brane2 ::
Ne samo, da pri električnem motorju ne potrebuješ sklopke - tudi vrtet se mu ni treba, ko avto stoji pred semaforjem, v koloni ali v križišču.
Podani primer je bil za prevoženih 100 km. Ko stojiš pred semaforjem pač ne premaguješ razdalje, a ne ?
40 kilogramski LiPo akumulator ti lahko zagotavlja okoli 2000 ciklov po 10kWh, s temi 10kWh pa se dejansko motor vrti eno uro z močjo 9kW, kar je prek 13 konjev (na osi!).
Mi lahko podaš link na njegove podatke ? VSe, kar sem jaz videl, pravi drugače.
Evo ti link za 50Ah celico:
http://www.batteryspace.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=4062
V grobem, 50 Ah, 3.7V, 1,5 kg, (15 (thick) x 245 (width) x 300 (length) mm ), Energy Density: 119 wh/kg, cena $350 za en kos, $297 za 51 do 100 kosov.
Se pravi, za 10 kWh bi bila masa 84 kg. Jasno, neto, brez vrarnsotnih protieksplozijskih sistemov, hlajenja itd.
pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost. Nobenega pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost.
Cena akumulatorjev, izkoristek polnjenja in praznjenja akumulatorjev, izkoristek motorjev, dodatna teža, ki jo vse to predstavlja, dodatni stroški pri ceni avta.
Cela fora zadeve je, da ponudiš folku možnost prišparati ob seveda zeleni rešitvi. Če v avto zmečeš toliko robe kot da gre za letalo, je končni učinek lahko negativen.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

jype ::
http://www.flightpower.co.uk/Products/Evo_30/evo30_weights_dimms_online.asp?currency=&parent=uk
4500 12s 44.4V 30C 135A sustained 60C 270A peak 47mm/296mm/50mm 1390g
To je 4.5Ah * 44.4V = ~0.2kWh v 1.4 kile.
Če bi rad lažje in močnejše seveda plačaš malo več.
http://www.flightpower.co.uk/Products/Evo_F3A/evof3a_weights_dimms_online.asp?currency=&parent=uk
5350 10s 37V 17C 90.95A sustained 28C 149.8A peak 48mm/44mm/139mm x 2 1150g
5.35Ah * 37V = ~0.2kWh v 1.1 kile za $550.
Če se izprsiš seveda lahko dobiš še boljše. Z 10 takimi imaš 2kWh za $5k in konkretno napetost - 370V. Dovolj za petkrat se peljat okoli Ljubljane po obvoznici, če le imaš aerodinamično školjko. Dlje časa ko s takim avtom stojiš v mestu (v koloni ali pred semaforjem ali karkoli), večjo prednost imaš pred motorji na notranje izgorevanje. S 40 takimi, za katere sicer plačaš $20k, pa imaš 8kWh v 44 kilah, kar je prima bargain.
4500 12s 44.4V 30C 135A sustained 60C 270A peak 47mm/296mm/50mm 1390g
To je 4.5Ah * 44.4V = ~0.2kWh v 1.4 kile.
Če bi rad lažje in močnejše seveda plačaš malo več.
http://www.flightpower.co.uk/Products/Evo_F3A/evof3a_weights_dimms_online.asp?currency=&parent=uk
5350 10s 37V 17C 90.95A sustained 28C 149.8A peak 48mm/44mm/139mm x 2 1150g
5.35Ah * 37V = ~0.2kWh v 1.1 kile za $550.
Če se izprsiš seveda lahko dobiš še boljše. Z 10 takimi imaš 2kWh za $5k in konkretno napetost - 370V. Dovolj za petkrat se peljat okoli Ljubljane po obvoznici, če le imaš aerodinamično školjko. Dlje časa ko s takim avtom stojiš v mestu (v koloni ali pred semaforjem ali karkoli), večjo prednost imaš pred motorji na notranje izgorevanje. S 40 takimi, za katere sicer plačaš $20k, pa imaš 8kWh v 44 kilah, kar je prima bargain.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()

Brane2 ::
4500 12s 44.4V 30C 135A sustained 60C 270A peak 47mm/296mm/50mm 1390g
To je 4.5Ah * 44.4V = ~0.2kWh v 1.4 kile.
1. Energijska gostota ni tako zelo veliko višja od mojega primera 142 Wh/kg namesto 108 ali niti ne 30% več.
2. EN pack stane $790. Množi to z 55 pa dobiš $43450. AJde, recimo da dobiš 15% sconto na količino in je to $36.932 ali €26193 ačli € 31,431 skupaj z DDV
3. To, da zadevo LAHKO prazniš s 30C še ne pomeni,d a boš od nje tudi dobil 100% kapacitete pod temi pogoji. Kot vidim, se te zadeve uporabljajo predvsem v modelarstvu in tam tak aku pri približno 1C praznjenju "živi" mogoče 15 min, kvečjemu pol ure. Mogoče se motim, a nikjer nisem našel pametnih podatkov o tem, razen o časih poleta RC modelov, iz katerih sem lahko ocenil izkoristek kapacitete.
Podatkov o trajnosti zadeve in številu polnilno/praznilnih cikov nisem našel niti pod razno, pa rvno to bi bilo najbolj zanimivo.
Če bi rad lažje in močnejše seveda plačaš malo več.
http://www.flightpower.co.uk/Products/E...
5350 10s 37V 17C 90.95A sustained 28C 149.8A peak 48mm/44mm/139mm x 2 1150g
5.35Ah * 37V = ~0.2kWh v 1.1 kile za $550.
Energijska gostota je še vedno 172 Wh/kg.
Kar se cene tiče, ne vem kje si jo ti našel. Tam v ponudbi te modela ni. JE tisti 4500 in 6400, ki je pri 10 celicah $800 za kos.
Če se izprsiš seveda lahko dobiš še boljše. Z 10 takimi imaš 2kWh za $5k in konkretno napetost - 370V.
Kapaciteta Li-Ion je ponavadi podana pri praznjenju s C/4 ali pdobno in ne ravno s 5C. Za LiP ne vem, ampak tudi tam so definitivno meje in ti ziher ne boš dobil 2KWh iz tega paketa v tem režimu dela.
Poleg tega bi pri tej koncentraciji batpackov pod ritjo brez ustreznega sistema HLAJENJA in VAROVANJA dobil kar solidno bombo. Litij bi tako lepo šumel, ko bi se ti zažrl v ritne mišice in gorel v mesu.
Dovolj za petkrat se peljat okoli Ljubljane po obvoznici, če le imaš aerodinamično školjko
Ja, če si zeleni fundamentalist, ne pa tajnica, ki bi rada prišla živa na delo. Dejmo se pogovarjat o konceptih, na kolikortoliko realnih osnovah, ne pa idealiziranih modelih, sicer lahko mirno govorimo o tistih potrkuljah, s katerimi študentje sesuvajo rekorde v ekonomčnosti tipa "provožen kilometer na 17 kapljic letalskega goriva".
. Dlje časa ko s takim avtom stojiš v mestu (v koloni ali pred semaforjem ali karkoli), večjo prednost imaš pred motorji na notranje izgorevanje.
Strogo matematično gledano niti ne. Li-Ion se samoprazni. SIcer ne veliko, ampak se. Li-Po pa verjetno še veliko bolj. Po kakem mesecu stanja v križišču bi bil tvoj rezervoar čisto prazen, pa če bi imel avto magari ugasnjen - mislim če že govorimo o trapastih primerih.
SPloh pa, zakaj bi moral dizel ta čas delati ? Saj ima vse potrebno za to,d a se lahko ugasne ! Akumulator, štarter itd ! V tem primeru bi bil v tistih pol sekunde natanko enak hibridu - energija, vskaldiščena v akuju bi bila porabljena za štart motorja in ta bi jo potem skozi nekaj naslednjih kilometrov "vrnil" v aku ! Eto ti regeneracije.
S 40 takimi, za katere sicer plačaš $20k, pa imaš 8kWh v 44 kilah, kar je prima bargain.
Za ta denar bi moral biti sposoben dobiti vsaj enega, če ne dva kompletna majhna avta z dizel motorjem !
Tu pa imaš kvečjemu akuje, ki shrranijo energije za 1 liter dizla ( še ne ).
In seveda, v tej vsoti ni kos infrastruktrue, ki ga za ta avtoček potrebuješ ( extra distribucija, elektrarne itd).
Razen, če ga seveda misliš filat iz kakega BauHausovega elektroagregata za €200....

On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::
Sprot brat ne morem, tolk pišete 
Sicer ne vem, zakaj vsi računate, kot da boš v mestu tiščal gas do daske in porabil nevemkoliko Ws vsako sekundo, da vzdržuješ tistih 50 na uro. Če z biciklom (ni najbolj aerodinamična stvar na svetu +člouk) BP dosežeš vsaj 40km/h z nekaj človeškimi W, ne vem, zakaj bi clovek rabil 11 kilo!Wattov, da premakne pločevinasto omaro od enega semaforja do drugega. Ko dosežeš nazivno hitrost je dovolj 1/10 moči (ok, ne prebijamo ravno zvočnega zidu tukaj) da to hitrost vzdržuješ. Pri zaviranju pa lahko vsaj 50% energije regeneriraš, če ne še več.

Sicer ne vem, zakaj vsi računate, kot da boš v mestu tiščal gas do daske in porabil nevemkoliko Ws vsako sekundo, da vzdržuješ tistih 50 na uro. Če z biciklom (ni najbolj aerodinamična stvar na svetu +člouk) BP dosežeš vsaj 40km/h z nekaj človeškimi W, ne vem, zakaj bi clovek rabil 11 kilo!Wattov, da premakne pločevinasto omaro od enega semaforja do drugega. Ko dosežeš nazivno hitrost je dovolj 1/10 moči (ok, ne prebijamo ravno zvočnega zidu tukaj) da to hitrost vzdržuješ. Pri zaviranju pa lahko vsaj 50% energije regeneriraš, če ne še več.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

Brane2 ::
Pač podal sem nek prvi približek, katerega točna vrednost v teja razpravi niti ni bistvena, ker boše temu prilagodil velikost motorja.
Po drugis trani pa tudi moč ne more biti ravno premajhna, ker če hočeš prišparati kaj na globalni ravni, potem rabiš izdelek, ki ga boš moral približati povprečnemu folku.
In ker je ta folk vajen klasičnih avtomobilov, je ena meja udobja, pod katero ne bo šel.
In seveda mora biti avto pasje poceni. Folk ne bo požrl kar tako ponudbe, da naj proda pol bajte za predelan tricikl in čaka 70 let, da bo to dobil nazaj skozi stroške benza.
Po drugis trani pa tudi moč ne more biti ravno premajhna, ker če hočeš prišparati kaj na globalni ravni, potem rabiš izdelek, ki ga boš moral približati povprečnemu folku.
In ker je ta folk vajen klasičnih avtomobilov, je ena meja udobja, pod katero ne bo šel.
In seveda mora biti avto pasje poceni. Folk ne bo požrl kar tako ponudbe, da naj proda pol bajte za predelan tricikl in čaka 70 let, da bo to dobil nazaj skozi stroške benza.
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
Brane2> In seveda mora biti avto pasje poceni. Folk ne bo požrl kar tako ponudbe, da naj proda pol bajte za predelan tricikl in čaka 70 let, da bo to dobil nazaj skozi stroške benza.
Dizel bo čez 10 let stal desetkrat toliko, kot stane danes zaradi taks na obremenjevanje okolja.
Brane2> Po drugis trani pa tudi moč ne more biti ravno premajhna, ker če hočeš prišparati kaj na globalni ravni, potem rabiš izdelek, ki ga boš moral približati povprečnemu folku.
Povprečen folk se danes vozi po mestu s predimenzioniranimi avtomobili (celo SUVi) samo zato, ker jih to nič ne udari po žepu, ker v ceno ni všteto zmanjševanje kvalitete življenja vseh, ki se znajdejo na njihovi poti. Enkrat se bo to ziher moralo nehat.
Brane2> In ker je ta folk vajen klasičnih avtomobilov, je ena meja udobja, pod katero ne bo šel.
Tako kot se ljudje ne vozijo s cepelini, se tudi s passati karavan ne bodo več dolgo. Bo predrago.
S tremi celicami z linka, ki sem ga nalimal, lahko tiste baterije eno uro nadomeščajo človeško poganjanje bicikla, pa, kot je že omenil Pyr0Beast, bicikel ni preveč aerodinamičen.
Dizel bo čez 10 let stal desetkrat toliko, kot stane danes zaradi taks na obremenjevanje okolja.
Brane2> Po drugis trani pa tudi moč ne more biti ravno premajhna, ker če hočeš prišparati kaj na globalni ravni, potem rabiš izdelek, ki ga boš moral približati povprečnemu folku.
Povprečen folk se danes vozi po mestu s predimenzioniranimi avtomobili (celo SUVi) samo zato, ker jih to nič ne udari po žepu, ker v ceno ni všteto zmanjševanje kvalitete življenja vseh, ki se znajdejo na njihovi poti. Enkrat se bo to ziher moralo nehat.
Brane2> In ker je ta folk vajen klasičnih avtomobilov, je ena meja udobja, pod katero ne bo šel.
Tako kot se ljudje ne vozijo s cepelini, se tudi s passati karavan ne bodo več dolgo. Bo predrago.
S tremi celicami z linka, ki sem ga nalimal, lahko tiste baterije eno uro nadomeščajo človeško poganjanje bicikla, pa, kot je že omenil Pyr0Beast, bicikel ni preveč aerodinamičen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()

Brane2 ::
Dizel bo čez 10 let stal desetkrat toliko, kot stane danes zaradi taks na obremenjevanje okolja.
O tom potom. Danes ne morem vedet, kaj bo čez deset let in zagotovo ne bom odpeljal še avta na odpad zato.
Povprečen folk se danes vozi po mestu s predimenzioniranimi avtomobili (celo SUVi) samo zato, ker jih to nič ne udari po žepu, ker v ceno ni všteto zmanjševanje kvalitete življenja vseh, ki se znajdejo na njihovi poti. Enkrat se bo to ziher moralo nehat.
Tole je zrelo za top listo nadrealistov. Povprečen folk je šel na ulice in v revolucijo zato, ker jim je dopizdilo da se vozijo okrog z drvi (Crvena zastava) in je hotel malo Demokracije.
Sedaj pa bodo z veseljem plačali mastne denarje za to,d a se bodo spet v osnovi vozili okrog spet z drvi ( glede na udobje sedanjih avtov), vendar tokrat ZELO dragimi drvi.
Rad bi videl, kako bo folk to požrl. Kao "Yugo ma grelec zadnje šajbe da ti greje roke ko ga rineš, tanovo ultrazeleno s*anje pa zato da ti ponoči sprazne baterije in zjutraj ne moreš v službo"...

Tako kot se ljudje ne vozijo s cepelini, se tudi s passati karavan ne bodo več dolgo. Bo predrago.
Ne verjamem. Kaj nam bo industrija potem prodajala ?
S tremi celicami z linka, ki sem ga nalimal, lahko tiste baterije eno uro nadomeščajo človeško poganjanje bicikla, pa, kot je že omenil Pyr0Beast, bicikel ni preveč aerodinamičen.
V bistvu je tista zadeva mogoče dobra za laptop, čepšrav malo draga, za bicikel pa že vprašljiva. No, mogoče ne napačna za kak penzionerski model.
Ali pa za kak invalidski voziček itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
>> . Folk ne bo požrl kar tako ponudbe, da naj proda pol bajte za predelan tricikl in čaka 70 let, da bo to dobil nazaj skozi stroške benza.
Praviš, da si NE SMEM omislil Venture One, ker se TEBI ne dopade?
Tvoje računice so tako luknjaste, da se jih nima smisla niti pojasnjevat. Prihodnost bo zgovorna. Namreč, Pb akumulatorji so 100 let stara stvar, ni čudno da se danes ne uporabljajo za primarni shranjevalnik E. Li je povsem druga pesem in daleč od tega, da je reku zadnjo.
The best is the enemy of the good.
Praviš, da si NE SMEM omislil Venture One, ker se TEBI ne dopade?
Tvoje računice so tako luknjaste, da se jih nima smisla niti pojasnjevat. Prihodnost bo zgovorna. Namreč, Pb akumulatorji so 100 let stara stvar, ni čudno da se danes ne uporabljajo za primarni shranjevalnik E. Li je povsem druga pesem in daleč od tega, da je reku zadnjo.
The best is the enemy of the good.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
Praviš, da si NE SMEM omislil Venture One, ker se TEBI ne dopade?
Tud slučajno ne. Pravim, samo navali.

On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::
Tvoje računice so tako luknjaste, da se jih nima smisla niti pojasnjevat. Prihodnost bo zgovorna. Namreč, Pb akumulatorji so 100 let stara stvar, ni čudno da se danes ne uporabljajo za primarni shranjevalnik E. Li je povsem druga pesem in daleč od tega, da je reku zadnjo.
To so/ste razlagali tudi za Prius. Sedaj pa že ptički ( CNN ) čivkajo,d a Prius sploh ni tako zelen in šparoven kot so to kazali prej.
Kar se Pb Akujev tiče, kdo ti je rekel, da se ne uporabljajo več ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
Brane2> Kar se Pb Akujev tiče, kdo ti je rekel, da se ne uporabljajo več ?
Jaz v življenju še nisem videl letala na svinčeve akumulatorje. Torej se ne uporabljajo več. (Prosto po "če meni ne ustreza električni avtomobil, potem nikomur ne bo".)
Jaz v življenju še nisem videl letala na svinčeve akumulatorje. Torej se ne uporabljajo več. (Prosto po "če meni ne ustreza električni avtomobil, potem nikomur ne bo".)

Brane2 ::
IN kdo pravi,d a se akuji uporabljajo samo v letalih ?
In kdo sploh pravi,d a je električno vozilo _VEDNO_ slaba ideja ?
Gokardi in golf cardi pa viličarji prav imenitno delajo na štrom recimo.
Samo pravim, da se mi v tem trenutku zdi res šparovni dizel bistveno boljša ideja. Ali recimo bencinar ali plinec. Odvisno od cen energentov, jasno, čeprav po naravi stvari bi rekel, da bo izbira prej dizel ali plin.
Dizli se mi zdijo kul, ker:
- je špri njih še veliko lufta za razvoj
- ker je dosedanji razvoj dizlov šel v drugo smer. Vsi so skušali iz njega narediti šparovnega bencinarja, ni pa bilo res solidnih poskusov šparovnih dizlov za majhne avtomobile
- ker je potreben razvoj v eni disciplini ali ozkem sklopu disciplin, ki se vrtijo okrog par ključnih delov motorja. Vse ostalo je več ali manj dobro.
- ker ni zahtev po nekih bistvenih količinah zelo dragih materialov. Par ključnih delov bo moralo biti pazljivo izdelanih iz dobrih materialov, to je vse.
- ker je "problem" izpuha iz generacije v generacijo vse manjši problem
- ker bi že obstoječi majhni dizli praktično rešili marsikak problem že taki kot so, brez bistvenih predelav in avtomobilov v obliki rakete. Že če bi spustili povprečno porabo s 7-8L/100 na dosegljivih 3L/100, bi naredili ogromno. Plodovi ndaljnjega razvoja bi bili samo dodaten bonus.
In kdo sploh pravi,d a je električno vozilo _VEDNO_ slaba ideja ?
Gokardi in golf cardi pa viličarji prav imenitno delajo na štrom recimo.
Samo pravim, da se mi v tem trenutku zdi res šparovni dizel bistveno boljša ideja. Ali recimo bencinar ali plinec. Odvisno od cen energentov, jasno, čeprav po naravi stvari bi rekel, da bo izbira prej dizel ali plin.
Dizli se mi zdijo kul, ker:
- je špri njih še veliko lufta za razvoj
- ker je dosedanji razvoj dizlov šel v drugo smer. Vsi so skušali iz njega narediti šparovnega bencinarja, ni pa bilo res solidnih poskusov šparovnih dizlov za majhne avtomobile
- ker je potreben razvoj v eni disciplini ali ozkem sklopu disciplin, ki se vrtijo okrog par ključnih delov motorja. Vse ostalo je več ali manj dobro.
- ker ni zahtev po nekih bistvenih količinah zelo dragih materialov. Par ključnih delov bo moralo biti pazljivo izdelanih iz dobrih materialov, to je vse.
- ker je "problem" izpuha iz generacije v generacijo vse manjši problem
- ker bi že obstoječi majhni dizli praktično rešili marsikak problem že taki kot so, brez bistvenih predelav in avtomobilov v obliki rakete. Že če bi spustili povprečno porabo s 7-8L/100 na dosegljivih 3L/100, bi naredili ogromno. Plodovi ndaljnjega razvoja bi bili samo dodaten bonus.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::
@jype:
Katere akumulatorje imajo danes letala ? Ni-Fe, tako kot DC3 70 let nazaj?
Li je IMO samo za modelarstvo, pač izpraskatri zadnji gram prihranka pri teži.
Katere akumulatorje imajo danes letala ? Ni-Fe, tako kot DC3 70 let nazaj?
Li je IMO samo za modelarstvo, pač izpraskatri zadnji gram prihranka pri teži.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::
Brane2> Že če bi spustili povprečno porabo s 7-8L/100 na dosegljivih 3L/100, bi naredili ogromno.
Za mestno vozilo je tak dizel že čisto dosegljiv - elektrodizel pač porabi bistveno manj in ima bistveno manj emisij.
Ne tako kot komplicirani Prius, ampak čisto enostavno majhen dizel agregat (z recimo 3kW) in vozilo s štirimi elektromotorji, od katerih vsak vrti eno kolo z dobrimi max 3kW moči vsak.
Baterije poskrbijo za to da je dovolj moči, ko stisneš gas, generatorček pa lahko fila baterije poleg regenerativnega zaviranja in tako zagotavlja da pri minimalnih emisijah (3kW dizel motor je _MAJHEN_ enovaljnik) baterije ves čas ostajajo polne.
Za mestno vozilo je tak dizel že čisto dosegljiv - elektrodizel pač porabi bistveno manj in ima bistveno manj emisij.
Ne tako kot komplicirani Prius, ampak čisto enostavno majhen dizel agregat (z recimo 3kW) in vozilo s štirimi elektromotorji, od katerih vsak vrti eno kolo z dobrimi max 3kW moči vsak.
Baterije poskrbijo za to da je dovolj moči, ko stisneš gas, generatorček pa lahko fila baterije poleg regenerativnega zaviranja in tako zagotavlja da pri minimalnih emisijah (3kW dizel motor je _MAJHEN_ enovaljnik) baterije ves čas ostajajo polne.

dzinks63 ::


WarpedGone ::
In smo spet tam. Ker đinksu ne ustreza, si ga tut js ne smem kupit.
Da imam pa lahko celo dva različna avtomobila, vsakega za svoj namen, pa na naši strani Alp ljudem še dolgo ne bo zlezlo v glavo.
Edit: Tudi zaradi takšnega razmišljanja, češ da mora vsak avto ustrezat čimširšemu naboru možnih uporab, se ljudje s tri tonskimi 6 meterskimi ladjami vozijo po Lj v trgovino po kruh. Dejstvo je, če moraš znat veliko stvari, jih boš nujno znal relativno slabo. Ker moraš delat kompromise. Lažje je narest odličen avto namenjen ozkemu področju uporabe - recimo za po mestu al pa za na dolge fure. Ne pa oboje hkrati, zraven pa še vlačenje hlodov iz hoste in letenje po zraku.
El. avto ma danes odlično priliko za uveljavitev v velikih mestih, kjer ni realno da se bo hkrati peljalo po 5 ljudi v njem in da mora dosegat 200km/h v 10s. Za srednje razdalje in turistično vožnjo so pa tricikli kot je V1 ena A. Za na dolge razdalje bodo še dolgo prava stvar diesel motorji. Hibridi pa bi še najbol ustrezali dostavnim tovornjakom in kombijem.
Najtrši orehi so v glavah ljudi, kar se tule odlično kaže.
Da imam pa lahko celo dva različna avtomobila, vsakega za svoj namen, pa na naši strani Alp ljudem še dolgo ne bo zlezlo v glavo.
Edit: Tudi zaradi takšnega razmišljanja, češ da mora vsak avto ustrezat čimširšemu naboru možnih uporab, se ljudje s tri tonskimi 6 meterskimi ladjami vozijo po Lj v trgovino po kruh. Dejstvo je, če moraš znat veliko stvari, jih boš nujno znal relativno slabo. Ker moraš delat kompromise. Lažje je narest odličen avto namenjen ozkemu področju uporabe - recimo za po mestu al pa za na dolge fure. Ne pa oboje hkrati, zraven pa še vlačenje hlodov iz hoste in letenje po zraku.
El. avto ma danes odlično priliko za uveljavitev v velikih mestih, kjer ni realno da se bo hkrati peljalo po 5 ljudi v njem in da mora dosegat 200km/h v 10s. Za srednje razdalje in turistično vožnjo so pa tricikli kot je V1 ena A. Za na dolge razdalje bodo še dolgo prava stvar diesel motorji. Hibridi pa bi še najbol ustrezali dostavnim tovornjakom in kombijem.
Najtrši orehi so v glavah ljudi, kar se tule odlično kaže.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

dzinks63 ::


Luka Percic ::
Brez masovne proizvodnje se nikomur ne bo "splačalo" električno vozilo.
Brez tega da bi se komu "splačalo" električno vozilo, nebo masovne proizvodnje.

jype ::
Luka Veliki> Brez tega da bi se komu "splačalo" električno vozilo, nebo masovne proizvodnje.
Tako je. Zato nima smisla odlašati z omejitvami izpustov škodljvih plinov v mestih in strnjenih naseljih, z visokimi taksami za obremenjevanje okolja in vsem tem šmornom. Prej ko se to začne, prej bodo električni avtomobili omogočali čistejši transport. Pa še kamijone se bo strpalo na železnico, ker se jim ne bo več splačalo vozit po cesti.
Raptor001> Koliko vas je pripravljeno tvegati življenje na naših cestah, kjer pri voznikih prevladuje čefursko stanje duha, da boste prišparali par evrov?
Za evre mi je vseeno, da bi se pa vozil v tanku samo zato, ker so na cesti idioti, se mi pa ne zdi smiselno, ker sem potem neto zgolj jaz nevarnejši za okolico.
Tako je. Zato nima smisla odlašati z omejitvami izpustov škodljvih plinov v mestih in strnjenih naseljih, z visokimi taksami za obremenjevanje okolja in vsem tem šmornom. Prej ko se to začne, prej bodo električni avtomobili omogočali čistejši transport. Pa še kamijone se bo strpalo na železnico, ker se jim ne bo več splačalo vozit po cesti.
Raptor001> Koliko vas je pripravljeno tvegati življenje na naših cestah, kjer pri voznikih prevladuje čefursko stanje duha, da boste prišparali par evrov?
Za evre mi je vseeno, da bi se pa vozil v tanku samo zato, ker so na cesti idioti, se mi pa ne zdi smiselno, ker sem potem neto zgolj jaz nevarnejši za okolico.

jozek ::
No za tiste ki ne verjamejo v električno prihodnost še malo "za grist" iz drugega področja:
John Deere je v Traktorjih "uvedel E-Premium. povezava.
Iz slovenskega članka:
(sorry za štorasto obliko, ni namenoma, se mi ne da popravlat)
John Deere je v Traktorjih "uvedel E-Premium. povezava.
Iz slovenskega članka:
JohnJohn Deere je kot prvi razvil traktor z
električnim omrežjem večjih napetosti.
Generator, ki je s prirobnico neposredno
povezan z ročično gredjo motorja,
pri 1.800 vrt/min daje 20 kW električne
moči. Ta se porabi za pogon ventilatorja,
zračnega kompresorja in klimatske
naprave. S tega omrežja se napaja tudi 12
V omrežje, ki ima 50 % večjo kapaciteto.
Mirujoči traktor lahko napaja porabnike
preko 230 V vtičnice oz. preko 230/400
V vtičnice za izmenični tok (moč 5 kW),
kar že lahko nadomesti mobilni električni
agregat. Električni pogon kompresorja
in klimatske naprave zagotavlja njuno
polno zmogljivost tudi pri nizkih vrtljajih
traktorja. Vrtenje ventilatorja se lahko
natančno prilagaja potrebam po hlajenju.
Tako lahko motor traktorja že pri 1.250
vrt/min razvije dodatno moč (boost) in
dosega večji vrtilni moment pri 1.600
vrt/min. Zmanjša se poraba goriva. John
Deere je s to rešitvijo postavil temelj za
uvedbo visoko natančnih in učinkovitih
pogonov delovnih strojev.
(sorry za štorasto obliko, ni namenoma, se mi ne da popravlat)
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

gruntfürmich ::
pa sj motor v prostem teku ne porabi tko zelo veliko, da bi ga moral ugašat. veliko škode se naredi z prižiganjem motorja. morda bi za extra varčne avte še bolj optimirali prosti tek, al pa kombinirali z generatorjem in elektromotorjem; morda tudi z akkujem v mestu.
navaden avto je 5 kw zahteva samo da gume gneteš. torej bi bilo 10 kw majčeno premalo za .5 t težak avto.
navaden avto je 5 kw zahteva samo da gume gneteš. torej bi bilo 10 kw majčeno premalo za .5 t težak avto.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

gzibret ::
Malo počistil temo offtopic postov.
PS - kot že naslov pove, je tema namenjena debatiranju o električnih avtomobilih.
PS - kot že naslov pove, je tema namenjena debatiranju o električnih avtomobilih.
Vse je za neki dobr!

Phoebus ::
Brane, malo čudno si računal. Če imam 150 kilowatten avto, a to pomeni da da nonstop pritiskam na 150kW? Jok! Za mestno vožnjo in vzdrževanje 50km/h rabiš (pri lahkem aerodinamičnem vozilcu) zelo malo moči. Sploh pa ima elektromotor zelo lepo krivuljo navora, poleg tega pa odpade cel kup sklopov ki nižajo efektivnost. Imaš motor in kolesa. Predstavljaj si izbedbo, kjer bi bili motorji vgrajeni v samih kolesih- poleg samih koles (in shrambe elektrike ter seveda elektronike) bi imel le še "zavijalni" (steering) mehanizem (in eveda zavore, a tu je čudežna beseda tudi "rekuperacija").
Ne pravim da so baterije poceni. Ne pravim da (danes!!) shranijo ogromno energije. Ne pravim da so današnje (komercialne; obstajajo tudi preko n > 0.45, samo jih ne moreš kupit!) vrhunec efekticnosti. PRav tako ne pravim da imamo že razvite "toplotne celice" (ki bi fonone pretvarjali v elektriko, evo ti air condition).
Pravim pa da je treba premaknit pogled. Večino prometa opravi "normalen" človek lokalno, na malih razdaljah. Največji problem svinjarije je v mestih, kjer je na majhnem prostoru veliko vozil. Ja, naj bo doma Q7 za 1x na 14 dni na morje. Ampak za se zapeljat do službe in nazaj pa zadostuje tak mali mlinček.
In zgrešeno je razmišljanje "manjša vozila z manjšimi mašinami na benz/dizel/plin"; iz enostavnega razloga- koliko pije in koliko onesnažuje avtobus na katerega gre 50 potnikov? In koliko pije in onesnažuje 50 malih avtomobilčkov z enim potnikom na krovu?
Ne pravim da so baterije poceni. Ne pravim da (danes!!) shranijo ogromno energije. Ne pravim da so današnje (komercialne; obstajajo tudi preko n > 0.45, samo jih ne moreš kupit!) vrhunec efekticnosti. PRav tako ne pravim da imamo že razvite "toplotne celice" (ki bi fonone pretvarjali v elektriko, evo ti air condition).
Pravim pa da je treba premaknit pogled. Večino prometa opravi "normalen" človek lokalno, na malih razdaljah. Največji problem svinjarije je v mestih, kjer je na majhnem prostoru veliko vozil. Ja, naj bo doma Q7 za 1x na 14 dni na morje. Ampak za se zapeljat do službe in nazaj pa zadostuje tak mali mlinček.
In zgrešeno je razmišljanje "manjša vozila z manjšimi mašinami na benz/dizel/plin"; iz enostavnega razloga- koliko pije in koliko onesnažuje avtobus na katerega gre 50 potnikov? In koliko pije in onesnažuje 50 malih avtomobilčkov z enim potnikom na krovu?

jype ::
Raptor, popravi svoj odgovor in pritisni skrajno desni gumb - Briši.
Debato o varnosti bova nadaljevala v novi temi: Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev
Debato o varnosti bova nadaljevala v novi temi: Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev

Brane2 ::
Tako je. Zato nima smisla odlašati z omejitvami izpustov škodljvih plinov v mestih in strnjenih naseljih, z visokimi taksami za obremenjevanje okolja in vsem tem šmornom. Prej ko se to začne, prej bodo električni avtomobili omogočali čistejši transport. Pa še kamijone se bo strpalo na železnico, ker se jim ne bo več splačalo vozit po cesti.
KO smo že pri tem, lahko obdavčimo tudi ločeno kuhanje in stanovanje na podoben način. Zakaj bi ljudje bili ločeni, če lahko živijo Aushwitz style. Sploh pa priprava hrane na enem mestu bo zagotovo cenejša in sprejemljivejša za okolje kot kuhanje na miljon koncih naenkrat.
Enako kot posiljevanje z električnim avtom se mi tudi za tole zdi, da bi se davkoplačevalci raahlo uprli.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::
Phoebus:
Kar se dejanjsko potrebne moči motorja tiče, je ta nepomembna, ker velja tako za hibrid kot za električni avto, pa če je 1 kW ali 10 kW.
KAr se tistih sklopov, ki da bi se jim izognil tiče, se izogneš kvečjemu menjalniku in tega bi se ddalo zoptimizirat za majhen motor verjetno bolje, kot je to danes.
Pri elektro varianti boš pa zgubil 20% pri elektropretvorbi, pa če se na glavo postaviš, ob tem pa seveda plačal drago elektromehaniko in elektroniko, da o baterijah ne govorimo.
In kar se rekuperacije tiče, zakaj mislite, da ta brez pretvorbe v električno energijo ni možna ?
Kar se dejanjsko potrebne moči motorja tiče, je ta nepomembna, ker velja tako za hibrid kot za električni avto, pa če je 1 kW ali 10 kW.
KAr se tistih sklopov, ki da bi se jim izognil tiče, se izogneš kvečjemu menjalniku in tega bi se ddalo zoptimizirat za majhen motor verjetno bolje, kot je to danes.
Pri elektro varianti boš pa zgubil 20% pri elektropretvorbi, pa če se na glavo postaviš, ob tem pa seveda plačal drago elektromehaniko in elektroniko, da o baterijah ne govorimo.
In kar se rekuperacije tiče, zakaj mislite, da ta brez pretvorbe v električno energijo ni možna ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
Brane2> Enako kot posiljevanje z električnim avtom se mi tudi za tole zdi, da bi se davkoplačevalci raahlo uprli.
Ni posiljevanje. Je pa plačilo realnih stroškov motornega prometa v zgoščenih naseljih. Če tega ne misliš plačat, greš še vedno lahko peš.
Ni posiljevanje. Je pa plačilo realnih stroškov motornega prometa v zgoščenih naseljih. Če tega ne misliš plačat, greš še vedno lahko peš.

Brane2 ::
Sem mislu, da bo plačilo za to taksa za vstop v mesto, ne pa 10x dražje gorivo.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
Medtem, ko so pravi električni avtomobili še v fazi prototipov ali šele tik pred masovno proizvodnjo (Tesla Roadster), so električni dostavni avtomobili in tovornjaki že v prodaji: Smith Electric Vehicles
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::
ahhh, morda pa je prihodnost v kombinaciji baterije & gorivne celice. imamo en enostaven elektrolit, ki se porablja, in ga na ˝bencinski˝ enostavno zamenjamo. elektrode pa so iz lahkih in poceni materialov. na to varjanto že skos računam.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Pyr0Beast ::
Jaz raje računam na delno oksidacijo goriva in nato njegovo kurjenje v mašini.

Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

bbf ::
tale z elektrolitom je dejansko že v obratovanju, po svetu je par 'skladišč' elektrike, ki mašijo izpade. tudi v sloveniji imamo en poskusni obrat v ljubljani. deluje na principu izmenjevanja ionov. Kapaciteta take baterije se preprosto poveča s povečanjem volumna elektrolita, postopek praznjenja in ponjenja pa je čisto enak, le predznak toka ionov se spreminja. je pa slabost ta, da je kapaciteta energije še precej majhna, okol 1kw na 140 litrov elektrolita, (če se ne motim, nimam lih članka pri sebi, bilo je opisano v žitu par mesecev nazaj).

gruntfürmich ::
da bi se z elektrolizo ponovno 'napolnil' tak elektroli ne bi bilo prejemljivo. verjetno bi bilo bolje da bi ga obnovili z navadno kemijsko reakcijo pri povišani temperaturi. o gostoti energije jaz ne bi skrbel; manjša bi bila kot ch, vendar večja kot akku.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::
Na začetku te teme je že bilo govora o tem. Tehnično je rešitev izvedljiva že več desetletij, je pa ekonomsko še vedno močno predraga.
Proizvodnja aluminija (ki se največkrat uporablja za elektrode) je enostavno predraga. Reciklaža, kar od aluminija ostane po reakciji, pa še mnogo dražja.
In še tema Aluminij za proizvodnjo vodika
Proizvodnja aluminija (ki se največkrat uporablja za elektrode) je enostavno predraga. Reciklaža, kar od aluminija ostane po reakciji, pa še mnogo dražja.
In še tema Aluminij za proizvodnjo vodika
Nekoč je bil Slo-tech.

snow ::
Super-Charging Lithium Batteries :: Nanowire electrodes could improve the performance of electric vehicles. Ena ideja kako povečat kapaciteto litijevih baterij, kar je tudi po moje nujno preden lahko imamo kakšen resen električni avto.
Sam štos pri tem članku je, podobno kot pri marsikaterem raziskovalnem, da bi bila masovna proizvodnja takšnega izdelka zelo draga.
Kakšno količino električne energije pa bi rabil v avtu za praktično uporabnost? V koliko kg baterij?
Sam štos pri tem članku je, podobno kot pri marsikaterem raziskovalnem, da bi bila masovna proizvodnja takšnega izdelka zelo draga.
Kakšno količino električne energije pa bi rabil v avtu za praktično uporabnost? V koliko kg baterij?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

WarpedGone ::
>> Kakšno količino električne energije pa bi rabil v avtu za praktično uporabnost? V koliko kg baterij?
Predvsem je odvisno kaj je zate praktična uporabnost. 100km z enim polnjenjem, 200, 500km? Rabiš toliko, kolikor boš največ naenkrat pokuril. Kolk časa si pripravljen nepretrgoma vozit, brez spanja ali daljše pavze? 5ur, 10 ur? 500km ali 1000km?
Tesla Roadster, ki je precej optimiziran z majhnim čelnim uporom, ima za 53kWh baterij (450kg), kar mu zadošča za realen doseg od 260km (poskočna vožnja po AC) do 420km (mirna mestna vožnja). Malo težji avtomobil z nekaj več čelnega upora bi z istimi baterijami nardili nekaj manj, recimo od 200km do 300km. Torej bi kakih 100kWh že omogočalo čisto spodobne dosege in praktično uporabnost za široko množico ljudi (doseg od 400km do 600km). Seveda bi se še vedno našli primerki, ki bi jamrali kako je to neuporabno, ker ne morejo u Hamburg pa nazaj kadarkoli se jim sprdne.
Resna težava je teža takih baterij danes. 450kg si še lahko privoščiš. Tudi malo močnejše V8 mašine tehtajo nekaj takega. Tona baterij pa pomeni da ima cel avtomobil nekje 2,5 tone in 250 konjskih moči. Ni ravno luksus v primerjavi z obstoječimi limuzinami takšnih dimenzij.
Predvsem navidezen problem je tudi polnjenje take količine baterij. Z domačim 10kW priključkom to traja vsaj 10 ur. Seveda, če jih čisto izprazniš in jih hočeš napolnit na 100%. Ob običajni uporabi, ko dnevno delaš po par 10km, porabiš manjši delež shranjene energije in teh 10 ur nikol ne srečaš. Zvečer parkiraš, zjutri odpelješ. Dokler avto stoji v garaži se pač polni.
Glavni problem je, da ljudje še vedno razmišljajo v stilu tankanja bencina. Tankat greš, ko ti ga zmanjka in čakaš da se natoči.
Takšno ravnanje z električnim avtomobilom je direkt neumno amapk vseeno globoko zakoreninjeno v glavah. Električni avtomobil polniš VEDNO, ko boš doma, vsako noč sproti. Tako so situacije ko si "nenadoma brez energije in moraš čakat dolge ure da se avto napolni" le stvar risank in za lase privlečene argumentacije (v večini primerov).
Tudi situacije, ko "si zvečer pozabu avto vštekat in zato zjutri ne moreš v službo" so tako bolj kot ne pretepanje mrtvega konja. Če maš doseg 500km in ga ponavadi vsak večer polniš, maš tut zvečer še za par 100km dosega v baterijah. Za hude pozabljivce obstajajo tudi takale zadeve: Inductive energy transport. Avto le parkiraš v garažo, tuljave v dnu avtomobila in garaže pa nato poskribjo za samodejno polnjenje. Ja, nekaj je izgub, ampak pozabljivost pač stane. Še vedno se pa lahko spomneš in stvar vštekaš.
Predvsem je odvisno kaj je zate praktična uporabnost. 100km z enim polnjenjem, 200, 500km? Rabiš toliko, kolikor boš največ naenkrat pokuril. Kolk časa si pripravljen nepretrgoma vozit, brez spanja ali daljše pavze? 5ur, 10 ur? 500km ali 1000km?
Tesla Roadster, ki je precej optimiziran z majhnim čelnim uporom, ima za 53kWh baterij (450kg), kar mu zadošča za realen doseg od 260km (poskočna vožnja po AC) do 420km (mirna mestna vožnja). Malo težji avtomobil z nekaj več čelnega upora bi z istimi baterijami nardili nekaj manj, recimo od 200km do 300km. Torej bi kakih 100kWh že omogočalo čisto spodobne dosege in praktično uporabnost za široko množico ljudi (doseg od 400km do 600km). Seveda bi se še vedno našli primerki, ki bi jamrali kako je to neuporabno, ker ne morejo u Hamburg pa nazaj kadarkoli se jim sprdne.
Resna težava je teža takih baterij danes. 450kg si še lahko privoščiš. Tudi malo močnejše V8 mašine tehtajo nekaj takega. Tona baterij pa pomeni da ima cel avtomobil nekje 2,5 tone in 250 konjskih moči. Ni ravno luksus v primerjavi z obstoječimi limuzinami takšnih dimenzij.
Predvsem navidezen problem je tudi polnjenje take količine baterij. Z domačim 10kW priključkom to traja vsaj 10 ur. Seveda, če jih čisto izprazniš in jih hočeš napolnit na 100%. Ob običajni uporabi, ko dnevno delaš po par 10km, porabiš manjši delež shranjene energije in teh 10 ur nikol ne srečaš. Zvečer parkiraš, zjutri odpelješ. Dokler avto stoji v garaži se pač polni.
Glavni problem je, da ljudje še vedno razmišljajo v stilu tankanja bencina. Tankat greš, ko ti ga zmanjka in čakaš da se natoči.
Takšno ravnanje z električnim avtomobilom je direkt neumno amapk vseeno globoko zakoreninjeno v glavah. Električni avtomobil polniš VEDNO, ko boš doma, vsako noč sproti. Tako so situacije ko si "nenadoma brez energije in moraš čakat dolge ure da se avto napolni" le stvar risank in za lase privlečene argumentacije (v večini primerov).
Tudi situacije, ko "si zvečer pozabu avto vštekat in zato zjutri ne moreš v službo" so tako bolj kot ne pretepanje mrtvega konja. Če maš doseg 500km in ga ponavadi vsak večer polniš, maš tut zvečer še za par 100km dosega v baterijah. Za hude pozabljivce obstajajo tudi takale zadeve: Inductive energy transport. Avto le parkiraš v garažo, tuljave v dnu avtomobila in garaže pa nato poskribjo za samodejno polnjenje. Ja, nekaj je izgub, ampak pozabljivost pač stane. Še vedno se pa lahko spomneš in stvar vštekaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::
>Kakšno količino električne energije pa bi rabil v avtu za praktično uporabnost? V koliko kg baterij
Vsaj 50 kWh, velikost nekje kantice bencina ali malo več, teža do največ 20kg, raje 10 do 15kg, vsekakor izmenjiva, življenska doba vsaj 5 let. IMHO
Tako ima avto uporaben doseg in ni problem voziti s seboj rezervo, če se gre v kraje, kjer ni "bencinskih pump", kjer menjajo akumulatorje.
Zahteve resnično so težke. Ali so dosegljive, ne vem.
Vsaj 50 kWh, velikost nekje kantice bencina ali malo več, teža do največ 20kg, raje 10 do 15kg, vsekakor izmenjiva, življenska doba vsaj 5 let. IMHO
Tako ima avto uporaben doseg in ni problem voziti s seboj rezervo, če se gre v kraje, kjer ni "bencinskih pump", kjer menjajo akumulatorje.
Zahteve resnično so težke. Ali so dosegljive, ne vem.
Nekoč je bil Slo-tech.

edge540 ::
>>Vsaj 50 kWh, velikost nekje kantice bencina ali malo več, teža do največ 20kg, raje 10 do 15kg, vsekakor izmenjiva, življenska doba vsaj 5 let. IMHO
To bi blo super, ko bodo baterije zmoglivejše, ampak po moje bi bilo zaenkrat (vsaj za prehodno obdobje) bolj smiselno nekaj takega;
Okoli 50 kWh baterij (nevem koliko bi to tehtalo), za vsak slučaj pa še en zelo majhen turbodizel generator in 10 literski tank za gorivo. Generator bi se uporabljal zgolj izjemoma, če bi popolnoma izpraznili baterije. S tisto nafto pa bi se lahko privlekli še kakih 200 km daleč, odvisno od avta.
Saj Chevrolet Volt in tisti Opel, katerega imena se zdaj ne spomnem, naj bi delovala nekako tako, vendar bo baterij zamanj kot 100 km.
Menda so jih hoteli dati noter več, pa bi stvar postala predraga. Teža niti ni taka težava.
EDIT: Volt zna zamuditi
To bi blo super, ko bodo baterije zmoglivejše, ampak po moje bi bilo zaenkrat (vsaj za prehodno obdobje) bolj smiselno nekaj takega;
Okoli 50 kWh baterij (nevem koliko bi to tehtalo), za vsak slučaj pa še en zelo majhen turbodizel generator in 10 literski tank za gorivo. Generator bi se uporabljal zgolj izjemoma, če bi popolnoma izpraznili baterije. S tisto nafto pa bi se lahko privlekli še kakih 200 km daleč, odvisno od avta.
Saj Chevrolet Volt in tisti Opel, katerega imena se zdaj ne spomnem, naj bi delovala nekako tako, vendar bo baterij zamanj kot 100 km.
Menda so jih hoteli dati noter več, pa bi stvar postala predraga. Teža niti ni taka težava.
EDIT: Volt zna zamuditi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: edge540 ()

Gn0me ::
Kaj pa pravite na tole? Meni zgleda zanimiva alternativa.
http://www.popularmechanics.com/automot...
Za mestno voznjo zelo primerna rec po mojm. Za daljse relacije pa bi blo treba izpopolnit.
Pa ce je ze kdo to omenu se opravicujem, nisem bral teme od zacetka...
http://www.popularmechanics.com/automot...
Za mestno voznjo zelo primerna rec po mojm. Za daljse relacije pa bi blo treba izpopolnit.
Pa ce je ze kdo to omenu se opravicujem, nisem bral teme od zacetka...

Pyr0Beast ::
Malce krhko deluje vse skupaj. Še vedno bolje napram litiju in vodiku.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Valentin ::
> Električni avtomobil polniš VEDNO, ko boš doma, vsako noč sproti.
Si mogoče pomislil, da večina ljudi v mestu nima svoje garaže? Verjetno tudi na podeželju tega luksusa nimajo vsi...
Si mogoče pomislil, da večina ljudi v mestu nima svoje garaže? Verjetno tudi na podeželju tega luksusa nimajo vsi...

Matev ::
Si mogoče pomislil, da večina ljudi v mestu nima svoje garaže? Verjetno tudi na podeželju tega luksusa nimajo vsi...
kdor želi videti probleme, jih bo našel povsod
za kabel verjetno še nisi slišal?

WarpedGone ::
>> Si mogoče pomislil, da večina ljudi v mestu nima svoje garaže? Verjetno tudi na podeželju tega luksusa nimajo vsi...
Ja. Zato tak avto žal ni za večino ljudi pri nas, ki še živijo v socialističnih čebeljnjakih. Sicer pa, če nimaš niti za svojo garažo, boš imel pa 30.000€ za avto? Vsakomur svoje. Če ni za vse, nikakor ne pomeni, da ni za nikogar.
Ampak, a se ti ljudje brez garaž iz čebeljnakov okoli prevažajo v SUVih, 6 meterskih limuzinah in podobno? Bi reku da ne. Ti ljudje so primarni trg za električne mestne avtomobile.
Ja. Zato tak avto žal ni za večino ljudi pri nas, ki še živijo v socialističnih čebeljnjakih. Sicer pa, če nimaš niti za svojo garažo, boš imel pa 30.000€ za avto? Vsakomur svoje. Če ni za vse, nikakor ne pomeni, da ni za nikogar.
Ampak, a se ti ljudje brez garaž iz čebeljnakov okoli prevažajo v SUVih, 6 meterskih limuzinah in podobno? Bi reku da ne. Ti ljudje so primarni trg za električne mestne avtomobile.
Zbogom in hvala za vse ribe