Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

gruntfürmich ::
------------Ti ljudje so primarni trg za električne mestne avtomobile.
mislim da so ti ljudje primarni trg za javna prevozna sredstva, kar se vsakodnevnih potreb tiče.
mislim da so ti ljudje primarni trg za javna prevozna sredstva, kar se vsakodnevnih potreb tiče.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jype ::
http://www.autobloggreen.com/2008/01/05/bbc-news-video-air-car-out-by-end-of-year-in-europe-for-3-5/
Sicer ni "direkt" na elektriko, zgleda pa kljub temu zelo zanimivo. Če mi reč s takimi specifikacijami ponudijo za tako ceno, kot je v prispevku, jo kupim.
Sicer ni "direkt" na elektriko, zgleda pa kljub temu zelo zanimivo. Če mi reč s takimi specifikacijami ponudijo za tako ceno, kot je v prispevku, jo kupim.

Luka Percic ::
Raketni pogon
.
Sej kul. Mene žej precej časa zanima če se da kaj takega za minimalno dodatne teže dodat ultralahkim letalom, da bi vzletala navpično:) Sej napumpali bi počasi, se ne mudi:)
Samo neznam to na hitro zračunat, ideja mi pa vseeno diši.

Sej kul. Mene žej precej časa zanima če se da kaj takega za minimalno dodatne teže dodat ultralahkim letalom, da bi vzletala navpično:) Sej napumpali bi počasi, se ne mudi:)
Samo neznam to na hitro zračunat, ideja mi pa vseeno diši.

jype ::
Ja samo tale ni direktno raketni. V bistvu je kar zanimiva batna mašinca not, ki jo "raketni" motor poganja.

Luka Percic ::
jype; brez skrbi, sem že na drugi strani prej vidu.
Sej ok, dodatna pojasnila za druge ne škodijo.
Sej ok, dodatna pojasnila za druge ne škodijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Luka Percic ()

jozek ::
Tudi jaz upam da se bo kmalu dalo kaj takega dobiti tudi pri nas.
Bi pa izpostavil poanto tele novico:
Delujoče alternativne pogone(vire energije) bodo izdelali indijci, morda kitajci, Ker jih je dost in so neodvisni od raznih lobijev, zanima jih pa le to da je zadeva uporabna in pocen.
Ko bom lahko kupil kaj takega bom gor napisal SKREGAL SEM SE S ČRPALKARJEM in se veselo vozil.
in se ne sekeral če me bo SUV prehitu
sploh
Bi pa izpostavil poanto tele novico:
Delujoče alternativne pogone(vire energije) bodo izdelali indijci, morda kitajci, Ker jih je dost in so neodvisni od raznih lobijev, zanima jih pa le to da je zadeva uporabna in pocen.
Ko bom lahko kupil kaj takega bom gor napisal SKREGAL SEM SE S ČRPALKARJEM in se veselo vozil.




Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Luka Percic ::
Mi se ti pa bomo smejali, ker bomo vedli da vsako tolko pa le odpelješ kripico na črpalko napolnit, vsaj ko imaš silo.
Pa to ni vir energije, to je le druga hramba energije.
Jaz še vedno navijam za "pline"(tudi utekočinjene)/alkohole. Ravno tako nič ne onesnažujejo, in so mesta brez smoga.
Pač menim da bi znala pretvorba "vsega" v plin prinest precej manjše stroške- boljši zrak/manj zdravstvenih problemov/manj umazanije/manj za pucat/več turizma...
Pa to ni vir energije, to je le druga hramba energije.
Jaz še vedno navijam za "pline"(tudi utekočinjene)/alkohole. Ravno tako nič ne onesnažujejo, in so mesta brez smoga.
Pač menim da bi znala pretvorba "vsega" v plin prinest precej manjše stroške- boljši zrak/manj zdravstvenih problemov/manj umazanije/manj za pucat/več turizma...

Pyr0Beast ::
Lahko ti rečem, da sanjaš...
Mi se ti pa bomo smejali, ker bomo vedli da vsako tolko pa le odpelješ kripico na črpalko napolnit, vsaj ko imaš silo.
In on se ti bo smejal ko boš moral plačati 100€ da boš napolnil rezervoar.
Pač menim da bi znala pretvorba "vsega" v plin prinest precej manjše stroške- boljši zrak/manj zdravstvenih problemov/manj umazanije/manj za pucat/več turizma...
A misliš pa da se stvari pretvarjajo kar brez 'davkov' na energijo ?
Mi se ti pa bomo smejali, ker bomo vedli da vsako tolko pa le odpelješ kripico na črpalko napolnit, vsaj ko imaš silo.
In on se ti bo smejal ko boš moral plačati 100€ da boš napolnil rezervoar.
Pač menim da bi znala pretvorba "vsega" v plin prinest precej manjše stroške- boljši zrak/manj zdravstvenih problemov/manj umazanije/manj za pucat/več turizma...
A misliš pa da se stvari pretvarjajo kar brez 'davkov' na energijo ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Luka Percic ::
In on se ti bo smejal ko boš moral plačati 100€ da boš napolnil rezervoar.
In on nebo ker?
Bodo davkoplačevalci?
A misliš pa da se stvari pretvarjajo kar brez 'davkov' na energijo ?
Kje pa, "davke" lahko v neki meri nazaj v energijo vrnemo (parni stroj/ogrevanje).
Moram pa priznat da nevem kako za vsak posamezni energent to poteka. Če sploh gre z vsemi.

Matev ::
najprej reče da se lahko voziš cel teden z enim tankom
potem pa da ima doseg 200 kilometrov
potem pa da ima doseg 200 kilometrov

jype ::
Jaz vsak dan z biciklom naredim 20km.
Očitno bi mi zneslo z avtomobilom kar dva tedna na tank.
Očitno bi mi zneslo z avtomobilom kar dva tedna na tank.

edge540 ::
>>Jaz še vedno navijam za "pline"(tudi utekočinjene)/alkohole. Ravno tako nič ne onesnažujejo, in so mesta brez smoga.
Plin je super stvar (če imajo Rusi pipico odprto
), ampak vseeno se bodo našli zeleni, ki ti bodo kurjenje zaradi CO2 prepovedali. Kvečjemu kakšen etanol iz biomase bi šel skozi. Vendar pa je za to potrebna bolj obsežna predelava motorja kot samo za LPG (alkohol razžira določene dele). Dobra stvar pa je da ne rabiš nove infrastrukture.
Plin je super stvar (če imajo Rusi pipico odprto


Luka Percic ::
ampak vseeno se bodo našli zeleni, ki ti bodo kurjenje zaradi CO2 prepovedali.
Fuck them, kaj zdaj hočemo met čist zrak al ne?
Imo je to edina realna možnost.

SmeskoSnezak ::
Jaz še zdaj ne razumem, zakaj folk še ni pogledal filma, ki ga skoz omenjate. Elektroavti so bili že v začetku masovne prodaje. Zakaj pa jih več ni, pa vam ne bom razlagal, če mate zato film. Če pa ste preleni, klik. Pa še par zanimivih povezav... prva
druga Sami nadaljujte po želji.
p.s.:Če ma kdo film, naj gre na wiki in sem pripopa linke do omenjenih elektro avtomobilov, tam imaš dobesedno koliko avtomobilov je kero podjetje letno naredilo. Tak da bodo tukaj nehali govorit, da elektrocar ni za masovno izdelavo.
druga Sami nadaljujte po želji.
p.s.:Če ma kdo film, naj gre na wiki in sem pripopa linke do omenjenih elektro avtomobilov, tam imaš dobesedno koliko avtomobilov je kero podjetje letno naredilo. Tak da bodo tukaj nehali govorit, da elektrocar ni za masovno izdelavo.

@ Pusti soncu v srce... @

A. Smith ::
Elektrocar je itak za masovno izdelavo! Naftni lobiji nočejo, da bi se kdajkoli pojavil, ker bodo ostali brez denarja! Vse je ena huda zarota. Obstajali so načrti za hudo napreden avto, ki bi zrinil navadne avtomobile s trga, pa so načrti izginili z avtorji vred! Pa GM-ov EV1, kar uničili so jih! A ne vidite za tem dela zlobnih naftnih podjetij?
GET REAL.

GET REAL.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

edge540 ::
>>Fuck them, kaj zdaj hočemo met čist zrak al ne?
Se strinjam in tudi sam bi jih najraje povozil, ampak žal imajo preveč moči, vsaj trenutno, da bi se jih ignoriralo. Namesto plina bi vsi radi kurli na biomaso in podobno sranje, samo za CO2 se gre vsem. Če bodo mesta zadimljena zgleda nikogar ne moti. Aja, tudi proti temu se bodo borili tako, da bodo uvedli congestion zone za vsako vas!
Samo da se nekaj ''dobrega'' dela za mati naravo, pa tudi če je vse skupaj scanje proti vetru. Žalostno, ampak tako je. Zato mislim da imajo električni avti več možnosti, kljub temu da imamo boljše alternative.
Se strinjam in tudi sam bi jih najraje povozil, ampak žal imajo preveč moči, vsaj trenutno, da bi se jih ignoriralo. Namesto plina bi vsi radi kurli na biomaso in podobno sranje, samo za CO2 se gre vsem. Če bodo mesta zadimljena zgleda nikogar ne moti. Aja, tudi proti temu se bodo borili tako, da bodo uvedli congestion zone za vsako vas!
Samo da se nekaj ''dobrega'' dela za mati naravo, pa tudi če je vse skupaj scanje proti vetru. Žalostno, ampak tako je. Zato mislim da imajo električni avti več možnosti, kljub temu da imamo boljše alternative.

SmeskoSnezak ::
Evo , sn šel pobrskat za tistimi avti v filmu:
Honda EV Plus
Ford Th!nk
Toyota RAV4 EV
Ford Ranger EV
Nissan Altra EV
GM Saturn EV1
Honda EV Plus
Ford Th!nk
Toyota RAV4 EV
Ford Ranger EV
Nissan Altra EV
GM Saturn EV1
@ Pusti soncu v srce... @

Luka Percic ::
Ta film smo že komentirali.
Pač populistično skropucalo.
Ne prvo in gotovo ne zadnje.
Pač populistično skropucalo.
Ne prvo in gotovo ne zadnje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Luka Percic ()

Phoebus ::
NA zgornji komentar o plinu...ni le co2 razlog proti plinu:
- plin ima "peak level" le 10 let za nafto, tako da ne pridobiš veliko
- pri plinu ni neke konkretne mreže kot pri nafti (OPEC, kavboji,...); ni uravnavan na svetovnem nivoju
- plin je težje prevažati (ker je WAY slabše razvejano omrežje in za 10 let razlike se ne splača investirat toliko)
in še en:
- skladiščenje plina je škatljivo; treba je imet "skladišča", v katerih je shranjen pod visokim pritiskom in če gre kaj narobe zadevo vrže u luft z jakostjo atomske bombe (le zakaj mislite da so proti plinskim teminalom v trstu)
- plin ima "peak level" le 10 let za nafto, tako da ne pridobiš veliko
- pri plinu ni neke konkretne mreže kot pri nafti (OPEC, kavboji,...); ni uravnavan na svetovnem nivoju
- plin je težje prevažati (ker je WAY slabše razvejano omrežje in za 10 let razlike se ne splača investirat toliko)
in še en:
- skladiščenje plina je škatljivo; treba je imet "skladišča", v katerih je shranjen pod visokim pritiskom in če gre kaj narobe zadevo vrže u luft z jakostjo atomske bombe (le zakaj mislite da so proti plinskim teminalom v trstu)

Luka Percic ::
ni le co2 razlog proti plinuZ co2-jem ni nič narobe. Saj ga mi izdihujemo, rastline pa z veseljem papcamo.
- plin ima "peak level" le 10 let za nafto, tako da ne pridobiš veliko
Sej smo govorili, nafte nebo še zmanjkalo le pridobivanje se draži. Preberi si kaj o pesku.
Known reserves of petroleum are typically estimated at around 140 km³ (1.2 trillion barrels) without oil sands, or 440 km³ (3.74 trillion barrels) with oil sands
To iz wikipedije. v pesku imamo 75% vseh zalog pa jih komaj kaj izkoriščamo.
Nekaj berem samo nisem še prepričan: a se da vso nafto spremenit v plin, brez da bi jo več kot pol vrgli stran? (če jo vržemo kot toplota ni problema, bi predelovalnice pač še turbine vrtele)
če gre kaj narobe zadevo vrže u luft z jakostjo atomske bombe
Dej ne govori na pamet, plin nemore eksplodirat premočno- sploh če je pod pritiskom in kisik nemore zraven.
Tudi navadno ko pobegne pač hitro gori. Če je v zaprtem to zna bit problem, na prostem pa imamo v glavnem le zabavo, pa kakšno okoliško fasado ožgano.
Z to atomsko bombo pa pojdi strašit otroke ter zelene. Le oni ti bodo nasedli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Luka Percic ()

perci ::
(le zakaj mislite da so proti plinskim teminalom v trstu)Zaradi pucanja cevi z varikino in zlivanjem le-te v morje? Ker tudi, če ne pride do eksplozije, tovrstni terminali onesnažujejo okolje?

Luka Percic ::
Zaradi pucanja cevi z varikino in zlivanjem le-te v morje? Ker tudi, če ne pride do eksplozije, tovrstni terminali onesnažujejo okolje?
To smo sicer že premleli da gre za zanemarljive količine tega. Veliko veliko več svinjarije pride preko rek.

Phoebus ::
Problem zaloge nafte v kamninah, pesku in "heavy" nafti je v tem, da je ekonomsko veliko dražja od "light" nafte, pri kateri narediš luknjo in ti teče ven. Tudi ko jo "bo zmanjkalo", je bo še več kot pol dejansko spodaj, le ekonomske računice ne bo za črpanje (ob današnji tehnologiji).

SmeskoSnezak ::
Luka Veliki... mene ne briga film, ampak avti iz filma in tehnologija. Sem si prebral prav tako vse strani te teme. Čeprav je veliko resnice v tistem filmu.
Btw, si pogledal linke? Si videl, koliko electrocarov je že odzunaj?!? Zdaj sn pobrskal in našel...
...en zanimiv link s tabelo alternativno-polnjenih avtomobilov. Še glavna stran. Klik na tole pa čist na koncu pove, da bi naj v letu 2006 naredili 470525 avtomobilov na alternativne pogone.
Če pa koga zanima, GM je odgovoril na film na blogu, pod katerim so tudi komentarji.
It's worth reading.

...en zanimiv link s tabelo alternativno-polnjenih avtomobilov. Še glavna stran. Klik na tole pa čist na koncu pove, da bi naj v letu 2006 naredili 470525 avtomobilov na alternativne pogone.
Če pa koga zanima, GM je odgovoril na film na blogu, pod katerim so tudi komentarji.
It's worth reading.
@ Pusti soncu v srce... @

gzibret ::
Spet ste offtopic.... Da ne bo pol spet pritožb, češ, da brišem pol teme.
Vse je za neki dobr!

jozek ::
I can assure you that this is nothing more than unfortunate timing.
Seveda, seveda. So se sedaj časi spremenili?
Naj bo jasno zakaj so sploh razvili EV1 in ostale:
The film deals with the history of the electric car, its development and commercialization, mostly focusing on the General Motors EV1, which was made available for lease in Southern California, after the California Air Resources Board passed the ZEV mandate in 1990, as well as the implications of the events depicted for air pollution, environmentalism, Middle East politics, and global warming.
Torej "država" je zahtevala da nerijdo ZEV. In proizvajalci so se upirali.
NO, Sedaj EU želi postavili omejetve na porabo (CO2, ka se bolj modern sliši) in se proizvajalci upirajo.
Samo upam da EU ne bo popustila tako kot je Kalifornija. Tam so proizvajalci dosegli da se ta zakon umakne.
Tudi tu se že kažejo kontra pritiski. Seveda bodo SUVji dražji če bodo pasali v te kriterije. Ampak običajn državljan lahko zgolj porofitera. (saj če ne bodo avti dažji zaradi emisjij jih bodo pa dražili z razno drugo bolj ali manj neuporabno tehniko.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

jozek ::
Gorivne celice bodo zanimive takrat, ko bo kaj takega v normalni uporabi.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Thomas ::
> Problem zaloge nafte v kamninah, pesku in "heavy" nafti je v tem, da je ekonomsko veliko dražja od "light" nafte
Manj 20 $ po sodčku. To je ene 10$ po sodčku več, kot pri črpanju v Saudiji.
Zanemarljivo, pri zdejšnjih cenah nafte.
Manj 20 $ po sodčku. To je ene 10$ po sodčku več, kot pri črpanju v Saudiji.
Zanemarljivo, pri zdejšnjih cenah nafte.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
Problem nafte iz peskov je ta, da Tazeleni v Kanadi zahtevajo omejitev/prekinitev te proizvodnje. Ker se jim smili Mati Narava zaradi CO2.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Brane2 ::
V bistvu precej pričakovano za vse z IQjem nad mrzliščem vode in z znanjem osnovnih matematičnih operacij, Ohmovega zakona in parih osnovnih relacij električnih in fizikalnih veličin.
Vse skupaj bi moralo biti jasno petošolčku.
Vse skupaj bi moralo biti jasno petošolčku.
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
Bodo?
Saj so že od vsega začetka.
Tudi na blogu je napisano "the new management" blah blah blah - ogromno prostora za postavljanje teorij zarote.
Saj so že od vsega začetka.
Tudi na blogu je napisano "the new management" blah blah blah - ogromno prostora za postavljanje teorij zarote.

WarpedGone ::
V bistvu precej pričakovano za vse z IQjem nad mrzliščem vode in z znanjem osnovnih matematičnih operacij, Ohmovega zakona in parih osnovnih relacij električnih in fizikalnih veličin. Vse skupaj bi moralo biti jasno petošolčku.
Res bi moralo bit. V kater razred hodiš, da ti vseeno ni?

Vse posebnosti okrog elektrike in baterij so pod streho in narejene. Težave imajo z vzdržljivostjo MENJALNIKA. V igri so višji obrati (menjava iz 13.000 rpm na 6500rpm) in mnogo višje vztrajnosti motorja (rotor, ki se vrti z 200 obrati na sekundo ima okrog 20kg) so sile, ki se pojavljajo pri prestavljanju mnogo višje kot pri običajnih avtomobilih. Zato so običajni designi menjalnikov neprimerni - ne vzdržijo trdih prestavljanj 200.000km dolgo.
Martin Eberhard:
Tesla’s transmission woes have little to do with technical requirements of a performance EV or any other technical reason. The big problem for Tesla (and for any other company trying to build a relatively small number of cars) is that the industry is geared up (if you will forgive the pun) to make large production runs of a given transmission design. Unfortunately, the unique requirements of the Roadster make existing transmissions unsuitable, even though the transmission it needs is not rocket science.
So Tesla has to try either to help a specialty, super-low volume transmission company to make a totally new design and build more of these than the specialty company typically does - or Tesla has to convince a big tier-one supplier to make a totally new design, for which the entire production run is smaller than their typical engineering prototype run. Tough to do.
Dva proizvajalca menjalnikov nista bla sposobna narest vzdržljiv menjalnik. Trenutno sta v igri dva druga prozivajalca, ki vzporedno izboljšujeta vzdržljivost obstoječega designa.
Glavni investitor (Elon Musk) je v Tesla Motors vložil že čez 50 milijonov dolarjev. Ostali investitorji so zaenkrat dodali še dodatnih 80 milijonov. Elon je zbranim kupcem decembra dejal "I don't care how much money I'd have to put into it, I don't care who I'd have to kill to make it a reality". Tesla Roadster bo letos postal realnost. Navkljub vsem trditvam osebkov z IQjem nad lediščem, da to sploh ni možno.
Tesla Motors ima probleme z rastjo firme in potrebno reorganizacijo. Do pred kratkim je bilo zaposlenih okrog 280 ljudi, sedaj je številka nekje okrog 250. Odpustili so precej ključnih ljudi, tudi soustanovitelja. Zakaj in čemu je čisto odvisno koga vprašate. Za več informacij se splača brat:
- bloge in komentarje na Tesla Motors
- komentarje in debato na Tesla Motors Club
- blog soustanovitelja firme Martina Eberharda Tesla Founders
Če hočete pa le nabijat, kako da je električni avto brezveze, pa ne tratite časa s pridobivanjem informacij. Manj ko boste vedeli, bolj debilni boste izpadli. To pa hočete, a ne?

Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Brane2 ::
Ne bluzi o menjalnikih.
Pri tako majhnih serijah in takih cenah svtomobilov bi si tip lahko privoščil menjalnik za NASA-o.
Tip je pač rabil izgovor, zakaj zamuja in če bi samo omenil baterijo, bi šla kredibilnost firme u 3PM.
Zato je poiskal kak ne totalno debilen izgovor, ki bii mu dal čas da doreče stvari z baterijo.
Če bi bil res problem v menjalniku, bi tip dal ven to kar pač ima in ko bi začeli seriski menjalniki crkovati, bi jih zamenjal z izboljšanimi modeli, ko bi jih imel.
Poleg tega pa je ravno na teh forumih debata o BATERIJAH in pretirani optimističnosti konstruktorjev.
Predvsem o notranji upronosti in gretju akujev pod bremenom, pa seveda o varnostnih ukrepih.
Pa o tem,d a Teslinih podatkov za končni aku niti približno ne more zadovoljiti karkoli od tega, kar je trenutno na trgu.
Pri tako majhnih serijah in takih cenah svtomobilov bi si tip lahko privoščil menjalnik za NASA-o.
Tip je pač rabil izgovor, zakaj zamuja in če bi samo omenil baterijo, bi šla kredibilnost firme u 3PM.
Zato je poiskal kak ne totalno debilen izgovor, ki bii mu dal čas da doreče stvari z baterijo.
Če bi bil res problem v menjalniku, bi tip dal ven to kar pač ima in ko bi začeli seriski menjalniki crkovati, bi jih zamenjal z izboljšanimi modeli, ko bi jih imel.
Poleg tega pa je ravno na teh forumih debata o BATERIJAH in pretirani optimističnosti konstruktorjev.
Predvsem o notranji upronosti in gretju akujev pod bremenom, pa seveda o varnostnih ukrepih.
Pa o tem,d a Teslinih podatkov za končni aku niti približno ne more zadovoljiti karkoli od tega, kar je trenutno na trgu.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
Citiram sebe:
Lepo, da poslušaš moj nasvet. Fino ti uspeva izpadit ...
Namreč, če bi šel mal gledat linke, ki sm jih dal, bi zvedel tudi, da je trenutno plan izdaja avtomobila z "zaklenjenim" menjalnikom. Imel bo le eno prestavo - drugo - ki omogoča 5,7s do 100km/ih in max nekje okrog 120mph. Računajo, da bi v roku pol leta težave z menjalnikom morale bit urejene in bojo prvim kupcem, menjalnik brezplačno zamenjali z "odklenjenim".
Zanimivo je predvsem, da si tako zelo glasen, pa nisi plačal enga €. Obstajajo pa ljudje, ki so vnaprej plačali 100.000$ (zelo znane face), pa potrpežljivo čakajo na avtomobil. Verjamem, da če to nebi bilo res, bi letele tožbe ena za drugo.
But don't let facts spoil your stories...
Če hočete pa le nabijat, kako da je električni avto brezveze, pa ne tratite časa s pridobivanjem informacij. Manj ko boste vedeli, bolj debilni boste izpadli. To pa hočete, a ne?
Lepo, da poslušaš moj nasvet. Fino ti uspeva izpadit ...
Namreč, če bi šel mal gledat linke, ki sm jih dal, bi zvedel tudi, da je trenutno plan izdaja avtomobila z "zaklenjenim" menjalnikom. Imel bo le eno prestavo - drugo - ki omogoča 5,7s do 100km/ih in max nekje okrog 120mph. Računajo, da bi v roku pol leta težave z menjalnikom morale bit urejene in bojo prvim kupcem, menjalnik brezplačno zamenjali z "odklenjenim".
Zanimivo je predvsem, da si tako zelo glasen, pa nisi plačal enga €. Obstajajo pa ljudje, ki so vnaprej plačali 100.000$ (zelo znane face), pa potrpežljivo čakajo na avtomobil. Verjamem, da če to nebi bilo res, bi letele tožbe ena za drugo.
But don't let facts spoil your stories...
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::
Saj ima z zaklenjenim menjalnikom, bolje reci reduktorjem čisto OK specifikacije.
Čemu namesto reduktorja, ki ga lahko narediš mnogo bolj robustnega pri istih zunanjih merah, kot katerokoli izvedbo menjalnika, komplicirati z menjalnikom? Samo drag je in ima mnogo več delov, ki se lahko pokvarijo. Pri reduktorju pa samo stikalo (lahko v obliki prestavne ročice): naprej, nazaj in stop.
Najvišje dovoljene hitrosti v cestnem prometu v ZDA so 65mph, tako da bi mu dali še nižjo končno hitrost in s tem boljše pošpeške.
Problem je drugje. Baterije in projekt Tesla Motor piši propalo.
Čemu namesto reduktorja, ki ga lahko narediš mnogo bolj robustnega pri istih zunanjih merah, kot katerokoli izvedbo menjalnika, komplicirati z menjalnikom? Samo drag je in ima mnogo več delov, ki se lahko pokvarijo. Pri reduktorju pa samo stikalo (lahko v obliki prestavne ročice): naprej, nazaj in stop.
Najvišje dovoljene hitrosti v cestnem prometu v ZDA so 65mph, tako da bi mu dali še nižjo končno hitrost in s tem boljše pošpeške.
Problem je drugje. Baterije in projekt Tesla Motor piši propalo.
Nekoč je bil Slo-tech.

Boeing ::
Azrael: Tesla motors bo čez nekaj let ratala ogromna firma. Verjemi.
Brane2: ne se pustit. Dizl uber alles, je tak ?
Brane2: ne se pustit. Dizl uber alles, je tak ?


Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

jest10 ::
Boeing@
Dokler bo stanje s proizvodnjo elektrike in z baterijami takšno, kot je seda, nimajo avtomobili na štrom nikakršnih možnosti za uspeh.
Dokler bo stanje s proizvodnjo elektrike in z baterijami takšno, kot je seda, nimajo avtomobili na štrom nikakršnih možnosti za uspeh.

Thomas ::
> Tesla motors bo čez nekaj let ratala ogromna firma. Verjemi.
Ni elektraren za štrom še, četudi bi naredili superbaterije.
Dve veliki oviri, zaenkrat.
Ni elektraren za štrom še, četudi bi naredili superbaterije.
Dve veliki oviri, zaenkrat.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

WarpedGone ::
>> Ni elektraren za štrom še
Ponoči gre cca tretina danes inštaliranih kapacitet v luft, kar samo posebi zadostuje za znaten delež energetskih potreb. Ne za vse ampak za znaten delež.
Če ne, čemu cenejši štrom ponoči?
Ponoči gre cca tretina danes inštaliranih kapacitet v luft, kar samo posebi zadostuje za znaten delež energetskih potreb. Ne za vse ampak za znaten delež.
Če ne, čemu cenejši štrom ponoči?
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::
za tesla roadstar pa res ni ovira če ni dovolj elektrarn. mislim da avto za 100000€ ne bo videl masovne proizvodnje.
zakaj pa tako visoki obrati v menjalniku? WO, lahko bolj natančno opišeš prenos moči na kolesa pri tem avtu?
zakaj pa tako visoki obrati v menjalniku? WO, lahko bolj natančno opišeš prenos moči na kolesa pri tem avtu?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jest10 ::
Tudi ponoči gre vedno manj štroma v luft. Ozeroma štroma ne gre v luft prav nič! Vedno se ga proizvede točno toliko, kolikor se ga porabi.
Vedno več pa ga gre za pogon črpalnih elektraren. Recimo pri nas bomo pri zagonu črpalne v Avčah že blizu meji, da bomo tudi ponoči uvažali elektriko. Po zagonu črpalne na Kozjaku, pa bomo uvažali podnevi in ponoči. Tega nas bi rešila le 7 blok v Šoštanju in 2 blok v Krškem
Vedno več pa ga gre za pogon črpalnih elektraren. Recimo pri nas bomo pri zagonu črpalne v Avčah že blizu meji, da bomo tudi ponoči uvažali elektriko. Po zagonu črpalne na Kozjaku, pa bomo uvažali podnevi in ponoči. Tega nas bi rešila le 7 blok v Šoštanju in 2 blok v Krškem

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()

jype ::
WarpedOne> Če ne, čemu cenejši štrom ponoči?
Ker je sindikat zahteval cenejšo luč za branje.
Po pravici povedano mene sploh ne skrbi za energetski primanjkljaj tako kot Thomasa. Za razliko od mnogih jaz ne mislim da se bo ob morebitnem prodajnem uspehu tesla roadsterja nenadoma vozila z njim vsa celina.
Ker je sindikat zahteval cenejšo luč za branje.
Po pravici povedano mene sploh ne skrbi za energetski primanjkljaj tako kot Thomasa. Za razliko od mnogih jaz ne mislim da se bo ob morebitnem prodajnem uspehu tesla roadsterja nenadoma vozila z njim vsa celina.

jest10 ::
Zaradi nekaj teh avtomobilčkov res ne bi bilo pomanjkanja. Množične uporabe elektro prevoznih sredstev pa še dolgo ne bo.

Spajky ::
Jest nisem nad elektro avti ali elektro hibridi preveč navdušen, pa ravnokar experimentiram z različnimi raztopinami elektrolitov in "vode" ter napetostmi/tokovi elektrike za on_board elektrolizo "AquaFuelCell"-sprotno produkcijo "pokalnega plina" kot "dodat.pog.gorivo" za šparanje bencina v mojem 15-let starem Škodilaku! [water4gas]
Rezultati na "mizi" so spodbudni (naj bi blo brez predelave motorja v avtu).
Pravtako, sem že dodal v bencin 0,5dl >99% acetona na en tank (0,13%); od "oka" pomaga, koliko se pa prišpara s tem in tem avtom, ki mu ne dela več števec prevoženih km, pa nisem še ugotovil, dela pa rahlo bolje!
Dodajanje malo acetona v "AquaFuelCell" tudi pomaga!
Čez mesec dni mam tehnični in pol grem v predelavo zgleda kasneje!
Da o ČETRTEM pedalu (levo od sklopke) = elektro-FootSwitch [na karburator] niti ne govorim (kao švoh pnevmatska bremza), ki sem ga montiral pred dobrimi dvemi leti!
... sem se sprakticiral vozit z njim v slabih treh dneh; prišpara mi najmanj dober L goriva na 100km!
Jah, po slabih dveh letih ukvarjanja s konzervnim pojačavanjem wifi anten, je blo pa treba najti novo intrigantno zanimacijo; mislim prepolovit porabo bencina (hybrid Favorit), pol bo šel na reciklažo verjetno čez dobro leto itak, praktično znanje iz experimentov pa bo ostalo (DIY) za novejšo limuzino.
.. internet tudi pomaga za iskat info

Pravtako, sem že dodal v bencin 0,5dl >99% acetona na en tank (0,13%); od "oka" pomaga, koliko se pa prišpara s tem in tem avtom, ki mu ne dela več števec prevoženih km, pa nisem še ugotovil, dela pa rahlo bolje!



Da o ČETRTEM pedalu (levo od sklopke) = elektro-FootSwitch [na karburator] niti ne govorim (kao švoh pnevmatska bremza), ki sem ga montiral pred dobrimi dvemi leti!

Jah, po slabih dveh letih ukvarjanja s konzervnim pojačavanjem wifi anten, je blo pa treba najti novo intrigantno zanimacijo; mislim prepolovit porabo bencina (hybrid Favorit), pol bo šel na reciklažo verjetno čez dobro leto itak, praktično znanje iz experimentov pa bo ostalo (DIY) za novejšo limuzino.





"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Azrael ::
>zakaj pa tako visoki obrati v menjalniku?
Elektromotor se vrti tako hitro, obrate pa je treba znižati, da bodo primerni za kolesa.
Samo ob tem, kako lepo momentno karakteristiko ima AC servo (ima idealno momentvo karakteristiko za vleko in ob tem nima težav z visokimi obrati kot glavnostični istosmerni motor), je IMO izbira menjalnika najmanj čudna.
Tak motor ga ne rabi. Pri Američanih, kjer so tako vsi navajeni avtomatskega menjalnika, je izbira ročnega menjalnika še toliko bolj nerazumljiva.
Glede sil je spet čudno, vstrajnik in ročična gred kakšnega navitega Ferrarija ali Honde je še teje od 20kg, obrati pa tudi tam nekje, sklopke pa to zdržijo.
Zato je izgovor o nedobavljivosti menjalnika zelo za lase privlečen in po moje kupovanje časa.
Mogoče se jim nekaj pokrompiri in rešijo probleme (varnost in kje bodo dobili akumulatorje s takimi sanjskimi karakteriatikami) in uspejo, samo sem mnenja da je ta "problem" znak zanesljivega propada projekta.
Edit typo
Elektromotor se vrti tako hitro, obrate pa je treba znižati, da bodo primerni za kolesa.
Samo ob tem, kako lepo momentno karakteristiko ima AC servo (ima idealno momentvo karakteristiko za vleko in ob tem nima težav z visokimi obrati kot glavnostični istosmerni motor), je IMO izbira menjalnika najmanj čudna.
Tak motor ga ne rabi. Pri Američanih, kjer so tako vsi navajeni avtomatskega menjalnika, je izbira ročnega menjalnika še toliko bolj nerazumljiva.
Glede sil je spet čudno, vstrajnik in ročična gred kakšnega navitega Ferrarija ali Honde je še teje od 20kg, obrati pa tudi tam nekje, sklopke pa to zdržijo.
Zato je izgovor o nedobavljivosti menjalnika zelo za lase privlečen in po moje kupovanje časa.
Mogoče se jim nekaj pokrompiri in rešijo probleme (varnost in kje bodo dobili akumulatorje s takimi sanjskimi karakteriatikami) in uspejo, samo sem mnenja da je ta "problem" znak zanesljivega propada projekta.
Edit typo
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()

WarpedGone ::
>> zakaj pa tako visoki obrati v menjalniku? WO, lahko bolj natančno opišeš prenos moči na kolesa pri tem avtu?
Stvar ima dve prestavi:
Prva: 14.3 : 1
Druga: 7.4 : 1
Predstavljaj si pospeševanje iz mesta do max hitrosti. V prvi prestavi ga nabiješ do max 12.500rpm, ko imaš hitrost nekje okrog 100kmh, nato pa hočeš zašaltat v drugo in nadaljevat pospeševanje. Prestavno razmerje se skoraj prepolovi (iz 14,3 na 7,4 proti 1), to pomeni da mora ob isti hitrosti avtomobila motor skoraj prepoloviti svoje obrate.
12.500rpm pomeni nekaj čez 200 obratov na sekundo. V delčku sekunde (nihče noče avtomobila, kjer bi menjava prestave trajala par sekund, sploh pa ne takega športnega avtomobila), se mora torej motor upočasniti iz 200 obratov na sekundo na 100 obratov na sekundo. Za motor je rečeno da tehta okrog 45kg. Predvidevam, da rotor (baker) tehta vsaj 20kg. Torej, 20kg težek valj s premerom okrog 10 cm je treba recimo v pol sekunde zavreti iz 200 obratov/s na 100 obravo/s. Elektronika je sposobna moči okrog 200kW, kar pa ne zadostuje. Potrebna moč bi bila v rangu 500 - 1000kW, odvisno od časa (hitrejše ustavljanje - večja moč).
Prvi menjalnik je bil povsem brez sklopke. Vso spremembo obratov je morala skompenzirati elektronika. Ker je to bilo očitno prepočasi (govori se, da je trajalo 4 sekunde), so naročili drugega - z elektrohidravlično sklopko, kjer del moči (upočasnjevanja) poje sklopka sama. Očitno ni bila dovolj močna, da bi trpela take stvari dalj časa. Zato se sedaj vzporedno dela na njegovem ojačanju. Spremembe naj bi bile v detajlih - mazanje posameznih ležajev, tok olja, materijali, debelina posameznih sten, etc.
Ni problem narest vzdržljivega menjalnika za ogromne moči, če je ta lahko velik kot hiša ali težak ko ladja. Problem nastane ko je treba narest menjalnik za velike moči, velike hitrosti, ki je hkrati tudi lahek, majhen in zelo učinkovit - zelo nizke izgube, čimmanj notranjega trenja. Tukaj nucaš poseben design in izkušene ljudi, ki dobro vejo kaj delajo. Take ljudi najdeš pa v specializiranih delavnicah, ki delajo menjalnike skoraj po naročilu - po par kosov in pa v velikih tovarnah, kjer se pogovarjajo o serijah 100.000 kosov in več. Prvi nimajo možnosti izdelovat stvari po par 1000 kosov letno, drugih pa to sploh ne zanima.
Tehnične specifikacije so tule.
Edit:
Ja, tole mnenje deli mnogo ljudi. Tudi oba ustanovitelja firme Tesla Motors. Ampak potem je prišel pa Mr. Money in je reku: Denar je moj in jaz pravim, da se splača. (moj prevod citata, če koga zanima, lahko najdem link do originala). Brez menjalnika bi stvar imela podobne specifikacije, kot jih ima sedaj v 2. prestavi. Torej, nebi se morala kosat direkt s tahudimi ferariji in porši.
Edit 2: Moj čist osebni sum:
Tile problemi z menjalnikom v osnovi izvirajo iz tega, da je bil avto v štartu namenjen da bo brez njega. Tak je bil plan, ki ga je Eberhard predstavil Musku. Takrat so že začeli tudi z designom motorja (mere, teže, specifikacije, etc). Ko je Musk postavil ultimat po menjalniku, pa je bil razvoj motorja že predaleč, da bi ga lahk bistveno spremenili. Tako je blo treba pač prilagodit menjalnik. Ostalo je pa zgodovina in sedanjost.
Stvar ima dve prestavi:
Prva: 14.3 : 1
Druga: 7.4 : 1
Predstavljaj si pospeševanje iz mesta do max hitrosti. V prvi prestavi ga nabiješ do max 12.500rpm, ko imaš hitrost nekje okrog 100kmh, nato pa hočeš zašaltat v drugo in nadaljevat pospeševanje. Prestavno razmerje se skoraj prepolovi (iz 14,3 na 7,4 proti 1), to pomeni da mora ob isti hitrosti avtomobila motor skoraj prepoloviti svoje obrate.
12.500rpm pomeni nekaj čez 200 obratov na sekundo. V delčku sekunde (nihče noče avtomobila, kjer bi menjava prestave trajala par sekund, sploh pa ne takega športnega avtomobila), se mora torej motor upočasniti iz 200 obratov na sekundo na 100 obratov na sekundo. Za motor je rečeno da tehta okrog 45kg. Predvidevam, da rotor (baker) tehta vsaj 20kg. Torej, 20kg težek valj s premerom okrog 10 cm je treba recimo v pol sekunde zavreti iz 200 obratov/s na 100 obravo/s. Elektronika je sposobna moči okrog 200kW, kar pa ne zadostuje. Potrebna moč bi bila v rangu 500 - 1000kW, odvisno od časa (hitrejše ustavljanje - večja moč).
Prvi menjalnik je bil povsem brez sklopke. Vso spremembo obratov je morala skompenzirati elektronika. Ker je to bilo očitno prepočasi (govori se, da je trajalo 4 sekunde), so naročili drugega - z elektrohidravlično sklopko, kjer del moči (upočasnjevanja) poje sklopka sama. Očitno ni bila dovolj močna, da bi trpela take stvari dalj časa. Zato se sedaj vzporedno dela na njegovem ojačanju. Spremembe naj bi bile v detajlih - mazanje posameznih ležajev, tok olja, materijali, debelina posameznih sten, etc.
Ni problem narest vzdržljivega menjalnika za ogromne moči, če je ta lahko velik kot hiša ali težak ko ladja. Problem nastane ko je treba narest menjalnik za velike moči, velike hitrosti, ki je hkrati tudi lahek, majhen in zelo učinkovit - zelo nizke izgube, čimmanj notranjega trenja. Tukaj nucaš poseben design in izkušene ljudi, ki dobro vejo kaj delajo. Take ljudi najdeš pa v specializiranih delavnicah, ki delajo menjalnike skoraj po naročilu - po par kosov in pa v velikih tovarnah, kjer se pogovarjajo o serijah 100.000 kosov in več. Prvi nimajo možnosti izdelovat stvari po par 1000 kosov letno, drugih pa to sploh ne zanima.
Tehnične specifikacije so tule.
Edit:
Samo ob tem, kako lepo momentno karakteristiko ima AC servo (iima idealno momentvo karakteristiko za vleko in ob tem nima težav z visokimi obrati kot glavnostični istosmerni motor), je IMO izbira menjalnika najmanj čudna.
Ja, tole mnenje deli mnogo ljudi. Tudi oba ustanovitelja firme Tesla Motors. Ampak potem je prišel pa Mr. Money in je reku: Denar je moj in jaz pravim, da se splača. (moj prevod citata, če koga zanima, lahko najdem link do originala). Brez menjalnika bi stvar imela podobne specifikacije, kot jih ima sedaj v 2. prestavi. Torej, nebi se morala kosat direkt s tahudimi ferariji in porši.
Edit 2: Moj čist osebni sum:
Tile problemi z menjalnikom v osnovi izvirajo iz tega, da je bil avto v štartu namenjen da bo brez njega. Tak je bil plan, ki ga je Eberhard predstavil Musku. Takrat so že začeli tudi z designom motorja (mere, teže, specifikacije, etc). Ko je Musk postavil ultimat po menjalniku, pa je bil razvoj motorja že predaleč, da bi ga lahk bistveno spremenili. Tako je blo treba pač prilagodit menjalnik. Ostalo je pa zgodovina in sedanjost.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()