Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
darkolord ::
Če bi vsi dobili idejo, da se grejo hkrati vozit. Ampak potem bi na cesti vsi stali, tako da ne bi bilo težav.
Sicer pa, itak ne bi vsi prešli na elektriko čez noč. Na eni gigavatni nuklearki bi se lahko furalo vsaj kakih 70 tisoč avtov, kar bi bilo dovolj kar za nekaj časa
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
Sicer pa, itak ne bi vsi prešli na elektriko čez noč. Na eni gigavatni nuklearki bi se lahko furalo vsaj kakih 70 tisoč avtov, kar bi bilo dovolj kar za nekaj časa
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
lufthammer ::
Grey>> Poleg tega je avtonomija 300km več kot zadosti za povprečnega uporabnika. Kar je več kot to je že v bistvu luksuz..
Torej iz Maribora v Koper in nazaj po cesti je luksuz? Z letalom???
Mislim, da je luksuz in imaš preveč časa, če si lahko privoščiš tako pot z vlakom. Ali pa ne veš, kako to poteka. Če seveda sploh ujameš vlak za nazaj v istem dnevu.
Greš s Teslo po tej špuri in moraš nazajgrede v Ljubljani "počivati" 3,5 ure za polnjenje baterij. Mogoče pričakuješ, da bodo na "pumpah" skladiščili parstokilske nafilane paketke različnih proizvajalcev za hitro menjavo? Malo morgen.
Mimogrede, luksuz je imeti avto, če delaš malo kilometrov na kratke razdalje. Taksi je cenejši.
Torej iz Maribora v Koper in nazaj po cesti je luksuz? Z letalom???
Mislim, da je luksuz in imaš preveč časa, če si lahko privoščiš tako pot z vlakom. Ali pa ne veš, kako to poteka. Če seveda sploh ujameš vlak za nazaj v istem dnevu.
Greš s Teslo po tej špuri in moraš nazajgrede v Ljubljani "počivati" 3,5 ure za polnjenje baterij. Mogoče pričakuješ, da bodo na "pumpah" skladiščili parstokilske nafilane paketke različnih proizvajalcev za hitro menjavo? Malo morgen.
Mimogrede, luksuz je imeti avto, če delaš malo kilometrov na kratke razdalje. Taksi je cenejši.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Thomas ::
> Če bi vsi dobili idejo, da se grejo hkrati vozit.
Potem bi rabu 150 JEK.
Vendar, ker cobi to idejo hkrati največ kakšnih 10%, bi bilo 15 JEK dovolj.
Šokantno, ane?
Potem bi rabu 150 JEK.
Vendar, ker cobi to idejo hkrati največ kakšnih 10%, bi bilo 15 JEK dovolj.
Šokantno, ane?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Azrael ::
Statistični urad RS. Podatki za leto 2006
Neosvinčen motorni bencin 95 (1000 t) Končna poraba-skupaj 583
Neosvinčen motorni bencin 98 (1000 t) Končna poraba-skupaj 57
Dizelsko gorivo (1000 t) Končna poraba-skupaj 962
skupaj je to 1602000 ton
Vsa ta goriva imajo ~42MJ/kg oz, ker je 1kWh = 3.6 MJ, 11.67kWh/kg
Skupna moč teh goriv je bila tako 18.7 TWh.
NEK je po podatkih istega vira v letu 2006 na pragu jedrske elektrarne proizvedla 5290 GWh oziroma 5.3TWh energije ali 3.5x manj, kot jo je skuril promet.
Ena NEK ne zadostuje, da pokrije potrebe prometa v RS. Rabiš 4 in to za leto 2006, brez upoštevanja vseh izgub, promet pa kot vemo, se vsako leto samo povečuje. 10 nukleark bo verjetno kar realna cifra.
edit typo in dodan link
Neosvinčen motorni bencin 95 (1000 t) Končna poraba-skupaj 583
Neosvinčen motorni bencin 98 (1000 t) Končna poraba-skupaj 57
Dizelsko gorivo (1000 t) Končna poraba-skupaj 962
skupaj je to 1602000 ton
Vsa ta goriva imajo ~42MJ/kg oz, ker je 1kWh = 3.6 MJ, 11.67kWh/kg
Skupna moč teh goriv je bila tako 18.7 TWh.
NEK je po podatkih istega vira v letu 2006 na pragu jedrske elektrarne proizvedla 5290 GWh oziroma 5.3TWh energije ali 3.5x manj, kot jo je skuril promet.
Ena NEK ne zadostuje, da pokrije potrebe prometa v RS. Rabiš 4 in to za leto 2006, brez upoštevanja vseh izgub, promet pa kot vemo, se vsako leto samo povečuje. 10 nukleark bo verjetno kar realna cifra.
edit typo in dodan link
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/4237853.html?page=1
120mi = 190km dosega, oziroma elektrodizel verzija 300mpg = 0.9 litra na 100 km.
Azrael> Skupna moč teh goriv je bila tako 18.7 TWh.
Izkoristek sodobnega elektromotorja je približno 90%. Skozi celoten cikel (prenos elektrike po žici, shranjevanje v baterijah, prenos na kolesa) učinkovitost pade na 40%.
Pri gorivu (prevoz, rafiniranje, izkoristek motorja) reč pade pod 10%.
Ampak, kot pravi Thomas, pomemben je bang for buck. Tisti filmček zgoraj zgleda kar kul za tiste od nas, ki se nam ni treba vozit s passat karavani.
120mi = 190km dosega, oziroma elektrodizel verzija 300mpg = 0.9 litra na 100 km.
Azrael> Skupna moč teh goriv je bila tako 18.7 TWh.
Izkoristek sodobnega elektromotorja je približno 90%. Skozi celoten cikel (prenos elektrike po žici, shranjevanje v baterijah, prenos na kolesa) učinkovitost pade na 40%.
Pri gorivu (prevoz, rafiniranje, izkoristek motorja) reč pade pod 10%.
Ampak, kot pravi Thomas, pomemben je bang for buck. Tisti filmček zgoraj zgleda kar kul za tiste od nas, ki se nam ni treba vozit s passat karavani.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Azrael ::
Kaj je s pasatt karavanom narobe, nič pretirano velik avtoček? Ravno toliko velik, da je nudi minimum udobja, čeprav njegov proizvajalec škrtari pri vsem, od opreme, do kvalitete izdelave.
Mikro gajbe, bicikli in podobna šara je za mazohiste.
Mikro gajbe, bicikli in podobna šara je za mazohiste.
Nekoč je bil Slo-tech.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Azrael> Mikro gajbe, bicikli in podobna šara je za mazohiste.
Passati so pa za agrarne delavce, ki vsak dan vozijo gajbe gnilih japk naokoli. Pa za take, ki ne znajo zračunat, da se za dvakrat v desetih letih, ko je treba peljat pohištvo, bolj splača taksi kot velik avto.
Passati so pa za agrarne delavce, ki vsak dan vozijo gajbe gnilih japk naokoli. Pa za take, ki ne znajo zračunat, da se za dvakrat v desetih letih, ko je treba peljat pohištvo, bolj splača taksi kot velik avto.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Thomas ::
Ja. Za povprečno porabo rabimo ene 5 JEK. Za konice pa ene 10 JEK. Za teoretično konico, ko so vsi na cesti, dp česar nikoli ne pride, pa 100 JEK.
Tega ni pametno pozabiti, kadarkoli se pogovarjamo o električnem avtu, ki ni prototip. Ali pa par prototipov na cesti.
OTOH, imamo tudi 10^8 kvadratnih metrov streh, ki bi lahko filale avtobaterije, če bi imeli kakšne še znanstvenofantastične (a realno mogoče) solarne celice.
Samo nismo tam.
Tega ni pametno pozabiti, kadarkoli se pogovarjamo o električnem avtu, ki ni prototip. Ali pa par prototipov na cesti.
OTOH, imamo tudi 10^8 kvadratnih metrov streh, ki bi lahko filale avtobaterije, če bi imeli kakšne še znanstvenofantastične (a realno mogoče) solarne celice.
Samo nismo tam.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Thomas> Samo nismo tam.
Ampak vseeno ni razloga, da ne bi šli v tej smeri.
Meni se zdi naravnost bedasto, da avto na parkirišču v vročem soncu ne izrablja energije, ki jo prejema za to, da bi se hladil. No, tistale električna kabina ultralahkega letala na kolesih to počne. Pohvalno.
Ampak vseeno ni razloga, da ne bi šli v tej smeri.
Meni se zdi naravnost bedasto, da avto na parkirišču v vročem soncu ne izrablja energije, ki jo prejema za to, da bi se hladil. No, tistale električna kabina ultralahkega letala na kolesih to počne. Pohvalno.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Thomas ::
Ljudje so zvedli, kolk JEK cca rabmo, za vse avte na elektriko.
[----brisan offtopic del-----]
[----brisan offtopic del-----]
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
gensi ::
Napredek pri električnih vozilih bil zadnje čase je sorazmerno počasen, vseeno pa se bo prej ali slej, najbrž postopoma, predvsem za vožnje kratkega dosega, uveljavil tudi električni avto.
Če ne bodo patentov pokupile naftne družbe, potem zna biti tole: "OBJAVA V MONITORJU" zanimivo.
Zanimivi spletni strani vezani na "temo" sta tudi: autobloggreen in evworld.
Če ne bodo patentov pokupile naftne družbe, potem zna biti tole: "OBJAVA V MONITORJU" zanimivo.
Zanimivi spletni strani vezani na "temo" sta tudi: autobloggreen in evworld.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
gzibret ::
Trenutno vidim dve resni omejitvi, yakaj elektri;ni avtomobili [e niso prava stvar. Prva so baterije (pretežke, se prepočasi polnijo, slabo obstojne, strupene), drugo pa je neprimernost električnega omrežja in prenizka proizvodnja elektrike, kot je Azrael lepo izračunal.
Pač, bencin in dizel sta zaenkrat IMO najboljša rešitev. Sicer pa je problem strupenih izpušnih plinov z obvezno uporabo katalizatorjev v večji meri odpravljen. Edino kakšne obvezne sajaste filtre na dizel agregatih bi lahko montirali.
Pač, bencin in dizel sta zaenkrat IMO najboljša rešitev. Sicer pa je problem strupenih izpušnih plinov z obvezno uporabo katalizatorjev v večji meri odpravljen. Edino kakšne obvezne sajaste filtre na dizel agregatih bi lahko montirali.
Vse je za neki dobr!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Grey ::
Promet, ki temelji predvsem na električnih avtomobilih je možno doseč v najkasneje 10 letih (pa še to v najslabšem primeru ob današnji tehnologiji).
Če se želi doseči takšno radikalno spremembo je treba to početi na učinkovit način.
Treba je pripravit teren:
1. poceniti javni promet (drastično zmanjšati št. avtomobilov v prometu)
2. ljudi osveščati o škodljivih vplivih avtomobilov na atmosfero in okolico
3. uvesti ogromne davčne olajšave za tiste, ki kupijo el. avtomobil
4. pripraviti prototip, ki je dovolj sposoben (GM EV-1 je bil precej dober prototip)
5. zbirati podatke o tem, kdo bi bil pripravljen kupiti tak avtomobil
6. zbirati prednaročila (cena ugodna) in potem zagotoviti vse naročene avtomobile v dogovorjenem roku
Ob sledenju temu postopku, je uspeh garantiran in prometna revolucija pred pragom.
Če ne bi zaustavili razvoja EV-1, bi imeli sedaj vsaj 20% prometa na 100% električni pogon.
Restrukturiranje prometa je najboljša možna opcija za čisto okolje in svež zrak v Ljubljani, New Yorku itd. Današnja ureditev prometa je prilagojena za naftno industrijo. Nepraktična, neracionalna, neučinkovita. Če ti daš npr. nekemu turistu na voljo zagotovljen prevoz od letališča, hitre železnice, poceni najem el. avtomobilčkov za ogledovanje mest, potreba po karavanih, džipih in ne vem kakihše glomaznih avtomobilih, odpade, ker niso več racionalni.
Naša družba se dejansko razvija v tako smer, da trošimo čedalje več in to ni dobro. Taka hitra in neracionalna potrošnja surovin bo povzročila nenadno zaustavitev razvoja (zmanjkuje npr. substrata za LCD zaslone, nafte je še malo, potrebujemo jo pa za izgradnjo lahkih materialov). Stvar je treba zaustaviti in uvesti dobesedno, prednaročniško ekonomijo. S tem se doseže nizke cene in racionalno potrošnjo surovin za izdelavo. Koliko stvari ostane neprodanih? Koliko stvari stoji na prodajnih policah zelo dolgo časa? To so vse surovine, ki bi lahko šle za izgradnjo novih stvari pa ne gredo, ker jih je bilo narejenih preveč in sedaj tam stojijo.
Če se želi doseči takšno radikalno spremembo je treba to početi na učinkovit način.
Treba je pripravit teren:
1. poceniti javni promet (drastično zmanjšati št. avtomobilov v prometu)
2. ljudi osveščati o škodljivih vplivih avtomobilov na atmosfero in okolico
3. uvesti ogromne davčne olajšave za tiste, ki kupijo el. avtomobil
4. pripraviti prototip, ki je dovolj sposoben (GM EV-1 je bil precej dober prototip)
5. zbirati podatke o tem, kdo bi bil pripravljen kupiti tak avtomobil
6. zbirati prednaročila (cena ugodna) in potem zagotoviti vse naročene avtomobile v dogovorjenem roku
Ob sledenju temu postopku, je uspeh garantiran in prometna revolucija pred pragom.
Če ne bi zaustavili razvoja EV-1, bi imeli sedaj vsaj 20% prometa na 100% električni pogon.
Restrukturiranje prometa je najboljša možna opcija za čisto okolje in svež zrak v Ljubljani, New Yorku itd. Današnja ureditev prometa je prilagojena za naftno industrijo. Nepraktična, neracionalna, neučinkovita. Če ti daš npr. nekemu turistu na voljo zagotovljen prevoz od letališča, hitre železnice, poceni najem el. avtomobilčkov za ogledovanje mest, potreba po karavanih, džipih in ne vem kakihše glomaznih avtomobilih, odpade, ker niso več racionalni.
Naša družba se dejansko razvija v tako smer, da trošimo čedalje več in to ni dobro. Taka hitra in neracionalna potrošnja surovin bo povzročila nenadno zaustavitev razvoja (zmanjkuje npr. substrata za LCD zaslone, nafte je še malo, potrebujemo jo pa za izgradnjo lahkih materialov). Stvar je treba zaustaviti in uvesti dobesedno, prednaročniško ekonomijo. S tem se doseže nizke cene in racionalno potrošnjo surovin za izdelavo. Koliko stvari ostane neprodanih? Koliko stvari stoji na prodajnih policah zelo dolgo časa? To so vse surovine, ki bi lahko šle za izgradnjo novih stvari pa ne gredo, ker jih je bilo narejenih preveč in sedaj tam stojijo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
gruntfürmich ::
točka 4 je zelo težko dosegljiva.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
gzibret ::
> Naša družba se dejansko razvija v tako smer, da trošimo čedalje več....
To zelo dobro uravnava trg. Ne rabimo nove ekonomije. Očitno so surovine še dovolj poceni, da si lahko firme privoščijo neprodane izdelke.
Električni avtomobil pa bo zaživel takrat, ko se bo navadnemu kupcu splačalo, nič prej. Saj imamo vsi radi svež zrak, samo še bolj pa evre v denarnici....
PS - nafte ne bo nikoli zmanjkalo, le dražja bo.
To zelo dobro uravnava trg. Ne rabimo nove ekonomije. Očitno so surovine še dovolj poceni, da si lahko firme privoščijo neprodane izdelke.
Električni avtomobil pa bo zaživel takrat, ko se bo navadnemu kupcu splačalo, nič prej. Saj imamo vsi radi svež zrak, samo še bolj pa evre v denarnici....
PS - nafte ne bo nikoli zmanjkalo, le dražja bo.
Vse je za neki dobr!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dzinks63 ::
![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Grey ::
gzibret...kaj ti to koristi, da bo nafta dražja, če s tem zaustaviš napredek tehnologije? Neprodani izdelki so dokaz napačne ekonomije.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Azrael ::
Tole mislim da zasluži malo več pozornosti:
jype je napisal:
Izkoristiki nukleark in TE so do 30% (HE so praktično zgrajene vse, ki so bile ekonomsko upravičene) . To opevani izkoristek elektrike za pogon vozil zbije na raven tekočih goriv (izkoristki se namreč množijo: 0.4 x 0.3 = 0.12 = 12%). Plus to , da za cestna el. vozila ni infrastrukture in bi jo bilo treba še zgraditi, kar spet terja energijo in $$$.
Torej v končni fazi ni razlik.Tekoča gora "samo" spumpaš iz zemlje in prečistiš, elektriko moraš ustvariti iz drugih virov, naravne elektrike ni kaj prida, pa še izkoristiti je ne znamo, pravzaprav je niti ni smiselno, jo je premalo in je tudi preveč razdrobljena.
Pravijo, da ima povprečna strela 4kWh energije in da udari enkrat na sekundo, gledano v globalnem merilu. Računamo koliko energije je to na leto:
4 x 3600 x 24 x 365 = 126GWh
Kar je 3x manj kot letno proizvede veriga Savskih elektrarn...
jype je napisal:
Izkoristek sodobnega elektromotorja je približno 90%. Skozi celoten cikel (prenos elektrike po žici, shranjevanje v baterijah, prenos na kolesa) učinkovitost pade na 40%.Lepo, ampak izpustil si zelo pomemben podatek, proizvodnja el. energije.
Pri gorivu (prevoz, rafiniranje, izkoristek motorja) reč pade pod 10%.
Izkoristiki nukleark in TE so do 30% (HE so praktično zgrajene vse, ki so bile ekonomsko upravičene) . To opevani izkoristek elektrike za pogon vozil zbije na raven tekočih goriv (izkoristki se namreč množijo: 0.4 x 0.3 = 0.12 = 12%). Plus to , da za cestna el. vozila ni infrastrukture in bi jo bilo treba še zgraditi, kar spet terja energijo in $$$.
Torej v končni fazi ni razlik.Tekoča gora "samo" spumpaš iz zemlje in prečistiš, elektriko moraš ustvariti iz drugih virov, naravne elektrike ni kaj prida, pa še izkoristiti je ne znamo, pravzaprav je niti ni smiselno, jo je premalo in je tudi preveč razdrobljena.
Pravijo, da ima povprečna strela 4kWh energije in da udari enkrat na sekundo, gledano v globalnem merilu. Računamo koliko energije je to na leto:
4 x 3600 x 24 x 365 = 126GWh
Kar je 3x manj kot letno proizvede veriga Savskih elektrarn...
Nekoč je bil Slo-tech.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Azrael ::
Pa še to modrovanje by Grey:
1. Samo poceniti ni dovolj, mora biti učinkovit in uporaben.
2. Folku že lep čas dol visi za lajnanje zelenih teroristov.
3. Subvencije praviš. Robin Hood sistem vodi v bedo, jemlje tistim, ki imajo in daje nesposobnim in lenim. Odlična zavora za razvoj.
4. Prototipov je kot listja in trave, samo uporabneg nobenega.
5. Ja, res težko ugotoviti kdo. Kdor ima toliko denarja, da se lahko preserava z njim.
6. Izvoli, take stvari so za nore ali hudo premetene investitorje.
Lahko boš bogat kot vsi naftarji skupaj, najverjetneje pa boš končal ali v kehi, reven kot cerkvena miš ali v treh smetnjakih, ki niti ne bodo stali skupaj, če boš stvar začinil z mafijo.
Avto na elektriko, tak kot je sedaj (in že zadnjih 40 let) ne nudi ničesar v čemur je boljši od takega na bencin. Ničesar ima pa zato kup slabosti. Naj tekmuje na trgu, tako bo kaj od njega, drugače bo samo jamranje o grdih naftarjih in smiljenje samim sebi.
Treba je pripravit teren:
1. poceniti javni promet (drastično zmanjšati št. avtomobilov v prometu)
2. ljudi osveščati o škodljivih vplivih avtomobilov na atmosfero in okolico
3. uvesti ogromne davčne olajšave za tiste, ki kupijo el. avtomobil
4. pripraviti prototip, ki je dovolj sposoben (GM EV-1 je bil precej dober prototip)
5. zbirati podatke o tem, kdo bi bil pripravljen kupiti tak avtomobil
6. zbirati prednaročila (cena ugodna) in potem zagotoviti vse naročene avtomobile v dogovorjenem roku
1. Samo poceniti ni dovolj, mora biti učinkovit in uporaben.
2. Folku že lep čas dol visi za lajnanje zelenih teroristov.
3. Subvencije praviš. Robin Hood sistem vodi v bedo, jemlje tistim, ki imajo in daje nesposobnim in lenim. Odlična zavora za razvoj.
4. Prototipov je kot listja in trave, samo uporabneg nobenega.
5. Ja, res težko ugotoviti kdo. Kdor ima toliko denarja, da se lahko preserava z njim.
6. Izvoli, take stvari so za nore ali hudo premetene investitorje.
Lahko boš bogat kot vsi naftarji skupaj, najverjetneje pa boš končal ali v kehi, reven kot cerkvena miš ali v treh smetnjakih, ki niti ne bodo stali skupaj, če boš stvar začinil z mafijo.
Avto na elektriko, tak kot je sedaj (in že zadnjih 40 let) ne nudi ničesar v čemur je boljši od takega na bencin. Ničesar ima pa zato kup slabosti. Naj tekmuje na trgu, tako bo kaj od njega, drugače bo samo jamranje o grdih naftarjih in smiljenje samim sebi.
Nekoč je bil Slo-tech.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
>> Naj tekmuje na trgu, tako bo kaj od njega, drugače bo samo jamranje o grdih naftarjih in smiljenje samim sebi.
Saj sem vedu, da če dovolj dolgo počakam, boš tudi ti izjavu nekaj, s čemer se lahko le strinjam. Ampak, kako si lahko tako zelo prepričan da trg NE BO maral takih avtomobilov? Povej mi, koliko firm je že poskusilo in propadlo ker niso mogli takih avtov prodat? Ker jih trg ni maral?
Zakaj mora el. avto ustrezat čisto vsem ljudem, da lahko uspe? A diesel motor ustreza čisto vsem? A bencinski motor ustreza čisto vsem? Zakaj potem diesel-električni tovornjaki in lokomotive? Trdim da obstaja zelo velik trg, katerim električni avtomobil zadosti bolje kot bencinski ali dieselski. Ker je bistveno ENOSTAVNEJŠI in PRIJETNEJŠI za vožnjo.
100 novih NEK? Za koga in za kaj? Da bomo čez noč vsi na elektriki? Pretepate slamnatega moža. Tega nihče resen ne trdi in ne pričakuje. ICE motor bo še zelo dolgo z nami, le primat bo počas izgubljal. Ostal bo v težjih vozilih in letalih, dokler ne pogruntamo kaj o čemur se nam še sanja ne (revolucija, ne le evolucija).
Za zečetek bi bil zelo vesel, če bi si lahko nabavil nekaj takšnega ( Venture vehicles)
Sarkazem:
A da ne morem orat njive z njim? Ni problema, mam traktor tudi.
A da ne morem peljat spalnice? Ni problema, trgovina ma dostavo pohištva na dom.
A da ne morem peljat cele familije in vseh sosedov na morje z njim? Ni problema, imajo svoj avto.
Saj sem vedu, da če dovolj dolgo počakam, boš tudi ti izjavu nekaj, s čemer se lahko le strinjam. Ampak, kako si lahko tako zelo prepričan da trg NE BO maral takih avtomobilov? Povej mi, koliko firm je že poskusilo in propadlo ker niso mogli takih avtov prodat? Ker jih trg ni maral?
Zakaj mora el. avto ustrezat čisto vsem ljudem, da lahko uspe? A diesel motor ustreza čisto vsem? A bencinski motor ustreza čisto vsem? Zakaj potem diesel-električni tovornjaki in lokomotive? Trdim da obstaja zelo velik trg, katerim električni avtomobil zadosti bolje kot bencinski ali dieselski. Ker je bistveno ENOSTAVNEJŠI in PRIJETNEJŠI za vožnjo.
100 novih NEK? Za koga in za kaj? Da bomo čez noč vsi na elektriki? Pretepate slamnatega moža. Tega nihče resen ne trdi in ne pričakuje. ICE motor bo še zelo dolgo z nami, le primat bo počas izgubljal. Ostal bo v težjih vozilih in letalih, dokler ne pogruntamo kaj o čemur se nam še sanja ne (revolucija, ne le evolucija).
Za zečetek bi bil zelo vesel, če bi si lahko nabavil nekaj takšnega ( Venture vehicles)
Sarkazem:
A da ne morem orat njive z njim? Ni problema, mam traktor tudi.
A da ne morem peljat spalnice? Ni problema, trgovina ma dostavo pohištva na dom.
A da ne morem peljat cele familije in vseh sosedov na morje z njim? Ni problema, imajo svoj avto.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Grey ::
Azrael, torej impliciraš na to da, četudi bi imel delujoč prototip, ki bi lahko prevozil 500km, bi obstajala zelo velika verjetnost, da bi končal "po delih" v treh smetnjakih ali v zaporu?
Danes, ko je vse tako močno povezano in so naftne družbe zelo močne (pa ni nujno, da to omejimo samo na naftne družbe) je treba poslovati umazano. Imeti hidden weapon in nek fake projekt, ki nasprotnike vodi v popolnoma drugo smer in ga zavaja. Ko si je nasprotnik popolnoma oddahnil in misli ''Ha ha, to ni nič več kot še en Solar Powered z 1KM'' udariš nazaj z vso silo in imaš npr. delujoč prototip, ki pomete z vsem, ter jim spahneš čeljusti. Ko je point of no return dosežen (uspešna demonstracija in masovna naročila) te ne morejo več razsekati in spraviti v smetnjake, ker si dal ljudem kost za glodanje. Vedo, da je to možno naresti in bodo naredili vse, da to dobijo.
Če si gledal dokumentarec, bi moral vedeti, da je v Ameriki ravno nasprotna subvencija - tisti, ki kupijo gas guzzling Hummerja, dobijo 25x večjo olajšavo kot tisti, ki kupijo električni avtomobil. In to je tisto, kar je narobe. Namesto, da bi ljudi spodbujali, da ne porabijo toliko bencina, da kupujejo bolj varčne avtomobile(električne avtomobile), jih oni spodbujajo v totalno kontro.
Nekje sem bral, da je Tesla naredil "Wireless" avtomobil z 80KM in max. hitrostjo cca. 90 milj/uro. Kam je avtomobil izginil in zakaj te tehnologije niso uvedli? Namreč...to je praktično zastonj vožnja z avtomobilom s praktično neomejenim dosegom. Preseže bencinski avtomobil za faktor neskončno. Če privzamemo, da imamo zelo veliko zvezd okoli nas, ki proizvajajo radijske valove (in ne samo to), lahko privzamemo, da je električna energija vsepovsod okoli nas. Samo zajeti jo moramo. Pomisli, koliko zvezd je po vesolju in koliko energije take zvezde izsevajo...praktično neskončno jo je na voljo in tako napravo, ki zajema elektriko iz okolja, je najbrž naredil Tesla.
Danes, ko je vse tako močno povezano in so naftne družbe zelo močne (pa ni nujno, da to omejimo samo na naftne družbe) je treba poslovati umazano. Imeti hidden weapon in nek fake projekt, ki nasprotnike vodi v popolnoma drugo smer in ga zavaja. Ko si je nasprotnik popolnoma oddahnil in misli ''Ha ha, to ni nič več kot še en Solar Powered z 1KM'' udariš nazaj z vso silo in imaš npr. delujoč prototip, ki pomete z vsem, ter jim spahneš čeljusti. Ko je point of no return dosežen (uspešna demonstracija in masovna naročila) te ne morejo več razsekati in spraviti v smetnjake, ker si dal ljudem kost za glodanje. Vedo, da je to možno naresti in bodo naredili vse, da to dobijo.
Če si gledal dokumentarec, bi moral vedeti, da je v Ameriki ravno nasprotna subvencija - tisti, ki kupijo gas guzzling Hummerja, dobijo 25x večjo olajšavo kot tisti, ki kupijo električni avtomobil. In to je tisto, kar je narobe. Namesto, da bi ljudi spodbujali, da ne porabijo toliko bencina, da kupujejo bolj varčne avtomobile(električne avtomobile), jih oni spodbujajo v totalno kontro.
Nekje sem bral, da je Tesla naredil "Wireless" avtomobil z 80KM in max. hitrostjo cca. 90 milj/uro. Kam je avtomobil izginil in zakaj te tehnologije niso uvedli? Namreč...to je praktično zastonj vožnja z avtomobilom s praktično neomejenim dosegom. Preseže bencinski avtomobil za faktor neskončno. Če privzamemo, da imamo zelo veliko zvezd okoli nas, ki proizvajajo radijske valove (in ne samo to), lahko privzamemo, da je električna energija vsepovsod okoli nas. Samo zajeti jo moramo. Pomisli, koliko zvezd je po vesolju in koliko energije take zvezde izsevajo...praktično neskončno jo je na voljo in tako napravo, ki zajema elektriko iz okolja, je najbrž naredil Tesla.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Grey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
edge540 ::
Nekje sem bral, da je Tesla naredil "Wireless" avtomobil z 80KM in max. hitrostjo cca. 90 milj/uro. Kam je avtomobil izginil in zakaj te tehnologije niso uvedli? Namreč...to je praktično zastonj vožnja z avtomobilom s praktično neomejenim dosegom. Preseže bencinski avtomobil za faktor neskončno. Če privzamemo, da imamo zelo veliko zvezd okoli nas, ki proizvajajo radijske valove (in ne samo to), lahko privzamemo, da je električna energija vsepovsod okoli nas. Samo zajeti jo moramo. Pomisli, koliko zvezd je po vesolju in koliko energije take zvezde izsevajo...praktično neskončno jo je na voljo in tako napravo, ki zajema elektriko iz okolja, je najbrž naredil Tesla.
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
EDIT: Kaj letel je tudi lahko?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: edge540 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
gzibret ::
> Preseže bencinski avtomobil za faktor neskončno. Če privzamemo, da imamo zelo veliko zvezd okoli nas, ki proizvajajo radijske valove (in ne samo to), lahko privzamemo, da je električna energija vsepovsod okoli nas.
Še sončeve energije v vidnem in UV delu spektra je komaj dovolj, da požene avto. Zato se na radijske valove zvezd nebi zanašal. IMO jo je toliko, da bi komaj lahko nafilal AAA 1.5V baterijo v enem tednu.
Še sončeve energije v vidnem in UV delu spektra je komaj dovolj, da požene avto. Zato se na radijske valove zvezd nebi zanašal. IMO jo je toliko, da bi komaj lahko nafilal AAA 1.5V baterijo v enem tednu.
Vse je za neki dobr!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Azrael ::
Kaj smo do sedaj dobili od ponudnikov cestnih el. vozil?
Imamo avtočke za golf, skoraj izključno samo na elektriko. Kaj pa drugje? imamo elektro viličarje, ki imajo prednost, da se jih brez skrbi lahko uporablja v zaprtih prostorih.
Še kaj?
Razen prototipov, ki obljubljajo veliko, v realnosti pa nič od njih. Očitno imajo še preveč drugih pomankljivosti in zamolčanih resnic, ki se jih jasno ne obeša na veliki zvon.
Diesel - električni pogon se obnese pri dovolj velikih enotah (lokomotive, največji tovornjaki, ladje), najmanjše enote so tako vojaški tanki, kjer je ekonomija zadnja skrb.
Je še kaj?
@Grey:
Fantaziraš.
Slabo se ti bo pisalo, če boš obljubljal eno, pokasiral za to denar in potem dobavil nič ali mačka v žaklju. Tako je vseh kšeftih ali prekupčuješ z zelenjavo ali z nafto.
Tudi v avto industriji, spomni se recimo posla stoletja Crvene Zastave ali recimo DMC. En kot drug projekt je obljubljal ogromo, izvedba pa je bila v nekaterih delih pošastno slaba. Dovolj, da so bili oboji out.
Za tisto nakladancijo o N. Tesli, ogromna doza realnosti ne bi škodila. Tip ni imel NIČ takega. Zakaj?
Če bi bilo samo minimalna verjetnost, da je res kaj na tem, bi najmanj vojske tega sveta uporabile njegov brezžičen prenos energije. Imajo dovolj brihtnih buč, da preštudirajo še tako zaguljene tuje načrte in nobenih moralnih zadržkov, ko se gre za prevlado ali so v škripcih, ali vsaj mislijo da so.
Kaj češ lepšega? Lepo nekje na samem postaviš anteno, jo nanišaniš, pritisneš knof in sovražnikovo utrdba, vojaška baza, flota ali mesto se upepeli... Kot strela z jasnega. Nobenega tveganja svojih ljudi in resursov, logistika minimalna, konspiracija enostavna, vse skupaj zvoziš z eno bazo, ki ima svojo elektrarno in glej no glej zavladaš svetu.
Pa nič od tega ne v WW1 in 2, Korejski, Vietnamski, Zalivski, Balkanski, hladni itd vojni.
Raje so vsi kompliciral s težkimi bojnimi ladjami, podmornicami, jatami bombnikov in ostalim, ki komaj povzroči več škode sovražniku, kot tebe stane izgradnja in vzdrževanje takih strojev.
Zakaj, če bi lahko po Tesli lahko problem rešili v enem dnevu, spražili vse, ki jim niso bili všeč. Misliš, da jih je skrbelo, da jim bo Elektro izklopil elektriko, zaradi neplačanega računa?
Imamo avtočke za golf, skoraj izključno samo na elektriko. Kaj pa drugje? imamo elektro viličarje, ki imajo prednost, da se jih brez skrbi lahko uporablja v zaprtih prostorih.
Še kaj?
Razen prototipov, ki obljubljajo veliko, v realnosti pa nič od njih. Očitno imajo še preveč drugih pomankljivosti in zamolčanih resnic, ki se jih jasno ne obeša na veliki zvon.
Diesel - električni pogon se obnese pri dovolj velikih enotah (lokomotive, največji tovornjaki, ladje), najmanjše enote so tako vojaški tanki, kjer je ekonomija zadnja skrb.
Je še kaj?
@Grey:
Fantaziraš.
Slabo se ti bo pisalo, če boš obljubljal eno, pokasiral za to denar in potem dobavil nič ali mačka v žaklju. Tako je vseh kšeftih ali prekupčuješ z zelenjavo ali z nafto.
Tudi v avto industriji, spomni se recimo posla stoletja Crvene Zastave ali recimo DMC. En kot drug projekt je obljubljal ogromo, izvedba pa je bila v nekaterih delih pošastno slaba. Dovolj, da so bili oboji out.
Za tisto nakladancijo o N. Tesli, ogromna doza realnosti ne bi škodila. Tip ni imel NIČ takega. Zakaj?
Če bi bilo samo minimalna verjetnost, da je res kaj na tem, bi najmanj vojske tega sveta uporabile njegov brezžičen prenos energije. Imajo dovolj brihtnih buč, da preštudirajo še tako zaguljene tuje načrte in nobenih moralnih zadržkov, ko se gre za prevlado ali so v škripcih, ali vsaj mislijo da so.
Kaj češ lepšega? Lepo nekje na samem postaviš anteno, jo nanišaniš, pritisneš knof in sovražnikovo utrdba, vojaška baza, flota ali mesto se upepeli... Kot strela z jasnega. Nobenega tveganja svojih ljudi in resursov, logistika minimalna, konspiracija enostavna, vse skupaj zvoziš z eno bazo, ki ima svojo elektrarno in glej no glej zavladaš svetu.
Pa nič od tega ne v WW1 in 2, Korejski, Vietnamski, Zalivski, Balkanski, hladni itd vojni.
Raje so vsi kompliciral s težkimi bojnimi ladjami, podmornicami, jatami bombnikov in ostalim, ki komaj povzroči več škode sovražniku, kot tebe stane izgradnja in vzdrževanje takih strojev.
Zakaj, če bi lahko po Tesli lahko problem rešili v enem dnevu, spražili vse, ki jim niso bili všeč. Misliš, da jih je skrbelo, da jim bo Elektro izklopil elektriko, zaradi neplačanega računa?
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Nekoč je bil Slo-tech.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
darkolord ::
> Tekoča gora "samo" spumpaš iz zemlje in prečistiš
Na reko pa samo nastaviš eno turbino
Na reko pa samo nastaviš eno turbino
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Azrael ::
Res je, samo koliko neizkoriščrnih, toda primernih lokacij še imaš na razpolago?
Elektrarn daleč stran (par 100km) od odjemalcev nima smisla postavljati, preveč težav in izgub. Lep primer take elektrarne je elektrarna na Asuanskem jezu ali nekatere elektrarne na velikh ruskih rekah. Energija iz njih ni kaj prida, so enostavno predaleč stran od porabnikov.
Elektrarn daleč stran (par 100km) od odjemalcev nima smisla postavljati, preveč težav in izgub. Lep primer take elektrarne je elektrarna na Asuanskem jezu ali nekatere elektrarne na velikh ruskih rekah. Energija iz njih ni kaj prida, so enostavno predaleč stran od porabnikov.
Nekoč je bil Slo-tech.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
lufthammer ::
>> Za zečetek bi bil zelo vesel, če bi si lahko nabavil nekaj takšnega
Zakaj pa ne moreš? A žena ne "paše" na zadnji zic? Ali je tole ovira:
"Manufacturer's Suggested Retail Prices (MSRP) will range from around $20,000 for the E50 Hybrid, to $25,000 for the all-electric EV model – with a wide range of accessories that will be available for each."
Pustimo sosede in prijatelje. Če hoče 4-članska družina na izlet, potrebuje dva in najem taxija, da bo pripeljal žar in hrenovke.
Za afnarijo je pa super, priznam, čeprav mi je tudi takle zelo všeč.
>> Nekje sem bral, da je Tesla naredil "Wireless" avtomobil z 80KM in max. hitrostjo cca. 90 milj/uro...
Daj, probaj se spomnit, tudi mene zanima.
Zakaj pa ne moreš? A žena ne "paše" na zadnji zic? Ali je tole ovira:
"Manufacturer's Suggested Retail Prices (MSRP) will range from around $20,000 for the E50 Hybrid, to $25,000 for the all-electric EV model – with a wide range of accessories that will be available for each."
Pustimo sosede in prijatelje. Če hoče 4-članska družina na izlet, potrebuje dva in najem taxija, da bo pripeljal žar in hrenovke.
Za afnarijo je pa super, priznam, čeprav mi je tudi takle zelo všeč.
>> Nekje sem bral, da je Tesla naredil "Wireless" avtomobil z 80KM in max. hitrostjo cca. 90 milj/uro...
Daj, probaj se spomnit, tudi mene zanima.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
edge540 ::
>>25,000 for the all-electric EV model
Za ta denar dobiš Polota in za 300 000 km dizla.
ZATO ne vozimo električnih avtov.
Za ta denar dobiš Polota in za 300 000 km dizla.
ZATO ne vozimo električnih avtov.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
edge540 ::
>>po kolk je pa pr teb nafta?
Verjetno po toliko kot pri tebi; 1,072 € / liter
25000$ = 17240€
Poraba Polo 1,4 3-cilinderski dizel (75KM): 4,5 litra/100 km mešani cikel (22km/liter)
Cena tega Polota je 5300€.
Torej ti ostane 11940 € za gorivo. To je 11140 litrov. Ali 245080 kilometrov.
Pa ne pozabi da smo kupli dragega Polota, so tudi mnogo cenejši.
Ja?
Verjetno po toliko kot pri tebi; 1,072 € / liter
25000$ = 17240€
Poraba Polo 1,4 3-cilinderski dizel (75KM): 4,5 litra/100 km mešani cikel (22km/liter)
Cena tega Polota je 5300€.
Torej ti ostane 11940 € za gorivo. To je 11140 litrov. Ali 245080 kilometrov.
Pa ne pozabi da smo kupli dragega Polota, so tudi mnogo cenejši.
Ja?
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
bond007 ::
Hja, sem mislil da je tukaj govora o NOVIH avtomobilih. Če se gremo tako, bi še ceneje skoz prišel z ax dizel ali starim golfom dizl... Ta polo še klime nima...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bond007 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jozek ::
glede na tvoj preračun v evre ti za to ceno 17-18k€ najdi.si "ponuja".
Torej ostaja vprašanje kaj rabiš.
p.s. Glede na to da veliko večino kilometrov naredijo naši avtomobili kot "enosedi"...
Torej ostaja vprašanje kaj rabiš.
p.s. Glede na to da veliko večino kilometrov naredijo naši avtomobili kot "enosedi"...
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
edge540 ::
>>Hja, sem mislil da je tukaj govora o NOVIH avtomobilih. Če se gremo tako, bi še ceneje skoz prišel z ax dizel ali starim golfom dizl... Ta polo še klime nima...
Vidim, da ne razumeš poante, pa bom razložil.
Če hočeš šparat na vsak način, boš verjetno kupil starega dizla. Tu se menimo o varčnih avtih. Pa tega Polota sem random potegnil ven, dobiš tudi mnogo drugih stvari, tudi s klimo.
Ne pravim, da tisti ultralight brez kril na kolesih ni fancy in super zadeva. Se ti pa ne splača, kakorkoli obračaš. Ne še. Tudi, če šteješ poleg stroške zavarovanja navadnega avtomobila.
Ko bo taka stvar stala 8-10k €, pa se bomo že pogovarjali v tej smeri.
Do takrat pa nafta ftw.
Vidim, da ne razumeš poante, pa bom razložil.
Če hočeš šparat na vsak način, boš verjetno kupil starega dizla. Tu se menimo o varčnih avtih. Pa tega Polota sem random potegnil ven, dobiš tudi mnogo drugih stvari, tudi s klimo.
Ne pravim, da tisti ultralight brez kril na kolesih ni fancy in super zadeva. Se ti pa ne splača, kakorkoli obračaš. Ne še. Tudi, če šteješ poleg stroške zavarovanja navadnega avtomobila.
Ko bo taka stvar stala 8-10k €, pa se bomo že pogovarjali v tej smeri.
Do takrat pa nafta ftw.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
jype ::
Raptor001> Ko bo taka stvar stala 8-10k €, pa se bomo že pogovarjali v tej smeri.
Raptor001> Do takrat pa nafta ftw.
Obstaja še realnejša možnost: nafta se bo še naprej dražila.
Raptor001> Do takrat pa nafta ftw.
Obstaja še realnejša možnost: nafta se bo še naprej dražila.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
lufthammer ::
Mogoče je dal Raptor mal ponesrečeno primerjavo pa vseeno.
Kupiš za 25000$ VentureOne novo prevozno sredstvo (v EU plačaš še davek), ki zmore 120 na uro in ga moraš po 200 prevoženih kilometrih priklopit na štrom za par ur. Torej, iz Ljubljane niti do Maribora in nazaj ne zmore.
V tem primeru je smotrneje kupiti rabljenega Polota in ti lep kup denarja ostane za nafto. Pa še komot jakno vržeš čez zadnje sedeže.
Verjetno je dober hec voziti in nagibati v ovinkih vendar, to NI alternativa ne za motor in ne za avto.
>> Obstaja še realnejša možnost: nafta se bo še naprej dražila.
Boš pa višje stroške v posel vkalkuliral, a ne delaš že sedaj tako?
Kupiš za 25000$ VentureOne novo prevozno sredstvo (v EU plačaš še davek), ki zmore 120 na uro in ga moraš po 200 prevoženih kilometrih priklopit na štrom za par ur. Torej, iz Ljubljane niti do Maribora in nazaj ne zmore.
V tem primeru je smotrneje kupiti rabljenega Polota in ti lep kup denarja ostane za nafto. Pa še komot jakno vržeš čez zadnje sedeže.
Verjetno je dober hec voziti in nagibati v ovinkih vendar, to NI alternativa ne za motor in ne za avto.
>> Obstaja še realnejša možnost: nafta se bo še naprej dražila.
Boš pa višje stroške v posel vkalkuliral, a ne delaš že sedaj tako?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
Obstaja še realnejša možnost: nafta se bo še naprej dražila.
True, true. Ampak takisto se bo podražila elektrika.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
gruntfürmich ::
----------Kupiš za 25000$ VentureOne novo prevozno sredstvo (v EU plačaš še davek), ki zmore 120 na uro in ga moraš po 200 prevoženih kilometrih priklopit na štrom za par ur. Torej, iz Ljubljane niti do Maribora in nazaj ne zmore.
imam pa rajši kolo....
--------True, true. Ampak takisto se bo podražila elektrika.
ni nujno. elektrike je dosti iz premoga, za katerega se smatra da ga je še veliko več in ni toliko odvisen od problematičnih držav.
imam pa rajši kolo....
--------True, true. Ampak takisto se bo podražila elektrika.
ni nujno. elektrike je dosti iz premoga, za katerega se smatra da ga je še veliko več in ni toliko odvisen od problematičnih držav.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
bbf ::
pa tut če kupiš še tok pocen pa oh in sploh rablenga dizla, ne prideš skos 300kkm že zarad servisa in vzdrževanja takega avta pri življenju še tolk km. da ne omenjam razlike v ceni nafte , v kolkem času pa povprečen avto recimo temu ekonomičnega razreda naredi 300kkm?
še najbl se splača na bus za ta denar hodt.
še najbl se splača na bus za ta denar hodt.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
bbf ::
še neki. če se ne motim, je nekoč bila izvedena ali samo študija, ali pa je blo realno izpeljano, da so se tramvaji vozil s pomočjo vztrajnika. Zakaj to ni zaživelo? al pa sem sanjal to..
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
edge540 ::
>>še najbl se splača na bus za ta denar hodt.
Ha, prepričan sem, da se še najbolj splača kolesarit ali hodit!
Pri nas javni prevoz ne funkcionira. V Londonu v večini primerov s podzemno v 20 minutah prideš takorekoč kamorkoli. Pri nas rabim za 6 kilometrov do mesta 20 minut, ne vštevši čakanja na bus (povprečno 10 minut, voznih redov se ne držijo) in hoje do faksa (5 min). 35 minut torej. Peš sem v eni uri, s kolesom v 10-15 minutah, odvisno od vetra
. Z avtom traja okoli 7-8 minut.
Avto je torej najhitrejša in najudobnejša rešitev. Ko pri -5°C in vetru čakaš pol ure, da se pribelje avtobus, hitro pozabiš na stroške, ki jih nosi avto.
Ha, prepričan sem, da se še najbolj splača kolesarit ali hodit!
Pri nas javni prevoz ne funkcionira. V Londonu v večini primerov s podzemno v 20 minutah prideš takorekoč kamorkoli. Pri nas rabim za 6 kilometrov do mesta 20 minut, ne vštevši čakanja na bus (povprečno 10 minut, voznih redov se ne držijo) in hoje do faksa (5 min). 35 minut torej. Peš sem v eni uri, s kolesom v 10-15 minutah, odvisno od vetra
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
Avto je torej najhitrejša in najudobnejša rešitev. Ko pri -5°C in vetru čakaš pol ure, da se pribelje avtobus, hitro pozabiš na stroške, ki jih nosi avto.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Martin Krpan ::
Prebral sem to temo nekaj strani nazaj in opazil ,da nihče ni pomislil na možno spremenjeno infrastrukturo prirejeno električnim avtomobilom. Saj veste za rek "če noče gora k Mohamedu gre Mohamed k gori".Ena možnost bi bila tako napeljati elektriko po cestišču, akumulatorji v avtu pa bi bili potrebni samo za vožnjo po manj prometnih cestah naprimer iz glavne regionalne ceste do doma. 50 km dosega z akumulatorji bi bilo dovolj tudi do največjih rovt.
Doma bi se avto polnil v garaži ,na vsakem parkirišču bi bili lahko vgrajeni polnilci ,solarne celice na strehi.
O sami tehnologiji ne bi vedel veliko povedati ker nisem štromar ,nekaj takega kot uporabljajo sodobni tramvaji.
Na TV sem pred meseci videl nek novi tramvaj ali celo trolebus ,ki je elektriko pobiral iz vodnika vgrajenega v cestišče.
Rekli so ,da je vodnik pod napetostjo samo ko ,je nad njim tramvaj. Skratka svar ni nevarna za ostala vozila in pešce.
Seveda pa bi se za ta projekt bilo prej treba "družbeno " dogovoriti .Saj so bili tudi bencinski avtomobili skoraj neuporabni v časih ko so bencin prodajali samo v lekarnah.
Vodnike bi najprej položili po avtocestah ,mestih potem po regionalkah....
Skratka tako kot kabelsko TV za katero pred 30 leti ne bi nihče verjel ,da jo bomo danes imeli skoraj vsi ,saj je na videz to korak nazaj.
Doma bi se avto polnil v garaži ,na vsakem parkirišču bi bili lahko vgrajeni polnilci ,solarne celice na strehi.
O sami tehnologiji ne bi vedel veliko povedati ker nisem štromar ,nekaj takega kot uporabljajo sodobni tramvaji.
Na TV sem pred meseci videl nek novi tramvaj ali celo trolebus ,ki je elektriko pobiral iz vodnika vgrajenega v cestišče.
Rekli so ,da je vodnik pod napetostjo samo ko ,je nad njim tramvaj. Skratka svar ni nevarna za ostala vozila in pešce.
Seveda pa bi se za ta projekt bilo prej treba "družbeno " dogovoriti .Saj so bili tudi bencinski avtomobili skoraj neuporabni v časih ko so bencin prodajali samo v lekarnah.
Vodnike bi najprej položili po avtocestah ,mestih potem po regionalkah....
Skratka tako kot kabelsko TV za katero pred 30 leti ne bi nihče verjel ,da jo bomo danes imeli skoraj vsi ,saj je na videz to korak nazaj.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
A. Smith ::
ni nujno. elektrike je dosti iz premoga, za katerega se smatra da ga je še veliko več in ni toliko odvisen od problematičnih držav.
Termoelektrarne so daleč najmanj rentabilne od vseh elektrarn (premog je sicer cenejši od plina) in nastopajo na trgu električne energije z najvišjo ceno. Poraba premoga se veča, poleg tega se večajo tudi okoljevarstvene zahteve za elektrarne, ki jim prav tako višajo proizvodno ceno.
Je res, da je cena zaenkrat nizka. Ne verjamem pa, da bo nizka ostala.
Tukaj je trend naraščanja cene elektrike prav lepo opazen. Je pa res, da cena plina narašča bistveno hitreje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Za teoretično konico, ko so vsi na cesti, dp česar nikoli ne pride, pa 100 JEK.
?? .. vsi so na cesti, koliko avtov se dejansko polne u garažah ?
Za mnoge bi bilo dovolj, da bi zmogel 50km z enim polnenjem, do najbližje trgovine/službe/šole za tamalga je to dovolj.
Kupiš za 25000$ VentureOne novo prevozno sredstvo (v EU plačaš še davek), ki zmore 120 na uro in ga moraš po 200 prevoženih kilometrih priklopit na štrom za par ur. Torej, iz Ljubljane niti do Maribora in nazaj ne zmore.
Kolikokrat pa gre povprečen slovenec na teden iz Maribora do Lubljane? 0-Krat, če gre večkrat ni povprečen, da si nebi mogel privoščiti doljših akumulatorjev. V 5h urah, kolikor so nekateri v službi, se bo pa akku. najbrž dovolj za nazaj napolnil, ce ne bo treba pa več delat
?? .. vsi so na cesti, koliko avtov se dejansko polne u garažah ?
Za mnoge bi bilo dovolj, da bi zmogel 50km z enim polnenjem, do najbližje trgovine/službe/šole za tamalga je to dovolj.
Kupiš za 25000$ VentureOne novo prevozno sredstvo (v EU plačaš še davek), ki zmore 120 na uro in ga moraš po 200 prevoženih kilometrih priklopit na štrom za par ur. Torej, iz Ljubljane niti do Maribora in nazaj ne zmore.
Kolikokrat pa gre povprečen slovenec na teden iz Maribora do Lubljane? 0-Krat, če gre večkrat ni povprečen, da si nebi mogel privoščiti doljših akumulatorjev. V 5h urah, kolikor so nekateri v službi, se bo pa akku. najbrž dovolj za nazaj napolnil, ce ne bo treba pa več delat
![>:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_twisted.gif)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Brane2 ::
IMHO lahko na vse te električne zadeve na kratki do srednji rok kar pozabimo.
Po moje leži prihodnost v res šparovnem dizlu in mogoče nekoliko spremenjenih vozilih in vozišču.
Če bi recimo optimizirali vozila za mestni in za medmestni promet, bi temu ustrezno lahko prilagodili cestišča, predpise in porabo.
Mestnim vozilom bi lahko omejili najvišjo hitrost na 50 km/h in vsak pas sedanje ceste razdelili na dva podpasova, po katrih lahko peljeta neodvisno dve ozki šparovni vozili široki za en zic.
Če bi temu ustrezno prilagodili tudi pnevmatike, bi lahko zelo zmanjšali kotalni upor, zračni upor pa bi bil tako ali tkao nizek.
S tem bi dobili nizko porabo in verjetno večjo pretočnost v centru itd.
K temu bi lahko dodali tudi kak sistem za samostojno vožnjo, ki bi te ob podpori elektronike s cestišča lahko sam pripeljal iz ulice X v ulico Y po optimalni ruti glede na razmere in po možnosti tudi sam rezerviral parking. S tako zadevo bi lahko dosegel porabo verjetno manj kot 1L/100km pri ne ravno visoki ceni vozilca.
Dodaten plus bi bila glede na nizke hitrosti in pospeške višja prometna varnost in manj frke okrog pridobitve vozniškega dovoljenja itd.
ZA medmestni promet bi pa optimiziral avtobuse in vpeljal šparovne dizle povsod, vendar bi bili avtomobili manj futuristični. Če bi omejil hitrosti vozil na 130 km/h in njihovo porabo optimiziral na to področje, bi prišel verjetno skozi z 4L/100km ali mogoče še manj.
Po moje leži prihodnost v res šparovnem dizlu in mogoče nekoliko spremenjenih vozilih in vozišču.
Če bi recimo optimizirali vozila za mestni in za medmestni promet, bi temu ustrezno lahko prilagodili cestišča, predpise in porabo.
Mestnim vozilom bi lahko omejili najvišjo hitrost na 50 km/h in vsak pas sedanje ceste razdelili na dva podpasova, po katrih lahko peljeta neodvisno dve ozki šparovni vozili široki za en zic.
Če bi temu ustrezno prilagodili tudi pnevmatike, bi lahko zelo zmanjšali kotalni upor, zračni upor pa bi bil tako ali tkao nizek.
S tem bi dobili nizko porabo in verjetno večjo pretočnost v centru itd.
K temu bi lahko dodali tudi kak sistem za samostojno vožnjo, ki bi te ob podpori elektronike s cestišča lahko sam pripeljal iz ulice X v ulico Y po optimalni ruti glede na razmere in po možnosti tudi sam rezerviral parking. S tako zadevo bi lahko dosegel porabo verjetno manj kot 1L/100km pri ne ravno visoki ceni vozilca.
Dodaten plus bi bila glede na nizke hitrosti in pospeške višja prometna varnost in manj frke okrog pridobitve vozniškega dovoljenja itd.
ZA medmestni promet bi pa optimiziral avtobuse in vpeljal šparovne dizle povsod, vendar bi bili avtomobili manj futuristični. Če bi omejil hitrosti vozil na 130 km/h in njihovo porabo optimiziral na to področje, bi prišel verjetno skozi z 4L/100km ali mogoče še manj.
On the journey of life, I chose the psycho path.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pyr0Beast ::
Zdi se mi da je prihodnost mešana a.k.a hibridi. Pa ne taki kot so danes, ki stanejo ohoho, in porabijo tudi ohoho ... ampak bolj hibridi .. domače izdelave
zakaj je citroën znal že leta 93 izdelati avto, ki je porabil 3.5-4L/100 in šel BP 150, bil cenejši od večine konkurence in pri tem bil še vedno lahek za vzdrževanje ? Ja, res da ni bila mašina dizelski turbo-polnjen dvolitraš z nevemkoliko konji, te je pa za zelo majhen denar pripeljal iz točke A do točke B. Z današnjimi materiali bi za enak denar lahko naredili še bolj varčen avto, .. če bi narod seveda to želel ...
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
zakaj je citroën znal že leta 93 izdelati avto, ki je porabil 3.5-4L/100 in šel BP 150, bil cenejši od večine konkurence in pri tem bil še vedno lahek za vzdrževanje ? Ja, res da ni bila mašina dizelski turbo-polnjen dvolitraš z nevemkoliko konji, te je pa za zelo majhen denar pripeljal iz točke A do točke B. Z današnjimi materiali bi za enak denar lahko naredili še bolj varčen avto, .. če bi narod seveda to želel ...
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Phoebus ::
In točno to je tudi point pri elektro vozilih. Za po mestu bi veliki večini potreb zadostila mala elektro škatlica. In to dobro vedo tisti, ki se vozijo po ljubljanskih kolonah (center-bežigrad: 40 minut in podobno).
Bencinska mašina nonstop laufa in žre bencin, nonstop kadi, ropota, smradi (govorim o stanju v kolonah sredi mesta, na križiščih,...). Nonstop se nuca sklopko; prva, stop, prva, stop. . Za mestne vožnje tudi kake velike moči, niti dosega ne potrebuješ.
Pomislite; zapelješ se v službo, si tam toliko ur in potem doma. Tistih 30km/dan narediš.
Primer takega malega vozilca je naprimer TWIKE- 2 sedeža + prtljažnik, 85 (angleži pravijo 90, američani so ga navili preko 100) km/h, rang 200 kilometrov. Moč mašine 5kW, aerodinamična oblika.
Sicer so dodali noter še pedala tako da je človeški hibrid (vrtiš pedala in polniš akku-je
), ampak sam bi da prelepil s thin-film sončnimi celicami. Nisem prepričan ali ima zaviranje s polnjenjem...
...in zdaj pomislite- za na morje imate pač Espacea (ali karkoli pač že) v katerega spravite vseh 5 otrok in prtljago, za v službo pa tako malo stvarco. Na morje (ali k teti, na smučanje,...) greste enkrat na kvarte, v službo / nakupovalno središče / trening / k kolegu na drug konec mesta pa večkrat dnevno.
http://www.twike.com/
Sicer pa, zanima me sledeče (sigurno kdo ve)- ali obstaja šansa da doma narediš neko vozilce, ki se potem legalno vozi po cestah? Da bi naredil ogrodje iz aluminija in dal čez fiberglass itd itd itd?
Bencinska mašina nonstop laufa in žre bencin, nonstop kadi, ropota, smradi (govorim o stanju v kolonah sredi mesta, na križiščih,...). Nonstop se nuca sklopko; prva, stop, prva, stop. . Za mestne vožnje tudi kake velike moči, niti dosega ne potrebuješ.
Pomislite; zapelješ se v službo, si tam toliko ur in potem doma. Tistih 30km/dan narediš.
Primer takega malega vozilca je naprimer TWIKE- 2 sedeža + prtljažnik, 85 (angleži pravijo 90, američani so ga navili preko 100) km/h, rang 200 kilometrov. Moč mašine 5kW, aerodinamična oblika.
Sicer so dodali noter še pedala tako da je človeški hibrid (vrtiš pedala in polniš akku-je
![>:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_twisted.gif)
...in zdaj pomislite- za na morje imate pač Espacea (ali karkoli pač že) v katerega spravite vseh 5 otrok in prtljago, za v službo pa tako malo stvarco. Na morje (ali k teti, na smučanje,...) greste enkrat na kvarte, v službo / nakupovalno središče / trening / k kolegu na drug konec mesta pa večkrat dnevno.
http://www.twike.com/
Sicer pa, zanima me sledeče (sigurno kdo ve)- ali obstaja šansa da doma narediš neko vozilce, ki se potem legalno vozi po cestah? Da bi naredil ogrodje iz aluminija in dal čez fiberglass itd itd itd?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Phoebus ()